Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Whiskytråden

4731 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#4451

Postad 28 september 2016 - 14:40

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Sant, man måste ha bjudwirre. Enigman jag tyckte var så äcklig att jag spottade ut den, skänkte jag bort till en kollega. Han blev skitglad och köper fortfarande den när han reser.
Dalmore gillar faktiskt inte jag heller. :)

 

Kul det där... Bland de bästa whiskyn jag någonsin smakat har varit från bl.a. Dalmore och Macallan, men det finns knappt något på marknaden till vettigt pris som jag ens skulle tänka mig köpa från dessa destillerier! Har man tur så hittar man något kul från en oberoende buteljerare, men det är väldigt glest mellan dom buteljerna!

Iofs... Macallan 12yo är ju riktigt bra för sitt pris, men utöver den så finns inte mycket drickbart därifrån om man inte råkar snubbla över gamla 10yo CS! :)



#4452

Postad 28 september 2016 - 19:50

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0

Jeg gillar inte Bowmore 12, Jeg gillar inte Dalwhinnie 15 heller, Oban 14 var heller ingen høydare som ni sejer, Faktisk gillar jag inte Lagavulin 16 heller, Jeg gillar heller inte Bruichladdich originaltappningane jag gillar heller ikke Jura jag gillar inte Glengoyne...  Port Charlotte derimot gillar jag, dessutan tycker jag om Talisker 18 jag tycker om BenRiach Sherry 12, jag gillar sjukt Ledaig, og Laphroaig Quartercask. Bunnahahain fan til benet, Caol Ila gillar jag ochså.. hvad mera? Jo Ardbeg 10 og Ardbeg Uigedaill gillar jeg. Jag gillar Highland Park, og jag gillar Longrow, men inte priset.

 

Mackmyra Svensk Røk gillar jag mycket godt.


Redigerat av Danke, 28 september 2016 - 19:51.


#4453

Postad 01 oktober 2016 - 15:06

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0
Hmm, skulle bli ett bestyr att lista allt gott man smakat genom åren. :)
Sedan kan jag ibland undra om man med tiden ändrar smak, eller bara blir mer kräsen ju mer man provat och upptäckt?
Kan tex. hålla med om Lagavulin 16. Tidigare en favorit, men sedan DE:n fullständigt golvat mig(alltså smakmässigt) finner jag standardutgåvan rätt intetsägande.

Ingen senare Bruichladdich har heller för mig varit sådär himlastormande. 15 är ju både äldre Laddie och slutlagrad på förmodligen mycket fina Sauternesfat. Den håller fortfarande absolut topposition i min lista. Men springer tyvärr lös på uppemot 1500kr. importerad, skattad och klar.

Port Charlotte är mycket bra, men förlagan, Laddie peated var ännu bättre.

Longrow är oftast superwhisky. Senaste "Peated"(utan ålder), som jag avnjuter just nu, är väl bra men inte så bra som märket tidigare skämt bort mig med. Kostar ju förstås "bara" 600kr. :)

Kan även tipsa om Hazelburn, vars lättare kropp släpper fram en otrolig komprexitet.

Om Ardbeg tycker jag ganska olika. Av standardtian är rätt slät i min smak. Men Uigheadail och en hel del specialare är dricka för gudar.

Ja, och så Caol Ila DE.. Bättre än så är det svårt att finna. :)

#4454

Postad 01 oktober 2016 - 15:10

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0
[quote name="laddie15" post="4373300" timestamp="1475330773"]
Fel

Redigerat av laddie15, 01 oktober 2016 - 15:13.


#4455

Postad 01 oktober 2016 - 16:05

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0

Hmm, skulle bli ett bestyr att lista allt gott man smakat genom åren. :)
Sedan kan jag ibland undra om man med tiden ändrar smak, eller bara blir mer kräsen ju mer man provat och upptäckt?
Kan tex. hålla med om Lagavulin 16. Tidigare en favorit, men sedan DE:n fullständigt golvat mig(alltså smakmässigt) finner jag standardutgåvan rätt intetsägande.

Ingen senare Bruichladdich har heller för mig varit sådär himlastormande. 15 är ju både äldre Laddie och slutlagrad på förmodligen mycket fina Sauternesfat. Den håller fortfarande absolut topposition i min lista. Men springer tyvärr lös på uppemot 1500kr. importerad, skattad och klar.

Port Charlotte är mycket bra, men förlagan, Laddie peated var ännu bättre.

Longrow är oftast superwhisky. Senaste "Peated"(utan ålder), som jag avnjuter just nu, är väl bra men inte så bra som märket tidigare skämt bort mig med. Kostar ju förstås "bara" 600kr. :)

Kan även tipsa om Hazelburn, vars lättare kropp släpper fram en otrolig komprexitet.

Om Ardbeg tycker jag ganska olika. Av standardtian är rätt slät i min smak. Men Uigheadail och en hel del specialare är dricka för gudar.

Ja, och så Caol Ila DE.. Bättre än så är det svårt att finna. :)

 

 

Ja jag har ochså smakat många samples och annat, men jag nemnde nu det som rykker mest i gjenkjøp och inte gjenkjøp. Det kan nog henda att jag kjøper en Glengoyne eller Bowmore igjen till exempel.

 

Dersom Bolaget får tilbaka Bowmore Laimrig 15 så SKAL jeg ha den, dessuten finns det vel endel eldre Glengoynes til trevligt pris, og da blir det kjøp.

 

Men detta er dom jag har på gjenkjøp, och dom jag inte helst vil kjøpa igjen.


Redigerat av Danke, 01 oktober 2016 - 16:07.


#4456

Postad 01 oktober 2016 - 16:12

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Ibland blir man förvånad... Fick en whisky upphälld i ett glas hos en bekant. Kände genast igen att det var en Laphroaig, men kunde för mitt liv inte komma på vad det var. Kände att den var lite svagare, men komplexiteten och hur smakrik den var gjorde mig lätt förvirrad.

Visade sig vara standard 10yo, vilket var ganska intressant. Antingen har kvaliteten stigit en aning eller så har man varit alldeles för kräsen den senaste tiden.

 

Vad gäller Lagga 16 så har den gått ner sig en hel del senaste åren. Skulle inte förvåna mig om den försvinner några år så att lagren får återhämta sig, men jag är skeptisk till att Diageo kommer göra så. Troligtvis kommer dom ev begränsa sig till sina mest betydande marknader samt spä ut med någon NAS eller fler 12yo! Med det sagt är det ingen dålig whisky i sig. Den håller fortfarande hög kvalitet!



#4457

Postad 01 oktober 2016 - 16:45

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0

Ibland blir man förvånad... Fick en whisky upphälld i ett glas hos en bekant. Kände genast igen att det var en Laphroaig, men kunde för mitt liv inte komma på vad det var. Kände att den var lite svagare, men komplexiteten och hur smakrik den var gjorde mig lätt förvirrad.
Visade sig vara standard 10yo, vilket var ganska intressant. Antingen har kvaliteten stigit en aning eller så har man varit alldeles för kräsen den senaste tiden.

Vad gäller Lagga 16 så har den gått ner sig en hel del senaste åren. Skulle inte förvåna mig om den försvinner några år så att lagren får återhämta sig, men jag är skeptisk till att Diageo kommer göra så. Troligtvis kommer dom ev begränsa sig till sina mest betydande marknader samt spä ut med någon NAS eller fler 12yo! Med det sagt är det ingen dålig whisky i sig. Den håller fortfarande hög kvalitet!

Laphroaig 10 är ju förvisso smakrik, och doftar alldeles underbart, men den är lite tunn.

Laddie 16 har jag. Trodde i min enfald att den hade någotsomhelst med gamla 15:åringen att göra, vilket den ju tyvärr inte alls har. Den är en ren Bourbonfatslagring, som dessutom inte har ett alldeles angenämt avslut, faktiskt lite spritig. Alltså fjärran från makalösa 15:åringen. :)

Redigerat av laddie15, 01 oktober 2016 - 16:46.


#4458

Postad 03 oktober 2016 - 15:37

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

gött. äntligen är denna min . 

mycket fin flaska :)

Bifogad fil(er)



#4459

Postad 04 oktober 2016 - 14:11

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Beställde precis två st Nikka Miyagikyo Single Malt. Är svag för japansk whisky! 



#4460

Postad 05 oktober 2016 - 10:08

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Beställde precis två st Nikka Miyagikyo Single Malt. Är svag för japansk whisky! 

 

Miyagikyo 10yo gillade jag väldigt mycket. Har svårt att tro att NAS'en lever upp till mina förväntningar, men man kan ju hoppas! :)



#4461

Postad 07 oktober 2016 - 18:14

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Mmmm....

Raw cask....

 

 

20161007-163705.jpg



#4462

Postad 09 oktober 2016 - 13:05

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

  • 2 307 inlägg
  • 0

gött. äntligen är denna min .
mycket fin flaska :)


Tänk vad olika man tycker, jag är ett stort Ardbeg fan men just kildalton är ingen favorit.
Alligatorn däremot, jösses vilken goding!

#4463

Postad 09 oktober 2016 - 14:18

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Tänk vad olika man tycker, jag är ett stort Ardbeg fan men just kildalton är ingen favorit.
Alligatorn däremot, jösses vilken goding!

 

 

har inte testat den. får kanske köpa den också.  men det finns för många ardbeg man vill ha. och alla är så dyra.  :)



#4464

Postad 10 oktober 2016 - 12:30

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

härligt. Fick visst hem ytterligare en Ardbeg idag :)

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  21.jpg   109,98K   0 Antal nerladdningar


#4465

Postad 12 oktober 2016 - 19:33

z0k4
  • z0k4
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0

härligt. Fick visst hem ytterligare en Ardbeg idag :)

Grattis och hoppas den smakar om det blir av :)
Dock lite väl saftig prislapp på 3,5 lapp för min del för en nervattvattnad 46% whisky.

Själv häller jag i mej en hel del Laffe Lore nu för tiden.
Jäkligt bra faktiskt, men även den är för dyr tycker jag...
5-600kr hade varit mer lagom... ;)

#4466

Postad 12 oktober 2016 - 19:39

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Grattis och hoppas den smakar om det blir av :)
Dock lite väl saftig prislapp på 3,5 lapp för min del för en nervattvattnad 46% whisky.

Själv häller jag i mej en hel del Laffe Lore nu för tiden.
Jäkligt bra faktiskt, men även den är för dyr tycker jag...
5-600kr hade varit mer lagom... ;)


Betalade mer än 3500kr för denna. Dom ligger någonstans mellan 4200-5000kr nu 😊
ska köpa ett sample av denna istället för att öppna flaskan.

Eller jag köpte min för 3500kr sen sålde jag den direkt när jag fick 5000kr för den. Sen ångrade jag mig och köpte en igen för 4200kr 😀

Laffe är också grymt gott. 😊

#4467

Postad 12 oktober 2016 - 20:22

z0k4
  • z0k4
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0

Betalade mer än 3500kr för denna. Dom ligger någonstans mellan 4200-5000kr nu 😊
ska köpa ett sample av denna istället för att öppna flaskan.
Eller jag köpte min för 3500kr sen sålde jag den direkt när jag fick 5000kr för den. Sen ångrade jag mig och köpte en igen för 4200kr 😀
Laffe är också grymt gott. 😊

Haha, ok! :) Det gör du rätt i, köp ett sample. Helt galna priser iaf...
Och då har jag en hel del Arbeg och Laffe hemma, både nytt o gammalt.

Har läst på en del svenska sidor som säger att den är bra trots sina 46%.
Frågan är hur mycket bättre den hade varit om den inte hade varit nervattnad, men det får vi inte veta.

#4468

Postad 12 oktober 2016 - 20:34

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Haha, ok! :) Det gör du rätt i, köp ett sample. Helt galna priser iaf...
Och då har jag en hel del Arbeg och Laffe hemma, både nytt o gammalt.

Har läst på en del svenska sidor som säger att den är bra trots sina 46%.
Frågan är hur mycket bättre den hade varit om den inte hade varit nervattnad, men det får vi inte veta.


Håller med. Det är sjuka priser. Men man kan ju trösta sig med att man inte förlorar några pengar i alla fall så länge flaskan inte är öppen 😊

Hade den inte varit nervattnad hade den kostat sjukt mycket mer. Då hade jag inte haft råd att köpa den 😜

#4469

Postad 18 oktober 2016 - 16:03

Unregistered0d487954
  • Unregistered0d487954
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Håller med. Det är sjuka priser. Men man kan ju trösta sig med att man inte förlorar några pengar i alla fall så länge flaskan inte är öppen

Hade den inte varit nervattnad hade den kostat sjukt mycket mer. Då hade jag inte haft råd att köpa den

Måste fråga varför du tror att du inte kan förlora några pengar på den?

#4470

Postad 18 oktober 2016 - 17:53

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Måste fråga varför du tror att du inte kan förlora några pengar på den?


För att en oöppnad flaska sällan sjunker i pris. Speciellt inte när det gäller ardbeg och speciellt inte när det är rariteter som denna 😊

#4471

Postad 21 november 2016 - 22:42

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0

To whisky til fødelsesdagen rundt tall.. og jo etter smaksprøver så ble det en Bowmore også.

 

Ledaig 10 og Bowmore Darkest 15

 

IMG_20161024_192446_zps57idfstg.jpg

b7f310dc7d289d9b21d8d50eb4de81e5.jpg



#4472

Postad 22 november 2016 - 07:28

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Ledaig 10 är RIKTIGT äcklig!

Jag har en sån som jag inte ens lyckas bjuda bort.

Den och Dalmore 15 är det äckligaste jag druckit i whiskyväg. Värre än Grants.

 

Darkest är ganska trevlig tycker jag.



#4473

Postad 22 november 2016 - 09:10

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 965 inlägg
  • 0

Nej, inte smakat. Däremot gillar jag standard 12-an. Bowmore och sherry tror jag inte funkar för mig. Sherry och rök kan i andra fall vara det bästa som finns. Tex. Caol Ila DE, Lagavulin DE, Ardbeg Uigheadail, mfl., men det verkar bli mysko just med Bowmore.


Skratt, vi sitter verkligen i samma båt...

#4474

Postad 22 november 2016 - 10:46

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0

Ledaig 10 är RIKTIGT äcklig!

Jag har en sån som jag inte ens lyckas bjuda bort.

Den och Dalmore 15 är det äckligaste jag druckit i whiskyväg. Värre än Grants.

 

Darkest är ganska trevlig tycker jag.

 

Hehe smaken er delt

 

Ledaig er for meg den beste øywhiskyen, og i slekt med Islay... Det er vel det at den er litt annerledes enn Islay du reagerer på. Den minner meg litt om en mer gressaktig, saltig og jordig Caol Ila eller Laphroaig

 

Anbefalt av Ralfy er den også, husker jeg kjøpte 7 åringen 2 eller 3 ganger...

 

Angående Ledaig? Gillar du i det hele tatt røkwhisky? Laphroaig, Ardbeg etc???

 

Bowmore Darkest gillar jeg også, men Bowmore 12 minner mer om en Highland Park enn en Islay..


Redigerat av Danke, 22 november 2016 - 18:46.


#4475

Postad 22 november 2016 - 18:48

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0

Det aller eckligaste jeg har smakt er Bowmore Black Rock, jeg fatter ikke at whiskySerge ga den 3 stjerner og anbefalte den...

 

Men smak kan være ganske forskjellig... Annen whisky som Serge ikke gillar, synes jeg er rett trevlig..

 

Till ex Laphroaig QA cask og Laphroaig Select....



#4476

Postad 28 november 2016 - 14:23

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0

Smakade en flaske Singleton 12 som jeg fikk i gave.

 

God smak og lukt, litt kraftig finish til å være en spey.



#4477

Postad 29 november 2016 - 10:36

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Apropå Ledaig 10 så var jag mycket skeptisk till den tills jag fick den på en blindprovning för ett par år sedan. Tyckte då att den liknade Laphroaig mycket i sin maltsötma och rökighet. Har inte provat den mycket efter det, så jag ska inte säga för mycket... Skulle dock vara kul att prova några fler från det destilleriet.

 

Singelton har jag aldrig testat... antar att den är vad den utger sig för att vara, en billig malt som inte står ut åt något håll. Men absolut något som måste testas! Har alldeles för dålig koll på dessa två destillerier!



#4478

Postad 29 november 2016 - 16:10

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0

Absolutt god og prisverd, men kraftig annonserat i svenska tidningar då..

 

Skulle bare vært nonchill og uten E150 så hadde det vært toppenbetyg.

 

Det er ikke den besta whisky jag har smakt, men den er helt klart verd pengarna, och jag tyckte om den.

 

Men vi drakk nok litt for mye single malt på min 40 års dag, hadde vært bedre å prøvd et par tre drammer og heller drukket vodka eller gin efteråt...



#4479

Postad 29 november 2016 - 19:05

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0
Nu vill väl någon slå något hårt i min skalle men;
Blossa lättvinsglögg med Jura Prophecy, mums!!!
Är ju lysande att själv välja "dosering". :)

#4480

Postad 30 november 2016 - 09:01

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Nu vill väl någon slå något hårt i min skalle men;
Blossa lättvinsglögg med Jura Prophecy, mums!!!
Är ju lysande att själv välja "dosering". :)

 

Hmm... inte testat så mycket whisky i glöggen, brukar föredra rom men för tillfället har jag en 80% vodka som jag spär ut glöggen med! :)

Får testa lite whisky också tror jag... En billig bourbon borde funka ganska bra!



#4481

Postad 30 november 2016 - 09:39

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
Svenska eldvatten brukar ju släppa glögg spetsad med whisky varje år. Mycket god.
Dom släpper även en med rom.

#4482

Postad 30 november 2016 - 09:41

Pr0wler
  • Pr0wler
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

Nu vill väl någon slå något hårt i min skalle men;
Blossa lättvinsglögg med Jura Prophecy, mums!!!
Är ju lysande att själv välja "dosering". :)

 

Du har helt rätt! Jura går inte att dricka rent... B)



#4483

Postad 30 november 2016 - 10:51

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Du har helt rätt! Jura går inte att dricka rent... B)

 

Jura har haft väldiga kvalitetsproblem men den senaste tidens Jura har varit relativt drickvänliga även om deras standardprodukter varit något tråkiga.

Deras Boutique Barrels gillar jag skarpt! :)

 

Apropå Eldvattens glögg så har jag ju faktiskt smakat dom... eller iaf den som är spetsad med rom. Den med whisky har jag inget minne av hur den var, så den kanske jag inte provat. Blir lite förvirrande med allt man häller i sig ibland! :D



#4484

Postad 30 november 2016 - 14:21

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0

Du har helt rätt! Jura går inte att dricka rent... B)

Jura Prophecy är I mitt tycke oerhört bra, även utan glögg. :)

#4485

Postad 30 november 2016 - 14:55

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0

Jeg synes Jura produktene er veldig medelmåttliga som dere sier.

 

De er ok, jeg foredrar Superstition faktisk før Prophecy som jeg synes var altfor tam for å være heavily peated.

 

Jag kjøper ikke gjerne Jura produkter igjen, kanskje en halv Superstition en gang.

 

Ledaig er mye bedre enn Jura..



#4486

Postad 30 november 2016 - 16:03

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0
Det är snarast att röken är så väl integrerad jag gillar. Tam, javisst, men också en whisky som tillåter att sitta och hitta och upptäcka subtila nyanser.

Inte samma liga som tex. Caol Ila DE, Longrow, Ardbeg Airigh Nam Beist, mfl. men jag gillar dessa lite försiktiga/balanserade rökwhiskies. :)

#4487

Postad 02 december 2016 - 23:37

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Man kan inte slå i äcklig wirre i glögg. Då blir det äckligt.

Precis som att man inte kan använda en äcklig wirre i en irish. Då får man en äcklig irish.

 

Punkt.

 

I min glögg har jag alltid sherrybomber. Det brukar funka fint med tonerna i glöggen.

Glenmorangie Lasanta funkar riktigt bra. Eller varför inte en Glenfarclas?

Amrut Intermediate... Kavalan solist sherry...

 

Mmmmm.....



#4488

Postad 07 december 2016 - 17:00

sebb_1
  • sebb_1
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Hej kan absolut inget om whisky så frågar här om nån kan tipsa om någon god whisky för runt 1000:- ska bli en julklapp till bror. Ett plus är ju om det är nått lite ovanligare som han inte har provat innan.Men ett krav är att det måste kunna gå att beställa till systemet.

#4489

Postad 07 december 2016 - 17:38

mrgorgo
  • mrgorgo
  • Forumräv

  • 593 inlägg
  • 0

Hej kan absolut inget om whisky så frågar här om nån kan tipsa om någon god whisky för runt 1000:- ska bli en julklapp till bror. Ett plus är ju om det är nått lite ovanligare som han inte har provat innan.Men ett krav är att det måste kunna gå att beställa till systemet.

http://tjock.se/stru...drar_vikingar_/

 

https://www.systembo...nd-park-8676101


Redigerat av mrgorgo, 07 december 2016 - 17:38.


#4490

Postad 07 december 2016 - 17:53

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

 

 

Haha... ja lycka till att få tag i en sån! Kommer sitta folk och tokklicka och beställa hem allt som går. Gissar att dom tar slut på en millisekund! :)

Men får du tag i en så kan det ju kanske vara kul. Inte för att jag tror att den är så prisvärd dock.

 

Får man inte tag i HP så skulle jag tipsa om en Kavalan Solist Bourbonlagrad eller Amrut Intermediate Sherry som båda ligger runt tusenlappen och är ruskigt bra!



#4491

Postad 07 december 2016 - 17:57

mrgorgo
  • mrgorgo
  • Forumräv

  • 593 inlägg
  • 0

Ja jag kommer absolut försöka snappa upp "en".  :wub:



#4492

Postad 07 december 2016 - 17:58

sebb_1
  • sebb_1
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Ser spännande men glömde skriva att han inte vill ha för rökig smak. Står smakbeskrivningen att den är rökig kanske inte helt rätt då?

#4493

Postad 07 december 2016 - 18:01

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0
Någon som känner till något om Gartbreck? Trodde jag kunde min Islaykarta, med här poppar det tydligen fortfarande upp ett och annat. :)

#4494

Postad 07 december 2016 - 18:14

Unregistered0d487954
  • Unregistered0d487954
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Hej kan absolut inget om whisky så frågar här om nån kan tipsa om någon god whisky för runt 1000:- ska bli en julklapp till bror. Ett plus är ju om det är nått lite ovanligare som han inte har provat innan.Men ett krav är att det måste kunna gå att beställa till systemet.

Amrut portonova 998:- på SBs beställningssortiment.Mycket bra Indisk whisky kanske han inte provat.

#4495

Postad 07 december 2016 - 18:22

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Haha... ja lycka till att få tag i en sån! Kommer sitta folk och tokklicka och beställa hem allt som går. Gissar att dom tar slut på en millisekund! :)
Men får du tag i en så kan det ju kanske vara kul. Inte för att jag tror att den är så prisvärd dock.

Får man inte tag i HP så skulle jag tipsa om en Kavalan Solist Bourbonlagrad eller Amrut Intermediate Sherry som båda ligger runt tusenlappen och är ruskigt bra!


Tokklicka hjälper ju inte i detta fall då den ligger i ordinarie sortimentet. Så man får beställa den som vanligt och det tar tid.
Sen brakar ju alltid bolaget ihop under sådanna omständigheter så det är ett lotteri vem som får flaskorna.

Mycket bättre med webblansering. Där är det ju "snabbast vinner" som gäller 😊

#4496

Postad 08 december 2016 - 09:36

Pr0wler
  • Pr0wler
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

Ser spännande men glömde skriva att han inte vill ha för rökig smak. Står smakbeskrivningen att den är rökig kanske inte helt rätt då?

 

Här har du en riktigt fin med mycket sherrysmak:

Glendronach Allardice 18 years, 949 kr



#4497

Postad 08 december 2016 - 09:56

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Ser spännande men glömde skriva att han inte vill ha för rökig smak. Står smakbeskrivningen att den är rökig kanske inte helt rätt då?

 

HP är ganska lätt rökig... själv hittar jag ingen rökighet i den alls... men han kanske är lite känsligare på den punkten?!

 

Någon som känner till något om Gartbreck? Trodde jag kunde min Islaykarta, med här poppar det tydligen fortfarande upp ett och annat. :)

 

Japp... vet dock inte om dom kommit igång med produktionen ännu. Men dom har hållt på och dona där i ladan ett bra tag nu!

 

Tokklicka hjälper ju inte i detta fall då den ligger i ordinarie sortimentet. Så man får beställa den som vanligt och det tar tid.
Sen brakar ju alltid bolaget ihop under sådanna omständigheter så det är ett lotteri vem som får flaskorna.

Mycket bättre med webblansering. Där är det ju "snabbast vinner" som gäller

 

Ja just det... blir lotteri på denna då! :)

Om dom inte börjat kolla tidsstämplar på beställningarna!?



#4498

Postad 08 december 2016 - 10:56

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

 

Ja just det... blir lotteri på denna då! :)

Om dom inte börjat kolla tidsstämplar på beställningarna!?

 

 

över 400 övervakningar på HP idag enligt systembolaget så det kommer bli många makuleringar som vanligt. 

Så ja, det blir ett lotteri som vanligt :D



#4499

Postad 09 december 2016 - 19:43

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0

En liter Glenfarclas 105 Cask strenght i gave fra lillesøster..

 

P1010706_zpspcgw7xx0.jpg



#4500

Postad 11 december 2016 - 19:45

sebb_1
  • sebb_1
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 1

Amrut portonova 998:- på SBs beställningssortiment.Mycket bra Indisk whisky kanske han inte provat.




Tack för tipset en portonova beställd :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.