Blu-ray eller HD DVD?
7496 svar till detta ämne
Postad 10 March 2007 - 12:56
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2965 inlägg
Btw vad gör du här inne en fredag kväll? 
<{POST_SNAPBACK}> Beroende... en sista dos innan en datorfri helg startar...
<{POST_SNAPBACK}>
Ok, typ samma här...sparar krafterna till imorgon, ska träffa lite ladies(thetias o HDGuru) , skojar bara.
<{POST_SNAPBACK}>
Börja inte nu igen, girliedevil. Du vet att det bara slutar med att du blir varnad.
Postad 10 March 2007 - 12:59
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
När till och med Joe Kane börjar ge med sig så tycker jag det är ett bra tecken på att det lutar åt BD 
<{POST_SNAPBACK}>
Samma Joe som brukade skriva: "Sony MPEG2 encoders are at least part of the image quality problems of Blu-ray" "I don't think you'll see any studio releasing dual-layer Blu-ray discs in the near future" "Apple tried to get VC-1 thrown out of Blu-ray" (but failed and Panasonic's player cannot be released as it didn't support VC-1) "the better [audio] codecs that are mandatory in HD DVD players are optional in Blu-ray" "It sort of looks bleak for Blu-Ray" "The D-VHS execution of MPEG2 is better than Blu-ray" Joe's only real ding on HD DVD was to do with the color space used by the Toshiba player. http://blogs.msdn.co.../11/695755.aspxHan verkar vara lite grann som filmen "Gone With the Wind"
Redigerat av diabolo, 10 March 2007 - 12:59.
Postad 10 March 2007 - 13:03
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
edit*
Redigerat av diabolo, 10 March 2007 - 13:56.
Postad 10 March 2007 - 13:07
Addex
-
Addex
-
Veteran
-
-
1902 inlägg
Ni tror vär INTE på allvar att de kommer investera sÅ mycket pengar och sen bara ge upp-
Självklart inte... Men några tusen sålda Meridian kommer inte att beröra kriget direkt. HD DVD MÅSTE få någon studio neutral, och då menar jag inte Lions Gate, utan snarare Disney eller FOX. Warner exklusiv till HD DVD skulle kunna funka också. Bara för att någon öser in pengar i ett format betyder inte att det automatiskt överlever? Det är filmerna det handlar om!!!
<{POST_SNAPBACK}>
Jag håller med, i grund och botten så är det filmerna som spelar stor roll. Speciellt nya filmer eftersom den stora massa (inte vi här på forumet) troligtvis inte kommer att byta ut hela sin katalog mot nya i HD.
Postad 10 March 2007 - 13:19
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
Ni tror vär INTE på allvar att de kommer investera sÅ mycket pengar och sen bara ge upp-
Självklart inte... Men några tusen sålda Meridian kommer inte att beröra kriget direkt. HD DVD MÅSTE få någon studio neutral, och då menar jag inte Lions Gate, utan snarare Disney eller FOX. Warner exklusiv till HD DVD skulle kunna funka också. Bara för att någon öser in pengar i ett format betyder inte att det automatiskt överlever? Det är filmerna det handlar om!!!
<{POST_SNAPBACK}>
Jag håller med, i grund och botten så är det filmerna som spelar stor roll. Speciellt nya filmer eftersom den stora massa (inte vi här på forumet) troligtvis inte kommer att byta ut hela sin katalog mot nya i HD.
<{POST_SNAPBACK}>
Det ser bra ut för båda tycker jag. Release Dates for HD DVD Discs Info on importing HD DVD titles Blu-ray Disc Release Schedules + alla import filmer.
Redigerat av diabolo, 10 March 2007 - 13:44.
Postad 10 March 2007 - 13:25
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2965 inlägg
Ang Joe Kane, så får han nog svårt om han skulle stötta BR formatet helt plötsligt med tanke på att han sa att "Bluray is all about greed"
Redigerat av thetias, 10 March 2007 - 14:43.
Postad 10 March 2007 - 13:51
Unregistered992
-
Unregistered992
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
När till och med Joe Kane börjar ge med sig så tycker jag det är ett bra tecken på att det lutar åt BD 
<{POST_SNAPBACK}>
Samma Joe som brukade skriva: "Sony MPEG2 encoders are at least part of the image quality problems of Blu-ray"
"I don't think you'll see any studio releasing dual-layer Blu-ray discs in the near future"
"Apple tried to get VC-1 thrown out of Blu-ray" (but failed and Panasonic's player cannot be released as it didn't support VC-1)
"the better [audio] codecs that are mandatory in HD DVD players are optional in Blu-ray"
"It sort of looks bleak for Blu-Ray"
"The D-VHS execution of MPEG2 is better than Blu-ray"
Joe's only real ding on HD DVD was to do with the color space used by the Toshiba player.
http://blogs.msdn.co.../11/695755.aspx
Japp precis vad jag syftade på, Joe har varit extrem fanatiker till HD DVD och verkligen kastat skit på BD, och för att vara "industry expert" och personen bakom DVE så har han nog ganska bra insikt  MAO så är hans vändpunkt ett bra tecken för BD, sen får man tycka vad man vill om Joe Kane.
Postad 10 March 2007 - 13:58
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Samma Joe som brukade skriva: "Sony MPEG2 encoders are at least part of the image quality problems of Blu-ray"
"I don't think you'll see any studio releasing dual-layer Blu-ray discs in the near future"
"Apple tried to get VC-1 thrown out of Blu-ray" (but failed and Panasonic's player cannot be released as it didn't support VC-1)
"the better [audio] codecs that are mandatory in HD DVD players are optional in Blu-ray"
Joe's only real ding on HD DVD was to do with the color space used by the Toshiba player.
http://blogs.msdn.co.../11/695755.aspx Han verkar vara lite grann som filmen "Gone With the Wind"
Japp precis vad jag syftade på, Joe har varit extrem fanatiker till HD DVD och verkligen kastat skit på BD, och för att vara "industry expert" och personen bakom DVE så har han nog ganska bra insikt  MAO så är hans vändpunkt ett bra tecken för BD, sen får man tycka vad man vill om Joe Kane.
<{POST_SNAPBACK}>
Det var inte det jag menade men om du är nöjd med din tolkning min vän it works for me
Redigerat av diabolo, 10 March 2007 - 14:09.
Postad 10 March 2007 - 15:18
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
Ang Joe Kane, så får han nog svårt om han skulle stötta BR formatet helt plötsligt med tanke på att han sa att "Bluray is all about greed"
<{POST_SNAPBACK}>
Yes, stämmer bra det JKP's Joe Kane talks about Blu-ray and HD-DVD formats ca 07:36 Jag kan tänka mig nu att han vill släppa sin Digital Video Essentials på HD-DVD och Blu-ray 'Digital Video Essentials' Sees Another Delay så det är kanske inte så konstigt att han vill va kompis med båda
Redigerat av diabolo, 10 March 2007 - 16:47.
Postad 10 March 2007 - 15:31
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2965 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Yes, stämmer bra det JKP's Joe Kane talks about Blu-ray and HD-DVD formats ca 07:36 Jag kan tänka mig nu att han vill släppa sin Digital Video Essentials till HD-DVD och Blu-ray 'Digital Video Essentials' Sees Another Delay så det är kanske inte så konstigt att han vill va kompis med båda 
<{POST_SNAPBACK}>
Ja han har nog insett det nu, men "Greed" citatet kommer han få leva med så länge som de här HD formaten kommer finnas. Kan ju bli ganska länge det...
Redigerat av thetias, 10 March 2007 - 15:32.
Postad 10 March 2007 - 15:35
Unregisteredc4057429
-
Unregisteredc4057429
-
Användare
-
-
185 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
http://blogs.msdn.co.../11/695755.aspx
<{POST_SNAPBACK}>
Ser ut att vara många här som är BD fanatiker som kastar skit på HD DVD, så ni är precis likadana som Joe
Postad 10 March 2007 - 15:46
Unregisteredf2c3ef7e
-
Unregisteredf2c3ef7e
-
Lärjunge
-
-
333 inlägg
Var in på euronics idag, hade ett tjugotal tv apparater, samtliga hd ready och nån Full HD. Gick runt och kollade lite i butiken först, var ju intresserad av att se Blu Ray då jag vet att dom saluför spelarna. Till min fasa så ser jag att dom kopplat alla tvapparater till en sunkig dvd och sedan står en Blu ray spelare på en hylla och skämms.
Hur ska man kunna sälja spelare då man ej har sakerna inkopplat så kunderna får se, hur många vanliga "svenssons" vet alls att dom nya formaten har kommit. Känns mest som dom inte riktigt tror på det, eller bryr sig, bara välja vilket, fast spelaren kostade nu 8995:- priset har ju rasat lite.
Postad 10 March 2007 - 16:23
Addex
-
Addex
-
Veteran
-
-
1902 inlägg
Var in på euronics idag, hade ett tjugotal tv apparater, samtliga hd ready och nån Full HD. Gick runt och kollade lite i butiken först, var ju intresserad av att se Blu Ray då jag vet att dom saluför spelarna. Till min fasa så ser jag att dom kopplat alla tvapparater till en sunkig dvd och sedan står en Blu ray spelare på en hylla och skämms.
Hur ska man kunna sälja spelare då man ej har sakerna inkopplat så kunderna får se, hur många vanliga "svenssons" vet alls att dom nya formaten har kommit. Känns mest som dom inte riktigt tror på det, eller bryr sig, bara välja vilket, fast spelaren kostade nu 8995:- priset har ju rasat lite.
<{POST_SNAPBACK}>
Jo oftast är den analog kabel rakt in i tv:n. Med fel aspekt och allt, blä! Ser ut att vara många här som är BD fanatiker som kastar skit på HD DVD, så ni är precis likadana som Joe 
<{POST_SNAPBACK}>
Jag utgick ifrån vilken standard som var bäst (stödjer mest och är mest öppen) och den som bäst klarar sig i det långa loppet då jag tror att BD:n kommer leva mycket länge likt CD:n. Detta gjorde jag innan Microsoft valde sida, då jag inte tycker om det sätt Microsoft håller sig till standards.
Postad 10 March 2007 - 16:39
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
NIN - Beside You In Time.
Ser väldigt bra ut, trots att det är väldigt mörkt hela tiden. Låter väldigt bra!
Rekommenderas!
(Bilden från mobilen får dock inget högt PQ-betyg.)
Bifogad fil(er)
-
nin.jpg 82.39K
2 Antal nerladdningar
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 10 March 2007 - 16:39.
Postad 10 March 2007 - 16:44
mr.keyser
-
mr.keyser
-
Beroende
-
-
1266 inlägg
Angående visning av de nya formaten i butik:
Var ute på Expert Stormarknad där jag faktikst ser en inkopplad Samsung Blu-Ray, kopplad till 1 st. 50" Plasma och en något mindre LCD. De har tillochmed kopplat det genom en rejälv HDMI-splittter.
MEN, de har valt att "stretcha" ut bilde, detta på båda aparaterna, vilket gjorde att filmen såg helt galen ut.
Varför kan de inte göra rätt? Det är inte så svårt...
Postad 10 March 2007 - 17:04
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
Angående visning av de nya formaten i butik: Var ute på Expert Stormarknad där jag faktikst ser en inkopplad Samsung Blu-Ray, kopplad till 1 st. 50" Plasma och en något mindre LCD. De har tillochmed kopplat det genom en rejälv HDMI-splittter. MEN, de har valt att "stretcha" ut bilde, detta på båda aparaterna, vilket gjorde att filmen såg helt galen ut. Varför kan de inte göra rätt? Det är inte så svårt...
<{POST_SNAPBACK}>
Den/de enda som kan svara på den fråga är personalen på Expert Stormarknad, så nästa gången du är på besök ställ frågan o va inte blyg  ?
Postad 10 March 2007 - 17:08
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
NIN - Beside You In Time.
Ser väldigt bra ut, trots att det är väldigt mörkt hela tiden. Låter väldigt bra!
Rekommenderas!
(Bilden från mobilen får dock inget högt PQ-betyg.)
<{POST_SNAPBACK}>
För att köpa en sådan HD film måste man ju va "fan of the group" så det är inte en skiva för alla...men den ska ha top bild o ljud  .
Postad 10 March 2007 - 17:11
mr.keyser
-
mr.keyser
-
Beroende
-
-
1266 inlägg
Angående visning av de nya formaten i butik: Var ute på Expert Stormarknad där jag faktikst ser en inkopplad Samsung Blu-Ray, kopplad till 1 st. 50" Plasma och en något mindre LCD. De har tillochmed kopplat det genom en rejälv HDMI-splittter. MEN, de har valt att "stretcha" ut bilde, detta på båda aparaterna, vilket gjorde att filmen såg helt galen ut. Varför kan de inte göra rätt? Det är inte så svårt...
<{POST_SNAPBACK}> Den/de enda som kan svara på den fråga är personalen på Expert Stormarknad, så nästa gången du är på besök ställ frågan o va inte blyg ?
<{POST_SNAPBACK}>
Det är väl iofs sant. Men det är ju ett återkommande problem så jag tänkte att nån här redan frågat  Jag har dock en egen teori. Förutsätter att det är en 2.xx:1 film. Jag tror de vill slippa frågan "Varför är det svart ovanför och under, det är ju en Widescreen-TV?"
Postad 10 March 2007 - 17:23
Unregisteredcadb2904
-
Unregisteredcadb2904
-
Forumräv
-
-
907 inlägg
dem kan ha satt den i fel mode?
Postad 10 March 2007 - 17:33
Unregistered992
-
Unregistered992
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
Jag kan tänka mig nu att han vill släppa sin Digital Video Essentials på HD-DVD och Blu-ray 'Digital Video Essentials' Sees Another Delay så det är kanske inte så konstigt att han vill va kompis med båda 
<{POST_SNAPBACK}>
Den kommer att komma på BD också ja men inget datum är satt, det återstår lite problem med HD DVD versionen också, men inget jag får gå in på
Postad 10 March 2007 - 17:40
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
Jag kan tänka mig nu att han vill släppa sin Digital Video Essentials på HD-DVD och Blu-ray 'Digital Video Essentials' Sees Another Delay så det är kanske inte så konstigt att han vill va kompis med båda 
<{POST_SNAPBACK}>
Den kommer att komma på BD också ja men inget datum är satt, det återstår lite problem med HD DVD versionen också, men inget jag får gå in på 
<{POST_SNAPBACK}>
Vet du något som jag inte vet? Troligen inte
Postad 10 March 2007 - 17:41
Unregistereda2d8f3b8
-
Unregistereda2d8f3b8
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Ska köpa en HD spelare och funderar på när nästa gen bluray spelare anländer till sverige?
Någon som vet märke och datum ?
Postad 10 March 2007 - 17:44
Unregistered992
-
Unregistered992
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
Vet du något som jag inte vet?
Troligen inte 
<{POST_SNAPBACK}>
Ingen aning  Berätta vad du vet så kan jag avgöra det
Postad 10 March 2007 - 18:00
Unregistered992
-
Unregistered992
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
Ser ut att vara många här som är BD fanatiker som kastar skit på HD DVD, så ni är precis likadana som Joe 
<{POST_SNAPBACK}>
Med tanke på att du citerade mitt inlägg och använde ordet "ni" så antar jag att du räknar in mig bland dom som kastar skit på HD DVD? Du får gärna ta ett exempel där jag ens är i närheten av samma smutskastning som Joe har gjort tidigare  iofs, kanske har gått hårt åt Amir och VC1 ibland men dom räknar jag inte som "HD DVD"
Postad 10 March 2007 - 18:03
Unregistered992
-
Unregistered992
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
Ja han har nog insett det nu, men "Greed" citatet kommer han få leva med så länge som de här HD formaten kommer finnas. Kan ju bli ganska länge det... 
<{POST_SNAPBACK}>
Absolut! " Blu-ray is all about greed" och " BD50 is science fiction" kommer att leva kvar läääänge
Postad 10 March 2007 - 21:17
Unregisteredc4057429
-
Unregisteredc4057429
-
Användare
-
-
185 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Med tanke på att du citerade mitt inlägg och använde ordet "ni" så antar jag att du räknar in mig bland dom som kastar skit på HD DVD? Du får gärna ta ett exempel där jag ens är i närheten av samma smutskastning som Joe har gjort tidigare  iofs, kanske har gått hårt åt Amir och VC1 ibland men dom räknar jag inte som "HD DVD" 
<{POST_SNAPBACK}>
Menade bara att många trycker ner HD-DVD i denna tråd och hyllar BD  Kan tyvärr inte yttra mig om BD än då jag inte sett någon BD film än.
Postad 10 March 2007 - 21:21
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Menade bara att många trycker ner HD-DVD i denna tråd och hyllar BD  Kan tyvärr inte yttra mig om BD än då jag inte sett någon BD film än.
<{POST_SNAPBACK}>
Det är minst lika många i den här tråden som hyllar HD DVD och trycker ner BD. IMO.
Postad 11 March 2007 - 02:40
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
Postad 11 March 2007 - 02:59
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
Vet du något som jag inte vet?
Troligen inte 
<{POST_SNAPBACK}>
Ingen aning  Berätta vad du vet så kan jag avgöra det 
<{POST_SNAPBACK}>
It's going to cost you $$$
Postad 11 March 2007 - 05:55
Isaac
-
Isaac
-
Veteran
-
-
1836 inlägg
Microsoft eller Sony?
hm mm. Väljer hellre Sony då.
Postad 11 March 2007 - 11:56
Addex
-
Addex
-
Veteran
-
-
1902 inlägg
Microsoft eller Sony? hm mm. Väljer hellre Sony då. 
<{POST_SNAPBACK}>
Hellre bra hårdvara än dålig mjukvara.
Redigerat av Addex, 11 March 2007 - 11:56.
Postad 11 March 2007 - 16:53
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Onkyo? Meridian? Något för dig kanske som verkar vara kräsen
Postad 11 March 2007 - 17:42
Unregistered992
-
Unregistered992
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Denon?  EDIT: Sen är väl inte Pioneers Elite serie så kass heller
Redigerat av Unregistered992, 11 March 2007 - 17:44.
Postad 11 March 2007 - 18:08
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Denon? 
EDIT: Sen är väl inte Pioneers Elite serie så kass heller *
<{POST_SNAPBACK}>  Denon har inte sagt något om HD spelare än så tills dess...  * Nja... http://www.ultimatea.../1206piobdphd1/"So, let me touch on some of the similarities (and peculiarities) of functionality between the two. Perfect sound forever? The computer BD drive does play DVDs, but does not allow playback of CDs. There is an HDMI output, but not the vaunted HDMI 1.3. The BDP-HD1 is not compatible with either Dolby TrueHD lossless or DTS-HD Master Audio lossless, other than the ability to playback the "core streams" for each, which are compatible with existing lossy Dolby Digital and DTS decoders at 640kbps and 1.5Mbps, respectively. Is this a death knell? Hardly. The BDP-HD1 is firmware upgradeable, so it's not at all out of the question to think an upgrade will allow decoding of TrueHD or DTS-HD Master Audio, or both. Once an update happens, the player would then decode TrueHD and DTS-HD Master Audio for output over the analog multichannels outputs, or transcode the lossless steams to PCM, which can go over the HDMI output. All that HDMI 1.3 would add is the ability to carry the new lossless streams in their native, digital form. This, in turn, would require that the AV receiver or pre-pro be capable of internally decoding these formats. To our knowledge there are not any current AVRs or pre/pros on the market that are HDMI 1.3 compatible, but many current models (but not all) will accept and play back multichannel PCM over HDMI." "One interesting note is that neither the Sony BDP-S1 nor the Pioneer Elite handle beat up DVDs very well. I usually take good enough care of my DVDs for this not to matter, but now that I have a 21-month old my Pixar movies are taking a beating. A couple of these discs locked up the BDP-HD1 and the Sony standalone player, and I wouldn't make much of it except in both cases I put the same disc into the Toshiba HD-XA1 and they played back fine." Ps3an får väl duga ett tag tills någon vass BD spelare släpps.
Redigerat av diabolo, 11 March 2007 - 18:30.
Postad 11 March 2007 - 18:57
Unregistered992
-
Unregistered992
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
Denon har inte sagt något om HD spelare än så tills dess... 
Inte officiellt nej  Meridian och Onkyo har inte heller pressenterat någon spelare så vem vet, det kanske tar till CES nästa år eller ännu längre innan vi får se en spelare? Amir säger att Meridian jobbar på en spelare och Meridian själva har sagt att det kommer att ta flera år innan den kommer ut. Tror det finns postat tidigare så du får söka om du vill se själv, jag orkar inte
Postad 11 March 2007 - 19:17
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
Denon har inte sagt något om HD spelare än så tills dess... 
Inte officiellt nej *
Meridian och Onkyo har inte heller pressenterat någon spelare så vem vet, det kanske tar till CES nästa år eller ännu längre innan vi får se en spelare? Amir säger att Meridian jobbar på en spelare och Meridian själva har sagt att det kommer att ta flera år innan den kommer ut. Tror det finns postat tidigare så du får söka om du vill se själv, jag orkar inte 
<{POST_SNAPBACK}>
*Låt HDGuru spela insider, det är inte riktigt din stil Meridian och Onkyo har inte presenterat någon spelare än men det är officiellt att de är med i HD-DVD promotion Group."Onkyo Corporation today announced plans to launch its first HD DVD player for the North American market in 2007" http://www.cinenow.c...elease-679.htmlhttp://media.meridia...hddvd-ces07.pdfSen om du undrar över något får du gärna kontakta Amir på AVS eller high-def digest forum
Postad 11 March 2007 - 20:07
Unregistered992
-
Unregistered992
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
*Låt HDGuru spela insider, det är inte riktigt din stil 
Nu får du ge dig med dina kommentarer, blir bara drygt i längden... Meridian och Onkyo har inte presenterat någon spelare än men det är officiellt att de är med i HD-DVD promotion Group."Onkyo Corporation today announced plans to launch its first HD DVD player for the North American market in 2007"http://www.cinenow.c...elease-679.html http://media.meridia...hddvd-ces07.pdf
Sen om du undrar över något får du gärna kontakta Amir på AVS eller high-def digest forum 
<{POST_SNAPBACK}>
Ok, jag har missat att Onkyo sagt 2007
Postad 11 March 2007 - 21:03
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
*Låt HDGuru spela insider, det är inte riktigt din stil 
Nu får du ge dig med dina kommentarer, blir bara drygt i längden...
<{POST_SNAPBACK}>
Då får du gärna börja skriva fakta, lägga ut länkar osv istället för att skriva BS som en hel del folk håller på med här inne...inget personligt  Tar några ex av det du har skrivit de senaste dagar: "Inte officiellt nej * Meridian och Onkyo har inte heller pressenterat någon spelare så vem vet, det kanske tar till CES nästa år eller ännu längre innan vi får se en spelare? Amir säger att Meridian jobbar på en spelare och Meridian själva har sagt att det kommer att ta flera år innan den kommer ut. Tror det finns postat tidigare så du får söka om du vill se själv, jag orkar inte" "Du menar lika "officiellt" som att MS inte kommer att släppa en 360 med inbyggd HD DVD? Du sa det själv, mycket saker kan hända på kort tid, och Denons åsikter som du skrev är numera stenålder. EDIT: Har inte Onkyo sagt liknande saker tidigare? Skillnaden är väl att MS har delat ut lite cash för dessa utannonseringar vid CES. Jag tror inte Denon vill döda sin High-end DVD marknad innan spelaren är helt klar och redo att säljas." "När till och med Joe Kane börjar ge med sig så tycker jag det är ett bra tecken på att det lutar åt BD" "Fan sjuk ranking just nu på BD filmer HD DVD har också 50% av på några filmer men dom säljer inte i närheten av så mycket som BD. PS3 ägarna börjar visa sig " inte konstigt när det va 2st hd-dvd mot 47st BD Osv osv...
Postad 11 March 2007 - 21:11
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Nu får ni sluta att pika på varandra hela tiden... Jag har förresten köpt en hd-dvd nu också samt 3 filmer, dock ställer jag min inte på någon sida för det.. vill bara ha hd-filmer och sen vilket format kvittar, båda är ju bättre än dvd! Får väl skaffa PS3 också så man kan spela blueray.
Postad 11 March 2007 - 21:15
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
Nu får ni sluta att pika på varandra hela tiden...
Jag har förresten köpt en hd-dvd nu också samt 3 filmer, dock ställer jag min inte på någon sida för det.. vill bara ha hd-filmer och sen vilket format kvittar, båda är ju bättre än dvd! Får väl skaffa PS3 också så man kan spela blueray.

<{POST_SNAPBACK}>
Låter bra det...får man fråga vilken spelare o vilka filmer?
Postad 11 March 2007 - 21:31
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Inte för att det hört tråden till direkt, men jag smygstartar min hd-era med en 360 hd-dvd, The Hulk, Terminator 3 och Happy Gilmore
Postad 11 March 2007 - 21:32
Unregistered992
-
Unregistered992
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
Då får du gärna börja skriva fakta, lägga ut länkar osv istället för att skriva BS som en hel del folk håller på med här inne...inget personligt 
Tar några ex av det du har skrivit de senaste dagar:
Jupp, börjar med att beta av dina exempel. Meridian och Onkyo har inte heller pressenterat någon spelare så vem vet, det kanske tar till CES nästa år eller ännu längre innan vi får se en spelare? Amir säger att Meridian jobbar på en spelare och Meridian själva har sagt att det kommer att ta flera år innan den kommer ut. Tror det finns postat tidigare så du får söka om du vill se själv, jag orkar inte"
Vad är fel med det där? Ingen av dom har pressenterat en spelare och Meridian har sagt att dom inte kommer att släppa en spelare på flera år... " If we were to launch an HD DVD deck it would not appear for years." http://avzombie.com/...e-announcement/"Du menar lika "officiellt" som att MS inte kommer att släppa en 360 med inbyggd HD DVD? Du sa det själv, mycket saker kan hända på kort tid, och Denons åsikter som du skrev är numera stenålder.
Ehm, vadå? MS har sagt att det inte kommer, ändå så känns snacket från "er" som att det är fakta att det ska komma en. Denon har tidigare sagt att dom vill vänta, och nu kommer det hintar lite här och där om att dom arbetar på en spelare. Vad är problemet? EDIT: Har inte Onkyo sagt liknande saker tidigare? Skillnaden är väl att MS har delat ut lite cash för dessa utannonseringar vid CES. Jag tror inte Denon vill döda sin High-end DVD marknad innan spelaren är helt klar och redo att säljas."
En uppenbar spelulation från min sida som allt annat i den här tråden, det är väl det vi håller på med eller är du insider?  Skulle ha gjort det mer uppenbart, sorry. "När till och med Joe Kane börjar ge med sig så tycker jag det är ett bra tecken på att det lutar åt BD"
Ehm, har du missat det eller? Jag har skrivit citat från WSR tidiagare, söööök! "Fan sjuk ranking just nu på BD filmer HD DVD har också 50% av på några filmer men dom säljer inte i närheten av så mycket som BD. PS3 ägarna börjar visa sig " inte konstigt när det va 2st hd-dvd mot 47st BD
Den sista delen är inte från mig... Men du måste hålla me om att ranking var/är lite sjukt  Jag kollade inte hur många av HD DVD filmerna som hade 50% rabatt, men om det nu bara var 2 så är det ännu konstigare att dom inte nådde lika hög ranking som på BD, smaken mellan formaten kanske är väldigt olika?  Osv osv...
Har du något mer så PM:a gärna, känns som den här tråden är fel för det här
Redigerat av Unregistered992, 11 March 2007 - 21:35.
Postad 11 March 2007 - 21:33
Unregistered992
-
Unregistered992
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
Nu får ni sluta att pika på varandra hela tiden...
<{POST_SNAPBACK}>
Japp jag håller med! Är det någon som har problem med mitt postande så anmäl inlägget eller skicka ett PM!
Postad 11 March 2007 - 21:34
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Inte för att det hört tråden till direkt, men jag smygstartar min hd-era med en 360 hd-dvd, The Hulk, Terminator 3 och Happy Gilmore 
<{POST_SNAPBACK}>
Inget fel på det  ...hulk är top film när det gäller PQ
Postad 11 March 2007 - 21:47
Unregistered11bf6fd0
-
Unregistered11bf6fd0
-
Forumräv
-
-
848 inlägg
Vilket format kommer SF att köra på?
Postad 12 March 2007 - 09:40
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
Fast And The Furious HD-DVD2 Fast 2 Furious HD-DVDFast And The Furious: Tokyo Drift HD-DVDalla fick 10/10 på PQ...Dean Winkelspecht verkar gilla bilar  . Kan hålla med i alla fall att Tokyo Drift är en 10 på PQ n SQ.
Postad 12 March 2007 - 09:50
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Vad jag vet så har en BD-version av DVE funnits med i planerna från dag 1 så där har det inte skett några ändringar skulle jag tro. Men ATT han ska få gliringar för att han börja yra om "double conversion" på BD nästa gång man får chans att se honom - när det nu blir.  Dessutom har jag ännu inte fått svar på min fråga "..if Bluray is all about [Sonys] greed, then why do they have such a large industry-support?" edit: Men han har en rätt nykter syn på BDvsHDDVD. Posta denna länk tidigare och den här biten är inte anti-BD direkt: Kane points out that Blu-ray has the potential to be even better than HD DVD for a number of reasons. Chief among them is the fact that Blu-ray players have twice the buffer memory of their HD DVD counterparts, which allows the peak data rate to extend much higher on variable bit-rate (VBR) titles, improving the picture quality of complex scenes. Also, Blu-ray titles are flagged for 1080p/24 playback, which results in much smoother motion on a display that can show frames at multiples of 24fps. By contrast, HD DVD defaults to 1080p/60, adding judder (jerkiness in the moving image), though it is possible to output 1080p/24.
Redigerat av pacman, 12 March 2007 - 09:57.
Postad 12 March 2007 - 09:50
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
Ultimate Avengers Collection (BD) in April Ultimate Avengers Collection (Blu-ray)» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «  är det bara jag som gillar Marvel här inne?
Postad 12 March 2007 - 10:17
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
Vad jag vet så har en BD-version av DVE funnits med i planerna från dag 1 så där har det inte skett några ändringar skulle jag tro.
Mycket möjligt även om det va HD-DVD utgåvan som utannonserades först...Mr "Greed" Kane vill förstås känna pengar från hela HD familjen(hd,bd), o det kan jag förstå "its all about business"...jag undrar bara vem som är "all about greed" BDn eller han själv?
Postad 12 March 2007 - 10:18
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2842 inlägg
edit: Men han har en rätt nykter syn på BDvsHDDVD. Posta denna länk tidigare och den här biten är inte anti-BD direkt:
QUOTE Kane points out that Blu-ray has the potential to be even better than HD DVD for a number of reasons. Chief among them is the fact that Blu-ray players have twice the buffer memory of their HD DVD counterparts, which allows the peak data rate to extend much higher on variable bit-rate (VBR) titles, improving the picture quality of complex scenes. Also, Blu-ray titles are flagged for 1080p/24 playback, which results in much smoother motion on a display that can show frames at multiples of 24fps. By contrast, HD DVD defaults to 1080p/60, adding judder (jerkiness in the moving image), though it is possible to output 1080p/24.
Har inte hängt med riktigt *bakläxa* men stödjer inte formatet hddvd 1080p/24fps? Vilka bd spelare är det som stödjer 1080/24 i dagsläget? Min panna gör det inte och kommer antagligen inte att gör det via firmware update heller, inte heller stöd för DTS-HD Master (gammal modell av Sigmas chip).
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|