Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Dagens bild *

35131 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 januari 2009 - 14:37

Myllerman
  • Myllerman
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Ahh gött med whisky :)

Sony A200 +Minolta 200mm 2.8 @ F8
Underexponerade lite för att få bakgrunden mörkare.

Bifogad fil  sony.jpg   113,99K   0 Antal nerladdningar

Postad 24 januari 2009 - 15:24

kinjon
  • kinjon
  • Beroende

• 1 015 inlägg
  • 0
Snygg ljussättning myllerman =)
Ett tips är att torka bort damm och smuts när du tar produktbilder.

Annars mycket bra bild!

Postad 24 januari 2009 - 16:17

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0
Min dotter 9 bast lånade pappas kamera... Och hon tyckte den bilden skulle hon minsan visa här där så många bilder finns.. Så som en snäll far man är hjälpte jag givet henne med detta..Hmm..

Linneas bidrag då..

Sin far.

Bifogad fil(er)

Postad 24 januari 2009 - 16:29

Myllerman
  • Myllerman
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Snygg ljussättning myllerman =)
Ett tips är att torka bort damm och smuts när du tar produktbilder.

Annars mycket bra bild!

Tack.
Jo ska tänka på dammet nästa gång, speciellt när man fotar svarta saker syns det så väl.

mayro.

Blev jue bra foto, kameran måste vara mega stor för henne :)

Postad 24 januari 2009 - 16:32

kocken50
  • kocken50
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Bifogad fil  wiskey.jpg   216,13K   0 Antal nerladdningarHär är en bild på min afvorit whiskey, jag tog flaskan och skakade den mot en lampa samtidigt som jag tog bilden. Hur som helst tyckte jag iallafall att den blev schysst!

Postad 24 januari 2009 - 16:34

Unregistered0b0f599e
  • Unregistered0b0f599e
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0

*produktbild på objektiv*

Snyggt! Katalogkvalité på den bilden :-) Dammet tas lätt bort i photoshop med heal-verktyget!

Redigerat av Unregistered0b0f599e, 24 januari 2009 - 16:35.

Postad 24 januari 2009 - 16:41

Supernaut77
  • Supernaut77
  • Guru

• 4 148 inlägg
  • 0
Nyinköpt stativ och Helios 58/2 vidöppen. :)
Bifogad fil  IMGP3587_ds.jpg   154,75K   0 Antal nerladdningar

Postad 24 januari 2009 - 16:47

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0

mayro.

Blev jue bra foto, kameran måste vara mega stor för henne :)

Japp.. Men hon grejar det på nått underligt sätt med dom små händerna.. Jag skall hälsa från dig att du tyckte hon tog ett bra kort. Då blir hon ;) :blink: :ph34r:

Redigerat av mayro, 24 januari 2009 - 16:48.

Postad 24 januari 2009 - 16:50

passan1
  • passan1
  • Beroende

• 1 019 inlägg
  • 0
Sorry för datumet i bilden

Bifogad fil(er)

Redigerat av Joakim, 24 januari 2009 - 23:14.
Korrigerade bort citat från ett borttaget inlägg

Postad 24 januari 2009 - 17:56

FEA
  • FEA
  • Guru

• 4 200 inlägg
  • 0
Ek
Bifogad fil  Ek.jpg   935,5K   0 Antal nerladdningar
Olympus E-510
Olympus ZD 70-300mm på 226mm
Slutartid: 1/500 sekund
Bländare: f/8,0
Ljuskänslighet: 400 ISO

Postad 24 januari 2009 - 20:53

jonas340
  • jonas340
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Vitlöksmonster

Bifogad fil(er)

Postad 24 januari 2009 - 22:00

Unregistered8cf3a914
  • Unregistered8cf3a914
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0
Wtf... hur fel kan det bli *förbannad* taget med Nikon d80+ Sb-600 blixt. Bild nr.2 ska bort!Bifogad fil  Bild_508_redigerad_copy.jpg   3,19MB   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil(er)

Redigerat av Unregistered8cf3a914, 24 januari 2009 - 22:21.

Postad 24 januari 2009 - 22:14

fastson
  • fastson
  • Lärjunge

• 470 inlägg
  • 0

Vitlöksmonster

Grym. Blixt med någon slags filter eller?

Pollen
Postad bild

Samma blomma annan vinkel
Postad bild

Postad 24 januari 2009 - 22:21

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0
A100 kan dom Fastson.

Postad 24 januari 2009 - 22:27

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0

Ek
Bifogad fil  Ek.jpg   935,5K   0 Antal nerladdningar
Olympus E-510
Olympus ZD 70-300mm på 226mm
Slutartid: 1/500 sekund
Bländare: f/8,0

FEA..
Har du Ek-träd med löv där du bor ?? Bilden är ju tagen nu om Exif stämmer och jag läser rätt...... ;)

EDIT
Fasiken då. Denna text skulle ju hamnat in i inlägget ovan. Så det blev två svar i samma.... Nu är jag nog trött och får logga ner en stund här... :)

Redigerat av mayro, 24 januari 2009 - 22:29.

Postad 24 januari 2009 - 22:47

fastson
  • fastson
  • Lärjunge

• 470 inlägg
  • 0

A100 kan dom Fastson.

Utan tvekan. ;) Föredrar den för makro. Plus att man inte behöver vara lika rädd om den. :)

Postad 25 januari 2009 - 00:25

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

• 3 956 inlägg
  • 0
Lugn bara, tråden är tillfälligt stängd för underhåll. Den är igång inom kort igen!

Den debatt som ledde till detta inlägg är dold. I korta drag handlade den om vilken typ av bilder som skulle tillåtas och vilka som innehar ett värde stort nog att platsa i den här tråden.

Jag tycker att vi ska vara väldigt försiktig med att kritisera varandras bilder, och ännu mer så att antyda eller säga rakt ut att vissa bilder inte passar in här. Just den här tråden har inga särskilda regler för vilka typer av bilder som får postas. Fotografen presenterar bilder som just denne tycker är intressant, och så länge alla deltar på samma villkor (d.v.s. enligt reglerna, särskilt 1 bild/dygn-regeln) så finns det ingen anledning att kritisera någon.

Det är bektraktaren som avgör vilket värde bilderna har, och eftersom att vi alla är individer med olika åsikter så har ingen rätt att bestämma åt alla andra vilka bilder som är värdefulla och inte. De fotografer som deltar i den här tråden befinner sig på olika punkter i deras personliga utveckling, och avsett vilken nivå man är på som fotograf så har man rätt att delta här. Variationen är det som gör den här tråden bra och det är därför den finns.

Det finns dock några saker jag vill klargöra:

• Nu när det finns fler dagens bild-trådar att delta i så är vi mycket mer strikt när det gäller begränsningen 1 bild per dag - det är inte längre tillåtet att överskrida den regeln. Det är också tuffare krav när det gäller bildserier, man får inte posta flera bilder i samma inlägg hur som helst. De måste höra till varandra, och de bör också sitta ihop i en och samma bild från start.
  • Det är inte tillåtet att direkt eller indirekt antyda att bildredigering av olika slag skulle vara mindervärdigt eller ett fusk på något sätt. Det är upp till var och en att bestämma hur de vill använda sig av efterbehandling.
  • Negativa kommentarer om andras bilder har inte här att göra. Om kommentaren inte är uppbyggande och inte har potential att leda till något positivit så håller men den helt enkelt för sig själv. De bilder man inte gillar scrollar man förbi.

I övrigt har jag inga avsikter att filtrera bort några bilder från den här tråden eller ändra dess rikning. Däremot kompletterar jag gärna med nya tematrådar eller andra typer av trådar. Jag kan tänka mig ett mer personligt tema där de som vill postar bilder som relaterar till det som är värdefullt för just dem, bilder där innehållet snarare än fotot i sig är det som är intressant. Det kan vara bilder på nära och kära, djur, nostalgiska minnesbilder eller dylikt, och där kan man också beskriva bilden mer ingående på det sätt man själv vill. Vad tror ni om det?

Jag tar naturligtvis gärna emot förslag på andra typer av trådar också, posta gärna förslag här: Länk, eller kontakta mig via PM. Glöm inte heller att om ni har några synpunkter på andra fotografers bilder, trådarnas upplägg eller något helt annat, så kan och helst bör ni kontakta en moderator som ansvarar för forumet och rådgöra först.

Tråden öppnar igen idag (söndag) kl 12:00.

Postad 25 januari 2009 - 12:24

Unregistered05a7d42c
  • Unregistered05a7d42c
  • Beroende

• 1 345 inlägg
  • 0
En gammal kamera. (undra när de digitala systemkamerorna kommer få lika fulländad design?)

Tagen med K10D & DA 35/2.8 macro ltd
ISO100, 1/50 sek f/5.6

Bifogad fil(er)

Postad 25 januari 2009 - 12:43

jonas340
  • jonas340
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Sverige, Sverige fosterland !

Bifogad fil(er)

Postad 25 januari 2009 - 14:28

Addex
  • Addex
  • Veteran

• 1 902 inlägg
  • 0

Ahh gött med whisky ;)

Bortsett från dammet så ser det riktigt proffsigt ut.

Kan du förklara i detalj hur du har ljussatt?

Postad 25 januari 2009 - 15:22

kinjon
  • kinjon
  • Beroende

• 1 015 inlägg
  • 0
Bild från igår kväll.

Mycket glädje i att lönen har kommit B)

Canon 40D
Sigma 18-50

Bifogad fil  IMG_2300_mindre.jpg   262,05K   0 Antal nerladdningar

Postad 25 januari 2009 - 15:30

Myllerman
  • Myllerman
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Bortsett från dammet så ser det riktigt proffsigt ut.

Kan du förklara i detalj hur du har ljussatt?

Tack B) En bild säger mer än 1000 ord så här kommer en..
Riggen består av ett modifierat ljustält och två energisparlampor som ljuskälla. Den svarta bakgrunden fick jag med tältet.

kinjon,

Brukar bli så ;)

Bifogad fil  rigg.jpg   70,74K   0 Antal nerladdningar

Postad 25 januari 2009 - 15:38

FEA
  • FEA
  • Guru

• 4 200 inlägg
  • 0

FEA..
Har du Ek-träd med löv där du bor ?? Bilden är ju tagen nu om Exif stämmer och jag läser rätt...... B)

Ja, på våren och sommaren ;)

Datumet du ser är när jag redigerade bilden (den är beskuren, bilden - inte trädet :lol: ), det ska finnas ett originaldatum också, när bilden är tagen. Jag ser i alla fall båda datumen med mitt Exif-program.

Postad 25 januari 2009 - 16:21

FEA
  • FEA
  • Guru

• 4 200 inlägg
  • 0
En bild från maj 2008, då vårsolen värmde gott B)

Bifogad fil  TulpanerTrippel.jpg   783,61K   0 Antal nerladdningar

Olympus E-510
Olympus ZD 70-300mm på 300mm
Slutartid: 1/1000 sekund
Bländare: f/5,6

Postad 25 januari 2009 - 16:24

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2 525 inlägg
  • 0

(den är beskuren, bilden - inte trädet B) )

Förlåt för OT, men det var ganska kul ;)

Postad 25 januari 2009 - 16:26

rubik
  • rubik
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Vår greyhound Åke.

A200+Tamron 90

ISO-400
f/2,8
1/80 sekBifogad fil  ake.jpg   631,42K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av rubik, 25 januari 2009 - 19:48.

Postad 25 januari 2009 - 20:51

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0
Vi var som sagt på pilbågstävling med vår dotter.. Så detta blev första gången jag fotade inomhus med kitoptik .. Samt med raw.. Vetetusan om det sker igen... Sådant pillande det är.. Och valmöjligheterna är så många så alla bilder blir olika... Jaja..

Försök till lite konstnärligt pilbågsfoto...

Samt bilder som togs bort. Jag delade på inkägg bara för jag inte vet hur man skriver emellam bilderna som en del kan göra. Men dom var en serie. Med då det lite arrangerade första med bågarna.

Bifogad fil(er)

Redigerat av mayro, 26 januari 2009 - 11:04.

Postad 25 januari 2009 - 23:04

fastson
  • fastson
  • Lärjunge

• 470 inlägg
  • 0

Vetetusan om det sker igen... Sådant pillande det är.. Och valmöjligheterna är så många så alla bilder blir olika... Jaja..

Bilden med pilbågarna var snygg, härlig DOF.
Nu vet jag inte hur pass mycket man får snacka i tråden, men jag frågar ändå.

Vad var det som blev olika? Vitbalansen, ljusmätningen? Jag skulle nog kört A-läge med flerzonsmätning.

Var det din dotter som vann? Isf, gratulerar. B)

För en gångs skull, en dagsfärsk bild. Glaskula, tyvärr lite reflektioner som stör.
Postad bild

Redigerat av fastson, 25 januari 2009 - 23:11.

Postad 26 januari 2009 - 00:23

Velodynamic
  • Velodynamic
  • Mästare

• 3 695 inlägg
  • 0
Håller på för fullt med att lära mig nya påhängsblixten och känner mig helt 'noob'. ;)
I tidsautomatik kan jag själv välja slutartid och långsynchat, men i bländarautomatik går kameran stenhårt på blixtsynctiden. Hm, får nog fortsätta att bläddra och hårdplugga så kanske jag kommer på dethär till slut. :lol:

De äldre kollar sport på "dumburken". Blixt utan bouncer, slagen snett upp mot vänster vägg/tak.

Bifogad fil  IMG_090124_0375_kopia.jpg   652,37K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Joakim, 26 januari 2009 - 12:06.

Postad 26 januari 2009 - 00:36

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0
;)
Det är då man ser dina bilder med blixt jag inser jag bör skaffa en sådan framöver... :lol:

Fastson.

Jopp Högst upp på pallen.. Men hon var ensam i sin grupp .. Så ingen kunde vinna mer än hon.. Men poängen står sig väl. Så gon är duktig.. Hennes tränare skall tydligen ha med henne på SM i år tror jag .... Så det tyder ju på att det finns talang..

Krånglet med program osv får vi ta på annan topic så det som sagt inte blir för mycke snack här.. Hehe Detta med fota raw och fixa och spara bilder med allt krångel med konstiga mappar som dyker upp med metadata osv då man använda olika program är då inte lätt.. Hualigen...Småless raw faktiskt. B)

Redigerat av mayro, 26 januari 2009 - 00:50.

Postad 26 januari 2009 - 02:31

Unregistered31768
  • Unregistered31768
  • Lärjunge

• 326 inlägg
  • 0
Bjuder på en bild jag gillar som lider av en del tekniska problem men som jag tycker har fantastisk känsla. Bilden är på Sångaren i The Kendolls som jag fick äran att vara fotograf för under deras spelning i Göteborg.

Sony A700 + Tamron 90 mm + ISO 3200

Bifogad fil(er)

Postad 26 januari 2009 - 03:34

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

• 3 956 inlägg
  • 0
Jag har plockat bort några bilder som postades efter mitt inlägg i tråden. Ledsen att behöva göra det, men de bröt mot vår 1 bild/dag-regeln, och den håller vi hårt på i fortsättningen. Jag förstår att ni vill posta fler bilder, men regeln måste efterlevas för att det ska vara rättvist för alla som deltar i tråden. Läs gärna mitt förra inlägg om ni inte har gjort det.

Vill också påminna om att ni kan posta i samtliga dagens bild-trådar en gång om dagen, så länge bilderna är olika. Ni kan också ge förslag på andra typer av trådar som har riktlinjer passande ert sätt att posta bilder bättre.

Postad 26 januari 2009 - 11:30

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0
Joakim. Mitt inlägg med bilderna du tog bort var i serie.. Men jag kan inte skriva emellan . så därav delades inlägget. Nu vet du förklaringen i alla fall..Men nu får man inte skriva emellan längre ??...
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Fortsätter pilbågstemat då det är nyast. Samt det ända fotade nu .. så det inte bara är gammal skåpmat..... ;)

Ett till försök med lite annan vinkelt.. Och jag kan säga att vid sådana här ""konstnärligare"" försök att utnyttja vinklar saknar jag min A300án extremt..

Bifogad fil(er)

Redigerat av mayro, 26 januari 2009 - 11:42.

Postad 26 januari 2009 - 12:27

kinjon
  • kinjon
  • Beroende

• 1 015 inlägg
  • 0

Bjuder på en bild jag gillar som lider av en del tekniska problem men som jag tycker har fantastisk känsla. Bilden är på Sångaren i The Kendolls som jag fick äran att vara fotograf för under deras spelning i Göteborg.

Sony A700 + Tamron 90 mm + ISO 3200

Grym ISO prestanda!!

Och verkligen härlig bild.

Postad 26 januari 2009 - 12:27

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

• 3 956 inlägg
  • 0
Eftersom att det är svårt för oss att dra gränsen mellan vad som är en faktiskt bildserie och vad som bara är bilder i samma tema så gäller följande i fortsättningen:

Det är inte tillåtet att posta hela bildserier under samma dygn. Alternativet är att dela upp bildserien i 1 bild/dygn, eller länka till en sida där man kan se den kompletta bildserien. Ett enkelt sätt att göra detta är att skapa ett album i galleriet. Sätt albumtyp som övrigt, och sedan är det bara att ladda upp bilder och länka till dem i inlägget! Där kan man också ladda upp bilder i dess fulla upplösning vilken kan vara intressant ur flera synpunkter.

Det är inte för att vara elak som vi har valt att de befintliga reglerna ska följas mer strikt, utan det är för att alla ska kunna delta på samma villkor och ha lika stort utrymme som alla andra. Tack för visad hänsyn!

Postad 26 januari 2009 - 13:51

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0
Bra samt enkla solklara regler tycker jag Joakim.. Iofs har dom funnits hela tiden.. ;)

En undran bara.. Vart har folk klagat här i topicen på bildbehandlade bilder?? Jag har nämligen inte sett det. Så blev undrande om denna text.. ? fattade den faktiskt inte alls... Det har väl endast varit just egentligen bildbehandlade och helst tyngre behandlade som fått upp mest possetiva tillrop,, uppmärksamhet samt uppmuntran enligt vad jag sett..

Så utifrån detta så blev denna text i reglerna för min del oerhört svåra att förstå..

Det är inte tillåtet att direkt eller indirekt antyda att bildredigering av olika slag skulle vara mindervärdigt eller ett fusk på något sätt. Det är upp till var och en att bestämma hur de vill använda sig av efterbehandling.

Så om jag skriver tex att "den bilden var levande och naturlig ut" så ger jag ju indirekt en "känga" kan man också tolka det som om man vill åt bildbehandlade bilder av tyngre art för dom ju givetvis INTE ser så naturliga levande ut..

Så fattar inte ett smack .. Dessa tyngre bildbehandlade är dom som får alltid mest lovord samt mest possetiva komentarer..Så??

Lite förklaring vore bra här.. hade det stått massa klagan på tyngre bildbandlingar här hela tiden så hade jag hajat... Men jag ser dom ju inte...

Redigerat av mayro, 26 januari 2009 - 13:52.

Postad 26 januari 2009 - 14:35

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

• 3 956 inlägg
  • 0
Det var mer något jag ville göra klart, om inte annat i förebyggande syfte. Jag vet av erfarenhet från Fotosidan att det finns många som generellt sett är emot bildbehandling av bilder och anser att det är fusk. Och det har de givetvis sin rätt att vara, men i en tråd som denna så är det bättre att hålla för sig själv. Andra tycker att efterbehandling kan vara ett konstnärsskap i sig och då är det inget kul om man får höra att det är fusk.

Men så länge man undviker att uttrycka sig på ett sätt som lätt kan utläsas som att man är negativt inställd till bildbehandling eller att det skulle vara något typ av fusk så är det förstås inget fel i att berömma en bild för t.ex. dess levande och naturliga stil!

Postad 26 januari 2009 - 15:06

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0
;) Ok.. Bra med klargörande Joakim. För då detta "problem" inte synts till utan snarare tvärt om är det som i stort mest hyllas här så blev det lite oförståbart..

Men mota olle innan han ens är vid grinden kan givetvis vara bra det med.. Bara att det ter sig aningen .. Ja säg "överdrivet" fast man givet förstår bättre nu med klargörandet...

Och vad som sker på FS kan väl stanna där? För brukar det inte vara en "gyllene regel" att vad som sker på andra forum skall stanna där?..

Då blir det ju lite udda att moderator drar in andra forums "problematik" och skall stoppa det då aldrig ens det funnits här den problematiken..Inte vad jag sett i alla fall..

jag för min del är mycket imponerad över effekter tung/tyngre bildbehandling kan utföra oftast.Inte alltid därför jag inte förstår det. men andra gör det ju.....Och det är ju som inom allt i livet.. Man uppskattar olika saker helt enkelt. Men kan ändå imponeras av andrar stil och vägval.. Samt även ta delar man gillar och inplementera i sitt eget synsätt och bredda sig..

Att se andras "verk" är ibland rent makalöst imponerande... Och den feelingen tycker jag detta forum har haft hela tiden. DVS att oavsett inriktning har en acceptans funnits .. Detta ändrades nu om sistomde iofs. Men rakt då inte av folk som inte själva gör tyngre bildbehandligar.

Därav min stora förvåning då det var"" de "" som fick denna regel inskriven ...

Men men.. Nu är det förklarat.. Och jag tex kan fortsätta skriva utan problem att jag kan anse en bild ha " levande samt naturlig stil".. Tackar för klargörandet...Så lämnar jag mina undringar och frågor om klargöranden så jag inte tabbar mig på forumet och dess regler pga av oförstånd...... :lol:

Mvh
Tobbe.

Redigerat av mayro, 26 januari 2009 - 15:10.

Postad 26 januari 2009 - 17:40

Unregisteredf904966d
  • Unregisteredf904966d
  • Forumräv

• 517 inlägg
  • 0
Här kommer ett hundporträtt på Gråmanns Rasko, taget under träningen förra lördagen.

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  rasko.jpg   716,3K   0 Antal nerladdningar

Postad 26 januari 2009 - 20:21

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0
Min yngsta dotters första dag på gympan

Bifogad fil(er)

Postad 26 januari 2009 - 20:53

Addex
  • Addex
  • Veteran

• 1 902 inlägg
  • 0

Tack ;) En bild säger mer än 1000 ord så här kommer en..
Riggen består av ett modifierat ljustält och två energisparlampor som ljuskälla. Den svarta bakgrunden fick jag med tältet.

kinjon,

Brukar bli så ;)

Tusen tack! :P

Kan du länka till det tält som du använder?

Redigerat av Addex, 26 januari 2009 - 21:05.

Postad 26 januari 2009 - 21:00

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0
Ahaa. Kribban börjar bli polare med sin kamera ser jag.. ;) Fin bild utan blixt o allt..

Postad 27 januari 2009 - 00:52

Steffe666
  • Steffe666
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0
Tog denna bild när jag var på väg till Kuala Lumpur från Borneo.
Latchat en hel del i PS CS4

Bifogad fil  Flygplan.jpg   379,37K   0 Antal nerladdningar

Canon 40D med Tamron 17-50 @ 17
Bländare F10.0
Slutartid 1/320
ISO 400

Postad 27 januari 2009 - 02:45

Unregistered31768
  • Unregistered31768
  • Lärjunge

• 326 inlägg
  • 0
A700@1/30s@ISO3200&Tamron 17-50@F2,8@17mm

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  hm.jpg   322,82K   0 Antal nerladdningar

Postad 27 januari 2009 - 11:32

Unregisteredf904966d
  • Unregisteredf904966d
  • Forumräv

• 517 inlägg
  • 0
Lägger in en träningsbild på Köttorps Lenin

Bifogad fil(er)

Redigerat av Unregisteredf904966d, 27 januari 2009 - 12:21.

Postad 27 januari 2009 - 12:18

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0
Skärpan blev inte "bäst" här då han som höll bågen inte riktigt förstod att hålla den stilla.. Och det blev inget nytt tillfälle sedan att "ta bilden"...Men den blev ändå som tänkt var...Exif finns i bilden. Och använda grejer är 18-70 kitoptik samt A700á..

Bilden heter

""Undrar om det blev en för mycke igår?""

Bifogad fil(er)

Redigerat av mayro, 27 januari 2009 - 12:21.

Postad 27 januari 2009 - 14:08

Unregistered1e381e6e
  • Unregistered1e381e6e
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Hittade en gammal bild från norra Öland, 2003 på datorn.
Tagen med en Canon Ixus V
Skuggor + gräs tillfixat i Photoshop (som jag håller på att lära mig).

//Viktor

Bifogad fil(er)

Postad 27 januari 2009 - 20:06

FEA
  • FEA
  • Guru

• 4 200 inlägg
  • 0
Bifogad fil  Stammar.jpg   843,48K   0 Antal nerladdningar
Olympus E-510
Olympus ZD 70-300mm på 70mm
Slutartid: 1/1500 sekund
Bländare: f/4,5

Redigerat av FEA, 27 januari 2009 - 20:07.

Postad 28 januari 2009 - 12:30

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0
Lite mer "pilbågstema".. Och igen extra färglagt för bågarnas färger skall synas lite bättre på skärmen..

Dom är rätt avanserade dessa bågar mot det man som grabb tillverkade och sköt varandra med.. Jisses vikka gårdskrig vi hade.. Tur inte vi hade tillgång till grejor som detta. :)

En av grabbarna som var med skulle skjuta i VM tävling snart som pilbågsförbundets representant som också var där berättade.... Så lite nivå fanns det inom gänget som var där och tävlade.. Skoj...

Sony A700 samt vanliga Sony 18-70 f3,5-5,6 Kitoptiken ..

Bifogad fil(er)

Redigerat av mayro, 28 januari 2009 - 12:38.

Postad 28 januari 2009 - 22:46

GoT
  • GoT
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Testar att uppa en bild, säg gärna vad ni tycker. Tagen med Nikon D60, 18-55. Riktigt nybörjare inom detta med foto men attans så kul...

Bifogad fil(er)

Redigerat av GoT, 28 januari 2009 - 22:46.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.