Sony A200 +Minolta 200mm 2.8 @ F8
Underexponerade lite för att få bakgrunden mörkare.

Postad 24 januari 2009 - 14:37 ![]() Sony A200 +Minolta 200mm 2.8 @ F8 Underexponerade lite för att få bakgrunden mörkare. ![]() Postad 24 januari 2009 - 15:24 Ett tips är att torka bort damm och smuts när du tar produktbilder. Annars mycket bra bild! Postad 24 januari 2009 - 16:17 Linneas bidrag då.. Sin far. Bifogad fil(er)Postad 24 januari 2009 - 16:29
Tack. Jo ska tänka på dammet nästa gång, speciellt när man fotar svarta saker syns det så väl. mayro. Blev jue bra foto, kameran måste vara mega stor för henne ![]() Postad 24 januari 2009 - 16:32 ![]() Postad 24 januari 2009 - 16:34 Snyggt! Katalogkvalité på den bilden :-) Dammet tas lätt bort i photoshop med heal-verktyget! Redigerat av Unregistered0b0f599e, 24 januari 2009 - 16:35. Postad 24 januari 2009 - 16:47
Japp.. Men hon grejar det på nått underligt sätt med dom små händerna.. Jag skall hälsa från dig att du tyckte hon tog ett bra kort. Då blir hon ![]() ![]() ![]() Redigerat av mayro, 24 januari 2009 - 16:48. Postad 24 januari 2009 - 16:50 Bifogad fil(er)
Redigerat av Joakim, 24 januari 2009 - 23:14.
Postad 24 januari 2009 - 17:56 ![]() Olympus E-510 Olympus ZD 70-300mm på 226mm Slutartid: 1/500 sekund Bländare: f/8,0 Ljuskänslighet: 400 ISO Postad 24 januari 2009 - 22:00 ![]() Bifogad fil(er)Redigerat av Unregistered8cf3a914, 24 januari 2009 - 22:21. Postad 24 januari 2009 - 22:14
Grym. Blixt med någon slags filter eller? Pollen ![]() Samma blomma annan vinkel ![]() Postad 24 januari 2009 - 22:27
FEA.. Har du Ek-träd med löv där du bor ?? Bilden är ju tagen nu om Exif stämmer och jag läser rätt...... ![]() EDIT Fasiken då. Denna text skulle ju hamnat in i inlägget ovan. Så det blev två svar i samma.... Nu är jag nog trött och får logga ner en stund här... ![]() Redigerat av mayro, 24 januari 2009 - 22:29. Postad 24 januari 2009 - 22:47
Utan tvekan. ![]() ![]() Postad 25 januari 2009 - 00:25 *************************************************** Den debatt som ledde till detta inlägg är dold. I korta drag handlade den om vilken typ av bilder som skulle tillåtas och vilka som innehar ett värde stort nog att platsa i den här tråden. Jag tycker att vi ska vara väldigt försiktig med att kritisera varandras bilder, och ännu mer så att antyda eller säga rakt ut att vissa bilder inte passar in här. Just den här tråden har inga särskilda regler för vilka typer av bilder som får postas. Fotografen presenterar bilder som just denne tycker är intressant, och så länge alla deltar på samma villkor (d.v.s. enligt reglerna, särskilt 1 bild/dygn-regeln) så finns det ingen anledning att kritisera någon. Det är bektraktaren som avgör vilket värde bilderna har, och eftersom att vi alla är individer med olika åsikter så har ingen rätt att bestämma åt alla andra vilka bilder som är värdefulla och inte. De fotografer som deltar i den här tråden befinner sig på olika punkter i deras personliga utveckling, och avsett vilken nivå man är på som fotograf så har man rätt att delta här. Variationen är det som gör den här tråden bra och det är därför den finns. Det finns dock några saker jag vill klargöra:
I övrigt har jag inga avsikter att filtrera bort några bilder från den här tråden eller ändra dess rikning. Däremot kompletterar jag gärna med nya tematrådar eller andra typer av trådar. Jag kan tänka mig ett mer personligt tema där de som vill postar bilder som relaterar till det som är värdefullt för just dem, bilder där innehållet snarare än fotot i sig är det som är intressant. Det kan vara bilder på nära och kära, djur, nostalgiska minnesbilder eller dylikt, och där kan man också beskriva bilden mer ingående på det sätt man själv vill. Vad tror ni om det? Jag tar naturligtvis gärna emot förslag på andra typer av trådar också, posta gärna förslag här: Länk, eller kontakta mig via PM. Glöm inte heller att om ni har några synpunkter på andra fotografers bilder, trådarnas upplägg eller något helt annat, så kan och helst bör ni kontakta en moderator som ansvarar för forumet och rådgöra först. *************************************************** Tråden öppnar igen idag (söndag) kl 12:00. Postad 25 januari 2009 - 12:24 Tagen med K10D & DA 35/2.8 macro ltd ISO100, 1/50 sek f/5.6 Bifogad fil(er)Postad 25 januari 2009 - 14:28
Bortsett från dammet så ser det riktigt proffsigt ut. Kan du förklara i detalj hur du har ljussatt? Postad 25 januari 2009 - 15:22 Mycket glädje i att lönen har kommit ![]() Canon 40D Sigma 18-50 ![]() Postad 25 januari 2009 - 15:30
Tack ![]() Riggen består av ett modifierat ljustält och två energisparlampor som ljuskälla. Den svarta bakgrunden fick jag med tältet. kinjon, Brukar bli så ![]() ![]() Postad 25 januari 2009 - 15:38 Ja, på våren och sommaren ![]() Datumet du ser är när jag redigerade bilden (den är beskuren, bilden - inte trädet ![]() Postad 25 januari 2009 - 16:21 ![]() ![]() Olympus E-510 Olympus ZD 70-300mm på 300mm Slutartid: 1/1000 sekund Bländare: f/5,6 Ljuskänslighet: 400 ISO Postad 25 januari 2009 - 16:24
Förlåt för OT, men det var ganska kul ![]() Postad 25 januari 2009 - 16:26 A200+Tamron 90 ISO-400 f/2,8 1/80 sek ![]() Redigerat av rubik, 25 januari 2009 - 19:48. Postad 25 januari 2009 - 20:51 Försök till lite konstnärligt pilbågsfoto... Samt bilder som togs bort. Jag delade på inkägg bara för jag inte vet hur man skriver emellam bilderna som en del kan göra. Men dom var en serie. Med då det lite arrangerade första med bågarna. Bifogad fil(er)Redigerat av mayro, 26 januari 2009 - 11:04. Postad 25 januari 2009 - 23:04
Bilden med pilbågarna var snygg, härlig DOF. Nu vet jag inte hur pass mycket man får snacka i tråden, men jag frågar ändå. Vad var det som blev olika? Vitbalansen, ljusmätningen? Jag skulle nog kört A-läge med flerzonsmätning. Var det din dotter som vann? Isf, gratulerar. ![]() För en gångs skull, en dagsfärsk bild. Glaskula, tyvärr lite reflektioner som stör. ![]() Redigerat av fastson, 25 januari 2009 - 23:11. Postad 26 januari 2009 - 00:23 ![]() I tidsautomatik kan jag själv välja slutartid och långsynchat, men i bländarautomatik går kameran stenhårt på blixtsynctiden. Hm, får nog fortsätta att bläddra och hårdplugga så kanske jag kommer på dethär till slut. ![]() De äldre kollar sport på "dumburken". Blixt utan bouncer, slagen snett upp mot vänster vägg/tak. ![]() Redigerat av Joakim, 26 januari 2009 - 12:06. Postad 26 januari 2009 - 00:36 ![]() Det är då man ser dina bilder med blixt jag inser jag bör skaffa en sådan framöver... ![]() Fastson. Jopp Högst upp på pallen.. Men hon var ensam i sin grupp .. Så ingen kunde vinna mer än hon.. Men poängen står sig väl. Så gon är duktig.. Hennes tränare skall tydligen ha med henne på SM i år tror jag .... Så det tyder ju på att det finns talang.. Krånglet med program osv får vi ta på annan topic så det som sagt inte blir för mycke snack här.. Hehe Detta med fota raw och fixa och spara bilder med allt krångel med konstiga mappar som dyker upp med metadata osv då man använda olika program är då inte lätt.. Hualigen...Småless raw faktiskt. ![]() Redigerat av mayro, 26 januari 2009 - 00:50. Postad 26 januari 2009 - 02:31 Sony A700 + Tamron 90 mm + ISO 3200 Bifogad fil(er)Postad 26 januari 2009 - 03:34
måste efterlevas för att det ska vara rättvist för alla som deltar i tråden. Läs gärna mitt förra inlägg om ni inte har gjort det.
Jag har plockat bort några bilder som postades efter mitt inlägg i tråden. Ledsen att behöva göra det, men de bröt mot vår 1 bild/dag-regeln, och den håller vi hårt på i fortsättningen. Jag förstår att ni vill posta fler bilder, men regeln
Vill också påminna om att ni kan posta i samtliga dagens bild-trådar en gång om dagen, så länge bilderna är olika. Ni kan också ge förslag på andra typer av trådar som har riktlinjer passande ert sätt att posta bilder bättre. Postad 26 januari 2009 - 11:30 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Fortsätter pilbågstemat då det är nyast. Samt det ända fotade nu .. så det inte bara är gammal skåpmat..... ![]() Ett till försök med lite annan vinkelt.. Och jag kan säga att vid sådana här ""konstnärligare"" försök att utnyttja vinklar saknar jag min A300án extremt.. Bifogad fil(er)Redigerat av mayro, 26 januari 2009 - 11:42. Postad 26 januari 2009 - 12:27
Grym ISO prestanda!! Och verkligen härlig bild. Postad 26 januari 2009 - 12:27 Det är inte tillåtet att posta hela bildserier under samma dygn. Alternativet är att dela upp bildserien i 1 bild/dygn, eller länka till en sida där man kan se den kompletta bildserien. Ett enkelt sätt att göra detta är att skapa ett album i galleriet. Sätt albumtyp som övrigt, och sedan är det bara att ladda upp bilder och länka till dem i inlägget! Där kan man också ladda upp bilder i dess fulla upplösning vilken kan vara intressant ur flera synpunkter. Det är inte för att vara elak som vi har valt att de befintliga reglerna ska följas mer strikt, utan det är för att alla ska kunna delta på samma villkor och ha lika stort utrymme som alla andra. Tack för visad hänsyn! Postad 26 januari 2009 - 13:51 ![]() En undran bara.. Vart har folk klagat här i topicen på bildbehandlade bilder?? Jag har nämligen inte sett det. Så blev undrande om denna text.. ? fattade den faktiskt inte alls... Det har väl endast varit just egentligen bildbehandlade och helst tyngre behandlade som fått upp mest possetiva tillrop,, uppmärksamhet samt uppmuntran enligt vad jag sett.. Så utifrån detta så blev denna text i reglerna för min del oerhört svåra att förstå..
Så om jag skriver tex att "den bilden var levande och naturlig ut" så ger jag ju indirekt en "känga" kan man också tolka det som om man vill åt bildbehandlade bilder av tyngre art för dom ju givetvis INTE ser så naturliga levande ut.. Så fattar inte ett smack .. Dessa tyngre bildbehandlade är dom som får alltid mest lovord samt mest possetiva komentarer..Så?? Lite förklaring vore bra här.. hade det stått massa klagan på tyngre bildbandlingar här hela tiden så hade jag hajat... Men jag ser dom ju inte... Redigerat av mayro, 26 januari 2009 - 13:52. Postad 26 januari 2009 - 14:35 Men så länge man undviker att uttrycka sig på ett sätt som lätt kan utläsas som att man är negativt inställd till bildbehandling eller att det skulle vara något typ av fusk så är det förstås inget fel i att berömma en bild för t.ex. dess levande och naturliga stil! Postad 26 januari 2009 - 15:06 ![]() Men mota olle innan han ens är vid grinden kan givetvis vara bra det med.. Bara att det ter sig aningen .. Ja säg "överdrivet" fast man givet förstår bättre nu med klargörandet... Och vad som sker på FS kan väl stanna där? För brukar det inte vara en "gyllene regel" att vad som sker på andra forum skall stanna där?.. Då blir det ju lite udda att moderator drar in andra forums "problematik" och skall stoppa det då aldrig ens det funnits här den problematiken..Inte vad jag sett i alla fall.. jag för min del är mycket imponerad över effekter tung/tyngre bildbehandling kan utföra oftast.Inte alltid därför jag inte förstår det. men andra gör det ju.....Och det är ju som inom allt i livet.. Man uppskattar olika saker helt enkelt. Men kan ändå imponeras av andrar stil och vägval.. Samt även ta delar man gillar och inplementera i sitt eget synsätt och bredda sig.. Att se andras "verk" är ibland rent makalöst imponerande... Och den feelingen tycker jag detta forum har haft hela tiden. DVS att oavsett inriktning har en acceptans funnits .. Detta ändrades nu om sistomde iofs. Men rakt då inte av folk som inte själva gör tyngre bildbehandligar. Därav min stora förvåning då det var"" de "" som fick denna regel inskriven ... Men men.. Nu är det förklarat.. Och jag tex kan fortsätta skriva utan problem att jag kan anse en bild ha " levande samt naturlig stil".. Tackar för klargörandet...Så lämnar jag mina undringar och frågor om klargöranden så jag inte tabbar mig på forumet och dess regler pga av oförstånd...... ![]() Mvh Tobbe. Redigerat av mayro, 26 januari 2009 - 15:10. Postad 26 januari 2009 - 17:40 Bifogad fil(er)Postad 26 januari 2009 - 20:53
Tusen tack! ![]() Kan du länka till det tält som du använder? Redigerat av Addex, 26 januari 2009 - 21:05. Postad 26 januari 2009 - 21:00 ![]() Postad 27 januari 2009 - 00:52 Latchat en hel del i PS CS4 ![]() Canon 40D med Tamron 17-50 @ 17 Bländare F10.0 Slutartid 1/320 ISO 400 Postad 27 januari 2009 - 11:32 Bifogad fil(er)Redigerat av Unregisteredf904966d, 27 januari 2009 - 12:21. Postad 27 januari 2009 - 12:18 Bilden heter ""Undrar om det blev en för mycke igår?"" Bifogad fil(er)Redigerat av mayro, 27 januari 2009 - 12:21. Postad 27 januari 2009 - 14:08 Tagen med en Canon Ixus V Skuggor + gräs tillfixat i Photoshop (som jag håller på att lära mig). //Viktor Bifogad fil(er)Postad 27 januari 2009 - 20:06 ![]() Olympus E-510 Olympus ZD 70-300mm på 70mm Slutartid: 1/1500 sekund Bländare: f/4,5 Ljuskänslighet: 400 ISO Redigerat av FEA, 27 januari 2009 - 20:07. Postad 28 januari 2009 - 12:30 Dom är rätt avanserade dessa bågar mot det man som grabb tillverkade och sköt varandra med.. Jisses vikka gårdskrig vi hade.. Tur inte vi hade tillgång till grejor som detta. ![]() En av grabbarna som var med skulle skjuta i VM tävling snart som pilbågsförbundets representant som också var där berättade.... Så lite nivå fanns det inom gänget som var där och tävlade.. Skoj... Sony A700 samt vanliga Sony 18-70 f3,5-5,6 Kitoptiken .. Bifogad fil(er)Redigerat av mayro, 28 januari 2009 - 12:38. Postad 28 januari 2009 - 22:46 Bifogad fil(er)Redigerat av GoT, 28 januari 2009 - 22:46. 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |