Postad 27 november 2008 - 19:52
Se där ja... har för mig att det stod den 28:e i morse....???!!
Jo det gjorde det och den skulle ju släppts igår. Discshop och säkert flera verkar ha problem med releasedatumen, kassa leverantörer hoppas de håller Dark Knight annars får man väl spel den 10.e..
Jag hade förbokat sen ett bra tag så den gick ju ut direkt när den kom Barnhemmet.
Postad 27 november 2008 - 20:04
Postad 27 november 2008 - 23:35
Jo det gjorde det och den skulle ju släppts igår. Discshop och säkert flera verkar ha problem med releasedatumen, kassa leverantörer hoppas de håller Dark Knight annars får man väl spel den 10.e..
Jag hade förbokat sen ett bra tag så den gick ju ut direkt när den kom Barnhemmet.
Barnhemmet är faktiskt en riktigt bra film, och ett bra pris om man nu är guld kund. Får hem National treasure 1 och 2 samt Band of brothers boxen imorn så när den fakturan är betald blir jag guld kund och då blir det lätt en beställning på barnhemmet för 179 kr

Hoppas verkligen att dom håller datumet på Dark Knight

Edit. Kollade precis och som silver kund får man Barnhemmet för 189 kr alltså 10 kr rabatt. Trodde den var dyrare från början faktiskt. Så inte så där jätte stor rabatt hehe

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 27 november 2008 - 23:44.
Postad 28 november 2008 - 16:48

Redigerat av Unregistered9b73fbb5, 28 november 2008 - 16:49.
Postad 28 november 2008 - 17:02
Redigerat av Unregistered9b73fbb5, 29 november 2008 - 11:56.
Postad 28 november 2008 - 20:47
Next Six Bond Films Announced
Diamonds Are Forever
Goldeneye
Goldfinger
Licence to Kill
The Spy Who Loved Me
The World is Not Enough
Postad 28 november 2008 - 21:24
mummy 3 och dark knight anländer inom 2 veckor på bd..sen blir de beställning på james bond box vol.1-2 och förbokningar på :
wanted
hellboy 2
saw V
tropic thunder
eagle eye
mirrors
death race
babylon a.d
max payne
amusement
mmm man längtar redan..hoppas box 3-4 kommer på james bond snart med.
Vet inte om du missat denna tråd? Dina olika inlägg om dina inköp och vad du ska köpa passar bättre där.

Postad 28 november 2008 - 21:45
And speaking of release dates … a little birdy just whispered in our ear that Anchor Bay is eyeballing an April 28th release date for Hellraiser on Blu-ray! Can I get a hell yeah!? We’re not sure what else will be included with the release, but you can bet your ass we’re going to find out so stick around!
http://www.dreadcent...hellraiser-news
Postad 28 november 2008 - 22:20
Goldeneye
Goldfinger
Licence to Kill
The Spy Who Loved Me
The World is Not Enough
Ser jag fram emot.

Redigerat av jonasprivate, 28 november 2008 - 22:20.
Postad 28 november 2008 - 22:33
Redigerat av HD-Ready, 28 november 2008 - 22:37.
Postad 28 november 2008 - 22:45
Postad 29 november 2008 - 00:12
Enligt den info jag plockat upp så har Wild at heart (Sailor and Lula) forced subs (french) och Det stora blå inga Eng subs !!
Hur tänker de? Forced subs.

Är detta tjugohudratalet??
Härligt med en ny batch Bondrullar så snart!
Postad 29 november 2008 - 08:54
Antagligen för att de inte skulle fått släppa filmen annars överhuvudtaget. Det är sällan dvdbolaget som väljer tvingande undertexter utan när de köper rättigheter är det för ett land eller område och då kräver filmbolaget sådana saker för att minska folk lust att importera.Hur tänker de? Forced subs.
![]()
Är detta tjugohudratalet??
Härligt med en ny batch Bondrullar så snart!
Postad 29 november 2008 - 10:59
A Fistful Of Dollars Review
"Great news - this is from a recent restoration made by Cineteca di Bologna. It looks very impressive in 1080P - and the film will celebrate its 35th birthday soon! Now, it's not perfect - there is noise - heavier than some may appreciate but detail and colors are far better than I have ever seen from this film before. Grain is present and overall it looks quite film-like to me."
"This Blu-ray offers a wonderful Italian TrueHD PCM 5.1 track that is a ton of fun. We have some aggressive moments and despite its lack of originality it's a great way to enjoy the film and Ennio Morricone's enchanting score (he is listed in the credits as Dan Savio). We have both Italian mono and English mono tracks available as well as Italian and English optional subtitles. "
Någon som importerat de här italienska utgåvorna? Är väldigt intresserad av leveranstid etc.
Postad 29 november 2008 - 11:53

Är det någon som köpt Mamma Mia på BD.
När tanta vill köra singalong versionen så hittar jag den inte ändå stod det i all förhandsreklam att den skulle ingå - det står dock inte tydligt på bd´n.
Blåst eller blind i menyn...?
Mvh
Postad 29 november 2008 - 22:46
Vi får njuta av baksidan så länge

Nån mer än ja som ser fram emot denna 80 tals action

Får säga att jag föredrar detta tyska omslag på Nyckel till frihet

Specs:
Deutsch DTS HD Master Audio 5.1
Englisch DTS HD Master Audio 5.1
Untertitel:
Deutsch, Englisch, Deutsch für Hörgeschädigte
Region:
B
Disc Kapazität:
BD-50 GB
Bildformat(e):
HD-Widescreen (16:9, 1.78:1)
Video-Codec:
MPEG-4/AVC
Spieldauer:
143 Minuten
ANG Det stora blå
här är kompletta specar , Det finns ENG textning.
http://www.gaumont.f....cfm?id_dvd=305
Redigerat av henke007, 30 november 2008 - 12:01.
Postad 30 november 2008 - 17:47
Tack för länken Henke, tack o lov för eng textning, min franska är inte den bästaANG Det stora blå
här är kompletta specar , Det finns ENG textning.
http://www.gaumont.f....cfm?id_dvd=305

Postad 30 november 2008 - 18:05
http://www.axelmusic...ls/489501700616
411:-!!!!!!!
Köper man den istället från DDDhouse så kostar den ungefär 220 spänn.
Halva priset alltså för samma utgåva!
Aldrig mer Axel säger jag när dom kör sånna mygel priser.
Redigerat av Svante Skoog, 30 november 2008 - 18:15.
Postad 30 november 2008 - 20:35
När tanta vill köra singalong versionen så hittar jag den inte ändå stod det i all förhandsreklam att den skulle ingå - det står dock inte tydligt på bd´n.
Det är inte bara ett textspår som man kan välja i textmenyn?
Postad 01 december 2008 - 18:10
Det stora blå är dock på engelska i original. Denna version är tydligen dubbad till franska!!Tack för länken Henke, tack o lov för eng textning, min franska är inte den bästa
Borde vara regfri också då det är Paramount, nu blir det till att beställa !
Postad 01 december 2008 - 18:46
Det stora blå är dock på engelska i original. Denna version är tydligen dubbad till franska!!
Jag mindes nog fel... men enligt IMDB så är det dialog på franska o italienska i filmen också, men kanske mest engelska. Tråkigt om allt är dubbat till franska, men vem vet när det kommer ut en version med originaldialogen ?
Postad 01 december 2008 - 18:56
![]()
Mvh
Jag hittar det inte heller i menyn och det finns ju inte listat på baksidan. Discshop har korrigerat (tror jag) och anger singalong bara i DVD-utgåvan. Så vi är väl "blåsta" på detta, men jag förstår inte riktigt varför? Säkert någon idiot-miss, deadline eller licens-problem, men vad vet jag?
Sörjer inte sådär jättemycket själv över detta, men jag vet inte egentligen vad det är vi missar? Vad menas med singalong-version? Karaoke-texter? Det är väl bara att slå på engelsk text och sjunga med?
EDIT: Hohooo... nu kom jag på en bra förklaring till att singalong inte finns på Blu-ray: Det är ju elit-formatet för oss hemmabio-nördar. Såklart singalong bara ska finnas på det folkliga DVD-formatet så att det kan sjungas och glädjas lite ute i dom av lågkonjunktur urfattiga svensson-stugorna.

Redigerat av limpet, 01 december 2008 - 19:16.
Postad 01 december 2008 - 22:27
December 01, 2008
Please be seated, everyone. The meal is about to commence.
According to a new listing at DVDEmpire.com, MGM Home Entertainment has pegged March 3 as the date to release The Silence of the Lambs with Anthony Hopkins and Jodie Foster on Blu-ray Disc.
MGM will present Silence of the Lambs on Blu-ray in a widescreen 1.85:1 1080p transfer and 5.1 DTS-HD Master Audio.
Bonus features, if any, are unknown at this time. They'll likely be revealed when MGM makes an official announcement so please keep your eyes peeled for that.
The Silence of the Lambs on Blu-ray will retail for $34.99.
Hoppas MGM håller detta nu ser verkligen fram emot denna!!
Postad 02 december 2008 - 10:56
Features include:
* 1080P 2.40:1 Widescreen
* English 5.1 Dolby TrueHD and Dolby Digital
* English and Spanish subtitles (Main Feature)
* English subtitles (on select bonus material)
* Commentary by Director Ed Harris and Screenwriter/Producer Robert Knott
* Additional Scenes with Selectable Ed Harris/Robert Knott Commentary (in HD)
* Corral of 4 Insightful Featurettes:
o Bringing the Characters of Appaloosa to Life
o Historic Accuracy of Appaloosa
o The Town of Appaloosa
o Dean Semlers Return to the Western

Postad 02 december 2008 - 12:02
MGM's The Silence of the Lambs to Feast on Blu-ray
December 01, 2008
Please be seated, everyone. The meal is about to commence.
According to a new listing at DVDEmpire.com, MGM Home Entertainment has pegged March 3 as the date to release The Silence of the Lambs with Anthony Hopkins and Jodie Foster on Blu-ray Disc.
MGM will present Silence of the Lambs on Blu-ray in a widescreen 1.85:1 1080p transfer and 5.1 DTS-HD Master Audio.
Bonus features, if any, are unknown at this time. They'll likely be revealed when MGM makes an official announcement so please keep your eyes peeled for that.
The Silence of the Lambs on Blu-ray will retail for $34.99.
Hoppas MGM håller detta nu ser verkligen fram emot denna!!
Hoppas att man denna gång inte har gjort om grafiken i filmen utan behållt den som det såg ut på bio.
Postad 02 december 2008 - 18:17
Jag har svårt att tro att bildkvaliten kommer bli över medel på denna film. Den har väl alltid sett kass ut vad jag kan komma ihåg...
Postad 02 december 2008 - 18:46
Ja jag kommer ihåg att det var snack om att de hade ändrat på den inför dvd-släppet.Vilken grafik menar du? Texten i början?
Jag har svårt att tro att bildkvaliten kommer bli över medel på denna film. Den har väl alltid sett kass ut vad jag kan komma ihåg...
Postad 02 december 2008 - 19:13
Vilken grafik menar du? Texten i början?
ja jag har ännu inte sett någon film som sett dåligt ut på dvd se bra ut på bd, är källan skräp så hjälper inte HD.
det kommer bli en 3 av 5 i bildkvalitet skulle jag gissa.
Postad 02 december 2008 - 20:30
var väldigt nära att beställa men inväntar någons åsikt om hur dom ser ut.
någon som har dom på G eller kanske till o med redan fått någon av dom?!
Postad 02 december 2008 - 23:29
Vad skulle man få ut av att se dem i HD seriöst?!!
förstår inte frågetecknet överhuvudtaget!
Postad 03 december 2008 - 10:20
Att han precis som jag tvivlar på att det finns något att vinna av att köpa de filmerna i högupplöst format.förstår inte frågetecknet överhuvudtaget!
Postad 03 december 2008 - 10:35
Sen att en del tycker att filmerna är dåliga är en annan sak.
Postad 03 december 2008 - 10:42
249 kr för en Lindgren film som aldrig kommer sjunka i pris heller tja nån lär väl prova iaf.
Det är ju inte många DVD filmer som fått the royal treatment i Sverige därav min skepsis.
Postad 03 december 2008 - 12:25
Det är väl inspelade med 35mm film vilket borde ge mycket goda möjligheter till att resturera bilden. Om Casablanca kan få en bra bild kan nog Ronja få en bra bild också.Är Lindgren filmerna inspelade i samma höga kvalle som filmer i te x USA ?
249 kr för en Lindgren film som aldrig kommer sjunka i pris heller tja nån lär väl prova iaf.
Det är ju inte många DVD filmer som fått the royal treatment i Sverige därav min skepsis.
Postad 03 december 2008 - 12:30
Ronja och Lejonhjärta är väl kanske värda att se i HD men Emil, Pippi och Tjorven hehe nja en bättre DVD utgåva räcker kanske där.
Undrar hur SF kommer prioritera Svenska filmer i HD det är klart med tanke på hur de flesta DVD utgåvor sett ut så kan det ju bara bli bättre och dyrare desvärre.
Vad tror ni om Jönssonligan i HD eller Sällskapsresan jag vet inte jag får inga vill ha vibs direkt.
Postad 03 december 2008 - 13:05
Amazon har som typ enda butik Assault on precinct 13 in stock skulle ju släppas 3.e Feb enligt alla andra som ej har den i lager.
Postad 03 december 2008 - 17:09
Vad tror ni om Jönssonligan i HD eller Sällskapsresan jag vet inte jag får inga vill ha vibs direkt.
Jooodå.... Sällskapsresan 1 och 2 får iaf jag vill-ha-vibs på iaf...!!

Postad 03 december 2008 - 18:52
https://www.minhembi...le five/217986/
ljudet får jag av någon anledning bara ur vänster fram, om det är skivan som är fel eller något annat vet jag inte...
Postad 03 december 2008 - 19:44
Postad 03 december 2008 - 19:48
ja jag köpte i varje fall Pippi på de sju haven idag o kom precis hem o brände av några bilder av den så ni får se hur den ser ut. o den ser helt ok ut, ser utan tvekan ut som HD i varje fall. kvalitén hoppar lite från scen till scen, men får väl säga att det är så här jag vill se gamla filmer i HD, inte mixtrade med på något sätt.
Jepp nog såg det ut som HD

Förhoppningsvis lägger SF ner lika bra jobb på alla kommande svenska katalog titlar.
Jäklar va väl det syntes att det var ett modell skepp på en av de första bilderna

Tänkte tipsa om en shysst Steelebook av Wanted på Amazon UK, bra pris med
http://www.amazon.co...0SQ9M53EC41Q0WV
Nice

Blir den STORA boxen för min del

Postad 03 december 2008 - 19:51
Nice
Synd att vi inte får sånna i sverige.
Blir den STORA boxen för min del
Mmm kan bara hålla med.
Vill ha den stora sjukt mycket jag med. Men eftersom jag hemskt gärna vill ha svensk text till mina filmer så kan man ju oftast glömma allt vad import och schyssta specialare heter

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 03 december 2008 - 19:51.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar