* Officiell Tråd - Iphone 3G *
4925 svar till detta ämne
Postad 11 juni 2009 - 13:21
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2 705 inlägg
Troligtvis inte. Tomtom har sagt "någon gång i sommar" och Navigon "innan Tomtom", så troligtvis in Juni/Juli.
Lagom till min semester som är i juli månad, perfekt! TomTom har jag haft i flera år och vet hur det fungerar men Navigon vet jag inget om.
Postad 11 juni 2009 - 13:28
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Texten ovan kan man ju tolka på två sätt :
1) ...following the release of Apple’s OS 3.0 operating system
2) ...will be made available in advance of the products’ launch later this summer
Jag själv hoppas och tror att TomTom hänger på låset när 3.0 kommer, speciellt nu när Navigon kommer in i racet och säger sig släppa tidigare. TomTom påstår ju sig själv vara marknadsledande och bäst (vilket jag personligen håller med om) så då kan de ju inte se sig slagna av Navigon vad det gäller släppet av appen.
Tomtom har tydligen sagt i slutet av sommaren. Men det kan ju vara marknadsföringstrix eller missförstånd. Dock fick man det intrycket av deras kommentar på WWDC. informationweek.comNavigon kommer ut med sin mjukvara "Innan slutet på månaden". navigon.comnågra som heter Telnav verkar också på gång med en produkt... appleinsider.com
Redigerat av Phindus, 11 juni 2009 - 13:28.
Postad 11 juni 2009 - 20:16
SkeeZ
-
SkeeZ
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Jo, men X1:an ÄR trött. Jag stod ut med den i en vecka, sen pallade jag inte mer. Man orkar bara inte surfa på den. Långsam och ohanterligt format. Gå till närmsta iPhone-handlare, be att få provsurfa lite på en demo-telefon. Du ska se att det är gigantisk skillnad mot din X1.
Håller med,, det bästa som hänt mig var att jag slarva bort min X1a o fick köpt en Iphone!!!!
Postad 11 juni 2009 - 22:14
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2 705 inlägg
Ja, det ska bli skönt med denna uppdateringen. Men vad menar du med att den tar slut? Det rör ju sig inte om en fysisk produkt som kan ta slut, det är en uppdatering genom iTunes som kommer finnas där i tid och evighet...iaf tills nästa version kommer 
Min polare sa att Apple lägger uppdateringen i flera omgångar och det gäller att man ska vara snabb!! Han drev med mig säkert..hehe Då uppdaterar jag min iphone efter jobbet annars hade jag tänkte att ta med min laptop & mobila bredband till jobbet för att uppdatera den tidigt på morgonen den 17:e. Tack för informationen, man lär sig nya saker varje dag
Postad 11 juni 2009 - 23:01
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1 235 inlägg
Min polare sa att Apple lägger uppdateringen i flera omgångar och det gäller att man ska vara snabb!! Han drev med mig säkert..hehe Då uppdaterar jag min iphone efter jobbet annars hade jag tänkte att ta med min laptop & mobila bredband till jobbet för att uppdatera den tidigt på morgonen den 17:e. Tack för informationen, man lär sig nya saker varje dag
Inga problem kompis  Du får ge tillbaka mot din polare sedan, taskigt att luras sådär ju
Postad 11 juni 2009 - 23:03
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Inga problem kompis 
Du får ge tillbaka mot din polare sedan, taskigt att luras sådär ju 
Men ack så roligt
Postad 12 juni 2009 - 05:22
maxxess
-
maxxess
-
Beroende
-
-
1 160 inlägg
Plugga in din iPhone, starta iTunes. Markera din iPhone i iTunes, gå till fliken "bilder", Välj vilken mapp med bilder du vill synka. Klart.
Nu blev det rundgång :-) Det är precis så jag gör, men mitt initiala problem var att jag bara kan synka på en dator, iTunes blåser det som en annan dator lagt till (förutom video/musik efter att ha hackat lite i iTunes konfigfiler). Då svarade någon att det bara var att göra drag&drop men det funkar minsann inte.
Postad 12 juni 2009 - 11:42
Unregistered51e27207
-
Unregistered51e27207
-
Amatör
-
-
97 inlägg
1000kr är inte heller så farligt för en komplett GPS, hoppas att den fungerar bra bara. Hållaren kan man beställa på nätet från USA, mycket billigare.
Hade en iPhone varit inkluderad i priset, så hade det varit "komplett GPS"... Här säljer de alltså bara mjukvaran, och med tanke på hur billiga GPS-lösningar det finns, så betalar man alltså ett gravt överpris för "fördelen" att kunna använda sin telefon som GPS, istället för en dedikerad enhet. Inte tror ni på allvar att mjukvaran i telefonen kommer att fungera bättre, eller lika bra, än den på en dedikerad GPS? Jag fick för några månader sedan en fin liten Navigon med tryckkänslig skärm (och med medfäljande hållare) i present, som kostar strax över en tusenlapp. Den har dessutom en betydligt högre och tydligare högtalare än iPhonen har. Röståtergivningen går inte ens att jämföra.
Redigerat av Unregistered51e27207, 12 juni 2009 - 11:47.
Postad 12 juni 2009 - 12:00
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2 705 inlägg
Hade en iPhone varit inkluderad i priset, så hade det varit "komplett GPS"... Här säljer de alltså bara mjukvaran, och med tanke på hur billiga GPS-lösningar det finns, så betalar man alltså ett gravt överpris för "fördelen" att kunna använda sin telefon som GPS, istället för en dedikerad enhet.
Inte tror ni på allvar att mjukvaran i telefonen kommer att fungera bättre, eller lika bra, än den på en dedikerad GPS?
Jag fick för några månader sedan en fin liten Navigon med tryckkänslig skärm (och med medfäljande hållare) i present, som kostar strax över en tusenlapp. Den har dessutom en betydligt högre och tydligare högtalare än iPhonen har. Röståtergivningen går inte ens att jämföra.
jag köpte TomTom mjukvaran till min HTC Diamond för 1100kr ,om jag minns rätt, när HTC T D kom till Sverige, telefonen var den sämsta jag har haft på länge och ALDRIG mer HTC eller windows mobile för den delen men GPS:n fungerade klockrent. Den lilla mjukvaran i telefonen hade samma prestanda som min TomTom 920T som jag hade köpt för 3600kr! GPS:n krånglade aldrig och hittade det mesta, jag hade tom kameravarnare i den lilla appen. Man kunde uppdatera kartorna direkt med flera andra roliga och nyttiga funktioner. Hoppas att iphones TomTom app är lika vass och fungerande.
Postad 12 juni 2009 - 13:16
Unregistered51e27207
-
Unregistered51e27207
-
Amatör
-
-
97 inlägg
jag köpte TomTom mjukvaran till min HTC Diamond för 1100kr ,om jag minns rätt, när HTC T D kom till Sverige, telefonen var den sämsta jag har haft på länge och ALDRIG mer HTC eller windows mobile för den delen men GPS:n fungerade klockrent. Den lilla mjukvaran i telefonen hade samma prestanda som min TomTom 920T som jag hade köpt för 3600kr! GPS:n krånglade aldrig och hittade det mesta, jag hade tom kameravarnare i den lilla appen. Man kunde uppdatera kartorna direkt med flera andra roliga och nyttiga funktioner. Hoppas att iphones TomTom app är lika vass och fungerande.
Förstår inte hur detta skulle vara ett motargument (om det nu var meningen?) till mitt inlägg. Det relevanta är väl ändå de nuvarande lösningarna? Om du för samma pengar (eller mindre) som du måste lägga ut på mjukvaran, hållare och/eller reseladdare, kan köpa en dedikerad lösning med minst samma funktionalitet (och i flera fall bättre, t.ex. TCM och högtalarvolym) - vilket du alltså kan - varför skulle man ändå lägga ner pengarna på telefonen?
Postad 12 juni 2009 - 13:39
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Hade en iPhone varit inkluderad i priset, så hade det varit "komplett GPS"... Här säljer de alltså bara mjukvaran, och med tanke på hur billiga GPS-lösningar det finns, så betalar man alltså ett gravt överpris för "fördelen" att kunna använda sin telefon som GPS, istället för en dedikerad enhet.
Inte tror ni på allvar att mjukvaran i telefonen kommer att fungera bättre, eller lika bra, än den på en dedikerad GPS?
Jag fick för några månader sedan en fin liten Navigon med tryckkänslig skärm (och med medfäljande hållare) i present, som kostar strax över en tusenlapp. Den har dessutom en betydligt högre och tydligare högtalare än iPhonen har. Röståtergivningen går inte ens att jämföra.
Eh, ja jag tror på allvar att den kommer vara lika bra som en separat gps-enhet. Jag tror på allvar att det också kommer vara betydligt bättre än t.ex. min Navigon 2110 Max som i princip är ett skämt. Angående högtalarvolym etc, enligt uppgifter kommer ju hållare ha inbyggd signalförstärkning samt volymförstärkning. Förstår inte hur detta skulle vara ett motargument (om det nu var meningen?) till mitt inlägg. Det relevanta är väl ändå de nuvarande lösningarna?
Om du för samma pengar (eller mindre) som du måste lägga ut på mjukvaran, hållare och/eller reseladdare, kan köpa en dedikerad lösning med minst samma funktionalitet (och i flera fall bättre, t.ex. TCM och högtalarvolym) - vilket du alltså kan - varför skulle man ändå lägga ner pengarna på telefonen?
För att man vill ha en allt i ett lösning? För att det är smidigare? För att man kanske ändå hade tänkt att köpa en iPhone eller kanske redan har en iPhone? För att funktionerna lätt kan utökas (på ett smidigt sätt, till skillnad från Navigon Fresh)? För att en GPS med internetuppkoppling får enormt fler möjligheter? Finns rätt många skäl.
Postad 12 juni 2009 - 13:54
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2 705 inlägg
Förstår inte hur detta skulle vara ett motargument (om det nu var meningen?) till mitt inlägg. Det relevanta är väl ändå de nuvarande lösningarna?
Om du för samma pengar (eller mindre) som du måste lägga ut på mjukvaran, hållare och/eller reseladdare, kan köpa en dedikerad lösning med minst samma funktionalitet (och i flera fall bättre, t.ex. TCM och högtalarvolym) - vilket du alltså kan - varför skulle man ändå lägga ner pengarna på telefonen?
Nej, inga motargument, bara min åsikt och erfaranhet av mjukvaran! Jag kan säkert köpa en dedikerad lösning med kanske mindre peng men jag vill helst ha allt i ett, kamera, GPS etc i mobilen. TCM kan man ha i mobil versionen också
Postad 12 juni 2009 - 14:28
Unregistered51e27207
-
Unregistered51e27207
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Eh, ja jag tror på allvar att den kommer vara lika bra som en separat gps-enhet. Jag tror på allvar att det också kommer vara betydligt bättre än t.ex. min Navigon 2110 Max som i princip är ett skämt.
"Eh", på vilket sätt tror du att det kommer att vara bättre än din Navigon? Nu känner jag visserligen inte till 2110 och varför du tycker att den är ett skämt, men känns som att du av någon anledning har övertygat dig själv om att programmen till iphonen kommer att vara guds gåva till navigationen. Angående högtalarvolym etc, enligt uppgifter kommer ju hållare ha inbyggd signalförstärkning samt volymförstärkning.
Ja, den hållaren kommer säkerligen att bli billig. Lägg till det på priset också. För att man vill ha en allt i ett lösning? För att det är smidigare? För att man kanske ändå hade tänkt att köpa en iPhone eller kanske redan har en iPhone? För att funktionerna lätt kan utökas (på ett smidigt sätt, till skillnad från Navigon Fresh)? För att en GPS med internetuppkoppling får enormt fler möjligheter? Finns rätt många skäl.
Varför skulle man vilja ha en allt-i-en-lösning när det gäller bilnavigering? Det kommer ju knappast att bli smidigare att ha med sig, med tanke på att kommer att behöva kånka "superhållaren med förstärkare". Argumentet "för att man har eller tänker köpa en iphone" är också väldigt vagt. Vad spelar det för roll? Om du istället för att köpa hållaren och mjukvaran till den köper en dedikerad gps-navigatör så får du ändå en bättre lösning för samma summa pengar. Och på vilket sätt skulle funktionaliteten lättare kunna utökas? En ny mjukvaruversion till iphonen respektive en ny till navigatorn, vad är skillnaden?Tror du kanske att företagen kommer att ge bort uppdateringarna till iphone gratis, medan de kommer att ta betalt för uppdateringarna till navigatörerna? Och säg mig, hur tror du att du kommer att få nytta av internetuppkoppling på en gps-navigator? Du kanske syftar på _eventuella_, avlägset framtida tjänster. Ja, ett toppenargument för att använda telefonen istället för en vanlig lösning idag. Dessutom, ge mig ett enda exempel där "allt-i-ett"-lösningar har visat sig vara bättre än de respektive specifika. Edit: Bara att få navigationen i hektisk trafik avbruten av ett telefonsamtal... Underbart!
Redigerat av Unregistered51e27207, 12 juni 2009 - 14:41.
Postad 12 juni 2009 - 14:32
Mike Lager
-
Mike Lager
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Surfar man mycket har Telenor bra med "fri" datamängd och man stryper "bara" ner till 3g-hastighet och inga 57kbit eller vad vissa kör med.
Telenor har dessutom nu helt tagit bort begränsningen på 2 GB/Månad... Det står iallafall inte kvar på deras hemsida om man går in och läser om tjänsten Turbo surf... Se även tråden "Mobilsurf" här på forumet som också är uppdaterad av trådskaparen....
Postad 12 juni 2009 - 14:32
Unregistered51e27207
-
Unregistered51e27207
-
Amatör
-
-
97 inlägg
TCM kan man ha i mobil versionen också 
Jag är ju inte säker, men TCM använder RDS, och iphonen saknar som bekant en FM-mottagare, vilket får mig att starkt tvivla på att TCM kommer att finnas tillgängligt i iphone-verionen.
Postad 12 juni 2009 - 15:02
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1 235 inlägg
Oj oj oj, vad du spyr galla nu på något du bevisligen inte har eller vill lägga pengar på. Vet du vad? Du är inte tvungen att köpa vare sig iPhone eller GPS-mjukvara så du kan ta det lugnt  Gnälligt värre på något som man inte ens vet något om. Edit : Stavfel
Redigerat av zinned78, 12 juni 2009 - 15:03.
Postad 12 juni 2009 - 15:18
Unregistered51e27207
-
Unregistered51e27207
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Oj oj oj, vad du spyr galla nu på något du bevisligen inte har eller vill lägga pengar på.
Vet du vad? Du är inte tvungen att köpa vare sig iPhone eller GPS-mjukvara så du kan ta det lugnt 
Gnälligt värre på något som man inte ens vet något om.
Edit : Stavfel
Det är alltså ok att anta att det kommer att bli super, och t.o.m. _värdera_ det ekonomiskt, men inte att göra negativa (och subjektivt realistiska) antaganden? Men du/ni kanske har någon insiderinfo om jag har saknar? Men är det något i mitt resonemang du sakligt vill motargumentera, eller nöjer du dig med spydiga klyschor?
Redigerat av Unregistered51e27207, 12 juni 2009 - 15:38.
Postad 12 juni 2009 - 15:46
-Seb-
-
-Seb-
-
Användare
-
-
122 inlägg
Fan va ja behöver ny telefon, och de enda vettiga alternativet är ju iPhonen. Men mailade Tre o frågade om de kanske får in iPhone o de svarade med "Ingen kommentar, du får fråga apple" så mailade dem, sitter o väntar på svar nu. Vågar inte bryta mitt abonnemang på tre heller får då lär det ju bli så att dem får in iPhonen precis efter ja har avbrutit mit abonnemang:/
Postad 12 juni 2009 - 16:09
Unregisteredd51b7e75
-
Unregisteredd51b7e75
-
Beroende
-
-
1 408 inlägg
Kommer det bli en prissäkning på iphone så man kan "bara köpa den" och inget abonnemang?
Postad 12 juni 2009 - 16:16
maxxess
-
maxxess
-
Beroende
-
-
1 160 inlägg
Hmm.. vad gör man när man behöver ringa eller om det ringer? :-) (jaja, man skall inte köra och prata i luren, jag vet).
Såg att någon dissade Navigon 2200. Jag har en Navigon 1200 som funkar utmärkt (och är "hackningsbar"). Med hållare och cig-laddare samt USB-laddare går den lös på 899:- Den fungerar utmärkt för mina behov, så den som vill ha en dedikerad GPS och en telefon kunde ju kanske fundera på en sådan lösning.
Det jag tycker är intressant och som ingen kommenterar är att Navigon kommer att släppa en fri version. Och om jag förstått det rätt så saknas endast röstnavigering? (låter för bra för att vara sant). Jag är inte så förtjust i Google maps för navigering till fots/cykel så det skall bli intressant att se hur bra Navigon funkar.
Gratis är gott, jag tycker det är riktigt sjysst att de släpper en gratisversion. En dedikerad GPS får man aldrig chansen att testa innan köp.
Hur är det förresten, är den digitala kompassen hårdvara?
Postad 12 juni 2009 - 16:26
Unregisteredd2619a18
-
Unregisteredd2619a18
-
Lärjunge
-
-
403 inlägg
Det är alltså ok att anta att det kommer att bli super, och t.o.m. _värdera_ det ekonomiskt, men inte att göra negativa (och subjektivt realistiska) antaganden? Men du/ni kanske har någon insiderinfo om jag har saknar?
Men är det något i mitt resonemang du sakligt vill motargumentera, eller nöjer du dig med spydiga klyschor? 
Om det var det du hade gjort så hade nog ingen kommit med spydiga klyschor. Känns som om du bara vill gnälla.
Postad 12 juni 2009 - 16:47
Unregistered51e27207
-
Unregistered51e27207
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Om det var det du hade gjort så hade nog ingen kommit med spydiga klyschor. Känns som om du bara vill gnälla.
Men nu när jag vet hur du känner, har du någon att komma med, eller vill du fortsätta att diskutera sättet jag lägger fram mina åsikter? Jag har inget emot spydiga klyschor så länge de följs upp med något vettigt. Men kanske vi skulle försöka låtsas att det inte är mjukvara till just iphone det gäller i det här fallet, utan till vilken annan telefon som helst? Är det möjligtvis där skon klämmer för er? Och måste jag verkligen påpeka att jag inte på något sätt är emot navigation på telefonen, utan att det är det eventuellt höga priset jag stör mig på? Ett pris som alltså kan täcka - enligt mig - betydligt bättre lösningar.
Redigerat av Unregistered51e27207, 12 juni 2009 - 16:52.
Postad 12 juni 2009 - 18:00
Unregistered2967a639
-
Unregistered2967a639
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Har köpt en Iphone 16 gig operatörlös och kör för närvarande med Comviq kontantkort. Måste man ha ett abonemang för att kunna använda WI-FI? Tänker mest på att det finns ju så kallade "Hot Spots" där man kan få en gratis upkoppling som till exempel på flygplatser. Har en massa olika program som Free WI-FI finder.
Postad 12 juni 2009 - 18:25
Unregisteredd2619a18
-
Unregisteredd2619a18
-
Lärjunge
-
-
403 inlägg
Men nu när jag vet hur du känner, har du någon att komma med, eller vill du fortsätta att diskutera sättet jag lägger fram mina åsikter? Jag har inget emot spydiga klyschor så länge de följs upp med något vettigt.
Men kanske vi skulle försöka låtsas att det inte är mjukvara till just iphone det gäller i det här fallet, utan till vilken annan telefon som helst? Är det möjligtvis där skon klämmer för er? Och måste jag verkligen påpeka att jag inte på något sätt är emot navigation på telefonen, utan att det är det eventuellt höga priset jag stör mig på? Ett pris som alltså kan täcka - enligt mig - betydligt bättre lösningar.
Tja, i denna tråden handlar det ju om just Iphone så därför borde det gälla till just den telen. Jag köper hellre ett program till min telefon för att ha den sittandes i rutan på min bil där jag kan ladda den, lyssna på musik, köra via en bra gps och kunna prata i den via BT. Annars måste jag ha den liggandes nånstans och skräpa  i bilen och köpa en gps för att ha i rutan på bilen. Nu slipper man att ha två grejer, det räcker bra med en Iphone, OM mjukvaran är bra då.
Postad 12 juni 2009 - 19:16
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Har testat både TomTom och IGO i olika versioner till min TyTn 2 och det funkar perfekt..Precis som vilken stationär gps som helst...
Nu borde det ju funka ännu bättre i en Iphone som har större skärm...Inget att ens fundera över
Postad 12 juni 2009 - 23:20
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
"Eh", på vilket sätt tror du att det kommer att vara bättre än din Navigon? Nu känner jag visserligen inte till 2110 och varför du tycker att den är ett skämt, men känns som att du av någon anledning har övertygat dig själv om att programmen till iphonen kommer att vara guds gåva till navigationen.
Ja, den hållaren kommer säkerligen att bli billig. Lägg till det på priset också.
Varför skulle man vilja ha en allt-i-en-lösning när det gäller bilnavigering? Det kommer ju knappast att bli smidigare att ha med sig, med tanke på att kommer att behöva kånka "superhållaren med förstärkare". Argumentet "för att man har eller tänker köpa en iphone" är också väldigt vagt. Vad spelar det för roll? Om du istället för att köpa hållaren och mjukvaran till den köper en dedikerad gps-navigatör så får du ändå en bättre lösning för samma summa pengar. Och på vilket sätt skulle funktionaliteten lättare kunna utökas? En ny mjukvaruversion till iphonen respektive en ny till navigatorn, vad är skillnaden?Tror du kanske att företagen kommer att ge bort uppdateringarna till iphone gratis, medan de kommer att ta betalt för uppdateringarna till navigatörerna?
Och säg mig, hur tror du att du kommer att få nytta av internetuppkoppling på en gps-navigator? Du kanske syftar på _eventuella_, avlägset framtida tjänster. Ja, ett toppenargument för att använda telefonen istället för en vanlig lösning idag.
Dessutom, ge mig ett enda exempel där "allt-i-ett"-lösningar har visat sig vara bättre än de respektive specifika.
Edit: Bara att få navigationen i hektisk trafik avbruten av ett telefonsamtal... Underbart! 
Jag orkar inte argumentera mot dig. Eller nej, jag vågar inte argumentera mot dig menar jag. Du är så otroligt duktig. Alla dina antaganden är alldeles pricksäkra. Jag ger upp, du vinner. Så. Jag är ju inte säker, men TCM använder RDS, och iphonen saknar som bekant en FM-mottagare, vilket får mig att starkt tvivla på att TCM kommer att finnas tillgängligt i iphone-verionen.
Anar att ni pratar om TMC och inte TCM? Om det blir något stöd för TMC så kanske det är hållaren som sköter radiomottagningen (som att Navigons TMC-antenn sitter i laddkabeln.
Postad 13 juni 2009 - 00:08
Unregistered51e27207
-
Unregistered51e27207
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Jag orkar inte argumentera mot dig. Eller nej, jag vågar inte argumentera mot dig menar jag. Du är så otroligt duktig. Alla dina antaganden är alldeles pricksäkra. Jag ger upp, du vinner. Så.
Aj, vad tråkigt... Och jag som kände på mig att du hade så mycket vettigt och intressant att komma med.  Men från den ljusa sidan så ser jag verkligen fram emot att få se den magiska hållaren, som verkar komma att få fler och fler funktioner för varje inlägg som skrivs.
Postad 13 juni 2009 - 16:05
mattek
-
mattek
-
Veteran
-
-
1 627 inlägg
http://junsele.com/v...c.asp?id=106139vad tror ni om den annonsen, är det sant så köper jag den direkt
Postad 13 juni 2009 - 16:41
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Kika på telias hemsidan, Det ska ju gå att boka redan nu står det ju
Postad 13 juni 2009 - 16:54
Outrage
-
Outrage
-
Beroende
-
-
1 342 inlägg
http://junsele.com/v...c.asp?id=106139 vad tror ni om den annonsen, är det sant så köper jag den direkt
Säger inte så mycket. Kommer kunna få själva telefonen från 0kr. Inget nytt. Telia har abbonemang från 29kr. Inget nytt. Hur mycket du måste betala utöver de 29kr för att få den för 0kr framgår ju inte. Vad från 3999kr med kontantkort betyder får vi se. Förmodligen binder man sig till nån form av autogiroladdning. Det är så jag tolkar anonsen, lite snabbt vid första ögonkastet.
Postad 13 juni 2009 - 23:01
PlasmaPredator
-
PlasmaPredator
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Annonsen ser inte ut att vara riktig, den är nog fake.......
Postad 14 juni 2009 - 07:24
Unregistered28512
-
Unregistered28512
-
Forumräv
-
-
629 inlägg
Och det står inget om det på telias vanliga sida heller..
Fake, om det inte är nån typ av annons som ÅF har fått i förväg.
//Micke
Postad 15 juni 2009 - 11:49
mattek
-
mattek
-
Veteran
-
-
1 627 inlägg
ingen som snappat upp någonting om priser eller abonnemang för 3Gs
Postad 15 juni 2009 - 12:42
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
ingen som snappat upp någonting om priser eller abonnemang för 3Gs
Ok.. Halebop gick förresten ut idag och bekräftade att de kommer sälja den. Dock inget datum. OT: Är det bara jag som tycker det är jobbigt att följa två trådar om samma sak? Blir lite tjatigt. Denna tråd bör egentligen inte alls handla om 3GS utan enbart om 3G. Eller?
Redigerat av shapic, 15 juni 2009 - 13:16.
Postad 15 juni 2009 - 13:31
Falcon77
-
Falcon77
-
Användare
-
-
117 inlägg
"Eh", på vilket sätt tror du att det kommer att vara bättre än din Navigon?
Varför skulle man vilja ha en allt-i-en-lösning när det gäller bilnavigering?
Oj då, här var det hetskt. Vad har du emot att man köper en navigationsapp till sin iPhone? Och säg inte priset, för det vet du inget om ännu. Och om du nu skulle visa sig att du tycker priset blir för högt får du väl låta bli att köpa appen då. Bara att få navigationen i hektisk trafik avbruten av ett telefonsamtal... Underbart! 
Du kan väl bli störd av att din telefon ringer även när du använder en vanlig GPS?
Redigerat av Falcon77, 15 juni 2009 - 13:44.
Postad 15 juni 2009 - 13:48
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Oj då, här var det hetskt. Vad har du emot att man köper en navigationsapp till sin iPhone? Och säg inte priset, för det vet du inget om ännu. Och om du nu skulle visa sig att du tycker priset blir för högt får du väl låta bli att köpa appen då.
Du kan väl bli störd av att din telefon ringer även när du använder en vanlig GPS?
Nej nej... Dra inte igång honom igen...
Redigerat av shapic, 15 juni 2009 - 13:48.
Postad 15 juni 2009 - 14:38
Falcon77
-
Falcon77
-
Användare
-
-
117 inlägg
Nej nej... Dra inte igång honom igen...
Hehe, ojdå - sorry! Du DanielC, glöm allt jag skrev. Jag håller med dig. I allt du säger. 2 dagar (?) kvar nu till OS 3.0. Undra om det kommer bli lika hopplöst segt att ladda ner som det blev när iPhonen släpptes förra sommaren.
Postad 15 juni 2009 - 17:34
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Hehe, ojdå - sorry!
Du DanielC, glöm allt jag skrev. Jag håller med dig. I allt du säger.
2 dagar (?) kvar nu till OS 3.0. Undra om det kommer bli lika hopplöst segt att ladda ner som det blev när iPhonen släpptes förra sommaren.
Hehe, tack  De olika 3.0 versionerna kommer nog finnas på diverse torrentsiter relativt snabbt efter release, så blir det för tjockt på apples servrar så kan man nog få tag på den på annat sätt.
Postad 15 juni 2009 - 19:54
Aurum
-
Aurum
-
Användare
-
-
156 inlägg
Finns redan att tanka på en del ställen nu ju..
Postad 15 juni 2009 - 20:03
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2 705 inlägg
Finns redan att tanka på en del ställen nu ju..
Var?
Postad 15 juni 2009 - 20:19
easycure1974
-
easycure1974
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Var? 
vad sägs om sidan det varit så mycket skriverier och rättegång om. Jag kör OS 3.0 GM sedan ett par dagar och gillar den skarpt, blev bara besviken att man fortfarande inte kan filma med kameran - det funkar visst bara med iPhone 3GS
Postad 15 juni 2009 - 20:24
Aurum
-
Aurum
-
Användare
-
-
156 inlägg
http://www.youtube.c...feature=related sen är där länkar i hans informationsruta
Postad 15 juni 2009 - 20:25
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2 705 inlägg
vad sägs om sidan det varit så mycket skriverier och rättegång om. Jag kör OS 3.0 GM sedan ett par dagar och gillar den skarpt, blev bara besviken att man fortfarande inte kan filma med kameran - det funkar visst bara med iPhone 3GS
Då förstår jag  Men är det på svenska?? Jag köpte en digitalkamera Canon Ixus 100, som man kan filma HD kvalité och ta bästa bilder med. Kameran är liten som ett Visa kort. Den är alltid med mig
Postad 15 juni 2009 - 20:29
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Då förstår jag  Men är det på svenska?? Jag köpte en digitalkamera Canon Ixus 100, som man kan filma HD kvalité och ta bästa bilder med. Kameran är liten som ett Visa kort. Den är alltid med mig 
Ja, det är på alla språk. Alla iPhone OS hittills innefattar alla språk.
Postad 15 juni 2009 - 20:31
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2 705 inlägg
Ja, det är på alla språk. Alla iPhone OS hittills innefattar alla språk.
Har du OS 3.0?
Postad 15 juni 2009 - 20:56
easycure1974
-
easycure1974
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Ja det är på svenska och den fungerar fin fint
Postad 15 juni 2009 - 22:08
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2 705 inlägg
Det är säkert olagligt och Apple kommer att låsa min iphone eller nåt! haha
Om en dag kommer en riktiga uppdateringen, tålamod
Postad 15 juni 2009 - 22:12
Unregisteredb7bdb1f7
-
Unregisteredb7bdb1f7
-
Beroende
-
-
1 428 inlägg
Postad 15 juni 2009 - 22:15
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2 705 inlägg
Kommer väl i övermorgon?
Om 45min är det 16:e och uppdateringen kommer den 17:e då blir det bara en dag. Imorn efter 12 på natten kan vi uppdatera till OS 3.0
Postad 15 juni 2009 - 22:18
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Har du OS 3.0? 
Nej, inte än.
Redigerat av shapic, 15 juni 2009 - 22:22.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny projektor
thhmo
2025-05-11 11:17:07
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|