Officiell tråd - D-link Boxee
8094 svar till detta ämne
Postad 07 January 2012 - 18:31
OC-Hinken
-
OC-Hinken
-
Användare
-
-
136 inlägg
Så hur kan du då dra slutsatsen att det är firmwaren det är fel på som du har haft sen den 25 oktober?
Hur kommer du åt dina filer? Nas,Usb eller dator?
Du missförstod mig, eller något sånt. Jag tog fel på när den hade sökt efter update och när den hade updaterats. Jag har haft BB i drygt 3 veckor. Jag streamar över Gbit-nätverk från en dator. Jag ska prova med en annan tpkabel och lite smått. Tänkte mest höra ifall någon annan hade samma problem.
Postad 07 January 2012 - 18:32
Manor
-
Manor
-
Beroende
-
-
1225 inlägg
Thanks Lappman 
Kom på en liten störig grej till, när jag adderade mappen med HD-flm från servern så blev några filer oidentifierade (naturligt, inget konstigt med det) och när jag ska manuellt rätta dom så visar den inte hela sökvägen till filen vilket leder till att jag inte ser vilken mapp filen ligger i och då inte vilken film det är. Men jag ska rätta med EMM tänka jag så det är en non issue 
Ja, Ember Media Manager är helt klart ett bra tips. Allt blev mycket lättare sedan jag drog igång EMM, även om Boxee Boxen gör ett hyfsat jobb ändå  .
Postad 07 January 2012 - 18:38
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
Thanks Lappman 
Kom på en liten störig grej till, när jag adderade mappen med HD-flm från servern så blev några filer oidentifierade (naturligt, inget konstigt med det) och när jag ska manuellt rätta dom så visar den inte hela sökvägen till filen vilket leder till att jag inte ser vilken mapp filen ligger i och då inte vilken film det är. Men jag ska rätta med EMM tänka jag så det är en non issue 
Varför måste du leta efter filerna manuellt när det finns en lista under dina utdelningar som heter "Oidentifierade objekt" Du hittar lista också under Filer och längst ner i listan finns den..
Postad 07 January 2012 - 18:41
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
Du missförstod mig, eller något sånt. Jag tog fel på när den hade sökt efter update och när den hade updaterats. Jag har haft BB i drygt 3 veckor. Jag streamar över Gbit-nätverk från en dator.
Jag ska prova med en annan tpkabel och lite smått. Tänkte mest höra ifall någon annan hade samma problem.
Ok men BB stöder inte gigabit utan det måste vara nått med din dator eller resten av nätverket. Visst kan jag uppleva en viss väntetid när jag ska starta en film med det beror mycket på vad min NAS har för sig. Har torrentprogram installerad på den så det tar bandbredd och processorkraft.
Postad 07 January 2012 - 18:45
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
Som jag förstår så går det inte att köra ftp till boxeen?
Har kopplat in en hdd till boxeen, och har mappat upp hddn i windows. När jag ska skicka över en film, säg 4gb stor, så tappar den kontakten med boxeen efter några minuter... (små filer är inga problem...) Kanske svårt att svara på varför, men kan någon ge tips på hur jag ska få en stabil anslutning?
Tanken är god men att föra över filer på det sättet fungerar si och så. Snabbast och i många fall enklare att plugga in hdd i datorn och föra över filmerna.
Postad 07 January 2012 - 18:50
pjay1
-
pjay1
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Kan du se filändelser i utforskaren? Många som använder Windows har det avstängt och då blir det fel när du byter namn på filen.
J det syns men nu har jag lyckatss att uppdater men när jag kollar vilken version så står det 1.2.2 fortfarande konstigt skiter snart i detta och väntar.
Postad 07 January 2012 - 19:03
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
J det syns men nu har jag lyckatss att uppdater men när jag kollar vilken version så står det 1.2.2 fortfarande konstigt skiter snart i detta och väntar.
Har du ställt in i BB att du kan installera beta fimware? Där du kollar vilken firmware du har längst ner ser du att man kan välja om man vill använda beta eller inte.
Postad 07 January 2012 - 19:11
pjay1
-
pjay1
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Har du ställt in i BB att du kan installera beta fimware? Där du kollar vilken firmware du har längst ner ser du att man kan välja om man vill använda beta eller inte.
Japp det har jag tack för all hjälp jag lungar mig ha en bra kväll .) Mvh.Peter
Postad 07 January 2012 - 19:22
mipet
-
mipet
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Pjay, du har lagt filen i rooten på usb minnet ? Så du inte har lagt den i någon mapp eller liknande, annars är det väl som lappen säger, kolla att filen verkligen heter rätt.
Annars prova med en annan usb sticka, borde väl gå med hdd med, bara du lägger filen i rooten.
Du har inte formaterat om usb stickan till ntfs ? Är säkert så att det ska vara Fat formatering på den.
Postad 07 January 2012 - 20:30
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3071 inlägg
Road to winter classic var det inga problem med, men det är mest svenska serier som verkar dumma sig. När jag ska scanna den nya nfo filen så kommer det inte upp någon bild. Lät den iofs stå över natten nu så den skulle scanna allt själv så jag får se om den fixade det själv under natten när jag kommer hem (på jobbet). Sen var det en annan serie där några avsnitt hoppade över till den nya mappen med bild jag hade valt medans några ligger kvar i den gamla mappen utan bild.. får väll ta å göra en total omscanning när jag har fixat till alla filer i media extender!
Blir inte klock på tv serier.. vissa funkar klockrent, medans andra delar upp sig i 2 olika mappar med samma bild och samma namn! Vad ska det vara för filer när det är klart.. för jag får NFO och vissa avsnitt får även tbh filer... behöver man tbh filerna eller ställer dom till besvär på nåt sätt?!
Postad 07 January 2012 - 20:53
Pinnen
-
Pinnen
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Låter som du laddat ner o installerat den gamla 1.2.2 firmwaren igen. Plocka betafilen härifrån istället http://forums.boxee....ead.php?t=51098
Redigerat av Pinnen, 07 January 2012 - 20:57.
Postad 07 January 2012 - 21:43
pjay1
-
pjay1
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Låter som du laddat ner o installerat den gamla 1.2.2 firmwaren igen. Plocka betafilen härifrån istället http://forums.boxee....ead.php?t=51098
Så rätt det gjorde jag min klant. Men en fråga för kunde man ju välja lokala subtitles man laddat ner när det ej går att söka hur löser man det nu. Annars så mycket snyggare boxxen efter uppdaateringen
Postad 07 January 2012 - 22:11
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
Så rätt det gjorde jag min klant. Men en fråga för kunde man ju välja lokala subtitles man laddat ner när det ej går att söka hur löser man det nu. Annars så mycket snyggare boxxen efter uppdaateringen
Ingen av funktionerna har tagits bort utan dom har flyttats lite i menyerna. Leta så hittar du.
Postad 07 January 2012 - 22:21
pjay1
-
pjay1
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Ingen av funktionerna har tagits bort utan dom har flyttats lite i menyerna. Leta så hittar du.
MM tro mig har letat jag menar när man startar en film förut så kunde man trycka och gå till hjulet inställningar sedan bläddra i mina källor sedan leta upp där man lagt den nerladdade sub filen. Men nu på vissa serier kommer det ju bara upp text förfyttning eller vad det står. men visa program funkar det som förut skumt. Sedan kommer ju inte cc upp på alla serier så då är det svårt att bläddra i den mappen man lagt mycket skumt. får la lägga in den i mappen och se om det funkar för den serien. tycker förövrikt just subb sökningen cc funkade bättre innan dom senaste uppdateringarna
Redigerat av pjay1, 07 January 2012 - 22:24.
Postad 07 January 2012 - 22:49
Unregistered7126f11a
-
Unregistered7126f11a
-
Forumräv
-
-
557 inlägg
EMM gjorde väl ingen stor skillnad ? eller har jag gjort fel som vanligt, fans ju ingen svenska att välja tex, fanarts fungerar inte.
Så varför ska man ha den ?
MrDTS
Postad 07 January 2012 - 22:54
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
MM tro mig har letat jag menar när man startar en film förut så kunde man trycka och gå till hjulet inställningar sedan bläddra i mina källor sedan leta upp där man lagt den nerladdade sub filen. Men nu på vissa serier kommer det ju bara upp text förfyttning eller vad det står. men visa program funkar det som förut skumt. Sedan kommer ju inte cc upp på alla serier så då är det svårt att bläddra i den mappen man lagt mycket skumt. får la lägga in den i mappen och se om det funkar för den serien. tycker förövrikt just subb sökningen cc funkade bättre innan dom senaste uppdateringarna
Du trycker på samma knapp som tidigare och istället för att gå in i kugghjulet går du in där det står CC. Där finner du "bläddra" för att leta reda på undertexten du själv laddat ner. Och nej du har inte letat för då hade du hittat  En förbättring är att nu ser man text filens namn efter man laddat ner med BB
Redigerat av lappen71, 07 January 2012 - 22:55.
Postad 07 January 2012 - 22:55
Manor
-
Manor
-
Beroende
-
-
1225 inlägg
Blir inte klock på tv serier.. vissa funkar klockrent, medans andra delar upp sig i 2 olika mappar med samma bild och samma namn! Vad ska det vara för filer när det är klart.. för jag får NFO och vissa avsnitt får även tbh filer... behöver man tbh filerna eller ställer dom till besvär på nåt sätt?!
Det har jag redan beskrivit: https://www.minhembi...dpost&p=3471163Det finns ju massor att läsa om just NFO-filer till Boxee på nätet. Ibland går det snabbare att söka lite själv än att fråga  . Dubbla mappar var något jag noterade i en äldre firmware som hade en bugg. Mitt tips är att du rensar ditt "mediabilbliotek" i Boxeen och skannar in allt på nytt...men avvakta tills du har fått till NFO-filerna via EMM först.
Postad 07 January 2012 - 22:59
Manor
-
Manor
-
Beroende
-
-
1225 inlägg
EMM gjorde väl ingen stor skillnad ? eller har jag gjort fel som vanligt, fans ju ingen svenska att välja tex, fanarts fungerar inte. Så varför ska man ha den ?
MrDTS
Det är inget tvång att använda EMM, och om du inte märker någon skillnad så behöver du inte EMM...då är det väl redan perfekt i din Boxee Box...i annat fall hade du självklart märkt en skillnad!!? Nej, FANART behöver du inte ta ner då det inte supportas...men det har ju redan redovisats tidigare i den här tråden (för några sidor sedan).
Postad 07 January 2012 - 23:00
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
Ärligt tycker jag EMM är bara ett jäkla krångel och merarbete och om man inte är ute efter andra omslag än vad IMDB kan bistå med är det onödigt.
Har man sitt bibliotek av filmer korrekt namngivet så är det inga problem med att BB identifierar.
Är man van med tex iTunes där det också måste vara ordentligt taggat för att bli ordning så är det inget problem.
Postad 07 January 2012 - 23:04
Manor
-
Manor
-
Beroende
-
-
1225 inlägg
Spontana känslan efter några timmar med 1.5 betan. - Snyggare gränssnitt, och som Lappen71 skriver så tycker jag mig ha hittat allt som fanns tidigare om än inte riktigt på samma ställen.
- DTS-ljud fungerar bättre för mig nu...och kommer igång igen även efter en pausning.
- Jag kan fortfarande inte återstarta vare sig filmer eller TV-serier och komma tillbaka där jag tidigare lämnade filmen.
Ingen nackdel för mig mot den skarpa firmwaren, vad jag hittills har noterat.
Postad 07 January 2012 - 23:08
Manor
-
Manor
-
Beroende
-
-
1225 inlägg
Ärligt tycker jag EMM är bara ett jäkla krångel och merarbete och om man inte är ute efter andra omslag än vad IMDB kan bistå med är det onödigt. Har man sitt bibliotek av filmer korrekt namngivet så är det inga problem med att BB identifierar. Är man van med tex iTunes där det också måste vara ordentligt taggat för att bli ordning så är det inget problem.
Ja, visst kan man få tycka att det är så...men trots korrekta filnamn så gör EMM nytta för mig åtminstone, och jag är friare att välja posters. Krångel...nja, det är lite inställningar att göra...sen tuffar den på utan problem. Mot mycket annat i datavärlden var det en "fjärt i rymden" att få till detta. TV-serier hade Boxee Boxen svårt att få till tidigare, och där ger faktiskt EMM ett lyft. Jag har noterat att du kör Mac och då är ju inte EMM ett alternativ för dig...det kanske är därför du är lite putt...  . Sök, det finns applikationer även för dig där ute  .
Postad 07 January 2012 - 23:18
Pinnen
-
Pinnen
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Spontana känslan efter några timmar med 1.5 betan. - Snyggare gränssnitt, och som Lappen71 skriver så tycker jag mig ha hittat allt som fanns tidigare om än inte riktigt på samma ställen.
- DTS-ljud fungerar bättre för mig nu...och kommer igång igen även efter en pausning.
- Jag kan fortfarande inte återstarta vare sig filmer eller TV-serier och komma tillbaka där jag tidigare lämnade filmen.
Ingen nackdel för mig mot den skarpa firmwaren, vad jag hittills har noterat.
Skumt! Funkade perfekt för mig redan i den gamla FW. Får alltid valen att se från början eller från tidpunkten där jag lämnade filmen/TV-serien
Redigerat av Pinnen, 07 January 2012 - 23:18.
Postad 07 January 2012 - 23:23
Manor
-
Manor
-
Beroende
-
-
1225 inlägg
Skumt! Funkade perfekt för mig redan i den gamla FW. Får alltid valen att se från början eller från tidpunkten där jag lämnade filmen/TV-serien
Jag kör allt i ISO-fil format (oftast med menyer), och det kan vara det som ställer till det. Det fungerade inte i förra...men i förrförra firmwareversionen utan problem. Dock kommer det upp ett val att återstarta, men problemet är alltså att den inte gör det. Dock ser man ju precis hur långt man ska spola från filmen så det är inget stort problem...mest irriterande  .
Postad 07 January 2012 - 23:35
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
Ja, visst kan man få tycka att det är så...men trots korrekta filnamn så gör EMM nytta för mig åtminstone, och jag är friare att välja posters. Krångel...nja, det är lite inställningar att göra...sen tuffar den på utan problem. Mot mycket annat i datavärlden var det en "fjärt i rymden" att få till detta. TV-serier hade Boxee Boxen svårt att få till tidigare, och där ger faktiskt EMM ett lyft.
Jag har noterat att du kör Mac och då är ju inte EMM ett alternativ för dig...det kanske är därför du är lite putt... . Sök, det finns applikationer även för dig där ute .
Bara för att jag har Mac innebär det inte att jag inte kan köra PC program utan jag har provat EMM och ett program speciellt för OSX. Men jag såg inga fördelar med det eftersom jag bryr mig inte om posters och BB hittade mina filmer och serier utan större problem. Det jag fick problem med EMM var att vissa filmer fick samma poster äm hur jag bar mig åt. Såg bra ut i EMM men när BB scannade fick flera filmer samma poster och det gick inte att ändra. Tog bort alla nfo filer,bilder och rensade mediainformationen i BB och scannade om och då blev det rätt. Men visst gillar man att pilla,ändra,tweaka är EMM rätt program men jag vill ladda ner,scanna,se filmen,kasta filmen.  Är den bra köper jag på BD för att spara.
Postad 08 January 2012 - 00:00
pjay1
-
pjay1
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Du trycker på samma knapp som tidigare och istället för att gå in i kugghjulet går du in där det står CC. Där finner du "bläddra" för att leta reda på undertexten du själv laddat ner.
Och nej du har inte letat för då hade du hittat 
En förbättring är att nu ser man text filens namn efter man laddat ner med BB
Jag vet man gör det men om du hade läst vad jag skrev så står det att visa serier finns inte CC!!!  men löste det packar upp det till den mappen jag har serien så starat den automatikst kanon hadet bra!!
Postad 08 January 2012 - 00:06
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
Jag vet man gör det men om du hade läst vad jag skrev så står det att visa serier finns inte CC!!! men löste det packar upp det till den mappen jag har serien så starat den automatikst kanon hadet bra!!
Ja jag läste vad du skrev och tolkade det som att du inte visste hur man gjorde. Läs hur du skrev så inser du också att formuleringen var luddig.
Postad 08 January 2012 - 08:25
Adamski
-
Adamski
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
samma här
Me too. Började med att den bara visade några av mina listor. Allt hänger sig nu.Försökt att ta bort appen och sen ominstallera, logga ut och in. Jag fattar inte hur en app kan sluta fungera bara så där. Alltså, vad kan det finnas för teknisk förklaring till detta? Kan det vara så att den i "hemlighet" uppdaterat sig själv till en ny version som strular mer än den förra?
Postad 08 January 2012 - 09:28
SweElite
-
SweElite
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Gillar nya betan, funkar fint.
Postad 08 January 2012 - 09:34
tigern68
-
tigern68
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Japp nya betan verkar funka fint inget strul med text höjd o annat mackel. får se efter en tid hur den funkar..
Helt klart snyggare gränssnitt!
Postad 08 January 2012 - 09:38
Adamski
-
Adamski
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Gillar nya betan, funkar fint.
+1 Nya panelen under back-knappen känns genomtänk. Hela UI:n känns rappare. Kommer vi som har beta att automatisk få uppdateringen till den skarpa versionen?
Postad 08 January 2012 - 10:13
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
+1 Nya panelen under back-knappen känns genomtänk. Hela UI:n känns rappare. Kommer vi som har beta att automatisk få uppdateringen till den skarpa versionen?
Om det inte är någon skillnad mellan denna beta och den skarpa versionen händer absolut ingenting. Är det skillnad på betan och den skarpa uppdaterar den som vanligt. Menar du att vi skulle få någon sorts förtur bara för att vi lagt in en beta?
Postad 08 January 2012 - 11:57
Unregistered7126f11a
-
Unregistered7126f11a
-
Forumräv
-
-
557 inlägg
Finns det någon bra guide för EMM hur den ska ställas in för BB ?
MrDTS
Postad 08 January 2012 - 12:06
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Jag vet man gör det men om du hade läst vad jag skrev så står det att visa serier finns inte CC!!! men löste det packar upp det till den mappen jag har serien så starat den automatikst kanon hadet bra!!
CC med rar har aldrig fungerat, om man inte manuellt identifierar filmen. De verkar inte ha några planer på att fixa det.
Redigerat av Unregistered577c6879, 08 January 2012 - 12:08.
Postad 08 January 2012 - 12:09
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Om det inte är någon skillnad mellan denna beta och den skarpa versionen händer absolut ingenting. Är det skillnad på betan och den skarpa uppdaterar den som vanligt.
Menar du att vi skulle få någon sorts förtur bara för att vi lagt in en beta?
De har redan fixat en del buggar så det kommer en ny version hursom...
Postad 08 January 2012 - 12:15
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
De har redan fixat en del buggar så det kommer en ny version hursom...
Ja men ja skrev om det inte är någon skillnad,som det var med senaste,händer ingenting
Postad 08 January 2012 - 12:18
Benedict
-
Benedict
-
Lärjunge
-
-
257 inlägg
Finns det något datum när 1.5 är tänkt att släppas?
Funderar på om det är värt att ta hem betan eller vänta tills den släpps.
Postad 08 January 2012 - 12:23
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
Finns det något datum när 1.5 är tänkt att släppas? Funderar på om det är värt att ta hem betan eller vänta tills den släpps.
Varför vänta när betan fungerar bevisligen bra?
Postad 08 January 2012 - 13:52
Manor
-
Manor
-
Beroende
-
-
1225 inlägg
Finns det någon bra guide för EMM hur den ska ställas in för BB ?
MrDTS
Jag tror att det var denna jag följde en gång i tiden: https://www.minhembi...dpost&p=3472804
Postad 08 January 2012 - 13:56
Manor
-
Manor
-
Beroende
-
-
1225 inlägg
Bara för att jag har Mac innebär det inte att jag inte kan köra PC program utan jag har provat EMM och ett program speciellt för OSX. Men jag såg inga fördelar med det eftersom jag bryr mig inte om posters och BB hittade mina filmer och serier utan större problem.
Om man inte är intresserad av posters så är det väl en anledning till att du inte orkade ta till dig EMM  . Det jag fick problem med EMM var att vissa filmer fick samma poster äm hur jag bar mig åt. Såg bra ut i EMM men när BB scannade fick flera filmer samma poster och det gick inte att ändra. Tog bort alla nfo filer,bilder och rensade mediainformationen i BB och scannade om och då blev det rätt.
Detta tror jag var ett Boxee Box problem med en tidigare firmware. EMM ser ut att skapa korrekt information (vilket du ju själv bekräftade). Fungerar utan problem för mig i BB åtminstone. Men visst gillar man att pilla,ändra,tweaka är EMM rätt program men jag vill ladda ner,scanna,se filmen,kasta filmen.  Är den bra köper jag på BD för att spara.
Ja, om man inte sparar filmerna så behöver man ju knappast någon information alls annat än filmnamnet...jag antar dock att merparten inte slänger bort filmerna direkt eller köper dem på BD för att spara.
Postad 08 January 2012 - 14:35
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
Om man inte är intresserad av posters så är det väl en anledning till att du inte orkade ta till dig EMM .
Detta tror jag var ett Boxee Box problem med en tidigare firmware. EMM ser ut att skapa korrekt information (vilket du ju själv bekräftade). Fungerar utan problem för mig i BB åtminstone.
Ja, om man inte sparar filmerna så behöver man ju knappast någon information alls annat än filmnamnet...jag antar dock att merparten inte slänger bort filmerna direkt eller köper dem på BD för att spara.
Det är det jag säger...EMM är onödigt arbete för en användare som bara vill se filmen och sen gå till nästa.
Postad 08 January 2012 - 14:56
Unregistered7126f11a
-
Unregistered7126f11a
-
Forumräv
-
-
557 inlägg
Håller på med EMM men BB tar inte omslagen från EMM är det någon inställning i BB som är fel ? BB verkar bara hämta dom själv.
MrDTS
Postad 08 January 2012 - 15:21
Benedict
-
Benedict
-
Lärjunge
-
-
257 inlägg
Tack, då testar jag betan. Hur får man boxeen att styras med iphone?
Har försökt men inte fått de att hitta varandra.
Finns det någon guide någonstan? Jag har googlat men har inte hittat något vettigt.
Postad 08 January 2012 - 15:30
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
Tack, då testar jag betan. Hur får man boxeen att styras med iphone? Har försökt men inte fått de att hitta varandra. Finns det någon guide någonstan? Jag har googlat men har inte hittat något vettigt.
Den ska hitta BB automatiskt och någon guide har då jag inte hittat för det är så enkelt att det inte behövs någon
Postad 08 January 2012 - 15:42
Benedict
-
Benedict
-
Lärjunge
-
-
257 inlägg
Den ska hitta BB automatiskt och någon guide har då jag inte hittat för det är så enkelt att det inte behövs någon 
Synd att det inte fungerar för mig då då den hittar aldrig någon host. Har Boxeen med trådat nätverk. Måste den vara via wifi för att det ska fungera?
Postad 08 January 2012 - 15:46
LimpFish
-
LimpFish
-
Amatör
-
-
55 inlägg
För er som liksom jag haft problem med att det inte går att starta Spotifyappen de senaste veckorna: jag löste det genom att gå in under settings på boxeen och ta "Clear Spotify cache" eller något liknande!
Sen undrar jag gällande nya uppdateringen, kommer det där problem med intel-drivern som gör att ljudet inte funkar första 5 sekunderna på ett filmklipp att vara fixat nu?
Redigerat av LimpFish, 08 January 2012 - 15:56.
Postad 08 January 2012 - 16:04
mipet
-
mipet
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Benedict, borde väl gå både trådat och trådlöst bara ni är i samma nätverk. Det är inte så att iphonen ansluter via 3g nätverket ?
Postad 08 January 2012 - 16:11
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
Synd att det inte fungerar för mig då då den hittar aldrig någon host. Har Boxeen med trådat nätverk. Måste den vara via wifi för att det ska fungera?
Naturligtvis så måste wifi vara påslaget i iphone och vara uppkopplad mot ditt trådlösa nätverk så den kommer i kontakt med BB. Trodde att det var underförstått.
Postad 08 January 2012 - 16:13
Benedict
-
Benedict
-
Lärjunge
-
-
257 inlägg
Fick det att fungera nu. Wifi är på för mobilen och mitt trådlösa nätverk, men boxeen är kopplad in i väggen.
Postad 08 January 2012 - 16:38
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Försöker ladda ner betan därifrån, men nerladdningen bara stannar hela tiden, laddat som mest 8%...  Edit: Funkade efter otaliga försök... märkligt, men nu gick det iaf  Hade velat ha så att man kan sätta vart undertexterna ska hämtas ifrån, som i XBMC... hade varit guld!
Redigerat av Garrett, 08 January 2012 - 16:43.
Postad 08 January 2012 - 16:43
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
Som redan uppmärksammats på andra forum men kanske inte här.
AirPlay har slutat fungera.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|