2012-09-04-11.28.35.jpg 118.69K
5 Antal nerladdningar
Postad 04 September 2012 - 10:38
2012-09-04-11.28.35.jpg 118.69K
5 Antal nerladdningar
Postad 04 September 2012 - 10:56
Då kom dessa till slut, jag börjar få ångest vad jag ska smaka till helgen... har säkert minst 100 sorter hemma jag inte testat ännu, säkerligen ännu fler
Hop Dam och Hop Heathen! Mmmmm! Goose Juice har jag inte testat faktiskt. Får kanske beställa den också...måste dock ta det lite lugnt med ölinköpen nu. Dels börjar det bli fullt i förrådet och dels så har jag lagt ner en hel del pengar på öl senaste tiden.
Redigerat av BrittBastard, 04 September 2012 - 10:59.
Postad 04 September 2012 - 13:37
Härligt strandh! Dragets är inte så bra enligt mig...smakar mest...smör typ. Snake Dog är en bra IPA! Dock var det väldigt länge sen jag drack den.
Dragets hade dem på tapp. tyckte den var riktigt god faktiskt men smaken är väl som baken och den smakade tydligen smör denna gång
Postad 04 September 2012 - 14:01
Dragets hade dem på tapp. tyckte den var riktigt god faktiskt men smaken är väl som baken och den smakade tydligen smör denna gång
Haha! Finns inget rätt eller fel. Man har ju som sagt var olika smak.
Hmmm, märkligt att den finns fortfarande förresten, var ju ett bra tag sen dom tappade dom på flaska....men dom kanske brygger batcher till pubar och restauranger regelbundet. Eller så var den du drack ca 6-8 månader gammal.
Postad 04 September 2012 - 21:11
Postad 05 September 2012 - 06:19
Postad 05 September 2012 - 07:21
Postad 05 September 2012 - 07:22
Postad 05 September 2012 - 07:57
Möjligt. Men precis som du Steffani
säger så skulle jag inte kalla den DIPA eller IPA.
Haha jag blev kallad Steffani hos min dagmamma... av farsan i den familjen. Gubbjäkeln kommer ihåg det än. Har även en gammal klasskompis som kallar mig Stiffy.... det är lite creepy... speciellt när han även lägger upp bilder på sig själv i raffset på FB. :S
Köp en Mohawk extra ipa och en Brewdog Hardcore ipa! Där har vi två i toppklass
Bra tips, sen kom det ju även en del IPA i senaste släppet. T.ex. Lagunitas Maximus IPA och Amager Wookie. Dessa ska jag dock testa om i helgen då jag bara provat små smakprover. Sen kan jag tänka mig att Lagunitas Dogtown Pale Ale går hem också. Den 1:a oktober kommer också SKA Modus Hoperandi som är en personlig favorit.
Squeeze förresten, visst var det Contessa som var så bra? De hade fyllt på hyllorna på Systembolaget (Kungsgatan) i Örebro senast jag var där. Fanns säkert 20-25 flaskor. Jag köpte en flaska och ska prova så snart jag hinner med. Fokus ligger dock på det senaste släppet just nu.
Postad 05 September 2012 - 08:00
Jästen var inte jättegod, jag testade...
Jag är riktigt suger på att knäcka en Amager Wookie alltså, men jag har lovat mig själv att bara dricka på helgerna ett tag
Den ni fick pröva var visst "gammal" och de på bolaget är nya fräscha (godare)!
Postad 05 September 2012 - 08:42
Fast jag tyckte även den "nya" var så där. Inget speciellt, bra öl men inte mer. Nej, då är favoriten det här släppet, Lucky13, mycket bättre!Ja visst var det Contessan som var så bra. Låt den stå en dag bara så sedimentet lägger sig, och häll upp försiktigt
Jag är riktigt suger på att knäcka en Amager Wookie alltså, men jag har lovat mig själv att bara dricka på helgerna ett tag
Haha jag blev kallad Steffani hos min dagmamma... av farsan i den familjen. Gubbjäkeln kommer ihåg det än. Har även en gammal klasskompis som kallar mig Stiffy.... det är lite creepy... speciellt när han även lägger upp bilder på sig själv i raffset på FB. :S
Haha! Kärt barn har många namn...jag har också en del. Dock passar det sig ej att slänga upp dom här.
By the way; bryggde förresten min första öl igår! Eller ja, tillsammans med en gammal jobbarpolare som har hållt på ett tag.
Det blir en vete(dubbel)bock. Det är en sak att läsa om saker, en helt annan att göra det i praktiken. Men fan vad kul det var, ska bli intressant att smaka på slutresultatet. Men s*tan vilken humleknarkare jag är, kan stå och sniffa hur länge som helst på det!
Redigerat av BrittBastard, 05 September 2012 - 08:43.
Postad 05 September 2012 - 08:49
Fast jag tyckte även den "nya" var så där. Inget speciellt, bra öl men inte mer. Nej, då är favoriten det här släppet, Lucky13, mycket bättre!
Haha! Kärt barn har många namn...jag har också en del. Dock passar det sig ej att slänga upp dom här.
By the way; bryggde förresten min första öl igår! Eller ja, tillsammans med en gammal jobbarpolare som har hållt på ett tag.
Det blir en vete(dubbel)bock. Det är en sak att läsa om saker, en helt annan att göra det i praktiken. Men fan vad kul det var, ska bli intressant att smaka på slutresultatet. Men s*tan vilken humleknarkare jag är, kan stå och sniffa hur länge som helst på det!
Lagunitas Lucky 13 var grymt bra, kan vara min favorit i detta slöpp, men jag ska ge flera öl en andra chans då det var små smakprover och tidspress på bolaget.
Skoj att du börjat brygga öl. Med vete(dubbel)bock, menar du då en välhumlad veteöl? Det är skadat gott måste jag säga. Håller även med om humlen, doftar så jävla gott i hela lokalen när man står och mäter upp 1-2 kg humle i olika byttor.
Ja visst var det Contessan som var så bra. Låt den stå en dag bara så sedimentet lägger sig, och häll upp försiktigt
Ok, tack för tipset, den ligger ned just nu, men det var bara för att jag inte hade plats att ha den ståendes. Ska fixa det på lunchen.
Ja jag såg det också. Hade ingen tanke på att det kunde vara olika flaskor på provningen jämfört med hyllorna. Ska ha det i bakhuvudet tills nästa gång.
Postad 05 September 2012 - 08:58
Köp en Mohawk extra ipa och en Brewdog Hardcore ipa! Där har vi två i toppklass
får ta och göra det. tack för tipsen.
Postad 05 September 2012 - 09:02
Lagunitas Lucky 13 var grymt bra, kan vara min favorit i detta slöpp, men jag ska ge flera öl en andra chans då det var små smakprover och tidspress på bolaget.
Skoj att du börjat brygga öl. Med vete(dubbel)bock, menar du då en välhumlad veteöl? Det är skadat gott måste jag säga. Håller även med om humlen, doftar så jävla gott i hela lokalen när man står och mäter upp 1-2 kg humle i olika byttor.Hur stor batch gjorde ni?
Ja, precis. Kanske passar bättre till sommaren men va fan...öl är gott året om!
Redigerat av BrittBastard, 05 September 2012 - 09:03.
Postad 05 September 2012 - 15:07
Bifogad fil(er)
Postad 05 September 2012 - 18:29
Bifogad fil(er)
Postad 05 September 2012 - 19:27
Postad 05 September 2012 - 19:28
Postad 05 September 2012 - 20:09
Allt är relativt. Lägger man till kostnaden för bensinen, parkeringsavgifterna och timmarna det tog för mig att komma ut ur Köpenhamn idag (skojar inte) var det riktigt dyra öl. Förhoppningsvis känns det värt det när jag öppnar dom.
Mmm...Wee Heavy!!
Postad 05 September 2012 - 20:10
Är den bra? Råkade köpa 3 stMmm...Wee Heavy!!
Dricker en Amager Wookie nu .. fan vad bra alltså. Jag älskar Amager, dom är sååå bra
Postad 05 September 2012 - 21:45
Är den bra? Råkade köpa 3 st
Dricker en Amager Wookie nu .. fan vad bra alltså. Jag älskar Amager, dom är sååå bra
Bäst i världen bland Scotch Ale. Enligt RB iallaf. Enda som är bättre är BAversionen av samma öl.
Postad 06 September 2012 - 06:55
Bäst i världen bland Scotch Ale. Enligt RB iallaf. Enda som är bättre är BAversionen av samma öl.
Precis som deras Old Numbskull (barley wine), nu är inte den "bäst" i världen enligt RB men nästan.
Men även där är barrel aged-versionen bättre.
Trevlig att man även har Lost Abbey's Angels Share (bourbon barrel) hemma. Mums!
När jag nu öppnar dom så funderar jag fn på att göra det samtidigt för att få en rättvis jämförelse.
Postad 06 September 2012 - 07:21
Precis som deras Old Numbskull (barley wine), nu är inte den "bäst" i världen enligt RB men nästan.
Men även där är barrel aged-versionen bättre.
Trevlig att man även har Lost Abbey's Angels Share (bourbon barrel) hemma. Mums!
När jag nu öppnar dom så funderar jag fn på att göra det samtidigt för att få en rättvis jämförelse.
LA har ju också en viss tendens att göra världsklassig öl. Typ all deras öl (de man ser iallaf?) är grymma. Dyra, visst men vem bryr sig om man dricker nära nog bland det bästa man kan få tag på. En anledning jag kan komma på för att inte göra det som du skriver ovan är ju att sprida ut sina lyxtimmar över fler tillfällen men samtidigt förstår jag ju syftet med vad du vill göra också
Undrar om man ska unna sig något ikväll och vad det i så fall blir
Postad 06 September 2012 - 07:35
LA har ju också en viss tendens att göra världsklassig öl. Typ all deras öl (de man ser iallaf?) är grymma. Dyra, visst men vem bryr sig om man dricker nära nog bland det bästa man kan få tag på. En anledning jag kan komma på för att inte göra det som du skriver ovan är ju att sprida ut sina lyxtimmar över fler tillfällen men samtidigt förstår jag ju syftet med vad du vill göra också
Undrar om man ska unna sig något ikväll och vad det i så fall blir
Det bästa är ju att ha minst 2 av varje.
Där har jag tänkt mig eventuellt ta mig (och 2 kompisar) en till helgen.
Så länge det är öl som man kan lagra, och t o m vinner på det, så har jag oftast inga problem att lägga ca 300:- som Angels Share BA kostade.
Redigerat av BrittBastard, 06 September 2012 - 07:36.
Postad 06 September 2012 - 07:41
Det gör ju att man tänker att man borde lagra den men samtidigt vet jag ju inte vad skillnaden blir
Postad 06 September 2012 - 17:52
Men om jag blir sugen på en Westmalle Dubbel som inte är lagervara på så många bolag i landet så kan jag inte beställa hem den via nätet, då måste jag gå in i en fysisk butik och prata med personalen och be dem beställa?
Eller är det bara jag som missat något?
Postad 06 September 2012 - 18:09
Varför det är så... skulle tro det blir för mycket jobb. Å andra sidan tycker jag det är deras uppgift att fixa om vi nu ska ha monopol.
Postad 06 September 2012 - 18:31
Angående den övriga ölen så vet jag faktiskt inte. Men tror att det byggs ut allt eftersom.
Postad 07 September 2012 - 15:51
Postad 07 September 2012 - 15:55
Det låter lite som en Lucky 13 faktiskt.Nu ska ni få ett roligt tips. Prova att blanda Lagunitas Dogtown med Maximus 50/50. Blev en riktigt bra blandning. Maltsötman från Maximus lyckas lyfta humlen i Dogtown samtidigt som beskan i Dogtown trubbas av något.
Postad 10 September 2012 - 07:04
Postad 10 September 2012 - 13:26
Postad 10 September 2012 - 13:34
Ah, den gamla godingen Corne Du Diable! Tycker faktiskt Gotlands Brutal Bulldog är helt ok, dom har spottat upp sig tycker jag!
Brutal Bulldoggen passade mina smaklökar väldigt bra. tyvärr hittar jag den inte på system. har den utgått?
visst ja, det blev några Lagunitas Maximus IPA på jobbet innan jag gick hem för helg. dem var också ruskigt goda.
Postad 10 September 2012 - 13:40
Den finns inte och har nog aldrig funnits på Systemet så vitt jag vet.Brutal Bulldoggen passade mina smaklökar väldigt bra. tyvärr hittar jag den inte på system. har den utgått?
visst ja, det blev några Lagunitas Maximus IPA på jobbet innan jag gick hem för helg. dem var också ruskigt goda.
Vet heller inte om det går att göra en privatimport på den...men dra iväg ett mail till Gotlands bryggeri, eller Spendrups, och fråga vetja!
Postad 10 September 2012 - 13:48
Kommer till beställningssortimentet senast vid årskiftet.
Det återstår att se om man redan nu kan göra en privatimport, återkommer om jag hittar info angående det.
EDIT: Här gick det undan, fick svar från självaste Johan Spendrup.
Den kommer i beställningssortimentet från 1/10. Jag har frågat om det kommer vara kollikrav och vad styckepriset blir.
Redigerat av BrittBastard, 10 September 2012 - 14:22.
Postad 10 September 2012 - 14:29
Det här var det jag snabbt lyckades få fram angående Brutal Bulldog:
Det återstår att se om man redan nu kan göra en privatimport, återkommer om jag hittar info angående det.
trevligt. gör så Britt. jag har många ipor att prova så det är ingen brådis direkt
Postad 10 September 2012 - 18:10
Bifogad fil(er)
Postad 10 September 2012 - 19:33
Postad 10 September 2012 - 20:45
Beställde hem lite extra Rye IPA för att stilla IPA-behovet tills Stone anländer, men varken Rye eller Stone verkar vara på väg
Postad 11 September 2012 - 07:45
Gaaaah!! När kommer våra Stone!?!?
![]()
Beställde hem lite extra Rye IPA för att stilla IPA-behovet tills Stone anländer, men varken Rye eller Stone verkar vara på väg
Dom kommer nog inte förän i slutet på september, OT (Oliver Twist) ska köra sin Stone-special söndag 23/9 då båten tydligen blivit försenad så då kan man tänka sig att dom får sina i mitten/slutet på nästa vecka och vi som har gjort privatimport lär väl få vänta en veckan till.
För övrigt så håller jag med Stefan om Wookien, dock kände jag inga felaktigheter mer än att jag tyckte den nästan enbart smakade beskt. Nej, ingen höjdare enligt mig.
Redigerat av BrittBastard, 11 September 2012 - 07:46.
Postad 11 September 2012 - 07:49
Postad 11 September 2012 - 08:09
Postad 11 September 2012 - 11:41
Gaaaah!! När kommer våra Stone!?!?
![]()
Den 1:a oktober kan du få tag på lite mer IPA i form av Ska Modus Hoperandi. Men det är iofs 3 långa veckor dit.
Postad 11 September 2012 - 19:43
Postad 12 September 2012 - 06:25
Här får ni själva texten så slipper ni klicka er in:
Stockholm Beer & Whisky Festival + Taste Experience (SBWF)
- Datum: 27-29/9 & 4-6/10
- Pris: 219 kr
Söderbärke Mikroölsfestival (SMÖF)
- Datum: 26-27/10
- Pris: 220 kr
Örebro Öl & Whisky Festival (ÖÖWF)
- Datum: 16-17 november
- Pris: Fredag 200, lördag 250 och två-dagars 350 kr.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
12 bilder
46 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?