Postad 10 March 2018 - 08:33
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Ok men det är inte det normala. https://www.konsumen...byta-forsakring
Många försäkringar är ettårsavtal
Om du har rätt att byta försäkring eller inte beror på om det är en sak- eller personförsäkring. Avtalstiden för försäkringar är normalt ett år.
Som regel kan du bara byta din hem-, villa- bil- och andra sakförsäkringar på huvudförfallodagen. Vilken dag som är huvudförfallodag står i ditt försäkringsavtal. Det spelar ingen roll om du betalar försäkringen per månad eller per halvår, du måste ändå vänta till huvudförfallodagen. Om försäkringsbehovet däremot faller bort - exempelvis om du säljer din bil - så kan du naturligtvis säga upp bilförsäkringen.
Personförsäkringar som livförsäkringar och barnförsäkringar kan du däremot säga upp eller byta när du vill. Tänk bara på att inte avsluta din gamla försäkring förrän det nya försäkringsbolaget godkänt din hälsodeklaration.
Om du inte säger upp eller byter försäkring på huvudförfallodagen så förlängs den med automatik i ytterligare ett år.
Hur man kan rundgå: http://www.mestmotor...rfallodag/page2
Redigerat av junkan, 10 March 2018 - 08:38.
Postad 10 March 2018 - 08:48
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Ok men det är inte det normala. https://www.konsumen...byta-forsakring
Många försäkringar är ettårsavtal
Om du har rätt att byta försäkring eller inte beror på om det är en sak- eller personförsäkring. Avtalstiden för försäkringar är normalt ett år.
Som regel kan du bara byta din hem-, villa- bil- och andra sakförsäkringar på huvudförfallodagen. Vilken dag som är huvudförfallodag står i ditt försäkringsavtal. Det spelar ingen roll om du betalar försäkringen per månad eller per halvår, du måste ändå vänta till huvudförfallodagen. Om försäkringsbehovet däremot faller bort - exempelvis om du säljer din bil - så kan du naturligtvis säga upp bilförsäkringen.
Personförsäkringar som livförsäkringar och barnförsäkringar kan du däremot säga upp eller byta när du vill. Tänk bara på att inte avsluta din gamla försäkring förrän det nya försäkringsbolaget godkänt din hälsodeklaration.
Om du inte säger upp eller byter försäkring på huvudförfallodagen så förlängs den med automatik i ytterligare ett år.
Hur man kan rundgå: http://www.mestmotor...rfallodag/page2
hur gör man då om man säljer sin bil? måste man då sitta och betala på sin försäkring i ett år då?
jag har då inga ettårsavtal på mina försäkringar och har aldrig haft.
Sen kan man ju undra vad som menas med ett ettårsavtal? kanske det bara gäller första året i så fall? Man har ju inte tecknat ett abonnemang med bindningstid.
Har aldrig hört något om detta och aldrig hört någon annan prata om det heller. Folk byter ju försäkringar precis hela tiden.
Postad 10 March 2018 - 09:05
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Säljer man bilen upphör försäkringen när nya ägaren tecknat försäkring men du kan ringa och säga upp den omgående. Kolla länkarna i mitt svar.
Redigerat av junkan, 10 March 2018 - 09:08.
Postad 10 March 2018 - 09:19
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Säljer man bilen upphör försäkringen när nya ägaren tecknat försäkring men du kan ringa och säga upp den omgående. Kolla länkarna i mitt svar.
Jo jag förstod att det var så. Det var mest en fråga för att du skulle förstå att man inte har ett ettårsavtal på sin försäkring 
Men det kanske är olika från bolag till bolag. Men jag har haft några av dom stora bolagen som länsförsäkringar, trygg hansa och folksam och ingen av dessa tecknar man ett ettårsavtal på. Inte jag i alla fall. Kanske dom försöker med det på vissa personer , alltid är det någon dom kan lura som går på det.
Postad 10 March 2018 - 10:12
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Det är inte att lura utan det så det har fungerat under så länge jag kan minnas, återigen läs informationen i länkarna i mitt inlägg.
Läser du villkoren eller surfar till Länsförsäkringar exempelvis så är det övertydligt att det är ettårsavtal, det står på flera ställen.
Man kan ställa av bilen och säga upp garageförsäkringen, sedan byter man då rundar man systemet. Eller så byter man ägare fram och tillbaka.
Här har du ett försäkringsbolags information om det känns bättre: https://enerfy.se/bi...-bilforsakring/
Utdrag:
Bindningstider
Traditionella försäkringsbolag binder upp sina kunder i ett år, vilket innebär att du bara kan byta bilförsäkring en gång per år. Du kan dessutom enbart byta bilförsäkring på huvudförfallodagen, eftersom det är då som avtalet löper ut. Det spelar ingen roll om du betalar försäkringen månadsvis eller halvårsvis - du måste ändå vänta till huvudförfallodagen. Det finns dock en del undantag om hur och när du kan byta bilförsäkring, som du kan läsa om lite längre upp på den här sidan.
Om du inte vill vara bunden till något kan du se över andra alternativ där du har kortare, alternativt ingen bindningstid alls. En av de bilförsäkringar som i dagsläget inte har någon bindningstid är Enerfy – Försäkring med Moderna. Det innebär att du kan säga upp bilförsäkringen när du vill.
Enerfy och Paydrive verkar vara de som inte har ettårsbindning.
Redigerat av junkan, 10 March 2018 - 10:21.
Postad 10 March 2018 - 11:53
mikkiz
-
mikkiz
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
Jodå det funkar fint. Har gjort det flera gånger.
Man brukar vara tvungen å vänta till förfallodag innan man kan byta bolag. Samma sak med förra bolget.
Eller om du köper/säljer bil. Har sj Länsförsäkringar.
Man brukar vara tvungen å vänta till förfallodag innan man kan byta Bolag.
Eller om du köper/säljer bil.
Redigerat av mikkiz, 10 March 2018 - 11:55.
Postad 10 March 2018 - 13:07
bahama
-
bahama
-
Forumräv
-
-
977 inlägg
Blev just väldigt orolig. Kan någon ge ett lugnande besked?
Har en Golf GT 2007 med den beryktade TSi motorn. Gått strax under 10k mil.
Idag tändes den gula motorlampan.
Ringde och pratade med någon på VWs mobilitetsgaranti grej. Enligt dem kunde jag köra hem men bör uppsöka verkstaden så snabbt som möjligt. Om bilen skulle tappa all kraft o inte komma över typ 50km/h eller börja låta illa skulle jag återkomma för o få bärgning.
Jag kan dock fortfarande köra med hyffsat normal hastighet men gula lampan lyser och bilen är orkeslös.
Turboladdningens mätare verkar funka riktigt.men mätaren som säger hur långt man kan köra med nuvarande hastighet och tankinnehåll räknar åt fel håll. Jag får altså enligt den mer o mer bensin ju längre jag kör.
Den analoga tankmätaren verkar dock normal.
Kan detta vara det berömda kamkedjefelet som visar sig ?? Eller kan det vara något mycket billigare?
Då bilbyte är en dyr grej är jag verkligen orolig och har svårt att fokusera tankarna på annat...
Angående försäkringsbyte så brukar man ju kunna teckna en ny försäkring , sedan håller det nya försäkringsbolaget koll på att ta över vid årsförfallodagen.
Postad 10 March 2018 - 13:48
stabbe
-
stabbe
-
Veteran
-
-
1569 inlägg
Ett tips är att köra den till verkstaden så de kan göra en felsökning. Gul lampa kan vara 100 olika saker så sitta här och gissa känns meningslöst.
Postad 10 March 2018 - 13:48
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
Kan vara så enkelt som en vakuumslang men totalt omöjligt att veta.
Postad 10 March 2018 - 13:49
bahama
-
bahama
-
Forumräv
-
-
977 inlägg
Postad 10 March 2018 - 14:56
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Motorlampan brukar ha med nån typ av luft att göra. Typ luftmassemätare eller till och med luftfiltret , även avgasrening som typ katalysator.
Eller bara en luftslang som var problemet på min Saab jag hade.
Lampan ser farlig ut men brukar inte betyda att motorn håller på att rasa 😊
Postad 10 March 2018 - 15:19
stabbe
-
stabbe
-
Veteran
-
-
1569 inlägg
Motorlampan brukar ha med nån typ av luft att göra. Typ luftmassemätare eller till och med luftfiltret , även avgasrening som typ katalysator.
Eller bara en luftslang som var problemet på min Saab jag hade.
Lampan ser farlig ut men brukar inte betyda att motorn håller på att rasa
Nej det brukar inte vara "något med luft", ett väldigt vanligt fel med gul motorlampa är något typ av elektronikfel. Men som sagt det är ingen idé att gissa, åka till verkstaden och felsöka är det enda rätta.
Postad 10 March 2018 - 15:58
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Nej det brukar inte vara "något med luft", ett väldigt vanligt fel med gul motorlampa är något typ av elektronikfel. Men som sagt det är ingen idé att gissa, åka till verkstaden och felsöka är det enda rätta.
Kanske att lampan lyser vid båda fel? Både när det är nåt med luften samt nåt med elektroniken?
Vet bara som sagt att den lampan börjar lysa när det är något fel med det jag nämnde 😊
Postad 10 March 2018 - 16:05
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2842 inlägg
Köp en billig OBD-scanner/läsare och kolla upp felkoden, funkar lite olika bra beroende på bilmodell/årsmodell. Finns mängder med appar som både kan läsa och släcka koder.
Postad 10 March 2018 - 16:25
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Köp en billig OBD-scanner/läsare och kolla upp felkoden, funkar lite olika bra beroende på bilmodell/årsmodell. Finns mängder med appar som både kan läsa och släcka koder.
Kan varmt rekommendera en sån!
Kör själv med denna dongel:
https://www.teknikpr...RcaAj0cEALw_wcB
Sen kan man koppla den till en mängd appar beroende på vad man vill kunna göra eller betala.
Själv kör jag med köp-appen Torque Pro som man kan bla göra detta med om man gillar sånt.
Går förutom att släcka och scanna fel att göra en hel del kul.
Så här ser det ut i min bil för tillfället.
https://www.youtube.com/watch?v=CAyxXbUMDKM
Redigerat av masse70, 10 March 2018 - 16:28.
Postad 11 March 2018 - 09:17
Tribbe
-
Tribbe
-
Lärjunge
-
-
293 inlägg
Kan varmt rekommendera en sån!
Kör själv med denna dongel:
https://www.teknikpr...RcaAj0cEALw_wcB
Sen kan man koppla den till en mängd appar beroende på vad man vill kunna göra eller betala.
Själv kör jag med köp-appen Torque Pro som man kan bla göra detta med om man gillar sånt.
Går förutom att släcka och scanna fel att göra en hel del kul.
Så här ser det ut i min bil för tillfället.
https://www.youtube.com/watch?v=CAyxXbUMDKM
Jag har gratis versionen, känns som att den släpar lite. Antar att du prövade vanliga versionen innan du köpte pro. Stor skillnad?
Postad 11 March 2018 - 14:39
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Jag har gratis versionen, känns som att den släpar lite. Antar att du prövade vanliga versionen innan du köpte pro. Stor skillnad?
Nä, körde den skarpa direkt efter att ha läst mycket goda omdömen om den oich vad den kan göra.
Har inte märkt att den släpat något faktiskt.
Postad 12 March 2018 - 16:53
bahama
-
bahama
-
Forumräv
-
-
977 inlägg
Eftersom jag inte skruvar själv p.g.a okunskap och plats/verktygsbrist så har det alltid känts som en onödig utgift.
Man kanske får tänka om.
Var förövrigt på märkes verkstaden idag. Visade sig att det endast var en tändspole som lämnat in. De hade en på lager så fick den bytt direkt.
Postad 12 March 2018 - 19:22
Tribbe
-
Tribbe
-
Lärjunge
-
-
293 inlägg
Nä, körde den skarpa direkt efter att ha läst mycket goda omdömen om den oich vad den kan göra.
Har inte märkt att den släpat något faktiskt.
Okej. Jag har bara använt min till att läsa och släcka felkoder och det har fungerat riktigt bra på min saab och vw men kompisens volvo funkade det inget vidare på. Gratis versionen har några mätare osv men inte laddtryck som jag skulle vilja ha på saaben men blir nog en riktig mätare i framtiden men vore roligt att se vad den laddar nu.
Postad 12 March 2018 - 22:12
robert293
-
robert293
-
Guru
-
-
4533 inlägg
Bästa köpet jag gjort.
Maken till välbalanserad maskin.
20180312_164922.jpg 159.68K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av robert293, 12 March 2018 - 22:14.
Postad 13 March 2018 - 03:48
Turtle
-
Turtle
-
Beroende
-
-
1399 inlägg
Trodde först att det var en Peugeot 206 RC men utblåset är på fel sida.
Var länge sen jag körde en så rolig bil.
Ville inte lämna tillbaka den till ÅF som skrattade när jag kom tillbaka efter 2 timmar.
Hahaha 207 RC har utblåset på höger sidan! 
Redigerat av Turtle, 13 March 2018 - 03:51.
Postad 13 March 2018 - 21:10
Unregistered31eb059f
-
Unregistered31eb059f
-
Veteran
-
-
2085 inlägg
https://www.youtube.com/watch?v=9TnGjq9mWSI
Postad 13 March 2018 - 21:26
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
Postad 14 March 2018 - 02:00
Turtle
-
Turtle
-
Beroende
-
-
1399 inlägg
Postad 14 March 2018 - 08:36
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Vad är det som e så kul?
Jag kollade 4 minuter, sen gav jag upp. Kanske skämten kom efter det?
Postad 14 March 2018 - 09:16
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
Vad är det som e så kul? Jag kollade 4 minuter, sen gav jag upp. Kanske skämten kom efter det?
Ni har ju ingen humor
Postad 14 March 2018 - 09:21
(SiC)
-
(SiC)
-
Beroende
-
-
1025 inlägg
men då har du en gammal bil eller ?
Jo, MY09 - har gått ca 23k nu.
Postad 15 March 2018 - 12:14
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
ringde nyss länsförsäkringar och pratade om min bilförsäkring och att jag hade hittat svedea som var mycket billigare. Dessutom med lägre självrisk samt ingen självrisk alls vid vissa saker.
länsförsäkringar kan inte konkurrera med dom sa han och svedea plockar kunder hela tiden sa han. Han sa också att svedea var ett riktigt bra bolag och förstod mycket väl att jag ville byta även om han såklart hoppades på att jag skulle stanna 
så nu blir det byte.
Postad 15 March 2018 - 15:37
mikkiz
-
mikkiz
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
ringde nyss länsförsäkringar och pratade om min bilförsäkring och att jag hade hittat svedea som var mycket billigare. Dessutom med lägre självrisk samt ingen självrisk alls vid vissa saker.
länsförsäkringar kan inte konkurrera med dom sa han och svedea plockar kunder hela tiden sa han. Han sa också att svedea var ett riktigt bra bolag och förstod mycket väl att jag ville byta även om han såklart hoppades på att jag skulle stanna 
så nu blir det byte.
Konstigt. För mig skulle försäkring på kian bli ca 2300kr/år dyrare och på Mercan ca 6000kr/år dyrare. Hutlöst
Postad 15 March 2018 - 16:08
Turtle
-
Turtle
-
Beroende
-
-
1399 inlägg
Ni har ju ingen humor 
Jag ser ingen film i hans inlägg så vet inte vad som skulle vara roligt.
Postad 15 March 2018 - 16:34
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Konstigt. För mig skulle försäkring på kian bli ca 2300kr/år dyrare och på Mercan ca 6000kr/år dyrare. Hutlöst
SU är kanske under 30 år ? Du kanske bor i ett utsatt område eller i en större stad? Du kanske har krockat mycket dörr eller utnyttjat försäkringen ofta? Du kanske har en jättedyr bil eller sportbil?
Står klart och tydligt på deras sida att försäkringen inte är för alla
Postad 15 March 2018 - 17:37
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Ja, krocka mycket dörr driver upp premien rejält
Postad 15 March 2018 - 17:48
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Ja, krocka mycket dörr driver upp premien rejält 
Haha förr ska det ju stå 😂
Postad 15 March 2018 - 17:59
mikkiz
-
mikkiz
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
SU är kanske under 30 år ? Du kanske bor i ett utsatt område eller i en större stad? Du kanske har krockat mycket dörr eller utnyttjat försäkringen ofta? Du kanske har en jättedyr bil eller sportbil?
Står klart och tydligt på deras sida att försäkringen inte är för alla
Ej under 30, bor Utanför Västerås, aldrig krockat men utnyttjat försäkringen 2 el 3 ggr senaste 10 åren, ej någon dyr el sportbil.
Postad 16 March 2018 - 08:19
Pinnen
-
Pinnen
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Om du har utnyttjat din försäkring 2-3 gånger under 10 år så tror jag tyvärr inte att du är någon "guldkund" för ett försäkringsbolag som vill hålla kostnaderna nere 
Postad 16 March 2018 - 11:12
_Lucifer_
-
_Lucifer_
-
Forumräv
-
-
857 inlägg
Försäkringar är ett jytter, det lönar sig verkligen att kolla runt varje gång den skall förnyas! För mig kostar halvförsäkring hos Trygg Hansa idag 2500,- / år, näst billigast var Folksam med runt 5000,-/år och Länsförsäkringar samt några andra låg mellan 7000-10000,-/år!
Då har jag bara en gubb-suv med knappa 250hk.
Postad 16 March 2018 - 11:17
mikkiz
-
mikkiz
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
Om du har utnyttjat din försäkring 2-3 gånger under 10 år så tror jag tyvärr inte att du är någon "guldkund" för ett försäkringsbolag som vill hålla kostnaderna nere 
För å byta ruta å fixa nån repa dvs. Inga större grejjer.
Men det är som det är 
Har ju länsf nu. Nyttjat deras drulle till mobilen nu när skärmen sprack + skada på hörnet baksidan av chassiet. Vilken soppa det varit.
Man ska skicka in mobilen till nåt externt företag som i sin tur hanterar ärendet. Nu har dom bara lagat skärmen men inte dom andra skadorna. Ljusinsläpp nederkant skärm oxå.Ringt runt 5-6 ggr men dom skuller bara i från sig.
Kan INTE rek länsf drulle iaf.
Hoppas det går smidigare om det händer nåt med bilen.
Redigerat av mikkiz, 16 March 2018 - 11:22.
Postad 16 March 2018 - 22:36
robert293
-
robert293
-
Guru
-
-
4533 inlägg
Trodde först att det var en Peugeot 206 RC men utblåset är på fel sida.
Var länge sen jag körde en så rolig bil.
Ville inte lämna tillbaka den till ÅF som skrattade när jag kom tillbaka efter 2 timmar.
Hahaha 207 RC har utblåset på höger sidan! 
Jepp det är en 207a.
Postad 17 March 2018 - 19:06
Unregisteredb8e57d04
-
Unregisteredb8e57d04
-
Forumräv
-
-
931 inlägg
Sitter idag på en golf tdi-15 som pendlingsbil som är euro 5 klassad. Funderar på att byta bort det till en likadan modell men som tsi istället. Man kommer ju göra ett tapp ekonomiskt när man byter in den men samtidigt ligger ju dieselförbudet inom räckhåll så då kanske den är värdelös?
Tänker jag galet? Pendlingssträckan är sällan mer än 2mil enkel väg så valet av bränsle känns inte alltför relevant.
Postad 17 March 2018 - 19:23
mikkiz
-
mikkiz
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
Sitter idag på en golf tdi-15 som pendlingsbil som är euro 5 klassad. Funderar på att byta bort det till en likadan modell men som tsi istället. Man kommer ju göra ett tapp ekonomiskt när man byter in den men samtidigt ligger ju dieselförbudet inom räckhåll så då kanske den är värdelös?
Tänker jag galet? Pendlingssträckan är sällan mer än 2mil enkel väg så valet av bränsle känns inte alltför relevant.
Kommer det bli dieselförbud i din stad eller alla dieselbilar menar du?
Postad 17 March 2018 - 19:35
Unregisteredb8e57d04
-
Unregisteredb8e57d04
-
Forumräv
-
-
931 inlägg
Tror inte det kommer bli dieselförbud i min stad de närmsta fem åren iaf om man får spå lite i framtiden men samtidigt tänker jag att man kanske gör en mindre backaffär av att byta nu istället för när de blivit klassade som miljöbovar.
Postad 17 March 2018 - 20:16
mikkiz
-
mikkiz
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
Tror inte det kommer bli dieselförbud i min stad de närmsta fem åren iaf om man får spå lite i framtiden men samtidigt tänker jag att man kanske gör en mindre backaffär av att byta nu istället för när de blivit klassade som miljöbovar.
Ja det vet man inte. Å andra sidan är din bil inte värd så mycket om 5 år.
Postad 18 March 2018 - 01:58
Turtle
-
Turtle
-
Beroende
-
-
1399 inlägg
För å byta ruta å fixa nån repa dvs. Inga större grejjer.
Men det är som det är 
Har ju länsf nu. Nyttjat deras drulle till mobilen nu när skärmen sprack + skada på hörnet baksidan av chassiet. Vilken soppa det varit.
Man ska skicka in mobilen till nåt externt företag som i sin tur hanterar ärendet. Nu har dom bara lagat skärmen men inte dom andra skadorna. Ljusinsläpp nederkant skärm oxå.Ringt runt 5-6 ggr men dom skuller bara i från sig.
Kan INTE rek länsf drulle iaf.
Hoppas det går smidigare om det händer nåt med bilen.
Jag skickade in min Iphone 6s som tösa tappat i golvet.
Orkade inte vänta på att få tillbaka den så köpte en ny mobil tösen fick den andra när den kom.
Höll väl ca 8mån innan nästa display gick i tusen bitar.
Beställde hem grejer för att byta själv.
När vi skruvat isär och ska montera 6s displayen så märker vi att vi fått en vanlig 6a.
Så grejerna passar ju inte. 
Åter till bil ämnet bilar!
Är det nån här som åker Dacia Duster?
Lite sugen på den nya om jag ska vara ärlig.
Redigerat av Turtle, 18 March 2018 - 02:00.
Postad 18 March 2018 - 16:51
qahwa
-
qahwa
-
Beroende
-
-
1322 inlägg
Att det ska vara så svårt att få ihop kombon bensin, automat och fyrhjulsdrift i en hyffsat stor kombi.
Det är rätt begränsat med bilmärken som erbjuder det, sen med lite tillval som man vill ha samt en hel del onödigt som man får med även fast man inte vill ha det är det tyvärr en bit från 7.5 pbb...
Redigerat av qahwa, 18 March 2018 - 16:52.
Postad 18 March 2018 - 16:57
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Skoda har väl flera liksom VW.
Postad 18 March 2018 - 17:10
mikkiz
-
mikkiz
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
Ja en octavia borde du få.
Postad 18 March 2018 - 18:04
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Postad 18 March 2018 - 20:04
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Antar att inte blocketpriser är så intressant iom att pbb nämns?
Postad 18 March 2018 - 20:08
qahwa
-
qahwa
-
Beroende
-
-
1322 inlägg
Oktavia och Golf faller tyvärr inom kategorin små kombis.
Superb, har jag kollat på, men då blir det 280hk motorn, då blev det dyrt... Sen var Cantonljudet i den bilen jag kollade i en besvikelse.
Subarun har jag tänkt kolla på, fast den är kanske för liten och de har ju rätt begränsat med tillval.
Att bygga ihop en Passat genom tillbehörslabyrinten brukar mynna ut i antingen syntax error p.g.a. inkompatibla val eller +400 kkr för mig...
Kan tillägga att jag kollat på Opel Insignia med 260hk motorn (som är enda bensinalternativet med 4wd) och det var en oväntat trevlig upplevelse, men förutom att det var svårt att pruta med säljaren så var det tydligen beställningsstopp på den motorn, bara lagerbilar att tillgå.
Postad 18 March 2018 - 20:13
qahwa
-
qahwa
-
Beroende
-
-
1322 inlägg
Antar att inte blocketpriser är så intressant iom att pbb nämns?
Min första tanke också, men det var bara nya bilar hos handlare.
Men köpa en ny lagerbil tar ju bort den stora fördelen med ny bil, välja de tillval man vill ha.
Även taggad med Bilar, Bil, Car, Cars
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|