Redigerat av Fellow88, 03 April 2017 - 09:38.
LG B6 55" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED55B6V
(TV)
Rapporterad
|
9
|
(51)
|
Inga priser | |
LG B6 65" 4K Ultra HD OLED - OLED65B6V
(TV)
|
8
|
(24)
|
Inga priser |
Postad 03 April 2017 - 09:38
Postad 03 April 2017 - 09:45
Har fortfarande inte fått den förra uppdateringen
Samma här, har automatiskt uppdatering och har sökt manuellt.
Postad 03 April 2017 - 10:31
Ny uppdatering i USA:
SW File(Version 04.31.15)
1. Improvement
1) Improve the Judder issue in 60hz motion.
Lär väl sannolikt dröja ett litet tag innan vi ser den i Europa dock. RickyDeg: är inte det här delvis något som du stört dig på åtminstone tidigare? Judder i 60hz dvs.
Postad 03 April 2017 - 13:47
Nej, jag fick den OTA samma dag som releasen.Kommer verkligen 04.31.10 OTA då? Kanske bara USB som gäller?
Postad 03 April 2017 - 16:14
Till er som inte hittar någon firmware:
Troligtvis är det som med min 910V, dvs det är inte alltid den inbyggda sökfunktionen fungerar.
Ladda ner mjukvaran från LGs hemsida och lägg på ett USB-minne.
http://www.lg.com/se...geVisibleFlag=2
Glöm inte att skapa mappen LG_DTV på minnet. Lägg firmware-filen i den.
Redigerat av Ageve, 03 April 2017 - 16:15.
Postad 03 April 2017 - 17:28
Till er som inte hittar någon firmware:
Troligtvis är det som med min 910V, dvs det är inte alltid den inbyggda sökfunktionen fungerar.
Ladda ner mjukvaran från LGs hemsida och lägg på ett USB-minne.
http://www.lg.com/se...geVisibleFlag=2
Glöm inte att skapa mappen LG_DTV på minnet. Lägg firmware-filen i den.
Jag lyckas inte packa upp filen, får felmeddelande
Någon som har tips eller samma problem
Postad 03 April 2017 - 21:48
Någonting verkar vara fel på LGs servrar, för nerladdningen stoppas efter 474 mb varje gång, vilket är antagligen varför man inte kan ladda ner den direkt i tvn. Ingen som kan ladda upp den nån annanstans?
Postad 03 April 2017 - 21:57
Min B6 indikerade att jag kunde ladda ner senaste uppdateringen samma dag den släpptes för några veckor sen, men jag hade inte tid då så jag tackade nej. Har sen sökt efter den manuellt via meny men den hittar den inte ![]()
Jag har inte bråttom, men det vore ju trevligt om det funkade när den ändå släppts...
Att härja med lagringsmedia på usb har jag inte orkat, då jag parkerat 65" på väggen redan så det är ett jobb för två personer.
Postad 04 April 2017 - 01:28
Postad 04 April 2017 - 07:07
1. Vad bör JAG tänka på inför kalibreringen?
Det tipsades om att låta tvn stå på cirka 30 min innan den kalibreras.
2. Något jag borde informera kalibreraren innan tidsbokning, annat än modell på tvn?
3. Några andra självklarheter som är lätta att missa?
4. Något att tänka på efter avslutad kalibrering? Dokument på utförda ändringar t.ex?
Postad 04 April 2017 - 07:33
Några filmer som är bättre att köra än andra?
Är inte så insatt som ni kanske ser...
Postad 04 April 2017 - 08:25
Undrar även vilket material alt. källa man bör använda. Använder en Nvidia Shield TV till allt. Ska man föredra att använda 4K Bluray-spelare vid kalibrering?
Några filmer som är bättre att köra än andra?
Är inte så insatt som ni kanske ser...
Vid kalibreringen kommer MM-snubben använda en signalgenerator som kopplas till en HDMI-ingång i din tv.
Den tjänst du betalar för är alltså att din tv kalibreras, inte att hela din kedja med pryttlar kalibreras. Det innebär att om du stoppar in en pryl i kedjan som gör nått tokigt så kommer du inte få korrekt bild - trots att tv:n är kalibrerad. Så det ligger fortfarande på dig att mata din tv på rätt sätt så att säga.
När kalibreringen är utförd så kan du ju dock be MM-snubben kontrollera att din Shield TV är korrekt inställd (även om det normalt inte ingår i den tjänst du beställt). Tala gärna om detta innan besök - är snubben riktigt ambitiös kanske denne "läser på" om ev. egenheter Shield TV har.
Postad 04 April 2017 - 08:48
En ShieldTV inställd rätt, dvs videonivåer, pumpar ut AVSHD709 från Kodi som den ska i alla fall. ![]()
Postad 04 April 2017 - 09:41
En ShieldTV inställd rätt, dvs videonivåer, pumpar ut AVSHD709 från Kodi som den ska i alla fall.
Hej!
Vet du om Zappiti 4K HDR också gör det?
//Micke
Postad 04 April 2017 - 09:52
Vet du om Zappiti 4K HDR också gör det?
Namnet Zappiti lät smärtsamt. Sorry, dålig humor... Nej, har ingen aning.
Postad 04 April 2017 - 10:20
Jag kanske har missat något, men hur kan man se vilken framrate TVn just nu visar?
Jag är nämligen skeptisk till att min HTPC verkligen kör ut filmer i 24fps, eller om det är så att B6an verkligen uppfattar det.
Postad 04 April 2017 - 10:31
Grejen är att när jag gör det så har jag för mig att den bara visar 1080p, PCM och något till. Men har för mig att den inte säger något om framerate. Men är inte hemma just nu så jag kan inte se efter.
Postad 04 April 2017 - 11:02
Postad 04 April 2017 - 11:05
Frågade LG om uppdateringen och den kan dröja 2-4 veckor innan alla kan hämta den pga deras bandbredd informerade han på chatten. Jag ser inte heller uppdateringen när jag söker men tänker att jag väntar ett tag till och ser.
När frågade du?
Postad 04 April 2017 - 11:13
Tryck på ok eller info, så ser du det längst upp, t ex 1080p 24Hz.
Såg nu att det dök upp en tråd om avsaknaden av frame rate-info på avsforum:
http://www.avsforum....resolution.html
Redigerat av jakobahman, 04 April 2017 - 11:16.
Postad 04 April 2017 - 17:39
Det går iaf att ladda ner firmwaren från hemsidan nu. Tvn hittar fortfarande ingenting.
Vilken knapp på fjärren menar ni ska vara ok eller info?
Postad 04 April 2017 - 19:11
En ShieldTV inställd rätt, dvs videonivåer, pumpar ut AVSHD709 från Kodi som den ska i alla fall.
Min Shield låser in sig på YCBCR 4:2:0 8-bit Rec 709 på min 65B6V.
Postad 04 April 2017 - 19:36
Någonting verkar vara fel på LGs servrar, för nerladdningen stoppas efter 474 mb varje gång, vilket är antagligen varför man inte kan ladda ner den direkt i tvn. Ingen som kan ladda upp den nån annanstans?
Postad 04 April 2017 - 21:21
Ny uppdatering i USA:
SW File(Version 04.31.15)
1. Improvement
1) Improve the Judder issue in 60hz motion.
Lär väl sannolikt dröja ett litet tag innan vi ser den i Europa dock. RickyDeg: är inte det här delvis något som du stört dig på åtminstone tidigare? Judder i 60hz dvs.
Motionhanteringen är största anledningen till att jag sneglar på nån risig Samsung istället för LG OLED. Men får de ordning på detta så är jag på igen (gäller bara att lista ut om man ska köra på 2016 eller 2017 till black friday)
Verkar ju grymt bra:
http://www.avsforum....ml#post51945313
Redigerat av e3henri, 04 April 2017 - 21:25.
Postad 04 April 2017 - 21:24
Är det någon som kan hjälpa en ovetande? Vad är skillnaden mellan LG OLED55B6V och LG OLED55B6P? Tacksam för minsta hjälp ![]()
Postad 04 April 2017 - 21:44
Är det någon som kan hjälpa en ovetande? Vad är skillnaden mellan LG OLED55B6V och LG OLED55B6P? Tacksam för minsta hjälp
Olika regioner.. samma tv
Postad 04 April 2017 - 21:49
Tusen tack
Jag funderar på att vänta tills nästa månad och köpa 65:an. Svårt som rookie att veta vad det bästa man kan få för pengarna är..Tur jag hittade detta forum. En start iaf.
Postad 05 April 2017 - 17:47
Hej!
Någon som kan assistera kring ett väldigt störigt problem. Vi kör gratiskanalerna via boxer. Gjorde en kanalsökning och hittar en himla massa kanaler, de flesta kräver ci-modul. De kanalerna lägger sig i den ordinarie kanallistan. Eftersom man i guiden och när man trycker P+ och P- bara vill se de kanaler man ha tillgång till gjorde jag en favoritlista "Favorit1". Den fungerar ju bra FÖRUTOM när man sätter tv i standby och startar den. DÅ används inte längre favorit1 utan då syns alla kanaler igen. Går det att.
1) Ta bort favoritlistan och ta bort alla kanaler jag nte vill se på den ordinarie listan?
2) Sätta "Favorit1" som default?
Har fått en massa gnäll från frun och dottern om detta redan. Har varit inne och fibblat i menyerna men inte hittat något användbart.
Tack och lov att det är en fix på gång för judder, man blir ju sjösjuk av t.ex. Helix på Netflix, har ändå deblur på 4 och dejudder på 10 men främst långsamma kameraåkningar hackar det sig fram som i sirap, extremt ryckigt. Och vid extremt snabba kamerarörelser som t.ex. inledande striderna i "avengers Civil War" blir det så mycket rörelseskuggor att man får psykbryt, helt oserbart då det är handhållen skakig kamera. Likaså om man kollar senaste Jason Bourne (testade via ful-streamad 1080p) Tycker även att det inte är helt perfekt då man kör vanlig 50Hz bolibompa som tvn borde klara galant, lite orolig bild även här.
Tusen tack för hjälp.
/S
Postad 05 April 2017 - 17:58
Tjenare!
Jag skrev för ganska länge sedan om att min skärm är vågig, man ser det tydligt när man kollar på den från sidan i släpljus. Fick svar av en annan här att hans skärm var lite vågig nere i botten när han kollade snett från sidan.
Nu satt jag och kollade tv när ljuset föll på mitt bord jag har framför tvn, då såg man reflektionen ganska tydligt i tvn. Ser era också ut sådär i botten? Jag ser ingen påverkan på bilden men just i reflektioner så är min tv väldigt vågig över hela ytan.
Vågig i botten, konvex i mitten och båda dom övre hörnen är böjda lite bakåt. Som sagt, men ser inget i bilden i sig utan det är bara i reflektionerna.
Hade varit tacksam om ni hade slagit ett öga på era apparater! ![]()
![]()
Postad 05 April 2017 - 18:37
Känner inte igen något liknande från min. Ser skumt ut.
Men borde du inte vara mer bekymrad över att du har tre armar?
Postad 05 April 2017 - 18:51
Inte jag, något skit som var igång på tvn.
Min har varit så sen jag packade upp den.. Bilden är ju bra på den men det kanske kan vara något som påverkar längre fram.
Känner inte igen något liknande från min. Ser skumt ut.
Men borde du inte vara mer bekymrad över att du har tre armar?
Postad 05 April 2017 - 20:03
Är du hundra? För efter en snabb googling så fann jag denna sida. Där man jämför 6v och 6P..Där dom dessutom får olika ratings och har ett par olika egenskaper. Jag kanske missuppfattar. Från olika regioner men ena är kurvad?
http://tvs.specout.c...vs-LG-OLED55B6V
Redigerat av Rudis OTY, 05 April 2017 - 20:04.
Postad 05 April 2017 - 20:14
Är du hundra? För efter en snabb googling så fann jag denna sida. Där man jämför 6v och 6P..Där dom dessutom får olika ratings och har ett par olika egenskaper. Jag kanske missuppfattar. Från olika regioner men ena är kurvad?
Det där stämmer inte. OLED55B6P är varken välvd eller har 3D som din länk påstår.
B6P och B6V är så vitt jag vet identiska men P är för USA och V är för Europa.
Postad 05 April 2017 - 20:17
Det där stämmer inte. OLED55B6P är varken välvd eller har 3D som din länk påstår.
B6P och B6V är så vitt jag vet identiska men P är för USA och V är för Europa.
Bra, då kan jag gå vidare
Tack.
Postad 05 April 2017 - 21:22
http://tvs.specout.c...vs-LG-OLED55B6V
Haha vad är detta!? Som tidigare nämnt P= Amerika V= Europa
Postad 06 April 2017 - 09:05
Det ska gå att lista alla videofiler man delar ut på sin dator väl? Min tv hittar min dator, men inte de specifika mapparna,jag delar ut och den enda videofilen den listar är något klipp jag tror är inbyggt i tvn.
Postad 06 April 2017 - 16:35
Nu kostar hemma-kalibreringen 1990kr hos MM, utan möjlighet till RUT-avdrag alls.
Postad 06 April 2017 - 16:49
Hej!
Någon som kan assistera kring ett väldigt störigt problem. Vi kör gratiskanalerna via boxer. Gjorde en kanalsökning och hittar en himla massa kanaler, de flesta kräver ci-modul. De kanalerna lägger sig i den ordinarie kanallistan. Eftersom man i guiden och när man trycker P+ och P- bara vill se de kanaler man ha tillgång till gjorde jag en favoritlista "Favorit1". Den fungerar ju bra FÖRUTOM när man sätter tv i standby och startar den. DÅ används inte längre favorit1 utan då syns alla kanaler igen. Går det att.
1) Ta bort favoritlistan och ta bort alla kanaler jag nte vill se på den ordinarie listan?
2) Sätta "Favorit1" som default?
Har fått en massa gnäll från frun och dottern om detta redan. Har varit inne och fibblat i menyerna men inte hittat något användbart.
Tack och lov att det är en fix på gång för judder, man blir ju sjösjuk av t.ex. Helix på Netflix, har ändå deblur på 4 och dejudder på 10 men främst långsamma kameraåkningar hackar det sig fram som i sirap, extremt ryckigt. Och vid extremt snabba kamerarörelser som t.ex. inledande striderna i "avengers Civil War" blir det så mycket rörelseskuggor att man får psykbryt, helt oserbart då det är handhållen skakig kamera. Likaså om man kollar senaste Jason Bourne (testade via ful-streamad 1080p) Tycker även att det inte är helt perfekt då man kör vanlig 50Hz bolibompa som tvn borde klara galant, lite orolig bild även här.
Tusen tack för hjälp.
/S
Svarar på min egen fråga. Fick lite tid över och det gick inte att ta bort några kanaler ur listan, men väl "hoppa över". Det var en knapp i redigera kanallistan som ser ut som >| som fixade detta. Tog bort favoritlistan för jag hittade inget sätt att sätta den som "default".
Uppdateringar finns det inte så många av, har tryckt på "sök efter uppdateringar" sen vi köpte tvn men fortfarande inte hittat nåt. Man är väl van vid sin telefon och xbox som uppdaterar sig för jämnan...
Testade nya svt play appen. Verkade fungera bra bortsett från att markören inte gick att få fram när man skakar fjärren. Sen hade det varit trevligt med 1080p i all fall i det svt-producerade materialet. Mycket "jaggies" i diagonala linjer som t.ex. hustak o liknande. Konstigt att youtube kan få fram jättefina 1080p-videos men inte svt med sin budget.
/S
Postad 06 April 2017 - 18:48
Testade nya svt play appen. Verkade fungera bra bortsett från att markören inte gick att få fram när man skakar fjärren. Sen hade det varit trevligt med 1080p i all fall i det svt-producerade materialet. Mycket "jaggies" i diagonala linjer som t.ex. hustak o liknande. Konstigt att youtube kan få fram jättefina 1080p-videos men inte svt med sin budget.
/S
Inte bara SVT som lider av detta fenomen. CD, Viaplay, Netflix många som inte verkar ha jättehög bitström. Tråkigt år 2017.
Postad 07 April 2017 - 06:39
CD? Står helt still i skallen på mig 😳Inte bara SVT som lider av detta fenomen. CD, Viaplay, Netflix många som inte verkar ha jättehög bitström. Tråkigt år 2017.
Postad 08 April 2017 - 23:19
Liten rörelse för att få TrueHD och DTS-HD MA att fungera över ARC: https://www.change.o...2016-lg-oled-tv
Hoppas alla skriver under den!
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
OLED-tv
9 bilder
43 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?