Redigerat av mcmike, 08 March 2018 - 08:27.
LG B7 55" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED55B7V
(TV)
|
8
|
(53)
|
Inga priser | |
LG B7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65B7V
(TV)
|
9
|
(38)
|
Inga priser | |
LG C7 55" OLED
(TV)
|
8
|
(29)
|
Inga priser | |
LG C7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65C7V
(TV)
|
8
|
(21)
|
Inga priser | |
LG E7 55" OLED
(TV)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
LG E7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65E7V
(TV)
|
7
|
(4)
|
Inga priser | |
LG G7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65G7V
(TV)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
LG G7 77" OLED TV - OLED77G7V
(TV)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
LG OLED W7 65" OLED - OLED65W7V
(TV)
|
5
|
(2)
|
Inga priser | |
LG OLED W7 77" OLED - OLED77W7V
(TV)
|
7
|
(0)
|
Inga priser | |
LG 55" Full HD - 55EG9A7V
(TV)
|
4
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 08 March 2018 - 08:27
Postad 08 March 2018 - 08:58
Kan ju alltid prova.
Dock tror jag att 65” är sämre ur ett bandingperspektiv.
Båda mina 55" har banding när jag kollar fotboll, även när jag spelar FIFA.
Postad 08 March 2018 - 09:34
Jo det förekommer säkert på 55” också, men är nog mer vanligt på 65”.Båda mina 55" har banding när jag kollar fotboll, även när jag spelar FIFA.
Är det så pass mycket att du ska returnera eller åberopa garanti?
Postad 08 March 2018 - 10:19
Jo det förekommer säkert på 55” också, men är nog mer vanligt på 65”.
Är det så pass mycket att du ska returnera eller åberopa garanti?
Ser inte alltid så bra ut men stör mig mer på det gula tintet som syns ofta på min E7 när jag kollar material som inte har black bars. Men har accepterat att OLEDs är mediokra med uniformitet och behåller tills det antingen har gjorts några förbättringar (förhoppningsvis 2018-modellerna) eller tills det kommer någon annan teknik.
Postad 08 March 2018 - 10:44
Man kanske kan maila lg och bifoga en bild hur tvn ser ut med 5% grått. Då kanske de byter ut antingen hela tvn eller iaf panelen?Ser inte alltid så bra ut men stör mig mer på det gula tintet som syns ofta på min E7 när jag kollar material som inte har black bars. Men har accepterat att OLEDs är mediokra med uniformitet och behåller tills det antingen har gjorts några förbättringar (förhoppningsvis 2018-modellerna) eller tills det kommer någon annan teknik.
Blir dyrt om man redan har en lg oled 2017 och redan byter till en 2018.
Postad 08 March 2018 - 13:38
Prövade en sak med en extern hårddisk
Kopplade först in extren via usb på C7 som känner av formaterar
Kopplar därefter in extern till dator för över en media fil
Kopplar tillbaks extern på C7 den hittar media filen
Hade varit nice med precis samma funktion men "inspelningsbar" hdd?
Eftersom det är C7 som ska formatera den?
Postad 08 March 2018 - 17:35
vad menar du
Jag undrar var du får ifrån att all 24fps (23.976) material ska vara ryckig?
Redigerat av mcmike, 08 March 2018 - 17:51.
Postad 08 March 2018 - 18:58
Supernöjd med TV:n och ser ingen banding i riktiga bilder heller.
Postad 08 March 2018 - 19:01
Jag undrar var du får ifrån att all 24fps (23.976) material ska vara ryckig?
Har väl diskuterats i oändlighet snart ögat klarar att se 55-60Hz och 24fps är absolut ryckigt, jag använder true motion för jag tycker det ser bättre ut, när man flyttar huvudet insidled i verkligheten så är det inte ryckigt.
True motion kan självklart inte återskapa bildrutor som inte finns i materialet men med senaste fw ser det riktigt bra ut.
Som tur är så kommer man överge 24fps snart, det är verkligen på tiden.
Postad 08 March 2018 - 19:06
Det måste ändrats något i true motion i senaste uppdateringen, jag tycker att det fungerar riktigt bra nu!
Supernöjd med TV:n och ser ingen banding i riktiga bilder heller.
Vad kör du för inställningar på true motion?
Postad 08 March 2018 - 19:20
Jag har då inga hack med "24fps", Apple Tv / Netflix / iTunes och med fysisk Ultra HD material..
True motion, nej tack..!
Redigerat av mcmike, 08 March 2018 - 19:22.
Postad 08 March 2018 - 20:19
Postad 08 March 2018 - 20:44
Skulle ni kunna posta era bilder med 5% grått så vore jag tacksam.
Bifogad fil(er)
Postad 08 March 2018 - 20:55
Klart du ser det...Jag har då inga hack med "24fps", Apple Tv / Netflix / iTunes och med fysisk Ultra HD material..
True motion, nej tack..!
En hel del vill att det ska se ut som på bio och då kanske man föredrar det men det är gammal teknik som satt dessa begränsningar, dags att överge vilket man också håller på att göra.
Mycket av det du nämner är ju material som inte är 24p.
Korrekt hanterad 24P som LG har ger jämnt hackande vid panoreringar medan felaktig hantering ger ojämnt hackande som är mycket mer störande.
Det är ju inte flimmer vi pratar om utan enbart att det är få bildrutor vilket gör att snabba rörelser blir hackiga, jämför slow-motion som för att se snyggt ut idag även i mobiler kan spelas in i 960fps.
Det finns dock tillräckligt många trådar om det här redan så jag släpper det.
Redigerat av junkan, 08 March 2018 - 21:04.
Postad 08 March 2018 - 21:14
Klart du ser det...
Vet inte vilken du försöker övetyga men det fungerar inte här hemma.!
Mycket av det du nämner är ju material som inte är 24p.
Det jag nämner spelas upp med ursprungliga bildfrekvensen genom en Apple tv bl,a..! Jag känner mig lyckligt lottat som inte ger mycket för bildförbättrare ![]()
Postad 08 March 2018 - 21:17
Så här ser min 5%Tog ett foto på tvn när det visar en statisk bild med 5% grå. Fotade med iPhone x. Det är svårt att ta ett foto i mörker men jag fångade iaf ojämnheten i skärmen. Det ser ju mer illa ut på fotot än i verkligheten men det blir ju ändå en fingervisning. Det ser ju för taskigt ut egentligen. Men såklart blir det inte så mycket banding när man kollar på tv/film.
Skulle ni kunna posta era bilder med 5% grått så vore jag tacksam.
ut.
Kameran ställd så det blir mer korrekt nivå, reflex i rutan från lampa tyvärr.
F2C1B0EC-B865-4EC0-AB8E-34A60EA1843E.jpeg 37.23K
12 Antal nerladdningar
Redigerat av junkan, 08 March 2018 - 21:19.
Postad 08 March 2018 - 21:21
Oj den ser ju helt jämn ut. Ser knappt någon banding alls. Hmm. Menar du att den är lika grå/svart i verkligheten? Är inte så haj på foto och körde auto med telefonen.Så här ser min 5%
ut.
Kameran ställd så det blir mer korrekt nivå, reflex i rutan från lampa tyvärr.F2C1B0EC-B865-4EC0-AB8E-34A60EA1843E.jpeg
Postad 08 March 2018 - 21:28
Tittar du nere i vänstra hörnet ser du att dt står 5%
Färstärkt ser det ut så här :
BEA73230-BE34-4F96-8A53-60A184F3CC46.jpeg 112.41K
3 Antal nerladdningar
Redigerat av junkan, 08 March 2018 - 21:34.
Postad 08 March 2018 - 21:40
331311AB-69BF-43A1-86F6-EC22E77742B7.jpeg 96.9K
6 Antal nerladdningar
Postad 08 March 2018 - 21:50
Ja den bilden var ju mer som min. Är väldigt amatör med fotoLiknande kamerainställning som du har så ser min ut så här:
331311AB-69BF-43A1-86F6-EC22E77742B7.jpeg
Men jag tycker ändå att din skärm är mindre flammig än min. Helt enkelt jämnare. Fasen alltså. Ja grattis till dig men det är lite trist att man valde fel kartong i butiken.
Postad 09 March 2018 - 08:35
Har fått lite problem med min 55B7, ljudet försvinner. Har en SJ9 soundbar som körs via ARC och det har hänt att ljudet försvunnit nu vid ett antal tillfällen de senaste veckorna, får starta om allt men ibland har det inte hjälpt utan då har jag fått stänga allt å göra nåt annat en stund... Spelar ingen roll om jag byter källa till Youtubeappen, Netflix eller byter HDMI till Kodispelaren eller Switchen, gör heller ingen skillnad om jag ställer om ljudutgången till de inbyggda högtalarna, hittade en ljudtest inne i ljudinställningarna och där kommer det ljud om jag kör den, så jag fattar ingenting...
Programversion 04.70.30 och det finns ingen nyare när man söker efter uppdatering på TVn, har läst att vissa har lagt in nyare via USB men det ska man inte behöva göra tycker jag.
Postad 09 March 2018 - 08:53
Programversion 04.70.30 och det finns ingen nyare när man söker efter uppdatering på TVn, har läst att vissa har lagt in nyare via USB men det ska man inte behöva göra tycker jag.
I dagsläget måste man lägga in den på en USB.!
Postad 09 March 2018 - 09:38
Eftersom att det finns och går att lägga in via USB så skulle jag nog börja prova det. 5min kan det vara värt att offra för att eventuellt få till problemet? ![]()
Postad 09 March 2018 - 09:45
Har hänt 3-4gånger nu idag så det verkar eskalera... Verkar ha hittat ett sätt att få igång det igen, om jag ändrar ljudutgång till bluetooth å låter den synka med SJ9an så kommer ljudet igen och sedan kan man slå tillbaka till HDMI igen och det har fungerat än så länge...
Får väl prova med USBuppgraderingen då... =)
Postad 09 March 2018 - 10:40
I dagsläget måste man lägga in den på en USB.!
För mig fungerade det att uppdatera via Tv:n igår. Har 55" B7
Postad 09 March 2018 - 10:48
Jamen, det är ju goda nyheter för dem som inte vill krångla med USB då ![]()
Postad 09 March 2018 - 11:26
Märkligt, jag testade för en stund sedan och då sa den inte att det fanns en ny uppdatering... Har laddat ner uppdateringen nu ska försöka få in USBminnet bara, dumt att det uttaget sitter på baksidan när man har vägghängd TV.....
Postad 09 March 2018 - 11:33
Hahaha. Gjorde samma härdumt att det uttaget sitter på baksidan när man har vägghängd TV.....
Postad 09 March 2018 - 11:37
Hahaha. Gjorde samma här
vet ej hur LG tänker här ?!? Fattar inte varför man kan inte uppdatera genom tv längre? Konstigt..glöm inte att änrda namnet på nedladdat fil
Hade missat läsa så bra, la bara filen i roten på minnet, man skulle skapa en mapp som hette LG_DTV, då gick det bättre å jag kunde även stoppa in det i USButtaget på sidan istället för bak så nu håller den på att uppdatera.... =)
Postad 09 March 2018 - 12:10
Jamen då så. endast med DV material vilket är bra märkligt..! Bara och riva ned "skiten" ![]()
https://www.youtube.com/watch?v=iO9SxIHHdNE
Redigerat av mcmike, 09 March 2018 - 12:11.
Postad 09 March 2018 - 12:21
Är det en pixel (eller flera) som blinkar?Jamen då så. endast med DV material vilket är bra märkligt..! Bara och riva ned "skiten"
https://www.youtube....h?v=iO9SxIHHdNE
Postad 09 March 2018 - 13:07
Är det en pixel (eller flera) som blinkar?
Två stycken, små är det men lysa "starkt" kan de ![]()
Redigerat av mcmike, 09 March 2018 - 13:07.
Postad 09 March 2018 - 13:47
Hur är med reflexfilter på b7? Speglar det sig mycket? Vi har rätt ljust vrum...
Va nära köpa den när den låg nere på 19.990... tror nu den kommer dipa nånstans igen?
Postad 09 March 2018 - 14:22
Den speglar sig en hel del faktiskt. Nu är det inte så mycket sol ännu, men jag tror att det kommer bli bekymmer när vår/sommar anländer.Hur är med reflexfilter på b7? Speglar det sig mycket? Vi har rätt ljust vrum...
Va nära köpa den när den låg nere på 19.990... tror nu den kommer dipa nånstans igen?![]()
Postad 09 March 2018 - 14:26
Märkligt, jag testade för en stund sedan och då sa den inte att det fanns en ny uppdatering... Har laddat ner uppdateringen nu ska försöka få in USBminnet bara, dumt att det uttaget sitter på baksidan när man har vägghängd TV.....
Kan bara instämma. Min TV är också vägghängd och jag använder alla fyra HDMI portar, Nätverkskabel samt satellitkabel (koax.). Fick köpa vinklade kontakter för samtliga, dock gick det inte att ha det för HDMI portarna 3 och 4 då de sitter ovanför varandra. Så det fick bli vanlig kabel och att de fick "vila" på väggen...
Om de hade tänkt till lite så hade de placerat uttagen lite annorlunda.
Postad 09 March 2018 - 15:10
Två stycken, små är det men lysa "starkt" kan de
Bara på DV? Och längst ner i hörnet?
Då tror jag det är materialet, filmen eller spelaren som genererar det.
Postad 09 March 2018 - 15:22
Hej alla
Jeg er i den situation at jeg har købt en b7 i netonnet i malmø, taget den med hjem til danmark, og fundet ud af der er yellow tint på den.
Så jeg må tilbage og bytte/angre
Er der nogen der har erfaring med om man kan pakke ud og tjekke i netonnet?
Vil jo helst ikke have en ny med fejl på ![]()
Mvh Fra Dk
Postad 09 March 2018 - 15:24
Jag har då inga hack med "24fps", Apple Tv / Netflix / iTunes och med fysisk Ultra HD material..
True motion, nej tack..!
bara att välja valfri panorering och du kommer se hackande på 24fps oavsett spelare med interpolering avstängt sen om din hjärna filtrerar bort det och du lever lyckligt ovetandes betyder inte detta att faktumet inte kvarstår för oss andra ![]()
Redigerat av mrchisholm, 09 March 2018 - 15:27.
Postad 09 March 2018 - 15:34
Bara på DV? Och längst ner i hörnet?
Då tror jag det är materialet, filmen eller spelaren som genererar det.
Möjligt? Det kommer och går genom både den inbyggda appen och genom apple tv med Netflix med allt för många olika serier filmer..! Ska testa med Ultra spelaren också och DV ![]()
Postad 09 March 2018 - 15:45
Jag fick meddelande om att det fanns en uppdatering när jag startade tv:n. Försökte uppdatera manuellt för några dagar sedan men då fanns det ingen ny programvara. LG kanske inte vill att alla uppdaterar samtidigt av någon anledning.
Postad 09 March 2018 - 15:48
Den speglar sig en hel del faktiskt. Nu är det inte så mycket sol ännu, men jag tror att det kommer bli bekymmer när vår/sommar anländer.
Ok... hmmm...
Postad 09 March 2018 - 16:30
Får egentligen ingen ”wow” känsla med 65” heller. Ska det vara bio är det projektor som gäller oavsett.
För de tusenlapparna jag får över blir det ett nytt xbox x tänkte jag
Postad 09 March 2018 - 19:10
Jamen då så. endast med DV material vilket är bra märkligt..! Bara och riva ned "skiten"
https://www.youtube.com/watch?v=iO9SxIHHdNE
Det var precis i hörnet så lite svart eltejp kan fixa så det inte ser så störigt ut.
Postad 09 March 2018 - 19:45
De-judder 8
De-blur 5
Allt är subjektivt/personligt, men med så höga inställningar (särskilt på de-blur) så får du en väldigt onaturlig och konstgjord bild full med artifakter - jag står inte ut.
Jag började med de-judder 5, de-blur och minskar suggesivt, är nere på de-judder=3 just nu och kommer nog stanna där. Lagom mix för mig
Funderar faktiskt på att returnera b7 65” och istället ta en c7 55”. Sparar en hel del pengar och förhoppningsvis är panelen jämnare på en 55”.
Får egentligen ingen ”wow” känsla med 65” heller. Ska det vara bio är det projektor som gäller oavsett.
För de tusenlapparna jag får över blir det ett nytt xbox x tänkte jagSka ta mig en funderare i helgen.
Skillnaden på 65 och 55 tycker jag ändå är ganska markant.
Postad 09 March 2018 - 20:41
Jo det är ju en skillnad på 55/65 såklart. Men 65 är inte så njutbart om man inte riktigt kommer överens med dess bildegenskaper. Upplever att min oled är på något sätt lite "hård" (fel ord men ändå), min gamla lcd var liksom mer "mjuk" i dess sätt att hantera rörelser. Ett annat ord är att min gamla lcd kändes behaglig och oled:en lite mindre behaglig.
Kan ju helt enkelt vara så att jag inte "klarar" av oled. Precis som att vissa inte fixar dlp när det handlar om projektorer. Något är det iaf och jag kan inte förklara vad.
Postad 09 March 2018 - 20:56
Allt är subjektivt/personligt, men med så höga inställningar (särskilt på de-blur) så får du en väldigt onaturlig och konstgjord bild full med artifakter - jag står inte ut.
Jag började med de-judder 5, de-blur och minskar suggesivt, är nere på de-judder=3 just nu och kommer nog stanna där. Lagom mix för mig
Skillnaden på 65 och 55 tycker jag ändå är ganska markant.
Alla är vi olika, ser inte mycket artefakter och gillar vad jag ser, speciellt efter sista FW.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8
LG OLED65C7V startar ej (oftast), klickande ljud
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?