Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *

34728 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Kreatel IP-STB 1510 (Digitalboxar) 1 6,15 (26) Inga priser
Motorola Home VIP 1510 (Digitalboxar) Rapporterad 1 4,62 (12) Inga priser
Motorola Home VIP 1910 (Digitalboxar) 1 6 (16) Inga priser
Motorola Home VIP 1910-9 (Digitalboxar) 1 6,07 (13) Inga priser
Motorola Home VIP 1960-9 (Digitalboxar) 0 (0) Inga priser
Motorola Home VIP 1903 (Digitalboxar) 1 4,33 (8) Inga priser
Motorola Home VIP 1963 (Digitalboxar) 1 6,1 (20) Inga priser
Motorola Home VIP 1003 (Digitalboxar) 1 4,91 (10) Inga priser
111 relaterade trådar
Telia IP-TV in i HTPC? (592 inlägg) 7 år sedan
Telia digital-tv genom Receiver fungerar plötsligt inte... (gul bild) (3 inlägg) 8 år sedan
ATV 4, Telia tvbox, Pioneer vsx 1021 missmatch?? (9 inlägg) 8 år sedan
Canal Digital IPTV (908 inlägg) 9 år sedan
Samsung 2013 Universal Remote + Motorola VIP1903? (4 inlägg) 10 år sedan
IPTV? Finns det vettiga boxar/system (16 inlägg) 11 år sedan
Bästa system för inspelning av TV-program? (5 inlägg) 11 år sedan
Motorola VIP 1910-9 Canal Digital (3 inlägg) 11 år sedan
Telia Digital TV & DVD Recorder (6 inlägg) 13 år sedan
Telias Motorola 1003 (1 inlägg) 13 år sedan
BBBs digitalbox och digitaltv (122 inlägg) 13 år sedan
Boxer IPTV -> tas över av Kramnet! (37 inlägg) 14 år sedan
Problem efter att jag kopplat till motorola-vip1910-9 till min router (16 inlägg) 14 år sedan
Problem, motorola Vip 1910/canaldigital (4 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 vs Humax HDPVR-1000C (7 inlägg) 14 år sedan
Inget ljud i HDMI med Motorola VIP1910-9 till Telia FiberLAN digitalTV (8 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 ADSL 24Mbit? (2 inlägg) 14 år sedan
IPTV - HD 'Öppen IPTV' (27 inlägg) 14 år sedan
Telia digitalboxar - VIP 1910-9 vs. VIP 1003 (4 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP1919-9 och Bose v30 (0 inlägg) 14 år sedan
Telia digital-TV VIP1963 boxen och ADSL (2 inlägg) 14 år sedan
Någon med erfarenheter av FastTV ? (27 inlägg) 15 år sedan
Olika storlekar på LG-tv med telia digitalbox (6 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1963 HDMI trubbel (1 inlägg) 15 år sedan
Fjärren funkar ej... (18 inlägg) 15 år sedan
Dela inspelade program i nätverket (1 inlägg) 15 år sedan
spela in från en Motorola 1903 & telia (2 inlägg) 15 år sedan
installations problem (1 inlägg) 15 år sedan
Problem koppla in Digitalbox i Tv (5 inlägg) 15 år sedan
PM: Telias kunder först att testa hdtv i bredbandsnätet (34 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1963 Scart-RBG (3 inlägg) 15 år sedan
Kna man configurera Motorola 1910-9 box manuellt? (2 inlägg) 15 år sedan
vip 1963 som extern hdd via nätverket. (2 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1963 YPbPr (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP1963 (5 inlägg) 15 år sedan
Vad göra med en MOTOROLA 1910 ? (1 inlägg) 15 år sedan
Kreatel IP-STB 1510 digitalbox (32 inlägg) 15 år sedan
Boxer IPTV (17 inlägg) 15 år sedan
Ingen bild med HDMI? (3 inlägg) 15 år sedan
1080i på Motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Homeplug och Telia bredbands tv (7 inlägg) 15 år sedan
Dum fråga kanske! :-) (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1910 digitalmottagare (12 inlägg) 15 år sedan
Homebase kommer till Sverige (2 inlägg) 15 år sedan
Motorola + teliafiber + vhs/dvd (0 inlägg) 15 år sedan
1510 som MediaExtender (52 inlägg) 15 år sedan
Telia digital bredband tv på flera box/tv? (5 inlägg) 15 år sedan
telia digitalbox till tv (fiber Lan) Scart eller Hdmi? (1 inlägg) 15 år sedan
Ny serie HD-boxar från Kreatel! IPTV/DVB-T/MPEG4 (22 inlägg) 15 år sedan
Kreatel 1510 (0 inlägg) 15 år sedan
Canal Digital IPTV - hur funkar det? Bra box? (4 inlägg) 15 år sedan
Streama/strömma från PC till motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1510 med antenn? (3 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsbolagets IPTV (5 inlägg) 15 år sedan
Problem med blinkade bild vid uppstart (0 inlägg) 15 år sedan
Telia STB (Motorola VIP 1910-9 (1 inlägg) 15 år sedan
Digital-TV,telefoni+bredband hos BBB? (2 inlägg) 15 år sedan
motorola 1510 -> digital coax (2 inlägg) 15 år sedan
Telia triple play - trådlös? (7 inlägg) 15 år sedan
Telia digital-tv via ADSL med HDMI (10 inlägg) 15 år sedan
Bild via HDMI Telia dig. TV (5 inlägg) 16 år sedan
Telia Digital TV Inspelning (2 inlägg) 16 år sedan
HDTV via bredbandet från Canal Digital (16 inlägg) 16 år sedan
Telia och Viasat (3 inlägg) 16 år sedan
Lundbergs byter comhem till telia i alla sina fastigheter (12 inlägg) 16 år sedan
Hur fungerar bbb iptv (3 inlägg) 16 år sedan
BBB IP-TV i HTPC (109 inlägg) 16 år sedan
Smart i datorn (0 inlägg) 16 år sedan
Inloggning (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola VIP 1910 - fel programinfo (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola hdmi box till lcd datorskärm (1 inlägg) 16 år sedan
Köpa egen box till Fast-TV (5 inlägg) 16 år sedan
Synpunkter på BBB:s ip-tv (8 inlägg) 16 år sedan
Fjärrontrollen till Motorola vip1510 (4 inlägg) 16 år sedan
Multifjärr till Samsung LE40R89 och Sony STR-DB940 samt Telias digitalbox (1 inlägg) 16 år sedan
iptv med HD (3 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsbolagets tv i 2 apparater? (0 inlägg) 16 år sedan
PX80E och 1910 Box från Telia (1 inlägg) 16 år sedan
ip tv (1 inlägg) 16 år sedan
Problem med att ljudet hackar, Telia Digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
trådlös TV? (4 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsdbolaget (4 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-Tv (3 inlägg) 16 år sedan
Telia digital tv kvalitet (1 inlägg) 16 år sedan
HDTV via bredband? (2 inlägg) 16 år sedan
SVT Play flyttar till tv:n och låter dig se OS på tider som passar dig (7 inlägg) 16 år sedan
teliatv (vip1510) till philips mdc988 (1 inlägg) 16 år sedan
Telia eller BBB? (1 inlägg) 16 år sedan
Motorola 1910 (2 inlägg) 16 år sedan
blå prickar i rutan (3 inlägg) 16 år sedan
Bildkvalitet på Telias bredbandstv jämfört med parabol (4 inlägg) 16 år sedan
Telia digital-TV (1 inlägg) 16 år sedan
Köp av platt tv för bästa bild (2 inlägg) 16 år sedan
bbb digitalbox (bredbandsbolaget) (8 inlägg) 16 år sedan
Telia digitalboxer (2 inlägg) 16 år sedan
Cardsplitter för Telia digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-TV (5 inlägg) 16 år sedan
Viasats kanaler till Telias digital-tv-kunder (6 inlägg) 16 år sedan
Någon med Motorola 1910 och Toshiba Z3030? (0 inlägg) 17 år sedan
Manual 1910 (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel IP-STB & Logitech Harmony 525 (7 inlägg) 17 år sedan
Kreatel ipstb 1510/ Motorola vip1510 extender (0 inlägg) 17 år sedan
Fjärrkontroll till Kreatel-box för Viasat: Kod, tack! (0 inlägg) 17 år sedan
Koppla Kreatel stb-ip 1510 digitalbox till HP w2207h datorskärm (0 inlägg) 17 år sedan
Koder till universalkontroll för Andersson och Kreatel (0 inlägg) 17 år sedan
TV/Dator i stadsnät (0 inlägg) 17 år sedan
Telia Digital TV (1 inlägg) 17 år sedan
Bredbandsbolaget, vilken box? (5 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (1 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel Ipbox (2 inlägg) 17 år sedan

Postad 18 februari 2009 - 11:40

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1 524 inlägg
  • 0

Du KAN inte läsa (likväl som du uppenbarligen inte kan stava, se ovan...), va ?? Jag skrev ju att det finns Torrentsajter... :-)

SICKET S K I T Snack! Jag har HELT PERFEKT bild på Boxer, och det med bara inomhusantenner!

Du får väl helt enkelt skaffa dig en Bättre Antenn, och sluta att SJÄLV vara: "Gnälligare person får man leta efter" ...

VET du vad ett 'DISKUSSIONSforum' är ?? Nä, jag trodde väl det ...

Och i begreppet 'konstrutiv kritik' ingår JUST DET JAG NU HÅLLER PÅ MED: nämligen att KRITISERA Telia!

Kan Du inte ta det, så är det ju DU som ska knipa käft, och inte försöka hindra andra att ha SINA ÅSIKTER!
Vi bor i Sverige - här får var o en tycka vad den vill!

Ja, för ty vett innte pettre, tin stackare ...

/LbL!

Nej jag tänker inte "lägga ner", du säger ju själv att det är fritt att diskutera, eller var det inte det? Det verkar bara vara du som ska få diskutera? Du säger åt alla som inte håller med dig att de ska lägg ner sitt skitsnack, eller liknande fina kommentarer.
Du verkar ha problem med med dina småaggressioner att du inte kan låta bli att skriva stick o brinn o liknande kommentarer.

O jo, jag hade bätrre antenn osv, men bilden är likväl pixligare enligt mig än både CD och Telia. du kanske ska skaffa en bättre tv eller glasögon :D
och inte att förglömma Boxers enorma kanalutbud :)

Men sant som någon annan här sa, vi ska nog sluta mata trollen.

Postad 18 februari 2009 - 12:33

lbl
  • lbl
  • Forumräv

• 828 inlägg
  • 0
Det trista med allt det här är ju att det är såna okunniga stackare som ni som diskuterar emot här, som Göder Telia och deras undermåliga teknik!

Hade ni haft NÅT vett i skallen, så hade ni inte gått med på att betala för Telias UNDERMÅLIGA IP-Tv!

Och hade Telia varit någotsånär hederliga, hade de sagt att: " Ni som har internet via oss kan GRATIS få PROVA vår IP-Tv, men vi lämnar inga garantier för hur och/eller om det fungerar." - DET hade varit Hederligt!

Men så länge som det finns såna som ni - uppenbarligen okunniga, men som gärna vill se sig själva som 'teknik-nördar' - så kan företag få BETALT för att Testa Ut Ny OPRÖVAD Teknik på folk, en sak företagen alltså egentligen borde BETALA FOLKET FÖR DE TESTAR GRATIS ÅT DEM!

/LbL!

Postad 18 februari 2009 - 12:48

doppko
  • doppko
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0

Oj, mata inte trollen.

...och för att sticka av lite:
Jag har haft Telia Digital-tv under en längre tid. Jag lyckades tom få till ett byte så att jag fick boxen med HDMI.
Bytte så den körde 1080 ut och det är klart värt att byta om man har tv med HDMI. Mycket bra bild, den bästa jag sett hittils från "vanlig tv".

Nu i höstas så började bilden få lite störningar och det blev värre runt jul, efter drygt en månad med telias tekniker så lyckades en riktigt klurig tekniker att lista ut att störningarna berodde på ett häst-stängsel som låg för nära den stolpe som är ihopkopplad till mitt hus.

...så ta en funderare om ni har störningar på er digital-tv och har något i närheten av huset/Kabeln som ger ifrån sig en massa ström. :)

Vad har för du TV?

Redigerat av doppko, 18 februari 2009 - 12:49.

Postad 18 februari 2009 - 14:00

ragonline
  • ragonline
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0

-> Men herregud.

Ja, vad vill du ??

-> Du kan ju stoppa dina kort i en CA-modul. Vad ska du göra med den? Hänga den på väggen? CA-modulen skulle jag annars stoppa in i en box. Vare sig den är fristående eller sitter i TVn.

En box som är inbyggd i en TV, är ju per definition inte längre en 'box', hajar du inte det ?!

Vad man vill bli AV med, ÄR ju just EXTRA BOXAR, och kunna använda sin TV som den var avsedd att användas, utan att behöva extra saker hela tiden för att ALLS kunna se något.

Och då det nu för tiden finns TV med inbyggda Digital- (och ÄVEN MPEG4)-mottagare, så finns det ju ingen anledning att satsa på en (för NÄRVARANDE) Undermålig teknik som inte ens de absolut senaste TV-apparaterna supportar!

/LbL!

Det är därför det heter inbyggd digitalbox :)

Sen tror jag du kommer få väldigt svårt att hitta TVs med inbyggd digitalbox som klarar MPEG4 och som dessutom har inbyggd hårddisk. Finns det ens några? Ska du i så fall ha en extern hårddiskinspelare så får du ju din box ändå...

Postad 18 februari 2009 - 14:36

Unregistered92c38b94
  • Unregistered92c38b94
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Vad har för du TV?

En LE52A676

Postad 18 februari 2009 - 15:00

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0
Tycker det var underhållande att läsa de senaste inläggen. Behövdes lite nytt "blod" till tråden!

Alla har sin åsikt och den bör respekteras. Alla tycker inte detsamma. Varit i allt för många trådar där allt till slut spårar ur från en öppen konversation till rena "hatet" mot dem som inte tycker detsamma som de övriga.

Sen finns det de som bara vill fortsätta i evigheter om samma sak hela tiden.. när den nått sitt slut, så drar de upp det igen fast i andra banor och formuleringar. Fast det är la svårt att undvika i ett forum antar jag :)

Mitt Bidrag till denna tråd som har med IP Tv att göra blir inte mer än att jag tycker Telia funkar bra. Men det är inte mer än så. Personligen upplever jag "sega" uppstarter av box.. sen den nya mjukvaran kom in i boxen känns allt mycket segare vad det gäller navigering av TV guider, text Tv m.m

Men detta är mycket möjligt att det kanske bara jag som upplever detta? Kanske är något med min box, vet ej!? (Motorola 1910) Känns iaf trist om man vill se något på Tv och skall starta den, så tar det 10 min för den att starta upp. När den väl startat upp har man oftast oturen att den startar om sig för att uppdatera Mjukvara. Så får man vänta ytterliggare 10 min till.

Visst, kan man starta upp boxen 10 min tidigare än när programmet börjar, eller varför inte låta den vara igång hela tiden. Enkel lösning, Men inte för mig. Då jag behöver stänga ner boxen för att få ljudet från mitt PS3 att fungera via det Optiska på ljudanläggningen.

Så njae.. Telia har nog lite att jobba med. Men som sagt, funkat bra i övrigt i 2½ år. =)

Postad 18 februari 2009 - 15:00

ragonline
  • ragonline
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0

->> (MPEG4 finns ju redan, både hos ComHem och Boxer.)
-> MPEG4 finns inte hos Boxer.

Nähä du, du är ju KLART INSATT i det här, det märks verkligen...

Du menar alltså att Svt HD inte sänds med MPEG4-teknik, DET VAR SOM F A N !

http://svt.se/svt/js...erfriendly=true

Stick och göm dig tills du VET vad du snackar om!

/LbL!

Fel av mig. Jo, Boxer sänder SVT HD som testsändningar i mälardalen. Mycket riktigt.
Det står att finna via länken du skickade att det även krävs ett politiskt beslut för att ens SVT HD ska sändas över hela Sverige (jag trodde det iofs var Radio- och TV-verket numera). Så, kanske inom 5 år...

Men, MPEG4-sändningar fullt ut hos Boxer verkar vi få vänta på i en ca 5 år...
Det är ju inte bara att MPEG2 ska bytas ut mot MPEG4 utan även att DVB-T2 ska införas.
Dumt att behöva byta boxar 2 gånger...
Läs mer här:
http://sv.wikipedia....al-tv_i_Sverige

MPEG4 var ju tänkt att lanseras vid årskiftet nu, men utbyggnaden är inte ens påbörjad ännu.
Du kan läsa mer om detta här:
http://www.rtvv.se/se/TV/marksand_TV/

Här är några mer relevanta länkar:
http://www.boxer.se/?page=1287

Sen, snackar du högt och vilt om att detta är ett diskussionsforum och att det du håller på med är att diskutera. Vet inte riktigt, men du klarar i alla fall inte att föra en civiliserad diskussion.
Men, jag tycker du ska hålla dig till Boxer och deras sjunkande programutbud (jag har även boxer och just nu har jag färre kanaler än för ett hallvår sedan) och dina inomhusantenner. Du verkar ju tycka det är överlägset. Jag vet ju varför jag lämnade boxer för IPTV...
Och, mer än 40 kanaler kommer nog aldrig att sändas via marknätet. Inte med nu existerande teknik i alla fall. 40 HD-kanaler med MPEG4 och DVBT-T2, sen är det fullt...

NU ska jag sticka och gömma mig bakom min TV kollandes på Canal+ On Demoand...

Postad 18 februari 2009 - 15:05

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Tycker det var underhållande att läsa de senaste inläggen. Behövdes lite nytt "blod" till tråden!

Alla har sin åsikt och den bör respekteras. Alla tycker inte detsamma. Varit i allt för många trådar där allt till slut spårar ur från en öppen konversation till rena "hatet" mot dem som inte tycker detsamma som de övriga.

Sen finns det de som bara vill fortsätta i evigheter om samma sak hela tiden.. när den nått sitt slut, så drar de upp det igen fast i andra banor och formuleringar. Fast det är la svårt att undvika i ett forum antar jag :)

Mitt Bidrag till denna tråd som har med IP Tv att göra blir inte mer än att jag tycker Telia funkar bra. Men det är inte mer än så. Personligen upplever jag "sega" uppstarter av box.. sen den nya mjukvaran kom in i boxen känns allt mycket segare vad det gäller navigering av TV guider, text Tv m.m

Men detta är mycket möjligt att det kanske bara jag som upplever detta? Kanske är något med min box, vet ej!? (Motorola 1910) Känns iaf trist om man vill se något på Tv och skall starta den, så tar det 10 min för den att starta upp. När den väl startat upp har man oftast oturen att den startar om sig för att uppdatera Mjukvara. Så får man vänta ytterliggare 10 min till.

Visst, kan man starta upp boxen 10 min tidigare än när programmet börjar, eller varför inte låta den vara igång hela tiden. Enkel lösning, Men inte för mig. Då jag behöver stänga ner boxen för att få ljudet från mitt PS3 att fungera via det Optiska på ljudanläggningen.

Så njae.. Telia har nog lite att jobba med. Men som sagt, funkat bra i övrigt i 2½ år. =)

Om det tar 10 minuter för dig att starta boxen måste något vara knas. Kör du ADSL eller FiberLan?

Jag har FiberLan och inte 17 tar det 10 minuter. Sedan en tid tillbaka går det betydligt snabbare än förut och inte ens då tog det 10 minuter. Uppstarten skall snart bli ännu snabbare. För min egen del har jag löst det genom att jag alltid har boxen igång och någon gång då och då när jag inte skall titta på tv startar jag om den så att den eventuellt får ladda ny programvara.

OM det verkligen tar 10 minuter så tycker jag att du skall kontakta supporten.

Mvh

Andreas

Redigerat av hallberg, 18 februari 2009 - 15:06.

Postad 18 februari 2009 - 15:15

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0

Om det tar 10 minuter för dig att starta boxen måste något vara knas. Kör du ADSL eller FiberLan?

Jag har FiberLan och inte 17 tar det 10 minuter. Sedan en tid tillbaka går det betydligt snabbare än förut och inte ens då tog det 10 minuter. Uppstarten skall snart bli ännu snabbare. För min egen del har jag löst det genom att jag alltid har boxen igång och någon gång då och då när jag inte skall titta på tv startar jag om den så att den eventuellt får ladda ny programvara.

OM det verkligen tar 10 minuter så tycker jag att du skall kontakta supporten.

Mvh

Andreas

Nu har jag inte direkt suttit och "klockat" tiden exakt på 10 min. Men tog som ett exempel, då min sambo skulle se på House kl 21 igår kväll. Boxen var avstängd, då jag hade spelat lite PS3 innan under kvällen.

Strax före 21 satte hon på boxen, när väl bilden hade kommit fram på Tvn, bytade hon till Tv4, klockan i info rutan visade på 21:08.. så ja, ca 8-9 min tog det allt som allt då. Men 10 eller 8 min.. tycker 8-9 min är för mycket det med.
Jag har ADSL 8Mbit. Ska enligt telia inte ha någon betydelse vad man har för hastighet, men personligen tyckte jag att det starta upp fortare när vi satt med 24mbit. Iofs hade vi den gammla programvaran i boxen då. (1510 box)

Jag har pratat med supporten ang detta. Men enligt dem strömmar det så fint mellan mitt jack och station.
Det knepiga är dock att varje gång man ringt till supporten så får man i deras talsvar ett meddelande om att det verkar "inte finnas någon IP adress mellan din dator och modem".. dvs när de gör kontrollen i telen medans man väntar på support. Så något skumt måste det vara.

Kanske inte har med TVn kom jag tänka på nu med infon ang saknad av IP mellan dator och modem.

Redigerat av Mushunt, 18 februari 2009 - 15:17.

Postad 18 februari 2009 - 15:35

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Nu har jag inte direkt suttit och "klockat" tiden exakt på 10 min. Men tog som ett exempel, då min sambo skulle se på House kl 21 igår kväll. Boxen var avstängd, då jag hade spelat lite PS3 innan under kvällen.

Strax före 21 satte hon på boxen, när väl bilden hade kommit fram på Tvn, bytade hon till Tv4, klockan i info rutan visade på 21:08.. så ja, ca 8-9 min tog det allt som allt då. Men 10 eller 8 min.. tycker 8-9 min är för mycket det med.
Jag har ADSL 8Mbit. Ska enligt telia inte ha någon betydelse vad man har för hastighet, men personligen tyckte jag att det starta upp fortare när vi satt med 24mbit. Iofs hade vi den gammla programvaran i boxen då. (1510 box)

Jag har pratat med supporten ang detta. Men enligt dem strömmar det så fint mellan mitt jack och station.
Det knepiga är dock att varje gång man ringt till supporten så får man i deras talsvar ett meddelande om att det verkar "inte finnas någon IP adress mellan din dator och modem".. dvs när de gör kontrollen i telen medans man väntar på support. Så något skumt måste det vara.

Kanske inte har med TVn kom jag tänka på nu med infon ang saknad av IP mellan dator och modem.

Jag vet inte om uppstartstiden skiljer mellan FiberLan och ADSL, men spontant känns det som att något är skumt. 1910-boxen har ju tidigare visat sig ha vissa varianser mellan olika exemplar. Du har kanske haft otur med din.

Jag kan försöka klocka min ikväll så att jag ser hur lång tid min tar.

/A

Postad 18 februari 2009 - 17:55

defiant
  • defiant
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
Min 1910 (ADSL 24Mbit) körde steg 1 & 2 sen bootade den och prickarna kom fram. Det tog 4 minuter 37 sekunder att få bild.

Redigerat av defiant, 18 februari 2009 - 17:58.

Postad 18 februari 2009 - 19:36

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0

Det meddelandet får jag oxå via telias talsvarnär dom testar linan men min box tar inte
10 min att starta, kanske 2-3 min max.

Postad 18 februari 2009 - 20:02

Unregistered5e1e3058
  • Unregistered5e1e3058
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Ber om ursäkt om frågan besvarats tidigare.

Går det att ha flera digitalboxar anslutna (om de inte används samtidigt)? Skulle gärna haft en extra box i t.ex. sovrummet och det går ju att knipa en rätt billigt på t.ex. Tradera, men funkar det?

Postad 18 februari 2009 - 20:58

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0

Ber om ursäkt om frågan besvarats tidigare.

Går det att ha flera digitalboxar anslutna (om de inte används samtidigt)? Skulle gärna haft en extra box i t.ex. sovrummet och det går ju att knipa en rätt billigt på t.ex. Tradera, men funkar det?

Man "skall" ha ett tvillingabonnemang.

Inte fler än 1 box kan vara ansluten samtidigt. Dock skall det gå att logga ur box 1, vänta typ 15 minuter för att sedan logga in på box 2.

Men flera har haft problem med denna metod.

Redigerat av Unregistered8c00bd99, 18 februari 2009 - 20:58.

Postad 18 februari 2009 - 21:30

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1 524 inlägg
  • 0
Häromveckan tog min också nästan 10 minuter, men det berodde på att mjukvaran i boxen uppdaterades.

Postad 18 februari 2009 - 21:31

Unregistered5e1e3058
  • Unregistered5e1e3058
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Man "skall" ha ett tvillingabonnemang.

Men går det att teckna tvillingabb om man sitter på ADSL?

Postad 18 februari 2009 - 22:39

Steffe666
  • Steffe666
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0
Jag beställde Telias Digital tv genom mitt 8/1Mbit bredband.
Jag hämtade ut idag... Inte bara ett utan 2st paket trots att jag bara hade gjort en beställning.
Det är exakt samma grejor i båda paketerna (Modem och Digitalbox).
Ringde genast Telia och dom bekräftade att dom hade gjort nåt fel och bad mig att skicka tillbaka den ena paketet till dom.

Så nu vill jag veta en sak. Hade jag på något sätt haft nån nytta med den andra boxen, om jag inte hade behövt skicka tillbaka den?
Jag har ju 2st tv apparater. Hade jag på något sätt kunnat ha den andra boxen som "tvillingbox"?
Jag har inte hunnit få mina aktiveringskoder från Telia än så jag har inte kunnat testa detta.

Postad 19 februari 2009 - 00:02

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0

Jag hämtade ut idag... Inte bara ett utan 2st paket trots att jag bara hade gjort en beställning.
Ringde genast Telia och dom bekräftade att dom hade gjort nåt fel och bad mig att skicka tillbaka den ena paketet till dom.

Så nu vill jag veta en sak. Hade jag på något sätt haft nån nytta med den andra boxen, om jag inte hade behövt skicka tillbaka den?
Jag har ju 2st tv apparater. Hade jag på något sätt kunnat ha den andra boxen som "tvillingbox"?
Jag har inte hunnit få mina aktiveringskoder från Telia än så jag har inte kunnat testa detta.

Som de skrev ovan, man behöver ett tvilling abonnemang, och det funkar bara på fiber än sålänge.

Häromveckan tog min också nästan 10 minuter, men det berodde på att mjukvaran i boxen uppdaterades.

Samma här, men segt ändå. Klocka boxen nu ikväll tog 6 min 16 sek. Bättre än 10! Men 6 MIN för att starta upp en digitalbox??

Supporten ger mig inget svar som är vettigt heller..

Postad 19 februari 2009 - 08:18

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Som de skrev ovan, man behöver ett tvilling abonnemang, och det funkar bara på fiber än sålänge.

Samma här, men segt ändå. Klocka boxen nu ikväll tog 6 min 16 sek. Bättre än 10! Men 6 MIN för att starta upp en digitalbox??

Supporten ger mig inget svar som är vettigt heller..

Jag startade om min box igår för att testa och det tog 90 sekunder exakt att få bild.

Mvh

Andreas

Postad 19 februari 2009 - 08:20

Vrålapan
  • Vrålapan
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0
Vi har just fått alla grejer som behövs för att koppla in Triple play. Vi fick två TV-boxar och två krypteringskoder. Betyder det att vi har möjlighet att använda båda boxarna utan att skaffa tvilling abonnemang? Det har alltid stått att det skulle ingå två boxar men jag har också hela tiden trott att jag skulle behöva teckna ett till abonnemang för att kunna använda båda men nu blev jag lite fundersam när det kom två kuvert med olika krypteringskoder.

Bara så ni vet så kan jag inte testa detta själv då vi flyttar in i huset först i månadsskiftet. :)

Postad 19 februari 2009 - 08:22

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Nej, du hade inte haft nytta av boxen. Man skall i o f s kunna ha extraabonnemang eller tvillningabonnemang även på ADSL, om förbindelsen tillåter det (samt att man använder Telia Smart), men när du tecknar något av dessa kommer du automatiskt få ut en ny box i samband med det. I så fall hade du suttit med tre boxar där du fortfarande inte kan använda en av dem...

Sträck på dig istället för att du var ärlig, det finns allt för få sådana personer kvar... ;-)

/A

Postad 19 februari 2009 - 09:11

mrjaydee
  • mrjaydee
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

Vi har just fått alla grejer som behövs för att koppla in Triple play. Vi fick två TV-boxar och två krypteringskoder. Betyder det att vi har möjlighet att använda båda boxarna utan att skaffa tvilling abonnemang? Det har alltid stått att det skulle ingå två boxar men jag har också hela tiden trott att jag skulle behöva teckna ett till abonnemang för att kunna använda båda men nu blev jag lite fundersam när det kom två kuvert med olika krypteringskoder.

Bara så ni vet så kan jag inte testa detta själv då vi flyttar in i huset först i månadsskiftet. :)

Det låter som om det är samma upplägg som i den förening jag bor i där vi har ett avtal med Telia som säger att vi ska ha 2 boxar med start-utbudet på - utan avgift, så det är bara om man vill ha flera kanaler utöver de som ingår där som man behöver skaffa sig något abonnemang. Så mata in koderna i respektive box om du nöjer dig med grundutbudet. :-)

Postad 19 februari 2009 - 09:27

Unregistered6214acfd
  • Unregistered6214acfd
  • Lärjunge

• 440 inlägg
  • 0
Litet test av uppstartstid med Telia FiberLan.

Kallstart.
Dra ut strömkabeln och sätta i igen.
Tre försökperioder.
Genomsnitt: 2 min 25 sekunder.

Varmstart.
Från av till på via fjärrkontroll.
Tre försökperioder.
Genomsnitt: 1 min 4 sekunder.

Vid samtliga försök har boxen varit avstängd i 1 min.

/tvtittare

Postad 19 februari 2009 - 11:15

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0

Kallstart.
Tre försökperioder.

Varmstart.
Tre försökperioder.

/tvtittare

Klart bättre än 6 min. Men någon hade fått igång på 90 sek. Var det från kallstart eller varmstart tro? Då en kallstart gick på 2 min 25 sek hos dig. Skulle vara intressant och veta om det gick på kallstart eller varmstart.

Redigerat av Mushunt, 19 februari 2009 - 11:18.

Postad 19 februari 2009 - 11:39

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Klart bättre än 6 min. Men någon hade fått igång på 90 sek. Var det från kallstart eller varmstart tro? Då en kallstart gick på 2 min 25 sek hos dig. Skulle vara intressant och veta om det gick på kallstart eller varmstart.

Varmstart igår kväll.

/A

Postad 19 februari 2009 - 13:35

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Det låter som om det är samma upplägg som i den förening jag bor i där vi har ett avtal med Telia som säger att vi ska ha 2 boxar med start-utbudet på - utan avgift, så det är bara om man vill ha flera kanaler utöver de som ingår där som man behöver skaffa sig något abonnemang. Så mata in koderna i respektive box om du nöjer dig med grundutbudet. :-)

Kan säga att vi har ett erbjudande i föreningen om anslutning till Telia vi fiber. Om vi ansluter kollektivt ingår två boxar per hushåll, max fem kan anslutas, och ingen krypteringsavgift tas ut. Det senare gäller enbart om vi ansluter oss kollektivt.

Dvs ingen som helst extra kostnad och alla kanaler till alla apparater.
Nu ska vi bara välja, Telia eller lokala operatören Transit.

Postad 19 februari 2009 - 19:31

arsonist
  • arsonist
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Hej!
Har nu haft Telia i lite över en månad. Jag upplever fjärrkontrollen till boxen som otroligt seg.
Det slog mig hur mycket som skiljer när jag satt i ett annat rum där jag kör med boxer och den fjärren är det så mycket bättre respons i.
Är det någon annan som upplever samma sak eller har jag bara otur med min box och fjärr?
Är nöjd annars men fjärren håller på att göra mig galen.

Postad 19 februari 2009 - 19:41

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0
Tyvärr så är det samma visa här

Ingen som vet varför det står Varna 0% på mig ?

Postad 19 februari 2009 - 19:50

defiant
  • defiant
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0

Det gör det på mig med men man ser bara sin egen. Klicka på 0:an så får du upp din "Varningslogg" jag antar att siffran ökar om man missköter sig.

Redigerat av defiant, 19 februari 2009 - 19:53.

Postad 19 februari 2009 - 19:52

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

• 2 153 inlägg
  • 0

Det gör det på alla som sköter sig på forumet och följer reglerna :)
Hade du misskött dig så hade du haft 20% eller mer :)

Postad 19 februari 2009 - 19:56

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0
Hehe, ok, då vet jag att jag sköter mig, hade jag ingen aning om :)

/ J

Redigerat av järker, 20 februari 2009 - 08:16.

Postad 19 februari 2009 - 20:33

Unregisteredda852143
  • Unregisteredda852143
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Jag upplever fjärrkontrollen till boxen som otroligt seg.

Enormt seg för mig med. En granne påtalade samma sak för en tid sen.

Tar sin lilla tid att lyckas klicka fram kanal 103...

Postad 19 februari 2009 - 21:54

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0

Enormt seg för mig med. En granne påtalade samma sak för en tid sen.

Tar sin lilla tid att lyckas klicka fram kanal 103...

Verkar inte som att man är själv med detta iaf. Trodde först det kanske var batterierna i dosan som börja bli kassa, men tydligen är det något med dosan och boxen. Väldigt segt när man skall zappa.

Upplevde dock inte detta när jag hade 1510 boxen.. eller någon som har den och tycker det är segt ändå?

Postad 19 februari 2009 - 22:26

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Verkar inte som att man är själv med detta iaf. Trodde först det kanske var batterierna i dosan som börja bli kassa, men tydligen är det något med dosan och boxen. Väldigt segt när man skall zappa.

Upplevde dock inte detta när jag hade 1510 boxen.. eller någon som har den och tycker det är segt ändå?

Jag har både en 1510 och en 1910 igång och jag upplever inte någon av dem som sega. I o f s kör jag vanligtvis en Logitech-fjärr till 1910-boxen, men ibland använder jag originalfjärren också.

Det verkar återigen som att variansen på 1910-boxen är rätt stor (jag tolkar det som att det var den ni hade problem med).

/Andreas

Postad 19 februari 2009 - 22:44

Unregisteredda852143
  • Unregisteredda852143
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Det verkar återigen som att variansen på 1910-boxen är rätt stor (jag tolkar det som att det var den ni hade problem med).

Japp, det är 1910-boxen som jag har.

Precis som Mushunt var jag först inne på batterierna eftersom problemet dök upp först efter några veckor och yttrar sig precis som att det är det som är problemet. Men efter några batteribyten utan att det blir bättre och sen min granne frågade mig om jag hade samma problem så lutar jag åt att felet ligger nån annanstans.

Postad 20 februari 2009 - 06:36

Wille09
  • Wille09
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Min fjärrkontroll till 1910-boxen var också otroligt seg, men i mitt fall hjälpte ett batteribyte. Innan jag bytte batteri så använde jag fjärrkontrollen till 1510-boxen och den funkar ju även till 1910-boxen.

Sedan, om jag får, för ett ögonblick, återgå till min käpphäst. Dolby digital från 1910-boxens HDMI-anslutning.

Vad jag kan förstå jobbar hallberg på Telia. Kan du tänka dig att fråga runt lite på Telia och höra om det alltid kommer att vara så att Dolby digitla inte funkar via HDMI, eller om en programuppdatering av boxen kan fixa detta?

Postad 20 februari 2009 - 08:08

Unregistered342c205a
  • Unregistered342c205a
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Hej!
Har nu haft Telia i lite över en månad. Jag upplever fjärrkontrollen till boxen som otroligt seg.
Det slog mig hur mycket som skiljer när jag satt i ett annat rum där jag kör med boxer och den fjärren är det så mycket bättre respons i.
Är det någon annan som upplever samma sak eller har jag bara otur med min box och fjärr?

Det är givetvis inte lika snabbt som analoga kanalbyten, men jag tycker att den är bra. Man behöver ju faktiskt inte stega till 103 som nån skrev :-)

Min favoritfunktion: Ok-knappen direkt för att få vad som går på alla kanal för tillfället.

/Pharphar

Postad 20 februari 2009 - 08:13

Unregistered342c205a
  • Unregistered342c205a
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Angående SVT play.

jag skickade ett mail till Jan-Olof Gurinder som är distributionschef på SVT. Låter lovande. Se nedan:

Upphovsrättsfrågor, men vi har kommit långt för att kunna öka på det som kan erbjudas via Telias portal. Det kommer alltså ganska mycket mer. De rättigheter vi har för webben kan vi ine åbeopa för den här tjänsten. Tjänsen hos Telia är alltså inte identisk med SVT Play på sebben medn vin använder namnet för allt on demand. Kan sannolikt förvirra begreppen.

Jan-Olof Gurinder

>Till: <[email protected]>
>
>Ärende: Svt play genom Telias IP-tv
>
>
>Hej!
>Jag har IP-tv genom Telia och undrar dock vad anledningen är att det bara är nyheterna som publiceras där och inte samma delar som finns på webben?
>
>/pharphar

Postad 20 februari 2009 - 10:24

Unregisteredda852143
  • Unregisteredda852143
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Man behöver ju faktiskt inte stega till 103 som nån skrev :-)

Nu så skrev jag ju ingenting om att stega sig fram till kanalplats 103.

Det jag menade var att när jag ska nå kanal 103 genom att trycka först 1 sen 0 och slutligen 3 så är fjärrkontrollen så otroligt seg att innan jag lyckas få med alla siffror hamnar jag på kanal 1 eller 10 eller 100 ett antal gånger innan det lyckas bli rätt. Rätt så irriterande i längden.

Redigerat av Unregisteredda852143, 20 februari 2009 - 10:28.

Postad 20 februari 2009 - 10:28

Unregistered342c205a
  • Unregistered342c205a
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Jag skrev ingenting om att stega sig fram till kanalplats 103.

Det jag menade var att när jag ska nå kanal 103 genom att trycka först 1 sen 0 och slutligen 3 så är fjärrkontrollen så otroligt seg att innan jag lyckas få med alla siffror hamnar jag på kanal 1 eller 10 eller 100 ett antal gånger innan det lyckas bli rätt. Rätt så irriterande i längden.

Har inte alls det problemet. Låter konstigt. Något fel din box kanske? Jag har haft 2st 1510 och 2st 1910.

/Pharphar

Postad 20 februari 2009 - 10:35

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0
Jag gick och kollade ungarnas box och hade samma problem faktiskt, så jag startade om boxen och det hjälpte faktiskt.

/ J

Postad 20 februari 2009 - 15:51

coneye
  • coneye
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Om en fastighetsägare/bostadsrättsförening eller liknande väljer Telia Digital-TV kollektivt till alla lägenheter/medlemmar kan man välja mellan tre olika kanalpaket, nämligen Start, Lagom eller Stor.
I dessa fall brukar man få tillgång till två boxar och två uppsättning identifikationskoder per lägenhet/villa med valt utbud.

Redigerat av coneye, 20 februari 2009 - 15:56.

Postad 20 februari 2009 - 15:55

coneye
  • coneye
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Hej!

För egen del upplevde jag precis samma sak.
Efter ett besök hos en polare som även han har 1910-boxen blev jag förvånad att det funkade så pass bra hemma hos honom.
Har efter detta testat lite olika placeringar på boxen i tv-bänken och för min del har det gjort väldigt stor skillnad.

Hörde ryktesvägen att det var en ny fjärrkontroll på gång där on/off-knappen inte sitter så nära volymknapparna!
Är ju som diskuterats oerhört surt att lyckas stänga av boxen av misstag.
Hoppas ryktet stämmer och undrar om det är några fler förändringar gjorda. Någon som vet?

Postad 21 februari 2009 - 11:30

MiWa
  • MiWa
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
Är det någon som lyckats styra 1910-boxen med en annan fjärrkontroll än den som följer med?

Postad 21 februari 2009 - 11:45

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2 231 inlägg
  • 0

Är det någon som lyckats styra 1910-boxen med en annan fjärrkontroll än den som följer med?

Jag kör med multifjärr från Logitech, Harmony 525.

Postad 21 februari 2009 - 12:05

MiWa
  • MiWa
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0

Jag kör med multifjärr från Logitech, Harmony 525.

Har du "lärt den" telia-fjärren eller knappade du in nån styrningskod och i så fall vilken?

Postad 21 februari 2009 - 12:35

defiant
  • defiant
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
Jag använder också en Harmony 525 för att styra 1910-9 boxen.

Den 1910 som fanns i databasen fungerade inte alls så. Jag kontaktade logitech support de la upp alternativa 1910 boxar i min profil och jag tog en av dessa som bas och flyttade runt funktionerna. När jag var klar bad jag logitech lägga upp Motorola vip 1910-9 i databasen de skulle göra det men jag tror inte det blev av.

Du kan prova med Kreatel 1510 som bas.

Redigerat av defiant, 21 februari 2009 - 12:42.

Postad 21 februari 2009 - 13:07

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0

Kallstart.
Tre försökperioder.

Varmstart.
Tre försökperioder.

/tvtittare

Klocka min box igen igår. Tog ca 1 min och 14 sek. WOW säger jag. telia verkar ha gjort sitt jobb äntligen iaf.
Detta gjordes från kallstart.

Så att man har fiber verkar inte ha någon större betydelse..

Sitter på ADSL. 8/1.

Postad 21 februari 2009 - 13:34

MiWa
  • MiWa
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0

Den 1910 som fanns i databasen fungerade inte alls så. Jag kontaktade logitech support de la upp alternativa 1910 boxar i min profil och jag tog en av dessa som bas och flyttade runt funktionerna. När jag var klar bad jag logitech lägga upp Motorola vip 1910-9 i databasen de skulle göra det men jag tror inte det blev av.

Mja, det hade väl iofs gått om jag haft en sådan typ av fjärrkontroll :) Jag har bara en där man kan ange koder för olika märken och typ av utrustning men ingen jag provat funkar (har dock inte provat alla, det är mååånga koder). Fanns faktiskt några koder för Motorola men de funkade inte :)

Postad 21 februari 2009 - 14:12

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2 231 inlägg
  • 0

Som sagt, de 1910 man hittar i databasen fungerar inget vidare. Så jag körde med 1510 istället vilket fungerar precis som det skall. Sedan får man ju småkonfigurera den lite såsom man vill ha den.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.