![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
Postad 15 juni 2009 - 22:18

Postad 15 juni 2009 - 23:45
Kommer inte ihåg hur de va sist, men var de inte så att vi fick den rätt sent? Räknar kanske med att det är 00.00 i USA dvs 09.00 här? Har ingen aning, bara en liten tanke
Men uppdateringen släpps den 17:e i hela världen inte bara i USA. Jag tror att vi kan uppdatera imorn efter 12 på natten, visst man dör inte en dag mer eller mindre

Postad 16 juni 2009 - 10:13
Det är inte långt ifrån att man går under av väntan dock
Så kan det va ibland

Undrar hur långtid tar uppdateringen?
Postad 16 juni 2009 - 10:21

Postad 16 juni 2009 - 10:21
Så kan det va ibland
Undrar hur långtid tar uppdateringen?
den tar inte lång tid alls, typ 10 minuter eller så - minns inte riktigt men det gick snabbt. Fast först ska iofs de 230 Mb stora uppdateringen laddas ner och det kanske kan ta lite tid imorgon

Postad 16 juni 2009 - 10:34
Väntar med spänning!
Postad 16 juni 2009 - 11:15
Det jag tycker ska bli spännande att se är om TomTom, som marknadsledande aktör, kommer släppa sin mjukvara till iPhone imorgon eller om de väntar. Personligen tycker jag det är är en stor miss rent marknadsmässigt om de inte släpper först. Antalet iPhone-användare är många och AppStore når då också V-Ä-L-D-I-G-T många potentiella kunder och iom att Navigon har meddelat att de ska släppa sin nu så kommer det finnas massor av användare som köper det första som kommer ut då de inte orkar vänta. Då kommer TomTom missa MASSOR av kunder då de inte kommer köpa två mjukvaror för samma ändamål.
Som jag ser det måste TomTom släppa sin mjukvara nu i dagarna eller i a f meddela datum för när de kommer släppa den, vilket inte får vara för långt framöver.
Postad 16 juni 2009 - 11:27
Postad 16 juni 2009 - 12:38
Kommer alla mina köpta app att säkerhetskopieras också eller gäller det bara bilder och telefonnummer osv? Jag vill helst inte förlora en massa app som jag köpt för dyra cash!

Postad 16 juni 2009 - 12:52
Alla programen ligger i iTunes mappen. Det enda du behöver komma ihåg är ditt iTuneskonto. Dessutom kan man faktiskt ladda ned programen igen utan extra kostnad.Man måste säkerhetskopiera iphonen innan uppdateringen el?
Kommer alla mina köpta app att säkerhetskopieras också eller gäller det bara bilder och telefonnummer osv? Jag vill helst inte förlora en massa app som jag köpt för dyra cash!
Postad 16 juni 2009 - 12:53
Det jag tycker ska bli spännande att se är om TomTom, som marknadsledande aktör, kommer släppa sin mjukvara till iPhone imorgon eller om de väntar. Personligen tycker jag det är är en stor miss rent marknadsmässigt om de inte släpper först. Antalet iPhone-användare är många och AppStore når då också V-Ä-L-D-I-G-T många potentiella kunder och iom att Navigon har meddelat att de ska släppa sin nu så kommer det finnas massor av användare som köper det första som kommer ut då de inte orkar vänta. Då kommer TomTom missa MASSOR av kunder då de inte kommer köpa två mjukvaror för samma ändamål.
Som jag ser det måste TomTom släppa sin mjukvara nu i dagarna eller i a f meddela datum för när de kommer släppa den, vilket inte får vara för långt framöver.
Instämmer!
Postad 16 juni 2009 - 12:55
Värt att veta är att musik och video måste synkas in igen, det tas bort när man uppdaterar.
Program tas också bort men läggs vad jag minns tillbaka när man återståller sin backup efter uppdateringen, i annat fall har man ju apparna lokalt på sin PC/Mac som man kan lägga in igen efter uppdatering. Har man gjort en backup innan uppdatering och har kvar sina saker på datorn man synkade mot så kommer telefonen ha exakt samma innehåll efter uppdatering som innan.
Postad 16 juni 2009 - 12:57
Alla programen ligger i iTunes mappen. Det enda du behöver komma ihåg är ditt iTuneskonto. Dessutom kan man faktiskt ladda ned programen igen utan extra kostnad.
Coolt, tack som fan! Det visste jag inte att man kunde ladda ned alla köpta program igen.
Ser framemot uppdateringen, det va länge sen man längtade så mycket efter en uppdatering. hehe
Postad 16 juni 2009 - 20:51
Tog inte lång tid innan 3.0 var upplåst
dev team
Tekniken går framåt

Vi som väntar på den lagliga uppdateringen, tror ni att man kan uppdatera inatt?

Postad 16 juni 2009 - 20:54
Man ska ALLTID göra en synkning innan man uppdaterar så att man har en fräsch backup på telefonens innehåll.
Värt att veta är att musik och video måste synkas in igen, det tas bort när man uppdaterar.
Program tas också bort men läggs vad jag minns tillbaka när man återståller sin backup efter uppdateringen, i annat fall har man ju apparna lokalt på sin PC/Mac som man kan lägga in igen efter uppdatering. Har man gjort en backup innan uppdatering och har kvar sina saker på datorn man synkade mot så kommer telefonen ha exakt samma innehåll efter uppdatering som innan.
Blir ingen uppdatering för mig då om musiken försvinner. Går det inte att kopiera över allt till datorn då innan man uppdaterar? Så det går att kopiera tillbaka allt?
Postad 16 juni 2009 - 21:02
Blir ingen uppdatering för mig då om musiken försvinner. Går det inte att kopiera över allt till datorn då innan man uppdaterar? Så det går att kopiera tillbaka allt?
Den riktiga frågan är ju varför du tagit bort all musik från datorn?

Postad 16 juni 2009 - 21:27
goggla efter senuti, har för mig att senaste verisionen ska fixa musik från iphone till datorBlir ingen uppdatering för mig då om musiken försvinner. Går det inte att kopiera över allt till datorn då innan man uppdaterar? Så det går att kopiera tillbaka allt?
Postad 16 juni 2009 - 23:06
gah jag som suttit uppe!
kom på att de apple går efter någon annan klocka. någon som vet något om detta?
Redigerat av Unregistered16d28d9f, 16 juni 2009 - 23:09.
Postad 16 juni 2009 - 23:14
funkar det för någon att uppdatera nu?
gah jag som suttit uppe!
kom på att de apple går efter någon annan klocka. någon som vet något om detta?
Nej, det gick inte att uppdatera

Ska försöka om nån timme igen.
Postad 16 juni 2009 - 23:38
Så nej, vi ska nog inte räkna med 3.0 på några timmar...jag skulle själv inte tro att den kommer innan 09.00, dvs kl 00.00 i Apple City, Cupertino, CA, USA

Postad 17 juni 2009 - 07:41
Det känns som att Sverige ligger alltid sist när gäller mobile och uppdateringar från Apple.
Postad 17 juni 2009 - 08:15

Postad 17 juni 2009 - 08:34
Varför Apple skriver att uppdateringen kommer den 17:e när det är 17:e i USAs tid??
Det känns som att Sverige ligger alltid sist när gäller mobile och uppdateringar från Apple.
Helt ärligt, hade du väntat dig att den skulle släppas sorterat efter de olika tidszonerna så att alla får tillgång till den kl 00:00? Det tror jag inte du hade väntat dig...hoppas jag. Givetvis kommer den när det passar bäst för Apple och USA, tidsmässigt och personalmässigt.
Postad 17 juni 2009 - 08:39

Postad 17 juni 2009 - 18:10

Postad 17 juni 2009 - 18:11
Nu tankas det 3.0
Vafaisken, går inte alls här

Edit: Såja, på väg ner

Redigerat av jaQoB, 17 juni 2009 - 18:20.
Postad 17 juni 2009 - 18:26
Postad 17 juni 2009 - 18:29
Postad 17 juni 2009 - 18:48
Eller missar jag nåt?
Har en säkerhetskopia, men den är inte vidare färsk...
Edit: Säkerhetskopian fixade inte mina kontakter iaf...
Alla gamla säkerhetskopior försvann med... VAFAN
Redigerat av jaQoB, 17 juni 2009 - 19:01.
Postad 17 juni 2009 - 19:08

Riktigt snabba servrar de har Apple.
Första MMSet skickat

Postad 17 juni 2009 - 19:13
"edit" glöm frågan

nu kom det upp att det finns 3.0, dags att tanka.
Redigerat av Unregisteredd2619a18, 17 juni 2009 - 19:15.
Postad 17 juni 2009 - 19:27

Det va snack om "riktig" gps men jag märker inga skillnad på google maps!
Ska ändå köpa TomTom när den kommer till iphone.
Postad 17 juni 2009 - 19:31
Ja, nu har du turn-by-turn gps. Men du måste ju köpa en programvara också såklart.
Jaha ok, då köper jag TomTom mjukvaran när den kommer.
Postad 17 juni 2009 - 19:59
Jag har bytt sim kort efter ett nr byte och nu vill inte telefonen koppla upp mot Itunes, kan inte hhitta det gamla simkortet som jag startade med.
Tips tack.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar