MrDTS
Netgear Stora MS2110 1TB
(NAS-servrar)
|
6
|
(25)
|
Inga priser | |
D-Link Boxee Box DSM-380
(Mediaspelare)
|
9
|
(263)
|
Inga priser |
Början på Mediaskåp med fläktstyrning (0 inlägg)
|
12 år sedan |
Netgear Stora MS2110 (144 inlägg)
|
12 år sedan |
Hjälp med val av mediaspelare (22 inlägg)
|
13 år sedan |
Tips på HTPC-lösning med DVB-T-inspelning ? (4 inlägg)
|
13 år sedan |
HP-skrivare funkar ej med Boxee på nätverket (3 inlägg)
|
13 år sedan |
Termostatstyrd mediabänk! (18 inlägg)
|
14 år sedan |
D-link Boxee box, beställning och tillgång (263 inlägg)
|
14 år sedan |
D-Link med Boxee vs Apple TV 2 med Xbmc (30 inlägg)
|
14 år sedan |
Boxee Box eller WD HD TV Live (9 inlägg)
|
15 år sedan |
NAS-server med RAID 1 (7 inlägg)
|
15 år sedan |
Vägledning i moln-lagring (backup) och koppling till NAS (12 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 08 January 2012 - 17:03
MrDTS
Postad 08 January 2012 - 17:33
Men hittar inte vart man kan se vilka filmer/serier som inte lyckats bli identiferade, så man kan söka själv, har 110 filmer, den har hittat och id. 85, så vill söka och lägga in manuellt... är säkert där, men är väl seg i kolan så här på bakfyllan...
Redigerat av Garrett, 08 January 2012 - 17:39.
Postad 08 January 2012 - 17:34
MrDTS
Postad 08 January 2012 - 18:07
Döp bara om källmappen, hos mig ser det ut såhär:Denna box verkar ha väldiga problem, när det gäller Blu-ray iso, har förstått att EMM inte fungerar med BDMV
MrDTS
-Film
---BDMV
---CERTIFICATE
Postad 08 January 2012 - 18:11
Döp bara om källmappen, hos mig ser det ut såhär:
-Film
---BDMV
---CERTIFICATE
Så ser mina ut ochså nästan ?
-Film
---BDMV
---CERTIFICATE
Redigerat av Unregistered7126f11a, 08 January 2012 - 18:13.
Postad 08 January 2012 - 18:16
Nej den har inga problem, läs denna istället
http://forums.boxee....ead.php?t=37197
Har försökt att göra som det står där men tyvärr, ska man behöva gå en programmering kurs för att få omslagen att fungera ?
MrDTS
Har ställt in som det står där, den skapar något i BDMV/STREAM men ser inget i BB bara det som den hämtar automatiskt blir inte de omslagen som jag valt i EMM ?.
Redigerat av Unregistered7126f11a, 08 January 2012 - 18:20.
Postad 08 January 2012 - 18:19
Inte bekräftad vad jag sett. Tror inte den är med i denna version!?Känns som även DTS-HD buggen är fixad, nån mer som testat ?
Nä räcker med kurs i XML.Har försökt att göra som det står där men tyvärr, ska man behöva gå en programmering kurs för att få omslagen att fungera ?
MrDTS
Pröva spara ned denna http://nfo.sprocket....O.ashx?id=19995
Postad 08 January 2012 - 18:26
Inte bekräftad vad jag sett. Tror inte den är med i denna version!?
Nä räcker med kurs i XML.
Pröva spara ned denna http://nfo.sprocket....O.ashx?id=19995
ska jag prova att lägga in denna ? men var ska den ligga ? har tyvärr inte avatar på servern (bara som BD skiva)
Postad 08 January 2012 - 18:37
\MOVIE-NAME\movie.nfo (OR MOVIE-NAME.nfo)
\MOVIE-NAME\folder.jpg (OR movie.tbn OR MOVIE-NAME.tbn)
Se till att tömma dina sources och skanna om allt.
Men kan jag ge dig ett tips så är det att hålla sig till ISO eller mkv. Ser ingen större fördel att spara BDMV.
Postad 08 January 2012 - 18:54
http://forums.boxee.tv/index.php
Tack för mig!
Postad 08 January 2012 - 19:12
La in betan nyss, och det känns ju helt klart rappare, och en 720p film jag inte kunde se igår, pga att det hackade i bilden, funkade klanderfritt idag. Så känns positivt =)
Och allt annat verkar funka med
Navi X är riktigt nice, har inte haft den installerad innan...
Fungerar ditt Navi-X ? Jag kommer till Boxee browsern när jag försöker starta en film,
Postad 08 January 2012 - 19:21
Är det här en Boxee Box tråd eller Ember media tråd?? Inte för att jag vill gå in och moderera på något sätt men det finns en uppsjö av Ember media frågor och lösningar i Boxee forum.
Tack för mig!
För att få omslag på Boxee Box måste du tyvärr använad EMM verkar inte finnas något annat sätt, så det är högst prioterat här på forumet.
Det jag menar är att få SVENSKA alla vill inte ha utlänska.
MrDTS
Redigerat av Unregistered7126f11a, 08 January 2012 - 19:24.
Postad 08 January 2012 - 19:30
Är det här en Boxee Box tråd eller Ember media tråd?? Inte för att jag vill gå in och moderera på något sätt men det finns en uppsjö av Ember media frågor och lösningar i Boxee forum.
Tack för mig!
Håller med dig. Finns andra ställen att diskutera EMM som passar bättre.
Fungerar ditt Navi-X ? Jag kommer till Boxee browsern när jag försöker starta en film,
Fungerar bra för mig.
Postad 08 January 2012 - 19:46
\MOVIE-NAME\BDMV
\MOVIE-NAME\movie.nfo (OR MOVIE-NAME.nfo)
\MOVIE-NAME\folder.jpg (OR movie.tbn OR MOVIE-NAME.tbn)
Se till att tömma dina sources och skanna om allt.
Men kan jag ge dig ett tips så är det att hålla sig till ISO eller mkv. Ser ingen större fördel att spara BDMV.
Tack
Har fått det att fungera, går det att få rätt väg på en gång istället att den lägger dessa i BDMV/STREAM, ska det andra den skapar vara kvar i BDMV/STREAM, index, index.tbn mm ?
MrDTS
Postad 08 January 2012 - 19:52
Postad 08 January 2012 - 20:03
Tack för mig!
Ja, det finns väl en j-kla massa om Boxee Boxen i det forumet också...så det kanske inte ens behövs en Boxee Box tråd på detta forum
EMM jobbar bra ihop med Boxee Box så det har inte känts så fel att tipsa om detta. Tyvärr så verkar en del (*host* MrDTS) ha väldiga problem att ens ställa in de basala funktionerna, och då blir det lätt en massa frågor som bollas. Nu verkar en del (*host* MrDTS) ha kommit igång så nu kanske det inte blir så många fler frågor runt detta till Boxee Boxen (i mitt tycke) perfekta komplement
Postad 08 January 2012 - 20:11
Tack för de som försöker att hjälpa till
MrDTS
Postad 08 January 2012 - 20:16
Det tråkiga med alla mediaspelare är att de skryter alla med hur fina cover walls man kan ha o info om filmen mm, men tyvärr aldrig på svenska då blir det som nu man får "ful" hacka, istället för att välja svenska från början
en annan som inte är så haj på Ful hack så vart vänder man sig då ?
MrDTS
Det håller jag helt med om.
Min ACRyan kräver YAMJ för att ens se halvsnyggt ut.
Jämfört med den så fungerar Boxee Boxen rent av perfekt direkt ut ur...ehh...boxen
Postad 08 January 2012 - 20:48
Det tråkiga med alla mediaspelare är att de skryter alla med hur fina cover walls man kan ha o info om filmen mm, men tyvärr aldrig på svenska då blir det som nu man får "ful" hacka, istället för att välja svenska från början
en annan som inte är så haj på Ful hack så vart vänder man sig då ?
MrDTS
Är det en NFO fil du behöver hacka ?
Postad 08 January 2012 - 20:52
Som redan uppmärksammats på andra forum men kanske inte här.
AirPlay har slutat fungera.
Afan, varför?
Postad 08 January 2012 - 20:58
Afan, varför?
Det kan man fråga sig men surt som tusan.
Men om jag får välja det nya gränssnittet eller AirPlay blir det gränssnittet.
Postad 08 January 2012 - 21:35
MrDTS
Postad 08 January 2012 - 23:46
Jag är lite ny på detta område och har försökt hitta info om hur man ska ställa in displayinställningarna utan att lyckas och tänkte kolla om det finns någon vänlig stjäl här som vet vad man ska välja. Jag kör via en denon avr-1910 reciever till en philips full HD led TV och det är främst dessa inställningar jag undrar över:
HDMI Output : RGB High, RGB Low. YUV 444, YUV 422 ??
HDMI Pixel depth: 24 Bit, 30 Bit, 36 Bit ??
Enable EDID - On/ Off - requires reset
Tack på förhand!
Postad 09 January 2012 - 10:07
Fast nu frångår du ISO-containern antar jag, dvs filerna ska vara uppackade, eller ...?Döp bara om källmappen, hos mig ser det ut såhär: -Film --Avatar 2009 ---BDMV ---CERTIFICATE
Postad 09 January 2012 - 10:13
Detta stämmer inte helt, eftersom TVIXIE kan göra detta åt dig på ett par plattformar (Dune, TVIX, Mede8or, ...). Dock ej Boxee vad jag vetDet tråkiga med alla mediaspelare är att de skryter alla med hur fina cover walls man kan ha o info om filmen mm, men tyvärr aldrig på svenska...
Postad 09 January 2012 - 10:50
Hej!
Jag är lite ny på detta område och har försökt hitta info om hur man ska ställa in displayinställningarna utan att lyckas och tänkte kolla om det finns någon vänlig stjäl här som vet vad man ska välja. Jag kör via en denon avr-1910 reciever till en philips full HD led TV och det är främst dessa inställningar jag undrar över:
Tack på förhand!
Hej
Lånar din tråd lite
Hart samma typ av fundering men använder mig av Harman & Kardon BDS870 samt en Epson EH-TW3200, någon mer som har samma typ av setup med tips på inställningar.
Postad 09 January 2012 - 12:08
Allt material distribuerat via nätet, dvd eller blu-ray är yuv 4:2:0.Hej!
Tack på förhand!
Default för boxen är rgb low 24bit (3 x 8 bitar) vilket ger korrekt nivå på alla "normala" tv.
Hos mig klipper rgb vid 16/235 (svart/vitt) vilket iofs är ok, men yuv 4:4:4 gör det inte, så det kan vara ett vettigt alternativ.
30 eller 36 bitar ger inga fördelar alls, och vete f-n om det ens är implementerat...
EDID ON gör i bästa fall bara att boxen inte kan switcha till en standard som tv:n inte klarar, men det är också allt.
Upplever man ingen skillnad på rgb och yuv finns det givetvis ingen anledning att ändra på något.
Postad 09 January 2012 - 16:32
Jag har testat att rippa Sopranos (med DVDFab) och sedan konverterat till en iso-image med hjälp av ImgBurn. Jag tycker det är ganska smidigt, men ibland när jag tittar så "spricker bilder". Vad beror det på? Är det någon inställning jag måste ändra?
Redigerat av TCM, 09 January 2012 - 17:32.
Postad 09 January 2012 - 17:21
Frågan gällde BDMV.Fast nu frångår du ISO-containern antar jag, dvs filerna ska vara uppackade, eller ...?
Postad 09 January 2012 - 17:57
Oj vad mycket fräschare/snyggare utseendet blev med betan!
Men hittar inte vart man kan se vilka filmer/serier som inte lyckats bli identiferade, så man kan söka själv, har 110 filmer, den har hittat och id. 85, så vill söka och lägga in manuellt... är säkert där, men är väl seg i kolan så här på bakfyllan...
Bump... kommer man kunna se vilka filmer som inte blivit identiferade när denna släpps officiellt? Saknar redan den funktionen, eller så har jag inte hitta den, hä hä
Postad 09 January 2012 - 18:12
Bump... kommer man kunna se vilka filmer som inte blivit identiferade när denna släpps officiellt? Saknar redan den funktionen, eller så har jag inte hitta den, hä hä
Funktionen finns, tror det ligger under Inställningar/Filer.
Postad 09 January 2012 - 18:36
Ligger på EXAKT samma ställe som tidigare.
Inställningar-Filer
Filer-Mina Källor
Postad 09 January 2012 - 18:45
Vad tycker ni om betan? Tycker den är grymt snyggare än förra iaf!
Postad 09 January 2012 - 19:45
- Ehh, nä, tänkte inte på det.
- Men du ska ju föreställa Head of Software engineering?
- Eh, ja men det här med testning för helt nytt för oss.
- Men har ni ingen checklista där det framgår att all funktionalitet ska testas innan release?
- Eh, nä. Vi har väl inte det.
- Idiot.
Postad 09 January 2012 - 19:50
@Ni som rippar DVD till iso
Jag har testat att rippa Sopranos (med DVDFab) och sedan konverterat till en iso-image med hjälp av ImgBurn. Jag tycker det är ganska smidigt, men ibland när jag tittar så "spricker bilder". Vad beror det på? Är det någon inställning jag måste ändra?
Jag vet inte vad du menar med "spricker bilder", men själv kör jag med AnyDVD + CloneDVD2 som gör allt i ett svep.
Jag har aldrig haft problem med "spricker bilder"...men jag vet å andra sidan inte vad du menade heller
Mina ISO:s sparas i originalformat och jag komprimerar dem inte ett dugg. Den största ISO:n jag har ligger på cirka 8.3GB.
- Men kollade du inte att Airplay funkade innan du släppte betan?
- Men har ni ingen checklista där det framgår att all funktionalitet ska testas innan release?
- Idiot.
Det finns nog viktigare grejer än Airplay att gnälla på...om man nu ska gnälla.
Personligen är jag helt ointresserad av Airplay, och tycker att denna betaversion känns som en uppryckning även om jag också noterat små buggar
Postad 09 January 2012 - 19:58
Airplay har aldrig varit en officiell feature. Kan tänka mig att koden inte var tillräckligt bra för att släppas ännu, lär komma senare eller med SDK 25.- Men kollade du inte att Airplay funkade innan du släppte betan?
- Idiot.
Postad 09 January 2012 - 20:15
Jag vet inte vad du menar med "spricker bilder", men själv kör jag med AnyDVD + CloneDVD2 som gör allt i ett svep.
Jag har aldrig haft problem med "spricker bilder"...men jag vet å andra sidan inte vad du menade heller.
Mina ISO:s sparas i originalformat och jag komprimerar dem inte ett dugg. Den största ISO:n jag har ligger på cirka 8.3GB.
Det ska vara "spricker bilden" (men det kanske inte hjälper så mycket
Jag vet inte hur jag ska beskriva det annars. Delar av bilden fragmenteras. Jag ska se om jag kan fota det.
Jag komprimerar inte heller något. Jag använder som sagt DVDFab och rippar "Hela skivan", "Kvalitet: 100 %". Det enda som jag ändrar från originalet är att jag kryssar i "Ta bort irriterande PGC (t.ex. kopieringsskyddsvarningar". Sedan skapar ImgBurn en ISO - inte heller där borde det ske någon komprimering tycker jag.
Postad 09 January 2012 - 20:19
@Ni som rippar DVD till iso
Jag har testat att rippa Sopranos (med DVDFab) och sedan konverterat till en iso-image med hjälp av ImgBurn. Jag tycker det är ganska smidigt, men ibland när jag tittar så "spricker bilder". Vad beror det på? är det någon inställning jag måste ändra?o
Du kan rippa direkt till iso med dvd fab
Postad 09 January 2012 - 20:26
Du kan rippa direkt till iso med dvd fab
Med gratisversionen eller måste jag betala?
Postad 09 January 2012 - 20:37
Med gratisversionen eller måste jag betala?
Är det DVD PassKey du använder eller är det DVDFab huvudprogrammet ? Om det är huvudprogrammet så har du 2 fält högst upp på höger sida = Källa och mål till höger om dessa finns det 2 knappar en med en bild på en katalog och den andra en bild på en skiva välj den högra med skivan då får du en ISO fil.
Postad 09 January 2012 - 21:23
Är det DVD PassKey du använder eller är det DVDFab huvudprogrammet ? Om det är huvudprogrammet så har du 2 fält högst upp på höger sida = Källa och mål till höger om dessa finns det 2 knappar en med en bild på en katalog och den andra en bild på en skiva välj den högra med skivan då får du en ISO fil.
Det är huvudprogrammet och jag hittade knappen. Att jag inte sett det tidigare
Jag provkörde en dvd. När DVDFab hade rippat klart och det var dags för att skapa en ISO så körde ImgBurn igång - händer det hos dig också eller är det bara för att jag har det installerat?
Postad 09 January 2012 - 21:31
Det är huvudprogrammet och jag hittade knappen. Att jag inte sett det tidigare
- tack.
Jag provkörde en dvd. När DVDFab hade rippat klart och det var dags för att skapa en ISO så körde ImgBurn igång - händer det hos dig också eller är det bara för att jag har det installerat?
samma för mig
Postad 09 January 2012 - 21:51
Hittar ingen inställning för att styra var filmen ska visas, snälla hjälp mig!
Skulle kanske inte ha uppgraderat, varför ändra något som funkar?
Postad 09 January 2012 - 22:04
Samma här. Och självklart försvann dessa när sambon+barnen var hemma själva och den otroligt lättanvända spelaren skulle köras utan hjälp av sin ägare för första gången. Katastrof när SVT play inte fungerade. Dagen efter när jag skulle laga så funkade allt såklart igenHmm nu var dom tillbaks igen.
Tycker just SvtPlay2 funkar bättre mer anpassad för BB, förhandlar om till bästa möjliga bild/överföring.
TV4play ger sämre bild och dras med massa reklam junk.
Ja, men det är fortfarande dropouts. En lösning med nytt SDK från intel är igång och ska komma i en FW runt mars/aprilSökte i tråden efter inlägg om bitstream-ljud och hittade en del sura kommentarer om att det inte funkade, först drop-outs och sedan licens-strul.
Hur ser det ut i nuläget? Kan man spelar BD-images och få ut TrueHD och DTS-MA?
Licenserna kommer inte lösas utan det gäller att din förstärkare klarar bitstreamen.
Vadå detta har väl att göra med att Boxee inte stödjer silverlight? Inte nån RGB settingHar gjort Factory reset (Återställning till standard via systemmenyn)
Även valt 24 bitars och RGB low.
Ser ändå inte alla filmer på Headweb.
Saknar Irene Huss bl.a. och Baksmällan och troligen massor av andra.
Postad 09 January 2012 - 22:06
samma för migDet är huvudprogrammet och jag hittade knappen. Att jag inte sett det tidigare
- tack.
Jag gick in i DVDFab:s inställningar -> DVD/Blu-ray -> Bränn
och klickade på "Standard"
Då använder DVDFab istället "VSO bränningsmotor" för att skapa ISO:n. Jag gjorde ett exemplar av varje och det blev en liiiten skillnad i storlek. Jag har ingen aning om det har någon betydelse (har ännu inte hunnit kolla ev. skillnader i bildkvalitet). ImgBurn till vänster
Compare_ISO_ImgBurn_vs_VSO.png 83.37K
1 Antal nerladdningar
Postad 09 January 2012 - 22:10
Redigerat av Unregistered0be7bb57, 09 January 2012 - 22:12.
Postad 09 January 2012 - 22:14
Postad 09 January 2012 - 22:14
Man måste väl i så fall hoppa ur fullskärmen och klicka på upplösningsikonerna med hjälp av det hopplösa flytta muspilen med piltangenterna för till sist flytta sig till fullscreenknappen och trycka på den.Du vet väl om att du kan ställa in högre upplösning när du tittar på SvtPlay genom appen?
Appen kör väl alltid "Auto" som default och det går väl inte att ändra utan att behöva göra ovanstående i varje klipp?
Tips mottages tackssamt då jag tycker att AUTO inte är stabilt utan den går ner på lägre bitrate helt i onödan.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
Början på Mediaskåp med fläktstyrning
18 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?