Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor

5753 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 oktober 2013 - 16:59

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Aldrig förstått tjatet om TV6 HD (skrev likadant i Canal DIgital tråden vilka jag ser på tv via).
Travel Channel HD måste ju vara en "riktig kanal" för vad har TV6 HD som lockar speciellt mycket?
En enda Champions League match i månaden för att locka kunder till de riktiga Viasat kanalerna. Förra veckan sändes kvalet till F1 på TV6 men tävlingen gick naturligtvis inte där. Idag sändes inte ens kvalet där.
/Fredrik

MTG och Viasat delar på rättigheterna till Champions League. MTG har rätt att sända två av de fyra semifinalmatcherna. TV6 sände t ex Bayern München-Barcelona 23 april i år. Som ComHem-kund missade man den matchen i HD-kvalitet eftersom den inte sändes direkt i Viasat Fotboll HD.
Dessutom kommer TV6 att sända från Vinter-OS 2014 tillsammans med övriga MTG-kanaler.
Om Travel Channel HD är "riktig kanal" eller inte kan man tvista om. ComHem har den i SD-kvalitet och mycket av det material som Travel Channel sänder är repriser på flera år gamla program.

Postad 05 oktober 2013 - 17:05

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0

mycket av det material som Travel Channel sänder är repriser på flera år gamla program.

Och vad har TV6 då, förutom någon enstaka match i Champions League? Jo enbart massa repriser av gammal skåpmat.

OS snacket behöver inte dras in här, kanalen önskades långt innan OS rättigheterna blev klara.

/Fredrik

Postad 05 oktober 2013 - 17:14

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Och vad har TV6 då, förutom någon enstaka match i Champions League? Jo enbart massa repriser av gammal skåpmat.
OS snacket behöver inte dras in här, kanalen önskades långt innan OS rättigheterna blev klara.
/Fredrik

Jag förstår att du av någon anledning tycker TV6 HD är obehövlig. Kanske även TV6 i SD kan undvaras?
Jag tycker att de HD-kanaler som finns i landet (och de är inte många jämfört med utbudet i Storbritannien eller USA) ska erbjudas abonnenterna. Sedan får var och en avgöra vad man tittar på.
Jag kan trösta dig med att endast TiVo-kunder kommer att få tillgång till nya kanaler utan att betala extra (om ComHem tar in dem vill säga). Och jag har inte TiVo - inte än i alla fall. :)

Postad 05 oktober 2013 - 17:22

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0
Ser enbart på HD kanalerna hos Canal Digital (om det inte är Färjestad som sänds på Hockey kanalen eller Extra kanalerna)

Var utbudet hos TV6 jag ifrågasatte, vad har dom liksom? Bara en enda Champions League match i månaden, det räcker inte för mig men tydligen för dig.

Slut med OT från mig. Men kanske ska tillägga att jag har valet att välja Com Hem som leverantör av tv men kör med egen parabol via Canal Digital istället.

/Fredrik

Redigerat av porch123, 05 oktober 2013 - 17:30.

Postad 05 oktober 2013 - 19:48

Unregistered863154f7
  • Unregistered863154f7
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Är ju en match varje omgång av Champions League på Tv6, så cirka 2 per månad...

Sen vadå om OS, när Viasat startade Tv6 HD så hade de redan rättigheterna till OS 2014...

Men vill man vara negativ så...

Postad 05 oktober 2013 - 20:01

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0

Är ju en match varje omgång av Champions League på Tv6, så cirka 2 per månad...

Sen vadå om OS, när Viasat startade Tv6 HD så hade de redan rättigheterna till OS 2014...

Men vill man vara negativ så...

Wow, du verkar ju kunnig. Kan du precisera fakta när TV6 HD startades samt när OS rättigheterna för 2014 blev klara?

Har haft fel förut så ser det bara som lärorikt om jag haft fel.

/Fredrik

Postad 05 oktober 2013 - 20:41

Unregistered863154f7
  • Unregistered863154f7
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Tv6 HD startade November 2012
Viasat skaffade rättigheterna till OS Juni 2011

Så väldigt lång tid emellan!

Redigerat av Unregistered863154f7, 05 oktober 2013 - 20:42.

Postad 05 oktober 2013 - 21:01

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0
Se där, fick googla själv eftersom inga källor presenterades. Anser fortfarande att det finns bättre kanaler att önska än TV6HD, en match i Champions L i månaden räcker inte för mig i alla fall. Och är ingen som vet vad som ev sänds i kanalen under OS.

/Fredrik

Postad 06 oktober 2013 - 00:41

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Se där, fick googla själv eftersom inga källor presenterades. Anser fortfarande att det finns bättre kanaler att önska än TV6HD, en match i Champions L i månaden räcker inte för mig i alla fall. Och är ingen som vet vad som ev sänds i kanalen under OS.

/Fredrik

vafaan, finns kanalen i HD ska vi ha den. spelaringen roll va mökke eller lite sport dom sänder. det är skitdåligt av Comhem att vi inte har allt i HD som finns....fa e ju kass att se vad som helst i icke HD.
På tiden kanalbolagen gör en gemensam satsning och blir lite mer kundvänlig, finns inget intresse att jobba för att vi ska bli nöjda....konstig affärside.

Väntar fortfarande på det bolag som vågar satsa på ett paket med enbart HD-kanaler.

Tivo........sån skit.

Postad 06 oktober 2013 - 08:29

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0

Väntar fortfarande på det bolag som vågar satsa på ett paket med enbart HD-kanaler.

Ja det vore ett drömscenario.

/Fredrik

Postad 06 oktober 2013 - 09:15

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Ja att hålla på o dividera vad som är bra program etc är ju meningslöst,då vi ju alla tycker olika.Men vad vi nog kan hålla med om allihop, är att man vill se programmen som sänds i bästa möjliga kvalite'.

Postad 07 oktober 2013 - 08:27

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
I dagens DN (och säkert på andra ställen) finns en helsidesannons från ComHem med vad som tydligen är den nya kommunikationen för TiVo (som har officiell lansering idag 7 okt).
ComHems tidigare byrå King som uppfann och underhöll Judit & Judit har inte fått förtroendet att sköta TiVo-lanseringen och det kan man ju begripa. Judit & Judit står fr o m förra veckan för "äldre paketeringar" och "tidigare digital-tv".
Catch phrase för TiVo är enligt annonsen:
"Lev livet utan dålig tv."
Helsidesbilden är en ung snygg tjej, byxlös och med flygande hårsvall grenslande en kraftfull häst i full galopp. Föga kreativt grepp kan man tycka. Symboliken med hästen och TiVo är kanske inte helt uppenbar för alla utanför ComHems högkvarter. Är det TiVo som är en häst eller hästen som är TiVo? Tjejen lever tydligen livet medan TiVo gör att hon slipper "dålig tv".
Läsaren får en förklaring till vad TiVo kan göra medan man "lever livet" på hästryggen eller var det nu är:
"Hej. Det är jag som är TiVo från Com Hem. Medan du lever livet är jag här och söker, tipsar och spelar in tv som du gillar. Då slipper du allt som inte faller dig i smaken."
Frånsett den unga tjejen på hästen (en kommunikation som säkert riktar sig till mogna män som jag) tycker jag att reklamen för TiVo inte är så mycket bättre än Judit & Judit som jag aldrig gillat.
Kolla gärna och kommentera annonsen.

Hittade bilden här:
http://www.dagensmed...hus_print_3.pdf

Redigerat av Unregistered558ade6e, 07 oktober 2013 - 09:09.

Postad 07 oktober 2013 - 08:48

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

• 1 399 inlägg
  • 0

.

ComHems tidigare byrå King som uppfann och underhöll Judit & Judit har inte fått förtroendet att sköta TiVo-lanseringen och det kan man ju begripa. Judit & Judit står fr o m förra veckan för "äldre paketeringar" och "tidigare digital-tv".

Judit(h?) & Judit(h?) är ju iaf kvar, se bara på deras hemsida:

Postad bild

.

Redigerat av Kung Nu, 07 oktober 2013 - 08:49.

Postad 07 oktober 2013 - 09:07

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Judit(h?) & Judit(h?) är ju iaf kvar, se bara på deras hemsida:

Det kan säkert finnas rester av Judit & Judit kvar på olika ställen. De har ju hållit på i flera år och det finns säkert många bilder både på hemsidan och i trycksaker som tagits fram medan King höll i kommunikationen.
Men TiVo-kampanjen görs utan Judit & Judit:
http://www.dagensmed...icle3775944.ece
Nya byrån är brittisk och heter RKCR/Y&R.
Kolla den "häftiga" videon - den kommer säkert att rulla som tv-reklam i olika kanaler under närmaste veckorna.

Postad 07 oktober 2013 - 14:34

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
den hemskaste reklam jag sett haha den säger mig absolut ingenting

Postad 07 oktober 2013 - 14:48

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
Judit & Judit verkar dock inte ha pensionerats - bara fått ledigt ett tag:
http://www.resume.se...ign=unspecified

"Kampanjen är signerad brittiska RKCR/Y&R och Judit & Judit är inte med. TiVo själv står i fokus
– TiVo-tjänsten saknar idag motsvarighet på svenska marknaden och därför behöver vi förklara för kunderna vad den går ut på. Genom att sätta TiVo i huvudrollen vill vi förklara nyttan med tjänsten och varför den är bättre än andra tv-tjänster”, säger Martin Fridolf, tillförordnad marknadschef på Comhem i en kommentar.
Han uppger dock att det inte är så att man skrotar Judit och Judit, utan den är alltjämt i högsta grad fortfarande en del av vår kommunikationsstrategi och King är fortsatt huvudbyrå.
– Just för den här lanseringskampanjen har vi valt en annan väg att sticka ut från annat vi gör”, säger Martin Fridolf i en kommentar."

Fast beslut om Judit & Judit kommer nog att fattas när nye marknadschefen Jonas Tränk tillträder 1 mars nästa år efter karantänen han är ålagd enligt avtal med Viasat. Hoppas damerna skickas iväg på förtidspension då för jag tror många är trötta på dem efter dessa år.

Postad 07 oktober 2013 - 17:21

SläGGa
  • SläGGa
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Vilken flopp! Här har Comhem slagit på stora trumman i ett par månader för kommande Tivo satsningen .Fantastiskt att man kan se TV när man vill. Kunde man inte det tidigare också? Jag kunde åtminstone spela in de program jag ville titta på vid ett senare tillfälle. När jag tänker efter kunde jag det redan 1985 på min VHS. Alltså, inget nytt under solen där. Det som skulle kunna vara av intresse är ToGo lösningen, men vad jag kan se är det bara SVT1 och SVT2 jag kan se via TivoToGo, resten är bara utfyllnadskanaler som den stora massan inte är det minsta intresserad av. Visserligen säger Comhem att det kommer att fyllas på efter hand, men det vet ju alla vad Comhems lite flummiga löften brukar innebära. Dessutom kan man inte ge några datum för när ToGo lösningen kommer för Weben och Android. Seriösa företag skulle åtminstone ha detta klart för sig när man säljer en produkt.

Slutsatsen är att vi tvingas betala en jäkla massa mer pengar för att kunna spela in det vi redan tidigare kunde och att vi kan se SVT1 och 2 på andra enheter, som vi också tidigare kunde.

Vet Comhem om att man kan se dessa kanaler via SVT play:), gratis. Man kan ju undra hur marknadsavdelningen på Comhem tänker. Ursäkta, jag menar förstås inte hur de tänker utan om de tänker.

Om de sedan lyckas med konststycket att mjölka oss på 59kr/ månad genom att lägga kanal5 HD som tillvalskanal och inte ingå i de gamla paketen, då är ju lyckan total.

Grattis Comhem!

http://www.canaldigital.se/
http://www.boxer.se/

Redigerat av SläGGa, 07 oktober 2013 - 17:29.

Postad 07 oktober 2013 - 17:48

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 1
Läser på ComHems Facebook att flera TiVo-abonnenter som nu fått efterlängtade appen TiVoToGo är besvikna på att det är huvudsakligen kanaler av typen Nickelodeon och Boomerang som hittills kan avnjutas trots ComHems storstilade löften:
"Du kan se tv, Play och film i din mobil, surfplatta och dator. Du får en och samma upplevelse tack vare appen TiVoToGo™."
I den takt ComHem hittills lyckats med förhandlingar med programbolagen kommer det förmodligen att ta väldigt lång tid innan den totala TiVo-upplevelsen kan bli tillgånglig i "mobil, surfplatta och dator".
Tänk bara på problemen med att ordna fram Viaplay för oss som har Viasat-abonnemang hos ComHem! Ska Viaplay nu bli tillgängligt för TiVo men inte för oss som sitter med "gamla paketeringar" som dessutom saknar många HD-kanaler trots fullt pris???

Postad 08 oktober 2013 - 16:41

Unregisterede80b659c
  • Unregisterede80b659c
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 1
Bästa ComHem, enligt information från er kundtjänst tidigare idag, klarar er splitternya Tivo box, ’Bra TV’ per er själva, ej av att spela in Text TV data! Det vill säga, när man spelar upp ett inspelat Svensk språkigt program från (primärt) SVT har man i Tivo boxen ej tillgång till textningen som ligger i text tv.
Om detta stämmer, och er medarbetare i kundtjänst gav både ett kompetent intryck och var, efter att ha testat själv, helt säker på sin sak, är jag mycket spänd på er kommentar.
Jag finner det oerhört att i en ny produkt dra bort tjänster som är en viktig del i användarupplevelsen för de av era kunder med funktionshinder (hörselnedsättning i det här fallet) och dessutom när teknologin finns sen många år tillbaka, inklusive i era egna produkter (Humax HD PVR’n t.ex.).
Har ni en åtgärdsplan för att fixa problemet? När kan vi i så fall förvänta oss att det kommer att fungera? Alternativet skulle väl i så fall vara att er nya policy är att kunder med hörselnedsättning bryr vi oss inte om.
Ser fram emot snart svar.

Postad 09 oktober 2013 - 13:37

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Bästa ComHem, enligt information från er kundtjänst tidigare idag, klarar er splitternya Tivo box, ’Bra TV’ per er själva, ej av att spela in Text TV data! Det vill säga, när man spelar upp ett inspelat Svensk språkigt program från (primärt) SVT har man i Tivo boxen ej tillgång till textningen som ligger i text tv.
Om detta stämmer, och er medarbetare i kundtjänst gav både ett kompetent intryck och var, efter att ha testat själv, helt säker på sin sak, är jag mycket spänd på er kommentar.
Jag finner det oerhört att i en ny produkt dra bort tjänster som är en viktig del i användarupplevelsen för de av era kunder med funktionshinder (hörselnedsättning i det här fallet) och dessutom när teknologin finns sen många år tillbaka, inklusive i era egna produkter (Humax HD PVR’n t.ex.).
Har ni en åtgärdsplan för att fixa problemet? När kan vi i så fall förvänta oss att det kommer att fungera? Alternativet skulle väl i så fall vara att er nya policy är att kunder med hörselnedsättning bryr vi oss inte om.
Ser fram emot snart svar.

Hej,

Med nuvarande mjukvara är det tyvärr problem att aktivera textning via text-tv på inspelat material samt On Demand, dvs starta om och play. Vi hoppas på en lösning inom kort.

Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice

Postad 09 oktober 2013 - 13:48

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 0

den hemskaste reklam jag sett haha den säger mig absolut ingenting

den får ju inte en att vilja sätta sig framför tvn iaf

Postad 09 oktober 2013 - 13:57

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
så sant

Postad 09 oktober 2013 - 14:40

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

den får ju inte en att vilja sätta sig framför tvn iaf

Finns det många reklamfilmer som får dig till det? Det finns många som är bättre än denna men det finns många som är mycket mer irriterande också.

Postad 09 oktober 2013 - 15:04

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 0

Finns det många reklamfilmer som får dig till det? Det finns många som är bättre än denna men det finns många som är mycket mer irriterande också.

en reklamfilm för en tv-tjänst bör få mig att vilja konsumera tv

Postad 09 oktober 2013 - 15:47

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
"TiVo spelar inte bara in program och tipsar om olika program utefter önskemål, utan att tjänsten samlar också ihop ett personligt bibliotek av programmen som man gillar att titta på."
"För de allra flesta är det nog inte kanaler och tv-innehåll som saknas, det är att hitta godbitarna som är svårt, säger Asanga Gunatillaka, produktdirektör på Comhem i en kommentar.
TiVo samlar tv-kanaler, filmbutik, play-tjänster och appar som Youtube och Netflix på en och samma plats och gör allt sökbart.
– Du kan lägga allt vad tv-tablåer heter år sidan, och du slipper hålla reda på vilket innehåll du hittar var, TiVo kommer göra jobbet åt dig, säger Asanga Gunatillaka i en komentar."
"Huvudbudskapet är att medan du är ute och lever livet spelar Tivo in dina favoritprogram, som du kan ta del av när du vill."

Jag undrar om ComHem inte uppfinner behov som kanske inte så många har bara för att man vill hitta på argument för TiVo.
Hur många känner att de inte kan "leva livet" bara för att de saknar en manick hemma som spelar in program som den tror passar husse eller matte?
De som tittar lite på TV är den kategori som inte kommer att bli särskilt motiverade av att komma hem efter att ha "levt livet" en helg och finna att TiVo-boxen har lyckats spela in 18 timmar program och filmer under helgen. När är det tänkt att de levnadsglada ska få tid att kika på allt inspelat material när arbetsveckan snart börjar?
De som tittar mycket på TV t ex pensionärer har bra koll på tablåerna och blir det konflikter har många redan inspelningsbara digitalboxar (som jag själv). Vad kan TiVo då tillföra?
Och en hårddisk på 1TB kanske verkar stor men det går ganska fort att fylla den - med HD-material så motsvarar 1TB faktiskt bara ca 150 timmar inspelat material så det gäller att man tittar i den takt som TiVo spelar in.

Postad 09 oktober 2013 - 17:29

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

• 1 399 inlägg
  • 1
.

Med nuvarande mjukvara är det tyvärr problem att aktivera textning via text-tv på inspelat material samt On Demand, dvs starta om och play. Vi hoppas på en lösning inom kort.

Man frågar sig ju hur många ÅR Comhem haft på sig att fixa så Text-Tv Textning funkar med Tivo ... ?

Detta betyder ju att flera av t ex Discoverys kanaler - som FLERA kör med just Text-Tv Textning! - inte kommer att spela in texten för oss som inte uppskattar att glo på utrikiska program utan hjälpande svensktextning nederst ...

Fy FAN vad dåligt (ICKE-) Tänkt av Comhem!

Skärp er!

.

Postad 09 oktober 2013 - 21:30

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

• 198 inlägg
  • 1

"TiVo spelar inte bara in program och tipsar om olika program utefter önskemål, utan att tjänsten samlar också ihop ett personligt bibliotek av programmen som man gillar att titta på."
"För de allra flesta är det nog inte kanaler och tv-innehåll som saknas, det är att hitta godbitarna som är svårt, säger Asanga Gunatillaka, produktdirektör på Comhem i en kommentar.
TiVo samlar tv-kanaler, filmbutik, play-tjänster och appar som Youtube och Netflix på en och samma plats och gör allt sökbart.
– Du kan lägga allt vad tv-tablåer heter år sidan, och du slipper hålla reda på vilket innehåll du hittar var, TiVo kommer göra jobbet åt dig, säger Asanga Gunatillaka i en komentar."
"Huvudbudskapet är att medan du är ute och lever livet spelar Tivo in dina favoritprogram, som du kan ta del av när du vill."

Jag undrar om ComHem inte uppfinner behov som kanske inte så många har bara för att man vill hitta på argument för TiVo.
Hur många känner att de inte kan "leva livet" bara för att de saknar en manick hemma som spelar in program som den tror passar husse eller matte?
De som tittar lite på TV är den kategori som inte kommer att bli särskilt motiverade av att komma hem efter att ha "levt livet" en helg och finna att TiVo-boxen har lyckats spela in 18 timmar program och filmer under helgen. När är det tänkt att de levnadsglada ska få tid att kika på allt inspelat material när arbetsveckan snart börjar?
De som tittar mycket på TV t ex pensionärer har bra koll på tablåerna och blir det konflikter har många redan inspelningsbara digitalboxar (som jag själv). Vad kan TiVo då tillföra?
Och en hårddisk på 1TB kanske verkar stor men det går ganska fort att fylla den - med HD-material så motsvarar 1TB faktiskt bara ca 150 timmar inspelat material så det gäller att man tittar i den takt som TiVo spelar in.

så sant, har aldrig spelat in....vänta nu, jo.... vill minnas att när jag hyrde min första VHS på THORN, å de e längesen, så spela jag in nåra filmer, men fick aldrig tid att titta på dom. Men efter det, har som sagt aldrig utnjyttjat inspelningsfunktioner som jag haft eller har i min nuvarande Samsun TV. Skulle inte ha tid att se på det. Är det nåt som är intressant på TV så ser man till att vara på plats, man väljer ju själv vad man gör med sitt liv. Att missa nåt på TV e inte värt att bry sig.
Förövrigt så har svensk TV blivit så dålig ,underhållningsprogrammen o såporna är ju ett skämt. Nyheter o faktaprogram e de enda som går att se.
Annars finns ju idag Play-TV via datorn som bättre alternativ.

Comhems TIVO-satsning anser jag ligger ca. 20 år efter sin tid, övriga funktioner i boxen knappt värt att höja på ögonbrynen för.
Skulle vara roligt o väldigt intressant om Comhem vågade redovisa lite siffror framöver, hur många som hoppa på TIVO av bef. kunder, hur många nya, o hur många förlorande.......under tiden Oktober till December...detta är väl inga hemligheter väl??

Postad 10 oktober 2013 - 08:19

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Detta betyder ju att flera av t ex Discoverys kanaler - som FLERA kör med just Text-Tv Textning! - inte kommer att spela in texten för oss som inte uppskattar att glo på utrikiska program utan hjälpande svensktextning nederst ...
.

nä, där tänker du fel. Det är en skillnad på TextTv-textning av program och ren TextTV. Att släppa en box som inte har stöd för TextTv-textning vore fatalt om man nu har det i sina nät.
Det är två snarlika men helt olika tekniker.

Har inte boxen men kunde inte låta bli att korrigera något så galet.

Postad 10 oktober 2013 - 08:36

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

• 1 399 inlägg
  • 0
.

nä, där tänker du fel. Det är en skillnad på TextTv-textning av program och ren TextTV. Att släppa en box som inte har stöd för TextTv-textning vore fatalt om man nu har det i sina nät.
Det är två snarlika men helt olika tekniker.

Har inte boxen men kunde inte låta bli att korrigera något så galet.

Suck...

VAD är det för 'galet' i det jag skrev som svar på Comhems:

Com Hem AB 09 oktober 2013 - 14:37 skrev:

Med nuvarande mjukvara är det tyvärr problem att aktivera textning via text-tv på inspelat material samt On Demand, dvs starta om och play. Vi hoppas på en lösning inom kort

De textar t ex vissa Discovery via Text-Tv sidan 690 (har jag för mig det är), och den texten kommer då inte med på en inspelning eftersom boxen bara supportar DVB-textning.

Sen finns det andra kanaler som textar 'hårdkodat', alltså ALLTID lägger ut text, som alltså inte går att välja bort via Fjärrkontrollknappen 'Subtitles', men det är en annan sak.

.

Postad 10 oktober 2013 - 09:05

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

De textar t ex vissa Discovery via Text-Tv sidan 690 (har jag för mig det är), och den texten kommer då inte med på en inspelning eftersom boxen bara supportar DVB-textning.
.

Förlåt om jag har fel, utryckte mig lite galet ovan:
Är det verifierat att boxen inte hanterar det? Jag menar, det vore urkorkat eftersom de har kanaler som använder den tekniken i nätet. Boxen har ju testkörts en tid, de borde ha upptäckt den bristen.
Rent krasst är det, som jag skriver, lite olika att spela in en textström från en TextTv-sida eller all TextTV för att få textningen på SVT (exempelvis även om där numera bara är en sida att spela in).

Rent tekniskt, för att få fram textning på Travel Channel, brukar man inte behöva aktivera TextTV utan dialogen för detta är i boxar samma som för DVB-text, dvs teknikneutral.

Postad 10 oktober 2013 - 10:07

Jaxione
  • Jaxione
  • Forumräv

• 666 inlägg
  • 0

.

Suck...

VAD är det för 'galet' i det jag skrev som svar på Comhems:

Sen finns det andra kanaler som textar 'hårdkodat', alltså ALLTID lägger ut text, som alltså inte går att välja bort via Fjärrkontrollknappen 'Subtitles', men det är en annan sak.

.

Textningen funkar utmärkt på inspelningar från Discovery. Har inte haft problem med något program hittills.

Mvh J

Redigerat av Jaxione, 10 oktober 2013 - 10:08.

Postad 10 oktober 2013 - 10:13

Jaxione
  • Jaxione
  • Forumräv

• 666 inlägg
  • 0
Tycker att det är rätt roande hur mycket detta upprör. Så oerhört dåligt är det ju inte. Det har sina buggar men i det stora hela trivs jag bättre med Tivo boxen än min Samsung.

Mvh J

Postad 10 oktober 2013 - 11:58

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

.

Man frågar sig ju hur många ÅR Comhem haft på sig att fixa så Text-Tv Textning funkar med Tivo ... ?

Fy FAN vad dåligt (ICKE-) Tänkt av Comhem!

Skärp er!

.

Hej,

Problemet uppträder då man försöker att aktivera textning via text-tv på inspelat material samt On Demand, dvs starta om och play. Detta gäller med andra ord inte Discoverys texning osv då den inte levereras genom att man aktivt går in i text-tv:n och väljer text på programmet vilket är förutsättningen för att problemet ska uppstå.

Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice

Postad 10 oktober 2013 - 12:41

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Tycker att det är rätt roande hur mycket detta upprör. Så oerhört dåligt är det ju inte. Det har sina buggar men i det stora hela trivs jag bättre med Tivo boxen än min Samsung.

Mvh J

Instämmer till 110% (och allt för "bara" 30 kr mer i månaden men då med mer kanaler än tidigare Extra Large abb).
Och man slipper slänga ut pengar på att köpa någon box som någon gång blir omodern, klart bättre att få "låna" den.
Kan det bli bättre ??

Redigerat av Unregistered64f891a5, 10 oktober 2013 - 12:42.

Postad 10 oktober 2013 - 15:10

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Kan det bli bättre ??

Att inte behöva ha någon extern box alls är mycket bättre enl. mig.
Nu tvingar dom ju nästan över folk till TiVo om man inte vill betala en massa för att få tillgång till nya kanaler, mycket ful gjort enl. mig.

Redigerat av TomasL, 10 oktober 2013 - 15:11.

Postad 10 oktober 2013 - 16:53

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 4

Att inte behöva ha någon extern box alls är mycket bättre enl. mig.
Nu tvingar dom ju nästan över folk till TiVo om man inte vill betala en massa för att få tillgång till nya kanaler, mycket ful gjort enl. mig.

Jag håller med om att ComHems strategi för att lansera TiVo är ovänlig mot oss trogna kunder som månad efter månad betalat för våra grundabonnemang, tillvalspaket och tillvalskanaler.
Genom lanseringen TiVo så har i alla fall jag hoppats att det skulle komma till några nya HD-kanaler både till Extra Large och Viasat Premium HD.
Inte kunde jag väl tro att man skulle sluta både att sälja och förbättra "äldre paketeringar" och kanalpaket över en natt bara för TiVo-lådan dök upp! Och i ett halvfärdigt skick också som framgår bl a av ComHems Facebook.
Nu väljer ComHem att låta alla nya kanaler bara gå till TiVo vilket egentligen är mycket upprörande. Varför ska en ny kund hos ComHem som hoppar på nu och alltså startar med TiVo få bättre kanalutbud än jag som varit kund hos ComHem sedan 90-talets mitt (då bolaget ännu inte hette ComHem)?
Att kräva att vi gamla kunder betalar upp till 59 kr/mån extra för varje ny kanal är ju helt absurt!
Jag får trösta mig med att hittills har inga för mig intressanta kanaler kommit till. Jag får se hur jag ska göra om det kommer någon kanal som jag efterfrågat t ex Viasat Hockey HD eller Viasat Sport HD.
Vill man ha 59 kr/mån extra för Kanal 5 HD så kommer jag att kontakta en parabolfirma för att ta reda på om det går att fixa på bra sätt inom min hyresvärds regler för paraboler. Annars blir det Viaplay-box i väntan på att fastigheten får ett öppet nät med valfrihet.

Redigerat av Unregistered558ade6e, 10 oktober 2013 - 17:08.

Postad 10 oktober 2013 - 19:08

greve12
  • greve12
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
En fråga till Comhem idag som jag ställde ..
När kommer kanal5 hd att lanseras

svar från Comhem :Förhandling pågår,men i dagsläget är det inte klart när denna kanal kommer
att lanseras i vårt utbud/Jesper Brodin.

öö jag trodde det va klart med en lansering om denna kanal eller ???
ja vad ska jag tro ?? lite villseledande tycker jag...

Postad 10 oktober 2013 - 20:07

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

svar från Comhem :Förhandling pågår,men i dagsläget är det inte klart när denna kanal kommer

I pressmeddelandet stod inget om att Kanal 5 HD kanske inte skulle komma - tvärtom verkade det ju klart:
"Vi har också glädjen att välkomna ett antal nya kanaler till Com Hem som MTV Live HD, Mezzo Live HD, Travel Channel HD och Ginx TV. Lite senare i höst kommer vi också lägga till kanalerna Fuel TV HD, Kanal 5 HD och Horse & Country i utbudet."
https://www2.comhem....08/-/index.html

Redigerat av Unregistered558ade6e, 10 oktober 2013 - 20:08.

Postad 11 oktober 2013 - 06:32

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Behöver jag påpeka att kvällens match mellan Sverige och Österrike i VM-kvalet av ComHem tillhandahålles enbart i SD-kvalitet genom Kanal 5.
ComHem tycker uppenbarligen att HD-kanaler för fotboll och hockey är onödig lyx och har länge motverkat alla önskemål om att få tillgång till sport i så många HD-kanaler som möjligt.
Tyvärr blev vi av med ESPN America HD men det var inte ComHems fel. Synd för den kanalen saknas av många tittare.
Så nu sitter vi där utan vare sig Kanal 5 HD, TV6 HD, Eurosport 2 HD, Viasat Sport HD, Viasat Hockey HD, C More Fotboll HD.
Varför inte satsa ordentligt på nya kanaler ComHem? Ni kan ju försöka få oss abonnenter med "tidigare digital-tv" och "äldre paketeringar" att köpa till dem i lösvikt för 59 kr/månad! Det borde väl täcka kostnaden och ge pengar över. :)

Postad 11 oktober 2013 - 08:21

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

I pressmeddelandet stod inget om att Kanal 5 HD kanske inte skulle komma - tvärtom verkade det ju klart:
"Vi har också glädjen att välkomna ett antal nya kanaler till Com Hem som MTV Live HD, Mezzo Live HD, Travel Channel HD och Ginx TV. Lite senare i höst kommer vi också lägga till kanalerna Fuel TV HD, Kanal 5 HD och Horse & Country i utbudet."
https://www2.comhem....08/-/index.html

Hej,

Beklagar att vi blev otydliga i vårt svar där. Kanal 5 HD kommer att komma in vårt utbud i år, något specifikt datum för lanseringen av kanalen kan vi dock inte kommunicera i dagsläget.

Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice

Postad 11 oktober 2013 - 10:10

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Att lansera en kanal utan ett specifikt datum påminner mig om combort från 2012,när man utlovade TNT HD innan års skiftet...Hoppas inte era kunder får uppleva det igen :rolleyes:

Postad 11 oktober 2013 - 10:32

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Att lansera en kanal utan ett specifikt datum påminner mig om combort från 2012,när man utlovade TNT HD innan års skiftet...Hoppas inte era kunder får uppleva det igen :rolleyes:

Fast Horse & Country hinner säkert komma till julhelgen så att alla hästälskare får något att gotta sig åt! :)

Postad 12 oktober 2013 - 12:35

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Hej,

Beklagar att vi blev otydliga i vårt svar där. Kanal 5 HD kommer att komma in vårt utbud i år, något specifikt datum för lanseringen av kanalen kan vi dock inte kommunicera i dagsläget.

Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice

Då är det ju bestämt, klappat o klart liksom, men varför e de så hemligt med datumet. De t är ju bara 2 och en halv månad, kan väl inte vara så att ni vet men inte får gå ut med datum..............läck ut det beskedet då, vad kan gå snett i dom "såkallade " förhandlingarna.

Postad 12 oktober 2013 - 13:02

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Då är det ju bestämt, klappat o klart liksom, men varför e de så hemligt med datumet. De t är ju bara 2 och en halv månad, kan väl inte vara så att ni vet men inte får gå ut med datum..............läck ut det beskedet då, vad kan gå snett i dom "såkallade " förhandlingarna.

När Viasat Motor HD och TV4 Sport Xtra lanserades kom meddelandet 24 april och kanalerna startade 3 maj.
Å andra sidan bryr jag mig inte så mycket om Kanal 5 HD eftersom ComHem bestämt sig för att allt nytt bara ska hamna i TiVo och vi som sitter med "tidigare tv-paket" t ex Extra Large ska svältas ut tills vi kommer krypande och ber om TiVo. Don't like.

Postad 12 oktober 2013 - 13:23

ingvar
  • ingvar
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
Hur kommer det sig att ComHem har valt att använda sig av den brittiska TiVo-boxen
i stället för den amerikanska?

De amerikanska boxarna har ju mycket bättre specar med upp till 6 samtidiga inspelningar
och upp till 450 timmars inspelning av HD-material.

Finns det några planer att introducera de amerikanska Roamio-boxarna på den svenska
marknaden?

Den svenska boxen har ju bara tre samtidiga inspelningar vilket är för litet för mig.

Mvh,
Ingvar

Postad 12 oktober 2013 - 14:28

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2 477 inlägg
  • 0

Hur kommer det sig att ComHem har valt att använda sig av den brittiska TiVo-boxen
i stället för den amerikanska?

De amerikanska boxarna har ju mycket bättre specar med upp till 6 samtidiga inspelningar
och upp till 450 timmars inspelning av HD-material.

Finns det några planer att introducera de amerikanska Roamio-boxarna på den svenska
marknaden?

Den svenska boxen har ju bara tre samtidiga inspelningar vilket är för litet för mig.

Mvh,
Ingvar

Den amerikanska boxen är ju producerad för deras tekniska standard (ATSC), så det kan saknas komponenter på marknaden för att ge samma funktioner med den europeiska standarden (DVB).

Eftersom marknaden i USA är så pass stor kan det löna sig där att utveckla speciella lösningar, exempelvis ett chipset som kan hantera sex dataströmmar samtidigt och tuners med sex kanaler och sex demuxare. Där är väl också TiVo mer direkt inblandade, medan det i resten av världen snarare är ett varumärke som licensieras.

Här i Europa har väl Samsung plockat av det som redan finns på hyllan teknikmässigt och byggt en box tillräckligt billig för att Virgin ska bli nöjda. Com Hem i sin tur har inget annat att välja på än den, men tycker säkert det är trevligt om boxarna är billiga i inköp.

Postad 12 oktober 2013 - 14:34

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

När Viasat Motor HD och TV4 Sport Xtra lanserades kom meddelandet 24 april och kanalerna startade 3 maj.
Å andra sidan bryr jag mig inte så mycket om Kanal 5 HD eftersom ComHem bestämt sig för att allt nytt bara ska hamna i TiVo och vi som sitter med "tidigare tv-paket" t ex Extra Large ska svältas ut tills vi kommer krypande och ber om TiVo. Don't like.

jovisst, men just att man inte vill göra officiellt en redan klar premiärdatum verkar sjukt. allt sånt är ju bra reklam.

Postad 12 oktober 2013 - 19:38

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0
Bara så alla vet så är TiVo fortfarande i beta-stadiet. Betatestarna får fortfarande nya programvaror att testa.

Finns en lång lista med buggar som inte är fixade. Så satsar ni på TiVo redan nu så var beredd på problem.

Postad 13 oktober 2013 - 10:55

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Bara så alla vet så är TiVo fortfarande i beta-stadiet. Betatestarna får fortfarande nya programvaror att testa.

Finns en lång lista med buggar som inte är fixade. Så satsar ni på TiVo redan nu så var beredd på problem.

Har haft min TiVo i 5 veckor nu och inte sett en endaste liten bugg.....

Postad 13 oktober 2013 - 11:58

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
den största bugen är väl att comhem tvingar sina kunder att ha tivo genom att svälta ut gamla kunder... hahaha

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.