Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ölsmakare?

7654 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 September 2012 - 08:44

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Tog haket i göteborg istället. Jag brukar dock ångra varje år att jag inte åker till Köpenhamn.

Postad 12 September 2012 - 10:42

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Ni som ska gå på SBWF, när ska ni gå?
Jag kommer gå torsdag 4/10 och fredag 5/10, dock är jag även sjukt sugen på att gå på detta på onsdag 3/10:
http://alltomol.nu/2...-sierra-nevada/

Får nog dock att hoppa det, är nog inte helt uppskattat där hemma om jag är borta 3 kvällar på raken...;)

Postad 12 September 2012 - 11:11

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

Ni som ska gå på SBWF, när ska ni gå?
Jag kommer gå torsdag 4/10 och fredag 5/10, dock är jag även sjukt sugen på att gå på detta på onsdag 3/10:
http://alltomol.nu/2...-sierra-nevada/

Får nog dock att hoppa det, är nog inte helt uppskattat där hemma om jag är borta 3 kvällar på raken... ;)

blev också sugen på att gå på den där sierra nevada grejen. komemr nog boka in det med frugan :)

har dock inte bestämt vilken dag jag ska gå på SBWF.

Postad 12 September 2012 - 11:19

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0
Gött! Då syns vi nog på SBWF Britt. Jag kommer vara på SBWF den 4/10 och ÖÖWF på lördagen. Tyvärr bommar jag SMÖF i år p.g.a. en annan resa, men det blir en del öl på den också så jag överlever.

Postad 12 September 2012 - 11:20

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1560 inlägg
  • 0
Jag som bor i Östersund har inte så många roliga ställen att avnjuta öl av högre kvalitét.
Nu ska jag ner till El Stockholmo i slutet av oktober & vill gärna ha tips på ett par ställen som STARKT rekommenderas (snälla) ;)

@Stefan-Ölsvammel: Tack för tipset om att mixa Lagunitas Maximus + Pale Ale.... båda är god för sig men tillsammans blev den ett snäpp bättre för mina smaklökar. :D

Postad 12 September 2012 - 11:42

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Jag som bor i Östersund har inte så många roliga ställen att avnjuta öl av högre kvalitét.
Nu ska jag ner till El Stockholmo i slutet av oktober & vill gärna ha tips på ett par ställen som STARKT rekommenderas (snälla) ;)

@Stefan-Ölsvammel: Tack för tipset om att mixa Lagunitas Maximus + Pale Ale.... båda är god för sig men tillsammans blev den ett snäpp bättre för mina smaklökar. :D

Kul att du gillade tipset, tyckte också det blev en bra kombo.

Akkurat är ett måste om du är i Stockholm, de har en enorm bredd på sitt utbud och en fantastisk lista på lagrade grejer. Men jag tror du kommer vara rätt nöjd med fatölsutbudet.

Sen kan det även vara skoj att besöka några av dessa ställen om du har tid över:

- Oliver Twist - Ligger i närheten av Akkurat och är som en mikro-version av samma pub (de är systerpubar), men med mer inriktning på USA-bira.
- Monks Café - Enda bryggpuben i stan, jag rekomenderar den på Wallingatan så kan du kolla in deras bryggverk. Dock ligger de högre i pris än sina konkurrenter och de har ofta okunnig personal, men skoj att prova deras egna öl. Monks har även flera pubar i stan (t.ex. Monks Porter House och Monks Sveavägen) och Duvel Café/Pressklubben och Belgobaren ingår i samma kedja. Dessa är också riktigt bra, speciellt om man gillar belgobira.
- Soldaten Svejk - Tjeckiskt ställe med ett minimalt utbud men alltid god öl (om man gillar tjeckisk pilsner (inte dravlet som finns på bolaget)) samt kalasgoda schnitzlar. Det brukar dock bli snabbt väldigt fort, jag har varit där vid öppning för att få bord. Rätt speciell serveringspersonal, extremt snabb och uppmärksam, men samtidigt väldigt barsk.
- Bishops Arms Folkungagatan - Ses väll som BAs flaggskepp, rätt trevlig miljö och bra öl. Ligger i närheten av Soldaten Svejk dessutom. Dock ska man inte förvänta sig samma utbud som t.ex. Akkurat, det är en bra BA helt enkelt.

Sen finns det en drös med bra pubar som jag inte nämner, men som ändå är bra: Glenfiddich Warehouse (eller vad de heter numera), Man in the Moon o.s.v. Jag kan t.o.m. tycka det är kul att gå ned på Sjätte tunnan och ta en "mjöd" ur lerkrus.

Glömde jag nått?

Postad 12 September 2012 - 12:40

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0
jag har ett litet tips som är mer ett mattips (hamburgare) men dem har även några fina öler på flaska.

Flippin Burgers - riktiga hamburgare på amerikanskt vis.
www.flippinburgers.se/

dem har lite olika lager och Ale på flaskor som inte finns på systemet.

Postad 12 September 2012 - 12:47

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Gött! Då syns vi nog på SBWF Britt. Jag kommer vara på SBWF den 4/10 och ÖÖWF på lördagen. Tyvärr bommar jag SMÖF i år p.g.a. en annan resa, men det blir en del öl på den också så jag överlever.

Det gör vi garanterat! Då kanske jag kan ta med min första hembrygd till dig. Men jag måste nog provsmaka den själv först. ;)

EDIT: Jag kommer nog hänga på både Akkurat och OT efter mässan.

Redigerat av BrittBastard, 12 September 2012 - 12:48.

Postad 12 September 2012 - 13:18

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Det gör vi garanterat! Då kanske jag kan ta med min första hembrygd till dig. Men jag måste nog provsmaka den själv först. ;)

EDIT: Jag kommer nog hänga på både Akkurat och OT efter mässan.

Låter bra det. Jag kommer vara på mässan från 12:00 (har pressack) till ca 20:00 då jag måste rusa till tåget hem. Kommer vara där med brorsan och en av mina bryggpolare Per (de ansluter vid 15:00). Jag tror du träffade båda i samband med SM.

Blir tyvärr inget Akkurat och OT för mig, blir för tajt med tid helt enkelt.

Flippin Burgers var ett bra tips förresten. Är ruskigt sugen att gå dit och käka.

Postad 12 September 2012 - 13:40

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Låter bra det. Jag kommer vara på mässan från 12:00 (har pressack) till ca 20:00 då jag måste rusa till tåget hem. Kommer vara där med brorsan och en av mina bryggpolare Per (de ansluter vid 15:00). Jag tror du träffade båda i samband med SM.

Blir tyvärr inget Akkurat och OT för mig, blir för tajt med tid helt enkelt.

Flippin Burgers var ett bra tips förresten. Är ruskigt sugen att gå dit och käka.

Ok, jag med polare kommer nog också vara där vid 15.

Redigerat av BrittBastard, 12 September 2012 - 13:46.

Postad 12 September 2012 - 18:39

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
En liten utvärdering av årets ölfestival på Haket i Göteborg

http://www.valhumlat...l-pa-haket.html

Postad 13 September 2012 - 15:59

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1560 inlägg
  • 0

Kul att du gillade tipset, tyckte också det blev en bra kombo.

Akkurat är ett måste om du är i Stockholm, de har en enorm bredd på sitt utbud och en fantastisk lista på lagrade grejer. Men jag tror du kommer vara rätt nöjd med fatölsutbudet.

Sen kan det även vara skoj att besöka några av dessa ställen om du har tid över:

- Oliver Twist - Ligger i närheten av Akkurat och är som en mikro-version av samma pub (de är systerpubar), men med mer inriktning på USA-bira.
- Monks Café - Enda bryggpuben i stan, jag rekomenderar den på Wallingatan så kan du kolla in deras bryggverk. Dock ligger de högre i pris än sina konkurrenter och de har ofta okunnig personal, men skoj att prova deras egna öl. Monks har även flera pubar i stan (t.ex. Monks Porter House och Monks Sveavägen) och Duvel Café/Pressklubben och Belgobaren ingår i samma kedja. Dessa är också riktigt bra, speciellt om man gillar belgobira.
- Soldaten Svejk - Tjeckiskt ställe med ett minimalt utbud men alltid god öl (om man gillar tjeckisk pilsner (inte dravlet som finns på bolaget)) samt kalasgoda schnitzlar. Det brukar dock bli snabbt väldigt fort, jag har varit där vid öppning för att få bord. Rätt speciell serveringspersonal, extremt snabb och uppmärksam, men samtidigt väldigt barsk.
- Bishops Arms Folkungagatan - Ses väll som BAs flaggskepp, rätt trevlig miljö och bra öl. Ligger i närheten av Soldaten Svejk dessutom. Dock ska man inte förvänta sig samma utbud som t.ex. Akkurat, det är en bra BA helt enkelt.

Sen finns det en drös med bra pubar som jag inte nämner, men som ändå är bra: Glenfiddich Warehouse (eller vad de heter numera), Man in the Moon o.s.v. Jag kan t.o.m. tycka det är kul att gå ned på Sjätte tunnan och ta en "mjöd" ur lerkrus.

Glömde jag nått?

Tack för alla tips :)

Det får bli ett besök till Akkurat den 26/10. Ska ner med jobbet så det är endast fredagen jag kan masa mig ut. Om det är någon här som tänkte besöka Akkurat den kvällen så får ni gärna hojta till. Det skulle vara kul att träffa likasinnade över ett par bägare god öl :)

Postad 13 September 2012 - 18:21

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

• 1475 inlägg
  • 0
Jaha, blir nog så att jag drar upp till Stockholm också, blir fredagen den 5:e. Satsar nog på att vara där från det öppnar och förhoppningsvis hinna dra innan de stora massorna kommer...

Postad 13 September 2012 - 19:23

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Kvällens bira

Postad bild

Postad 13 September 2012 - 20:09

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

Kvällens bira

är helt novis på Stout men med denna bild blir jag ruskigt sugen på en.

Postad 14 September 2012 - 15:11

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0
På lunchen drog jag en vända förbi Norra Stations systembolag (stockholm). dem hade ett riktigt fint sortiment där. dessa blev det (2 av varje)

Bifogad fil(er)

Redigerat av beat_strandh, 14 September 2012 - 15:16.

Postad 14 September 2012 - 16:20

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Kvällens bira

Postad bild

hur var den?
fin bild också :)

Postad 14 September 2012 - 16:46

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Lagunitas maximus är helt i min smak. Besk och god utan för mycket viniga bismaker.

Lagunitas maximus är helt i min smak. Besk och god utan för mycket viniga bismaker.

Postad 14 September 2012 - 17:03

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1560 inlägg
  • 0
Brewdogs Hardcore IPA finns inte på mitt bolag. Är det värt att orka beställa hem några eller är den tillräckligt lik någon annan?
Lervig Rye, samma fråga här, ska man beställa hem?

Sitter nu med en Lucky 13 & försöker glömma arbetsveckan :)

Postad 14 September 2012 - 17:03

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Postad bild

Buxton Imperial Black IPA, mycket bättre än Sigtunas ojämna Prince of Darkness!

Postad 14 September 2012 - 17:18

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Fortsätter min amatörjakt på bira..
Då jag tyckte att Sierra Nevada Torpedo var AWESOME, så spelade jag det säkra kortet och tog sex såna.
Jag köpte två till på chans.
Öppnade den ena nu. Det var en Fullers ESB. Ingen aning om vad det är. Den stod på samma hylla. :D
Den är helt okej tycker jag. Inget extra, men okej.

Sen köpte jag en Scarecrow organic. Enbart för att det var en frän etikett. :D
Den ska jag smaka snart. :)

Postad 14 September 2012 - 17:24

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

Då jag tyckte att Sierra Nevada Torpedo var AWESOME, så spelade jag det säkra kortet och tog sex såna.
Öppnade den ena nu. Det var en Fullers ESB. Ingen aning om vad det är. Den stod på samma hylla. :D

Torpedon är en av mina favoritöl :)

har smakat de där engelska lättare Ale´n, dem smakar sådär. på tok för klena för min smak.

Postad 14 September 2012 - 18:21

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

hur var den?
fin bild också :)

Sorry, glömde länka till bloggen
http://www.valhumlat...cino-stout.html

Tack :) Det är ett "blom-makro" i LR på den bilden men det funkade bra i sammanhanget ;)

Fullers ESB är en så kallad bitter. En egen ölstil alltså. Just Fullers ESB är dessutom en rätt fin sådan. Passar bra till mat tex också.

Britt: Såg smaskig ut! Har en öl som jag ska hugga in på om en stund här med tror jag :)

Postad 14 September 2012 - 18:38

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Fullers ESB är en så kallad bitter. En egen ölstil alltså. Just Fullers ESB är dessutom en rätt fin sådan. Passar bra till mat tex också.

Ja, den var ganska besk. Nu har jag suttit och smuttat på den en stund. Riktigt smakat på den.
Den var godare när den inte var så kall. Riktigt god faktiskt. :)

Redigerat av Bakerman, 14 September 2012 - 18:39.

Postad 14 September 2012 - 18:43

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Ja, den var ganska besk. Nu har jag suttit och smuttat på den en stund. Riktigt smakat på den.
Den var godare när den inte var så kall. Riktigt god faktiskt. :)

Helt klart en öl som växer med "värme"
Det du menar är beskt är dock förmodligen bitterhet. Man kan tycka att det är samma sak men det är det inte. Men jag förstår helt vad du menar :) Kul att du uppskattar den hur som helst.

Postad 14 September 2012 - 18:47

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Helt klart en öl som växer med "värme"
Det du menar är beskt är dock förmodligen bitterhet. Man kan tycka att det är samma sak men det är det inte. Men jag förstår helt vad du menar :) Kul att du uppskattar den hur som helst.

Vad är skillnaden mellan besk och bitter...?

Postad 14 September 2012 - 19:09

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Kvällens öl: Postad bild

http://valhumlat.blo...op-stoopid.html

Postad 14 September 2012 - 19:14

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Svårt som fan att förklara faktiskt och dessutom kan jag bara relatera till hur jag själv tänker men jag ska försöka att iallaf visa hur jag själv resonerar :)

Beska: Tänk typ grapefrukt. Där har du vad jag anser är mer eller mindre stereotypen av beska. Man känner den ofta i exempelvis IPA i ölvärlden.

Bittert: Tänk typ kakao. Kaffe. Bittermandel (och även vanlig mandel, särskilt skalet)

För MIG är smaken "bitter" i en öl något som kommer från malten och finns därför ofta i öl som är maltdominerade. Dvs ESB/Bitters, vissa stouts osv.
Och beskan kommer då från humlen som ger denna blommiga och ibland fruktiga smaken som trots det krullar tungan nästan.

Skitsvårt att förklara som du kanske märker och dessutom kan jag inte på nätet finna några bevis eller belägg för ovan skrivna påstående så det kan också vara så att jag helt talar från luften här men oavsett är det så jag resonerar :)

Postad 14 September 2012 - 19:51

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Då är det i så fall bitterhet jag vill ha enligt din förklaring.
Det där "blommiga" tycker jag är hemskt...

Postad 14 September 2012 - 19:54

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Finns en öl på systemet som heter Bedarö Bitter som också är rätt så vanlig och du bör gilla :)

Postad 14 September 2012 - 20:01

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1560 inlägg
  • 0
Är det nån här som fått en Sierra Nevada Torpedo som inte var ok? Jag hade aldrig smakat den förut så jag köpte en förra helgen men vaskade den efter 3-4 klunkar :(
Kan inte riktigt förklara smaken då det var en vecka sen men tyckte inte alls om den, hade förväntat mig mer, platt kanske man ska kalla det.

Postad 14 September 2012 - 20:25

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

Då är det i så fall bitterhet jag vill ha enligt din förklaring.
Det där "blommiga" tycker jag är hemskt...

hehe denna "bloomiga" alltså beska som Sgart säger är det jag gillar bäst med IPA och att den är ganska stark i alkoholen (inte så att man känner alkoholen men ni vet vad jag menar). men detta är ju Sierra Nevada Torpedo som du skrev var AWESOME

Postad 14 September 2012 - 20:59

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Är det nån här som fått en Sierra Nevada Torpedo som inte var ok? Jag hade aldrig smakat den förut så jag köpte en förra helgen men vaskade den efter 3-4 klunkar :(
Kan inte riktigt förklara smaken då det var en vecka sen men tyckte inte alls om den, hade förväntat mig mer, platt kanske man ska kalla det.

ofta kan dom vara trötta och gamla o Sverige tyvärr :(

Postad 14 September 2012 - 21:14

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Finns en öl på systemet som heter Bedarö Bitter som också är rätt så vanlig och du bör gilla :)

Bedarö har jag sänkt ett par. Dom tycker jag är riktigt bra. :)

Postad 14 September 2012 - 21:16

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Bedarö har jag sänkt ett par. Dom tycker jag är riktigt bra. :)

misstänkte du gillade den :)

Örebro Bitter är också en du förmodligen gillar men den hittar du bara på fat lite här och var http://www.ratebeer....o-bitter/44034/

Postad 14 September 2012 - 21:45

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Vafan, fälgtvätt? Känner att jag är ensam mot 20+ här inne så jag ger mig. :P

Ähh, vi är fler som läser här som inte är så kära i alltför kraftiga IPA, men mycket annat är kul att läsa.

Postad 15 September 2012 - 18:05

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Postad bild

Kvällens första öl: http://valhumlat.blo...sella-2008.html

Postad 15 September 2012 - 20:10

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Torrisar ;)

Postad bild

Postad 15 September 2012 - 20:33

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0
Här händer det grejer ser jag :)

Brewdogs Hardcore IPA finns inte på mitt bolag. Är det värt att orka beställa hem några eller är den tillräckligt lik någon annan?
Lervig Rye, samma fråga här, ska man beställa hem?

Sitter nu med en Lucky 13 & försöker glömma arbetsveckan :)

Du kan beställa Hardcore IPA styckvis, så det är ju ingen större uppoffring att beställa en flaska.

För att utveckla något, det är en Extra Special Bitter. En ölstil som Fullers varumärkesskyddat. Vilket förklarar varför vissa bryggerier fått byta namn på sina öl, senast var det Sigtuna som bryggde en ESB. Dock så är det många som kringår detta och sätter andra namn på öl som egentligen är ESB, t.ex. Extra Special Bärs eller liknande.

Dock är inte stilen alls särskilt bitter egentligen, de flesta stilguider lägger den strax över en vanlig lager i beska. Runt 30-50 IBU.

Egentligen olika ord för samma smak. De flesta ordböcker särskiljer inte dessa vad jag sett. Svenska Akademins Ordlista ger en något annorlunda förklaring har jag för mig, men tar upp både beska och bitterhet i samma beskrivning. Orkade dock inte dubbelkolla detta utan drar från minnet från en tråd på ett forum (tror det var BS-forumet). Jag hittade dock exempel på t.ex. malört som beskrivs som både beskt och bittert. Det kan vara bra att ha i bakhuvudet att väldigt få i ölvärlden särskiljer dessa ord. Bara så att du inte blir förvirrad om du läser en recension. Jag gör det inte och brukar mest använda orden så att det passar i meningen. Det vore dock intressant att veta varför vi har två ord för detta. Kan det ena vara äldre och det andra ett låneord? T.ex. bitter från engelskan?

Tyckte jag läste något om bitterhet från malt och det stämmer faktiskt. Dock är det bara hårt rostade maltsorter som ger någon tydlig bitterhet, t.ex. rostat korn eller chokladmalt. I en ljus öl så är det oftast humlen som ger beskan. Såvida det inte är ett kryddat öl eller liknande.

Tyckte vidare att jag läste om blommighet, det är en vanlig doft och smak från engelska humlesorter.

Postad 16 September 2012 - 14:50

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1560 inlägg
  • 1
Efter tre dagar av 3-års firande för vår dotter (ja, både jag & min fru är skilsmässobarn) så ligger jag äntligen i soffan, pustar ut & dricker en "svammel" = 50/50 Lagunitas Maximus + Lagunitas Pale Ale :)
Njutning när den behövs som mest!

Postad 16 September 2012 - 14:53

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Blev en lugn helg för mig då jag har jour ... två öl om dagen med långa mellanrum, fast det blir ju extra gott då också.

Artos Moderna Lager by Eskilstuna Ölkultur
Tall Poppy by 8 Wired Brewing Co.
Hop Stoopid by Lagunitas Brewing Company
Hopped-Up Goose Juice Rye IPA by Hoppin' Frog Brewery

Postad 16 September 2012 - 17:42

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Denna var grymt bra faktiskt.

http://valhumlat.blo...rial-stout.html

Postad bild

Postad 16 September 2012 - 17:43

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Grymt bryggeri!

Postad 16 September 2012 - 17:58

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Grymt bryggeri!

Håller med. Imponerande. Denna öl vann tydligen årets ölnyhet 2007 inom DK och det förvånar mig inte ärligt talat.

Postad 16 September 2012 - 20:49

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Finfin! :)
Postad bild

Postad 17 September 2012 - 11:07

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Lite info för er som beställt Stone-öl:
Slog en signal till Bolaget, de ska lägga ut beställningarna imorgon tydligen och leverans är beräknad till v. 39 (nästa vecka).

Postad 17 September 2012 - 11:18

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Wohooo glada nyheter!

Postad 18 September 2012 - 22:21

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
En bra öl:
Postad bild

Postad 19 September 2012 - 20:35

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0
Idag har jag provat igenom de flesta av de öl som kommer till Systembolaget den 1:a oktober. Jag har slängt ihop ett inlägg med korta omdömen här: http://www.beerdrivel.se/?p=4322

De som jag ser som rekomenderade köp är:
Oppigårds SMÖF Lager
SKA Modus Hoperandi
Boston Beer Tasmanian Red IPA
Gueueze Tilquin
Armand & Tomme

Sen tror jag att Sigtuna East Coast Pale ALe och Sigtuna Equilibrium Scottish Strong Ale kommer tilltalla många.

Jag fick aldrig prova AleSmith Speedway Stout och Struise Tjesjees (i olika varianter). Men båda ska vara riktigt bra.

Även Portersteken och Allt Om Öl har slängt upp listor redan. Det bör komma ett gäng till på diverse bloggar inom de närmaste dagarna.

Postad 19 September 2012 - 20:36

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Oktober som skulle bli en sparmånad haha... kommer bli dyraste släppet hittils med marginal...

Noterar att "Allt om öl" är typ tvärtom mot dig på alla betyg haha... men jag går nog på din linje Stefan :)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.