Va fan! Håll achievements till spelen!
Handlar nog om att marknadsföra annonsplats på Xbox liven mer än något annat. Det är mer för annonsörerna än du alltså.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
6 relaterade trådar
Postad 09 November 2013 - 10:52
Handlar nog om att marknadsföra annonsplats på Xbox liven mer än något annat. Det är mer för annonsörerna än du alltså. Postad 09 November 2013 - 12:18 Jag är sugen på Forza och Dead Rising så det lockar lite att importera men jag har knappt tid och vill helst att allt ska vara klart och funka i Sverige. Jag håller helt med ang Titanfall. Dom måste fan ge järnet för att släppa konsollen i tid till Titanfall! Nej PS4 är helt uteslutet för min del. Jag är väldigt nöjd med Xbox och gillar allt jag sett med One vad gäller spel, operativsystem, kinect, handkontroll osv. PS4ans enda fördel är att den bli tillgänglig i november, men samtidigt så är launchspelen till PS4 helt ointressanta. Cod och BF4 kan jag lika gärna köra på 360 och de exklusiva intresserar mig inte. Redigerat av SejLax, 09 November 2013 - 12:20. Postad 09 November 2013 - 13:02 Gears exklusivt på PS4 Postad 09 November 2013 - 13:05
Att de gör PR på liven för X1 är väl ok men knappast att det hjälper eller kommer fram till potentiella konsumenter som inte har en krysslåda som går och funderar på att nångång skaffa sig en spelkonsol.
Postad 09 November 2013 - 15:06
Ja, det skulle ju dock kunna vända min kappa...och det ganska snabbt Men släpper MS den titeln så kommer det vara ett klart större misstag än konsollanseringen dom gjort hittills. Postad 10 November 2013 - 00:43 Folk är ytterst imponerade av detta, bra respons/PR. Postad 10 November 2013 - 08:43 Vilket folk? Definitivt inte gamers antar jag? Det var ju precis så här dom sagt att det ska funka. Det var ett perfekt demo på det dom utlovat angående OSet. Snabba appbyten, paus av spel osv. Det var verkligen inget nytt men det var ju kul att se det på riktigt. Jag trodde att de flesta gamers tyckte detta var en av Xbox ones nackdelar i och med att det krävs mycket reserverat minne och beräkningskraft. Redigerat av SejLax, 10 November 2013 - 08:47. Postad 10 November 2013 - 08:57
Hur funkar det egentligen om jag vill logga in på låt säga Tiger Woods box i USA. Behöver jag bara ställa mig framför hans tv o kinecten o säga "xbox show... Blabla " så loggas jag in automatisk. Eller måste jag vid en första gång ange mina Live uppgifter?
Skulle vara intressant o veta faktiskt. Om det skulle vara så enkelt är det lite skrämmande vad Xboxen kan användas till. Postad 10 November 2013 - 09:01
Du måste nog registreras på xboxen som någon slags gästanvändare först så att den känner igen din röst. Inte en chans att MS kommer spara individuella röst- och kroppsdata (kopplade till igenkännbara individer) på servrar. Det skulle bli en ****sstorm om så var fallet och allmänheten fick reda på det. D.v.s. första gången du loggar in på en ny konsol så måste den lära sig att känna igen din röst och din fysiska person i kameran och lokalt koppla dessa data till din användare. Därefter så kommer det fungera som det visades i videon. *****= motsatsen till himlen är minhembio en kristen site?' men nu kanske du förstår all kritik mot att Kinect förut var tvungen att vara ikopplad hela tiden för att xboxen skulle fungera överhuvudtaget och att Kinecten är på hela tiden Redigerat av Christopher_A, 10 November 2013 - 09:04. Postad 10 November 2013 - 09:09
långsamt svar till norton....
Nej så kan det väl ändå inte vara. Du måste nog ha profilen på den Xboxen redan. Redigerat av SejLax, 10 November 2013 - 09:11. Postad 10 November 2013 - 09:13
Långsamt??? kort och koncist tycker jag Ja, så tror jag oxå att det måste göras. Regga sig vanligt på boxen o sen är det bara att tuta o köra. Postad 10 November 2013 - 13:02
Du har ju fortfarande ett password du måste ange. Dock tror jag inte den kommer att försöka ladda hem hela din profil till den xboxen utan den lär finnas i molnet.
Postad 10 November 2013 - 14:01
Jag tror att profilen kommer laddas ner och funka ungefär som idag. Antingen det eller så lär det åtminstone finnas ett alternativ att ladda ner profilen. Annars kan du aldrig köra offline någon annanstans än hemma på din egen konsoll.
Postad 10 November 2013 - 14:57
Tja; men samtidigt måste de ju begränsa att du laddar hem profil + spel på hundra konsoller och sen kör dem i offlineläge.
För de strök väl 24 timmars kollen? Minns fan inte efter alla vändningar. Postad 10 November 2013 - 15:30 Det är ju skillnad på att säga att något ska fungera och att något verkligen fungerar. Blev riktigt imponerad faktiskt. Minne och beräkningskraft är ju redan ett faktum så varför skulle gamers inte gilla att det går snabbt att hoppa mellan spel och annat samt kunna få mp-invites att poppa upp medans de kikar på tv? Postad 10 November 2013 - 19:20
Och tack vare avsaknaden av DRM måste jag resa mig upp och hitta skivan till MP-inviten. Tack så mycket 7 år sen. Postad 10 November 2013 - 19:35 Varför? Du kan ju fortfarande köra 100% DD. Postad 10 November 2013 - 20:47
Ja, om jag vill köpa spelet för det dubbla priset... Men det är väl en fråga om bekvämlighet. Dubbla priset mot att gå ut och ställa sig i ösregnet utanför elgiganten / bita naglarna ifall posten lyckas skicka spelet i tid / behöva fippla med de sketna skivorna. Numera spelar jag så pass lite att jag nog kan kosta på mig DD. Postad 10 November 2013 - 21:18 Jag är bara så van vid att läsa negativa reaktioner på allt som rör Xbox One. Själv tycker jag det är grymt bra. Men jag såg inte en enda nyhet i videon, så jag blev inte direkt överraskad. Postad 10 November 2013 - 21:40 Jag är också för digital nedladdning och tror det hade varit grymt med nån sorts variant på Microsofts första vision. Men hur bekvämt och bra jag än tycker det är så är fan inte Något spel värt 700 spänn, speciellt inte när det inte går att låna ut eller sälja. Jag hade verkligen velat köra helt digitalt den här generationen, men om det blir dessa priser på nya spel även i framtiden så måste jag tyvärr avstå. Redigerat av SejLax, 10 November 2013 - 21:42. Postad 11 November 2013 - 06:26
Stämmer det att PS4 kommer köra med 1080p på nästan alla sina spel å 720p på xbone?????
/Xbox 360 ägare (beställt xbone) Redigerat av Didi1983, 11 November 2013 - 06:27. Postad 11 November 2013 - 08:16
Nån mer som fått mail från MS i Tyskland om att kreditkortet gått ut? Mitt är giltigt till mars 2014. Men måste det vara ett debit kort?
Hur ändrar man kort nu då? Postad 11 November 2013 - 10:01
Jag fick samma mejl men har sedan tidigare lagt till ett till kort på www.commerce.microsoft.com
Fick det förklarat för mig att att systemet testar det "andra kortet" om betalningen inte går igenom på det första. Postad 11 November 2013 - 11:06
Fick svar att systemet skickat ut felaktiga mail och att allt såg bra ut.
Hmmm... Har två kort reggade så får se till att a pengar på kort 2 med. Postad 11 November 2013 - 12:30
Noterade förresten att Xbox One beskrivs inkorrekt på prisjakt då det inte handlar om HDMI pass-through utan en full HDMI in/ut funktionalitet.
Postad 11 November 2013 - 14:55
Otroligt vettig recension också av One f.ö som ligger där Postad 11 November 2013 - 16:26
Så här i början är det ett par spel som har lägre upplösning på XO än på PS4. Hur det blir framöver är oklart men PS4 är uppenbart mer kraftfull. Postad 11 November 2013 - 16:49
Ryse är väl 900p och skulle inte Forza 5 ha 1080p? Postad 11 November 2013 - 16:57
Jo men ett par multiplattformspel (CoD Ghosts och Battlefield 4) har lägre upplösning på XO än på PS4 och det ryktas nu att även Assasins Creed går samma väg (obekräftat).
Postad 11 November 2013 - 22:32 SkyDrive on Xbox One will be available when the console launches on November 22nd. http://majornelson.c...ng-to-xbox-one/ Postad 12 November 2013 - 00:46 för majoriteten av spelen så stämmer det ja några spel på Xbox One kommer köra i 1080p de flesta i 720p Postad 12 November 2013 - 07:52
Av de som vi vet släpps nu. Angående framtiden så kan vi bara sia, så I call bs på ovanstående Postad 12 November 2013 - 08:03 Ryse kör 900p. Det är fel att säga att de flesta kommer köra 1080p på PS4 och 720p på Xbox One. Det är ingen av oss som vet hur framtiden ser ut. Utvecklarna kanske kommer på att det inte är nån idé att tvunget pressa 1080p på PS4 heller. Se frame rate-problemen på CoD Ghosts på PS4 tex. Då tar jag hellre en lägre, fungerande upplösning. Men vad gäller multiplattformspel så kommer gissningsvis PS4 att ha någon sorts övertag över Xbox One, och det kan visa sig på en rad olika sätt beroende på vad utvecklaren väljer. PS4an kan få högre upplösning, men den kan också få samma upplösning som Xbox fast fler grafiska effekter tex. Vissa spel kommer säkert vara mer lika prestandamässigt än andra. Men det är omöjligt att säga idag. Det viktiga för dom som är sugna på en Xbox One är att förstå att skillnaderna inte alls kommer vara så markanta som många Playstation-fans försöker få oss att tro. Båda konsollerna är kraftfulla next-gen konsoller som klarar att leverera mycket snygg grafik. Men för dom som är väldigt tekniskt intresserade av grafiken är det säkert viktigt att ha den konsollen som presterar allra bäst. För oss vanliga gamers som inte undersöker, utan bara njuter av spelet så är jag helt övertygad om att eventuella grafikskillnader är i det närmaste betydelselösa. Det finns andra, viktigare skillnader mellan konsollerna. Att Xbox One erbjuder gratis dedikerade servrar tex. Inget mer lagg och inget mer host advantage, ja tack! Xbox One ser ut att även nästa generation leverera den bästa online-upplevelsen. Postad 12 November 2013 - 08:16
Vet av typ 4 bekräftade titlar. 3x720p, 1x1080p och 1x900p. För att ditt påstående ska gälla så behöver Fifa14, NBA Live 14, NFS, NBA 2k14, AC, DR3, just dance, zumba, NFL 25 också köras i 720p. Så känns lite för tidigt att säga majoriteten. Postad 12 November 2013 - 08:49
EA sport spelen är bekräftade 1080p sen tidigare vad jag kom ihåg varav senast NBA 2k14 var bekräftad 1080p enl. IGN recensionen.
Redigerat av Unregistered32bcdf95, 12 November 2013 - 08:50. Postad 12 November 2013 - 09:10
Just nu skiter jag i upplösningar i spelen.
Därför jag fick mail från tyska MS precis om man skulle kontrollera sina uppgifter på beställningarna. Därför dom skulle börja med orderplockning den 15 nov. FAN va nära det är nu. Whhoooop Whhoooooooppppp. Skulle bli riktigt imponerad om man hade konsollen hemma den 22:a. Men jag ställer mig in på att vänta till den 27-29 nov. Postad 12 November 2013 - 10:36
Vad blir det att kosta att köpa den från Tyskland?
Webhallen tar 5000 om man köper genom dom. Står att det är begränsat antal, fast så länge den går att boka så borde dom väl inte nått gränsen kan man tycka. Postad 12 November 2013 - 11:20
499€ då e frakt med på det. Day One med Fifa. Så drygt 4500:- allt som allt. Postad 12 November 2013 - 11:56
Så det Fifa14 följer med oss som beställer här från Sverige med, vi som får våran i Mars? Postad 12 November 2013 - 12:02
Ingen aning om vilken bundle som kommer till sverige vid första skeppningen. Men något ska väl följa med. Det gick väl ngt rykte om två spel skulle följa med till dom som hade förbokat innan dom gick ut med att alla länder inte skulle få vid day one release. Postad 12 November 2013 - 12:12
Det här med ansikts-inloggning.
Vet ej om det diskuterats tidigare, men skulle jag rent potentiellt kunna klippa ut tre kartongbitar och klistra på foton på mina polares ansikten, och därmed ensam kunna ha tillgång till alla våras konton ?. Eller läser Kinect av att det måste sitta en kropp på under ? Annars finns ju enorm potential att bredda mängden spel att köra utan att behöva ha alla kompisar på plats hemma hos mig, samt spara en del pengar på kuppen. Postad 12 November 2013 - 12:16
Tror att det inte går. Den är även röststyrd. Det är nog uppdelat 50% 50% av båda parametrarna. Det går väl att spela in en ljudfil isf o logga in. Postad 12 November 2013 - 12:34 Jag tror faktiskt att Kinecten är smartare än så. Antar att den läser ansiktet tredimensionellt så jag undrar om en platt kartongbit verkligen kan lura systemet. Men det är klart att du kan logga in på din polares konto ändå,utan ansiktsinloggning, och spela hans digitalt nedladdade spel. Däremot så funkar det ju inte om ni vill vara inloggade samtidigt. Skulle tippa på att det kommer att funka som idag. Om jag är inloggad på en konsoll och sen loggar in på en annan så loggas den första ut. Och sen kommer du ju att spela på hans profil med hans saves och allt. Men om detta är ok så borde man kunna turas om med att dela varandras konton. Postad 12 November 2013 - 13:04
Grymt laddad med. Fick samma mail. Chattade med de häromdagen och kollade UPS leveranstid till Sverige. Fick att jag bör ha den i Sverige 25-26/11. HOPPAS HOPPAS!!! Postad 12 November 2013 - 16:00
Hmm ska man ta å boka ps4 istället.....hmm
Fyfan vad ruttet! Precis som ps3 Hmm blir nog ps4 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |