Officiell Tråd- Xbox 360
5039 svar till detta ämne
Postad 29 oktober 2007 - 05:30
Gnutten75
-
Gnutten75
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Köpte min xbox360 premium HDMI igår, enligt butiken skulle det vara med nya precessorn + kylning men efter vidare koll så är det den gamla processorn!
Finns en vitt dekal på sidan som säger vilken LOT nr den har sam vilket företag som gjort boxen.
LOT 735 - TEAM FDOU står det på min och enligt en lista så ska det vara med nya processorn men icke.
Kolla även genom gallret för att dubbelkolla att det stämde vilket det gjorde!
Postad 29 oktober 2007 - 09:30
knutte
-
knutte
-
Användare
-
-
101 inlägg
Nån som hört om det kommer nån ny uppdateringen snart?
Knutte
Postad 29 oktober 2007 - 09:55
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3 653 inlägg
ett rykte säger nu till halloween men det tror jag inte, då normalt brukar testa o stänga av LIVE några veckor innan dom gör den stora uppdateringen.
Postad 29 oktober 2007 - 10:06
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3 024 inlägg
Live var ju nere för ca 2 veckor sedan.
Postad 30 oktober 2007 - 10:13
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3 653 inlägg
är det någon mer än jag som inte kan signa in på xbox live?
Postad 31 oktober 2007 - 16:26
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3 680 inlägg
Sista stycket borde väl vara lite intressant för XBOX ägare...? Saxat från idg.se.... Den senaste modellen av Playstation 3 med 40 gigabyte hårddisk har fått 65-nanometersversioner av processor och grafikkrets. Resultatet är tystare gång och en minskning av effektuttaget med en tredjedel. Den nya och billigare 40-gigabyteversionen av Playstation 3 saknar en del funktioner jämfört med tidigare modeller. Förutom en mindre hårddisk fattas en minneskortläsare och två usb-kontakter och bakåtkompatibiliteten med spel för Playstation 2 har också försvunnit. I gengäld har en hel del saker hänt på insidan. Framförallt har tillverkningsprocessen hos Cell-processorn och RSX-grafikkretsen krympts till 65 nanometer. Det innebär att energiförbrukningen sjunker dramatiskt, från 200 W vid full belastning ner till 135 W - en minskning med nära en tredjedel. Samtidigt har moderkortet bytts ut (revision SEM-001) och en ny sydbrygga (revision CXD2984GB) har tillkommit. Kylsystemet har också kunnat krympas en smula på grund av den lägre värmeutvecklingen och sägs vara tystare. Övriga förändringar är nya Elpida-minnen istället för Samsung-moduler och att ett batteri på moderkortet infogats. Xbox 360-processorn genomgick nyligen samma uppdatering till 65-nanometersprocessen, men konsolens grafikkrets tillverkas fortfarande med 90 nanometers linjebredd. Inte förrän i nästa version om ett år får vi se en 65-nanometersversion av denna R500-krets från ATI. Källa: Computer Base
Postad 07 november 2007 - 23:57
Darth Tojayz
-
Darth Tojayz
-
Den Lurvige!
-
-
2 944 inlägg
Har en fråga till er andra 360 användare..
Är det någon som testat och jämfört orginal komponent kabeln mot Monsters kabel?
Är det värt att uppgradera?? Är om inget annat snyggare iaf..
Postad 09 november 2007 - 01:01
Legend13
-
Legend13
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Hello.
Vilket xbox 360 rekommenderar ni? Elite eller premium (finns något som heter premium hdmi eller nåt väl?) ? Stora skillnader, förutom priset?
Dessutom undrar jag om det är värt att flasha det? Går 360'n sönder är det ju verkligen surt. För då gäller väl ingen garanti (?) och den hamnar i soptunnan. Går det att lira köpta spel på live fast man har flashat spelaren?
Postad 09 november 2007 - 01:55
ShaManIX
-
ShaManIX
-
Veteran
-
-
1 930 inlägg
Elite = 120GB HD och Svart
Premium = 20GB och Vit
Det är enda skillnaden, iaf om du köper Premium HDMI.
Inga garantier gäller när du har öppnat consollen, vad du än gör.
Ja, det går att lira köpte spel live.
Postad 09 november 2007 - 18:23
Legend13
-
Legend13
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Okej
Många 360'n har ju gått sönder, vilket många har drabbats av här.. Nu till min fråga. Är det stor risk att xboxen går sönder om man köper en nu?
Verkar mest vara de äldre som gått sönder!?
Sen säger många att 360'n låter som en traktor, vilket jag hoppas att någon kan svara på? Låter den mkt, som de flesta säger, och är det störande när man spelar?
Postad 09 november 2007 - 18:41
Doraso
-
Doraso
-
Forumräv
-
-
657 inlägg
Hej!
Båda grejerna är helt klar överdrivna. Visst finns det boxar som gått sönder och vissa som haft oturen att få både en och 2 felaktiga boxar. Men jag har ägt 2 olika och inte haft några som helst problem med någon av dom. Har också många kompisar som har xbox 360 men ingen har haft problem med dom.
Att den skulle låta som en traktor är också skitsnack. Den låter mer än PS3. Men absolut inte tillräckligt för att man ska sitta och störa sig på det när man spelar.
Folk liknar den vid traktorer, hårtorkar, dammsugare och allt möjligt vilket är helt klart överdrivet.
Den låter en del. Men ljudet som hörs glöms bort när man stoppar i Bioshock, PGR4 eller Halo 3 och bara lirar och njuter av den underbara grafiken och spelkänslan och sist men inte minst världens skönaste spelkontroll.
Mvh D
Postad 09 november 2007 - 20:49
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1 039 inlägg
Experter, se hit.
Nu är jag lite lat och hoppas någon kan svara på min fråga. Jag har sökt lite själv men hittar tyvärr inget bra svar.
Det gäller xbox360 och MCE Vista (media extender)
Jag har idag en Media dator med Vista Media Center och med HDMI/DVI utgång. Den kan spela upp högupplöst material, mkv-filer osv. Denna är kopplad till en 50" Pioneer plasma (720p). Nu har jag ett biorum i anslutning till rummet där plasman finns och här har jag idag en HD proj, men har lite planer nu på att ersätta den med en ny full HD proj. Skall nu även köpa mig en Xbox 360 premium (hdmi) och koppla ihop den med min HTPC (media extender) och sedan koppla xbox till min nya full HD proj. Det jag nu vill göra, det är att kunna spela upp tex en mkv-fil på min HTPC, som jag sedan streamar till min xbox360 för att sedan ta ut full HD signalen via HDMI utgången på min xbox och därmed även kunna njuta av bra bild i biorummer. Kan man göra så här som jag tänker?
Postad 09 november 2007 - 21:37
Yocke
-
Yocke
-
Forumräv
-
-
687 inlägg
Experter, se hit.
Nu är jag lite lat och hoppas någon kan svara på min fråga. Jag har sökt lite själv men hittar tyvärr inget bra svar.
Det gäller xbox360 och MCE Vista (media extender)
Jag har idag en Media dator med Vista Media Center och med HDMI/DVI utgång. Den kan spela upp högupplöst material, mkv-filer osv. Denna är kopplad till en 50" Pioneer plasma (720p). Nu har jag ett biorum i anslutning till rummet där plasman finns och här har jag idag en HD proj, men har lite planer nu på att ersätta den med en ny full HD proj. Skall nu även köpa mig en Xbox 360 premium (hdmi) och koppla ihop den med min HTPC (media extender) och sedan koppla xbox till min nya full HD proj. Det jag nu vill göra, det är att kunna spela upp tex en mkv-fil på min HTPC, som jag sedan streamar till min xbox360 för att sedan ta ut full HD signalen via HDMI utgången på min xbox och därmed även kunna njuta av bra bild i biorummer. Kan man göra så här som jag tänker?
Nej. Xboxen kan endast spela upp wmv-filer.
Postad 10 november 2007 - 02:15
Legend13
-
Legend13
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Hej!
Båda grejerna är helt klar överdrivna. Visst finns det boxar som gått sönder och vissa som haft oturen att få både en och 2 felaktiga boxar. Men jag har ägt 2 olika och inte haft några som helst problem med någon av dom. Har också många kompisar som har xbox 360 men ingen har haft problem med dom.
Att den skulle låta som en traktor är också skitsnack. Den låter mer än PS3. Men absolut inte tillräckligt för att man ska sitta och störa sig på det när man spelar.
Folk liknar den vid traktorer, hårtorkar, dammsugare och allt möjligt vilket är helt klart överdrivet.
Den låter en del. Men ljudet som hörs glöms bort när man stoppar i Bioshock, PGR4 eller Halo 3 och bara lirar och njuter av den underbara grafiken och spelkänslan och sist men inte minst världens skönaste spelkontroll.
Mvh D
Okej. Då är det ju ingen fara för att xboxen ska gå sönder! Grafiken, skiljer den sig mycket från PS3 till 360? Har inte riktigt förstått vad skillnaden är på dessa konsoler (förutom ljud, bluray osv..). Köper jag ett xbox 360, rekommenderas flashning då? Eller ska man köra original? Visst, det kanske är en smaksak. Men tänkte ifall det fanns visa risker med att flasha boxen (garantin försvinner ju etc.). Vad rekommenderar ni; en 360 eller PS3? (ge gärna för och nackdelar till dessa) Många frågor, I know, så är tacksam för alla era svar =)
Postad 10 november 2007 - 03:40
pancreas
-
pancreas
-
Veteran
-
-
1 727 inlägg
Hej!
Mvh D Okej.
Då är det ju ingen fara för att xboxen ska gå sönder!
Grafiken, skiljer den sig mycket från PS3 till 360? Har inte riktigt förstått vad skillnaden är på dessa konsoler (förutom ljud, bluray osv..).
Köper jag ett xbox 360, rekommenderas flashning då? Eller ska man köra original? Visst, det kanske är en smaksak. Men tänkte ifall det fanns visa risker med att flasha boxen (garantin försvinner ju etc.).
Vad rekommenderar ni; en 360 eller PS3? (ge gärna för och nackdelar till dessa)
Många frågor, I know, så är tacksam för alla era svar =)
Om du bara ska spela så är väl xboxen det självklara valet enligt mig. Har dina kompisar nån av dessa maskiner? Kan vara roligt att ha samma så man kan lira online och byta spel med varandra
Postad 10 november 2007 - 10:50
Legend13
-
Legend13
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Endast någon har 360, men ingen har en PS3.
Varfär är xboxen det självklara valet? Finns det några fördelar som gör att jag
ska välja xbox 360 istället för PS3?
Postad 10 november 2007 - 11:06
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Endast någon har 360, men ingen har en PS3. Varfär är xboxen det självklara valet? Finns det några fördelar som gör att jag ska välja xbox 360 istället för PS3?
Som han sa är 360 självklart om man är ute efter spel. Utbudet är större, Live mer befolkat och många av multispelen är bättre på 360 än PS3. Den enda direkta fördelarna jag själv känner på min PS3 är Blu-Ray filmer, om man nu vill ha sånt, och WiFi så man slapp dra 1 kabel till.
Postad 10 november 2007 - 12:10
Legend13
-
Legend13
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Endast någon har 360, men ingen har en PS3. Varfär är xboxen det självklara valet? Finns det några fördelar som gör att jag ska välja xbox 360 istället för PS3?
Som han sa är 360 självklart om man är ute efter spel. Utbudet är större, Live mer befolkat och många av multispelen är bättre på 360 än PS3.
Den enda direkta fördelarna jag själv känner på min PS3 är Blu-Ray filmer, om man nu vill ha sånt, och WiFi så man slapp dra 1 kabel till.
Okej, men är den "framtidssäker"? PS3 kanske blir den överlägset bästa konsolen om 1-2 år? Har tänkt att ha den konsol som jag kommer köpa i många år, därför är det extra svårt att välja! Har själv inte spelat på en 360 (förutom på affärer och liknande) och undrar därför om 360'n låter så mkt som många säger att den gör? Har ju kollat igenom forumet och vissa säger att de knappt hör ljudet, andra säger att de knappt hör ljudet på spelet för att konsolen låter så mkt!? Vill verkligen inte ha en konsol som låter asmycket så att man ska sitta o störa sig på det i flera år =/ 360 kanske är att rekommendera, även om några år?
Postad 10 november 2007 - 15:24
Yocke
-
Yocke
-
Forumräv
-
-
687 inlägg
PS3 kommer aldrig bli en överlägsen konsol. Den kommer komma upp i 360ns standard, och den kommer att ha spel som är bättre än många på 360, precis som 360n kommer ha spel som är bättre än det mesta på PS3, men den kommer aldrig att bli överlägsen. Så mycket skiljer inte hårdvaran.
Kör ochippat. Chippar du så ryker garantin, och du kan inte spela på Live. Tro mig, du vill kunna spela på Live.
Xboxen låter en del, men helt ärligt, tänkte du spela med så lågt ljud? Koppla den till en 5.1-anläggning, för det är grymt bra ljud på de flesta spel. Fläska på lite extra om du tycker att den låter för mycket. Har aldrig stört mig på den själv.
Postad 10 november 2007 - 23:00
Unregistered96c62822
-
Unregistered96c62822
-
Lärjunge
-
-
264 inlägg
Har haft problem med mitt headset sen jag köpte mitt xbox. Har kollat allt som skulle kunna vara fel i instruktionsboken och följt anvisningarna för hur man installerar den.
Problemet är att jag inte kan få spelets ljud i den och jag kan ej använda mikrofonen. Skruvar man upp till max när man inte spelar så hör man att det finns ljud (ungefär som när man skruvar upp högtalarna till datorn till max utan att spela upp något ljud).
Det har varit så här sedan jag fick det. Frågan är om jag missat något? Hörde att någon snackade om ring 1 och 2 i ringen, kan det ha med det att göra? Vad kan vara fel?
Annars är den väl sönder sedan ruta 1 i vintras. Är det för sent att ringa supporten och begära ett nytt headset isf tror ni?
Det vankas ju Call Of Duty 4 på liven för mig nästa vecka så man får ordna upp allt innan dess
Postad 11 november 2007 - 00:09
erithiof
-
erithiof
-
Amatör
-
-
97 inlägg
tycker att mitt headset är konstigt, hör inte vad folk säger ibland, ska det va så eller e det fel på det??
Postad 11 november 2007 - 10:20
pancreas
-
pancreas
-
Veteran
-
-
1 727 inlägg
Man kan ju knappast säga att headsetet är av någon vidare kvalitet En adapter kanske kan vara något? Använd till ett vanligt pc-headset bara. Har ingen sj'lv men tror det fungerar
Postad 11 november 2007 - 17:44
erithiof
-
erithiof
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Tycker att mitt live är konstigt, när jag ska spela CoD3(det enda spel jag hunnit testa hittills på live) online så står det: Could not connect to all players. när jag ska gå in på en server. Jag har internet på 2mbit/s, är det p.g.a. att jag har seg uppkoppling som det blir såhär? eller är det något annat?
Postad 12 november 2007 - 03:05
knubbsäl
-
knubbsäl
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
erithiof: Live har haft lite problem under helgen och varit nere stundtals.
Om problemet kvarstår så kanske det beror på din router? Har du vidarebefodrat de portar som behövs? Testa att köra "Xbox Live Network Test" (kommer inte ihåg exakt namn) under Network Settings och se vad du får för status på NAT. Förhoppningsvis "Open". Om det står något annat får du vidarebefodra portarna som Live använder.
Postad 13 november 2007 - 19:11
erithiof
-
erithiof
-
Amatör
-
-
97 inlägg
erithiof: Live har haft lite problem under helgen och varit nere stundtals.
Om problemet kvarstår så kanske det beror på din router? Har du vidarebefodrat de portar som behövs? Testa att köra "Xbox Live Network Test" (kommer inte ihåg exakt namn) under Network Settings och se vad du får för status på NAT. Förhoppningsvis "Open". Om det står något annat får du vidarebefodra portarna som Live använder.
har nu testat att lira halo3 online och det funka, men sen när jag då skulle testa cod3 igen så kunde jag fortfarande inte connecta till server
Postad 13 november 2007 - 19:58
Unregisteredaa73c0e8
-
Unregisteredaa73c0e8
-
Forumräv
-
-
911 inlägg
Har MS stora problem med Xbox Live eller vad??
Mvh
Postad 13 november 2007 - 22:02
boltis
-
boltis
-
Användare
-
-
248 inlägg
Har själv för första gången i mitt liv spelat lite mer seriöst "live" denna veckan. Spelade CoD3 ett par timmar både igår och idag och upplever inga problem. Får du fram några "spel" ö.h.t när du försöker gå in "live"? Eller du ställer in den på att söka automatiskt efter lediga platser någonstans? När jag tänker efter så var det väl en gång när den letade servrar som det kändes som om den hängde sig. Men då startade jag bara om CoD och då fungerade det igen.
Skall förhoppningsvis prova CoD4 imorgon då det bör dimpa ner i brevlådan. Se ifall jag får några problem då.
Postad 14 november 2007 - 09:40
toska
-
toska
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
Är det någon som vet hur lång tid det brukar ta när man har skicka in sin xbox på service innan man få tillbaka den?
Postad 14 november 2007 - 12:05
whitepointer
-
whitepointer
-
Amatör
-
-
73 inlägg
hmm, någon som hört något om höstuppdateringen till 360? Man hittar ingen info någonstans. Det ryktas hit o dit om att äntligen kommer det stöd för avi mm
Postad 14 november 2007 - 13:28
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4 346 inlägg
hmm, någon som hört något om höstuppdateringen till 360? Man hittar ingen info någonstans. Det ryktas hit o dit om att äntligen kommer det stöd för avi mm
Finns en tråd som heter Höstuppdatering: https://www.minhembi...howtopic=165939
Postad 18 november 2007 - 10:02
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
När jag kom in i huvudmenyn på COD4 igår så stod det "Tip of the day 16-18 nov Xbox live" Stod nåt om gratis marketplace grejjer.. gäller det bara USA. Jag hittade inget om det inne på marketplace. Nån som vet nåt?!
Postad 18 november 2007 - 10:31
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1 997 inlägg
Carcassanone har varit/är gratis vet jag...
Kalaskul, jag köpte det när det kom.
Postad 18 november 2007 - 10:53
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
se där ja.. få kolla upp d när jag kommer hem ikväll
Postad 18 november 2007 - 11:46
Unregisteredf664f8f0
-
Unregisteredf664f8f0
-
Användare
-
-
171 inlägg
Behöver lite snabb hjälp!
Det är så här att jag är sugen på att nappa på ebgames erbjudande (pro eller premium för 1499:- om jag byter in min ps2).
Vilken tycker ni jag ska välja? Har hört att vanliga premium hörs som ett jetplan, och är därför mer inne på PRO, men om jag köper pro får jag inte forza 2 med.
Ni som har premium, hörs det mer än ett ps2 t.ex?
Postad 18 november 2007 - 12:12
RageW
-
RageW
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Ni som har premium, hörs det mer än ett ps2 t.ex?
Betydligt Men ifall man låter 360n stå väldigt luftigt och har högvolym på TVn så märks det inte.
Postad 19 november 2007 - 08:36
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4 346 inlägg
Vilken tycker ni jag ska välja? Har hört att vanliga premium hörs som ett jetplan, och är därför mer inne på PRO, men om jag köper pro får jag inte forza 2 med.
Är inte så stor skillnad på ljudnivån mellan premium och pro, inte vad jag har fått för mig iaf.
Postad 19 november 2007 - 11:07
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6 702 inlägg
Carcassanone har varit/är gratis vet jag...
Japp, trevligt med gratis achivements.  Hittade förresten en hel drös med gratis teman/gamerpics i marketplace igår. Kanske var det som åsyftades? Personligen kör jag med Gears of War tema nu istället för GTA IV teamat.
Postad 19 november 2007 - 11:09
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6 702 inlägg
Angående ljudnivån blev jag förvånad hur TYST boxen var när man kollade på DVD film (förutom att kvaliten var bättre än min gamla andra-generationens-DVD-spelare). Speciellt om jag jämför med hur den låter när den drar igång ett spel.
Postad 11 december 2007 - 19:54
Darth Tojayz
-
Darth Tojayz
-
Den Lurvige!
-
-
2 944 inlägg
Nu så har jag en liten fråga.. Har sökt mig genom tråden och hittar inget sirekt svar eller länk som löser mitt bekymmer..
Hur som så vill jag spela upp en Xvid film i 360n. Går det??
Finns det kanske någon uppdatering av boxen man kan fixa som gör att den kan läsa xvid/divx?
Postad 12 december 2007 - 08:25
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4 346 inlägg
Finns det kanske någon uppdatering av boxen man kan fixa som gör att den kan läsa xvid/divx?
Ja, senaste uppdateringen. Finns andra trådar som handlar just om denna uppdatering eller divx-playback, kolla i någon utav dom om du behöver ytterligare hjälp.
Postad 12 december 2007 - 14:20
Darth Tojayz
-
Darth Tojayz
-
Den Lurvige!
-
-
2 944 inlägg
Drog ner senaste uppdateringen.. (har inte haft min box kopplad på nätverkat på månader) Men det funkade inte..
Iof hittade jag en sida igår som sa att den inte tog alla Divx/Xvid format..
Mycket av det hela med Divx uppspelning jag hittar gäller att streama.. Och som sagt så har jag inte min box nätverkskopplad så att streama är ju inget alternativ...
Postad 12 december 2007 - 15:46
Sir Anselm
-
Sir Anselm
-
Beroende
-
-
1 475 inlägg
Drog ner senaste uppdateringen.. (har inte haft min box kopplad på nätverkat på månader) Men det funkade inte.. Iof hittade jag en sida igår som sa att den inte tog alla Divx/Xvid format..
Mycket av det hela med Divx uppspelning jag hittar gäller att streama.. Och som sagt så har jag inte min box nätverkskopplad så att streama är ju inget alternativ...
Så som jag förstått det är det det enda alternativet, du måste på något sätt koppla din 360 till din dator... Men jag kan ha fel...
Postad 12 december 2007 - 22:22
forsberg_80
-
forsberg_80
-
Användare
-
-
100 inlägg
Går det att koppla in sin xbox 360 till både tv och projektor utan att behöva koppla om kablar varje gång man vill spela på den ena eller den andra?
Alltså att man t ex kan ha hdmi för bild till projektorn och optisk ut till förstärkaren för 5.1-ljud. Sen komponent ut och analog (stereo) ut till en vanlig tv ifall t ex barnen ska spela på dagtid!?
Vilka kablar skulle jag behöva? Följer de med till t ex xbox 360 elite?
Redigerat av forsberg_80, 12 december 2007 - 22:23.
Postad 12 december 2007 - 22:35
JMKbiker
-
JMKbiker
-
Beroende
-
-
1 086 inlägg
Inga problem!
Jag kör komponent till plasman och hdmi till projektorn, funkar utmärkt. Har tagit bort plasten runt original kontakten för att att få plats med båda plus optisk, finns tråd om du vill veta mer om det.
Edit: Ser att du skriver vanlig tv = sd? Det är i alla fall inte några problem om du kör samma upplösning, jag kör båda i 720p.
Redigerat av JMKbiker, 12 december 2007 - 22:39.
Postad 12 december 2007 - 22:50
ABSiNSANE
-
ABSiNSANE
-
Lärjunge
-
-
320 inlägg
Drog ner senaste uppdateringen.. (har inte haft min box kopplad på nätverkat på månader) Men det funkade inte.. Iof hittade jag en sida igår som sa att den inte tog alla Divx/Xvid format..
Så som jag förstått det är det det enda alternativet, du måste på något sätt koppla din 360 till din dator...
Men jag kan ha fel...
Första gången man streamar från datorn och WMP 11 så hämtar Xboxen hem en uppdatering som innehåller codecs för XviD/DivX. Uppdateringen fanns förut och då var den till för att att kunna koppla sin iPOD till Xboxen men nu innehåller den även codecsen du efterfrågar. Uppdateringen går även att ladda ned via Marketplace\Game Store\All games och uppdateringen heter Optional Media Update. Efter den har installerats kan du spela upp DivX/XviD via USB-minne, USB-hårddisk etc. Mvh, Pär
Redigerat av ABSiNSANE, 12 december 2007 - 22:56.
Postad 13 december 2007 - 02:33
Darth Tojayz
-
Darth Tojayz
-
Den Lurvige!
-
-
2 944 inlägg
Första gången man streamar från datorn och WMP 11 så hämtar Xboxen hem en uppdatering som innehåller codecs för XviD/DivX. Uppdateringen fanns förut och då var den till för att att kunna koppla sin iPOD till Xboxen men nu innehåller den även codecsen du efterfrågar. Uppdateringen går även att ladda ned via Marketplace\Game Store\All games och uppdateringen heter Optional Media Update. Efter den har installerats kan du spela upp DivX/XviD via USB-minne, USB-hårddisk etc.
Mvh, Pär
Afan.. Så man får in där och ladda ner codecsen.. Kanon du.. Tackar för tipset.. Men klarar den inte av att läsa divx via dvdn?? Eller det måste kopplas via usb??
Postad 13 december 2007 - 02:58
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5 641 inlägg
Första gången man streamar från datorn och WMP 11 så hämtar Xboxen hem en uppdatering som innehåller codecs för XviD/DivX. Uppdateringen fanns förut och då var den till för att att kunna koppla sin iPOD till Xboxen men nu innehåller den även codecsen du efterfrågar. Uppdateringen går även att ladda ned via Marketplace\Game Store\All games och uppdateringen heter Optional Media Update. Efter den har installerats kan du spela upp DivX/XviD via USB-minne, USB-hårddisk etc.
Mvh, Pär
Afan.. Så man får in där och ladda ner codecsen.. Kanon du.. Tackar för tipset.. Men klarar den inte av att läsa divx via dvdn?? Eller det måste kopplas via usb??
Jag hade några gamla dvds med xvid som jag spelade upp i gamla xboxen och de funkade fint även på nya 360n efter uppdateringen. Så det skall funka att bränna på skiva.
Postad 13 december 2007 - 05:20
Darth Tojayz
-
Darth Tojayz
-
Den Lurvige!
-
-
2 944 inlägg
Jag hade några gamla dvds med xvid som jag spelade upp i gamla xboxen och de funkade fint även på nya 360n efter uppdateringen. Så det skall funka att bränna på skiva.
Kanon.. Då vet jag vad jag ska göra så fort jag kommer hem från jobb..
Postad 13 december 2007 - 18:13
Lowet90
-
Lowet90
-
Rookie
-
6 inlägg
Eftersom att jag har den gamla versionen av 360 så har min inte HDMI, så därför undrar jag vilken av dessa kabalr som är bäst vid högupplöst spelande? VGA Kabel http://www.webhallen...od.php?id=46051HD AV Kabel http://www.webhallen...od.php?id=46049
Postad 13 december 2007 - 21:24
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6 702 inlägg
därför undrar jag vilken av dessa kabalr som är bäst vid högupplöst spelande?
Omöjligt att säga. Det hänger inte på kablarna utan på det du ska visa bilden på vilken som ger bäst bild. En del tv-apparater visar bäst bild med VGA, en del med komponent, de flesta med HDMI. Det hänger hur som helst inte på sladden... Förresten. det är ingen mening att du ställer om frågan och berättar vilken TV du har.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny projektor
thhmo
2025-05-11 11:17:07
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|