Comhem Humax HDPVR-1000c
5077 svar till detta ämne
Postad 07 September 2011 - 19:45
Asprilla
-
Asprilla
-
Användare
-
-
183 inlägg
Hej!
Jag har precis lagt mina vantar på en begagnad version av den box till vilken denna tråd är tillägnad. Blev rädd när jag lästa om alla problem med Comhems nuvarande HDPVR.
Iaf så vill jag byta till en 2 gb hårddisk. Mitt problem är att de flesta tips på hårddiskar i denna tråd verkar ha utgått. Skulle någon kunna föreslå en disk av nyare modell som skulle funka fint i min Humax? Jag siktar som sagt på 2 gb.
Även tips på fläkt är välkommet då jag lika gärna kan byta när boxen ligger på operationsbordet.
Stort tack på förhand! Och lev väl.
Postad 07 September 2011 - 21:18
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Hej!
Jag har precis lagt mina vantar på en begagnad version av den box till vilken denna tråd är tillägnad. Blev rädd när jag lästa om alla problem med Comhems nuvarande HDPVR.
Iaf så vill jag byta till en 2 gb hårddisk. Mitt problem är att de flesta tips på hårddiskar i denna tråd verkar ha utgått. Skulle någon kunna föreslå en disk av nyare modell som skulle funka fint i min Humax? Jag siktar som sagt på 2 gb.
Även tips på fläkt är välkommet då jag lika gärna kan byta när boxen ligger på operationsbordet.
Stort tack på förhand! Och lev väl.
Hårddisk är väl bara att välja en så tyst som möjligt. Fläkten ska bara 60 mm och med 3-pinskontakt. Den ska också vara så tunn som möjligt för att få plats, 20 mm eller tunnare. Den här skulle kanske kunna funka: http://www.inet.se/a...-60mm-mini-kazeTyvärr är det bara 2 pin (kommer dock med adapter till 3 pin) så boxen kommer inte kunna styra fläktens hastighet.
Postad 08 September 2011 - 06:30
Asprilla
-
Asprilla
-
Användare
-
-
183 inlägg
Hårddisk är väl bara att välja en så tyst som möjligt.
Fläkten ska bara 60 mm och med 3-pinskontakt. Den ska också vara så tunn som möjligt för att få plats, 20 mm eller tunnare.
Den här skulle kanske kunna funka: http://www.inet.se/a...-60mm-mini-kaze Tyvärr är det bara 2 pin (kommer dock med adapter till 3 pin) så boxen kommer inte kunna styra fläktens hastighet.
Tack! Det är precis den hårddisken jag tänkt till min kommande NAS och jag såg nu genom ditt galleri att någon provat den med gott resultat. Hmm... får se hur jag gör med fläkten. Jag har inte kört boxen något annat än provstartat den. Kanske avvaktar då och ser om jag kan hitta en fläkt med 3-pin som måttmässigt passar in. Blir en raid till webbhallen på väg hem från jobb!
Postad 08 September 2011 - 18:56
Asprilla
-
Asprilla
-
Användare
-
-
183 inlägg
Använde EASUS Partion Master. Efter partionering så som beskrivs i tråden behövde boxen bara en kortare stund på sig att formatera hårddisken. Gjorde i EASUS anger man utrymme i MB och inte GB. Glömde först att 1 GB inte är 1 000 MB. Så första försöket blev misslyckat. Men kom på sen att jag gjorde en tankevurpa och efter det var det hela en mycket enkel operation. Hårddisk:
Program: http://www.partition...om/personal.htmSen köpte jag även en dockningsstation för hårddisken, men det är ju frivilligt. Vill man skruva lite mer och spara 249 kr är det såklart bättre. Tack till alla som bidragit till denna mycket innehållsrika tråd!
Redigerat av Asprilla, 09 September 2011 - 06:50.
Postad 09 September 2011 - 08:38
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Sen köpte jag även en dockningsstation för hårddisken, men det är ju frivilligt. Vill man skruva lite mer och spara 249 kr är det såklart bättre.
Kul att det gick bra och att du är nöjd. Men menar du att du satte den nya hårddisken i dockningsstationen eller den gamla? Om du sätter den nya där kan du väl inte spela in direkt till nya hårddisken? I så fall blir det väldigt mycket kopierade av filer till nya disken, och det är ju segt som sirap. Jag tycker att du ska sätta i nya hårddisken direkt i boxen. Fast det kanske är det du gjort och jag som bara inte förstår?
Postad 09 September 2011 - 10:09
Asprilla
-
Asprilla
-
Användare
-
-
183 inlägg
Kul att det gick bra och att du är nöjd. Men menar du att du satte den nya hårddisken i dockningsstationen eller den gamla? Om du sätter den nya där kan du väl inte spela in direkt till nya hårddisken? I så fall blir det väldigt mycket kopierade av filer till nya disken, och det är ju segt som sirap. Jag tycker att du ska sätta i nya hårddisken direkt i boxen. Fast det kanske är det du gjort och jag som bara inte förstår?
Dockningsstationen använde jag enbart för att slippa öppna datorn och skruva där. Så hårddisken satt endast i dockningen i samband med partionering/formatering som gjordes via datorn. Efter det tog jag ut gamla hårddisken ur boxen och satte i den nya. Då det var en begagnad box som jag själv inte spelat in något på, hade jag inget från gamla hårddisken att kopiera över till den nya. Så nu sitter nya hårddisken i boxen och förefaller fungera, gamla hårddisken ligger på skrivbordet och inväntar sitt öde.
Postad 09 September 2011 - 18:20
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Dockningsstationen använde jag enbart för att slippa öppna datorn och skruva där. Så hårddisken satt endast i dockningen i samband med partionering/formatering som gjordes via datorn. Efter det tog jag ut gamla hårddisken ur boxen och satte i den nya. Då det var en begagnad box som jag själv inte spelat in något på, hade jag inget från gamla hårddisken att kopiera över till den nya. Så nu sitter nya hårddisken i boxen och förefaller fungera, gamla hårddisken ligger på skrivbordet och inväntar sitt öde.
Aha, jag förstår
Postad 19 September 2011 - 10:19
Mr_grey
-
Mr_grey
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Använde EASUS Partion Master. Efter partionering så som beskrivs i tråden behövde boxen bara en kortare stund på sig att formatera hårddisken. Gjorde i EASUS anger man utrymme i MB och inte GB. Glömde först att 1 GB inte är 1 000 MB. Så första försöket blev misslyckat. Men kom på sen att jag gjorde en tankevurpa och efter det var det hela en mycket enkel operation. Hårddisk: Program: http://www.partition...om/personal.htm Sen köpte jag även en dockningsstation för hårddisken, men det är ju frivilligt. Vill man skruva lite mer och spara 249 kr är det såklart bättre. Tack till alla som bidragit till denna mycket innehållsrika tråd!
Tack vare detta tips om Partition-tool fick jag i förra veckan också tummarna loss och bytte hårddisk, nu när jag inte behövde mixtra med Linux för att få till partitionerna. Använde faktiskt också exakt denna hårddisk, bytet var lätt och snabbt och boxen fungerade direkt vid uppstart. Efter att ha fört över allt material från min gamla hårddisk (vilket ju som bekant tog ruskigt lång tid) så var ca 11% fyllt på den nya. Härliga tider!
Postad 30 September 2011 - 17:26
weavex
-
weavex
-
Användare
-
-
109 inlägg
Är det någon som har en aktuell mux-lista liggande? De som finns tidigare i tråden verkar inte fungera
Postad 30 September 2011 - 18:17
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Är det någon som har en aktuell mux-lista liggande? De som finns tidigare i tråden verkar inte fungera
Det finns tyvärr ingen rikstäckande mux-lista eftersom kanalernas frekvenser och fördelning på muxar är olika beroende på nätnummer/nätverks-id. Du får skapa din egen mux-lista - tar lite tid men när man väl skapat den på datorn går den lätt att uppdatera när det blir förändringar pg av nya kanaler osv.
Postad 16 October 2011 - 09:43
Unregistered06cc9970
-
Unregistered06cc9970
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
HIttade inte detta problem i tråden men någon tekniskt kunnig kanske kan hjälpa mig.
Jag har alltså en humax box som funkat bra sedan jag köpte den (vid lanseringen) igår så skulle jag radera lite gamla inspelningar och markerade och började radera 4 olika inspelningar. Satte på en film via mitt PS3 och när jag sedan ändrade source i recievern tillbaka till boxen så hade den hängt sig.
Försökte då stänga av boxen men det gick inte heller så jag stängde av med knappen på baksidan och startade om. Boxen startade men efter ca 10 sek så kommer soptunnan upp och fortsätter radera i ungefär 30 sek sen hänger sig boxen igen. Har nu prövar att låta boxen stå på hela natten men det har inte hjälpt har även testat att dra ut alla kablar men det blir ingen skillnad.
Kan inte heller gå in och återställa maskinen då den hänger sig när man skall slå in koden.
Någon som vart med om detta eller vet hur man kan göra en reset på maskinen.
Tack på förhand
Postad 16 October 2011 - 11:00
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
HIttade inte detta problem i tråden men någon tekniskt kunnig kanske kan hjälpa mig. Jag har alltså en humax box som funkat bra sedan jag köpte den (vid lanseringen) igår så skulle jag radera lite gamla inspelningar och markerade och började radera 4 olika inspelningar. Satte på en film via mitt PS3 och när jag sedan ändrade source i recievern tillbaka till boxen så hade den hängt sig. Försökte då stänga av boxen men det gick inte heller så jag stängde av med knappen på baksidan och startade om. Boxen startade men efter ca 10 sek så kommer soptunnan upp och fortsätter radera i ungefär 30 sek sen hänger sig boxen igen. Har nu prövar att låta boxen stå på hela natten men det har inte hjälpt har även testat att dra ut alla kablar men det blir ingen skillnad. Kan inte heller gå in och återställa maskinen då den hänger sig när man skall slå in koden. Någon som vart med om detta eller vet hur man kan göra en reset på maskinen. Tack på förhand
Jag har råkat ut för något liknande, fast inte riktigt lika allvarligt. Jag markerade en massa filer för radering, och medan boxen raderade började jag göra annat med boxen, minns inte exakt vad. Och då hängde sig boxen. Startade om, och då var hela biblioteket rensat. Efter att ha gjort boxen strömlös i 10 min fick jag tillbaka filerna om jag minns rätt. Antar att du provat något sånt?
Postad 03 November 2011 - 17:49
Unregisteredbe903194
-
Unregisteredbe903194
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Hej på er!
Någon mer som fått upp att det ska finnas en uppdatering för er Humax HDPVR-1000C?
Det ploppade upp idag när jag kom hem från jobbet. Version xx nånting xx 29 hette den.
Är det något gammalt som min box inte fattat förrän nu eller kommer det verkligen någon
förbättring av denna box även om den har några år på nacken och att ComHem slutat med
den?
Någon som hittat någon info om vad som ändras? Min box har fungerat klockrent som den
är så därför funderar jag på om jag verkligen ska gå med på att uppdatera den...
Tack tack för respons!
// Anders - Uddevalla
Postad 03 November 2011 - 19:31
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Hej på er!
Någon mer som fått upp att det ska finnas en uppdatering för er Humax HDPVR-1000C?
Det ploppade upp idag när jag kom hem från jobbet. Version xx nånting xx 29 hette den. Är det något gammalt som min box inte fattat förrän nu eller kommer det verkligen någon förbättring av denna box även om den har några år på nacken och att ComHem slutat med den?
Någon som hittat någon info om vad som ändras? Min box har fungerat klockrent som den är så därför funderar jag på om jag verkligen ska gå med på att uppdatera den...
Tack tack för respons!
// Anders - Uddevalla
Fick också den uppdateringen idag, 1.00.29, daterad 01 SEP 2011. Har inte hittat någon info om vad som förbättrats. Tittade dock på BBC HD innan uppdateringen och efteråt tycker jag mig se att undertexten gått från "texttv-text" (med svart ribba bakom) till en vit text med svart "ghotstning". Vet inte om jag minns fel eller om det varit så innan.
Postad 03 November 2011 - 19:41
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3071 inlägg
UPPDATERA INTE!!! Min favortlista är helt förstörd och kan inte göra någon ny heller!!
Postad 03 November 2011 - 19:44
Unregisteredbe903194
-
Unregisteredbe903194
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Fick också den uppdateringen idag, 1.00.29, daterad 01 SEP 2011. Har inte hittat någon info om vad som förbättrats. Tittade dock på BBC HD innan uppdateringen och efteråt tycker jag mig se att undertexten gått från "texttv-text" (med svart ribba bakom) till en vit text med svart "ghotstning". Vet inte om jag minns fel eller om det varit så innan.
He he du är ju aktiv på alla områden jag kikar på här i forumet Trixeo... kungligt :0) Jag väntar någon dag då och låter dig märka om den buggar något eller om det bara är att köra vidare! Du brukar ju vara duktig på att hitta fel och funktioner kors och tvärs... Ska givetvis söka vidare på nätet om det skrivs något någon annanstans än här och tipsar om det dyker upp nåt. Vem är det som står för det här uppdaterandet tro? Humax eller någon utvecklare hos ComHem? Tack! UPPDATERA INTE!!! Min favortlista är helt förstörd och kan inte göra någon ny heller!!
Aj då! Det låter inte så bra... Undra om någon annan upplever det problemet?
Postad 03 November 2011 - 20:22
A.S.
-
A.S.
-
Rookie
-
9 inlägg
Jag uppdaterade nyss och mina favoriter är som de ska. Märker inget nytt dock.
Postad 03 November 2011 - 20:27
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3071 inlägg
kan ju inte bara vara min box som blev konstig...
Postad 03 November 2011 - 21:47
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
He he du är ju aktiv på alla områden jag kikar på här i forumet Trixeo... kungligt :0)
Jag väntar någon dag då och låter dig märka om den buggar något eller om det bara är att köra vidare! Du brukar ju vara duktig på att hitta fel och funktioner kors och tvärs... Ska givetvis söka vidare på nätet om det skrivs något någon annanstans än här och tipsar om det dyker upp nåt. Vem är det som står för det här uppdaterandet tro? Humax eller någon utvecklare hos ComHem?
Tack!
Aj då! Det låter inte så bra...
Undra om någon annan upplever det problemet?
Hehe nja, här och N8  Är tyvärr inte en så flitig användare av boxen som Nokian dock. Ska nog tilläggas att jag totalresettade boxen efter uppdateringen (Meny/System/Status/ tryck Röd/Grön/Gul/Blå/Grön/Gul/Blå i sekvens / sedan "Default Setting/HDD Format) Märkt en sak till: lip sync är inte ok på BBC HD. Men det brukar ju vara så på flera kanaler från och till. Aldrig använt mig av favoritkanaler så jag vet inte hur det funkar där. Har sagt upp allt vad com hem heter till förmån för stadsnät, så min box hamnar snart på Blocket (efter 31/1-12) EDIT: Hittade detta: "I Tyskland har man därför tillgång till version 1.00.29 av denna mjukvara. Den innehåller rättningar som drastiskt minskar problem med färgåtergivning, bildkvalitet på SDTV sändningar, synkronisering av ljud samt problem med vissa av boxens funktioner."
Redigerat av trixeo, 03 November 2011 - 21:50.
Postad 03 November 2011 - 22:20
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3071 inlägg
Update: efter ca 10 omstarter så fungerar favoritlistan igen
Postad 04 November 2011 - 10:34
xms67
-
xms67
-
Användare
-
-
225 inlägg
Min uppdaterades nu utan problem. Det verkar nu som den inte tappar favoritet. Ni vet det där problemet att när man går in i Guide så får man välja favoriter igen. Har bara testa nu direkt och varje gång ligger den kvar i favoriter. I så fall strålande!
Postad 04 November 2011 - 10:46
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Kan någon som har bytt till större hårddisk rapportera om mjukvaruuppdateringen till version 1.00.29 fungerar? Förmodar att man t ex inte ska försöka sig på reset med formatering av hdd som nämndes ovan.
Jag har en Seagate 1.5TB hdd i min Humax HDPVR och jag är skeptisk mot allt som kan äventyra funktionen av min box. Den går som tåget och jag kan inte tänka mig vad som skulle bli bättre med den nya mjukvaran - däremot kan ju en del bli sämre.
Det finns ju ett talesätt som heter "if it's not broken, don't fix it"...
Postad 04 November 2011 - 11:10
Unregisteredc4c90e91
-
Unregisteredc4c90e91
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Kan någon som har bytt till större hårddisk rapportera om mjukvaruuppdateringen till version 1.00.29 fungerar?
Bytte ut min 1TB till en 2TB för några månader sedan. Uppdaterade till nya versionen imorse och allt fungerar precis som förut. Hårddiskinfo i menyn visar att det sitter en 2TB:are i den och alla andra siffror stämmer också. Tror inte någon som har bytt hårddisk behöver oroa sig.
Postad 04 November 2011 - 13:19
Unregistered33651
-
Unregistered33651
-
Användare
-
-
182 inlägg
HIttade detta på något tyskt forum om vad denna uppdatering innehöll (översatt av Google translate)
- Fixed a bug in the audio playback by Premiere Radio Stations
- Fixed a bug in the HDMI connection to a Toshiba TV
- Improving the Performance of HD EPG channels
- Error when pressing the "V format" - button on the remote (system crash) Fixed
- Fixed bug when viewing stations via Premiere CA modules
- Errors in the audio playback of SF1 (Switzerland) fixed
- Fixed incorrect audio track designation on Premiere HD channels
Postad 04 November 2011 - 14:10
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Bytte ut min 1TB till en 2TB för några månader sedan. Uppdaterade till nya versionen imorse och allt fungerar precis som förut. Hårddiskinfo i menyn visar att det sitter en 2TB:are i den och alla andra siffror stämmer också. Tror inte någon som har bytt hårddisk behöver oroa sig.
Jag uppdaterade efter denna lugnande information och det verkar inte vara några problem. Använder inte favoritlistor så jag vet inget om hur uppdateringen skulle ha påverkat dessa. andii: Vilken hårddisk (märke, typ) på 2TB har du i din HDPVR ? Jag funderar på att plocka in en större hdd än den på 1.5TB jag har - kanske en WD AV-GP på 2.5TB eller rentav 3TB. Undrar just om det blir några problem om man byter till större än 2TB? Det lär ju finnas en kritisk gräns vid 2,19TB då det kan bli problem med moderkort, operativsystem osv... Har någon erfarenhet av större hdd i Humax HDPVR-1000c än 2TB ?
Postad 04 November 2011 - 16:25
Unregisteredc4c90e91
-
Unregisteredc4c90e91
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
andii: Vilken hårddisk (märke, typ) på 2TB har du i din HDPVR ?
Köpte en Western Digital AB-GP från Proshop i mitten av augusti för 858 kr inklusive frakt. Kolla vad den kostar idag: http://www.proshop.s...MB-2229480.htmlHuga!! Förutom att vara glad att jag hann köpa i tid före översvämningarna är jag väldigt nöjd med hårddisken. Knäpptyst och sval som bara den. Rekommenderat köp (när den sjunkit lite i pris igen).
Postad 04 November 2011 - 17:07
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Köpte en Western Digital AB-GP från Proshop i mitten av augusti för 858 kr inklusive frakt. Kolla vad den kostar idag: http://www.proshop.s...MB-2229480.html Huga!!
Förutom att vara glad att jag hann köpa i tid före översvämningarna är jag väldigt nöjd med hårddisken. Knäpptyst och sval som bara den. Rekommenderat köp (när den sjunkit lite i pris igen).
Ja, översvämningarna i Thailand har ställt till det för flera av de stora tillverkarna - Western Digital, Seagate, Hitachi, Toshiba, Samsung... Det har blivit brist på hdd i världen och de produkter som redan finns i lager har ökat i värde. Tillgång och efterfrågan enligt marknadsekonomins sätt att fungera. Bäst att vänta med köp tills läget normaliseras.
Redigerat av Unregistered558ade6e, 04 November 2011 - 17:07.
Postad 04 November 2011 - 17:54
Tompa123
-
Tompa123
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
OT, typ, kanske, fast  : Bättre att kolla här: https://www.prisjakt...kt.php?p=695189
Postad 04 November 2011 - 18:18
Unregistered4e1812ee
-
Unregistered4e1812ee
-
Forumräv
-
-
889 inlägg
Fick också nya uppdateringen ikväll.
Det fixade dock inte det lilla, men obetydliga problemet att det aldrig är ljud när jag startar upp boxen. Så fort man byter kanal eller tittar på något inspelat så kommer ljudet, och är sedan med tills man stänger av (standby) boxen igen. Ljudet kopplat via de analoga stereoutgångarna.
Postad 04 November 2011 - 20:02
xms67
-
xms67
-
Användare
-
-
225 inlägg
helt otroligt! Efter att ha haft boxen 2,5 år har jag ständigt retat mig på att favoriter inte alltid ligger kvar när man tittar på Guide. Men nu har de fixat det! Det var verkligen på tiden! har ni andra haft samma problem hela tiden? Och är det i så fall löst för er med denna uppdatering?
Postad 05 November 2011 - 09:48
Unregistered76636631
-
Unregistered76636631
-
Beroende
-
-
1029 inlägg
Verkar som om Dolby Digital maxvolymen inte åtgärdats.
Går inte att sänka volymen med boxens fjärr med sändningar i dd.
Postad 05 November 2011 - 14:17
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Verkar som om Dolby Digital maxvolymen inte åtgärdats. Går inte att sänka volymen med boxens fjärr med sändningar i dd.
Om du använder boxens analoga utgångar för ljud fungerar det säkert, men en digital signal kan inte sänkas förrän den avkodats vilket mest troligt i ditt fall sker först i din tv eller förstärkare.
Postad 05 November 2011 - 15:28
Unregisteredb0b4b564
-
Unregisteredb0b4b564
-
Användare
-
-
133 inlägg
Dessa är rättningarna från 1.00.27, det var väl 1.00.27 som den uppdaterade ifrån till 1.00.29 http://beta.humaxonl...o.uk/freesat-hd •Dolby Digital downmix included •Time recovered in standby after a power failure •Channel scan for channels added/removed/changed at 3am •Postcode Table updated automatically (over air) •Resolved crash issue on iPlayer content playback •MHEG improvements (BBC iPlayer, ITV Player, Teletext Jobsite support)
Postad 05 November 2011 - 23:43
Unregistered76636631
-
Unregistered76636631
-
Beroende
-
-
1029 inlägg
Om du använder boxens analoga utgångar för ljud fungerar det säkert, men en digital signal kan inte sänkas förrän den avkodats vilket mest troligt i ditt fall sker först i din tv eller förstärkare.
jaha, ok, tack för infon. Jag kör säkert som många andra med hdmi kabel för både ljud och bild. Analogt hade jag ju inte kunnat få DD i alla fall. Så enda lösningen hade då varit om boxen haft egen inbyggd dekoder.
Postad 06 November 2011 - 10:45
Ludde76
-
Ludde76
-
Användare
-
-
145 inlägg
helt otroligt! Efter att ha haft boxen 2,5 år har jag ständigt retat mig på att favoriter inte alltid ligger kvar när man tittar på Guide. Men nu har de fixat det! Det var verkligen på tiden! har ni andra haft samma problem hela tiden? Och är det i så fall löst för er med denna uppdatering?
Uppdateringen löste inte problemet med favoritlistan för mig, den tappas varje gång man stänger av boxen.
Postad 06 November 2011 - 11:06
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Uppdateringen löste inte problemet med favoritlistan för mig, den tappas varje gång man stänger av boxen.
Jag använder inte själv funktionen för Favoritlistor men är det någon som kan förklara varför dessa tydligen fungerar på vissa boxar men inte på andra trots att mjukvaran är densamma? När det gäller datorer har man ju fått lära sig att varje dator är "unik" även om den är hård- och mjukvaruidentisk med en annan men ska detta också gälla för Humax HDPVR?
Postad 07 November 2011 - 18:08
sivle
-
sivle
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Ny mjukvara till Humax HDPVR-1000CEn ny mjukvara till vår inspelningsbara HD-box från Humax, HDPVR-1000C har rullats ut. Den nya mjukvaran gör mindre förändringar och åtgärdar ett problem som vissa kunder har upplevt när de har spelat in och tidsförskjutit kanalerna Silver HD, CANAL+ First HD och CANAL+ Sport HD. Den nya mjukvaran har verionsnummer 29, fullständigt namn 1.00.29. Den tidigare versionen hetter 1.00.27. Någon version 28 finns inte. Så här kontrollerar du om din box har den senaste mjukvaran:- Klicka på Meny på digitalboxens fjärrkontroll.
- Välj System och tryck OK på fjärrkontrollen.
- Välj Status och tryck OK på fjärrkontrollen.
Digitalboxens aktuella Mjukvaruversion finner du vid Programversion. Så här gör du för att uppdatera till den senaste mjukvaran:- Klicka på Meny på digitalboxens fjärrkontroll.
- Välj Installation och tryck OK på fjärrkontrollen.
- Digitalboxen frågar nu om PIN-kod, ange PIN-kod och tryck OK på fjärrkontrollen (Om du själv inte ändrat koden är den 0000).
- Välj Programuppdatering och tryck OK på fjärrkontrollen.
- Bekräfta återigen med OK på fjärrkontrollen.
http://www.comhem.se...40/-/index.html
Postad 07 November 2011 - 18:59
xms67
-
xms67
-
Användare
-
-
225 inlägg
Nej, nej, nej... Igår blev allt som vanligt. Favoritlistan ligger INTE kvar varje gång man går till Guide. Jag vet inte om det nu är färre kanaler som inte klarar det eller varför det i efter uppdateringen verkade som att det fungerade.
Postad 07 November 2011 - 20:55
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1242 inlägg
verkligen udda... idag har jag tittat på tre olika inspelningar och favoritlistan har hängt kvar efter varje gång.
Igår tyckte jag den tappades på 3 av 3 tillfällen...
så nu funkar det som förut igen verkar det som... knock on wood.
jag tappar inte favortlistan vid av/påslagning, förut hände det då och då efter jag tittat
på något HD-inspelat, hoppas det inte är värre nu.
Inga problem med ljud vid start heller.
Postad 07 November 2011 - 22:49
xms67
-
xms67
-
Användare
-
-
225 inlägg
Ja, ja, ja... Nu hänger favoriter kvar igen... Jag antar att det är något som jag inte tänker på. Om man byter kanal via knappar på fjärren? Om man byter kanal vi Guide? Jag vet inte och orkar inte systematiskt reda ut det just nu.
Postad 09 November 2011 - 18:49
sivle
-
sivle
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Ja, ja, ja... Nu hänger favoriter kvar igen... Jag antar att det är något som jag inte tänker på. Om man byter kanal via knappar på fjärren? Om man byter kanal vi Guide? Jag vet inte och orkar inte systematiskt reda ut det just nu.
Vore väldigt bra att veta hur du får favoritlistan att stanna kvar efter tittande på inspelat material. Det enda sättet som favoritlistan består för mig är när jag valt en "titta på" programering som går in och bryter inspelningstittandet, aldrig annars när jag självmant väljer att återgå till tv tittande.
Postad 12 November 2011 - 20:46
xms67
-
xms67
-
Användare
-
-
225 inlägg
Kan nu konstatera att det är vissa kanaler som gör att det inte fungerar med att hålla kvar favoriter. Har inte orkat kolla exakt vilka. Märkligt att det är så och att de inte fixat det. Min upplevelse är att det fungerar bättre efter senaste uppdateringen. Eller så tittar jag mer på HD kanaler och de som jag tittar på verkar hålla kvar favoriter.
Postad 14 November 2011 - 13:59
sveno
-
sveno
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Min Humax började förra helgen att inte ge ljud på inspelade program ibland. Efter att den har varit avstängd ett tag över natten tex kan ljud finnas på inspelade programmet. Vad göra?? Fler som har samma problem. I övrigt så funkar den 100%
Postad 14 November 2011 - 14:07
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Min Humax började förra helgen att inte ge ljud på inspelade program ibland. Efter att den har varit avstängd ett tag över natten tex kan ljud finnas på inspelade programmet. Vad göra?? Fler som har samma problem. I övrigt så funkar den 100%
Ljudet kan ha svårt att hänga med från början ibland. Det är ett känt fenomen hos Humax HDPVR. Har du kollat om ljudet kommer om du byter kanal några gånger och sen startar uppspelningen igen? Alt. spelar upp ett annat inspelat program. Framgår inte om vissa inspelningar fungerar och andra inte. Ljudet verkar iaf ha spelats in eftersom det dyker upp senare som du skrev så loppet är inte helt kört.  Började kanske dina ljudproblem i samband med uppdateringen av boxen till ny mjukvara?
Postad 14 November 2011 - 14:18
sveno
-
sveno
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
En del av mina inspelade prog har ljud direkt men andra inte. Ljudet har i ett par fall kommit tillbaka efter avstängning. Jag är inte säker på om det kom efter updatering med det var runt samma tid som detta hände första gången. Kan man nergrader till version 27?
Postad 14 November 2011 - 15:41
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
En del av mina inspelade prog har ljud direkt men andra inte. Ljudet har i ett par fall kommit tillbaka efter avstängning. Jag är inte säker på om det kom efter updatering med det var runt samma tid som detta hände första gången. Kan man nergrader till version 27?
Vad händer om du trycker på vol+ en gång? Nej du kan inte nedgradera. Tror tom att det bara går att säga nej till uppgradering en viss tid, sen görs det automatiskt.
Postad 14 November 2011 - 16:08
sveno
-
sveno
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Jag har provat att trycka på allt och inget hjälper. Nu efter att jag gjorde en kanalsökning så funkar ljudet. MEN första 5 minuter så fanns inget ljud på 1 an eller 2an men på alla andra kanaler. Mysko denna digitala värld!
Postad 15 November 2011 - 15:50
Unregisteredfe19fd5e
-
Unregisteredfe19fd5e
-
Rookie
-
1 inlägg
Vad händer om du trycker på vol+ en gång? Nej du kan inte nedgradera. Tror tom att det bara går att säga nej till uppgradering en viss tid, sen görs det automatiskt.
När jag hade anslutit en Arvani Soundbar med optisk ingång försvann ljudet efter snabbspolning Efter ett tryck på volm+ återkom ljudet Upptäckte sedan att om jag vred upp ljudet på max på boxen fungerade allt perfekt Har 2 Tb hårddisk och senaste uppdateringen
Redigerat av Unregisteredfe19fd5e, 15 November 2011 - 18:30.
Postad 18 November 2011 - 23:22
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
När jag hade anslutit en Arvani Soundbar med optisk ingång försvann ljudet efter snabbspolning Efter ett tryck på volm+ återkom ljudet Upptäckte sedan att om jag vred upp ljudet på max på boxen fungerade allt perfekt Har 2 Tb hårddisk och senaste uppdateringen
Verkar bli så när man använder toslink vilket jag gör, men kom på som du, att det löste sig genom att sätta vol på max.
Postad 07 December 2011 - 22:41
Asprilla
-
Asprilla
-
Användare
-
-
183 inlägg
När jag går in på "guide" får inte jag upp vilka filmer som visas på tv1000 hd. Någon annan som har samma problem? Det fungerade tills för ett par dagar sedan. Dessutom tycker jag det är sämre på andra kanaler ibland där inte alla program visas, och det blir liksom en lucka i tablån.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|