Nokia N900 256MB RAM 32GB
(Mobiltelefoner)
|
7
|
(74)
|
Inga priser |
nokia n900 (1 inlägg)
|
15 år sedan |
Program och spel till Nokia N900 (19 inlägg)
|
16 år sedan |
Samköp Mobilfickor Nokia N900 (30 inlägg)
|
16 år sedan |
vAR äR MiN nOkia N900? >: (173 inlägg)
|
16 år sedan |
N900, feedback från användarna (330 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 09 December 2009 - 08:58
Postad 09 December 2009 - 09:03
Postad 09 December 2009 - 09:03
E det nån som ska skärpa sig så e det folk här. Är man såp korkad så man tror att Nokias webbmasters sitter och läser gnällrövsinläggen här e man nog ute och cyklar.
Använd skallen för omväxling skull eller ni kanske inte gått i skolan och läryt er nånting man börjar fan undra.
Med tanke på hur nokia valt att lansera N900 så tror jag att sannolikheten att rätt personer läser mitt inlägg här än om jag mailar supporten är mycket större.
Du verkar vara rätt blåst och förstår inte bristen i deras system så du ska nog bara vara tyst.
Eller du kanske vill att ditt namn, adress, telefonnr, orgnr, epostadress, delar av ditt kortnr, dina beställningar etc sprids ut på nätet? Jag vill inte att mina gör det men om du vill så kan du få skriva dem direkt i denna tråd!!
Redigerat av tha_neo, 09 December 2009 - 09:04.
Postad 09 December 2009 - 09:07
Verkar vara överlag bra, lite fakta fel men annars väldigt bra
Postad 09 December 2009 - 09:07
Med tanke på hur nokia valt att lansera N900 så tror jag att sannolikheten att rätt personer läser mitt inlägg här än om jag mailar supporten är mycket större.
Du verkar vara rätt blåst och förstår inte bristen i deras system så du ska nog bara vara tyst.
Eller du kanske vill att ditt namn, adress, telefonnr, orgnr, epostadress, delar av ditt kortnr, dina beställningar etc sprids ut på nätet? Jag vill inte att mina gör det men om du vill så kan du få skriva dem direkt i denna tråd!!
Jag ringde just deras "system" och pratade med en Rikard, frågade varför dom inte skickat min lur.
Svaret är att dom skickas i turordning....ska man gråta eller skratta?
Deras ordning är nog slumpmässig. Han kunde inte heller svara på om eller när den skall skickas.
SERVICE, epic fail
Redigerat av Tech, 09 December 2009 - 09:08.
Postad 09 December 2009 - 09:35
Han kommer att dansa i trans när han får sin N900!
JAG ÄLSKAR TRANCE!!! Lyssnar på det 8 timmar om dagen på jobbet och hemma sen!
Önskar att Spotify redan fanns till N900! Nu kör jag det på min N85:a istället...tar emot att sälja den ifall detta inte kommer att funka när jag fått min N900. :-(
Dansa i trance...DET KOMMER JAG!!! Ni får haka på när ni fått era också! ;-)
Postad 09 December 2009 - 09:45
http://twitter.com/3...atus/6491102775
Den 15 december kommer 3 att börja ta förhandsbokningar på den efterlängtade Nokia #N900. Bokningar görs på 3s hemsida www.tre.se
Postad 09 December 2009 - 09:48
jag ringde ochså och undrade varför min beställning inte har skickats beställde 2a septJag ringde just deras "system" och pratade med en Rikard, frågade varför dom inte skickat min lur.
Svaret är att dom skickas i turordning....ska man gråta eller skratta?
Deras ordning är nog slumpmässig. Han kunde inte heller svara på om eller när den skall skickas.
SERVICE, epic fail
han i kundtjänst svarade att jag skulle få den innan jul
varför ska man lägga en förhandsbokning om den inte gäller????????????
Postad 09 December 2009 - 09:56
Jag ringer supporten och beställer min MOBIL IGEN efter att den har cancellerats av idiotföretaget.. Jag ringer även och ber om expressleverans, de säger att det är densamma som expressleverans, Redan där börjar man ju undra vad i **** de snackar om???
Han sa även att den skulle skickas idag eller iaf att pengarna skulle dras idag, Men nej självkalrt gör det inte det...
Skit dåligt Nokia, skit dåligt! När ska ni börja ta hand om era kunder?
Postad 09 December 2009 - 09:58
kan du svara på det här klas strömjag ringde ochså och undrade varför min beställning inte har skickats beställde 2a sept
Postad 09 December 2009 - 10:00
Jag beställde den 3 december och fick att de hade försökt att debitera mitt kort igår... dock så lyckades som sagt nite det och jag hamnade sist i kön...kan du svara på det här klas ström
Postad 09 December 2009 - 10:06
jag ringde ochså och undrade varför min beställning inte har skickats beställde 2a sept
Dom har noll koll i sitt ordersystem...förbeställt eller inte, ingen vet något.
Det har heller inte att göra med högre arbetsbelastning, inte om man kollar på omdömena från prisjakt.
Samma beteende sedan länge.
https://www.prisjakt...info.php?f=7530
Postad 09 December 2009 - 10:07
Nokia hanterar tydligen sin leverans på samma sätt med standard/express....
Jag ringer även och ber om expressleverans, de säger att det är densamma som expressleverans, Redan där börjar man ju undra vad i **** de snackar om???
...
Men de skickar den med olika UPS farter. Så för kunden blir det olika.
Det mesta tyder på dålig kommunikation inom Nokia. Det beror säkert på att man får prata med folk i Danmark och de som skickar telefonen sitter i Holland, om jag fattat det rätt. Hade varit lättare att ha det på samma plats.
Och sedan verkar det inte hjälpas av att deras system för hantering av ordrar är under all kritik.
Dock skall man inte skylla på personerna man får prata med. Vad kan de göra om de inget vet och inet har möjligheten att göra något. Nåja, jag tänkte dra iväg ett mejl till shoppen och förklara mina synpunkter på det hela. Men väntar tilsl jag fått luren, så man kan få med alla detaljerna.
Postad 09 December 2009 - 10:12
Postad 09 December 2009 - 10:12
Postad 09 December 2009 - 10:13
undrar om man ska sluta fjäska för nokia nu det fins ju andra fabrikat.
Postad 09 December 2009 - 10:18
Jag återkommer med bilder och allting till er måste nu jobba och så fort jag är tillbaka så loggar ja in och berättar allt!!
//mobilproffs
Postad 09 December 2009 - 10:19
Postad 09 December 2009 - 10:20
klasstrom loggade ut illa kvickt
Det är ju inte Klas fel att shoppen suger, dock får han gärna föra det vidare upp till ansvarig.
Skulle shopansvarig logga in här skulle det bli hett om öronen
@Magnusbio
bra intiativ, om vi alla skickar våra synpunkter till shoppen efter avslutad affär (om den blir det) så kanske något händer.
Tydligen 400 förhandsbokningar (i Sverige) av N900 enligt Klasses twitter
Ingen stor mängd, ändå strular dom till det.
Redigerat av Tech, 09 December 2009 - 10:20.
Postad 09 December 2009 - 10:29
Fusk, min ligger i Bromma fortfarande, grr!Yes!
09.50 kom luren med UPS.
Nu ska här meckas!
Postad 09 December 2009 - 10:31
Det är ju inte Klas fel att shoppen suger, dock får han gärna föra det vidare upp till ansvarig.
Skulle shopansvarig logga in här skulle det bli hett om öronen
@Magnusbio
bra intiativ, om vi alla skickar våra synpunkter till shoppen efter avslutad affär (om den blir det) så kanske något händer.
Ingen stor mängd, ändå strular dom till det.
we have started to ship N900s now... 400 preorders in shop... Shipped today
Detta uttalande går tolka att det är 400 utav de förhandsbeställningar som har skickats. Kanske ligger några kvar som inte skickats p.g.a. Nokia shops så kallade "orderbehandling".
Väntar otåligt på min (ligger för tillfället i CPH). Längtar efter fina bilder på N900 här på forumet.
Wile
Postad 09 December 2009 - 10:34
Jag tror starkt att Klas inte har så mkt med nokia shops att göra, men han kanske kan ändå framföra detta till dem
Postad 09 December 2009 - 10:37
Jag beställde den 3 december och fick att de hade försökt att debitera mitt kort igår... dock så lyckades som sagt nite det och jag hamnade sist i kön...
Hej, Nej kan inte svara på det men det är olyckligt och jag har skickat info vidare till ansvariga för shoppen. Dock kommer den skickas till er nu i veckan iaf vad jag hört från shop ansvariga. Har ingen aning om varför inte debiteringarna inte gått igenom för vissa som ändå haft täckning på kontot.
Yes!
09.50 kom luren med UPS.
Nu ska här meckas!
Mycket nöje !
Glöm nu inte att låsa upp beta katalogen via http://repository.maemo.org (unstable releases, freemantle)
Postad 09 December 2009 - 10:38
Hej, Nej kan inte svara på det men det är olyckligt och jag har skickat info vidare till ansvariga för shoppen. Dock kommer den skickas till er nu i veckan iaf vad jag hört från shop ansvariga. Har ingen aning om varför inte debiteringarna inte gått igenom för vissa som ändå haft täckning på kontot.
Mycket nöje !
Glöm nu inte att låsa upp beta katalogen via http://repository.maemo.org (unstable releases, freemantle)
Intressant att veta varför turordning ej existerar.
Redigerat av Tech, 09 December 2009 - 10:39.
Postad 09 December 2009 - 10:39
Fusk, min ligger i Bromma fortfarande, grr!
Den är verkligen läcker..
Och tung! Den ger ett gediget intryck, verkligen.
Det märkliga är att jag var sen på tåget.
Beställde 3/12 och fick leverans idag.
Postad 09 December 2009 - 10:40
klasstrom loggade ut illa kvickt
erm. nja, kan liksom inte vara här 24/7 direkt... har annat att göra också...
Postad 09 December 2009 - 10:42
snabba dig,ingen annars annan verkar ju kunna skriva en enda liten rad :-) jobba? hur kan det gå före ...:-)
Postad 09 December 2009 - 10:43
Den är verkligen läcker..
Och tung! Den ger ett gediget intryck, verkligen.
Det märkliga är att jag var sen på tåget.
Beställde 3/12 och fick leverans idag.
Bara att gratulera, du är en vinnare i Nokia shops postkodlotteri
Sist beställt, först levererat
Postad 09 December 2009 - 10:44
Intressant att veta varför turordning ej existerar.
Som sagt, jag har ingen om hur det fungerar men har vidarebefodrat det till shop ansvariga.
Mvh, Klas
Postad 09 December 2009 - 10:46
Som sagt, jag har ingen om hur det fungerar men har vidarebefodrat det till shop ansvariga.
Mvh, Klas
OK, ta dom i örat. Snurrigare shop har jag aldrig stött på...
Postad 09 December 2009 - 10:48
Fan, idag ringer det i ett här på jobbet,
samt att man måste följa tråden.
Sen vill man fixa med nya älsklingen.....
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
At the request of XXX XXXXXXX, this notice alerts you the following shipment has been delivered.
Important Delivery Information
Delivery Date / Time: 09-December-2009 / 9:53 AM
Delivery Location: FRONT DESK
Signed by: XXXXXX
Shipment Detail
UPS Service: UPS SAVER
Weight: 0.1 KGS.
Quantum View Request Number: XXXXXXXXXXXXXX
Postad 09 December 2009 - 10:50
Cancelerar min order som är beställd sedan oktober och sedan skickar de inte ens iväg tleefonen...
Postad 09 December 2009 - 10:51
jag menar om någon kan svara på hur turordningen fungerar så är det vel någon som jobbar åt företaget nokia.erm. nja, kan liksom inte vara här 24/7 direkt... har annat att göra också...
om jag som företagare skulle sköta min kundvård som nokia .skulle det inte bli långlivat
bra rykte får man jobba på
att förstöra det går på nolltid.
Postad 09 December 2009 - 10:53
Din telefon skickas på eftermiddagen. Det är samma rutin för alla.
Dessutom får du din imorgon, samma som oss alla som valde std mot express som du har.
Raptor
Postad 09 December 2009 - 10:56
Jag förstår mycket väl bristerna i Nokia:s eshop-system men DU verkar inte fatta att Nokias brister försvinner inte för att fjortisar som dig beklagar dig på ett forum. Det här tråden består till 90% av gnäll om Nokia shop och jag vet inte men jag har svårt at tro att eventuella Nokia medarbetare skulle ta tråden på allvar. Speciellt inte när en del av inläggen (dock inte alla) är i nivå med en tvåårings intelligens.
Det finns andra bättre sätt att påpeka problemen för Nokia:
1. Skicka ett konstruktivt mail/brev till Nokia support eller motsvarande där ni påpekar bristerna.
2. Eller ge fan i att handla på Nokia shop
JAG ÄLSKAR TRANCE!!! Lyssnar på det 8 timmar om dagen på jobbet och hemma sen!
Önskar att Spotify redan fanns till N900! Nu kör jag det på min N85:a istället...tar emot att sälja den ifall detta inte kommer att funka när jag fått min N900. :-(
Dansa i trance...DET KOMMER JAG!!! Ni får haka på när ni fått era också! ;-)
Angs spotify kolla på despotify på Maemo. Använder den pi Linux på skrivbordet och funkar bra. Vet inte hur det e med offline stödet dock. Skulle misstänka att spotify blir snea på despotify teamet om de läger in det även om det är tekniskt möjligt idag via gstreamer.
Postad 09 December 2009 - 10:58
Jag förstår mycket väl bristerna i Nokia:s eshop-system men DU verkar inte fatta att Nokias brister försvinner inte för att fjortisar som dig beklagar dig på ett forum. Det här tråden består till 90% av gnäll om Nokia shop och jag vet inte men jag har svårt at tro att eventuella Nokia medarbetare skulle ta tråden på allvar. Speciellt inte när en del av inläggen (dock inte alla) är i nivå med en tvåårings intelligens.
1. Skicka ett konstruktivt mail/brev till Nokia support eller motsvarande där ni påpekar bristerna.
Angs spotify kolla på despotify på Maemo. Använder den pi Linux på skrivbordet och funkar bra. Vet inte hur det e med offline stödet dock. Skulle misstänka att spotify blir snea på despotify teamet om de läger in det även om det är tekniskt möjligt idag via gstreamer.
Du gnäller juh på folk som gnäller så saken blir knappast bättre. Detta är dessutom ett forum där man ska framföra sina åsikter. Vad jag har förstått så finns det inte direkt några strikta riktlinjer för vad som får/kan postas här.
Låt folk beklaga sig och är det så att Marknadschefen är här och faktiskt framför detta vidare till Nokia Shop så är det väl ett framsteg????
Tycker du gnäller mer än alla andra här!!!
Redigerat av Ganmar, 09 December 2009 - 10:59.
Postad 09 December 2009 - 10:59
Då verkar det vara DU som inte förstår!!!! Vi får telefonen nu för att klas lyssnat på oss här innan och Nokia bestämmde att skicka telefonen för Nokia Shop kunder innan mjukvara 1.1 är klar! Och klas skickar vidare klagomålen (enligt vad han säger) till dom ansvariga på shoppen!
Så kan du bara var tyst om det!
Men prata gärna om telefonen
Postad 09 December 2009 - 10:59
tha_neo.
Dessutom får du din imorgon, samma som oss alla som valde std mot express som du har.
Raptor
hope so
Postad 09 December 2009 - 11:00
En undran.. kan man betala sina hemräkningar med n900 via sin internet bank har Nordea...??
frisbee
Säg att du menar allvar när du menar att denna kritik som nokia shops får här är sämre än om man hade mailat dom och påpekat bristerna. Det är världsklass på kritiken här om de hade läst detta. Gnället här är bara till nokia/shops fördel. Mot ett mail från några användare. Här bollar vi med ideér hur det kan ha funkat och funkar.
tha_neo.
Raptor
hope so
Postad 09 December 2009 - 11:07
http://xtestify.sourceforge.net/
Om någon kunde testa på sin N900.
Wile
Postad 09 December 2009 - 11:10
Hej!
En undran.. kan man betala sina hemräkningar med n900 via sin internet bank har Nordea...??
frisbee
Nordea e inte kända för att vara "Linuxvänliga". BankID med Linux är inte heller känt för att vara direkt stabilt.
Så i dagsläget har jag svårt att tro att nån bank har stöd för Maemo platformen tyvärr. Hoppas verkligen jag har fel men gammal erfarenhet av BankID är att det är hopplöst "windowsonly"eller ostabilt system som borde skrotas :-/
Postad 09 December 2009 - 11:11
Bankernas sidor ska fungera, var någon som hade testat, kommer inte ihåg var dock.Hej!
frisbee
Redigerat av diterham32, 09 December 2009 - 11:11.
Postad 09 December 2009 - 11:17
Säg att du menar allvar när du menar att denna kritik som nokia shops får här är sämre än om man hade mailat dom och påpekat bristerna. Det är världsklass på kritiken här om de hade läst detta. Gnället här är bara till nokia/shops fördel. Mot ett mail från några användare. Här bollar vi med ideér hur det kan ha funkat och funkar.
Okej då utmanar jag folk här som gnällt att skriva ihop ett konstruktivt mail som vi alla kan skriva under på nätet.
Sen lägger vi upp det på en sajt där folk kan "skriva på" och efter XX dagar lämnbar vi "protestlistan" till ansvariga på Nokia.
Nån här som e bra på att skriva?
Jag tvekar intre att skriva under så länge det är konstuktiv/saklig kritik!
Men jag antar kritiken för Nokia shop kommer lugna ner sig så fort ni fått mobilerna.
Postad 09 December 2009 - 11:18
Då borde N900 inte vara problem.
Postad 09 December 2009 - 11:22
Jag har följt den här tråden slaviskt i månader men det är första gången jag visar mig. Har aldrig köpt en mobil i hela mitt liv utan har bara ärvt vänners gamla avdankade. Nu under hösten har jag bestämt mig för att det nog vore värt att uppgradera sig lite och direkt när jag fick nys om N900 föll jag pladask.
Ingen beställning är lagd än så den där rabattkoden som nån av er forumrävar satt på vore guld värd. Kan man få den mån tro?
Redigerat av Marion Eleonora, 09 December 2009 - 11:23.
Postad 09 December 2009 - 11:22
frisbee
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
nokia n900
18 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?