Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - D-link Boxee

8094 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 January 2012 - 22:25

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

...fortfarande supernöjd med boxen :)

En liten fråga. Håller på och namnger filer så att de ska passa boxens indexering. Hur gör ni med serieboxar som ligger säg på 4 st dvdskivor och varje skiva innehåller tex 4 st avsnitt?

Dessa är skitjobbiga. Själv så splittade jag faktiskt mina och gjorde 4 ISO filer per DVD. Lite pill, men det får rätt smidigt i DVDFab eller liknande.

Redigerat av e3henri, 09 January 2012 - 22:35.

Postad 09 January 2012 - 22:37

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0
Fungerar SVT Appen på 1.5 beta?
Jag uppgradera precis PCn till 1.5 och såg att SVT fungerar inte varken som app eller bland "kanaler". Browsern visar bara grått där videklippet ska vara.
Är lite sugen på att uppgradera till 1.5 beta, men vill inte ha massa strul (främst p.g.a. att jag har en del JIRA som boxee team vill ha testkörda)

Postad 09 January 2012 - 22:42

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

För er som liksom jag haft problem med att det inte går att starta Spotifyappen de senaste veckorna: jag löste det genom att gå in under settings på boxeen och ta "Clear Spotify cache" eller något liknande!

Sen undrar jag gällande nya uppdateringen, kommer det där problem med intel-drivern som gör att ljudet inte funkar första 5 sekunderna på ett filmklipp att vara fixat nu?

Det där är väl löst redan i 1.2.2?

Postad 09 January 2012 - 22:45

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Finns det något datum när 1.5 är tänkt att släppas?
Funderar på om det är värt att ta hem betan eller vänta tills den släpps.

Slutet av januari

Postad 09 January 2012 - 22:52

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Vet inte om jag inbillar mig, men scannar Boxeen ibland när man kollar på film? Kan hända ibland att det smålaggar i filmen, men nästa gång inte... så kan det bero på att den scannar? Kan man ställa in så att den inte scannar medans man kollar på nåt?

Det är väl inte helt sant att den inte scannar när man tittar.
Se följande bugfix i 1.5

SMB scanning and network discovery should not be running when in playback

Såg även en annan gammal favorit som man aldrig trodde skulle lösas:
Compilation albums not handled correctly, Boxee doesn't use Album Artist tag
Nu kanske den går att ha som musikspelare också :)

Postad 10 January 2012 - 08:13

Grensman
  • Grensman
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Vad ska jag välja för inställning under dessa?

HDMI Output : RGB High, RGB Low. YUV 444, YUV 422
HDMI Pixel depth: 24 Bit, 30 Bit, 36 Bit

Just nu kör jag på RGB High och 36 Bit.
Har en Panasonic P50G20.

Postad 10 January 2012 - 08:28

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2199 inlägg
  • 0

Vad ska jag välja för inställning under dessa?

HDMI Output : RGB High, RGB Low. YUV 444, YUV 422
HDMI Pixel depth: 24 Bit, 30 Bit, 36 Bit

Just nu kör jag på RGB High och 36 Bit.
Har en Panasonic P50G20.

Har en g20 jag med, kör på RGB low 24 bit, thx läget i tvn och +1 på ljus så är det helt korrekt svärta för mig iaf.

Redigerat av Unregistered710b3906, 10 January 2012 - 08:29.

Postad 10 January 2012 - 08:52

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Kan ju vara bra om ni läser tråden. Frågan är besvarad dels på föregående sida samt 10tal andra ggr tidigare.

Postad 10 January 2012 - 13:04

floppa
  • floppa
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Beklagar om detta redan tagits upp... Men jag har försökt att söka utan att hitta något!

Är nybörjare på Boxee (snabbt kikat lite på det i datorn för ett bra tag sedan) i allmänhet och Boxee boxen i synnerhet. Jag undrar kort och gott om det finns något sätt som gör att den är lite mer "lokalt material-orienterad". D.v.s. att när man klickar på "Filmer" eller "TV-serier" på startbilden så kommer man direkt till de mappar man har specat som lokala och inte till en massa live-tjafs?
Som det är nu så måste jag klicka på hem knappen en gång för att få upp menyn - därifrån välja t.ex. "TV-serier" - och sedan välja "Filer" för att komma dit jag vill.
Hade varit smidigare/snyggare om man bara kunde använda de stora ikonerna på "hemskärmen" till detta...

Postad 10 January 2012 - 13:12

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2199 inlägg
  • 0

Beklagar om detta redan tagits upp... Men jag har försökt att söka utan att hitta något!

Är nybörjare på Boxee (snabbt kikat lite på det i datorn för ett bra tag sedan) i allmänhet och Boxee boxen i synnerhet. Jag undrar kort och gott om det finns något sätt som gör att den är lite mer "lokalt material-orienterad". D.v.s. att när man klickar på "Filmer" eller "TV-serier" på startbilden så kommer man direkt till de mappar man har specat som lokala och inte till en massa live-tjafs?
Som det är nu så måste jag klicka på hem knappen en gång för att få upp menyn - därifrån välja t.ex. "TV-serier" - och sedan välja "Filer" för att komma dit jag vill.
Hade varit smidigare/snyggare om man bara kunde använda de stora ikonerna på "hemskärmen" till detta...

Det fick jag välja i början när jag installerade min box, om man ville prioritera lokalt material eller "nät" material.

Postad 10 January 2012 - 13:37

simba08
  • simba08
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Det går att välja under settings, har ej burken på nu men du väljer "files" för att visa filmer eller tv serier.

Postad 10 January 2012 - 13:58

floppa
  • floppa
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Kanon! Kikar runt lite när jag kommit hem - men att jag skulle ha fått välja det när jag först startade upp den kan jag inte känna igen!?

Postad 10 January 2012 - 14:39

LimpFish
  • LimpFish
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Det där är väl löst redan i 1.2.2?

What? Är det? Jag har då fortfarande problemet att jag har NOLL ljud första ca 5 sekunderna på lokala videofiler och även ca 5 sista sekunderna. Är jag ensam om detta?

Postad 10 January 2012 - 14:55

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Man måste väl i så fall hoppa ur fullskärmen och klicka på upplösningsikonerna med hjälp av det hopplösa flytta muspilen med piltangenterna för till sist flytta sig till fullscreenknappen och trycka på den.
Appen kör väl alltid "Auto" som default och det går väl inte att ändra utan att behöva göra ovanstående i varje klipp?
Tips mottages tackssamt då jag tycker att AUTO inte är stabilt utan den går ner på lägre bitrate helt i onödan.

Har du ens provat eller bara gissar du?

Man trycker på mitten knappen på fjärrkontrollen.
Väljer pilen och navigerar till där det står Auto och i popup rutan väljer man HD (inte allt på Svt stöder HD)
Inte en enda gång under denna process lämnar man fullskärms läge.
Nu pratar jag om Appen och INTE om du går genom browsern

What? Är det? Jag har då fortfarande problemet att jag har NOLL ljud första ca 5 sekunderna på lokala videofiler och även ca 5 sista sekunderna. Är jag ensam om detta?

Har ALDRIG haft den buggen.

Postad 10 January 2012 - 16:08

LimpFish
  • LimpFish
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Har ALDRIG haft den buggen.

Hmmm nu blir man ju fundersam... Aldrig haft den? Varför har då jag den tro. Trodde jag läst att det var ett känt problem men kanske blandat ihop det med något annat... Vad kör du för typ av ljud ut ur Boxeen Lappen?

Postad 10 January 2012 - 16:17

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Hmmm nu blir man ju fundersam... Aldrig haft den? Varför har då jag den tro. Trodde jag läst att det var ett känt problem men kanske blandat ihop det med något annat... Vad kör du för typ av ljud ut ur Boxeen Lappen?

Ok att ljudet kommit lite senare men aldrig några 5s utan max 1s och den enda irriterande bugg jag haft var istället att när man stängde av en film stängdes ljudet av först och sen stoppades filmen.

Från början körde jag med optiskt utgång men nu har jag gått över till att använda hdmi för allt.

Postad 10 January 2012 - 16:24

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Det är ingen bugg.
Varje gång en film startar analyseras frameraten och signalen droppas för att synka om ifall det behövs. Kan tänka mig att det tar lång tid för förstärkaren eller din tv att ta emot signalen igen.

Postad 10 January 2012 - 17:56

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Går det att få bort den där irriterande "bocken" som dyker upp så fort man testat å starta en film, ska vara något med vilka filmer som är tittade (visade).

MrDTS

Postad 10 January 2012 - 18:29

LimpFish
  • LimpFish
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Det är ingen bugg.
Varje gång en film startar analyseras frameraten och signalen droppas för att synka om ifall det behövs. Kan tänka mig att det tar lång tid för förstärkaren eller din tv att ta emot signalen igen.

Jaha är det vad som händer? Det är faktiskt väldigt störande... många komediserier etc börjar ju med repliker direkt innan "introt" har varit osv, det missar jag ofta i dagsläget. Detta händer mig även när jag pausar, etc.

Jag kanske överdriver med 5 sekunder men det är nog 3 sekunder iaf. Vad kan man göra åt detta då? Menar du att det kan vara min förstärkare som helt enkelt är seg? Aldrig märkt det innan dock :unsure:

Postad 10 January 2012 - 18:36

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Går det att få bort den där irriterande "bocken" som dyker upp så fort man testat å starta en film, ska vara något med vilka filmer som är tittade (visade).

MrDTS

Men snälla nån..testar ni inte eller ens läser vad som står i menyerna?

När du väljer en film finns i vänstra kanten en text som står...Inte visad alt Visad.
Det är kanske den du ska prova att trycka på.

Inte riktad bara till dig MrDTS utan alla andra.
Sök i tråden för många av dom frågor som kommer nu är redan besvarade.
Sökfunktionen på detta forum är riktigt bra och oftast hittar man det man söker efter.

Postad 10 January 2012 - 18:40

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Jaha är det vad som händer? Det är faktiskt väldigt störande... många komediserier etc börjar ju med repliker direkt innan "introt" har varit osv, det missar jag ofta i dagsläget. Detta händer mig även när jag pausar, etc.

Jag kanske överdriver med 5 sekunder men det är nog 3 sekunder iaf. Vad kan man göra åt detta då? Menar du att det kan vara min förstärkare som helt enkelt är seg? Aldrig märkt det innan dock :unsure:

Innan jag använde hdmi till förstärkaren gick den till Tv´n...ingen fördröjning av ljud.
Optisk till förstärkaren när jag tittade på projektorn...ingen fördröjning av ljud.
Nu går allt genom min nya förstärkare med hdmi och ingen fördröjning.

Så det verkar som det är något fel på din BB för jag tycker det inte är många som ens pratar om denna fördröjning.

Edit: Det rapporteras om ett annat ljud problem

Redigerat av lappen71, 10 January 2012 - 18:43.

Postad 10 January 2012 - 19:46

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1225 inlägg
  • 0

Men snälla nån..testar ni inte eller ens läser vad som står i menyerna?

+1

Postad 10 January 2012 - 20:49

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Enda sättet att bli av med det är att köra exakt rätt upplösning och frekvens som matchar källfilen. Med andra ord, kör du blandat material med olika frekvenser så får du leva med det. Din förstärkare är seg i meningen att den tar för lång tid på sig att initiera signalen. Vet inte om det finns många försärkare som klarar byte på millisekund.

Postad 10 January 2012 - 20:53

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Har du ens provat eller bara gissar du?

Man trycker på mitten knappen på fjärrkontrollen.
Väljer pilen och navigerar till där det står Auto och i popup rutan väljer man HD (inte allt på Svt stöder HD)
Inte en enda gång under denna process lämnar man fullskärms läge.
Nu pratar jag om Appen och INTE om du går genom browsern

Ja, jag har provat men det var ett tag sedan. Stämmer att man slipper gå ur fullskärm, men du måste fortfarande "navigera" en massa för att hitta rätt. Min poäng var att det är rätt bökigt, exakt sekvens orkade jag inte slå boxen för att testa.
Både appen och "kanaler" via "seriermenyn" använder sig av webbrowsern i bakgrunden.

Postad 10 January 2012 - 20:58

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Enligt JIRA så är det en fix på ett liknande problem 1.2.2 så jag tror du har ett unikt problem.
Däremot har det alltid varit så att boxee byter refreshrate lite för sent vilket kan få hemmabion att "hacka" lite första 1-2 sekunderna.
Beroende på hur du har ställt in refreshrate så blir det lite olika, men för mig så kör jag GUI i 50Hz och när filmen går igång så ska hemmabio+TV växla till 24Hz. Då tappar man lite ljud. Det känns som boxee gör detta på ett "klantigt" sett då andra mediaspelar jag har först låter alla hinna växla till rätt upplösning/rate innan man drar igång.

Postad 10 January 2012 - 21:41

Danneman__
  • Danneman__
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Har försökt at söka men hittar inget så frågar..

Fick min Boxee idag och har lagt in senaste Beta Firmvare, När jag ansluit till trådlösa hemnätverket funkar allt kalas men stänger jag av och sen switchar på då har den tappat key för nätverksinställningen?

Är det en känd bugg eller gör jag nått fel?

Mvh Daniel

Postad 10 January 2012 - 21:46

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Enligt JIRA så är det en fix på ett liknande problem 1.2.2 så jag tror du har ett unikt problem.
Däremot har det alltid varit så att boxee byter refreshrate lite för sent vilket kan få hemmabion att "hacka" lite första 1-2 sekunderna.
Beroende på hur du har ställt in refreshrate så blir det lite olika, men för mig så kör jag GUI i 50Hz och när filmen går igång så ska hemmabio+TV växla till 24Hz. Då tappar man lite ljud. Det känns som boxee gör detta på ett "klantigt" sett då andra mediaspelar jag har först låter alla hinna växla till rätt upplösning/rate innan man drar igång.

Andra spelare bryr sig inte om vilken frekvens mediat är kodat i. De tvingar allt material till den frekvens du ställt in. Det är skillnaden

Postad 10 January 2012 - 21:51

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Ja, jag har provat men det var ett tag sedan. Stämmer att man slipper gå ur fullskärm, men du måste fortfarande "navigera" en massa för att hitta rätt. Min poäng var att det är rätt bökigt, exakt sekvens orkade jag inte slå boxen för att testa.
Både appen och "kanaler" via "seriermenyn" använder sig av webbrowsern i bakgrunden.

Bökigt att få gratis tv i "HD"?
Allt är relativt men jag tycker det inte är bökigt att ligga i soffan på rygg och trycka lite på en fjärrkontroll :D

Postad 10 January 2012 - 22:58

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Andra spelare bryr sig inte om vilken frekvens mediat är kodat i. De tvingar allt material till den frekvens du ställt in. Det är skillnaden

Jag har länge använt playstation3 som mediaspelare och vid filmstart har jag alltid en växling från 60Hz till 24Hz utan problem.
Någon anser att det inte är en bugg i boxee.
Det där är väl en smaksak. Själv anser jag att det är fel att påbörja uppspelningen innan bild och ljud är omsynkat.
Dessutom har boxee massa dumheter för sig för PAL material då den ibland hoppar 50Hz->60Hz->50Hz innan det kommer igång. Det finns några JIRA på olika fall då den gör konstigheter
Dock stör det knappast då det rör sig om 1-2 sekunder...
...men visst kan det kännas lite oproffsigt när man laddat upp med popcorn, nedsläckt och hemmabion på rejäl volym och så helt plötsligt blinkar 20th century fox logon till :) (dagens ilandsproblem)

P.S. Är väl bäst att påpeka att jag älskar boxee boxen i stort. Hade varit kul om någon hade info om SVT apparnas funktion på 1.5. Vill ju uppgradera till betan nu. Boxeeplay rapporterar ju problem med 1.5 för PC

Redigerat av e3henri, 10 January 2012 - 23:00.

Postad 10 January 2012 - 23:08

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0
Svtappen fungerar för mig under 1.5 utan problem.

Postad 10 January 2012 - 23:20

xore
  • xore
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Får inte upp några svenska undertexter i nya uppdateringen. Har ställt in att jag vill ha svensk undertext men när jag söker efter undertexter online får jag en lång lista med olika länder i bokstavsordning ner till spanien men aldrig svenska. Jag är helt säker på att det finns svenska texter till de filmer jag testat med och varje gång får jag t ex upp finland ett antal gånger.
nån som vet om det går att fixa?

Postad 10 January 2012 - 23:22

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0
Har ingenting med senaste firmwaren att göra utan den sida om BB söker undertexter ifrån har sällan svenska.

Postad 11 January 2012 - 00:27

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Jag har länge använt playstation3 som mediaspelare och vid filmstart har jag alltid en växling från 60Hz till 24Hz utan problem.
Någon anser att det inte är en bugg i boxee.
Det där är väl en smaksak. Själv anser jag att det är fel att påbörja uppspelningen innan bild och ljud är omsynkat.
Dessutom har boxee massa dumheter för sig för PAL material då den ibland hoppar 50Hz->60Hz->50Hz innan det kommer igång. Det finns några JIRA på olika fall då den gör konstigheter
Dock stör det knappast då det rör sig om 1-2 sekunder...
...men visst kan det kännas lite oproffsigt när man laddat upp med popcorn, nedsläckt och hemmabion på rejäl volym och så helt plötsligt blinkar 20th century fox logon till :) (dagens ilandsproblem)

Känns inte särskilt relevant att jämföra en superdator som PS3 mot andra sigma/realtek soc. Det är ingen bugg och det spelar ingen större roll vad folk i allmänhet anser om det då det är en funktion kodad av utvecklarna och finns beskriven av sedan mer än ett år tillbaka. Stäng av match refresh rate och sätt den till samma upplösning/frekvens så slipper du problemet.

Postad 11 January 2012 - 08:11

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Får inte upp några svenska undertexter i nya uppdateringen. Har ställt in att jag vill ha svensk undertext men när jag söker efter undertexter online får jag en lång lista med olika länder i bokstavsordning ner till spanien men aldrig svenska. Jag är helt säker på att det finns svenska texter till de filmer jag testat med och varje gång får jag t ex upp finland ett antal gånger.
nån som vet om det går att fixa?

Det finns nånstans i inställningarna val av undertext,där man kan ställa in vilket språk man vill ha,jag har för mig att engelska och tyska är dom förinställda valen. Bläddra runt i inställningarna lite.

Postad 11 January 2012 - 08:20

Pinnen
  • Pinnen
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Det finns nånstans i inställningarna val av undertext,där man kan ställa in vilket språk man vill ha,jag har för mig att engelska och tyska är dom förinställda valen. Bläddra runt i inställningarna lite.

Men precis som lappen71 skriver; Finns det inte svenska undertexter på sidan som BBn letar på så hjälper det ju inte vilket språk du väljer under inställinngar. Däremot hade det ju varit trevligt om man själv kunnat välja från vilken site BBn söker sina undertexter.

Postad 11 January 2012 - 08:46

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Men precis som lappen71 skriver; Finns det inte svenska undertexter på sidan som BBn letar på så hjälper det ju inte vilket språk du väljer under inställinngar. Däremot hade det ju varit trevligt om man själv kunnat välja från vilken site BBn söker sina undertexter.

Jag vet bara att när jag ändrade till svenska så dök det upp svenska texter till några av de filmer jag sökte på, men det är möjligt att dom visats även utan ändringar i instälnningarna. Men det är inte särskilt många texter på svenska dock.

Postad 11 January 2012 - 09:35

floppa
  • floppa
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Det går att välja under settings, har ej burken på nu men du väljer "files" för att visa filmer eller tv serier.

Ah... Hittade det! Förmodligen hade jag hittat det smidigare om jag inte envisats med att ha menyerna på svenska.
Tack hur som helst - klart mycket mer användarvänlig nu!

Postad 11 January 2012 - 10:15

Pinnen
  • Pinnen
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Jag vet bara att när jag ändrade till svenska så dök det upp svenska texter till några av de filmer jag sökte på, men det är möjligt att dom visats även utan ändringar i instälnningarna. Men det är inte särskilt många texter på svenska dock.

Du har ju fortfarande möjlighet att manuellt leta upp en svensk underext, om det finns nån, o spara ner den tillsammans med din filmfil. Med samma namn så klart

Postad 11 January 2012 - 11:19

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
upptäckte precis en grej nu när jag satt och pillade med min ena boxee som jag precis uppdaterat.. stratade airfoil och där dök min boxee boxar upp och vips så kan man ha den som en airport express.. Då känns ju min airport express lite överflödig.. så ett tips för er som vill streama spotify och annat ljud till boxeen.. skaffa airfoil!! :)

Edit: sökte på airfoil och upptäckte att det redan pratats om det tidigare.. sorry för old news.. Gilar nya layouten iaf :) Fast bilderna på filmerna borde vara större kan jag tycka..

Postad 11 January 2012 - 12:34

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Du har ju fortfarande möjlighet att manuellt leta upp en svensk underext, om det finns nån, o spara ner den tillsammans med din filmfil. Med samma namn så klart

Är det filmer från Navi-X som menas,eller är det hyrfilmstjänsten,navi-x tycker jag verkar som filmer som är tankade från PB eller nån torrentsite. En del ser ut som om dom är filmade med mobil inne på bion så det kanske inte är så underligt att inga texter finns.

Postad 11 January 2012 - 13:39

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0
Tycker nya Betan fungerar bra. Snyggare UI, lite smartare, lite snabbare

Jag fattar inte allt gnäll. Någon sekund ljudlöst i uppstart av film, boxen klarade bara av 90-95% av mina filmer till indexeringen bla bla bla

För 1500:- är det jäkligt mycket maskin jämfört med mediacenter (pc). Är det bara jag som tycker den är prisvärd???

Allt kan alltid bli bättre, givetvis. Men hur många av era saker fungerar till 100% egentligen?

Postad 11 January 2012 - 14:07

Pinnen
  • Pinnen
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Jag fattar inte allt gnäll. Någon sekund ljudlöst i uppstart av film, boxen klarade bara av 90-95% av mina filmer till indexeringen bla bla bla

För 1500:- är det jäkligt mycket maskin jämfört med mediacenter (pc). Är det bara jag som tycker den är prisvärd???

Allt kan alltid bli bättre, givetvis. Men hur många av era saker fungerar till 100% egentligen?

Håller med dig, tycker det är en utmärkt liten låda. Ett av de bättre köp jag har gjort faktiskt :)

Postad 11 January 2012 - 14:41

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
jag har som sagt köpt 2 st så jag är toooooknöjd med mina!! :)

Postad 11 January 2012 - 14:52

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

+1

Det valet är till för Dvd-filmer,mkv mm mm som har inbyggd text och så att BB väljer i första hand det språk du ställt in.

Postad 11 January 2012 - 20:27

rsrts
  • rsrts
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

upptäckte precis en grej nu när jag satt och pillade med min ena boxee som jag precis uppdaterat.. stratade airfoil och där dök min boxee boxar upp och vips så kan man ha den som en airport express.. Då känns ju min airport express lite överflödig.. så ett tips för er som vill streama spotify och annat ljud till boxeen.. skaffa airfoil!! :)

Edit: sökte på airfoil och upptäckte att det redan pratats om det tidigare.. sorry för old news.. Gilar nya layouten iaf :) Fast bilderna på filmerna borde vara större kan jag tycka..

Jag har inte reflekterat över det tidigare i tråden så jag är helnöjd... Det verkar funka riktigt bra med bärbar dator och trådad Boxee Box. Fördröjning på endast 1-2 sek... Tack för tipset! :)

Postad 11 January 2012 - 20:33

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
Så hur får man in 1.5 betan? Bockat i att jag accepterar beta fw:s men den vill fortfarande inte uppdatera.
Är det bara en begränsad skara beta-users det släpps till?

Redigerat av Golgo_13, 11 January 2012 - 20:34.

Postad 11 January 2012 - 20:36

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Så hur får man in 1.5 betan? Bockat i att jag accepterar beta fw:s men den vill fortfarande inte uppdatera.

Har du laddat ner den manuellt?
http://forums.boxee....ead.php?t=51098

Postad 11 January 2012 - 20:46

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Har du laddat ner den manuellt?
http://forums.boxee....ead.php?t=51098

Oh, tack för det! Fast, efter att ha läst kommentarerna i den tråden så lär jag inte försöka. Jädrar vad problem folk verkar ha med denna beta.

Postad 11 January 2012 - 20:48

xore
  • xore
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Tror du måste installera den via ett usb-minne, läs här: http://www.sweboxee....-att-ladda-ner/

Postad 11 January 2012 - 20:49

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Oh, tack för det! Fast, efter att ha läst kommentarerna i den tråden så lär jag inte försöka. Jädrar vad problem folk verkar ha med denna beta.

Ja folk från USA som mest ser online men vi som ser mest lokal media är det inga problem

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.