Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor

5753 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 oktober 2013 - 12:25

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 1

Har haft min TiVo i 5 veckor nu och inte sett en endaste liten bugg.....

Har du haft boxen igång under fem veckor och inte sett någon bugg? Vore kul att veta om du
missat dessa buggar (listat från ComHems Facebook) eller om du har fått en superbox som saknar dessa
buggar som många rapporterat:
Använder du TiVoToGo utan problem?
Fungerar serieinspelning?
Fungerar TiVoTips så att boxen spelar in program som stämmer med dina önskemål?
Kan du göra inspelningar och få med Text-tv textning?
Kan du sortera en kanallista?
Får du med hela program du spelar in och slipper att slutet kapas?
Fungerar synkning mellan bild och ljud på samtliga kanaler?

Postad 13 oktober 2013 - 16:11

PatrikGolfer
  • PatrikGolfer
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 2

Har haft min TiVo i 5 veckor nu och inte sett en endaste liten bugg.....

Hahaha, det är nästan så att man skulle tro att du jobbar på comhem. Stor komik! :D

Postad 13 oktober 2013 - 17:29

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 3
vad är det för bugg som gör att man måste betala mer för att få en kanal i HD (idag, hade förstått det för 5 år sedan) och att samma kanal kan räknas som två kanaler bara för att upplösningen är högre...

allvarligt. HD-kanaler borde vara del av grundutbudet idag och betalar man för en kanal så ska man ha tillgång till HD-version om denna finns.

Tills vidare kör jag med Netflix, Hulu och Play-kanaler som ger mig HD utan extra kostnad (samtidigt som min digitalbox fortsätter vara avstängd

Redigerat av Christopher_A, 13 oktober 2013 - 17:32.

Postad 13 oktober 2013 - 18:42

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
kan inget annat en hålla med att de exkluderade tex discovery showcase och animal planet hd ur nya tivo paketen för att göra dem helt som tillval e helt sjukt hur tänkte dem där? ... an av anledningarna jag stannar kvar på gamla extra large paket...

Postad 13 oktober 2013 - 19:10

germund
  • germund
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag tycker Tivo låter spännande och funderade på att gå över till det. Men så såg jag kanalpaketen.....
Passar mig inte alls! Jag har idag 8 favoriter vilket inte alls finns till Tivo. Om det inte blir någon ändring vad det gäller kanalpaket till Tivo så kommer jag välja annat alternativ, boxer eller viaplay-box. Båda har dessutom har fler HD-kanaler i sina paket som intresserar mig.

Redigerat av germund, 13 oktober 2013 - 19:10.

Postad 13 oktober 2013 - 19:24

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

kan inget annat en hålla med att de exkluderade tex discovery showcase och animal planet hd ur nya tivo paketen för att göra dem helt som tillval e helt sjukt hur tänkte dem där? ... an av anledningarna jag stannar kvar på gamla extra large paket...

Att man åtminstone tills vidare lagt Discovery HD Showcase och Animal Planet HD som tillvalskanaler för 59 kr/mån per styck är egendomligt. De ingår ju i HD-paketet för dem som har kvar det.
Vem vet om det blir någon ändring när Kanal 5 HD kommer? ComHem har kanske fått ett paketpris på HD-kanaler hos Discovery?
Och då kanske även TLC HD kommer snart? Det är också en Discovery-kanal.
Fast jag sitter kvar tills vidare med mitt Extra Large-paket så jag får inga nya kanaler. :angry:

Postad 13 oktober 2013 - 19:38

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Att man åtminstone tills vidare lagt Discovery HD Showcase och Animal Planet HD som tillvalskanaler för 59 kr/mån per styck är egendomligt. De ingår ju i HD-paketet för dem som har kvar det.
Vem vet om det blir någon ändring när Kanal 5 HD kommer? ComHem har kanske fått ett paketpris på HD-kanaler hos Discovery?
Och då kanske även TLC HD kommer snart? Det är också en Discovery-kanal.
Fast jag sitter kvar tills vidare med mitt Extra Large-paket så jag får inga nya kanaler. :angry:

det finns ju ingen anledning för oss med de gamla att gå över till tivo. vi vinner ju inget på det va har vi liksom att vinna..
1. inget programkort = ingen flytt mellan boxara av kort...
2. discovery kanalerna inte inkluderade...
3. allt blir dyrade = syskon kort för övriga boxar, dyrare paket osv..

så va har vi att vinna på det???
jag vart posetiv då comhem kom fram med tivo viste att de kunde bli nått bra men va sker jo de förstör hela..

Redigerat av Duckface21, 13 oktober 2013 - 19:41.

Postad 13 oktober 2013 - 20:06

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

det finns ju ingen anledning för oss med de gamla att gå över till tivo. vi vinner ju inget på det va har vi liksom att vinna..
1. inget programkort = ingen flytt mellan boxara av kort...
2. discovery kanalerna inte inkluderade...
3. allt blir dyrade = syskon kort för övriga boxar, dyrare paket osv..

så va har vi att vinna på det???
jag vart posetiv då comhem kom fram med tivo viste att de kunde bli nått bra men va sker jo de förstör hela..

ComHem är säkert medvetna om att TiVo inte är självklart för många "inbitna" kunder. Det är säkert därför som de stoppar all utveckling av "äldre tv-paket". På så sätt vill man få så många kunder som möjligt att gå över på TiVo åtminstone på medellång sikt.
Jag noterar att inte ens ComHem tror att TiVo är tillräckligt bra för att intressera äldre kunder utan att man förbehåller TiVo-abonnenterna alla nya kanaler.
Jag har alltså Extra Large och därutöver Viasat Premium HD och C More Family. Har en Humax HDPVR-1000C med 2TB hårddisk och en Motorola VIP1963C On demand-box med hårddisk. Syskonabb och Viasat spegling.
Hittills har jag inte fått reda på något om TiVo som skulle slå min egen uppsättning.
Ingen av de finesser som man nu basunerar ut kring TiVo t ex TiVoToGo, serieinspelning och TiVoTips är intressanta för mig. Jag behöver ingen manick hemma som spelar in åt mig medan jag "lever livet". Någon dålig tv behöver jag inte se på för jag kan läsa tablåerna och vet vad jag är intresserad av.
Möjlighet att spela in många program samtidigt har jag redan eftersom jag har två boxar med dubbla tuners.

Postad 14 oktober 2013 - 08:29

Unregistered1fbed4ce
  • Unregistered1fbed4ce
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Har du haft boxen igång under fem veckor och inte sett någon bugg? Vore kul att veta om du
missat dessa buggar (listat från ComHems Facebook) eller om du har fått en superbox som saknar dessa
buggar som många rapporterat:
Använder du TiVoToGo utan problem?
Fungerar serieinspelning?
Fungerar TiVoTips så att boxen spelar in program som stämmer med dina önskemål?
Kan du göra inspelningar och få med Text-tv textning?
Kan du sortera en kanallista?
Får du med hela program du spelar in och slipper att slutet kapas?
Fungerar synkning mellan bild och ljud på samtliga kanaler?

Har haft min Tivo Box sedan 2013-09-04

1. Tivotogo har fungerat illa via 3G men bra på hemnätverket (har inte hunnit testa så mycket).
2. Serieinspelningen har fungerar utmärkt.
3. Tivotips fungerar helt ok och spelar in dom dokumentärer m.m jag gett 3 tummen upp. Men spelar även in en del program jag inte gillar.
4. Har inte provat. Antagligen inte efter vad jag läst här i tråden och på andra ställen.
5. Nej vilket jag tycker är riktigt dåligt.
6. Ja hittills har jag fått hela program.
7. Nej inte på TV4 HD men det gjorde det inte med samsung boxen heller.

För mig som jobbar i Norge 14 dagar i sträck så är det fint att komma hem till boxen och den har spelat in lite program som jag gillar. Så hittills så är jag ganska nöjd må jag säga.

Men sen så blev jag också besviken på att jag inte kunde ta med mig iPaden in i sov rummet och titta på samtliga kanaler via tivotogo. Där åkte jag på en blåsning och hade läst på för dåligt.

Postad 14 oktober 2013 - 13:38

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 2

Hahaha, det är nästan så att man skulle tro att du jobbar på comhem. Stor komik! :D

OK jag ska sluta skriva i detta forum då man ju inte ens kan skriva sin sanning utan att få skäll och hånas över att vara komisk.
I detta forum går ju inte att föra en vettig dialog på då merparten av de som skriver här verkar vilja enbart vara ute efter att framhäva allt negativt om Com Hem och dess service.
Och Nej jag jobbar INTE på Com Hem.

Adjö!

Redigerat av Unregistered64f891a5, 14 oktober 2013 - 13:39.

Postad 14 oktober 2013 - 16:19

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0

Men sen så blev jag också besviken på att jag inte kunde ta med mig iPaden in i sov rummet och titta på samtliga kanaler via tivotogo. Där åkte jag på en blåsning och hade läst på för dåligt.

Det är väl meningen att man skall kunna titta på alla sina TiVo-kanaler på platta/mobil??
I sådana fall har jag också läst på för dåligt...

Postad 14 oktober 2013 - 17:13

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Det är väl meningen att man skall kunna titta på alla sina TiVo-kanaler på platta/mobil??
I sådana fall har jag också läst på för dåligt...

Ja, så kan ju tycka. Begränsningarna i TiVoToGo har inte framgått särskilt tydligt i marknadsföringen.
Vad TiVoToGo klarar för närvarande framgår här:
https://www2.comhem....82/-/index.html
ComHem har säkert som målsättning att TiVoToGo ska omfatta samtliga kanaler i tablån inkl tillvalspaketen från Viasat och C More. När och om det blir så beror på de förhandlingar som fortfarande pågår.
Jag vill bara påpeka att Viaplay ännu inte finns tillgänglig för ComHem-abonnenter på Viasat-paket (trots att Tele2, Telia och Sappa har det).
Det visar att TiVoToGo fortfarande har en "a long way to go".

Postad 14 oktober 2013 - 21:02

PatrikGolfer
  • PatrikGolfer
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

OK jag ska sluta skriva i detta forum då man ju inte ens kan skriva sin sanning utan att få skäll och hånas över att vara komisk.
I detta forum går ju inte att föra en vettig dialog på då merparten av de som skriver här verkar vilja enbart vara ute efter att framhäva allt negativt om Com Hem och dess service.
Och Nej jag jobbar INTE på Com Hem.

Adjö!

Ja vi är alla olika!

Du har självklart rätt att skriva "din sanning" på samma sätt jag jag har rätt till min.

Jag vill bara påpeka att jag INTE har hånat dig personligen (och om du uppfattar det så så ber jag om ursäkt), däremot så har jag ifrågasatt att din Tivobox är buggfri då många andra användare vittnar om motsatsen.

Om du sedan väljer att sluta skriva i detta forum för att jag ifrågasätter dina uppgifter med en viss ironi från min sida som kan jag bara beklaga detta.

Vad gäller andra skribenters kritik mot com hem så får det stå för dom, mina inlägg i denna tråd är INTE för att "framhäva allt negativt om Com Hem och dess service" utan att påpeka både det som är bra och dåligt. Tyvärr så är min åsikt att det under de senaste åren inte funnits så mycket positivt att skriva, och framförallt inte om utvecklingen av com hems kanalutbud.

Postad 15 oktober 2013 - 06:02

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 2

.....
Vad gäller andra skribenters kritik mot com hem så får det stå för dom, mina inlägg i denna tråd är INTE för att "framhäva allt negativt om Com Hem och dess service" utan att påpeka både det som är bra och dåligt. Tyvärr så är min åsikt att det under de senaste åren inte funnits så mycket positivt att skriva, och framförallt inte om utvecklingen av com hems kanalutbud.

Jag har försökt framhålla det som är positivt med ComHem t ex att man erbjuder både Viasat och C More och att vi till slut fick Viasat Motor HD t ex. Min erfarenhet sedan jag började som kund hos ComHem i mitten på 90-talet (visst, det hette något annat då) är att tillförlitligheten har varit hög när det gäller kvalitet och kanalernas tekniska tillgänglighet.
Jag har några gånger påpekat att jag fått bra hjälp av supporten och då haft att göra med trevliga och kompetenta medarbetare på ComHem. Dessutom har jag haft trevliga samtal med kundtjänsten när det gäller "omförhandling" av mitt abonnemang och jag har fått bra pris vid ombindning vid ett antal tillfällen. Det är positivt.
Tyvärr har de senaste två åren tvingat mig till mycket negativa synpunkter som överskuggat det positiva. Det gäller i synnerhet ComHems oförmåga att utveckla sin kanaltablå med i synnerhet HD-kanaler. Där har i princip utvecklingen legat still i ett par år nu. Trots att man lovat att förse oss abonnenter med nya HD-kanaler har utvecklingen varit negativ t ex genom att den omtyckta ESPN America HD försvann (inte ComHems fel iofs men ett faktum).
I synnerhet är utbudet av kanaler från MTG/Viasat under all kritik i jämförelse med en liten uppstickare som Sappa t ex. Att Kanal 5 HD efter två år fortfarande saknas hos ComHem är helt oförklarligt för mig. Varför ComHem misslyckas där andra lyckas får vi som kunder aldrig veta. Gilla läget? Nej.
Den senaste utvecklingen med lanseringen av TiVo och sälj- och reformstopp när det gäller tidigare kanalpaketeringar som t ex instegsnivån Medium 8 Favoriter och HD-paketet anser jag vara en felaktig strategi från ComHems sida och en bufflig metod att tvinga oss gamla kunder över till TiVo om vi vill få tillgång till nya kanaler utan att behöva betala upp till 59 kr extra varje månad för varje ny kanal.
Att i reklam påstå att vi som inte går över till en ny upplevelse av verkligheten med TiVo sitter och tittar på "dålig tv" utan att kunna "leva livet" och få tillgång till "bra tv" är bara barnsligt. Jag betalar 1700 kr/mån till ComHem för tv, bredband och telefoni och vill inte bli betraktad som mindre vetande av ComHems propaganda.

Postad 15 oktober 2013 - 07:24

Unregistered50b17ac7
  • Unregistered50b17ac7
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Hallå gott folk.

Jag har haft TIVON i en månad nu och jag är generellt mycket nöjd. Vi har tivon i vardagsrummet och tre syskonabonnemang till sovrummen. Oerhört smidigt att köra CA-moduler i väggmonterade sovrumstv. En stor anledning till att jag valt Comhem trots att vi även har stadsnätet indraget med nätverksuttag i alla rum, vem vill ha en digitalbox monterad på väggen.

Nåväl, jag bytte tivon mot ondemandboxen som jag aldrig riktigt gillade. Krångligt att hitta play-program, och ganska seg överlag. Här äger tivon, snabb och att hitta ett program går geschwint. Dock är kanalutbudet avsevärt mindre i tivon för play och dessutom är antalet program i dom få playkanaler som finns färre än i ondemandboxen. Finns säkert en förklaring till detta men det är dåligt oavsett anledning.

Jag skulle nog säga att bilden i ondemandboxen är bättre än i tivon, vilket känns märkligt.

Jag gillar som sagt tivon men jag tycker det är synd att den kanske släpptes för tidigt. Den är inte klar, några av bristerna i själva boxen skapar problem och ger upphov till irritation. Jag kan gå med på att allt inte funkar och det finns nog nån topp 10 lista men mina två enskilt största brister är att man valt att inte ha någon volymkontroll i tivon, man programmerar fjärren efter sitt märke på tvn och kan justera volymen på tvn från tivofjärren. Gott så. Om man nu inte som dom flesta på detta forum har en receiver/hemmabio. Hade nu tivon haft egen volym hade livet varit lättare, nu används en fjärr enbart för volym -värdelöst. Denna funktionalitet kommer som det låter från comhem via FB inte implementeras utan dom har valt löningen med att programmera fjärren efter tvmärke. Det andra är kanalsorteringen. Detta tror jag på fullt allvar kommer införas via nån mjukvaruuppdatering i framtiden, vilket jag kan acceptera.

Apptänket gillar jag och det borde i framtiden gå att göra tivon överlägset bäst på marknaden. Netflix som kommer. Spotify, viaplay och cmore appar gör tivon till en dräpare om det dyker upp.

Sen har vi och en något märklig paketering av kanaler. Jag lider inte nämnvärt då vi alltid haft xl/max. Att nån enstaka kanal försvunnit och nån tillkommit bryr jag mig inte om. Däremot vill jag ha kanal5 HD, då vi oftast ser de "vanliga"' kanalerna här hemma. Den kommer nog, fast frågan är när.

Tivotogo. Älskar appen, tycker det är en av dom bästa appar som finns. Snygg, välbyggd och riktigt användbar -toppbetyg! Den har brister även den med dåligt kanalutbud för livetv i paddan som störta bristen. Att heller inte kunna spela upp play/inspelat material i paddan är oxå värdelöst. Nu tror jag det kommer ändras över tid. Appen är brutalt bra så grunden finns för att göra den sjukt bra.

/Björn

Postad 15 oktober 2013 - 09:31

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

....
Apptänket gillar jag och det borde i framtiden gå att göra tivon överlägset bäst på marknaden. Netflix som kommer. Spotify, viaplay och cmore appar gör tivon till en dräpare om det dyker upp.
....
/Björn

Har man C More-abonnemang hos ComHem ingår C More Play. Med en C More-app menar du alltså att man genom TiVo ska ha tillgång till C More Play utan att ha ett tillvalspaket av kabel-tv kanaler från C More?
Samma för Viaplay. Där är läget nu så att ComHem inte tillhandahåller Viaplay för de abonnenter som har Viasat tillvalspaket i någon form (till skillnad från Sappa, Tele2 och Telia som fixat Viaplay för sina abonnenter).
Hur tänker du kring Viaplay och TiVo?
Många drömmer väl också om att Viasat och C More ska komma in i TiVoToGo så man kan sitta i sängen och kika på fotboll och hockey via läsplatta. Är detta en realistisk förhoppning?

Postad 15 oktober 2013 - 10:42

Unregistered50b17ac7
  • Unregistered50b17ac7
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Hm...inser att jag blandade äpplen och päron där....såklart att man redan har tillgång till cmore och viasat i tivon om man har dom paketen. Vet inte hur jag tänkte där...

Det var i förlängningen att ha netflix, cmore och viasat i tivotogo som var den våta drömmen. Om man har dessa tillvalspaket samt ett ab på netflix så borde det gå att lösa avtalsmässigt. Helt omöjligt kan det ju inte vara. Jag hoppas initialt på ett större antal vanliga kanaler som blir tillgängliga att se i tivotogo.

Postad 15 oktober 2013 - 12:17

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
vill bara på peka för att ha c-more play så behöver man inte ha ett tv abonnemang på c-more .. det gäller bara comhems egna där de tvingar att ha båda!!! man kan abonnera på c-more play enbart om man vill på nätet ... nått jag tycker att comhem skulle släppa sina restriktioner på sina och ha valet att bara ha c-more play om man vill

Postad 15 oktober 2013 - 12:41

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

• 1 358 inlägg
  • 0
Vet inte om detta är rätt tråd. Men hittar ingen specifik för TIVO! Så jag ställer frågan här.

Fick min beställda TIVO box i förra veckan. Har länge tänkt skaffa en ny inspelningsbar box och då fick det bli denna box.
Har än så länge inte hunnit skaffa mig någon direkt uppfattning om den! Inte så konstigt kanske.

Till frågan/frågorna.
Ni som haft TIVO ett tag nu, när man startar boxen så är den i "hem" menyn! går det på något sätt
att ändra det, så att den startar på någon kanal istället?

När var det Netflix skulle komma?

Postad 15 oktober 2013 - 12:44

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

vill bara på peka för att ha c-more play så behöver man inte ha ett tv abonnemang på c-more .. det gäller bara comhems egna där de tvingar att ha båda!!! man kan abonnera på c-more play enbart om man vill på nätet ... nått jag tycker att comhem skulle släppa sina restriktioner på sina och ha valet att bara ha c-more play om man vill

Självklart kan man ha enbart abonnemang på C More Play och Viaplay och helt strunta i ComHem. Man kan också ha parabol från Viasat eller ip-tv från Telia. Men detta är ComHems Företagstråd så vi bör se saker och ting ur perspektivet att det handlar om ComHem i en eller annan form. :)

Postad 15 oktober 2013 - 13:05

Unregistered50b17ac7
  • Unregistered50b17ac7
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0

Vet inte om detta är rätt tråd. Men hittar ingen specifik för TIVO! Så jag ställer frågan här.

Fick min beställda TIVO box i förra veckan. Har länge tänkt skaffa en ny inspelningsbar box och då fick det bli denna box.
Har än så länge inte hunnit skaffa mig någon direkt uppfattning om den! Inte så konstigt kanske.

Till frågan/frågorna.
Ni som haft TIVO ett tag nu, när man startar boxen så är den i "hem" menyn! går det på något sätt
att ändra det, så att den startar på någon kanal istället?

När var det Netflix skulle komma?

Nix, som det just nu så startar den alltid med mitt tivo. Mig veterligen går det inte att starta på nån kanal. December har jag för mig att netflix skulle komma. Finns info på Comhems hemsida.

Postad 15 oktober 2013 - 14:05

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

• 1 358 inlägg
  • 0

Nix, som det just nu så startar den alltid med mitt tivo. Mig veterligen går det inte att starta på nån kanal. December har jag för mig att netflix skulle komma. Finns info på Comhems hemsida.

Ok!

Då vet jag.
Tack för svaren!

Postad 15 oktober 2013 - 15:10

GGG1982
  • GGG1982
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

På vilket sätt "tvingar" Comhem dig att ha båda? Antingen så installerar du inte appen eller så köper du inte paketet från Comhem?

Vad är det för restriktioner Comhem ska släppa på? Cmore Play är inte Comhems produkt och du kan därför självklart inte köpa bara appen från dom, du har däremot tillgång till den om du köper Comhems paket eftersom den ingår som en extratjänst.

Vad är problemet?

Postad 15 oktober 2013 - 17:23

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Stämmer verkligen detta, hur gör man isf för att beställa CMore direkt via Internet, för på deras hemsida verkar det inte gå? Under ett kort tag hade dom en egen operatör, som fungerade så dåligt att tom CSports framstod som fantastiskt i jämförelse, men så en dag var det bara borta, utan någon som helst info till kunderna. Sen får jag intrycket att Filmnet i princip kanske är CMore Play minus sporten.

Redigerat av Unregistered1413, 15 oktober 2013 - 17:24.

Postad 15 oktober 2013 - 17:36

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Stämmer verkligen detta, hur gör man isf för att beställa CMore direkt via Internet, för på deras hemsida verkar det inte gå? Under ett kort tag hade dom en egen operatör, som fungerade så dåligt att tom CSports framstod som fantastiskt i jämförelse, men så en dag var det bara borta, utan någon som helst info till kunderna. Sen får jag intrycket att Filmnet i princip kanske är CMore Play minus sporten.

Om du inte har kabel-tv eller ip-tv kan du abonnera på C More genom tjänsten C Sports som alltså motsvarar sportkanalerna och Filmnet som motsvarar filmkanalerna.
C More Play gäller för den som har abonnemang hos en annan operatör t ex ComHem, Telia, BBB, Sappa, Tele2...

Postad 15 oktober 2013 - 19:37

Unregisterede80b659c
  • Unregisterede80b659c
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Borttaget.

Redigerat av Unregisterede80b659c, 15 oktober 2013 - 21:02.

Postad 15 oktober 2013 - 21:04

Unregisterede80b659c
  • Unregisterede80b659c
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Hej,

Med nuvarande mjukvara är det tyvärr problem att aktivera textning via text-tv på inspelat material samt On Demand, dvs starta om och play. Vi hoppas på en lösning inom kort.

Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice

Hej,

Tack för svaret. Innebär detta att jag kan byta till TiVo trygg i förvisningen att i närtid (säg 3 månader) få tillgång till en fungerande inspelning av Text TV text?

Eller är det mer ett löfte av typen 'löfte att det är en målsättning'?

Tacksam för klarläggande.

Postad 15 oktober 2013 - 22:38

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

lite off topic men vill bara visa detta för den som inte viste...
man kan beställa cmore play här
http://www.cmore.se/....38403962254975

man väljer cmore play i rull listen...

som svar på tidigare inlägg av GGG1982 vill jag också säga att de restriktioner comhem skulle behöva släppa på är att man kan tex ha cmore play som app och använda sitt konto på cmore play utan att ha kanalerna hos comhem

Postad 15 oktober 2013 - 22:54

Pjanoo
  • Pjanoo
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

som svar på tidigare inlägg av GGG1982 vill jag också säga att de restriktioner comhem skulle behöva släppa på är att man kan tex ha cmore play som app och använda sitt konto på cmore play utan att ha kanalerna hos comhem

Såg nu att man kan beställa cmore sport hos TV4 Play för 349:-

http://www.tv4play.se/premium

Postad 16 oktober 2013 - 06:39

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Där ser man - jag trodde faktiskt inte C More Play fanns att abonnera på annat än via en annan tv-operatör.
Men priset 479 kr/mån är högre än vad man normalt betalar för C More-tv-paket inkl C More PLay. Beroende på storlek naturligtvis. Jag betalar 299 kr/mån för C More Family hos ComHem och då ingår alltså C More Play.

Postad 16 oktober 2013 - 08:43

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Vi hoppas på en lösning inom kort.

Vi hoppas på en lösning kan nog inte räknas som ett löfte, jag tippar på målsättning.

Postad 16 oktober 2013 - 12:18

niklaskb
  • niklaskb
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Mycket intressant att Comhem går "all in" på TiVo. Dom säljer altså inte vanlig TV längre!
Så om man inte vill ha en onödig extrabox, tex för att man har en smart-tv med inbyggd box (vilket 99% av alla nya tv-apparater är) så har man inget att hämta hos comhem.
Dessutom tar dom bort det populära 8-favoriter helt och erbjuder bara fördefinierade paket.

Tror dom skjuter sig själva i foten, ska bli mycket intressant att se hur detta utvecklar sig...

Redigerat av niklaskb, 16 oktober 2013 - 12:20.

Postad 16 oktober 2013 - 12:39

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Mycket intressant att Comhem går "all in" på TiVo. Dom säljer altså inte vanlig TV längre!
Så om man inte vill ha en onödig extrabox, tex för att man har en smart-tv med inbyggd box (vilket 99% av alla nya tv-apparater är) så har man inget att hämta hos comhem.
Dessutom tar dom bort det populära 8-favoriter helt och erbjuder bara fördefinierade paket.
Tror dom skjuter sig själva i foten, ska bli mycket intressant att se hur detta utvecklar sig...

Ja, det är mycket vinna eller försvinna bakom deras TiVo-strategi. Undrar just hur länge de tänker sig att gamla kunder ska stå ut med sina gamla kanalpaket utan att något nytt kommer till.
Å andra sidan har vi ju inte blivit bortskämda med att ComHem lanserar nya kanaler särskilt ofta - de nya HD-kanalerna som man utlovade för ett par år sedan har t ex lyst med sin frånvaro. Det är alltså inte säkert att det händer särskilt mycket med nya kanaler på TiVo-fronten heller efter den första omgången nu i samband med lanseringen. Horse & Country, Ginx och Fuel TV har inte precis figurerat bland önskemålen men väl flera Viasat Sport- och Filmkanaler. Om detta är det dock tyst.

Postad 16 oktober 2013 - 12:50

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

• 1 012 inlägg
  • 0

Vis av erfarenhet kan jag säga att de där dj**la smart-tv är ett gigantiskt gissel. Hade ComHem fått bestämma skulle det säkert inte tillåtits det det är så in i h-vete mycket problem med insticksmodulerna.

Nu fungerar förvisso TiVo riktigt kasst också, men det hoppas jag är ett övergående problem då jag väntar på en sådan box.

Postad 16 oktober 2013 - 19:12

Unregistered50b17ac7
  • Unregistered50b17ac7
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0

Vis av erfarenhet kan jag säga att de där dj**la smart-tv är ett gigantiskt gissel. Hade ComHem fått bestämma skulle det säkert inte tillåtits det det är så in i h-vete mycket problem med insticksmodulerna.

Nu fungerar förvisso TiVo riktigt kasst också, men det hoppas jag är ett övergående problem då jag väntar på en sådan box.

Nja, dom funktioner som finns i tivon funkar bra tycker jag. Snabb och ganska rolig att hantera från tivotogo. Sen saknas det en del funktioner och tjänster men jag har svårt att se hur comhem skulle gå all in på en produkt utan att faktiskt göra den bättre. Som vanligt är förstås tiden i spel. Synd att det ska va så segt att få till rättigheterna som skulle göra tivon överlägsen alla andra alternativ.

Redigerat av Unregistered50b17ac7, 16 oktober 2013 - 19:14.

Postad 17 oktober 2013 - 12:09

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Hej,

Tack för svaret. Innebär detta att jag kan byta till TiVo trygg i förvisningen att i närtid (säg 3 månader) få tillgång till en fungerande inspelning av Text TV text?

Hej,

Svaret på den frågan är tyvärr nej. Problematiken är en prioriterad fråga och vi hoppas ha en lösning innan årsskiftet, men några garantier törs vi inte lämna i frågan.

Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice

Postad 17 oktober 2013 - 13:11

Pjanoo
  • Pjanoo
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Hur kommer det sig att Sappa en mindre TV-operatör kan ha 32 stycken HD kanaler, medans comhem har (25) ?

Postad 17 oktober 2013 - 19:13

wolfman74
  • wolfman74
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 2
En sågning av TIVo som heter duga... http://www.idg.se/2....ivo--tivo-suger

Postad 17 oktober 2013 - 22:00

Unregistered4bb67943
  • Unregistered4bb67943
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0
Fick min TiVo box idag och tycker det är sämre bild på den än på min gamla Humax HDPVR-1000c som har klockren bild, bilden på TiVo boxen verkar mer grynig på alla kanaler.

Nu har jag fått skarva coaxkabeln med antennkabeln med antennadaptern man fick med för mitt uttag ligger för långt ifrån tvn. Nån som testat om bilden blir bättre när coaxkabeln går direkt till data uttaget istället för vanliga antenn uttaget ?

Redigerat av Unregistered4bb67943, 17 oktober 2013 - 22:01.

Postad 17 oktober 2013 - 22:24

PatrikGolfer
  • PatrikGolfer
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

En sågning av TIVo som heter duga... http://www.idg.se/2....ivo--tivo-suger

Hahaha, sågning var ordet. :D

Postad 17 oktober 2013 - 22:37

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2 477 inlägg
  • 0

Hahaha, sågning var ordet. :D

Min magkänsla säger mig att jag skulle ha liknande ord att säga om jag tog i TiVo med tång. :D

Postad 17 oktober 2013 - 23:59

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0

Jag gillar som sagt tivon men jag tycker det är synd att den kanske släpptes för tidigt. Den är inte klar, några av bristerna i själva boxen skapar problem och ger upphov till irritation. Jag kan gå med på att allt inte funkar och det finns nog nån topp 10 lista men mina två enskilt största brister är att man valt att inte ha någon volymkontroll i tivon, man programmerar fjärren efter sitt märke på tvn och kan justera volymen på tvn från tivofjärren. Gott så. Om man nu inte som dom flesta på detta forum har en receiver/hemmabio. Hade nu tivon haft egen volym hade livet varit lättare, nu används en fjärr enbart för volym -värdelöst. Denna funktionalitet kommer som det låter från comhem via FB inte implementeras utan dom har valt löningen med att programmera fjärren efter tvmärke. Det andra är kanalsorteringen. Detta tror jag på fullt allvar kommer införas via nån mjukvaruuppdatering i framtiden, vilket jag kan acceptera.

/Björn

TiVo folket har bekräftat i beta forumen att det inte finns några planer på att ordna kanalsorteringen på det sätt alla verkar vilja.

Jo, det är ganska obegripligt.

Postad 18 oktober 2013 - 00:04

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Fick min TiVo box idag och tycker det är sämre bild på den än på min gamla Humax HDPVR-1000c som har klockren bild, bilden på TiVo boxen verkar mer grynig på alla kanaler.

Nu har jag fått skarva coaxkabeln med antennkabeln med antennadaptern man fick med för mitt uttag ligger för långt ifrån tvn. Nån som testat om bilden blir bättre när coaxkabeln går direkt till data uttaget istället för vanliga antenn uttaget ?

Jag och ett antal grannar och bekanta som skaffat TiVo tycker samtliga att bilden är bättre på TiVo än våra före detta Humax HDPVR-1000C. Det är en märkbart bättre bild till TiVo:s fördel.
Min kabel går till vanliga antenn uttaget.

Postad 18 oktober 2013 - 00:11

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0
En sak som är konstig är att väldigt många verkar haka upp sig på är funktionen att TiVon ska lära sig vad du vill se. Kan ju iofs bero på att Comhem av någon anledning framhäver den i sin reklam. Ett stort misstag eftersom den ännu efter månaders användande inte verkar kunna bli särskilt smart.

En nära bekant har haft TiVon som betatestare sedan tidigt i somras och han håller med om att den funktionen är rätt värdelös så som den fungerar. Den funktion som man borde framhäva är önskelistan (tror jag det heter). Det är fullt möjligt att det finns system som har något liknande men tidigare Comhem boxar har det definitivt inte.

Om du i den skriver i lite intresseord så kommer boxen att glatt spela in alla program där ordet förekommer i beskrivningen.

Skriv in till exempel din favoritsport, din hemkommun, ditt favoritlag, några favoritskådespelare, några favoritintressen (typ arkitektur, sydamerika, isbjörnar etc etc) och du har snart ett konstant lager av intressanta program i boxen. Titta på det du orkar och radera resten. Ett utmärkt sätt att alltid ha något att titta på och du behöver i princip aldrig läsa en programtablå igen.

I övrigt verkar mycket av kritiken mot boxen vara berättigad.

Postad 18 oktober 2013 - 08:37

Viz
  • Viz
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 1
Man MÅSTE alltså välja TIVO nu? fy fan va kasst...

Detta verkar vara en korrekt resention om TIVO :)

http://www.idg.se/2....ment-1086783693

jag siterar ett bra inlägg också, tycker exakt samma sak.

"Har aldrig gillat paketeringen av kanalpaketen.
"Kom och betala för 35 kanaler du troligen aldrig kommer att titta på"

Hade 8 favoriter hos Comhem, det var det närmaste man kunde komma att välja vilka kanaler man ville ha till en lägre kostnad. Med Tivo finns inte den möjligheten kvar alls.

2013 borde man kunna skapa sitt kanalpaket själv, inte betala för en massa kanaler som man inte har något som helst intresse av."

Redigerat av Viz, 18 oktober 2013 - 08:44.

Postad 18 oktober 2013 - 14:53

GGG1982
  • GGG1982
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Man MÅSTE alltså välja TIVO nu? fy fan va kasst...

Detta verkar vara en korrekt resention om TIVO :)

http://www.idg.se/2....ment-1086783693

jag siterar ett bra inlägg också, tycker exakt samma sak.

"Har aldrig gillat paketeringen av kanalpaketen.
"Kom och betala för 35 kanaler du troligen aldrig kommer att titta på"
Hade 8 favoriter hos Comhem, det var det närmaste man kunde komma att välja vilka kanaler man ville ha till en lägre kostnad. Med Tivo finns inte den möjligheten kvar alls.
2013 borde man kunna skapa sitt kanalpaket själv, inte betala för en massa kanaler som man inte har något som helst intresse av."

Själva poängen med Tivo är ju dom här Tivo-tipsen som visserligen inte verkar fungera riktigt som det ska ännu dock.
Om man har en massa kanaler som man nästan aldrig tittar på så betyder ju det inte att det aldrig går något bra på dom, alla kanaler har väl någon gång något bra program man skulle vilja se och tanken är ju att Tivon ska fånga upp allt det och man ska egentligen inte behöva titta i tablån.

Nu verkar ju denna funktion ha en hel del barnsjukdommar visserligen men när jag bodde i USA funkade detta klockrent så jag tror och hoppas på att dom får till det då det faktiskt är en fantastisk funktion.

Postad 18 oktober 2013 - 22:56

Unregistered1c93ff53
  • Unregistered1c93ff53
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
ha aha ha
Utan ens att ha tivo-boxen (förkortning för Tivoli och Cirkus...?) så ser jag i kristallkulan att det bästa för mig är BBB som ger tre månaders fri övergång samt har ett bra erbjudande alt Boxer. Viaplayboxen funkar fint.
Tack och adjö för dessa åren.
Hoppas att nån säger ifrån före ni faller...
:-D

Postad 19 oktober 2013 - 12:55

Unregistered50b17ac7
  • Unregistered50b17ac7
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Som genom ett trollslag så ökade Comhem antalet strömmningbara kanaler med 18 igår, 45 totalt nu. Strålande.
Testade att köra femman på tv:n, svt1 på IPad och sjuan på IPhone samtidigt, inga problem, funkade klockrent. Mig veterligen är det ingen annan leverantör som klarar det tricket....

Postad 19 oktober 2013 - 13:10

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 1

Som genom ett trollslag så ökade Comhem antalet strömmningbara kanaler med 18 igår, 45 totalt nu. Strålande.
Testade att köra femman på tv:n, svt1 på IPad och sjuan på IPhone samtidigt, inga problem, funkade klockrent. Mig veterligen är det ingen annan leverantör som klarar det tricket....

jag kan köra netflix på min ipad
svt play på min iphone
hulu på min apple tv
viaplay på min ps3
vudu på min dator
bbc iplayer på min andra dator
tv3 play på min tredje dator

osv.

min digalbox är avstängd

man behöver ingen kabeltvoperatör för det tricket

Postad 19 oktober 2013 - 13:40

Unregistered50b17ac7
  • Unregistered50b17ac7
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
jodå, du kan för att du har ett teknikintresse.
Men för comhems 600000 kunder utgör sånna som du och jag en minoritet.

Här används ett GUI som ser likadant ut i tv:n som i IOS-produkter, I stort sett kan du göra samma sak på alla enheter. Det är det som är den stora skillnaden. Min morsa kan göra alla övningar på alla enheter. Den dagen, och jag känner mig hyfsat säker på att den kommer, comhem gör alla kanaler tillgängliga att strömma, gör playutbud och inspelat material tillgängligt på handhållna enheter och pc så kommer få vara intresserade att ha femtioelva apparater för att göra samma sak som en box och en app kan göra.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.