Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ölsmakare?

7654 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 September 2012 - 21:04

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Idag har jag provat igenom de flesta av de öl som kommer till Systembolaget den 1:a oktober. Jag har slängt ihop ett inlägg med korta omdömen här: http://www.beerdrivel.se/?p=4322

De som jag ser som rekomenderade köp är:
Oppigårds SMÖF Lager
SKA Modus Hoperandi
Boston Beer Tasmanian Red IPA
Gueueze Tilquin
Armand & Tomme

Sen tror jag att Sigtuna East Coast Pale ALe och Sigtuna Equilibrium Scottish Strong Ale kommer tilltalla många.

Jag fick aldrig prova AleSmith Speedway Stout och Struise Tjesjees (i olika varianter). Men båda ska vara riktigt bra.

Även Portersteken och Allt Om Öl har slängt upp listor redan. Det bör komma ett gäng till på diverse bloggar inom de närmaste dagarna.

armand & tomme har jag själv sett fram emot. Den andra geuzen har jag inte lagt märke till på listor innan. är den nytillagd?

Postad 19 September 2012 - 21:05

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Det var ett par dagar sen, jättegod, har ångrat sen förra gången den fanns att jag inte köpte fler...

Postad 20 September 2012 - 07:22

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Gueze Tilquin är riktigt bra och prisvärd, köp! Om man gillar surisar d v s.

Postad 20 September 2012 - 07:29

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Såg prisvärd ut som sagt.
Struiseölen i slutet på listan, är de bara till för onlineorder eller vad är tanken med dom? Har en känsla av att dom också är förbenat prisvärda. Särskilt BAvarianterna.

Postad 20 September 2012 - 07:35

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0
Jag kommer inte ihåg när den lades till, men den kommer i både 37,5 och 75 cls flaskor. Klart rekomenderad om man gillar suröl.

Överlag så brukar det hända mycket med listorna ca en vecka innan släppet så man ska alltid ta listor med en nypa salt innan det närmar sig.

Jag såg nu att Joel på Allt om Mat (Öl Med Mera) lagt upp sin lista, samt Gyllenbock (Öl är gott, resor är kul)

Dessa låg uppe sedan tidigare:

Portersteken

Allt om Öl

Det bör även komma något på Basunen Bar & Cigar och Mankerbeer.

Postad 20 September 2012 - 07:35

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Webblansering 4/10 ja.
Jag har inte smakat någon av dom men dom är garanterat bra, det är ju Struise!

EDIT: Fan vad jag gillar webblanseringar!

Redigerat av BrittBastard, 20 September 2012 - 07:44.

Postad 20 September 2012 - 07:36

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Såg prisvärd ut som sagt.
Struiseölen i slutet på listan, är de bara till för onlineorder eller vad är tanken med dom? Har en känsla av att dom också är förbenat prisvärda. Särskilt BAvarianterna.

Det ska tydligen vara ett onlinesläpp den 4:e oktober. Ja jag tror också de är bra, jag har faktiskt de hemma så ska nog köra en recension på dem innan de släpps. Fast då är det de gamla varianterna där det inte skrivs ut att det är portvinslagrat och bourbonlagrat.

Postad 20 September 2012 - 07:44

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Det ska tydligen vara ett onlinesläpp den 4:e oktober. Ja jag tror också de är bra, jag har faktiskt de hemma så ska nog köra en recension på dem innan de släpps. Fast då är det de gamla varianterna där det inte skrivs ut att det är portvinslagrat och bourbonlagrat.

Testar du innan och lägger ut här på Mhb eller länkar FB innan släppet blir iallaf jag mkt glad.

Jag har mer eller mindre bara grym erfarenhet av Struise som bryggeri och på pappret verkar ju dessa vara riktigt billiga och bra.

Postad 20 September 2012 - 07:56

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Testar du innan och lägger ut här på Mhb eller länkar FB innan släppet blir iallaf jag mkt glad.

Jag har mer eller mindre bara grym erfarenhet av Struise som bryggeri och på pappret verkar ju dessa vara riktigt billiga och bra.

Jag slänger in de i kylen ikväll så kan jag testa de under helgen. Håller med om Struise, har bara druckit något enstaka bottennapp från de och då handlade det troligtvis om en infektion. Fick en Aardmonik som luktade aceton och smakade extremt kemiskt.

Men Brittan kan vara lugn, jag tänker prova de två nya Slottskällan ölen imorgon. Så det kommer snart recensioner ;)

Jag fick även mail från Brill och de ska förhoppningsvis publicera sin öllista idag. Får jag den så kommer öllistan ikväll, annars får det bli i helgen. Funderar dock på bästa sätt att skicka ut öllistan. Det bästa vore om folk kunde ladda ned den så slapp jag svara på mail. Har för mig att jag la det på google.doc eller liknande förra gången. Några förslag?

Postad 20 September 2012 - 08:00

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Skicka den till mig, det räcker bra!

Näeh men google docs funkar, eller en public folder på dropbox kanske.

Postad 20 September 2012 - 08:19

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Jag slänger in de i kylen ikväll så kan jag testa de under helgen. Håller med om Struise, har bara druckit något enstaka bottennapp från de och då handlade det troligtvis om en infektion. Fick en Aardmonik som luktade aceton och smakade extremt kemiskt.

Men Brittan kan vara lugn, jag tänker prova de två nya Slottskällan ölen imorgon. Så det kommer snart recensioner ;)

Jag fick även mail från Brill och de ska förhoppningsvis publicera sin öllista idag. Får jag den så kommer öllistan ikväll, annars får det bli i helgen. Funderar dock på bästa sätt att skicka ut öllistan. Det bästa vore om folk kunde ladda ned den så slapp jag svara på mail. Har för mig att jag la det på google.doc eller liknande förra gången. Några förslag?

Google docs/Google Drive! Kommer inte riktigt ihåg hur den såg ut förra gången, var det bara en renodlad lista eller fanns det plats för en bock och anteckningar också?

Postad 20 September 2012 - 08:38

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Google docs/Google Drive! Kommer inte riktigt ihåg hur den såg ut förra gången, var det bara en renodlad lista eller fanns det plats för en bock och anteckningar också?

Det är ett word-dokument där ölen är listad utan någon direkt extra information. Typ:

Lervig
Lervig Rye IPA
Lervig Konrad
o.s.v.

Sen har jag slängt in loggor och avgränsningar mellan de olika aktörerna så att man snabbt ska kunna slå i listan. Jag kommer även lägga in loggan när det blir sidbyte (vissa tar upp flera sidor). Det blir dock ganska bra med utrymme till anteckningar till höger. Jag har även sorterat alla brygder i bokstavsordning för att det ska bli lättare att hitta. Dessutom har jag rensat lite och tagit bort en del industrilager som folk ändå inte kommer prova. Jag har dock gjort ett undantag och slängt i några av Spendrups produkter. Motiveringen är att det var många som trots allt provade deras öl. Men det går ju fort att bara radera dessa om man vill.

Själv brukar jag skriva ut som singelblad så kan jag använa baksidan till att skriva anteckningar på när framsidan tar slut. Samt att jag fäster några extra tomma blad i slutet. Sen brukar jag sätta hela häftet i en sån där plastmapp som man kan öppna upp. Problemet att köra utan är att man förr eller senare lägger listan på ett blött bord och sen klibbar den ihop och blir jobbig att bläddra i. Jag brukar även markera de mest intressanta ölen med en färgpenna, grön för prio 1 och gul för prio 2. Problemet är att det gula blir svårt att se efter ett tag, samtidigt som röd och blå tenderar att bli för mörka. Om jag är riktigt ambitiös så brukar jag skriva in mina egna betyg så att jag vet vad jag provat tidigare och vad som är nytt. Detta gör jag dock bara för vissa som Great Brands, Brill o.s.v. Övriga har jag rätt bra koll på.

Postad 20 September 2012 - 08:42

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0

Funderar dock på bästa sätt att skicka ut öllistan. Det bästa vore om folk kunde ladda ned den så slapp jag svara på mail. Har för mig att jag la det på google.doc eller liknande förra gången. Några förslag?

Google Drive/Docs ! :)
Och länken publicerar du här va, så man hittar dit oxså ?

Postad 20 September 2012 - 08:59

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Google Drive/Docs ! :)
Och länken publicerar du här va, så man hittar dit oxså ?

Jepp, jag slänger upp länken här också. Kommer även publicera hela listan på bloggen, samt försöka uppdatera om jag hinner med. Men trots detta så kommer det vara bryggerier som tar med små överraskningar och tar bort och lägger till precis innan mässan drar igång.

Postad 20 September 2012 - 09:07

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Bra jobbat Stefan!

Postad 20 September 2012 - 11:11

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Lite info för er som beställt Stone-öl:
Slog en signal till Bolaget, de ska lägga ut beställningarna imorgon tydligen och leverans är beräknad till v. 39 (nästa vecka).

Nu har mina Stone-öl kommit! Gött! Ska nog ta mig en Sublimely ikväll.

Postad 20 September 2012 - 11:23

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Som vanligt inte ett ljud i Örebro... RÖVHÅL är vad dom är.

Får sms kanske 1 gång av 20, helt sinnesrubbat dåligt.

Så .. det kändes skönt att få ventilera lite ;)

Postad 20 September 2012 - 11:46

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Jag har faktiskt föreslagit, ett flertal gånger, för dom (SB) att man borde kunnna se och följa sina privatimporter på "Mina sidor" när man loggat in på deras hemsida. Kan inte vara så svårt att fixa, skulle bespara leverantörer från ett gäng frågor á la "Var är min privatimport?" och kunders (läs Squeezemaster) frustration.

Desto fler som föreslår det, desto störra sannolikhet att dom inför det...så bara att sätta igång och spamma dom! ;)

Redigerat av BrittBastard, 20 September 2012 - 11:58.

Postad 20 September 2012 - 11:49

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Jo tack... jag har 4 st eller kanske 5 st privatimporter som ligger.
Minst 2 måste ha kommit in, så man få passa in det så det inte hinner gå 2 veckor.
Jäkligt jobbigt när dom inte hör av sig hur som helst.

Postad 20 September 2012 - 17:36

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Hämtat ut mina Stone-öl nu.
"Enjoy by 10/27/12" Wtf?!
Nu har inte jag nån kvar från förra leveransen men det känns som att dom här ölen är "gamla"!
Squeeze: Har du nån kvar från förra som du kan kolla på?

Postad 20 September 2012 - 17:37

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Hämtat ut mina Stone-öl nu.
"Enjoy by 10/27/12" Wtf?!
Nu har inte jag nån kvar från förra leveransen men det känns som att dom här ölen är "gamla"!
Squeeze: Har du nån kvar från förra som du kan kolla på?

Gamla måste dom väl nästan vara då de rek. att du dricker den inom typ en månad :P

Postad 20 September 2012 - 17:40

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Låter inte som dom är gamla, 3 månader är det på Stone!

Riktigt seg färd över atlanten dock, eller så skickade dom knappast några nybryggda....

Jävligt dåligt hur som helst... varför ska man förboka och ha sig om dom ändå är 2 månader gamla när dom kommer hit...

Postad 20 September 2012 - 17:43

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Exakt. Båtjävel!

Redigerat av BrittBastard, 20 September 2012 - 17:44.

Postad 20 September 2012 - 17:43

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Japp, vänta ska jag kolla... Vilket datum var det förra gången vi fick dom?

Postad 20 September 2012 - 17:46

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
April tror jag, kan ha varit mars. Vilket iofs kan vara väsentligtiatt veta i det här fallet...

Postad 20 September 2012 - 17:49

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
07/03/12 står det på mina oaked arrogant bastard jag har kvar.

Postad 20 September 2012 - 19:41

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Jaja, nu ska jag inte klaga. Smaken är det då fn inget fel på!
Sitter och avnjuter en Sublimely nu, mmmmmm!

Postad 20 September 2012 - 20:22

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0
vilka Stone öl är det ni pratar om? de har 108st Stone Imperial Russian Stout på mitt systembolag. något att ha eller?

Postad 20 September 2012 - 20:27

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

vilka Stone öl är det ni pratar om? de har 108st Stone Imperial Russian Stout på mitt systembolag. något att ha eller?

Nej det är helt andra öl som man var tvungen att förhandsbeställa :)

Stouten är världsklass, köpa alla du kommer över!

Postad 20 September 2012 - 22:06

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Bra poäng Strandh. Stone har ju en hel del öl. Jag pratar nu om ölen man kunde privatimportera från GreatBrands.
I mitt fall gäller det Stone Ruination IPA och Stone Sublimely Self Righteous. Förbannat bra öl bägge två!

Postad 21 September 2012 - 07:12

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

Nej det är helt andra öl som man var tvungen att förhandsbeställa :)

Stouten är världsklass, köpa alla du kommer över!

nice. har inte druckit så många Stout. inte riktigt min grej men igår drack jag Yeti Imperial Stout och den var mycket god.

Redigerat av beat_strandh, 21 September 2012 - 07:12.

Postad 21 September 2012 - 07:25

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Bra poäng Strandh. Stone har ju en hel del öl. Jag pratar nu om ölen man kunde privatimportera från GreatBrands.
I mitt fall gäller det Stone Ruination IPA och Stone Sublimely Self Righteous. Förbannat bra öl bägge två!

Drack Ruination på GBF och den var väldigt god faktiskt. Och då drack jag den ändå näst sist av alla öl jag testade. Vilket inte gör det lätt för en ipa.

Postad 21 September 2012 - 07:28

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0
Att man aldrig lär sig att spara , hade varit smutt att ha kvar åtminstone en Ruination. Men näedå, finns det så ska det drickas upp :angry:

Postad 21 September 2012 - 07:29

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Att man aldrig lär sig att spara , hade varit smutt att ha kvar åtminstone en Ruination. Men näedå, finns det så ska det drickas upp :angry:

Haha lyxproblem ;D

Postad 21 September 2012 - 07:34

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Drack Ruination på GBF och den var väldigt god faktiskt. Och då drack jag den ändå näst sist av alla öl jag testade. Vilket inte gör det lätt för en ipa.

Ja, det är ju inte för inte den ligger bland topp 20 (tror jag) på RB bland DIPA-ölen.

Kolla med Great Brands, inte alls omöjligt att det finns kvar av den här leveransen.

Redigerat av BrittBastard, 21 September 2012 - 07:34.

Postad 21 September 2012 - 07:56

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0

Kolla med Great Brands, inte alls omöjligt att det finns kvar av den här leveransen.

Bra ide', will do !

Edit: Jag blev uppsatt på GB's returlista för Ruination. Eventuella returer ( = ej uthämtade leveranser) kommer jag att haffa.....

Redigerat av what17ever, 21 September 2012 - 09:30.

Postad 21 September 2012 - 10:54

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0
Hittade Brooklyn Local 1 på systemet brevid mitt jobb. hoppas den smakar :)

Bifogad fil(er)

Postad 21 September 2012 - 16:24

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Omnomnom! Nu har jag att göra ikväll!

Bifogad fil  stone.jpg   27.33K   1 Antal nerladdningar

Postad 21 September 2012 - 17:21

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Omnomnom! Nu har jag att göra ikväll!

Bifogad fil  stone.jpg   27.33K   1 Antal nerladdningar

Vad är det för flarror högst upp?

Postad 21 September 2012 - 18:04

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Blossa 2012

ÅRETS SMAK

Yuzu Ingefära

En höglänt och frostbiten sluttning i ett avlångt land i fjärran östern. Långt bort från allt vad glögg heter. Här växer yuzufrukten vilt – och har så gjort sedan samurajernas dagar. 800 mil bort möter för första gången den japanska frukten svensk glöggkultur. Och här, i vårt lika frostbitna och avlånga land i väst, står den nu klar att avnjutas. Resultatet av det osannolika mötet mellan svensk tradition och fjärran österns frukt. En lika utsökt som välbalanserad starkvinsglögg med yuzufruktens smak av både grapefrukt och mandarin – en smak som samspelar väl med ingefärans kryddighet.

Postad 21 September 2012 - 19:27

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0

Bra ide', will do !

Edit: Jag blev uppsatt på GB's returlista för Ruination. Eventuella returer ( = ej uthämtade leveranser) kommer jag att haffa.....

Ahhhmen, jag har hört att den senaste leveransen av Stone Ruination inte var bra....
Om jag vore er så skulle jag skita i att hämta ut dom, det är inte värt det....

Postad 21 September 2012 - 19:29

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Jag dricker en just nu, smakar smaskens! Likadant som förra gången :)

Jag tror inte du får någon retur :D

Postad 21 September 2012 - 19:39

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Blossa 2012

ÅRETS SMAK

Yuzu Ingefära

En höglänt och frostbiten sluttning i ett avlångt land i fjärran östern. Långt bort från allt vad glögg heter. Här växer yuzufrukten vilt – och har så gjort sedan samurajernas dagar. 800 mil bort möter för första gången den japanska frukten svensk glöggkultur. Och här, i vårt lika frostbitna och avlånga land i väst, står den nu klar att avnjutas. Resultatet av det osannolika mötet mellan svensk tradition och fjärran österns frukt. En lika utsökt som välbalanserad starkvinsglögg med yuzufruktens smak av både grapefrukt och mandarin – en smak som samspelar väl med ingefärans kryddighet.

Skojar du säljer dom glögg redan? :P

Blev en Lagunitas Little Sumpin Sumpin Ale ikväll. Börjar tryta i förrådet nu igen..

Postad 21 September 2012 - 19:40

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Skojar du säljer dom glögg redan? :P

Förbokade för ett tag sedan, och den kom redan, blev lite förvånad faktiskt :D

http://tomtensdotter...a-flera-ar.html

Hittade ett litet test!

Postad 21 September 2012 - 19:49

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

• 1690 inlägg
  • 0
Apropå Old Rasputin, tycker alla att den är underbart god? Gillar inte Stout särskilt mycket men jag tänkte att om jag köper en riktigt god så ska jag nog tycka att det är gott, så blev inte fallet. Kaffesmak? Nä. . . Rostad, mörk, bitter och mustig aningen söt som ett russin som sedan övergår i lite för mycket sprit och det blir som att blanda en "vanlig" stout med en rejäl mängd burbon eller whiskey lagrad på burbon fat. Smakar som en öl som man sänkt ner en ubåt´s burbon i :(

Postad 21 September 2012 - 19:51

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Vilken Old Rasptutin var det? North Coast, De Molen, eller någon annan?

Postad 21 September 2012 - 19:57

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

• 1690 inlägg
  • 0

Vilken Old Rasptutin var det? North Coast, De Molen, eller någon annan?

Old rasputin, North coast brewing company.

Postad 21 September 2012 - 19:58

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 1
Nu jäklar ska ni få ölporr pöjkar. Jag har sammanställt en lista på all öl (exkl ett gäng industrilager) som kommer till Stockholm Beer & Whisky i år.

För att göra det enkelt för mig och er så får ni en länk till bloggen: http://www.beerdrivel.se/?p=4400
På bloggen kan ni ladda ned i word och pdf-format. Just nu har jag problem med word-formatet så kör på pdf.

Jag kommer uppdatera allt eftersom och ver. 1.1 är redan på väg (mest bara formatering av listan). Det är bara Green Flash Imperial IPa som ska bort från Brills lista.

Postad 21 September 2012 - 20:02

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Old rasputin, North coast brewing company.

Hehe jag som köpte en hel låda (24 st) av den. Tycker den är fantastisk :)
Men alla gillar olika inte konstigt alls!

Postad 21 September 2012 - 20:05

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

• 1690 inlägg
  • 0

Hehe jag som köpte en hel låda (24 st) av den. Tycker den är fantastisk :)
Men alla gillar olika inte konstigt alls!

Så måste vara fallet, får helt enkelt hålla mig ifrån stout haha :)

(Antar att vi menar samma 500 ml (Barrel-aged) med vinkork?)

Redigerat av Unregistered291b229b, 21 September 2012 - 20:09.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.