http://www.vibilagar...anner-villkorenhttps://www.expresse...ider-mot-lagen/
Vad har detta med Ford å göra?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 25 March 2018 - 20:32
Vad har detta med Ford å göra? Postad 27 March 2018 - 12:20
Har använt Biltemas spolarvätska många år, den både luktar illa och rengör dåligt. Köpte Starta som Jula säljer, brukar finna snorbilligt även på Rusta... och vilken skillnad det är! Kommer aldrig mer någonsin köpa Biltemas spolarvätska! Postad 27 March 2018 - 17:30
Håller med dig där! Postad 27 March 2018 - 18:08
Jag fyller på på firman. Ingen aning om vilket märke vi köper in men den kommer dunkvis, dock är ju starta bäst enligt testet så det stämmer ju överens med plus i alla fall.
Redigerat av Johan_i_burken, 27 March 2018 - 21:12. Postad 27 March 2018 - 19:41
Köpte tre dunkar Kemetyls nu senast, det var ett misstag eftersom det stinker sprit i bilen efter minsta lilla dutt.
Postad 28 March 2018 - 00:42
Konstigt...jag har aldrig sett att de tagit betalt för "Kontroll av kaross". Postad 28 March 2018 - 04:28 Men ändå inte. Har läst liknande artiklar några gånger och det är ett väldans trollande med siffror för att lyckas få elbilen att verka som en miljöbov. Vet att jag läste en motartikel någonstans som faktiskt var aningen vettigare, om jag hittar den ska jag länka till den. Postad 28 March 2018 - 05:31 Elbilen har väl haft en rejäl uppförsbacke, reservdels industrin slåss ju med näbbar och klor för att få in fler reservdelar i dem med. Postad 28 March 2018 - 16:22
Grattis till en riktigt rolig bil att köra, rätt färg med Redigerat av mcmike, 28 March 2018 - 16:23. Postad 28 March 2018 - 18:03
Sett flera där det är åt andra hållet också. Men dom nämner inget om dom som dör i gruvorna för att göra dessa batterier och absolut inget om kol eldad energi. Eller hur man ska klara en riktig vargavinter med massa elbilar i trafik. Är ännu en bubbla som kommer spricka precis som diesel/e85 satsningarna. Bara att inse hur vi än ska köra bil så kommer vi påverka miljön. Postad 28 March 2018 - 19:37
Ej inbakat i priset. Står klart och tydligt specificerat. Lägg på 1000kr så har du rätt pris på Fords lilla service. Vad den stora kostar (som ska göras varannat år) vet jag inte Postad 28 March 2018 - 19:43 Det där stämmer imte, jag servade min tredje Ford i somras som var första "lilla" servicen och den gick på rumt 2.500:- Och om jag minns rätt ligger den stora på runt tusenlappen mer. Redigerat av masse70, 28 March 2018 - 19:44. Postad 28 March 2018 - 19:47
Gjorde ”liten” service (A) på min E klass i höstas, vid ca 7000 mil. Kostnad 2400kr - 500kr rabattcheck. Så Tot 1900kr.
Sjukt billigt tyckte jag. Detta på Sveriges bästa Mercedesverkstad Postad 28 March 2018 - 20:54 . Fast jag har ju precis fått en offert från Ford 😊 Postad 28 March 2018 - 21:01
Sedär, XC60 knep World Car of the year, nu bara några veckor efter att XC40 knep European Car of the year.
Jäklar vilket år de har, passande att Håkan Samuelsson nyligen knep priset World Car Person of the year... Redigerat av pacman, 28 March 2018 - 21:01. Postad 28 March 2018 - 21:32 Olika priser beroende på handlare, skulle jag gissa på. En service kostar det handlaren/verkstan vill ta. Postad 28 March 2018 - 21:53
Ja så ör det nog. Det är nog inga fasta priser. Antar att det beror på hur gammal bilen är och hur långt den har gått och så också 😊 Postad 28 March 2018 - 23:09
Tack. Postad 28 March 2018 - 23:15
Stämmer bra det. Min första service på min Focus ST som jag hade förut kostade 2500:- Redigerat av Depeche, 28 March 2018 - 23:16. Postad 28 March 2018 - 23:21
Köper man en RS så ska den vara blå! Postad 29 March 2018 - 04:07 Jag hade valt grönt Fast den kanske inte finns kvar i färglistan för RS? Postad 29 March 2018 - 08:41 ringde nyss till en annan fordverkstad. Helmia i Arvika. Dom skulle ha 3980kr för den lilla servicen på min focus.
Jag önskar att jag hittade lika billiga sevicar som er. Ni som säger att den kostar ca 2500kr, kan ni säga var det kostar det ? Postad 29 March 2018 - 10:18
De verkstäder jag servat mina Fiesta STs på är Bilia och Upplands Motor.
Grönt finns bara för den förra generationen. Postad 29 March 2018 - 11:50
Jag har inte kunnat serva på riktig Ford-verkstad på många år för det finns inte i staden jag bor i. Närmaste riktiga Ford-verkstad är Övik för mig och det är lite för långt bort. Jag servar nu på Bilbolaget (Volvo) i Sundsvall som är 5 mil bort. Postad 29 March 2018 - 21:20 Ja då får man välja blå istället 😆 Postad 30 March 2018 - 03:29 Trodde aldrig man skulle längta till en måndag! Väntar på att få åka och skriva på kontraktet på en ny leasingbil. Postad 30 March 2018 - 07:24 Det är inte som så att du till och med måste vänta till Tisdag? Postad 30 March 2018 - 07:33
Vad blir det för någon? 😊 Postad 30 March 2018 - 18:13
Custom Motor Show på Elmia idag var riktigt bra, hög klass på de flesta bilarna och mycket som tilltalade mig (dvs veteranmopeder och gamla VW)!
Postad 01 April 2018 - 02:12
Det har du väldigt rätt i. Men men den som väntar på nått gott.
Peugeot 308sw GT-line Postad 02 April 2018 - 18:36 Såg på Top Gear. De testade en Hyundai. Verkar som de faktiskt har byggt en kul bil i 2 utföranden.
i30N någon som testat en sådan än?? Ska tydligen försöka utmana Golf GTi. Mer hästar för lägre pris kan ju funka men e den lika usel att sitta i som en vanlig i30 kan man ju bara glömma den. Postad 02 April 2018 - 23:11 i30N verkar riktigt lovande kommer en sån version på Veloster också!
https://www.youtube.com/watch?v=z2FVWk2uGf0 Redigerat av Turtle, 02 April 2018 - 23:13. Postad 03 April 2018 - 06:50 I princip allt är snyggare än golf, den ser ju bara ut som en köttbulle, svintråkig. Nya i30N är rätt frän, säkert rolig att köra också Postad 03 April 2018 - 09:53
Polerar å polerar för säsongen, dock ser den långt bort ut än, tinar ju fan ingenting
Bifogad fil(er)Postad 04 April 2018 - 01:15
Allt är snyggare än Golf kunde inte sagt det bättre själv. Dock är dom jävligt trevliga att köra. Måste vara designade för dom som ska lura frugan. Jag lovar det är en vanlig golf det är bara dekal trim gumman. Och varje gång dom handlar åt frugan så kör dom en extra sväng och skyller på att mjölken var slut på ICA.
Jag är rätt nöjd idag då jag skrev på papper på en ny Peugeot 308 sw GT-line. Nu ska man bara invänta leverans i Aug. Redigerat av Turtle, 04 April 2018 - 01:28. Postad 04 April 2018 - 07:22
Ja det är dem säkert, ja de sticker ju inte ut o skriker sportbil precis. Har en Type R så de kanske förklarar min smak gällande design, more is better!
Ja de nya Peugeot är faktiskt väldigt fina, gillar designen
Jag själva ska hämta ut min nya Opel Insignia grand sport nästa vecka Postad 04 April 2018 - 21:36
Design är ju en smaksak, men Velostern ser ju skev ut från sidan, för liten bakruta, ser ut som att de förlängt axelavståndet i efterhand så bakhjulen hamnade 2 dec längre bak.
Men lite viktigare saker... Subaru Levorg var rätt trevlig, men en del detaljer i inredningen var rätt grovhugna och skulle må bra av lite förfining, men det stora problemet är att bagaget är drygt 200 l mindre med nedfällt baksäte än i nuvarande bil. Lutar att man får köra diesel i 3 år till eller skippa 4wd, men utbudet av bakhjulsdrivet är ännu sämre... Redigerat av qahwa, 04 April 2018 - 21:38. Postad 05 April 2018 - 11:33
Inte testat Levorg ännu. Som du säger är den ganska liten. Outbacken är den man skall ha om man skall ha lite utrymmen och Forestern om man vill ha en kul bil med lite markfrigång. Är man ute efter diesel så finns det väl snart ingen japanare att köpa? Subaru skrotar dieselmotorerna helt till kommande modellår! Toyota verkar ha gått samma väg. Nissan har dock några motorer under 100hk så dom räknar jag inte ens som bilar! Postad 05 April 2018 - 15:44 Tycker Levorgen är skit snygg och ett riktigt lyft från förra generationen Legacy. Postad 06 April 2018 - 00:01
Provkörde den inte, hade bara tid att kolla den i bilhallen. Måste inte vara japanare, kan vara tyskt också... Flera japanska märken har slutat med stora kombibilar, det är antingen småbilar eller SUV som gäller. Nya Mazda 6 kommer med diesel, kanske även med bensin i kombo med automat och 4wd, det har nya CX-5, men det finns inte mycket info om den och kommer nog först i höst till Sverige vilket är för sent egentligen för mig. Postad 11 April 2018 - 16:36
Har länge gillat Mazdas formspråk, men dom har alltid fallit pga deras plastiga kvalitetskänsla och att dom varit väldigt högljudda i kupen! De skall dock ha blivit betydligt bättre iom de senaste generationerna. CX-5 har fått väldigt pra recensioner överallt, framförallt dieselversionerna om man nu gillar sånt. Postad 11 April 2018 - 19:56
Nuvarande Mazda 6 är trevlig i kupén, ingen plastig känsla där, till skillnad från Subarun.
Ljudnivån kunde varit bättre, men det finns många som är sämre. Det som är problemet är sätet, lite kort sits och svårt att hitta en riktigt bra körställning. Postad 12 April 2018 - 14:52 Jaha. exact på dagen en månad efter förra besöket på märkes verkstaden tändes idag motorlampan igen. Åkte in direkt och de gjorde en felkodskoll. Sensor på kamaxeln var det denna gången. Kanske är det ytterligare en TSi motor som ger upp. Bokade en mätning av det hela direkt för att kunna veta vad som pågår.Tar några dagar innan den kan göras men har tid den 27april oavsett vad som händer. Oavsett känns det som det kommer bli för dyrt för att ens bry sig om att laga. Offciellt skall ju VW stå för problemen med kamkedjan på TSi motorn men kan ge mig faen på att de kommer hitta nått kryphål så de inte behöver stå för något.
Men känns som det lutar åt ett bilbyte ändå.Något som jag kom fram till att det måste vänta ett tag till för bara någon månad sedan. Gillat Golfen men idag e polon såpass stor så den också känns intresant. Har någon koll på vad man bör kolla extra på på dessa båda modeller? T.ex klen kamkedja så man inte köper sig nya problem. Årsmodell mässigt runt 2012 då jag med största sannolikhet kommer köpa begagnat. Kan absolut byta märke också men vill helst ha en bil där märkes verkstad finns i byn där jag bor. Då återstår VW guppen, Volvo (ford ,renault) Toyota. Toyota är i min mening för dyra för vad man får. Det är dock inget krav på märkesverstad. Sedan vill jag ha lite mer hästar under huven än standard ca 160 ivarjefall. 200+ är inget krav på något vis. Har någon något kul att tipsa om skriv gärna. Postad 12 April 2018 - 15:29
Småbilar finns väl inte många av med över 115-120 hk? De flesta småbilar brukar ju ligga på 75-90hk.
Då lär det bli någon ”sönderlekt” GTI-modell. Även taggad med Bilar, Bil, Car, Cars
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |