Det fungerar, men det är fult. Apple har aldrig varit bra på PC program, på samma sätt som Microsoft varit kass på Mac program.Hmm...Vad är det jag läser....Funkar inte Itunes bra till pc
Apple iPhone 3G 128MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
1
|
(109)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 3G 8GB
(Mobiltelefoner)
|
2
|
(97)
|
Inga priser | |
Elgato Turbo.264 (1TU108101000)
(Videoredigering)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Jailbreak iOS Devices (1286 inlägg)
|
10 år sedan |
Apple Composite AV-kabel (1 inlägg)
|
16 år sedan |
Streama från dator till Ipod (6 inlägg)
|
16 år sedan |
HTC Touch HD vs. iPhone 3G (102 inlägg)
|
16 år sedan |
Converter (6 inlägg)
|
17 år sedan |
HTC Touch Diamond vs. Iphone 3g (31 inlägg)
|
17 år sedan |
Postad 18 June 2009 - 15:44
Postad 18 June 2009 - 19:00
Postad 18 June 2009 - 19:47
Snarare: vad är rätt med det?.Haha, va? Vad är det för fel på iTunes ? Du kan ju göra allt med det, och jag har iallafall aldrig hittat några fel på det.
Bloatat skit från Apple är ingen höjdare. Ska det vara så svårt att stödja drag and drop?
Postad 18 June 2009 - 19:52
Postad 18 June 2009 - 20:05
Tycker det är otroligt skönt att slippa drag and drop. Är så mycket smidigare med synk om man lär sig det och använder det rätt. Möjligheterna blir så mycket större med katalogisering än att tvingas använda filstruktur. Men man föredrar väl det man är van vid och vill man kan man ju köra drag and drop så går ju det också, fast då i iTunes.Snarare: vad är rätt med det?.
Bloatat skit från Apple är ingen höjdare. Ska det vara så svårt att stödja drag and drop?
Postad 18 June 2009 - 21:15
Tycker det är otroligt skönt att slippa drag and drop. Är så mycket smidigare med synk om man lär sig det och använder det rätt. Möjligheterna blir så mycket större med katalogisering än att tvingas använda filstruktur. Men man föredrar väl det man är van vid och vill man kan man ju köra drag and drop så går ju det också, fast då i iTunes.
Kan inte annat än att hålla med. Playlists och Smart Playlists är alldeles utomordentligt (om man har taggat material). Men samtidigt förstår jag att det kan vara svårt att gå över till att använda sig av playlists och sync om man aldrig annars gjort det. Jag hade skitstora problem innan jag vande mig.
Men håller inte riktigt med om att drag & drop är möjligt via iTunes. I alla fall inte riktig drag&drop, mellan olika datorer och fram och tillbaka till enheten.
Postad 18 June 2009 - 21:38
Postad 18 June 2009 - 21:41
Haha den raderade ju inte musiken när man uppdaterade till 3.0. Allt på min telefon är kvar. :DDD
Hehe, ja juust det, när man uppdaterar så försvinner inget från media-partitionen
Men däremot om du gör en återställning någon gång så rensas allt!
Postad 18 June 2009 - 23:00
Hehe, ja juust det, när man uppdaterar så försvinner inget från media-partitionen
Varför var det ingen som nämnde det?
Men däremot om du gör en återställning någon gång så rensas allt!
Jag skrev att den raderade musik och videor, my bad. Anledningen till att jag skrev så är att jag är så van att jailbreaka min telefon direkt efter uppdatering vilket då innefattar en Restore så därför lyckades jag glömma bort att den inte görs vid bara uppdatering
Postad 19 June 2009 - 00:10
Blev så sjukt less på att de verkar fortsätta fasonerna med att operatörslåsa iPhone så jag skrev ett argt meddelande på denna sida: http://www.apple.com...ack/iphone.html om att de ska sluta låsa telefonerna eller åtminstone ge oss ett olåst alternativ.
Om någon håller med så skicka gärna det meddelandet till apple på feedback-sidan, apple har faktiskt lyssnat på sina kunder förut, det kan ju hända igen
Redigerat av macmic, 19 June 2009 - 00:11.
Postad 19 June 2009 - 06:03
Hur funkar det med film och Iphone ?
Måste man konvertera xvid avsnitt för att det ska flyta bra ?
Du har redan besvarat din fråga, adderar bara att Handbrake (gratis)fungerade bra för mig som konevrterare. Det använder samtliga 4 cores hos mig, sådant gillar man när man inte vill vänta i evighet. Gör +60 fps så du kan ju räkna ut själv hur snabbt det går på en Quad core..
Materialet blir typiskt 1/5 i filstorlek efter konvertering och bildkvalitet är mer än OK om man tittar på det i luren.
Postad 19 June 2009 - 06:13
Vad jag förstod så saknades det tidigare... eller?
Ursäkta om fågan är dum... men jag har ingen iphone än men tänkte skaffa mig en.
//Micke
Postad 19 June 2009 - 06:20
Tidigare höll man nere exvis "o" tills alla accenterade varianter av "o" dök upp i en popup och man valde "ö". Det fungerade IMHO rätt bra och fungerar fortf om man vill skriva "entré" eller liknande nån gång
Postad 19 June 2009 - 06:38
Mmm.. snygg PDF om man hade haft typsnitten. Det blir extremt jobbig läsning under Windows hos mig. Why o why.. måste det vara skillnad när det kommer från Äpple.
iphone_pdf.png 26.01K
0 Antal nerladdningar
Postad 19 June 2009 - 06:43
Jag har nån fler fundering.
Kan man köra flera mailkonton?, tex ett exchange(active sync) och ett imap4 konto samtidigt?
Funkar HTML mail med exchange?
Är det nån som har testat ett SonyEricsson HBH-DS980 med iphone och A2DP?
//Micke
Redigerat av Unregistered28512, 19 June 2009 - 06:45.
Postad 19 June 2009 - 06:52
Kan man köra flera mailkonton?, tex ett exchange(active sync) och ett imap4 konto samtidigt?
Är det nån som har testat ett SonyEricsson HBH-DS980 med iphone och A2DP?
//Micke
Jag kör push från Zimbra till telen via "Exchange Active sync" som det heter i luren. Det fungerar tipptopp! Enda smolken i bägaren är att iPhone inte kan hantera delade kalendrar. Dock kan man ha flera privata kalendrar som synkas och det är inte alla lurar som stödjer ens det..
Jo, min privata e-post på hemservern kör jag via IMAP utan push. Mkt smidigt att växla mellan konton.
Som mailtelefon gillar jag iPhone skarpt. Har stöd för push, lätt att växla konto och går faktiskt bra att skiva på. Är du ute efter en mail-lur så köp köp :-)
EDIT: Om det inte framgick så synkar jag inte via mjukvara, push uppdaterar mail och kalender mer eller mindre i realtid via WLAN eller 3G.
Redigerat av maxxess, 19 June 2009 - 06:54.
Postad 19 June 2009 - 13:26
Har jag missat något?
Postad 19 June 2009 - 16:06
Du behöver inte själv ha typsnitten som använts för att skapa en PDF. Det är ju vektoriserat. Förmodligen har du bara en gammal acrobat reader.
Jo för att skapa en PDF krävs såklart typsnitten och rätt licens om de skall bäddas in. Jag är dålig på PDF och jag förstår mig inte på iTunes helt hehe. Men jag är inte född i en taxi, tappad i en hiss, uppvuxen med höga trösklar och vitt lego utan knoppar :-)
På ena datorn har jag Vista och Crapobat Pro 9.1.2, på den andra datorn som är en helt nyinstallerad med Windows 7 har jag Reader 9.1.2. Båda visar samma skräp som i bilden jag bifogade tidigare. Apjobbigt att läsa när det ser ut sådär.
Postad 19 June 2009 - 16:47
Och hur är det med A2DP, nån som kan verifiera att det fungerar? Jag är sugen på trådlösa lurar men är inte klar över om A2DP kom iom OS3 eller om det bara finns i nya luren...
Samma frågeställning ang kompassen, hur gick det med den? Ser ingen sådan app..
Postad 19 June 2009 - 17:23
Samma frågeställning ang kompassen, hur gick det med den? Ser ingen sådan app..
Vad jag förstår så är kompassen hårdvara... dvs du måste ha en iphone 3g s för att du ska
få den funktionaliteten.
//Micke
Postad 19 June 2009 - 18:13
Håll SHIFT nertryckt.
Mjo, det funkar ju men då måste man använda båda händerna. Tidigare kunde man ju dubbeltappa, om man måste hålla ner shift så är det verkligen till det sämre.
Ingen som lyckas med capslock på annat sätt?
Postad 19 June 2009 - 19:30
Jag menar givetvis LÄSA. Och nej. Om jag skapar en PDF med ett typsnitt som DU inte har på din dator, så spelar det ingen roll, du ser PDF-filen så som jag skapade den.
Okej, PDF är vattentätt alltså. Jag trodde licensiering spelade in när man försöker bädda in typsnitt..
Hur kan det då komma sig att jag på minst två datorer med olika OS laddar ned iPhone-manualen och läser den i mjukvara från Adobe i absolut senaste version och ser skit på skärmen?
Är det bara jag i hela världen som får bla uppfuckade "e" i manualen?
Jag är rätt säker på att det är fel i pdf:en efter att ha lddat ned filen på två olika datorer (Vista/Win7) och använt både senaste Reader och Acrobat Pro på olika maskiner.
Postad 19 June 2009 - 19:44
Mjo, det funkar ju men då måste man använda båda händerna. Tidigare kunde man ju dubbeltappa, om man måste hålla ner shift så är det verkligen till det sämre.
Ingen som lyckas med capslock på annat sätt?
Eftersom jag nu tjafsar om manualen som Adobe 9.1.2 inte gillar:
Double-tap the Shift key. The Shift key turns
blue, and all letters you type are uppercase. Tap
the Shift key again to turn caps lock off. (You can
turn this feature on or off in Settings > General >
Keyboard.)
Slå på inställningen så funkar det.
Postad 20 June 2009 - 05:17
Jag tror inte det är nått fel i PDF-filen. Den visas korrekt på både min laptop och min stationära dator med vista. Visas även helt korrekt på windows7 i VMware. Till och med direkt i min iPhone ser den bra ut
Dator a: Svensk Vista premium x86 + Acrobat pro 9.1.2
Dator b: Windows 7 x86 + Reader 9.1.2
Dator c: Engelsk Vista Business x64 + Reader 8.1.3
Dator d: VMWare med engelsk Windows XP Pro x86 + Reader 8.1.3
Dator e: Windows XP Mediacenter med sv lang. pack + Reader 9.1.0
Samtliga ovan hatar manualen när det kommer till bokstaven "e", det blir precis som i bilden jag postade tidigare. I iPhone ser pdf:en OK ut. Alltså... fyra fysiska datorer bör inte ha fel? Iaf inte exakt samma fel med olika versioner av mjukvara men med samma nedladdade PDF?
Postad 20 June 2009 - 06:47
dator f: Windows Home Server + Reader 9.0.0.
dator g: Engelsk Windows XP pro + Reader 9.1.2
Jag kan nog gå igenom hela alfabetet med datorer utan att se Apple:s pdf som det var tänkt känns det som...
Postad 20 June 2009 - 07:59
Postad 20 June 2009 - 11:18
Postad 20 June 2009 - 14:12
någon som vet hur jag ska lyckas få fram knappen för internetdelning som helt plötsklgt försvunnit, brukar ju finnas under data-roaming eller hur?
Även om manualen är rätt oläsbar på de 7 datorer jag testat så går det bra att söka i den.. Rekommenderad nedladdning..
Set up a tethering connection:
1 In Settings, choose General > Network > Internet Tethering.
2 Slide the Internet Tethering switch to On.
3 Connect iPhone to your computer:
USB: Connect your computer to iPhone using the Dock Connector to USB cable.
In your computer’s Network services settings, choose iPhone.
On a Mac, a pop-up window appears the first time you connect, saying “A new
network interface has been detected.” Click Network Preferences, configure the
network settings for iPhone, then click Apply. On a PC, use the Network Control
Panel to select and configure the iPhone connection.
Bluetooth: On iPhone, choose Settings > General > Bluetooth and turn on
Bluetooth. Then refer to the documentation that came with your computer system
software to pair and connect iPhone with your computer.
When you are connected, a blue band appears at the top of the screen. Tethering
remains on when you connect with USB, even when you aren’t actively using the
Internet connection.
Monitor your cellular data network usage: In Settings, choose General > Usage.
Postad 20 June 2009 - 14:19
Navigon GPS ute på Appstore, 699:-
http://www.pocketgps...pStore-8993.php
Coolt. Jag läste artikeln hastigt, men skulle det inte enligt tidigare "pressmeddelande" komma en gratisversion av Navigon utan röstnavigering? Får bara en träff på app store och det är den för 699:- Jag har redan en PDA till bilen, vore kalas med något bättre än Google maps/MotionX GPS..
Postad 20 June 2009 - 19:24
Mmm.. snygg PDF om man hade haft typsnitten. Det blir extremt jobbig läsning under Windows hos mig. Why o why.. måste det vara skillnad när det kommer från Äpple.
iphone_pdf.png 26.01K 0 Antal nerladdningar
Kör Vista 64 med Foxit Pdf reader, funkar klockrent.
Postad 20 June 2009 - 21:11
1. Den går igång snabbare... dvs den blå pricken visar snabbare exakt var du befinner dig någonstans.
2. Jag kan nu sitta inomhus och ändå få upp den blå pricken på var jag befinner mig någonstans. Tänk vad en liten firmwareuppdatering kan ordna till det.
Är det bara jag eller är funktionen att se hur många minuter ett samtal pågått samt tidsangivelse för utgående och ingående samtal en ny funktion?
Vad mer har ni upptäckt i den nya uppdateringen?.. det nämndes över 100 nya förbättringar vilket borde innebära en del som det inte direkt skrivits om på apples hemsida!
Postad 21 June 2009 - 12:03
Har man väl alltid kunnat?
Hmmm... är nästan helt säker på att man inte kunde betygsätta och kommentera i iPhonens Youtubeapp innan! Det man kunde däremot var att se relaterade klipp. Har jag så fel??
Postad 21 June 2009 - 12:12
T ex. Eniro, Mbox mail, Flight control m.m?
Jag radera Mbox mail och när jag skulle installera om från app store då var jag tvungen att köpa den IGEN för 79kr eller vad det kostade, ska det va så??
Postad 21 June 2009 - 12:41
Efter 3.0 uppdateringen vissa av mina app har slutat att fungera.
T ex. Eniro, Mbox mail, Flight control m.m?
Jag radera Mbox mail och när jag skulle installera om från app store då var jag tvungen att köpa den IGEN för 79kr eller vad det kostade, ska det va så??
Låter väldigt konstigt att du fick betala igen. Tycker du skall mejla Apple och ifrågasätta det. De har ju kvar registreringen från tidigare inköp.
När det gäller apps så får man helt enkelt vänta på att varje app kommer med en uppgradering till att fungera i OS 3.0. Exempelvis först idag tog jag hem Facebook 2.5 som är anpassat för 3.0.
Postad 21 June 2009 - 12:47
Låter väldigt konstigt att du fick betala igen. Tycker du skall mejla Apple och ifrågasätta det. De har ju kvar registreringen från tidigare inköp.
Jag är osäker om det hjälper man ska kontakta Apple om problemet.
En fråga, hur säker är iphones lösenordhantering? Med 3.0 kan man spara sina lösenord och autofylla.
Postad 21 June 2009 - 13:43
Förmodligen lika "säker" som samma funktion i Internet Explorer och firefucks. (väldigt osäker med andra ord)
Misstänkte det
Ska stänga av funktionen.
Postad 22 June 2009 - 11:31
Ställer till en del problem...
Postad 22 June 2009 - 11:37
Redigerat av PojPoj, 22 June 2009 - 11:38.
Postad 22 June 2009 - 11:39
EDIT
Intressant, har alltid körd DHCP, men testade nu med en fast IP istället.. nu går det på 2-3 sekunder istället..
Redigerat av wiped, 22 June 2009 - 12:05.
Postad 22 June 2009 - 12:55
De flesta gångerna som jag ska stänga ner ett program så tar det flera sekunder innan programmet stängs ner, verkar vara lite random men händer nästan alltid. Det gör att telefonen känns ganska seg... Är det något som någon annan märkt?
Postad 22 June 2009 - 13:03
Postad 22 June 2009 - 16:37
Samma problem för mig.Är det någon annan än jag som märkt av att efter 3.0 uppgraderingen så tar det mellan 6-10 sekunder för iphonen att återkoppla till trådlösa nätet efter att den gått i autolock/sleep? Märkte inte av det på samma sättt förut..
Ställer till en del problem...
Postad 22 June 2009 - 16:47
OM du har problemet.. Jailbreakad? Upgrade istället för restore?
Postad 23 June 2009 - 08:57
http://www.idg.se/2....nns-i-iphone-30
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Jailbreak iOS Devices
14 bilder
111 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler