[Dagens bild] Tema: Porträtt
Postad 12 January 2012 - 22:10
Postad 12 January 2012 - 22:17
fick inte till det precis som jag ville ha det.. så hoppar över den
Redigerat av Unregistered6e59ce73, 12 January 2012 - 22:39.
Postad 12 January 2012 - 23:48
Gillar skärpan i tjejen i fokus och suddigheten i den andra.

Samma systerdotter.. Gillar blicken.. Nästa bild kommer bli i färg..
Postad 13 January 2012 - 07:05
700_2187.jpg 136.64K
3 Antal nerladdningar
Postad 13 January 2012 - 15:35
Skärpan är mycket bra
Postad 13 January 2012 - 21:05

Nu fick det bli en färgbild. Menade ta en annan men det fick bli denna.. Återigen systerdottern..
Har endast beskärt denna bild.
Edit
Menade skära av mer i nederdel av bilden men då ser man inte bokehn lika mycket..
Redigerat av jummen, 13 January 2012 - 21:07.
Postad 13 January 2012 - 21:16
Postad 13 January 2012 - 21:37
Är det ett sigma objektiv du sitter på?
Postad 13 January 2012 - 22:37
Jag försökte mig på ett kort med sonen uppifrån som ni gjort här. men inte hundra % nöjd, skulle vilja tagit kortet liiite mer från sidan så man såg liten del av kroppen iallafall men han var stilla 2 sek i taget medans jag lekte med en nalle med andra handen så det var inte det lättaste. men fick 1 bild iallafall som var hyfsad.
tyvär har jag något konstig inställning nånstans på datorn/photshop för bilderna ser inte alls lika dana ut i PS som när jag sparar dom som .jpeg på t.ex skrivbordet dom blir betydligt mörkare mer kontrast och inte alls lika fina som när man fixar det sista i PS, har nån liknande problem är ni välkommen med förslag. jag har sRGB i både kameran och PS
DSC_2297.jpg 299.51K
24 Antal nerladdningarHmm men här ser dom ju ut som i PS skumt att filen på skrivbordet ser mörkare ut och mer kontrastrik. hmm.
ingen jätteskillnad dock men man ser en liten sillnad.
Redigerat av mega-x, 13 January 2012 - 22:39.
Postad 13 January 2012 - 22:42
Det stämmer, är taget med ett Sigma 17-70 2,8-4. Är dock sålt nu. Va riktigt nöjd med det men köpte ett mer latemans objektiv, dvs större omfång..
hehe, nej det är inte lätt, de är snabbe de små.. gäller att ta många kort.
Postad 13 January 2012 - 23:20
Provade att ladda hem din bild jonny och redigerade om den lite..
När jag sedan skulle spara( jpeg) den så står det på Color ICC Profile : Gray Gramma 2.2
När jag spara mina till jpeg så står det ICC Proflie sRGB IEC-61966-2.1
Kan det ha och göra med det?
sen var det konstigt när jag skulle spara din bild som jag gjorde ett par justeringar på den så står det
när jag skall spara den... ICC Profile: Dot Gain 20% ??
Måste var någon inställning i det ps ?
Eller är den redigerad i silver efex pro med?
Provar att ladda upp den som jag sparade och se om den ändras
Tar bort den om du vill ...
Ok jummen.. vad blev det då?
DSC_22972.jpg 348.45K
19 Antal nerladdningarEdit: ser nog ut som den som jag sparade.. skulle kanske haft en gnutta mer kontrast på den?
Redigerat av Unregistered6e59ce73, 14 January 2012 - 00:21.
Postad 13 January 2012 - 23:39
Postad 13 January 2012 - 23:43
Är nog ett bra allround objektivDet blev ett Nikon 18-200mm 3,5-5,6. Har inte hunnit testa jätte mycket än men är nöjd hittils..
Postad 14 January 2012 - 08:50
Tycker det är en bra och härlig bild Mega
Provade att ladda hem din bild jonny och redigerade om den lite..
När jag sedan skulle spara( jpeg) den så står det på Color ICC Profile : Gray Gramma 2.2
När jag spara mina till jpeg så står det ICC Proflie sRGB IEC-61966-2.1
Kan det ha och göra med det?
sen var det konstigt när jag skulle spara din bild som jag gjorde ett par justeringar på den så står det
när jag skall spara den... ICC Profile: Dot Gain 20% ??
Måste var någon inställning i det ps ?
Eller är den redigerad i silver efex pro med?
Provar att ladda upp den som jag sparade och se om den ändras
Tar bort den om du vill ...
Ok jummen.. vad blev det då?
Edit: ser nog ut som den som jag sparade.. skulle kanske haft en gnutta mer kontrast på den?
Den bilden du la upp ronny ser ut som den gör för mig när jag sparar den från PS till skrivbordet lite mörkare och mer ljus,
Jag har också sett det ICC profile. jag körde en skärmkalibrering av skärmen via windows kalibreringsprogram, men testade att ändra en massa inställningar av dessa när jag sparade ner den som.jpeg, men fick ingen större skillnad, dock tror jag nog att lite instälningar har hoppat runt lite så ska installera om PS och se om det blir bättre bör också installera om hela windows men det är så tråkigt
Men kan det vara så att kalibreingsprogrammet i windows inte är bra? har ni andra program ni kör med förutom såna dyra riktiga apparater och köra med?
ska kolla bilden på en av dom bärbara datorerna sedan med men dom är inga hyperdatorer så får se om din bild ser bättre ut på den än på min stationära.
men tack iallafall för du gillade den:)
Postad 14 January 2012 - 08:59
Postad 14 January 2012 - 08:59
Seg när det börjar strula..Själv har jag inte kört något..prova att göra det du sa så löser det sig nog
Men skön bild i allafall
Postad 14 January 2012 - 09:04
Postad 14 January 2012 - 09:06
om det kommer med en sådan.
Postad 14 January 2012 - 10:09

Gillade reflektionerna i ögat. Är beskuren, var ett porträtt över hela ansiktet innan. Kanske skulle ligga under makro, men men..
Postad 14 January 2012 - 10:57
en bra kostar runt 1500-3000kr, jag kör med x-rites i1 men det finns andra märken som Spyder som också fungerar bra.
Jag köpte x-rite för de var bäst på marknaden då, nu har ju Spyder 4 kommit så om de inte gjort bort sig helt skulle jag nog köpa en sådan.
Postad 14 January 2012 - 11:11
Postad 14 January 2012 - 11:27
Men då sitter man nog på en annorlunda skärm med.
Postad 14 January 2012 - 11:44
Postad 14 January 2012 - 11:48
Helt klart är det så medMan får tycka vad man vill men har man det som intresse kommer man i sinom tid att att prioritera både bättre och framför allt kalibrerad skärm. Men visst om man bara skall ta ett kort på barnen då och då så är det overkill, men det är ju egentligen också att ha en kamera mer avancerad än d3100 också ändå lägger folk ofantliga summor på kameror och objektiv och sedan endast använder dem till just ett väldigt begränsat ändamål.
Postad 14 January 2012 - 14:27
Man får tycka vad man vill men har man det som intresse kommer man i sinom tid att att prioritera både bättre och framför allt kalibrerad skärm. Men visst om man bara skall ta ett kort på barnen då och då så är det overkill, men det är ju egentligen också att ha en kamera mer avancerad än d3100 också ändå lägger folk ofantliga summor på kameror och objektiv och sedan endast använder dem till just ett väldigt begränsat ändamål.
Håller med dig lite dära faktiskt, men som dom andra skiver sedan då att kanske känns overkill att lägga flera tusen på sånt, men kan ju iallafall köpa sig en billig varaiant för att ställa in skärmen hyfsat iallafall. men sen är frågan om skärmen man har räcker till då eller om man bör köpa sig en dyrare modell där kan man ju ställa sig frågan 2ggr om det verkligen behövs.
Postad 14 January 2012 - 15:21
Postad 14 January 2012 - 16:58
Tycker bilden är jätte fin, hoppas det ordnar sig med inställningarna, tycker Ronnys variant är vad din borde vara... typ.Jag försökte mig på ett kort med sonen uppifrån som ni gjort här. men inte hundra % nöjd, skulle vilja tagit kortet liiite mer från sidan så man såg liten del av kroppen iallafall men han var stilla 2 sek i taget medans jag lekte med en nalle med andra handen så det var inte det lättaste. men fick 1 bild iallafall som var hyfsad.
tyvär har jag något konstig inställning nånstans på datorn/photshop för bilderna ser inte alls lika dana ut i PS som när jag sparar dom som .jpeg på t.ex skrivbordet dom blir betydligt mörkare mer kontrast och inte alls lika fina som när man fixar det sista i PS, har nån liknande problem är ni välkommen med förslag. jag har sRGB i både kameran och PS
Hmm men här ser dom ju ut som i PS skumt att filen på skrivbordet ser mörkare ut och mer kontrastrik. hmm.
ingen jätteskillnad dock men man ser en liten sillnad.
Postad 14 January 2012 - 19:52
Postad 15 January 2012 - 08:49
undrar om han tröttnade på kameran när man trycker upp den när han smaskar godis. för hade blickar kunnat döda hade jag nog dött nu:)
DSC_2372.jpg 631.95K
13 Antal nerladdningaratt bilderna ser gråa och tråkiga ut i miniatyren har det med MHB nya version och göra?
Postad 15 January 2012 - 08:52
Det har det.. Man måste klicka upp alla bilderna för att det skall se bra ut..
Postad 15 January 2012 - 10:56
_DSC1741liten.jpg 220.8K
5 Antal nerladdningar
Postad 15 January 2012 - 15:25
Bifogad fil(er)
Postad 16 January 2012 - 10:40
Postad 16 January 2012 - 11:48
Ja verkligen.Ja, nästan diabetesframkallande.
Fin ton på din bild. Trevlig komposition och taget i bra ögonblick.
Postad 16 January 2012 - 11:49
Verkligen! Haha... kolla munnen! Så söt!Lite mer sött...
Bra fotat!Long-tail boat excitement by b.lok, on Flickr
Postad 16 January 2012 - 16:04
Tack Overhard. "Lite kall" tolkar jag ändå som godkänt, så den får vara som den är.Riktigt bra Knob! Lite kall kanske. Skärpan sitter som vanligt, misstänker att en sån där färd kan guppa lite, bra jobbat!
Tack även xray och Micke!
Postad 16 January 2012 - 18:54
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6 bilder
359 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?