tycker dock att fördelarna väger upp en hel del. Jag tycker betan var betydligt bättre än tidigare versionen och jag har inte stött på särskillt många buggarOh, tack för det! Fast, efter att ha läst kommentarerna i den tråden så lär jag inte försöka. Jädrar vad problem folk verkar ha med denna beta.
Netgear Stora MS2110 1TB
(NAS-servrar)
|
6
|
(25)
|
Inga priser | |
D-Link Boxee Box DSM-380
(Mediaspelare)
|
9
|
(263)
|
Inga priser |
Början på Mediaskåp med fläktstyrning (0 inlägg)
|
12 år sedan |
Netgear Stora MS2110 (144 inlägg)
|
12 år sedan |
Hjälp med val av mediaspelare (22 inlägg)
|
13 år sedan |
Tips på HTPC-lösning med DVB-T-inspelning ? (4 inlägg)
|
13 år sedan |
HP-skrivare funkar ej med Boxee på nätverket (3 inlägg)
|
13 år sedan |
Termostatstyrd mediabänk! (18 inlägg)
|
14 år sedan |
D-link Boxee box, beställning och tillgång (263 inlägg)
|
14 år sedan |
D-Link med Boxee vs Apple TV 2 med Xbmc (30 inlägg)
|
14 år sedan |
Boxee Box eller WD HD TV Live (9 inlägg)
|
15 år sedan |
NAS-server med RAID 1 (7 inlägg)
|
15 år sedan |
Vägledning i moln-lagring (backup) och koppling till NAS (12 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 11 January 2012 - 20:50
Postad 11 January 2012 - 21:00
Postad 11 January 2012 - 21:42
Har försökt hitta hur man kopplar sin ipad/iphone med viaplay till boxee.. Någon som kan förklara?
Vem har sagt att det ska fungera? Airplay fungerar (inte på betan för mig)
Postad 11 January 2012 - 22:46
Oh, tack för det! Fast, efter att ha läst kommentarerna i den tråden så lär jag inte försöka. Jädrar vad problem folk verkar ha med denna beta.
Än så länge bara fördelar mot gamla. Kör på du
Postad 11 January 2012 - 23:04
Tack underbartSvtappen fungerar för mig under 1.5 utan problem.
Tja smaken är väl som....Bökigt att få gratis tv i "HD"?
Allt är relativt men jag tycker det inte är bökigt att ligga i soffan på rygg och trycka lite på en fjärrkontroll
Men jag tycker fortfarande att det är synd att appen inte kan sätta HD som default. Och framförallt för mina barn som vill kunna köra den på ett lätt sätt.
Redigerat av e3henri, 11 January 2012 - 23:22.
Postad 11 January 2012 - 23:10
Nja nu blir det en smaksak igen. Först va det ingen bugg, sedan klarade alla andra det för de inte byter refresh rate och när man väl hittar en som faktiskt fixar detta så anses den vara för bra för att få konkurrera med lilla simpla boxee (där det inte spelar nån roll vad folk i allmänhet anser eftersom det är utvecklarna som bestämmer).Känns inte särskilt relevant att jämföra en superdator som PS3 mot andra sigma/realtek soc. Det är ingen bugg och det spelar ingen större roll vad folk i allmänhet anser om det då det är en funktion kodad av utvecklarna och finns beskriven av sedan mer än ett år tillbaka. Stäng av match refresh rate och sätt den till samma upplösning/frekvens så slipper du problemet.
Nu har jag antingen fått allt om bakfoten eller så har ghortlink blivigt tillfälligt skogstokig
"JAG" anser att detta är ett problem som skulle kunna gå att fixa i boxee mjukvaran och att det finns sätt att lösa detta på utan att behöva en superdator
Jag har ju för tusan stuvat undan min PS3 som mediaspelare till förmån för boxee så
Redigerat av e3henri, 11 January 2012 - 23:21.
Postad 11 January 2012 - 23:20
HUr menar du nu?Oh, tack för det! Fast, efter att ha läst kommentarerna i den tråden så lär jag inte försöka. Jädrar vad problem folk verkar ha med denna beta.
Jag har plöjt igenom alla 32 sidorna i beta tråden och den här har helt klart fått det bästa mottagandet någonsin i forumet.
Tittar du på andra releaser så handlar det uteslutande om audio-dropouts, SMB problem och hängningar och nu senast i 1.2.2 så tyckte många att den skapade fler nya problem än den löste.
Men i 1.5 så verkar det vara massa förbättringar i båda användandet och stabilitet och det är endast någon liten detalj som har börjat strula (när det handlar om network shares så kan felet i princip ligga vart som helt - jag fick jätteproblem när jag gick till 1.2.2, men efter en omstart på NASen så fungerar just den delen felfritt).
Den här typen av smågnäll dyker alltid upp i de trådarna. Däremot är det ovanligt med alla hyllningar den fått från nöjda personer.
Kör på, jag tänkte uppgradera imorgon (nu när jag vet att SVTplay fungerar).
Den här verkar bättre än alla föregående releaser trots att den bara är en beta.
Postad 11 January 2012 - 23:56
Har köpt en NAS (D-link DNS 320) som jag kopplat via min router för att bl.a använda ihop med min Boxee Box. Jag är helt ny på detta med användande av NAS och behöver således er hjälp.
Boxeen hittar nätverkshårdddisken via NFS men kan därefter inte hitta de filer jag lagt in på hårddisken? Jag har scannnat av utan resultat. Om jag bara vill testköra så att det fungerar skall väll Boxeen hitta filerna under "files" även om de inte är döpta enligt strukturen för att de skall hamna i rätt mapppar för film osv?
Någon som har förslag på vad jag gör för fel?
Redigerat av HC77, 11 January 2012 - 23:57.
Postad 12 January 2012 - 00:28
OM du väljer "filmer" under files så får du bara sånt som att scannat och tagat som just filmer. Ska du bläddra fritt bland dina filer så ska du välja network (eller liknande - något av valen längre ner i listan helt enkelt) och därefter NFS och sedan ska din NAS synas.Hej,
Har köpt en NAS (D-link DNS 320) som jag kopplat via min router för att bl.a använda ihop med min Boxee Box. Jag är helt ny på detta med användande av NAS och behöver således er hjälp.
Boxeen hittar nätverkshårdddisken via NFS men kan därefter inte hitta de filer jag lagt in på hårddisken? Jag har scannnat av utan resultat. Om jag bara vill testköra så att det fungerar skall väll Boxeen hitta filerna under "files" även om de inte är döpta enligt strukturen för att de skall hamna i rätt mapppar för film osv?
Någon som har förslag på vad jag gör för fel?
På liknande sätt som när du la till dina shares i boxee (för det antar jag väl att du gjort)
Postad 12 January 2012 - 00:45
OM du väljer "filmer" under files så får du bara sånt som att scannat och tagat som just filmer. Ska du bläddra fritt bland dina filer så ska du välja network (eller liknande - något av valen längre ner i listan helt enkelt) och därefter NFS och sedan ska din NAS synas.
På liknande sätt som när du la till dina shares i boxee (för det antar jag väl att du gjort)
Jo, att jag måste bläddra under "network" förstår jag och det har jag provat. Boxeen hittar nätverkshårddisken men när jag går i på den så finns det inga mappar överhuvudtaget synliga.
Ursäkta min okunskap men vad menar du med "när du la till dina shares i boxee"?
För övrigt så har jag även gått in på UPnP och där får jag inte upp nätverkshårddisken överhvudtaget. Jag har dock aktiverat UPnP i min NAS. Vad skall man använda, UPnP eller NFS för bästa möjliga uppspelning via Boxeen?
Redigerat av HC77, 12 January 2012 - 00:46.
Postad 12 January 2012 - 05:16
Jo, att jag måste bläddra under "network" förstår jag och det har jag provat. Boxeen hittar nätverkshårddisken men när jag går i på den så finns det inga mappar överhuvudtaget synliga.
Ursäkta min okunskap men vad menar du med "när du la till dina shares i boxee"?
För övrigt så har jag även gått in på UPnP och där får jag inte upp nätverkshårddisken överhvudtaget. Jag har dock aktiverat UPnP i min NAS. Vad skall man använda, UPnP eller NFS för bästa möjliga uppspelning via Boxeen?
För det första så måste du i din NAS bestämma vilka mappar som BB ska komma åt med användarnamn och lösenord. Hur du gör det får du läsa i manualen för just din NAS.
Sen i BB under Inställningar-Filer lägger du till dom mappar du bestämt att din NAS ska dela ut.
Bara för att BB ska kunna scanna dom och skapa ett snyggt bibliotek.
Tack underbart
Tja smaken är väl som....
Men jag tycker fortfarande att det är synd att appen inte kan sätta HD som default. Och framförallt för mina barn som vill kunna köra den på ett lätt sätt.
Så dina barn märker eller har som krav att det ska vara HD?
Wow snacka om kräsna barn!!
Varför det inte är satt HD som default kan bero på att alla inte kan köra det beroende på uppkoppling och att allt på SvtPlay inte är i HD.
Ps: Nej det krävs inte 10 knapptryck som du skrev först utan ungefär 4st.
Visst får du tycka att det inte är bra men skulle det vara satt per default kan jag slå vad om att fler klagade på det också.
Alla kan inte vara glada och nöjda över funktionerna.
Redigerat av lappen71, 12 January 2012 - 05:25.
Postad 12 January 2012 - 11:47
Redigerat av Unregistered7126f11a, 12 January 2012 - 11:49.
Postad 12 January 2012 - 11:54
NFS funkar fortfarande bra mot min dns320, men det var ganska väntat.
Postad 12 January 2012 - 13:48
Du gnäller ju varje gång du hittar något litet problem. Som sagt posta mediainfo så får vi se vad det är för fil och om den stödjs.Vad trött jag blir på denna lilla super box, nu vägrar den att spela en film på nätverket, Dune har inga problem inte heller datorerna att spela upp den, men BB vägrar ! hittar inga fel ? överväger att lämmna tillbaka super boxen o köpa en till Dune då vet man att allt fungerar. MrDTS
Postad 12 January 2012 - 13:51
Postad 12 January 2012 - 13:52
Åter igen, du fattar inte. Andra spelare tvingar refreshraten dvs läser bara meta...Nja nu blir det en smaksak igen. Först va det ingen bugg, sedan klarade alla andra det för de inte byter refresh rate och när man väl hittar en som faktiskt fixar detta så anses den vara för bra för att få konkurrera med lilla simpla boxee (där det inte spelar nån roll vad folk i allmänhet anser eftersom det är utvecklarna som bestämmer).
Nu har jag antingen fått allt om bakfoten eller så har ghortlink blivigt tillfälligt skogstokig
"JAG" anser att detta är ett problem som skulle kunna gå att fixa i boxee mjukvaran och att det finns sätt att lösa detta på utan att behöva en superdator(man kan t.ex. läsa av formatet på videoströmmen och switcha innan den går igång)
Jag har ju för tusan stuvat undan min PS3 som mediaspelare till förmån för boxee så
Programmerarna har valt en annan lösning helt enkelt, så bara för att det inte passar dig kan du inte kalla det en bugg.
Postad 12 January 2012 - 20:58
Postad 12 January 2012 - 21:19
Jag hade samma problem med att hitta mitt trådlösa nät första gången jag startade upp boxen. Löste det genom att tillfälligt ansluta med kabel för att få fatt i mitt nät. Plockade sen bort kabeln igen o efter det har jag inte haft nåt problem att ansluta trådlöst. Kör också med NAS o känner inte alls igen ditt problem. Låter som ett rent inställningsproblem o är nog ingenting man kan skylla boxen förAhh, vad trött jag blir på Boxee! Nu tröttnade jag på att alltid få logga in på min nas vid uppstart samt att ljudet helt ballar ur då och då (HöGT ljud). återställde och skulle lägga in allt igen, då hittar den inte mitt nätverk. Den hittar inga andra nätverk i huset (utom ett) däremot en massa andra. Skriver in mitt SSID och lösen, den funderar ett tag och säger att den anslöt men kommer inte ur på internet -> tillbaka till "anslut till nätverk skärmen". Någon som varit med om detta eller hört talas om något liknande? Visst jag kan ansluta kabel istället men det blir en del meckande för att få till det så jag undviker gärna den lösningen. Skitbox!
Postad 12 January 2012 - 21:38
Postad 12 January 2012 - 21:50
Tro mig när jag har försökt få mina barn att inse storheten med HD. Lika svårt som att övertyga dem att vi ska köpa EN blu-ray film när man kan få TRE DVDer till samma pris. LönlöstSå dina barn märker eller har som krav att det ska vara HD?
Wow snacka om kräsna barn!!
Visst får du tycka att det inte är bra men skulle det vara satt per default kan jag slå vad om att fler klagade på det också.
Problemet är inte HD eller inte utan att AUTO av någon anledning får streamen att hoppa mellan 850kpbs och 2400kpbs vilket gör att den stannar upp, slänger upp en pop-up och buffrar trots att jag har superstabil anslutning.
Jag menade inte att default skulle vara HD utan att det skulle kunna finnas en setting i appen, men det kanske inte går att ha settings/minne i en app.
Hur som helst, fel forum. Jag slänger en fråga till utvecklaren av appen istället (som jag vet har trixat fram och tillbaka med olika inställningar för att få det bra)
Postad 12 January 2012 - 22:07
skönt att slippa bli irriterad..... bara njuta film.
MrDTS
Postad 12 January 2012 - 22:08
Har jobbat i mjukvarubranschen i 12 år och vet vad en bugg är. Eller rättare sagt så vet jag att det inte finns någon bestämd definition (även om kunderna ofta vill kalla allt för buggar). Men normalt är en bugg en avvikelse mot en specifikation (och ibland kan det vara en bugg i specifikationen i sig).Åter igen, du fattar inte. Andra spelare tvingar refreshraten dvs läser bara meta...
Programmerarna har valt en annan lösning helt enkelt, så bara för att det inte passar dig kan du inte kalla det en bugg.
Det finns inget som säger om en mediaspelare ska bete sig på ett eller ena sättet angående hur refreshrate sätts, men det förväntas från en användare att man ska kunna se en film från första sekund till sista sekund med rätt synkat ljud och bild när man har normal utrustning kopplad till spelaren (vilket 99% av alla blu-ray och DVD-spelare klarar...normalkunderna har inte lägre krav bara för att den ska hantera 28 olika mediaformat helt plötsligt även om det är ett rent h-lvete med alla olika codecs och containers).
Så låt oss kalla det "problem" istället om det känns bättre. Boxees lösning skapar det här problem och en annan lösning hade kunnat få bort det.
Jag förstår inte syftet i den här tråden att alla problem antingen måste försvaras hela tiden eller så får man tillbaka en kommentar att man är för kräsen. Som jag har skrivit tidigare så ser JAG inte detta som något stort problem (eller inte ens ett litet problem), men eftersom flera andra tagit upp det så ville jag lägga min kommentar till det hela.
Jag är jättetacksam för alla vettiga kommentarer och hjälp från ghostlink och lappen, men tonen har blivit betydligt tråkigare sedan jag var här senast för ett par månader sedan.
Sådär, nu har jag ett USB-minne färdigt med 1.5 beta. wish me luck
P.S. Ser att det är mkt inlägg av typen "himla skitbox" så jag har full förståelse för om vissa tröttnat här
Redigerat av e3henri, 12 January 2012 - 22:10.
Postad 12 January 2012 - 22:16
Ahh, vad trött jag blir på Boxee! Nu tröttnade jag på att alltid få logga in på min nas vid uppstart samt att ljudet helt ballar ur då och då (HöGT ljud). återställde och skulle lägga in allt igen, då hittar den inte mitt nätverk. Den hittar inga andra nätverk i huset (utom ett) däremot en massa andra. Skriver in mitt SSID och lösen, den funderar ett tag och säger att den anslöt men kommer inte ur på internet -> tillbaka till "anslut till nätverk skärmen". Någon som varit med om detta eller hört talas om något liknande? Visst jag kan ansluta kabel istället men det blir en del meckande för att få till det så jag undviker gärna den lösningen. Skitbox!
Jorå, har haft detta bekymmer också. Så pass så jag reklamerade och fick en ny. Som också betedde sig likadant. Nu har det inte visat sig på flera veckor, fan vet varför. Du har möjligen inte en D-Link DIR-655 router?
Edit:
Kör du WEP eller WPA?
Redigerat av DrBosa, 12 January 2012 - 22:17.
Postad 12 January 2012 - 22:19
Tro mig när jag har försökt få mina barn att inse storheten med HD. Lika svårt som att övertyga dem att vi ska köpa EN blu-ray film när man kan få TRE DVDer till samma pris. Lönlöst
Problemet är inte HD eller inte utan att AUTO av någon anledning får streamen att hoppa mellan 850kpbs och 2400kpbs vilket gör att den stannar upp, slänger upp en pop-up och buffrar trots att jag har superstabil anslutning.
Jag menade inte att default skulle vara HD utan att det skulle kunna finnas en setting i appen, men det kanske inte går att ha settings/minne i en app.
Hur som helst, fel forum. Jag slänger en fråga till utvecklaren av appen istället (som jag vet har trixat fram och tillbaka med olika inställningar för att få det bra)
Håller med till 100% att man skulle kunna ställa in vilken upplösning man vill ha och slippa ändra varje gång.
BB tillbaka lämmnad, Dune D1 beställd
skönt att slippa bli irriterad..... bara njuta film.
MrDTS
Skönt att du lämnade tillbaka den så slipper vi bli irriterad på ditt gnäll.
Postad 12 January 2012 - 22:30
Vet att detta kommer att irritera några av er osv
MEN jag skulle kort och gott vilja veta hur jag ska spara mina filmer, musik mm på min hdd för att göra det smidigt för min Boxee Box
Jag har 1st tom och formaterad 2tb extern hdd som ska kopplas till Boxee'n
Jag har en bärbar dator med några iso, img, musik, bilder mm
En länk eller några enkla steg hade varit mycket tacksamt!
Tack på förhand...
Postad 12 January 2012 - 22:31
Har jobbat i mjukvarubranschen i 12 år och vet vad en bugg är. Eller rättare sagt så vet jag att det inte finns någon bestämd definition (även om kunderna ofta vill kalla allt för buggar). Men normalt är en bugg en avvikelse mot en specifikation (och ibland kan det vara en bugg i specifikationen i sig).
Det finns inget som säger om en mediaspelare ska bete sig på ett eller ena sättet angående hur refreshrate sätts, men det förväntas från en användare att man ska kunna se en film från första sekund till sista sekund med rätt synkat ljud och bild när man har normal utrustning kopplad till spelaren (vilket 99% av alla blu-ray och DVD-spelare klarar...normalkunderna har inte lägre krav bara för att den ska hantera 28 olika mediaformat helt plötsligt även om det är ett rent h-lvete med alla olika codecs och containers).
Så låt oss kalla det "problem" istället om det känns bättre. Boxees lösning skapar det här problem och en annan lösning hade kunnat få bort det.
Jag förstår inte syftet i den här tråden att alla problem antingen måste försvaras hela tiden eller så får man tillbaka en kommentar att man är för kräsen. Som jag har skrivit tidigare så ser JAG inte detta som något stort problem (eller inte ens ett litet problem), men eftersom flera andra tagit upp det så ville jag lägga min kommentar till det hela.
Jag är jättetacksam för alla vettiga kommentarer och hjälp från ghostlink och lappen, men tonen har blivit betydligt tråkigare sedan jag var här senast för ett par månader sedan.
Sådär, nu har jag ett USB-minne färdigt med 1.5 beta. wish me luck
P.S. Ser att det är mkt inlägg av typen "himla skitbox" så jag har full förståelse för om vissa tröttnat här
Kan bara svara för mig själv men ett irritations moment i tråden är att förmågan att ta reda på information själv verkar fattas för några.
Jag menar dom mest självklara funktionerna som finns i menyerna klart och tydligt är tydligen borttagna för hittas dom inte på en gång måste frågan ställas i forumet var dom är.
Visst jag vet att forumet är till för att utbyta erfarenhet,kunskap och jag har inga problem att hjälpa till.
Men som du säger att bara för att man inte hittar en funktion direkt eller det krånglar lite skriker man hyr värdelös BB är utan att tänka till lite själv.
Sökfunktionen på forumet fungerar bra och många frågar har redan besvarats och t.o.m så att frågan kan ha besvarats bar några inlägg ovanför men lat som vissa är ställs frågan igen.
Men detta är ett problem på dom flesta forum jag besöker så det är inget unikt för minhembio
Postad 12 January 2012 - 22:38
Hejsan...
Vet att detta kommer att irritera några av er osv
MEN jag skulle kort och gott vilja veta hur jag ska spara mina filmer, musik mm på min hdd för att göra det smidigt för min Boxee Box
Jag har 1st tom och formaterad 2tb extern hdd som ska kopplas till Boxee'n
Jag har en bärbar dator med några iso, img, musik, bilder mm
En länk eller några enkla steg hade varit mycket tacksamt!
Tack på förhand...
Katalogstrukturen på din hdd spelar ingen roll för BB men kan vara bra för din skull att ha någon sorts ordning.
För i inställningarna på BB kan du ställa in hur ofta han ska scanna efter ny media och du kanske har filmer som du vill spara länge och då är det onödigt att ha dom i en mapp som scannas ofta.
Jag har olika mappar typ HD-film (sparas) , HD-film (temp) mm,mm
Och dom som heter temp scannas dagligen och dom som heter sparas identifierar jag filmerna manuellt.
Hoppas du förstår hur jag menar.
Edit: Nej din fråga är nte dum utan det var en av sakerna jag också funderade på är jag köpte BB och jag kom fram till vad som var bra för mig genom trial and error
Redigerat av lappen71, 12 January 2012 - 22:40.
Postad 12 January 2012 - 22:48
För det första så känns allting mycket rappare och snabbare.
CPU-load har gått ner rejält under filmvisning vilket kan förbättra för de som haft problem att streama tyngre blu-rayrippar. Det känns som filmen startar ännu snabbare nu och icke-problemt som jag nämner ovan är nu i princip helt bortblåst.
Att bläddra runt i SVT eller TV4Play apparna känns också snabbare än tidigare även om själva starten av ett klipp där den ska ladda webbrowsern är samma som innan
Jag gillar verkligen nya GUIt
När det kommer en FW med nya Intel SDK som ska lösa audio-drops så får jag nog anse min boxee vara fulländad.
Rekommenderar starkt alla att byta till 1.5 beta
Redigerat av e3henri, 12 January 2012 - 22:49.
Postad 12 January 2012 - 22:55
Katalogstrukturen på din hdd spelar ingen roll för BB men kan vara bra för din skull att ha någon sorts ordning.
För i inställningarna på BB kan du ställa in hur ofta han ska scanna efter ny media och du kanske har filmer som du vill spara länge och då är det onödigt att ha dom i en mapp som scannas ofta.
Jag har olika mappar typ HD-film (sparas) , HD-film (temp) mm,mm
Och dom som heter temp scannas dagligen och dom som heter sparas identifierar jag filmerna manuellt.
Hoppas du förstår hur jag menar.
Edit: Nej din fråga är nte dum utan det var en av sakerna jag också funderade på är jag köpte BB och jag kom fram till vad som var bra för mig genom trial and error
Tack ska du ha
Så det är inte svårare än så?
Har läst någonstans om att skapa infofiler mm så jag trodde det skulle vara betydligt bökigare...
Men ju smidigare destu bättre för jag är inget tekniksnille direkt :/
Kommer det då automatiskt lite bilder och sånt till filmerna osv?
Vad är det där 1.5 beta, e3henri?
Redigerat av mrfree, 12 January 2012 - 22:55.
Postad 12 January 2012 - 23:05
Om du är ny på boxee så rekommenderar jag att ligga kvar och lära dig maskinen på din nuvarande firmware 1.2.2 och väntar på riktiga 1.5 som ska komma om 2-3 veckorTack ska du ha
Så det är inte svårare än så?
Har läst någonstans om att skapa infofiler mm så jag trodde det skulle vara betydligt bökigare...
Men ju smidigare destu bättre för jag är inget tekniksnille direkt :/
Kommer det då automatiskt lite bilder och sånt till filmerna osv?
Vad är det där 1.5 beta, e3henri?
1.5 beta är en provversion som man kan test på egen risk, men det kräver att man uppgraderar manuellt via USB och accepterar att det kan vara funktioner som inte fungerar.
Postad 12 January 2012 - 23:11
Då väntar jag nog...
Gör du också som Lappen71 skriver med mappar eller???
Postad 13 January 2012 - 07:47
Jag hade samma problem med att hitta mitt trådlösa nät första gången jag startade upp boxen. Löste det genom att tillfälligt ansluta med kabel för att få fatt i mitt nät. Plockade sen bort kabeln igen o efter det har jag inte haft nåt problem att ansluta trådlöst. Kör också med NAS o känner inte alls igen ditt problem. Låter som ett rent inställningsproblem o är nog ingenting man kan skylla boxen för
Ok, skönt att höra att fler haft detta problem. Nja första gången jag uppdaterade var det som vanligt, andra gången frågade den efter lösen till Nas:en varje ny uppstart. Möjligt att jag gjort något fel (svårt att se vad, gjorde samma sak som jag gjort de tidigare gångerna). Var dock ljudbuggen som jag i första hand ville ha bort.
Är det gamla firmware 0.9 du bootar upp med så fungerar inte wifi särskilt bra. Lägg senaste firmware på usb och uppdatera via den.
Ok, ja den lösningen är enklare just nu. Passar nog på att slänga in nya betan också.
Jorå, har haft detta bekymmer också. Så pass så jag reklamerade och fick en ny. Som också betedde sig likadant. Nu har det inte visat sig på flera veckor, fan vet varför. Du har möjligen inte en D-Link DIR-655 router?
Edit:
Kör du WEP eller WPA?
Se där, ja jag var inte glad igår så hade jag haft väldigt nära till affären så... Tänkte bara uppdatera för att förhoppningsvis fixa buggarna då tjejen ska ha några vänner över idag och titta på film. Bra om hon slipper skriva in lösen eller att ljudet får spratt, har dock inte riktigt utrymme för att det ska strula. Nope har en Asus N56U (riktigt nöjd med) och kör WPA.
Tack alla för inputen!
Postad 13 January 2012 - 07:57
Ok, skönt att höra att fler haft detta problem. Nja första gången jag uppdaterade var det som vanligt, andra gången frågade den efter lösen till Nas:en varje ny uppstart. Möjligt att jag gjort något fel (svårt att se vad, gjorde samma sak som jag gjort de tidigare gångerna). Var dock ljudbuggen som jag i första hand ville ha bort.
Ok, ja den lösningen är enklare just nu. Passar nog på att slänga in nya betan också.
Se där, ja jag var inte glad igår så hade jag haft väldigt nära till affären så... Tänkte bara uppdatera för att förhoppningsvis fixa buggarna då tjejen ska ha några vänner över idag och titta på film. Bra om hon slipper skriva in lösen eller att ljudet får spratt, har dock inte riktigt utrymme för att det ska strula. Nope har en Asus N56U (riktigt nöjd med) och kör WPA.
Tack alla för inputen!
Har du verkligen ställt in i BB användarnamn och lösen till din NAS under inställningarna?
Och då menar jag inte den popup ruta som kommer upp.
Postad 13 January 2012 - 08:05
Har du verkligen ställt in i BB användarnamn och lösen till din NAS under inställningarna?
Och då menar jag inte den popup ruta som kommer upp.
Japp! Jag har ju ägt boxen ca ett år och gjort några uppdateringar och resets sen dess och aldrig haft det problemet innan. Uppdaterade ju också till senaste versionen då den kom ut utan detta problem. Kan man ens lägga in en specifik mapp från Nas:en (sources) utan att skriva in lösen/anvnamn under inställningar? Aja, kunde ändå leva med det och det är möjligt att jag gjort någon miss. Hoppades att det skulle lösa sig med en reset men då stötte jag som sagt på patrull.
Är ni som kör Betan nöjda? Några inrapporterade (jobbiga) buggar?
Redigerat av Keiser, 13 January 2012 - 08:13.
Postad 13 January 2012 - 09:02
1.5 funkar galant för mig och i mitt tycke mycket snyggare och smidigare.Är ni som kör Betan nöjda? Några inrapporterade (jobbiga) buggar?
Jag hade inga problem före 1.5 och är en mycket nöjd boxee användare. Mina barn (och t.o.m. min fru) kan sköta allt och se på play själva, underbart!
Nu väntar jag bara på att den skall kunna spela upp 3DBluray.iso så är den fulländad.
Redigerat av Unregistered7eaa9096, 13 January 2012 - 09:02.
Postad 13 January 2012 - 09:44
Japp! Jag har ju ägt boxen ca ett år och gjort några uppdateringar och resets sen dess och aldrig haft det problemet innan. Uppdaterade ju också till senaste versionen då den kom ut utan detta problem. Kan man ens lägga in en specifik mapp från Nas:en (sources) utan att skriva in lösen/anvnamn under inställningar? Aja, kunde ändå leva med det och det är möjligt att jag gjort någon miss. Hoppades att det skulle lösa sig med en reset men då stötte jag som sagt på patrull.
är ni som kör Betan nöjda? Några inrapporterade (jobbiga) buggar?
Ja jag kan göra det utan problem.
Frågan är hur du har löst det på din NAS med utdelningar.
Jag har skapat en användare som heter Boxee och den användaren är kopplad till en grupp med specifika rättigheter.
Varje gång jag skapar en ny utdelning på min NAS väljer jag sen vilken grupp som ska få rättigheter typ om den får skriva/ta bort eller bara läsa filer.
Fördelen att göra så är att jag slipper gå in på varje utdelning i min NAS och enskilt lägga till alla olika användare utan använda få grupper.
Kanske lite överkurs men eftersom jag har en FTP-server också som utomstående kan komma åt är det nästan ett måste.
Ett exempel:
Jag har en utdelning som heter HD-material och den har jag satt att BB har rättigheter att komma åt.
I den mappen har jag sen många undermappar med diverse innehåll och dom är satta att ärva rättightesinställningar från huvudmappen dvs HD-material.
Nu vill jag inte kanske att BB ska komma åt hela mappen HD-material utan jag lägger bara till några av dess undermappar och eftersom dom ärver rättigheterna kommer jag åt dom utan problem.
Varför jag har flera undermappar är för skulle det bli något fel med scanningen så kan jag ta bort och scanna om.
Och eftersom det är bara en liten del av min samling tar det inte så lång tid att scanna om och hela mitt bibliotek inte försvinner.
Postad 13 January 2012 - 10:22
Ja jag kan göra det utan problem.
Frågan är hur du har löst det på din NAS med utdelningar.
Jag har skapat en användare som heter Boxee och den användaren är kopplad till en grupp med specifika rättigheter.
Varje gång jag skapar en ny utdelning på min NAS väljer jag sen vilken grupp som ska få rättigheter typ om den får skriva/ta bort eller bara läsa filer.
Fördelen att göra så är att jag slipper gå in på varje utdelning i min NAS och enskilt lägga till alla olika användare utan använda få grupper.
Kanske lite överkurs men eftersom jag har en FTP-server också som utomstående kan komma åt är det nästan ett måste.
Ett exempel:
Jag har en utdelning som heter HD-material och den har jag satt att BB har rättigheter att komma åt.
I den mappen har jag sen många undermappar med diverse innehåll och dom är satta att ärva rättightesinställningar från huvudmappen dvs HD-material.
Nu vill jag inte kanske att BB ska komma åt hela mappen HD-material utan jag lägger bara till några av dess undermappar och eftersom dom ärver rättigheterna kommer jag åt dom utan problem.
Varför jag har flera undermappar är för skulle det bli något fel med scanningen så kan jag ta bort och scanna om.
Och eftersom det är bara en liten del av min samling tar det inte så lång tid att scanna om och hela mitt bibliotek inte försvinner.
Har ungefär samma lösning med skillnaden att mitt användarnamn inte heter boxee (vet att vissa haft problem med detta innan men fram tills nu har det alltså funkat felfritt för min del) och att boxee har tillgång till alla undermappar i de huvudmappar jag använder som source.
Vi får se hur det fungerar med 1.5beta nu, kanske återkommer i frågan.
Postad 13 January 2012 - 12:51
Redigerat av capnjoe, 13 January 2012 - 13:12.
Postad 13 January 2012 - 13:20
Postad 13 January 2012 - 14:37
Det skiljer olika lödningar på kretskorten, men i princip samma sak.Är det någon skillnad på att köpa en boxee box som tillverkades 2010 mot de senast tillverkade som finns i butik idag? Samt vågar man köpa en demoprodukt utav boxee box? Garantin blir då 6 månader. Brukar dessa krångla mycket att det är värt att köpa en helt ny för att få längre garanti?
Som med all annan elektronik så finns det inga fördelar att köpa begagnat. Kan tänka mig att fjärrkontrollen är slut om den varit demoex. 2 års garanti är bättre än 6 månader.
Postad 13 January 2012 - 15:01
Inga fördelar....? Förutom möjligtvis priset då ......Det skiljer olika lödningar på kretskorten, men i princip samma sak.
Som med all annan elektronik så finns det inga fördelar att köpa begagnat. Kan tänka mig att fjärrkontrollen är slut om den varit demoex. 2 års garanti är bättre än 6 månader.
Redigerat av Pinnen, 13 January 2012 - 15:04.
Postad 13 January 2012 - 15:55
Redigerat av Unregistered577c6879, 13 January 2012 - 15:56.
Postad 13 January 2012 - 16:36
Helt upp till dig om du vill betala fullpris för att få garanti. Personligen köper jag gärna elektronik begagnat om funktion o pris är det rätta så klart. Tänker inte ens ta diskussionen med dig om förslitning av ickemekaniska kontra mekaniska delar, känns ganska meningslöstDet är ju ett vanligt missförstånd att ickemekaniska delar inte utsätts för förslitning. Har du aldrig ägt någon elektronik som gått sönder? Till skillnad från en begagnad bil som oftast går att laga så är det extremt svårt att laga trasiga kretskort i miniatyrstorlek. 1500kr är inte ett enormt belopp och måste köpa det på kredit så är nog inte elektronikprylar prioriterat. Jag hade betalat för garantin i alla fall.
Vem har pratat om att köpa på kredit?
Redigerat av Pinnen, 13 January 2012 - 16:38.
Postad 13 January 2012 - 17:08
Gokväll.
Postad 13 January 2012 - 17:39
Min erfararenhet av elektronik, framförallt ickemekanisk sådan, är att den tekniska livslängden oftast är bra mycket längre än den ekonomiska livslängden.
Skulle vilja se hur den uträkningen ser ut och hur många elektroniska saker av samma typ har du köpt både ny och begagnad för att kunna dra den slutsatsen.
Alla har vi olika ekonomiska förutsättningar och att en student som inte har det så fett kan jag förstå att man gör det valet.
Men har man en fast inkomst kan jag inte se fördelen att snåla och köpa begagnat mot att köpa ny med fullgaranti.
Med tanke på dom problem som många rapporterat om BB och fått den utbytt ser ändå mer inget värde i att snåla.
Postad 13 January 2012 - 17:42
Någon som vet vad den kostar på Media markt i Skövde?MM i Norrköping säljer för 1449:- just nu
Postad 13 January 2012 - 17:45
Någon som vet vad den kostar på Media markt i Skövde?
Detta är egentligen ingen köptips tråd men du kan testa att åka dit och se eller ringa.
Postad 13 January 2012 - 17:48
...Det finns inget som säger om en mediaspelare ska bete sig på ett eller ena sättet angående hur refreshrate sätts, men det förväntas från en användare att man ska kunna se en film från första sekund till sista sekund med rätt synkat ljud och bild...
...Så låt oss kalla det "problem" istället om det känns bättre. Boxees lösning skapar det här problem och en annan lösning hade kunnat få bort det.
Jag förstår inte syftet i den här tråden att alla problem antingen måste försvaras hela tiden eller så får man tillbaka en kommentar att man är för kräsen...
"Omsynkningen" verkar betydligt rappare med 1.5, men visst f-n är det en ganska klumpigt implementerad lösning!
Det hade varit vettigt att uppspelningen "startade om" efter "test-fasen", och kanske t o m att utgången kunde mutats så man slapp se skiten, men det spelar som sagt ingen roll på en filmbolagslogga...
Tycker nog inte att alla problem "försvaras" här, men tonen kan iofs vara lite hätsk ibland.
Renodlat gnäll är trist att läsa, och man kunde önska att folk lärde sig använda SÖK...
Postad 13 January 2012 - 17:54
Det löste sig, fick tag på en för 1299:-Detta är egentligen ingen köptips tråd men du kan testa att åka dit och se eller ringa.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
Början på Mediaskåp med fläktstyrning
18 filmer
73 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?