Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor

5753 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 oktober 2013 - 14:43

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

jag kan köra netflix på min ipad
svt play på min iphone
hulu på min apple tv
viaplay på min ps3
vudu på min dator
bbc iplayer på min andra dator
tv3 play på min tredje dator

osv.

min digalbox är avstängd

man behöver ingen kabeltvoperatör för det tricket

Du räknar upp 7 olika SÄTT (appar, program m.m.) sätt att se TV program på och inte ETT sätt som TiVo ger med EN och samma app, klar skillnad enligt min åsikt!

Postad 19 oktober 2013 - 17:31

Unregistered4bb67943
  • Unregistered4bb67943
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0
Nån som vet om det är bättre att köra koax adaptern direkt i boxen och sen antennkabeln därifrån eller är det bäst att lägga adaptern mellan koaxkabeln och antenn kabeln som en skarv ?
Bruksanvisningen visar ju att man skall skarva koax och antennkabeln, men blir det inte större risk för signalförlust då ?

Postad 19 oktober 2013 - 17:50

JollyJumper
  • JollyJumper
  • Användare

• 144 inlägg
  • 1
Skönt att säga upp com hem! 1275:- per månad? Och sen 59kr per ny HD kanal dom tar in? No fuckin way. Bye bye

Postad 19 oktober 2013 - 18:10

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 1

Skönt att säga upp com hem! 1275:- per månad? Och sen 59kr per ny HD kanal dom tar in? No fuckin way. Bye bye

holy shit!
betalar folk så mycket för tv?!

tur att man är helt ointresserad av att titta på sport..

Postad 19 oktober 2013 - 23:08

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
hur kan man betala så mycket va tänkte du du ha alla kanaler inklusive alla turk och tyska kanaler eller va nu allt finns i listan

Postad 20 oktober 2013 - 09:24

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 1

holy shit!
betalar folk så mycket för tv?!

tur att man är helt ointresserad av att titta på sport..

400-500kr är nog för bredband i den månadskostnaden.

Postad 20 oktober 2013 - 12:22

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
själv har jag bredbandsbolaget 296kr 100/10... men jag betalar inte så mycket till comhem för tv skulle inte ens sträcka mig så högt

Postad 20 oktober 2013 - 14:39

Unregistered50b17ac7
  • Unregistered50b17ac7
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
I en "normal" familj så har man kanske 4 -tv-apparater som som ska födas med tv. Dessutom har man kanske, som jag, en fru som inte är intresserad för fem öre av teknik. Det ska finnas kanaler på alla tv-apparater och gärna kunna se en film på paddan. Punkt. Då går det inte att hålla på och dribbla med nedladdning och instruktioner som "ja men för att se den serien måste du byta hdmi-ingång, sätta på ATV och byta fjärr och..." Nix pix, inte en chans.

Det är mellan Bolag och deras lösningar jämförelsen måste göras.

Och det är där min stora förtjusning ligger för TIVO.
TIVO, TivoToGo och Comhem är inte det billigaste sättet att få tillgång till kanaler i både tv och handhållet. Men banne mig så håller dom på att sätta en ny standard med EN box och tillhörande app med gemensamt GUI.

Redigerat av Unregistered50b17ac7, 22 oktober 2013 - 08:02.
inlägget redigerat av admin

Postad 20 oktober 2013 - 22:35

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

I en "normal" familj så har man kanske 4 -tv-apparater som som ska födas med tv. Dessutom har man kanske, som jag, en fru som inte är intresserad för fem öre av teknik. Det ska finnas kanaler på alla tv-apparater och gärna kunna se en film på paddan. Punkt. Då går det inte att hålla på och dribbla med nedladdning och instruktioner som "ja men för att se den serien måste du byta hdmi-ingång, sätta på ATV och byta fjärr och..." Nix pix, inte en chans.

Det är mellan Bolag och deras lösningar jämförelsen måste göras.

Och det är där min stora förtjusning ligger för TIVO.
TIVO, TivoToGo och Comhem är inte det billigaste sättet att få tillgång till kanaler i både tv och handhållet. Men banne mig så håller dom på att sätta en ny standard med EN box och tillhörande app med gemensamt GUI.

Helt rätt resonemang: EN box för allt.....och app.... och super att man INTE måste köpa en box som hos alla andra operatörer, man LÅNAR den. Gillar alltså TiVo.

Redigerat av Unregistered64f891a5, 22 oktober 2013 - 08:04.

Postad 21 oktober 2013 - 08:57

JollyJumper
  • JollyJumper
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Jag betalar för att se HOckey Allsvenskan,Fotbolls Allsvenskan och PL. Nu när fotbolls AS slutar för säsongen passar det utmärkt att säga upp com hem. Betalar gärna bara det e rimligt o jag kan se det jag vill!
Testar viaplay boxen from januari.
Har redan fått två halva priset etbjudanden från com hem. Vägrar dock!

Postad 21 oktober 2013 - 16:35

Tumme
  • Tumme
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 1

Helt rätt resonemang: EN box för allt.....och app.... och super att man INTE måste köpa en box som hos alla andra operatörer, man LÅNAR den. Gillar alltså TiVo.

Att man inte behöver köpa boxen gillar säkert många men Comhem tar nog betalt någonstans fast det kanske inte kallas boxhyra. Boxar brukar vara subventionerade beroende på hur länge man låser upp sig. Så jag tror nog Comhem skrattar hela vägen till banken när dom fortfarande efter 2-3 år får betalt för en box som du inte äger och du betalt via någon gömd avgift.

Postad 22 oktober 2013 - 08:06

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14 158 inlägg
  • 1
Inlägg dolda, håll er on topic, och håll piratandet utanför.

Redigerat av frollic, 22 oktober 2013 - 08:06.

Postad 22 oktober 2013 - 09:55

ingvar
  • ingvar
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
Går det att få flera Tivo-boxar?

Jag tycker att det är för litet med inspelning av 3 kanaler så jag skulle vilja ha två boxar.
Om man köper dem så är det inte något problem men eftersom ComHem lånar ut dem
så antar jag att de inte är intresserade av att låna ut mer än en box per kund...

Mvh,
Ingvar

Postad 22 oktober 2013 - 10:26

GGG1982
  • GGG1982
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Jag tycker att det är för litet med inspelning av 3 kanaler så jag skulle vilja ha två boxar.
så antar jag att de inte är intresserade av att låna ut mer än en box per kund...

Mvh,
Ingvar

Brukar det verkligen gå mer än 3 program du vill se samtidigt?

Jag har för mig att jag läst någonstans att man bara kan ha en TiVo-box per abonnemang just nu.

Postad 22 oktober 2013 - 15:18

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Mvh,
Ingvar

Hej,

Du kan ha flera TiVo-boxar, dock finns det ännu inget TiVo-syskonabonnemang utan du behöver abonnera på ett till TiVo-abonnemang. Vi planerar att lansera TiVo-syskon framöver men vi har inget datum ännu.

Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice

Postad 22 oktober 2013 - 15:36

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
http://www.idg.se/2....et-av-sagningen

Postad 22 oktober 2013 - 19:32

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0

Om du använder en funktion som önskelista aktivt så kommer du ofta att ha 2-3 samtidiga inspelningar. Säg att du spelar in sportnytt varje dag och vill spara ett nyhetsprogram som sänds samtidigt. Sen spelas Champions League samtidigt. Då har du 3 igång där. Får då frugan för sig att se något som hon är intresserad av så måste hon göra ett aktivt val genom att stänga av någon av dom andra inspelningarna.

Oddset på att hon kommer att stänga av det du minst bryr dig om?

Om du använder TiVo aktivt så är 3 samtidiga inspelningar klart snålt.

Postad 22 oktober 2013 - 19:42

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
de roliga e att comhem contrar inte m3 om att man e tvungen att ha tivo som ny kund eller att som befintlig e tvungen att betala mer :(

Postad 22 oktober 2013 - 19:57

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 1

de roliga e att comhem contrar inte m3 om att man e tvungen att ha tivo som ny kund eller att som befintlig e tvungen att betala mer :(

Vadå betalar MER? Jag betalar 30 kr MINDRE per månad för TiVo och har nu fler kanaler än förut!

Postad 23 oktober 2013 - 09:15

ingvar
  • ingvar
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

Jag har för mig att jag läst någonstans att man bara kan ha en TiVo-box per abonnemang just nu.

Jag har i dagsläget möjlighet att spela in 4 samtidiga program och det händer
då och då att det inte räcker. EN box med 3 tuners är definitivt för litet för mig.

Mvh,
Ingvar

Hej,

Du kan ha flera TiVo-boxar, dock finns det ännu inget TiVo-syskonabonnemang utan du behöver abonnera på ett till TiVo-abonnemang. Vi planerar att lansera TiVo-syskon framöver men vi har inget datum ännu.

Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice

OK, då finns möjligheten i alla fall.

Att betala för dubbla Tivo-abbonemang känns som litet mycket pengar per månad dock.
Jag får hålla mig till den lösning jag har tills syskonabbonemang för Tivo kommer.

Mvh,
Ingvar

Redigerat av ingvar, 23 oktober 2013 - 09:15.

Postad 23 oktober 2013 - 09:39

GGG1982
  • GGG1982
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

då och då att det inte räcker. EN box med 3 tuners är definitivt för litet för mig.

Mvh,
Ingvar

OK, då finns möjligheten i alla fall.

Att betala för dubbla Tivo-abbonemang känns som litet mycket pengar per månad dock.
Jag får hålla mig till den lösning jag har tills syskonabbonemang för Tivo kommer.

Mvh,
Ingvar

Allright då har vi olika behov helt enkelt :) En del av programmen du spelar in kommer väl förmodligen finnas i Play också dock.
Varför vänta på att TiVo ska få syskonabonnemang? Du kan väl fortfarande använda din gamla box till syskonkortet så som jag förstår det?

Postad 23 oktober 2013 - 17:01

Micke t
  • Micke t
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Vadå betalar MER? Jag betalar 30 kr MINDRE per månad för TiVo och har nu fler kanaler än förut!

Jag betalar också mindre och har fler kanaler med Tivo. Har Tivo max och hade tidigare Xlarge plus TV4 sportextra som ingår i Tivo max. Betalar mindre nu då kortavgiften inte finns kvar.

Postad 23 oktober 2013 - 17:15

Unregistered9f5b1f70
  • Unregistered9f5b1f70
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
TIVO:s paketeringar är ju helt ointressanta i dagsläget med alldeles för många skitkanaler. Inget bra alternativ till gamla Medium 8 favoriter HD. TIVO bas var ju tänkbart men att lösa tilläggskanaler för 59 kr/st och dessutom utan TIVOToGo helt uteslutet. Comhem är snart ett avslutat kapitel.

Postad 23 oktober 2013 - 17:21

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0

Mvh,
Ingvar

Teoretiskt borde du kunna spela in sju program samtidigt om du skaffade TiVo plus syskonkort...

Postad 23 oktober 2013 - 18:21

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
nej jag får betala mer för att få exakt samma kanal uppsättning.. jag måste betala extra för discovery hd kanalerna... jag blir tvungen att skaffa tvillingkort för att få kolla på en annan tv alltså jag kan inte flytta kortet mellan tv apparaterna som nu!!.. och med tvillingkortet får jag inte discovery hd kanalerna då de bara speglar grundpaketet!!!!

Postad 23 oktober 2013 - 19:58

greve12
  • greve12
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 1
Nä nu får Comhem fan ta å fixa viasat sport kanalerna i HD som vi saknar vi är snart i november å inget avtal än ...
förbannat segt att behöva vänta ...
Jag vill se hockey/Golf i HD TACK NUUUUUUUUUUUUU....!

Postad 25 oktober 2013 - 17:22

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
roligt att läsa ute på nätet så fort comhem gör lite reklam för tivo jädrar va de haglar kommentarer om att boxen suger och deras nya paketeringar suger osv.. tror nog comhem gjorde ett stort misstag då de tog bort all möjlighet att välja annat en tivo

Postad 25 oktober 2013 - 18:13

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

roligt att läsa ute på nätet så fort comhem gör lite reklam för tivo jädrar va de haglar kommentarer om att boxen suger och deras nya paketeringar suger osv.. tror nog comhem gjorde ett stort misstag då de tog bort all möjlighet att välja annat en tivo

Nej, eftersom TiVo boxar ju inte kostar något (man får ju låna den) så tror jag snarare att de gjort misstaget med att paketera kanaler i olika paket. Det bästa vore ju givetvis att man själv fick plocka ihop de kanaler man vill ha men det skulle ju utan tvekan bli mer administrativt jobb för ComHem.....
TiVo i sig är BRA !!!!

Postad 25 oktober 2013 - 21:22

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Nej, eftersom TiVo boxar ju inte kostar något (man får ju låna den) så tror jag snarare att de gjort misstaget med att paketera kanaler i olika paket. Det bästa vore ju givetvis att man själv fick plocka ihop de kanaler man vill ha men det skulle ju utan tvekan bli mer administrativt jobb för ComHem.....
TiVo i sig är BRA !!!!

varför det?........allt kan skötas via datorer helt utan inblandning av personal.
Det som är bra för kunden borde vara bra för Comhem, men dom lever i sin egen bubbla.

Postad 25 oktober 2013 - 22:40

Unregistered9f5b1f70
  • Unregistered9f5b1f70
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

TiVo i sig är BRA !!!!

Istället för boxkostnad har du som gammal kund en aktiveringsavgift på mellan 499 och 899 kr. Ingen risk att du får något gratis av Comhem.

Postad 25 oktober 2013 - 23:50

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Istället för boxkostnad har du som gammal kund en aktiveringsavgift på mellan 499 och 899 kr. Ingen risk att du får något gratis av Comhem.

Sant men du har å andra sidan inga problem med om boxen går sönder osv.... Comhem står för utbyte och frakt m.m.
Sådan "garanti/service" har man aldrig haft på tidigare boxar man köpt dyrt av Comhem.

Postad 26 oktober 2013 - 00:31

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 1

Sant men du har å andra sidan inga problem med om boxen går sönder osv.... Comhem står för utbyte och frakt m.m.
Sådan "garanti/service" har man aldrig haft på tidigare boxar man köpt dyrt av Comhem.

stämmer ej comhem måste precis som alla andra företag stå för garanti på köpta boxar på 2år från köp så det är ingen skillnad. annat en att efter garanti perioden får man stå för ny box själv... dock e det så att många kanske bytt box innan den perioden oavsett e över beror på hur mycket man e för nytt

Postad 26 oktober 2013 - 12:57

jofer71
  • jofer71
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 3

TiVo i sig är BRA !!!!

Bra prylar säljer sig själva. Om TiVo är så bra behövde man inte ta bort de andra varianterna. Samma gäller kanaler. Ju mer ett företag upplevs styra sina kunder desstå större motstånd och där har ComHem hamnat nu.

Administrativt jobb... Om TiVo är lik någon av de smarta tvn som finns på marknaden borde ComHem snabbt kunna utveckla en "välj mina kanaler" app.

Så till ComHem: ta in nya kanaler som efterfrågats i flera år och tillbaka med 8 favoriter som paket. Gör det möjilgt att välja de nya kanalerna i den gamla 8 favoriter för äldre kunder och sluta försök lura kunden. Då kanske jag vill byta min Samsung tv + Humax box setup till TiVo när någon av prylarna *går sönder* istället för att fly till en konkurrent.

Postad 26 oktober 2013 - 16:12

PatrikGolfer
  • PatrikGolfer
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Bra prylar säljer sig själva. Om TiVo är så bra behövde man inte ta bort de andra varianterna. Samma gäller kanaler. Ju mer ett företag upplevs styra sina kunder desstå större motstånd och där har ComHem hamnat nu.

Administrativt jobb... Om TiVo är lik någon av de smarta tvn som finns på marknaden borde ComHem snabbt kunna utveckla en "välj mina kanaler" app.

Så till ComHem: ta in nya kanaler som efterfrågats i flera år och tillbaka med 8 favoriter som paket. Gör det möjilgt att välja de nya kanalerna i den gamla 8 favoriter för äldre kunder och sluta försök lura kunden. Då kanske jag vill byta min Samsung tv + Humax box setup till TiVo när någon av prylarna *går sönder* istället för att fly till en konkurrent.

Kunde inte uttryckt det bättre själv!

Postad 27 oktober 2013 - 13:05

guth
  • guth
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Jag och ett antal grannar och bekanta som skaffat TiVo tycker samtliga att bilden är bättre på TiVo än våra före detta Humax HDPVR-1000C. Det är en märkbart bättre bild till TiVo:s fördel.
Min kabel går till vanliga antenn uttaget.

Jag har också gått från Humax HDPVR-1000C till Tivo och kan konstatera att Tivo utan tvekan har bättre bild. Utan att gå in på detaljer om proceduren så har jag gjort en noggrann analys av bilden från respektive enhet, och det visade sig att Humaxen inte har 1:1 pixelmappning, vilket gör bilden lite suddig.
(Och om man tar en grynig bild och gör den lite suddig så blir den mindre grynig, vilket kan vara anledningen till cola-mannens kommentar.)
Däremot får jag stundtals små bildstörningar på min Tivo som jag inte hade innan, men det kan kanske bero på min kabeldragning.

Redigerat av guth, 27 oktober 2013 - 13:09.

Postad 27 oktober 2013 - 20:27

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

• 1 242 inlägg
  • 0

Jag har också gått från Humax HDPVR-1000C till Tivo och kan konstatera att Tivo utan tvekan har bättre bild. Utan att gå in på detaljer om proceduren så har jag gjort en noggrann analys av bilden från respektive enhet, och det visade sig att Humaxen inte har 1:1 pixelmappning, vilket gör bilden lite suddig.
(Och om man tar en grynig bild och gör den lite suddig så blir den mindre grynig, vilket kan vara anledningen till cola-mannens kommentar.)
Däremot får jag stundtals små bildstörningar på min Tivo som jag inte hade innan, men det kan kanske bero på min kabeldragning.

Vad körde du för upplösning på Humaxen? 1080i eller Original eller annan?

Postad 27 oktober 2013 - 22:44

guth
  • guth
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Den noggranna analysen har jag än så länge bara gjort med 720p-material med Humaxen inställd på "Original", men jag tycker mig se att det även gäller 1080i-material.
(Och nej, jag skalade givetvis inte upp 720p-materialet till full-hd eller något annat när jag gjorde analysen.)

Postad 27 oktober 2013 - 23:28

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Den noggranna analysen har jag än så länge bara gjort med 720p-material med Humaxen inställd på "Original", men jag tycker mig se att det även gäller 1080i-material.
(Och nej, jag skalade givetvis inte upp 720p-materialet till full-hd eller något annat när jag gjorde analysen.)

humax boxen har jag och kan intyga den ger suddig bild dock inte för alla.. nu har jag i fråga inte tivo men med humax så låter jag min reciver scala om bilden då slipper jag den svaga suddig heten kör då på boxen till 1080i och sen åter recivern köra det i 1080p till min bravia tv.

Postad 28 oktober 2013 - 01:18

Pjanoo
  • Pjanoo
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Com Hem får mindre konkurrens i fibernätet nu om Tele2 TV-del säljs. Vad kommer hända härnäst.

http://tele2tv.blogs...itux-om-du.html

Postad 28 oktober 2013 - 01:51

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
nja snarare får de mindre tryck från fler bolag men storre konkurans från BBB kan svida för comhem då folk heldre kommer välja BBB

Postad 28 oktober 2013 - 10:22

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Comhem borde heta nånting annat...

Postad 28 oktober 2013 - 17:40

guth
  • guth
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

humax boxen har jag och kan intyga den ger suddig bild dock inte för alla.. nu har jag i fråga inte tivo men med humax så låter jag min reciver scala om bilden då slipper jag den svaga suddig heten kör då på boxen till 1080i och sen åter recivern köra det i 1080p till min bravia tv.

Min poäng är att HDMI-signalen från Humaxen redan är förstörd vad gäller 1:1-pixelmappning, oavsett inställningar (och även om du skickar signalen till en receiver).

Postad 28 oktober 2013 - 18:26

guth
  • guth
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Jag gjorde precis en analys av 1080i-signalen från Humaxen också (1080i-material med "Original"-inställningen). Resultatet är faktiskt extremt dåligt i jämförelse med Tivon.
Humaxen zoomar in pyttelite (0,21%) i bilden och förstör därmed 1:1-pixelmappningen. Den gör det förmodligen för att bli av med svarta små kanter, men att skala om interlace:ad video kräver i princip att bilden deinterlace:as till 1080p50, sedan skalas om, och sedan interlace:as igen. Resultatet är inte helt oväntat obra.
Sedan vet jag ju inte om det finns Humaxar som inte skalar om bilden på detta sätt...

Redigerat av guth, 28 oktober 2013 - 18:29.

Postad 28 oktober 2013 - 20:30

Lex75
  • Lex75
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Fick erbjudande om TIVO tjänsten innan den lanserades via mail & skulle få "bra erbjudanden" Men eftersom jag aldrig blev uppringd, så ringde jag själv upp & tog reda på lite mer fakta. Så om jag skall ersätta mitt nuvarande 8 favoriter HD så är jag tvungen att ta det största TIVO paketet. Och då blir det alldeles för dyrt. Men kul att man satsar på något nytt & modernt. (TIVO lanserades redan 1999 i USA) Läste förövrigt denna artikel innan jag ringde kundtjänst, så förväntningarna var väl sådär. http://www.idg.se/2....ivo--tivo-suger

Redigerat av Lex75, 28 oktober 2013 - 20:31.

Postad 29 oktober 2013 - 07:14

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 0

Fick erbjudande om TIVO tjänsten innan den lanserades via mail & skulle få "bra erbjudanden" Men eftersom jag aldrig blev uppringd, så ringde jag själv upp & tog reda på lite mer fakta. Så om jag skall ersätta mitt nuvarande 8 favoriter HD så är jag tvungen att ta det största TIVO paketet. Och då blir det alldeles för dyrt. Men kul att man satsar på något nytt & modernt. (TIVO lanserades redan 1999 i USA) Läste förövrigt denna artikel innan jag ringde kundtjänst, så förväntningarna var väl sådär. http://www.idg.se/2....ivo--tivo-suger

Trodde aldrig att Comhem skulle vara så omoderna att dom paketerade en massa onödiga kanaler i gigantiska paket, känns trist, men jag antar att det är distributörerna som puschar för detta. Vem hade betalt för Boomerang om den inte var paketerad?

Comhem! Ge oss en meny att välja ifrån, som 8 favoriter fast ännu mer frihet! Vill jag väljja ENDAST Svt1 och Viasat Fotboll HD så ska jag kunna det, det hade varit nåt.

Postad 29 oktober 2013 - 12:57

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
klart man betalar för boomerang om man har barn bl jag hade gjort det

Postad 29 oktober 2013 - 18:37

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 0

klart man betalar för boomerang om man har barn bl jag hade gjort det

Ja, det är klart, dom tittar ju inte tillräckligt på tv... ;)

Postad 29 oktober 2013 - 21:32

sportmats
  • sportmats
  • Lärjunge

• 349 inlägg
  • 0

Com Hem får mindre konkurrens i fibernätet nu om Tele2 TV-del säljs. Vad kommer hända härnäst.

http://tele2tv.blogs...itux-om-du.html

Ja men i artikeln har de ju helt missat Telia som är på väg att plocka många marknadsandelar. Själv ser jag på digital-tv från Telia via fiber och det är bättre bild än jag hade när jag var ansluten till ComHem. Funkar utmärkt att köra Full HD dessutom 1080p 50

Postad 29 oktober 2013 - 23:04

Pjanoo
  • Pjanoo
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Ja men i artikeln har de ju helt missat Telia som är på väg att plocka många marknadsandelar. Själv ser jag på digital-tv från Telia via fiber och det är bättre bild än jag hade när jag var ansluten till ComHem. Funkar utmärkt att köra Full HD dessutom 1080p 50

iTUX har ej Telia (ännu) så artikeln stämmer, om man nu inte väljer via telefonjacket.
http://itux.se/partners/

Postad 30 oktober 2013 - 15:28

sportmats
  • sportmats
  • Lärjunge

• 349 inlägg
  • 0

iTUX har ej Telia (ännu) så artikeln stämmer, om man nu inte väljer via telefonjacket.
http://itux.se/partners/

Telefonjacket? Jag kör Telia via fiber.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.