Börjar snart bli höstmörkt nog att prova en av de Stone Belgo Anise Imperial Russian Stout som legat till sig sedan förra året, tror de kan bli riktiga höjdare, frågan är bara om de ska ha ett år till...
Postad 21 September 2012 - 21:08
Börjar snart bli höstmörkt nog att prova en av de Stone Belgo Anise Imperial Russian Stout som legat till sig sedan förra året, tror de kan bli riktiga höjdare, frågan är bara om de ska ha ett år till...
Postad 21 September 2012 - 21:16
Old rasputin, North coast brewing company.
Typ en av världens bästa stouts.
Tror helt enkelt bara du inte gillar själva ölstilen vilket ju inte är något fel med det.
Som tur är finns det ju mkt annat också. Personligen ligger stouts en av mina absoluta favoritstilar och jag tycker rasputin är fantastisk.
Postad 21 September 2012 - 21:19
men ej heller världsbäst.
Tur man har lite BAstouts kvar i skåpet så man kan få sig lite stjärnor framför ögonen 8)
Bifogad fil(er)
Redigerat av Sgart, 21 September 2012 - 21:22.
Postad 21 September 2012 - 22:12
Ger den 4 av 5!
melker.jpg 73.29K
0 Antal nerladdningar
Postad 21 September 2012 - 22:13
Dricker en sån här från Sörbyängsbryggeriet! Jättebra. Packad med kaffesmak.
Ger den 4 av 5!melker.jpg 73.29K 0 Antal nerladdningar
Den har jag sett förut. Den är från lokalt va?
Postad 21 September 2012 - 22:14
En hembryggd!
Postad 21 September 2012 - 22:18
Det är Örebroare (från Sörbyängen) som nu bor i Stockholm
En hembryggd!
Ok
Postad 21 September 2012 - 22:26
Riktigt snygga! Ritas av en kille på Big Slick Tatoo tydligen, här är deras senaste bira, som jag inte smakat ännu.Ok
Kaxig etikett.
oatis.jpg 273.23K
1 Antal nerladdningar
Postad 21 September 2012 - 22:31
Postad 21 September 2012 - 22:35
Man insér ju att det förmodligen är rätt så begränsande men samtidigt kan det nog få många att börja testa
Postad 21 September 2012 - 22:37
Postad 21 September 2012 - 22:38
Jo samma här, men känner jag mig själv har jag 100 lök investerade innan nyår.. suck. Man kan aldrig bara vara på en normal nivå
Haha det är exakt samma rädsla här
Å andra sidan känns det bättre än att inte ha något.
Postad 22 September 2012 - 10:59
Har ärligt talat blivit lite sugen på att skaffa det "lilla köksbryggeriet" de har ju 50st de snart släpper.
Man insér ju att det förmodligen är rätt så begränsande men samtidigt kan det nog få många att börja testa
Jag har nog missat något. Vad är det för "lilla köksbryggeriet" som släpps?
Oatis-etiketten ovan är galet snygg för övrigt.
Postad 22 September 2012 - 11:14
https://www.facebook.../koksbryggerietJag har nog missat något. Vad är det för "lilla köksbryggeriet" som släpps?
Oatis-etiketten ovan är galet snygg för övrigt.
Postad 22 September 2012 - 13:29
Se där ja. Hmm bra idé faktiskt, Det går förstås att plocka ihop ett eget kit via t.ex. Humlegården eller Malt Magnus. Men jag gillar initiativet
Postad 23 September 2012 - 08:32
näeh. Jag menar standardversionen.Så måste vara fallet, får helt enkelt hålla mig ifrån stout haha
(Antar att vi menar samma 500 ml (Barrel-aged) med vinkork?)
Men den som är barrelaged är ju ännu bättre
Postad 23 September 2012 - 08:52
Perfekt för mig, ett kit förhandsbeställt !
Bra ide' för oss lata som inte vill rota reda på allt själv, utan få det serverat på ett silverfat, flåt , i en damejeann....
Postad 23 September 2012 - 08:58
Bara supergoda världsklassöl!
5 Rosé De Gambrinus (2011) by Brasserie Cantillon
4 - Storastörst by Närke Kulturbryggeri
4+ Spanning & Sensatie by Brouwerij De Molen
4- Vuur & Vlam by Brouwerij De Molen
5 Bommen & Granaten by Brouwerij De Molen
4- In Your Pale Face IPA by Svaneke Bryghus
4+ Amarillo by Brouwerij De Molen
4- Närke Slättöl by Närke Kulturbryggeri
Postad 24 September 2012 - 07:31
Vad tänker ni satsa på att dricka? Själv kommer jag lägga högsta prio på att prova igenom de svenska bryggeriernas nyheter. Men jag tänker även lägga en del tid på t.ex. Elixir Wine, Brill och Great Brands/OT/Brewers Association. Fokus för min del blir nyheter eller nya bryggerier. Sen när jag är klar med det så blir det till att prova sånt som verkar intressant. I slutändan kommer jag att ha besökt de flesta montrar som har intressant öl. Jag ska också försöka gå på en ölskribents-provning på torsdagen.
Jag har förresten lagt upp både en (nästan fullständig) öllista på bloggen samt ett par inlägg om de nyheter som kommer: www.beerdrivel.se
Postad 24 September 2012 - 07:38
Sen ska jag dit andra helgen, från fredag morgon till söndag eftermiddag!
Postad 24 September 2012 - 09:14
Jag har hängt lite på Sorbon, sjysst ställe, dem har verkligen lyckats göra ett alkishak till en bra ölpub. kommer ihåg att jag drack denna för något år sedan och samma kväll drack jag Sierra Nevada Pale Ale som dem tillfälligt hade på tapp. gillade Sierran bättre än Sorbon X men den var inte dålig.
Postad 24 September 2012 - 09:57
saxat från Stefans blogg: "Sorbon X är ny för i år och brygs för eminenta ölpuben Sorbon i Bromma."
Jag har hängt lite på Sorbon, sjysst ställe, dem har verkligen lyckats göra ett alkishak till en bra ölpub. kommer ihåg att jag drack denna för något år sedan och samma kväll drack jag Sierra Nevada Pale Ale som dem tillfälligt hade på tapp. gillade Sierran bättre än Sorbon X men den var inte dålig.
Ja Sorbon är riktigt bra. Det enda negativa är att de ligger så långt från centrum, men måste vara kalas om man bor i Bromma (eller i närheten). Det brukar dock sluta med att jag drar till Akkurat eller OT när jag kommer in till stan. Men jag har ännu inte provat någon av Sorbon X-arna.
Postad 24 September 2012 - 11:54
Ev. så blir det OT och Akkurat på lördagen.
Tack för listan!!!
Postad 24 September 2012 - 15:22
Ja Sorbon är riktigt bra. Det enda negativa är att de ligger så långt från centrum, men måste vara kalas om man bor i Bromma (eller i närheten). Det brukar dock sluta med att jag drar till Akkurat eller OT när jag kommer in till stan. Men jag har ännu inte provat någon av Sorbon X-arna.
jag bor i Bromma men närmre Sundbyberg. blir tyvärr inte att man åker till Sorbon då
ska försöka gå på mässan nu på fredag och sedan nästa fredag. mums
Postad 24 September 2012 - 16:04
Postad 24 September 2012 - 20:33
Postad 24 September 2012 - 21:37
1x De Molen Kopi Loewak (0,33l)
1x De Molen Tsarina Esra (0,33l)
4x De Molen Bommen & Granaten (0,33l)
1x De Molen Rasputin [0,33l]
2x De Molen Hel & Verdoemenis (0,33l)
2x De Molen Hemel & Aarde [0,33l]
1x De Molen Mout & Mocca (0,33l)
1x De Molen Vuur & Vlam (0,33l)
1x De Molen Bloed, Zweet & Tranen [0,33l]
1x De Molen Mooi & Meedogenloos [0,33l]
1x De Molen Nood & Deugd [0,33l]
1x De Molen Dubbelbock [0,33l]
1x De Molen Hamer & Sikkel [0,33l]
1x De Molen Dol & Dwaas [0,33l]
1x Thornbridge Hall Courage Russian Imperial Stout [0,33l]
Postad 25 September 2012 - 07:22
Är på kurs i Göteborg i veckan, är det någon som har tips på en bra pub med "hantverksöl"?
3 Små Rum är rätt kul också, litet ställe i närheten av Avenyn (om jag inte minns helt fel).
Ett stående tips när det kommer till pubar i okända städer är att slå ett öga på www.ratebeer.com Kolla in fliken 'Places' och sen den stad du är ute efter. Listorna där är inte alltid 100% uppdaterade, men det är sällan de slår fel.
Martin: Mycket godis där. Skulle vara kul att släppa lös dig i De Molens ölshop (den som De Molen ägde tidigare).
Postad 25 September 2012 - 08:04
Postad 26 September 2012 - 22:20
Tillbaka på hotellet testade jag en Lava Imperial Stout, men rökt öl är inte min grej, följde dock upp med en Eviltwin Even more Jesus, och den var riktigt bra, möjligtvis var Geek Brunch Weasel lite bättre, men båda är riktigt bra i sin kategori.
Postad 26 September 2012 - 22:23
Riktig gottekväll du haft det iaf ser jag, inte dumt alls
Postad 27 September 2012 - 21:58
Postad 28 September 2012 - 07:25
Fanns en del gott på mässan kan jag meddela. Nu sitter jag halvsliten på tåget hem :-)
nice. ska dit ikväll. hoppas på några härliga smakupplevelser
Postad 28 September 2012 - 09:07
Brekeriet Cassis var hur bra om helst! Deras andra var också okej.
Xbeeriment A beer called horse var hur sur och trevlig som helst .... En hel vagn med Struise... kan man ju leva med också
Boulevard brewing var en ny positiv upplevelse. Kommer lite bilder sen!
Så länge kan ni få se mitt DeMolen paket som precis kom!
IMG_8934.jpg 97.53K
5 Antal nerladdningar
Postad 28 September 2012 - 09:19
Brekeriet - Cassis
Brekeriet - Saison
Brekeriet - Roken
Brekeriet/Pickener - Farmhouse Ale
Har jag missat någon?
Postad 28 September 2012 - 09:22
IMG_8822.jpg 214.8K
0 Antal nerladdningarStefan. Du missade Brekeriet - Brilliant, en annan provbryggd.
En Saison med en annan jäst har jag för mig.
Postad 28 September 2012 - 09:48
Tyvärr verkar det inte gå att få tag på Lervig Rye IPA... någon som har koll på om/när den kommer in till SB?
Postad 28 September 2012 - 10:03
Fick hem några BrewDog Hardcore IPA igår.... helt ok faktiskt men med ett överpris enl mig.
Tyvärr verkar det inte gå att få tag på Lervig Rye IPA... någon som har koll på om/när den kommer in till SB?
Lervig Rye IPA är slut för denna gång, den kanske dyker upp igen men just nu är den inte uppsatt på nyhetslistorna. Dock går det säkert att privatimportera en låda via Elixir Wine.
Men är du bara ute efter IPA, eller annan välhumlad öl så kommer det ju hela tiden nytt. Nu den 1:a oktober kommer ju bl.a. SKA Modus Hoperandi. När den är bra så tycker jag den är bättre än Lervig. Dock varierar den en del i kvalité. Den burk jag provade på Systembolagets provning var lite trött och kom inte upp i den standard jag är van vid. Drack en burk på förra årets Örebro Öl & Whisky och då var den grym. Drack en jäkla massa flaskor för ca 2 år sedan när den kom på flaska och då var den allt från ca 3,4 till 4,1/5 om jag minns rätt.
Men det kommer fler liknande öl framöver. Brukar dock vara mer under våren. De kommande släppen kommer vara lite mörkare och sen blir det julöl.
Har du provat Mohawk Extra IPA förresten?
Postad 28 September 2012 - 10:35
Pickener Farmhouse Ale by Brekeriet Beer at Stockholm Beer & Whisky Festival
Humlemord Autumn Harvest by Det Lille Bryggeri at Stockholm Beer & Whisky Festival
IPA by Det Lille Bryggeri at Stockholm Beer & Whisky Festival
Old Rasputin Russian Imperial Stout by North Coast Brewing Company at Stockholm Beer & Whisky Festival
Struise / Hair of the Dog Lions Claws by De Struise Brouwers at Stockholm Beer & Whisky Festival
Nebuchadnezzar by Omnipollo at Stockholm Beer & Whisky Festival
Kärlek Höst/Vinter 2012 by Mikkeller at Stockholm Beer & Whisky Festival
Pilsner Urquell Tankovná (Unfiltered) by Plzensky Prazdroj (SAB Miller) at Stockholm Beer & Whisky Festival
Single-Wide I.P.A. by Boulevard Brewing Co. at Stockholm Beer & Whisky Festival
San Diego Scotch Ale by BrewDog at Stockholm Beer & Whisky Festival
Pale Ale by Boulevard Brewing Co. at Stockholm Beer & Whisky Festival
Paradox Jura by BrewDog at Stockholm Beer & Whisky Festival
The Sixth Glass by Boulevard Brewing Co. at Stockholm Beer & Whisky Festival
Hardcore IPA by BrewDog at Stockholm Beer & Whisky Festival
Double-Wide I.P.A. by Boulevard Brewing Co. at Stockholm Beer & Whisky Festival
Punk IPA by BrewDog at Stockholm Beer & Whisky Festival
Tank 7 Farmhouse Ale by Boulevard Brewing Co. at Stockholm Beer & Whisky Festival
South Plains APA by South Plains Brewing Company at Stockholm Beer & Whisky Festival
A Beer Called Horse by Xbeeriment at Stockholm Beer & Whisky Festival
Brekeriet Brillant by Brekeriet Beer at Stockholm Beer & Whisky Festival
Brekeriet Cassis by Brekeriet Beer at Stockholm Beer & Whisky Festival
Brekeriet Roken by Brekeriet Beer at Stockholm Beer & Whisky Festival
Brekeriet Saison by Brekeriet Beer at Stockholm Beer & Whisky Festival
2X Stout (Double Milk Stout) by Southern Tier Brewing Company at Akkurat
Coast To Coast by Oppigårds Bryggeri at Akkurat
Jabberwocky by Triple fff Brewery at Akkurat
Mamouche by Brasserie Cantillon at Akkurat
Postad 28 September 2012 - 10:42
IMG_8828.jpg 176.31K
2 Antal nerladdningar
IMG_8818.jpg 186.95K
1 Antal nerladdningar
IMG_8806.jpg 171.22K
0 Antal nerladdningar
IMG_8799.jpg 139.63K
0 Antal nerladdningar
IMG_8797.jpg 207.49K
0 Antal nerladdningar
Postad 28 September 2012 - 11:28
Boulevard ser intressant ut, tänkte göra ett stopp vid Cask Sweden och prova loss lite.
Postad 28 September 2012 - 11:33
Postad 28 September 2012 - 12:33
Lervig Rye IPA är slut för denna gång, den kanske dyker upp igen men just nu är den inte uppsatt på nyhetslistorna. Dock går det säkert att privatimportera en låda via Elixir Wine.
Men är du bara ute efter IPA, eller annan välhumlad öl så kommer det ju hela tiden nytt. Nu den 1:a oktober kommer ju bl.a. SKA Modus Hoperandi. När den är bra så tycker jag den är bättre än Lervig. Dock varierar den en del i kvalité. Den burk jag provade på Systembolagets provning var lite trött och kom inte upp i den standard jag är van vid. Drack en burk på förra årets Örebro Öl & Whisky och då var den grym. Drack en jäkla massa flaskor för ca 2 år sedan när den kom på flaska och då var den allt från ca 3,4 till 4,1/5 om jag minns rätt.
Men det kommer fler liknande öl framöver. Brukar dock vara mer under våren. De kommande släppen kommer vara lite mörkare och sen blir det julöl.
Har du provat Mohawk Extra IPA förresten?
Privatimport är ju ett alternativ... dock gissar jag att det är dyrare samt mer besvärligt än att köpa via SB
Ser fram emot Hoperandi mfl så det ska klart provas annat i oktober. Mohawken har jag testat & gillade skarp... har ett par av dem till morgondagens 10h grillning av Pulled Pork
Postad 28 September 2012 - 12:35
Det kan jag inte tänka mig att det är, Lervig har ju en svensk importör! (Elexir)Privatimport är ju ett alternativ... dock gissar jag att det är dyrare samt mer besvärligt än att köpa via SB
Postad 28 September 2012 - 12:42
IMG_8795.jpg 181.1K
0 Antal nerladdningar
IMG_8802.jpg 195.63K
0 Antal nerladdningar
IMG_8812.jpg 114.06K
0 Antal nerladdningar
IMG_8824.jpg 178.53K
0 Antal nerladdningar
Postad 28 September 2012 - 18:46
Här är en bild till från igår.
James Watts (Brewdog top dog) häller upp en öl under översikt av Bob Sullivan (Top dog på Boulevard brewing).
IMG_8791.jpg 119.38K
0 Antal nerladdningar
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
25 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?