Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One

10195 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 November 2013 - 09:39

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Närmar sig release nu. Det är några forumiter som beställt från utlandet eller från företag som importerat från utlandet va?

Postad 19 November 2013 - 09:48

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
En från Microsoftstore i Tyskland som bör skepps på torsdag. De har dragit pengar iaf.

En från Webhallen i Sverige men den lär aldrig hämtas ut om jag får någon.

Postad 19 November 2013 - 10:36

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
Jag har beställt ifrån webbhallen.
Förresten det där med att man måste ha visakort ifrån landet där man ställt in sin xb1 till alt. paypal formulerades lite märkligt på Aftonbladet. Där skrev de att ens ip adress på paypal kontot ska vara samma land där man köpte sin xb1 ifrån. De menar väl någon landsinställning på paypal antar jag. Har någon hört om det stämmer?

Annars borde det väl fungera fint nu till en början att bara betala typ 1 år i förväg på sin 360 på valfritt sätt och sedan bara logga in med det på sin importerade xb1 inställd på typ England?

Postad 19 November 2013 - 11:29

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Ringde och pratade med MS Xbox support häromdagen och passade på att fråga ang det här med kreditkort mm. Det stod rätt tidigt att man måste ha ett kreditkort eller annat betalsätt giltigt i det land man ändrar sin box inställning till. Men alla våra svenska kreditkort funkar ju i England och han på supporten hade sin xbox360 inställd på Irland eller UK och funkade utmärkt med hans svenska kort.

Så tror inte det blir några problem, i värsta fall får man köpa MS poäng. Har förbetalt live i ett år iaf och den tiden hänger med när man byter region.

Men när ska man byta region? Innan man får sin xbox one? Spelar det roll?

Postad 19 November 2013 - 12:55

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
MS utvecklingskostnader för handkontrollen:

Edit: kan tydligen inte klistra in länk via paddan...återkommer ikväll.

Edit 2: HÄR! http://www.engadget....ells-projector/

Xbox One controller cost over $100 million to develop, smell-o-vision and built-in projector were considered

Redigerat av MrSpokk, 19 November 2013 - 13:26.

Postad 19 November 2013 - 14:03

wankstah
  • wankstah
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Ringde och pratade med MS Xbox support häromdagen och passade på att fråga ang det här med kreditkort mm. Det stod rätt tidigt att man måste ha ett kreditkort eller annat betalsätt giltigt i det land man ändrar sin box inställning till. Men alla våra svenska kreditkort funkar ju i England och han på supporten hade sin xbox360 inställd på Irland eller UK och funkade utmärkt med hans svenska kort.

Så tror inte det blir några problem, i värsta fall får man köpa MS poäng. Har förbetalt live i ett år iaf och den tiden hänger med när man byter region.

Men när ska man byta region? Innan man får sin xbox one? Spelar det roll?

Så som jag har förstått det så behöver du inte göra något med ditt livekonto, utan att man skall kunna välja på inställningar vilken av dom 13 lanseringsländernas marketplace du vill använda dig av på xboxen. Vilket land man har inställt på sitt livekonto skall inte spela någon roll utan man väljer vilken region för marketplace som man skall använda separat ifrån detta. Men man kommer tydligen att behöva ha en faktureringsaddress i det landet som man har valt för marketplace för att genomföra köp, så det återstår att se om man kan använda sig av sitt svenska Visa eller PayPal konto eller om man behöver köpa gift cards för detta.

Men jag skulle i varje fall inte ändrat något innan man får hem grejerna, det är väl ingen som kan säga helt säkert hur det kommer att fungera innan man har provat.

Mer info finns här:
http://www.vg247.com...-import-stance/

Postad 19 November 2013 - 14:52

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0

Så som jag har förstått det så behöver du inte göra något med ditt livekonto, utan att man skall kunna välja på inställningar vilken av dom 13 lanseringsländernas marketplace du vill använda dig av på xboxen. Vilket land man har inställt på sitt livekonto skall inte spela någon roll utan man väljer vilken region för marketplace som man skall använda separat ifrån detta. Men man kommer tydligen att behöva ha en faktureringsaddress i det landet som man har valt för marketplace för att genomföra köp, så det återstår att se om man kan använda sig av sitt svenska Visa eller PayPal konto eller om man behöver köpa gift cards för detta.

Men jag skulle i varje fall inte ändrat något innan man får hem grejerna, det är väl ingen som kan säga helt säkert hur det kommer att fungera innan man har provat.

Mer info finns här:
http://www.vg247.com...-import-stance/

För att byta xbox live region måste man in på xbox.com säger MS och man kan göra det en gång var tredje månad. Så vi får se om man måste göra det eller ej. För du kan säkert ställa in boxen på UK i själva boxen men kan då ej använda ditt live konto då de är kopplat till Sverige så in på xbox.com o ändra och sen borde det funka.

Men som du sa, vänta med att göra något tills man har konsollen. Lär kunna läsa om det massor innan, folk som får den fortare än vi får den till Sverige.

Postad 19 November 2013 - 15:11

wankstah
  • wankstah
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

För att byta xbox live region måste man in på xbox.com säger MS och man kan göra det en gång var tredje månad. Så vi får se om man måste göra det eller ej. För du kan säkert ställa in boxen på UK i själva boxen men kan då ej använda ditt live konto då de är kopplat till Sverige så in på xbox.com o ändra och sen borde det funka.

Men som du sa, vänta med att göra något tills man har konsollen. Lär kunna läsa om det massor innan, folk som får den fortare än vi får den till Sverige.

Om nu ryktena stämmer så skall det inte fungera på samma sätt på Xbox One, man skall inte behöva ändra region på sitt livekonto som man behöver nu. Man skall bara kunna ändra marketplace om flyttar till ett annat land osv.
Postad bild
Men detta är ju inget som man kan veta stämmer helt hundra, så det är bara att vänta och se när man får hem grejerna.

Postad 19 November 2013 - 16:52

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0
Interfacet ser riktigt bra ut - helt plötsligt känns det väldigt långt till Sverige-släppet...

Postad 19 November 2013 - 16:58

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Köp min från webhallen då...om jag får en :-)

Postad 19 November 2013 - 17:30

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
Det ser mörkt ut!

XBox 360 Wheels on XBox One

So far there is no adapter solution to make an Xbox360 wheels compatible with Xbox One and it is unsure if this will be possible.
But there is a high chance that you can use your pedals, rims and shifters with a potential new Fanatec wheel for Xbox One although we cannot confirm a launch date yet. This will save you a lot of money and you can keep using the equipment you prefer.

/Fanatec

Postad 19 November 2013 - 18:06

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

och vad gjorde dem, lite mindre och plattare?

Postad 19 November 2013 - 18:37

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Känns ju som ett bra val att de inte försåg den med smell-o-vision. :D

Postad 19 November 2013 - 18:48

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

Känns ju som ett bra val att de inte försåg den med smell-o-vision. :D

Detta får mig utsökt att tänka på ett lir som jag lira för minst 15-10år sen på pc. Larry Lesiure :) där fick man något ark med en massa olika dofter som man skulle lukta på vid vissa ställen i spelet. Haha.... Vilken snuskgubbe han var den där Larry :)

Fanns ju även till Xbox har jag för mig :) det gick att ladda ner ngn patch, då sprang brudarna topless :) :)

Redigerat av Unregistered9a1f280a, 19 November 2013 - 18:51.

Postad 19 November 2013 - 18:58

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0

Detta får mig utsökt att tänka på ett lir som jag lira för minst 15-10år sen på pc. Larry Lesiure :) där fick man något ark med en massa olika dofter som man skulle lukta på vid vissa ställen i spelet. Haha.... Vilken snuskgubbe han var den där Larry :)

Haha, det där hade jag ingen aning om. Farsan lät mig spela men han måste ha gömt doftarket.

Postad 19 November 2013 - 19:07

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

och vad gjorde dem, lite mindre och plattare?

Ungefär lika mycket som ps1->ps2. Eller varför inte ps2->ps3

Postad 19 November 2013 - 19:11

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

Haha, det där hade jag ingen aning om. Farsan lät mig spela men han måste ha gömt doftarket.

Fan.. va man slet innan man kom på och slänga kådisen efter besöket hos ludret . Blev haffad av snuten i ett... :) Genialt spel...

Postad 19 November 2013 - 19:20

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0

Fan.. va man slet innan man kom på och slänga kådisen efter besöket hos ludret . Blev haffad av snuten i ett... :) Genialt spel...

Haha jepp. Jag har Leisure Suit Larry: Reloaded i min önskelista på Google Play Store men jag har inte kommit mig för att testa det. Blev jäkligt sugen nu dock!

Postad 19 November 2013 - 22:58

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0
Kommer enheterna som skickas från MS att skickas på Torsdag? Ngn som vet ngt mer ingående?

Postad 20 November 2013 - 07:10

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
För Sverige finns inget officiellt lanseringsdatum spikat än va, eller?

Postad 20 November 2013 - 08:13

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

Ungefär lika mycket som ps1->ps2. Eller varför inte ps2->ps3

hmm fast dem behöll väl samma form för att dem då tyckte att det var den bästa handkontrollen.

xone känns som att dem ändrat till det sämre rent ergonomisk bara för ändringens skull.

Redigerat av beat_strandh, 20 November 2013 - 08:15.

Postad 20 November 2013 - 08:20

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0

Kommer enheterna som skickas från MS att skickas på Torsdag? Ngn som vet ngt mer ingående?

Det MS Tyskland sagt till mig när jag chattat med dem är att vi ska få trackingnumret på torsdag så det borde ju betyda att det skickas då. De tyska kunderna ska väl få sin xbox på lanseringsdatumet så borde skickas senas torsdag då.

hmm fast dem behöll väl samma form för att dem då tyckte att det var den bästa handkontrollen.

xone känns som att dem ändrat till det sämre rent ergonomisk bara för ändringens skull.

Hör att du testat Xone kontrollen ingående. Jaså det har du inte men du kan ändå såga den. Konstigt.... De som verkligen har testat den tycker den är väldigt bra och absolut bättre än den gamla.

Postad 20 November 2013 - 08:33

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0
Drömmen är ändå att vi har den på fredag :)
Varför skulle det annars dragits pengar redan i måndags.
Visst, dom vill väl kunna plocka ordrarna som är betalda, och sedan ställa på pall för avgång.
Men sen å andra sidan har dom ju skeppat iväg enheter till butiker i europa redan. Så varför inte även till folk som beställt via Ms egna shop.
Hoppas hoppas!!!

Postad 20 November 2013 - 08:51

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Recension av Xbox One: http://www.joystiq.c...eview-xbox-one/

To get started, I say "Xbox, On." (The comma is important.) The Xbox One turns on my television and my separate audio receiver.

Hej framtiden! Very nice indeed om man kan få det att fungera.

Postad 20 November 2013 - 09:04

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0

Visst, dom vill väl kunna plocka ordrarna som är betalda, och sedan ställa på pall för avgång.
Men sen å andra sidan har dom ju skeppat iväg enheter till butiker i europa redan. Så varför inte även till folk som beställt via Ms egna shop.
Hoppas hoppas!!!

Visst det vore drömmen men ej realistiskt. Då borde vi redan nu ha tracking nummer.
UPS standard från Tyskland/Holland till Sverige tar väl 4-5 dagar.
Onsdag nästa vecka vore bra.
Iof sa en på MS att vi i Sverige skulle få de den 22/11 också men hon verkade ej ha koll.

Postad 20 November 2013 - 09:08

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
UI demo av IGN, oklippt. http://www.ign.com/v...-one-uncut-demo

Postad 20 November 2013 - 09:12

Lycksen
  • Lycksen
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
SimplyGames.com har skickat mail och skrivit att de skickar först på torsdag med något bolag som skickar på en dag(inom UK). För oss utanför UK är leveranstiden 2-8 dagar enligt leverantörens hemsida. Jag tror att MS är ganska hårda på att konsolerna inte får nå ut till kunderna för tidigt.

Postad 20 November 2013 - 09:16

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0

Hoppas hoppas!!!

Chattade med MS Tyskland igen och han jag pratade med var säker på att vi ska få konsollen den 22/11 alltså fredag.
Den skickas från Holland och UPS tar normalt 4-5 dagar därifrån. vi har ej fått trackingnumret än så den har ej skickats. Får det ej att gå ihop riktigt. Men kanske har varit så att de skickat en större försändelse närmare oss svenskar och sen när de börjar skeppa separat från denna försändelse så får vi tracking. Så de kanske redan är nära Sverige...eller så hade han ingen koll. Fan nu börjar jag ju också hoppas på leverans på fredag! :-)

Postad 20 November 2013 - 09:29

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0
Haha, ja visst är det spännande. Haha. Som ett barn på julafton fast tio gånger mer. Typ.
Ja, det känns inte realistisk att vi har dom på fredag, men man vet ju aldrig.
Se vad som hände i USA för två veckor sen :)

Postad 20 November 2013 - 09:36

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0
Ingen som beställt på amazon.de? Finns det konsoler kvar att boka/köpa så man får en nu eller? Kan inte tyda någon sån status på amazon...
Börjar bli lite köpsugen ändå :P

Postad 20 November 2013 - 09:37

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

De ändrade väl inte kontrollen pga shitstormen som kom med bumerangen. Så de gjorde en 180.

http://kotaku.com/co...cked-1453811186

Postad 20 November 2013 - 09:42

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

Ingen som beställt på amazon.de? Finns det konsoler kvar att boka/köpa så man får en nu eller? Kan inte tyda någon sån status på amazon...
Börjar bli lite köpsugen ändå :P

Finns även på Amazon.uk.co, dock är det ingen bundle el. Day one edition. Ska vara tillgänglig från 22 november. Gå in o kolla där. Snabb leverans, 3-4 dagar.

Postad 20 November 2013 - 09:50

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Finns även på Amazon.uk.co, dock är det ingen bundle el. Day one edition. Ska vara tillgänglig från 22 november. Gå in o kolla där. Snabb leverans, 3-4 dagar.

Kan klara mig utan FIFA 14 som jag ändå inte vill spela. Day One är väl uppbokad kan jag tro men bara konsolen borde ju gå att köpa eller?
Dock är det bara Ryse som lockar, BF4 köpte jag precis till 360...hmmm

Någon som vet helt säkert att man inte ska behöva ha nån fejkadress i nåt av launch-länderna utan bara kan köra på som vanligt? Visst marketplace räknar jag med kan bli problem men man får väl skita i att handla nåt på ett tag då.

Postad 20 November 2013 - 09:51

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0
Det ska inte behövas ngn annan adress bara om man vill lira vanligt. Dock som du skriver om Marketplace.

Postad 20 November 2013 - 10:06

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Det ska inte behövas ngn annan adress bara om man vill lira vanligt. Dock som du skriver om Marketplace.

Ja det känns dumt att ha nån fejkadress om det börjar strula med 360n då jag gissar att kontona är kopplade på ngt sätt i slutändan.

Postad 20 November 2013 - 10:21

Lycksen
  • Lycksen
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

This item will be released on November 22, 2013.

Pre-order now.
Dispatched from and sold by Amazon. Gift-wrap available.

• Orders placed up to and including August 14 will be dispatched to meet the release date
  • Orders from August 15 may be delivered after release date
  • Orders placed from November 13 may not be delivered before Christmas

Taget från Amazon.co.uk angående Xbox one

Postad 20 November 2013 - 10:32

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

Såg det där oxå nu.

Postad 20 November 2013 - 10:45

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Om man beställt spel från Amazon.co.uk, skickas de på releasedag eller skickas de tidigare?

Postad 20 November 2013 - 10:56

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0
Tidigare. Jag har redan Ghosts hemma från Amazon.uk.co :)

Postad 20 November 2013 - 11:58

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Undrar om tyska amazon är samma?
Kanske lika bra att vänta ett par dagar och kolla

Postad 20 November 2013 - 12:43

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Tidigare. Jag har redan Ghosts hemma från Amazon.uk.co :)

Ghosts släpptes tidigare överallt (5 november, även för next-gen)

Övriga spel varierar beroende på releasedatum men som tidigast så skickas spelen dagen innan release och frakttiden beror på vilken frakt man valt.

Postad 20 November 2013 - 12:52

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
så spel som släpps 22/11 och man valt gratisfrakt får man räkna med ca 5 dagar efter 21/11?

Postad 20 November 2013 - 12:58

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

så spel som släpps 22/11 och man valt gratisfrakt får man räkna med ca 5 dagar efter 21/11?

ja, skulle nog säga 3-5 dagar från 21/11

Postad 20 November 2013 - 14:29

highscore
  • highscore
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Har idag fått CoD Ghosts, BF4 och AC Black Flag till One, levererat från Amazon.com

Nu väntar jag bara på att Webhallen ska skicka iväg en konsol också : )

Redigerat av highscore, 20 November 2013 - 14:30.

Postad 20 November 2013 - 15:06

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

Har idag fått CoD Ghosts, BF4 och AC Black Flag till One, levererat från Amazon.com

Härligt!!!

Då kanske vi kan dra ihop en klan med mhb medlemmar på Cod?

Redigerat av Unregistered9a1f280a, 20 November 2013 - 15:07.

Postad 20 November 2013 - 15:10

Unregistered32bcdf95
  • Unregistered32bcdf95
  • Lärjunge

• 322 inlägg
  • 0
Forza 5 får 8,8 utav ign, trodde embargot var tills på fredag men där hade jag fel :(

Postad 20 November 2013 - 15:10

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0

Beställde du från USA?
På min beställning av BF4, Forza 5 och en extra handkontroll från Amazon UK står det att de släpps 22/11 så de lär inte vara skickade än.

Postad 20 November 2013 - 15:25

highscore
  • highscore
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Beställde du från USA?
På min beställning av BF4, Forza 5 och en extra handkontroll från Amazon UK står det att de släpps 22/11 så de lär inte vara skickade än.

Yes, beställde från USA. Dock kunde jag inte beställa några Day One Editions (Forza, Dead Rising, Ryse), de skickades inte utanför USA av någon anledning.

Postad 20 November 2013 - 15:28

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Jag har ej beställt day one heller...synd att jag verkar få vänta mkt längre från UK än du från USA.

På min står det:
delivery estimate: 25 Nov 2013 - 3 Dec 2013

Redigerat av Mickys, 20 November 2013 - 15:30.

Postad 20 November 2013 - 15:37

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2237 inlägg
  • 0
http://kotaku.com/th...view-1467960010

Kotaku är inte nöjda..

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.