![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 31 december 2007 - 14:40
Postad 01 januari 2008 - 12:18
Råkade hitta en intressant sak idag..
Verkar som jag ställt in min box på att köpa guld medlemskap var månad?

Kan man verkligen göra det? Och stackars mig som varit utan koppling till boxen i 4 månader..

Postad 01 januari 2008 - 14:06
Kör man HDMI från HD-DVDn eller man kör allt genom 360n??
Har nämligen bara en HDMI på min tv som det är och där går ju 360n in..
Vill ju inte byta för att kolla på HD-DVD eller spela..
Postad 01 januari 2008 - 14:45
Du kopplar en USB-kabel mellan hd-dvdn och 360n. Så 360n fortsätter att sköta bildhanteringen.Snabb fråga till er med HD-DVDn till 360n.. Hur kopplar man på den??
Postad 01 januari 2008 - 14:52
Jag köpte 3 månader men för att sen få bort de så var ja tvungen att ringa den fantastiska supporten..
Helt sjukt system att man inte ska kunna avsluta sitt abb från 360
Ett tips är att köpa kort med tid
Postad 01 januari 2008 - 14:57
Du kopplar en USB-kabel mellan hd-dvdn och 360n. Så 360n fortsätter att sköta bildhanteringen.Snabb fråga till er med HD-DVDn till 360n.. Hur kopplar man på den??
Då kommer fråga nummer 2.. Den trådlösa nätverksmottagaren sitter ju i USBn på baksidan.. Och att koppla in HD-DVDn i fronten är ju ingen höjdare.. Kan man koppla på en USB hub för att kunna ha allt gömt bakom boxen??
Har du valt att köpa en månad från visa kortet så dras det varje månad..
Jag köpte 3 månader men för att sen få bort de så var ja tvungen att ringa den fantastiska supporten..
Helt sjukt system att man inte ska kunna avsluta sitt abb från 360
Ett tips är att köpa kort med tid
Det är som jag misstänkte alltså.. Illa att jag inte ens märkt av det..

Får väl se det som att har jag inte märkt det förr så kommer jag inte göra det i framtiden heller?

Men de borde verkligen informera om det bättre så att man vet om det..
Postad 01 januari 2008 - 15:10
Postad 03 januari 2008 - 08:46
Tänkte eftersom allt går genom boxen..
Postad 03 januari 2008 - 12:38
Det är en full HD spelare ändå, även med VGA eller komponet oxå.Fråga 2 vad det gäller HD-DVDn.. Är det en full-hd spelare bara man har Xbox 360 med HDMI??
Tänkte eftersom allt går genom boxen..
Postad 03 januari 2008 - 16:24
Jag har klurat på att skaffa mig en xbox 360, har själv en hdtv hemma. Min fråga till er är, varför är det bra att ha en 360 med hdmi anslutning? man kan väl få 1080i med sladden som följer med i icke hdmi versionen också? Blir det bättre bild med en hdmi sladd?
Tack på förhand.
Postad 03 januari 2008 - 22:38
Så lite bättre är det ju..
Sen är det rätt mycket smidigare att koppla med HDMI eftersom ljud och allt medföljer i en kabel.. Med komponent så blir det 4 till 5 kablar som ska anslutas beroende på om man kopplar ljudet optiskt eller analogt..
Postad 04 januari 2008 - 11:12
Postad 04 januari 2008 - 11:14
Då kopplar du ihop boxen med förstäkaren med digital optisk kabel. efter lite pill, inge direkt svårt pillDå har jag en följdfråga, hur blir det om man ansluter sin xbox med en hdmi kabel, fast man inte vill ha ljudet genom tv:n, utan genom sin hemmabioanläggning istället? Om nu ljudet också går genom hdmi-kabeln.
läs mer här
Redigerat av Majorglenn, 04 januari 2008 - 11:16.
Postad 04 januari 2008 - 12:28
Postad 04 januari 2008 - 13:28
Vet inte hur det är om det lägger sig över varandra så att den enbart vill ha en save per spel..
Har du ett kort liggandes så testa.. Förde själv över allt mitt till min nya box med kort.. Men då var den iof tom..

Postad 09 januari 2008 - 13:56

Själv har jag nått 1/4 bara, så 5siffrigt känns på snudd omöjligt..

Postad 13 januari 2008 - 04:31
Postad 13 januari 2008 - 05:54
Jämförde de olika i dashboarden bara iofs. men märkte ingen större skillnad. Någon som tycker de ser skillnad på dem?
Postad 13 januari 2008 - 11:54
Såg igår när jag var inne och pillade med HDTVsettings, skulle jämföra 720p och 1080i (märkte ingen skllnad direkt) att det kommit nya(?) alternativ där. Referencesettings eller nåt sånt hette det. Fanns standard, intermediet och nån till. Nån som har pillat runt med det? Är det nytt eller bara jag som missat innan? Kom med nya updaten?
Jämförde de olika i dashboarden bara iofs. men märkte ingen större skillnad. Någon som tycker de ser skillnad på dem?
Nä, d kom med förra uppdateringen. Inte den senaste.
Postad 13 januari 2008 - 17:44
Du kan ju skapa ett nytt konto och knyta till xbox live (då får du nog en månad gratis till, tror man får max 1 månad gartis guld på tre olika konton på samma box). Får du ingen gratismånad kan du leta gratis 48h koder som folk delar ut lite här och var då de endast gäller på konton som aldrig tidigare varit knutna till xbl.Hur kan man billigast kolla om xbox live funkar med sitt bredband? Jag har nämligen grymt dåligt bredband och jag känner inte för att pröjsa tre månader live om det bara ska hålla på och lagga hela tiden. Gratismånaden har jag redan använt (bodde då i lägenhet med fiber).
Postad 13 januari 2008 - 18:07

Blir ju inte bättre av att man är på jobbet och inte kan testa sig fram...
Postad 13 januari 2008 - 18:21
Såg igår när jag var inne och pillade med HDTVsettings, skulle jämföra 720p och 1080i (märkte ingen skllnad direkt) att det kommit nya(?) alternativ där. Referencesettings eller nåt sånt hette det. Fanns standard, intermediet och nån till. Nån som har pillat runt med det? Är det nytt eller bara jag som missat innan? Kom med nya updaten?
Nä, d kom med förra uppdateringen. Inte den senaste.
Ok, bra att någon har koll

Postad 13 januari 2008 - 19:13
Kabeln jag kör med just nu är en RGB kabel som jag hade till min förra tv men bilden är inte spec bra.
Postad 13 januari 2008 - 20:39
Kocho: Komponentkabeln som du fick till boxen borde duga utmärkt
Tror inte jag har kvar den

Redigerat av Kocho, 13 januari 2008 - 20:59.
Postad 14 januari 2008 - 03:10
nu får man bara med 1kontroll utan batterier så man måste antingen göra....
1. köpa 2st nya batterier helatiden, var 30onde timme typ?
2. en laddare + batterier för ca 500kr?
3. ett uppladdningsbart batteripack som xbox säljer för ca 150kr. sedan deras laddare för 300kr?
Postad 14 januari 2008 - 05:21
Postad 14 januari 2008 - 06:58
Postad 14 januari 2008 - 07:04
Om du bara ska köpa en handkontroll skulle jag nog själv köpt Play and charge-kittet, vilket dock gör att du får köra sladdat ett tag.
Angående 1080i och 720p så beror det ju på hur tv:n skalar till sin native upplösning som troligen är 720 hur olika det ser ut, och på vilket avstånd du sitter i förhållande till storleken på din tv. De flesta spel är ju 720 så ofta vinner man inget på den högre upplösningen.
De olika inställningarna för intermediate osv påverkar saker som hur mörk gråskalan är och djupet på skuggor. Som så mycket annat är det bara att testa vilket som ser bäst ut på ens tv.
Postad 14 januari 2008 - 07:44
Så jag ställer min fråga här.
I mitt rum har jag:
Logitech Z5500, 5.1 ljudsystem.
Motorola TV-box, telia digitaltv
En Samsung HD tv (Kan inte produktnamnet på rak arm, men kan ta fram det)
Kan en Xbox 360 Universal kontroll styra alla dessa enhter + min xbox 360 då?
Postad 14 januari 2008 - 07:51
Har köpt en arcade pga den gamla gick sönder & eftersom jag har HDMI nu så hade hoppats på kunna använda detta . Problemet är ljudet , behöver få ut det separat eftersom jag inte har någon stärkare med HDMI & jag har boxen kopplade till en proj .
Postad 14 januari 2008 - 08:26
Tråden: https://www.minhembi...howtopic=179352
Redigerat av DanielSchenström, 14 januari 2008 - 08:31.
Postad 14 januari 2008 - 08:37
Inte nog med att helt plötsligt kunde datorn köra endurance utan att man var tvungen att trycka på kontrollen lite då och då; det var betydligt längre tid mellan uppladdningarna.
Dessutom har jag numera chargern satt i datorn, bara lägga kontrollern där så laddar den över natten. Tyckte det var lite osmidigt att ha sladden vid xboxen personligen.
Postad 18 januari 2008 - 00:13
Jag köpte Fifa 08 på mellandagsrean och funderar på en sak. Om jag nu ska köpa t.ex. Fifa 2009 när det kommer ut, kan jag då lämna in 2008 och få 2009 billigare (även fast jag köpte mitt på rean)? Måste jag då köpa i samma affär som jag köpte 2008 och visa kvitto när jag köper 2009? Detta gäller väl inte bara Fifa 2008, utan spel generellt.
Redigerat av Legend13, 18 januari 2008 - 00:13.
Postad 18 januari 2008 - 07:10
Game och Tv-spelsbörsen är två som köper tillbaks spel.
Vissa butiker ger dig mer när du säljer tillbaks om du kan bevisa att du har köpt i samma butik.
Postad 22 januari 2008 - 17:29
Eller man kan säg att har man HDMI så är det "Falcon" processorn??
Postad 22 januari 2008 - 18:34

Postad 22 januari 2008 - 18:51
Inside Source Reveal the Truth About Xbox 360 "Red Ring of Death" Failures
Kommer från samma snubbe som "avslöjade" att Bungie "lämnar" MS; en vecka innan den officiella versionen kom. Vet inte om det ökar hans trovärdighet. Men tyckte det var lite lustigt att han var tvungen att peka på det faktumet för att öka hans credd.
-lk
Postad 04 februari 2008 - 10:57
Och inbyggt chatboard/Live Vision! Bara positivt!

Postad 06 februari 2008 - 14:53
Undrar om arcade versionen har någon digital ljudutgång, har läst både att den har det och inte har det, så hur ligger det till?
Postad 06 februari 2008 - 15:49
Endast om du kör med komponent/VGA, inte med HDMI.Hejsan!
Undrar om arcade versionen har någon digital ljudutgång, har läst både att den har det och inte har det, så hur ligger det till?
Postad 06 februari 2008 - 15:53
Går väl att modda om sin komponent A/V kabel så båda kontakterna får plats? Eller är det nån idiotisk mjukvarugrej att kör man hdmi så måste man ta ljudet den vägen också ?!?Endast om du kör med komponent/VGA, inte med HDMI.Hejsan!
Postad 10 februari 2008 - 17:40
Står nämligen mellan en PC uppgradering och ett beggat 360 nu. Kostnaden för PC delarna ligger runt 2600 och det får man ju ingen Krysslåda PRO för men en begagnad med hårddisk borde man ju kunna hitta!

Postad 10 februari 2008 - 17:53
Postad 10 februari 2008 - 18:21
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar