Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor

5753 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 oktober 2013 - 21:39

Pjanoo
  • Pjanoo
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Telefonjacket? Jag kör Telia via fiber.

Då har vi inte samma fiberägare, här finns Telia endast via telefonjacket.

Postad 01 november 2013 - 20:38

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0

Comhem borde heta nånting annat...

Tog bara 2 dagar så fick de nytt namn ...

http://www.engadget....deal-streaming/

"The news that Netflix will offer its wares on Denmark's Waoo! network might not sound like a big deal, but bear with us. It's the third such European deal after Virgin Media in the UK and Sweden's Con Hem, and it raises the possibility that Netflix could be going after one cable operator in every European country."

Postad 01 november 2013 - 21:17

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2 477 inlägg
  • 0

Tog bara 2 dagar så fick de nytt namn ...

http://www.engadget....deal-streaming/

"The news that Netflix will offer its wares on Denmark's Waoo! network might not sound like a big deal, but bear with us. It's the third such European deal after Virgin Media in the UK and Sweden's Con Hem, and it raises the possibility that Netflix could be going after one cable operator in every European country."

Kärt barn har många namn... :D

Postad 02 november 2013 - 12:05

JohanJ
  • JohanJ
  • Användare

• 129 inlägg
  • 1

Kärt barn har många namn... :D

Uttalat måste det bli Con 'em. lol

Redigerat av JohanJ, 02 november 2013 - 12:06.

Postad 03 november 2013 - 03:41

jan_bananberg
  • jan_bananberg
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 1
Helt värdelöst system med Tivo som ni på comhem i sann DDR-anda tvingar på befintliga och nya kunder. Falsk marknadsföring är det dessutom när ni räknar med de digitala frikanalerna i paketen. Jag är glad över att jag inte längre är kund hos er. SVT1 HD och SVT2 HD funkar fortfarande på ert gamla programkort. Betalar tv-licens sedan 2009 så jag ser det inte som en direkt stöld att jag tar del av de kanaler som jag betalar för och så länge som programkortet fungerar har jag inga planer på att slänga det.

Postad 03 november 2013 - 08:13

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 1

Helt värdelöst system med Tivo som ni på comhem i sann DDR-anda tvingar på befintliga och nya kunder. Falsk marknadsföring är det dessutom när ni räknar med de digitala frikanalerna i paketen. Jag är glad över att jag inte längre är kund hos er. SVT1 HD och SVT2 HD funkar fortfarande på ert gamla programkort. Betalar tv-licens sedan 2009 så jag ser det inte som en direkt stöld att jag tar del av de kanaler som jag betalar för och så länge som programkortet fungerar har jag inga planer på att slänga det.

På samma sätt som man kan ta emot SVT1 HD och SVT2 HD i det digitala marknätet med HDTV-box utan programkort borde det vara så hos ComHem också. Fel att de kräver programkort för att se kanaler som är fria i marknätet. ComHem är ju en ersättning för marknätet när man bor i flerfamiljshus med kabel-tv.
Så fortsätt du att kika med ditt "gamla" kort. Det är ComHem som tänker fel (igen).

Postad 03 november 2013 - 15:40

PatrikGolfer
  • PatrikGolfer
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 1
Misstänkt mutbrott på Com Hem!
http://www.aftonblad...icle17772520.ab

Postad 03 november 2013 - 16:35

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

• 829 inlägg
  • 1

Hej,

Beklagar att vi blev otydliga i vårt svar där. Kanal 5 HD kommer att komma in vårt utbud i år, något specifikt datum för lanseringen av kanalen kan vi dock inte kommunicera i dagsläget.

Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice

Det där sa ni för över ett år sedan med,,inget har hänt än, trovärdighetesproblem kanske? I övrigt så är det inte konstigt att både min bostadsrättsförening plus de som ligger intill oss har sagt upp sitt avtal med ComHem med tanke på hur ni lurar oss befintliga kunder!
Detta är något jag rekommenderar alla föreningar och företag att göra, säg upp avtalet, finns andra leverantörer som faktiskt bryr sig om sina redan befintliga kunder!

Postad 03 november 2013 - 18:08

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 1

Misstänkt mutbrott på Com Hem!
http://www.aftonblad...icle17772520.ab

det skulle jag vilja veta va mutorna lett till.. börja undra om det är tivo som mutat ch så att bara deras boxar måste användas

Postad 03 november 2013 - 18:46

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 1

Det där sa ni för över ett år sedan med,,inget har hänt än, trovärdighetesproblem kanske? I övrigt så är det inte konstigt att både min bostadsrättsförening plus de som ligger intill oss har sagt upp sitt avtal med ComHem med tanke på hur ni lurar oss befintliga kunder!
Detta är något jag rekommenderar alla föreningar och företag att göra, säg upp avtalet, finns andra leverantörer som faktiskt bryr sig om sina redan befintliga kunder!

Spelar ingen roll när det kommer. Man måste ändå antagligen betala för MAX-paketet för att få den kanalen i HD...

Postad 04 november 2013 - 12:47

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Hej,

Kan du peka ut vart vi sagt detta under förra året?

Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice

Postad 04 november 2013 - 12:57

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

det skulle jag vilja veta va mutorna lett till.. börja undra om det är tivo som mutat ch så att bara deras boxar måste användas

Hej,

Incidenten är inte kopplad till TiVo®

En anställd hos Com Hem har brutit mot våra inköpsrutiner, vi kan försäkra er kunder att det inte har med TiVo® att göra. Com Hem ser extremt allvarligt på det som hänt och personen blev omedelbart arbetsbefriad. Vi har lämnat över ärendet till polisen som nu utreder händelsen. Nu låter vi den processen ha sin gång och med respekt för inblandade individer och närstående så kommer vi inte att kommentera detta ytterligare.

Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice

Postad 04 november 2013 - 14:20

MrAssov
  • MrAssov
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 11

Hej,

Incidenten är inte kopplad till TiVo®

En anställd hos Com Hem har brutit mot våra inköpsrutiner, vi kan försäkra er kunder att det inte har med TiVo® att göra. Com Hem ser extremt allvarligt på det som hänt och personen blev omedelbart arbetsbefriad. Vi har lämnat över ärendet till polisen som nu utreder händelsen. Nu låter vi den processen ha sin gång och med respekt för inblandade individer och närstående så kommer vi inte att kommentera detta ytterligare.

Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice

Vadå? Köpte han in en kanal som folk vill ha?

Postad 05 november 2013 - 00:33

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2 477 inlägg
  • 0
För att prata om något annat än TiVo® för en stund™;

TNT har usel bild med felaktiga videonivåer (svart är vägpölsgrått), samt problem med hantering av material i 4:3-formatet (deras ARC kan inte bestämma sig för om det ska vara 4:3 full frame eller 16:9 pillarbox).

Problemet med svartnivån påverkar bara programmen. Textning, grafik, bumpers, trailers och reklam har inte samma fel.

Någon på Com Hem måste ta kontakt med relevant person på Turner och tala om för dem (förhandla?) att det inte ska se ut på det viset.

Inte för att TNT är någon superkanal, men bara av ren princip blir jag förbannad varje gång jag bläddrar förbi och ser slaskpölen till bild.

Postad 05 november 2013 - 08:55

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

För att prata om något annat än TiVo® för en stund™;

TNT har usel bild med felaktiga videonivåer (svart är vägpölsgrått), samt problem med hantering av material i 4:3-formatet (deras ARC kan inte bestämma sig för om det ska vara 4:3 full frame eller 16:9 pillarbox).

Problemet med svartnivån påverkar bara programmen. Textning, grafik, bumpers, trailers och reklam har inte samma fel.

Någon på Com Hem måste ta kontakt med relevant person på Turner och tala om för dem (förhandla?) att det inte ska se ut på det viset.

Inte för att TNT är någon superkanal, men bara av ren princip blir jag förbannad varje gång jag bläddrar förbi och ser slaskpölen till bild.

Hej,

Vi kollar på det och felanmäler om vi ser samma problem hos oss.

Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice

Postad 05 november 2013 - 11:23

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
Både SVT och TV4 stängs ute från sändningar från Vinter-OS 2014:
http://www.expressen...-brutit-samman/
Dags alltså för ComHem att vässa utbudet av MTG/Viasat-kanaler genom att ta in TV6 HD, Viasat Sport HD och Viasat Hockey HD! I annat fall kommer detta att spela Viaplay rakt i händerna (vilket naturligtvis MTG räknar med).

Mera:
http://www.expressen...jort-samma-sak/

Redigerat av Unregistered558ade6e, 05 november 2013 - 13:40.

Postad 05 november 2013 - 11:44

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 2
MrAssov kan ha gjort den bästa kommentaren någonsin :D

Postad 05 november 2013 - 12:10

bokis
  • bokis
  • Användare

• 152 inlägg
  • 1

Både SVT och TV4 stängs ute från sändningar från Vinter-OS 2014:
http://www.expressen...-brutit-samman/
Dags alltså för ComHem att vässa utbudet av MTG/Viasat-kanaler genom att ta in TV6 HD, Viasat Sport HD och Viasat Hockey HD! I annat fall kommer detta att spela Viaplay rakt i händerna (vilket naturligtvis MTG räknar med).

Med den tid det tar för CH att förhandla överhuvudtaget. lär det inte ske i år snarare 2018, om det äns händer.

Postad 05 november 2013 - 13:04

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 2

Med den tid det tar för CH att förhandla överhuvudtaget. lär det inte ske i år snarare 2018, om det äns händer.

ComHem undviker att ta sitt ansvar som den som ska försörja oss som bor i flerfamiljshus med komplett utbud av kabel-tv. Varför vill inte ComHem leva upp till det ansvar de tagit på sig när nära två miljoner svenska hushåll har ComHem som exklusiv leverantör av tv-kanaler?
När fastighetsägarna tecknade avtal med ComHem var det väl för att man fått intrycket att ComHem var den leverantör som bäst levde upp till kravet på en leverantör som de boende skulle bli nöjda med, eller?
Jag kan då inte begripa varför Sappa erbjuder sina abonnenter TV6 HD, Viasat Sport HD, Viasat Hockey HD, Viasat Golf HD, Viasat 2014 HD och C More Fotboll HD som alltså alla saknas hos ComHem.
Hur kan Sappa ta ett större ansvar än ComHem?

Redigerat av Unregistered558ade6e, 05 november 2013 - 13:09.

Postad 05 november 2013 - 15:06

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Hej,

Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice

tror han sa fel.. inte TNT utan de gäller TCM !!!! med många 16:9 sändningar sänds i 4:3 och svart är för svart näst intill omöjligt att kolla vissa filmer

Redigerat av Duckface21, 05 november 2013 - 15:08.

Postad 05 november 2013 - 16:32

Pjanoo
  • Pjanoo
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

tror han sa fel.. inte TNT utan de gäller TCM !!!! med många 16:9 sändningar sänds i 4:3 och svart är för svart näst intill omöjligt att kolla vissa filmer

Nej, upplever samma problem här med en annan operatör på just TNT, en grå film över alla filmer. svart är inte svart. inget problem med övriga kanaler.

Postad 05 november 2013 - 17:26

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2 477 inlägg
  • 0

Hej,

Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice

Kolla gärna i NOC:en samt med vågformsmätare. En konsument-tv med dynamisk kontrast kan ljuga fram svärta även när nivåerna är totalväck. Så lita inte på de skärmar ni har på kundtjänst. Jag skulle inte lita på en halv miljon kronors Sony TriMaster-monitor om den inte var utförligt kalibrerad...

Nej, jag menade TNT. När det gäller TCM så använder de sanslöst gamla överföringar, även om det finns nyare att tillgå. Jag vet inte varför, men det är väl inte någon prestigekanal för Turner.

Redigerat av Zacabeb, 05 november 2013 - 17:36.

Postad 05 november 2013 - 19:28

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Nej, upplever samma problem här med en annan operatör på just TNT, en grå film över alla filmer. svart är inte svart. inget problem med övriga kanaler.

oki viste inte att turner ägde TNT men då kan vi utgå från att båda turners kanaler TNT o TCM har samma fel!!!

Postad 05 november 2013 - 21:33

SläGGa
  • SläGGa
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 6
Till Comhem,

"Hej. Det är jag som är TiVo. Jag ser till att du bara får den tv som just du gillar. Så att du slipper allt som inte faller dig i smaken.

Citatet hämtat från eran startsida. Jag kan bara inte förstå hur ni tänkte här, att man bara får den tv man gillar och slipper allt som inte faller en i smaken. Som jag ser det har man gjort precis tvärtom genom att ta bort möjligheten för alla att välja 8 favoriter. Förstår mig bara inte på den idiotiska paketeringen och prissättningen. Det är väl ingen som på allvar tror att någon är intresserad av alla 70 kanalerna som man får i ett paket. Här har man förstås varit smarta och smugit in någon kanal i det högre paketet som är den som de allra flesta vill åt. På "köpet får man 50 kanaler som man inte vill ha. Hur lirar detta med citatet hämtat från er hemsida?

Varför kan inte 8 favoriter få vara kvar i utbudet? Tror inte riktigt ni förstår hur svårt det blir för bostadsrättsföreningar att motivera en högre kostnad för föreningen som Tivo alternativet medför, samtidigt som den enskilda bostadsrättsinnehavaren får en högre kostnad för att köpa ett dyrare paket där alla de tidigare 8 favoriterna finns med.

Hur tycker ni att man som bostadsrättsförening ska lösa en sådan situation? Under rådande omständigheter är förstås det enklaste alternativet för oss att säga upp avtalet, så får varje hushåll själva bestämma vilken leverantör och vilket paket man vill ha.

Tänk om gör rätt.

Redigerat av SläGGa, 05 november 2013 - 21:34.

Postad 06 november 2013 - 14:02

GGG1982
  • GGG1982
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 1

Till Comhem, "Hej. Det är jag som är TiVo. Jag ser till att du bara får den tv som just du gillar. Så att du slipper allt som inte faller dig i smaken. Citatet hämtat från eran startsida. Jag kan bara inte förstå hur ni tänkte här, att man bara får den tv man gillar och slipper allt som inte faller en i smaken. Som jag ser det har man gjort precis tvärtom genom att ta bort möjligheten för alla att välja 8 favoriter. Förstår mig bara inte på den idiotiska paketeringen och prissättningen. Det är väl ingen som på allvar tror att någon är intresserad av alla 70 kanalerna som man får i ett paket. Här har man förstås varit smarta och smugit in någon kanal i det högre paketet som är den som de allra flesta vill åt. På "köpet får man 50 kanaler som man inte vill ha. Hur lirar detta med citatet hämtat från er hemsida? Varför kan inte 8 favoriter få vara kvar i utbudet? Tror inte riktigt ni förstår hur svårt det blir för bostadsrättsföreningar att motivera en högre kostnad för föreningen som Tivo alternativet medför, samtidigt som den enskilda bostadsrättsinnehavaren får en högre kostnad för att köpa ett dyrare paket där alla de tidigare 8 favoriterna finns med. Hur tycker ni att man som bostadsrättsförening ska lösa en sådan situation? Under rådande omständigheter är förstås det enklaste alternativet för oss att säga upp avtalet, så får varje hushåll själva bestämma vilken leverantör och vilket paket man vill ha. Tänk om gör rätt.

Hade gärna sett att Medium 8 Favoriter fanns att välja också men det citatet menar ju TiVo-tipsgrejen, och om man använder sig av den som det är tänkt så spelar det ju ingen roll att man har en massa kanaler man inte "tittar" på, så fort det går någonting bra på dom ska ju boxen snappa upp programmen.
För att det ska fungera bra måste man ju ha ett ganska stor utbud av kanaler.

Men jag håller med om att paketeringen är väldigt dåligt gjord och att man borde kunna välja 8 favoriter.

Vad har bostadsrättsföreningen med saken att göra? Har ni ett gruppavtal kommer det ju att ligga kvar, det är ju ingen som tvingas att byta.
Jag har 8 favoriter på gruppavtal och jag hade valet att stanna på det eller gå över till TiVo och få rabatt på det, hittills är jag nöjd och tipsen har långsamt börjat bli bättre.

Postad 06 november 2013 - 14:23

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Till Comhem,

"Hej. Det är jag som är TiVo. Jag ser till att du bara får den tv som just du gillar. Så att du slipper allt som inte faller dig i smaken.

Citatet hämtat från eran startsida. Jag kan bara inte förstå hur ni tänkte här, att man bara får den tv man gillar och slipper allt som inte faller en i smaken. Som jag ser det har man gjort precis tvärtom genom att ta bort möjligheten för alla att välja 8 favoriter. Förstår mig bara inte på den idiotiska paketeringen och prissättningen. Det är väl ingen som på allvar tror att någon är intresserad av alla 70 kanalerna som man får i ett paket. Här har man förstås varit smarta och smugit in någon kanal i det högre paketet som är den som de allra flesta vill åt. På "köpet får man 50 kanaler som man inte vill ha. Hur lirar detta med citatet hämtat från er hemsida?

Varför kan inte 8 favoriter få vara kvar i utbudet? Tror inte riktigt ni förstår hur svårt det blir för bostadsrättsföreningar att motivera en högre kostnad för föreningen som Tivo alternativet medför, samtidigt som den enskilda bostadsrättsinnehavaren får en högre kostnad för att köpa ett dyrare paket där alla de tidigare 8 favoriterna finns med.

Hur tycker ni att man som bostadsrättsförening ska lösa en sådan situation? Under rådande omständigheter är förstås det enklaste alternativet för oss att säga upp avtalet, så får varje hushåll själva bestämma vilken leverantör och vilket paket man vill ha.

Tänk om gör rätt.

Hej,

Använder du TiVo fullt ut, dvs skapar önskelistor, använder tumme upp och tumme ner aktivt så kommer TiVo –boxen att spela in saker åt dig och/eller förslå tips till dig på saker som kan var intressant. Ett större utbud ökar möjligheterna för att TiVo-boxen ska kunna göra ett bra jobb. Det viktigaste är nödvändigtvis inte exakt vilka kanaler man har utan snarare vilka möjligheter de olika paketen ger. Stora kanalpaket med bredd ökar möjligheterna till ”bra tv” om man har en box som TiVo-boxen, som alltså söker och spelar in dina önskade program även om det går på en kanal som du normalt sett inte tittar på.

Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice

Postad 06 november 2013 - 14:33

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 2

Hej,

Använder du TiVo fullt ut, dvs skapar önskelistor, använder tumme upp och tumme ner aktivt så kommer TiVo –boxen att spela in saker åt dig och/eller förslå tips till dig på saker som kan var intressant. Ett större utbud ökar möjligheterna för att TiVo-boxen ska kunna göra ett bra jobb. Det viktigaste är nödvändigtvis inte exakt vilka kanaler man har utan snarare vilka möjligheter de olika paketen ger. Stora kanalpaket med bredd ökar möjligheterna till ”bra tv” om man har en box som TiVo-boxen, som alltså söker och spelar in dina önskade program även om det går på en kanal som du normalt sett inte tittar på.

Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice

När möjlighet finns så kommer jag att byta leverantör.

Med vänlig hälsning
Nuvarande kund

Postad 06 november 2013 - 14:48

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 0

Hej,

Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice

vilka kanaler spelar stor roll om man ska få ett bra utbud. måste man betala för max för att få alla kanaler man vill ha och samtidigt en massa annat man inte vill ha jämfört med att bara betala för de kanaler man vill ha genom ex. vis 8 favoriter så måste man betala mycket mer för att få samma resultat

Postad 06 november 2013 - 14:56

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

vilka kanaler spelar stor roll om man ska få ett bra utbud. måste man betala för max för att få alla kanaler man vill ha och samtidigt en massa annat man inte vill ha jämfört med att bara betala för de kanaler man vill ha genom ex. vis 8 favoriter så måste man betala mycket mer för att få samma resultat

Det skulle kunna vara enkelt och smidigt. Först ett grundpaket med "must carry-kanaler". Sen så skulle man kunna lägga till valfria kanaler.

Postad 06 november 2013 - 18:55

Unregistered1c93ff53
  • Unregistered1c93ff53
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 1

Hej,

Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice

Kanoners, Jag hade varit villig att betala för mig så...
Då kan du förklara idag hur man med tummen upp spelar in följande program:
* Regionala nyhetssändningar utanför Stockholm
* Viasat HD-kanalerna (Sport, Hockey och filmkanalerna)
* Kanal 5 HD

Redigerat av Unregistered1c93ff53, 06 november 2013 - 18:56.

Postad 06 november 2013 - 19:29

KimKom
  • KimKom
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 1
Comhem kör sitt race. Tivo till tusen och inget annat gäller på tv fronten. Gilla läget eller gör som jag, säg upp avtalet och sök dig till andra leverantörer. Alla kanske inte har möjlighet till det, men i och med fler nätbaserade tjänster så kan givetvis fler än tidigare ta del av alternativen som erbjuds.
Glöm Kanal 5 HD, TV6 och alla Viasat HD kanaler inom nära framtid på Comhem.
Kontakta istället CD, Viasat, Netflix etc och fråga hur ni kan ta del av deras utbud istället.
Det har jag gjort och saknar inte Comhem alls ��

Postad 06 november 2013 - 19:34

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0
Jag har Comhem XL/Viaplay och det enda jag saknar ibland är 5 i hd :)

Postad 06 november 2013 - 20:32

jan_bananberg
  • jan_bananberg
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0

Det skulle kunna vara enkelt och smidigt. Först ett grundpaket med "must carry-kanaler". Sen så skulle man kunna lägga till valfria kanaler.

Det finns redan och det bör dessutom innefatta SVT1 HD och SVT2 HD såväl som kommande Kunskapskanalen HD och Barnkanalen HD.

Postad 07 november 2013 - 12:22

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
TV3 och TV10 blir huvudkanaler för vinter-OS 2014:
http://www.viasatspo...ter-os-i-sotji/
Tyvärr sänder inte TV10 i HD.
Ytterligare sändningar från OS kommer att ske i Viasats sportkanaler där ComHem dock saknar HD-versionerna av Viasat Sport och Viasat Hockey.
För den som valt annan operatör än ComHem ingår Viaplay om man abonnerar på Viasat Sport. ComHem har ännu inte lyckats få till ett avtal om Viaplay trots att priset på Viasat-paketen redan inkluderar kostnaden för Viaplay.
Som tidigare nämnts kommer SVT och TV4 endast att få sända korta snuttar av OS som inslag i nyhetsrapporteringen.

Postad 07 november 2013 - 12:27

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
Hej,

Som det ser ut nu så finns det goda möjligheter att vi har Kanal 5 HD till årsskiftet.

Nu i dagarna skickas det ut direktreklam med hur vårt Kanalpaket TiVo Max förväntas se ut vid årsskiftet och där kommer ni som får reklamen att se att Kanal 5 HD finns med.

Övriga frågor kring Kanal 5 HD så som pris och om den går att välja som tillval till gamla paketeringar osv får vi återkomma till då det dags för lansering.

Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice

Postad 07 november 2013 - 12:29

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 1
Får hoppas att SVT satsar pengarna de skulle betalat för OS på bättre digitala tjänster då

Använder aldrig SVT play för att det inte finns någon kö- eller spellistefunktion och att det inte är tillgängligt på PS3 eller ATV.

Hej,

Som det ser ut nu så finns det goda möjligheter att vi har Kanal 5 HD till årsskiftet.

Nu i dagarna skickas det ut direktreklam med hur vårt Kanalpaket TiVo Max förväntas se ut vid årsskiftet och där kommer ni som får reklamen att se att Kanal 5 HD finns med.

Övriga frågor kring Kanal 5 HD så som pris och om den går att välja som tillval till gamla paketeringar osv får vi återkomma till då det dags för lansering.

Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice

Så man måste alltså ha MAX för att kunna se Kanal 5 i HD?

varför inte det i HD i de lägre utbuden?
eller vill ni bara tvinga era kunder att betala mer för vad som i dag borde vara en baskanal?

Postad 07 november 2013 - 12:42

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 1

Hej,
Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice

Det blir mer och mer absurt att abonnenter som betalar 408 kr/mån för Extra Large-paketet inte utan extra kostnad ska få del av Kanal 5 HD när den äntligen kommer in i ComHems utbud.
Jag väljer att tills vidare inte gå över på TiVo eftersom jag har två inspelningsbara boxar (varav en med 2TB hdd och en med on demand som jag under ytterligare många månader betalar förhöjd månadsavgift för).
Hela tvångsanslutningen av oss abonnenter till TiVo är ett stort misstag från ComHems sida. Hade produkten varit färdigutvecklad kanske det skulle fungerat men som det nu är har vi gamla kunder som fixar "bra tv" genom att läsa tablåer och spela in efter eget huvud bara blivit besvikna över att våra kanalpaket inte utvecklas längre. Vi blev faktiskt utlovade nya HD-kanaler när vi band upp oss för våra kanalpaket - både HD-paketet och XL-paketet. Utvecklingen har gått åt andra hållet genom att kanaler fallit bort ur de "äldre paketeringarna" och alla nya kanaler går enbart till TiVo Max.

Postad 07 november 2013 - 15:29

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 2

Hela tvångsanslutningen av oss abonnenter till TiVo är ett stort misstag från ComHems sida. Hade produkten varit färdigutvecklad kanske det skulle fungerat men som det nu är har vi gamla kunder som fixar "bra tv" genom att läsa tablåer och spela in efter eget huvud bara blivit besvikna över att våra kanalpaket inte utvecklas längre.

Sen finns det dom som inte vill ha någon extern box alls så som jag själv och säkert många fler.
Hur går era (Comhem's) tankar kring dessa kunder??
59:- /mån per ny kanal ni lanserar som man vill ha. Det måste ni ju förstå själva att det inte är en jättebra lösning för era kunder.

Postad 07 november 2013 - 15:40

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0
ComHem slår på stort och skickar Judit och Judit till melodifestivalen. http://www.expressen...estivalen-2014/

Postad 07 november 2013 - 15:59

k.rydberg
  • k.rydberg
  • Forumräv

• 609 inlägg
  • 1
Ringde Comhem och skulle säga upp vårt XL-paket på tv:n (för att skaffa viaplay ist). Fick tillbaka mitt gamla Comhem-abonnemang som jag hade innan nuvarande, Medium 8 fav. HD.
Trodde inte det var möjligt då jag var övertygad om att Comhem körde stenhårt på att man ska ha Tivo.

Postad 07 november 2013 - 16:23

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 1

Ringde Comhem och skulle säga upp vårt XL-paket på tv:n (för att skaffa viaplay ist). Fick tillbaka mitt gamla Comhem-abonnemang som jag hade innan nuvarande, Medium 8 fav. HD.
Trodde inte det var möjligt då jag var övertygad om att Comhem körde stenhårt på att man ska ha Tivo.

Det finns alltid hos ComHem en offentlig fasad/kommunikation och en individuellt anpassad som man får reda på vid kontakt med kundtjänsten. Bäst resultat får man oftast när man ringer för att säga upp abonnemang eller tillvalskanaler/paket.
Möjligen inser ComHem nu att man haft en alldeles för oflexibel och burdus metod när TiVo lanserades. Själv blev jag förvånad över hur tidigare kanalpaket över en natt degraderades till "tidigare paketeringar" och förklarades som en abonnemangsform som inte skulle få några nya kanaler utan bara lämnas att tyna bort. Jag trodde att TiVo skulle komma som ett komplement för den som ville testa något nytt och som efter ett år eller så då TiVo stabiliserats skulle bli ComHems huvudlösning för kabel-tv.
Det kan knappast vara rimligt att 600 000 digital-tv-kunder med kort varsel ska mot sin vilja behöva skaffa en TiVo-box och ett TiVo Max-kanalpaket med många kanaler som man varken vill ha eller behöver i utbyte mot löftet att nya kanaler ska komma till i framtiden.

Postad 07 november 2013 - 17:20

ljk
  • ljk
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Hej, Använder du TiVo fullt ut, dvs skapar önskelistor, använder tumme upp och tumme ner aktivt så kommer TiVo –boxen att spela in saker åt dig och/eller förslå tips till dig på saker som kan var intressant. Ett större utbud ökar möjligheterna för att TiVo-boxen ska kunna göra ett bra jobb. Det viktigaste är nödvändigtvis inte exakt vilka kanaler man har utan snarare vilka möjligheter de olika paketen ger. Stora kanalpaket med bredd ökar möjligheterna till ”bra tv” om man har en box som TiVo-boxen, som alltså söker och spelar in dina önskade program även om det går på en kanal som du normalt sett inte tittar på. Med vänlig hälsning Michael Hansson Kundservice

Jag är comhem-kund sedan Telia-tiden. Jag skaffade digital-TV när det lanserades, HD-boxen när den kom och var helt inne på att skaffa tivo-boxen. MEN. Så tog ni bort 8 favoriter som alternativ. Jag har valt in ZDF, 3sat, France2, TV5, DR och NRK bland mina favoriter. I vilket jätte-maxi-mega-large-kanal-paket hittar jag dem?

Postad 07 november 2013 - 18:09

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Hej,

Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice

Låter bra, men Viasat Sport HD är egentligen mer viktig. Det blir ingen förlängning av mitt TiVo-abonnemang om inte sportkanalerna ges i HD när såna finns. En spegling vi redan betalar för, vad jag anser.

Postad 07 november 2013 - 18:23

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Låter bra, men Viasat Sport HD är egentligen mer viktig. Det blir ingen förlängning av mitt TiVo-abonnemang om inte sportkanalerna ges i HD när såna finns. En spegling vi redan betalar för, vad jag anser.

ComHem erbjuder tre Viasat HD-kanaler - hos Viasat finns 11 egna HD-kanaler i sport- och filmutbudet.
Varför?

Postad 07 november 2013 - 19:11

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Om dom står fast med vad dom tidigare sagt så kommer du tyvärr inte att få tillgång till nya kanaler som introduceras, som t.ex 5HD, med mindre än att du pröjsar 59:- / kanal. :wacko:

Postad 08 november 2013 - 00:55

angelsevov
  • angelsevov
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Jag är comhem-kund sedan Telia-tiden. Jag skaffade digital-TV när det lanserades, HD-boxen när den kom och var helt inne på att skaffa tivo-boxen. MEN. Så tog ni bort 8 favoriter som alternativ. Jag har valt in ZDF, 3sat, France2, TV5, DR och NRK bland mina favoriter. I vilket jätte-maxi-mega-large-kanal-paket hittar jag dem?

Jag trodde att jag var ensam :) jag har 8 favoriter och +4 favoriter totalt 12 kanaler som jag kan byta varje månad.. och har Cmore Film.. Dem kanaler som jag brukar titta på ingår ju inte i nån paketering. och jag har valt in ZDF, DR, NRK, Mezzo, Show TV bland mina favoriter och har nästan alla HD kanaler (tv4HD, AnimalPlanet HD, NatGeo Wild HD, BBC HD, Disc.HD Showcase, SilverHD, Eurosport HD).

Varför ska jag skaffa tivo och betala för kanaler som jag aldrig tittar på?.. jag gillar min paketering och den stora flexibiliteten. Vem/vilka är den/dem som bestämmer på comhem om vilka kanaler ska ingå i paketeringar? jag är kvar hos Comhem (tyvärr) för att deras nischkanaler och vissa andra kanaler som inte finns i andra operatorer. Du Com hem, jag har ett förslag. Det vore kul med ett paket som Boxers FLEX16,

PS: För dem som har missat, nu Cmore Film ingår i boxer max, totalt 58 kanaler)

Redigerat av angelsevov, 08 november 2013 - 00:56.

Postad 08 november 2013 - 06:44

greve12
  • greve12
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Kan ni lägga ut reklambladet här på sajten så man får se den comhem tack (tivo max).

Postad 08 november 2013 - 11:53

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
Läste just på ComHems Facebook svaret på frågan om när Viasat Hockey HD kommer till ComHem:
"Vi för förhandlingar om att ta in den kanalen i vårt utbud. Någon tid då den kan tänkas komma har vi dock inte. /Fredrik Söderlund"
Så bra att förhandlingar pågår. Hoppas kaffet och mineralvattnet räcker. Kan inte vara så kul att sitta där månad efter månad och snacka med MTG. Kanske en liten paus för julbord kan pigga upp?
Följdfråga:
Antag att Viasat-paketen kompletteras med fler HD-kanaler som vi efterfrågat länge.
Kommer då vi som inte har TiVo men väl t ex Viasat tillvalspaket med HD-kanaler (t ex Viasat Premium HD) att få dessa nya kanaler?
Jag kan inte tänka mig att det kommer att göras skillnad mellan den som har ett "gammalt grundabonnemang" (t ex Extra Large) och den som har ett kanalpaket för TiVo. För Viasats del måste det vara samma sak.
Men jag har ännu inte upphört att förvånas över ComHems nya tilltag med anledning av TiVo så det vore bra att veta om det är idé att ligga kvar med Viasat via ComHem eller om jag ska fundera på alternativ. Bristen på Viaplay via ComHem-abonnemanget är besvärande liksom bristen på HD-kanaler så tålamodet börjar tryta. ComHem erbjuder bara tre av Viasats totalt 11 HD-kanaler vilket väl får anses som anmärkningsvärt.
Tacksam för klarläggande.

Postad 08 november 2013 - 16:41

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0
Vafan... om jag pröjsar för det största TiVo-paketet räknar jag med att de "nya" mainstream kanalerna automatiskt görs tillgängliga i TiVo MAX utan höjd avgift. Om inte, så är det tack o adjö.

Postad 08 november 2013 - 16:57

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Vafan... om jag pröjsar för det största TiVo-paketet räknar jag med att de "nya" mainstream kanalerna automatiskt görs tillgängliga i TiVo MAX utan höjd avgift. Om inte, så är det tack o adjö.

Vore mycket märkligt om Kanal 5 HD inte skulle komma in i TiVo Max utan extra kostnad.
Däremot misstänker jag att ComHem tänker straffa oss som ligger kvar med Extra Large trots att vi betalar 408 kr/mån och blev utlovade nya HD-kanaler och utveckling av utbudet innan TiVo-spektaklet drog igång.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.