#4651
Postad 22 April 2018 - 08:58
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Bromsbelägg brukar säljas som kit fram eller bak. Man byter ändå aldrig bara på ena sidan.
nej självklart byter jag på båda sidor, men jag vill veta om jag måste köpa ett eller två kit 
jag blir tveksam för det står 2x på ena bilden och på andra bilden står ingenting.
får väl ringa till dom och fråga
#4652
Postad 22 April 2018 - 09:02
MartinAberg
-
MartinAberg
-
Veteran
-
-
2318 inlägg
kikar på belägg på denna sidan men förstår inte riktigt om jag måste köpa två st kit fram och två kit bak.
någon som handlat där och vet?
https://www.getech.s...n/56949/4014583
Kollat med Ford själva?
När jag skulle byta på min Golf för några år sedan var orginalbelägg hos ”Din bil” billigare än Biltema.
#4653
Postad 22 April 2018 - 09:11
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
nej men jag hittade denna sidan. Här verkar det vara betydligt billigare.
men vet inte vilka jag ska välja. Tycker dom har olika mått.
Inte lätt när man är okunnig
https://www.bildelar...130/bromsbelagg
#4654
Postad 22 April 2018 - 11:31
mikkiz
-
mikkiz
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
Varför inte bara ringa ford å fråga eller beställa där om du e okunnig?
#4655
Postad 22 April 2018 - 11:55
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Varför inte bara ringa ford å fråga eller beställa där om du e okunnig?
visst kan jag göra det. Eller fråga i en forumstråd som handlar om bilar där det finns bilkunniga personer.
men du vet,, vet du inte svaret eller är intresserad av det jag skriver så MÅSTE du inte kommentera.
#4656
Postad 22 April 2018 - 12:08
Unregistered31eb059f
-
Unregistered31eb059f
-
Veteran
-
-
2085 inlägg
andreassofus, i all välmening, lämna in bilen, låt dem ordna fram rätt delar och montera den viktigaste säkerhetsfunktionen på rätt sätt åt dig...
#4657
Postad 22 April 2018 - 12:16
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
andreassofus, i all välmening, lämna in bilen, låt dem ordna fram rätt delar och montera den viktigaste säkerhetsfunktionen på rätt sätt åt dig...
ja inte tänker jag byta dom själv i alla fall. Har dock vänner som är grymma på bilar som kan hjälpa mig att byta belägg. billigare att bjuda dom på en pizza än att betala tusenlappar till verkstaden 
#4658
Postad 22 April 2018 - 12:16
mikkiz
-
mikkiz
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
visst kan jag göra det. Eller fråga i en forumstråd som handlar om bilar där det finns bilkunniga personer.
men du vet,, vet du inte svaret eller är intresserad av det jag skriver så MÅSTE du inte kommentera.
Snacka om å va otrevlig. Då låter jag väl bli
Redigerat av mikkiz, 22 April 2018 - 12:17.
#4659
Postad 22 April 2018 - 12:16
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Numera kan märkesverkstäderna vara billigare än de andra, bör kollas.
Bromsar är inget lan chansar med, är man okunnig ska man inte hålla på med det.
Ut och kör med luft i systemet eller annat så kan det vara det sista du gör och kanske även drabbar andra.
#4660
Postad 22 April 2018 - 12:30
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Numera kan märkesverkstäderna vara billigare än de andra, bör kollas.
Bromsar är inget lan chansar med, är man okunnig ska man inte hålla på med det.
Ut och kör med luft i systemet eller annat så kan det vara det sista du gör och kanske även drabbar andra.
japp ska ringa och höra med dom. kan ju lika gärna fråga vad som ska ha för att byta då också. Lite dumt dock att jag PRECIS har haft inne bilen på service. Hade ju varit smidigare och säkert lite billigare om dom gjorde allt samtidigt 
#4661
Postad 22 April 2018 - 12:55
_Lucifer_
-
_Lucifer_
-
Forumräv
-
-
857 inlägg
Numera kan märkesverkstäderna vara billigare än de andra, bör kollas.
Bromsar är inget lan chansar med, är man okunnig ska man inte hålla på med det.
Ut och kör med luft i systemet eller annat så kan det vara det sista du gör och kanske även drabbar andra.
Att byta bromsar är inga konstigheter så länge du är någorlunda normalbyggd med två armar och två ögon någonstans mitt i huvudet!
Ska du lyckas få luft i systemet genom att bara byta klossar så är du ganska duktig! 
#4662
Postad 22 April 2018 - 13:08
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Att byta bromsar är inga konstigheter så länge du är någorlunda normalbyggd med två armar och två ögon någonstans mitt i huvudet!
Ska du lyckas få luft i systemet genom att bara byta klossar så är du ganska duktig! 
ja det visste till och med jag. men det ska alltid överdramatiseras allt här på sidan när man frågar efter något. Du vet hur det är 
#4663
Postad 22 April 2018 - 13:11
bahama
-
bahama
-
Forumräv
-
-
977 inlägg
En snabb enkel fråga angående Fords ST 1 2 3 system.
Är en ST3 fullutrustad eller kan det finnas avvikelser där med??
#4664
Postad 22 April 2018 - 13:31
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
En snabb enkel fråga angående Fords ST 1 2 3 system.
Är en ST3 fullutrustad eller kan det finnas avvikelser där med??
Såvitt jag minns så finns det saker att välja även utröver ST3.
Men det var för den modellen jag har, hur det är för den nya kommande vet jag ej.
Men skulle tro att dessa tillval inte är av sånt stort intresse, typ askkopp och dubbla lastgolv i bagageutrymmet osv.
Du kan jämföra här tex: https://www.carwow.c...t-2-vs-st-3-009
Eller här: https://www.thecarpe...-the-difference
Redigerat av masse70, 22 April 2018 - 13:34.
#4665
Postad 22 April 2018 - 17:23
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
ja det visste till och med jag. men det ska alltid överdramatiseras allt här på sidan när man frågar efter något. Du vet hur det är 
Nä det är inte hjärnirurgi, men jag har mer än en gång fått erfara att det inte är värt besväret att göra det själv jämfört med verkstadpriserna.
Höll på flera timmar en gång i tiden med något verkstaden ville ha 200:- för.
Senast höll jag på att bli tokig på ett lampbyte på en bil så när lampa två dog ngn månad senare åkte jag till verkstaden, de bytte lampan och jag frågade vad det kostar, svaret var att lampan kostar 58:- och jobbet bjuder vi på...
Redigerat av junkan, 22 April 2018 - 17:24.
#4666
Postad 22 April 2018 - 17:37
bahama
-
bahama
-
Forumräv
-
-
977 inlägg
Tack.
Var lite osäker på om UK specs. var samma som de i sverige men antar att de är det.
Antar att det även är samma på Focus som Fiesta.
Lutar just nu åt en Focus då Fiestan verkar minst sagt svårt att få tag i häromkring. I varje fall begagnad.
Men på fredag ska kamkedja i min VW kontroleras så nästa helg vet man mer var den står.
Någon som har en åsikt om vad en VW Golf 2007 med kamkedjebyte kan säljas för? Finns lack och skärmskada på höger fram. ca 10x 30cm totalt. Kan det löna sig att lacka om och få skärmskadan åtgärdad eller är det bara att kasta pengar i sjön så att säga?
Funderar på att fixa kamkedjan för den bör man få ett bättre pris om den e fixad.
Funderar i banorna ca 20k utan kedjan fixad. Och ca 40 med den fixad. Låter det vettigt?
VW Golf GT 170hk inte 10000mil än 2007 svart Bensinare
#4667
Postad 22 April 2018 - 17:59
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Lutar just nu åt en Focus då Fiestan verkar minst sagt svårt att få tag i häromkring. I varje fall begagnad.
Det var ju synd för enligt mig och många andra jag hört /sett så är Fiestan klart roligare.
Men det beror ju på vad man är ute efter och värdesätter.
Fiestan är mer "livlig" och är enligt mig snyggare i design.
Men Focusen är nog mer "civiliserad" och "mogen" samt har större utrymmen men också mycket dyrare.
#4668
Postad 22 April 2018 - 18:06
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Nä det är inte hjärnirurgi, men jag har mer än en gång fått erfara att det inte är värt besväret att göra det själv jämfört med verkstadpriserna.
Höll på flera timmar en gång i tiden med något verkstaden ville ha 200:- för.
Senast höll jag på att bli tokig på ett lampbyte på en bil så när lampa två dog ngn månad senare åkte jag till verkstaden, de bytte lampan och jag frågade vad det kostar, svaret var att lampan kostar 58:- och jobbet bjuder vi på...
hehe känner igen det. vet själv att jag skulle byta länkarm en gång på min saab 93 som jag hade då.
började skruva loss och greja men fick inte loss skiten. Satt som berget. till slut fick jag loss två av skruvarna men inte dom andra. Slutade med att jag skruvade tillbaka allt.
försökte två gånger med samma resultat. Sen sa jag att jag aldrig skulle skruva på en bil igen.
Förstår inte ens varför jag började med det när jag vet att jag inte kan. Ville väl känna mig duktig kanske 
Jag är fortfarande inne på samma spår och har har faktiskt aldrig skruvat sen dess.
Tänkte dock att byta bromsbelägg har alla människor gjort själv i alla tider så frågar jag en bilkunnig kompis så fixar han det väldigt lätt åt mig och jag spraar en del pengar.
på en fordverkstad lär det gå på minst 1500kr i alla fall i bara arbetskostnad. (ren gissning) Dom tar ju drygt 1000kr/timmen och antar att dom tar minst en timme på sig i alla fall 
#4669
Postad 22 April 2018 - 19:13
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
1725:- inklusive material verkar det som
https://www.ford.se/...ationer/bromsar
#4670
Postad 22 April 2018 - 20:36
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
sen gångrar du det med två eftersom det priset bara gäller fram 
#4671
Postad 23 April 2018 - 01:27
Turtle
-
Turtle
-
Beroende
-
-
1399 inlägg
Hade du 5mm kvar så kan du lugnt köra vidare till nästa service.
#4672
Postad 23 April 2018 - 14:36
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Skönt att de finns de som lever på att skruva i bilar
#4673
Postad 24 April 2018 - 21:02
Mikolino
-
Mikolino
-
Veteran
-
-
2008 inlägg
Ev. byta bil, behöver lite hjälpa att jämföra kostnader!
Har idag en primärbil som används mest till jobbpendling, men är också familjebilen.
den kostar per månad:
2900 i lån (inkl. räntor mm.)
400:- försäkring
2000+:- bränsle (diesel) (jag har rätt långt till jobbet plus att vi som familj flänger en hel del)
500:- i skatt
detta blir ju 5800:- Varje månad exklusive kostnader för service, däck och annat slitage! (detta är ju kostnader man sällan kan pruta på)
Jag är inte helt oäven till leasing 24/36 månader.
Vilka stora (suv, 7 sits) kan man komma undan med för dom pengar fast kanske då med eldrift som orkar minimum 15mil/laddning, då det hade varit skönt att slippa bränslekostnaden på 2000+ varje månad!
Tänker som att här kör man runt i en dyr diesel som kostar runt 6000 i månaden och är dessutom från 2013, när jag kanske kan köra runt i en ny!? som är bättre på alla punkter och dessutom kanske landar billigare i drift/leasing än dagens nettokostnad.
Hoppas ni förstår min fråga, jag är riktigt trött så kan säkert resonerat galet.

Redigerat av Mikolino, 24 April 2018 - 21:04.
#4674
Postad 24 April 2018 - 21:22
mikkiz
-
mikkiz
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
Ev. byta bil, behöver lite hjälpa att jämföra kostnader!
Har idag en primärbil som används mest till jobbpendling, men är också familjebilen.
den kostar per månad:
2900 i lån (inkl. räntor mm.)
400:- försäkring
2000+:- bränsle (diesel) (jag har rätt långt till jobbet plus att vi som familj flänger en hel del)
500:- i skatt
detta blir ju 5800:- Varje månad exklusive kostnader för service, däck och annat slitage! (detta är ju kostnader man sällan kan pruta på)
Jag är inte helt oäven till leasing 24/36 månader.
Vilka stora (suv, 7 sits) kan man komma undan med för dom pengar fast kanske då med eldrift som orkar minimum 15mil/laddning, då det hade varit skönt att slippa bränslekostnaden på 2000+ varje månad!
Tänker som att här kör man runt i en dyr diesel som kostar runt 6000 i månaden och är dessutom från 2013, när jag kanske kan köra runt i en ny!? som är bättre på alla punkter och dessutom kanske landar billigare i drift/leasing än dagens nettokostnad.
Hoppas ni förstår min fråga, jag är riktigt trött så kan säkert resonerat galet.

Nissan xtrail, ingen el då dock
#4675
Postad 25 April 2018 - 05:15
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Stor 7-sits och minst 15 mil på el?
Tesla Model X typ då. Men max 6000/mån? Ställ frågan om 10 år.
Redigerat av pacman, 25 April 2018 - 05:15.
#4676
Postad 25 April 2018 - 07:22
Mikolino
-
Mikolino
-
Veteran
-
-
2008 inlägg
Jo. Trodde utvecklingen hade går snabbare än så! Att inte Hyundai/kia släppt någon el/hybrid variant ännu är ett mysterium. Typ Santa fe med nån 1.6l diesel och ett hyffsat batteripack..
Jag är väl för tidigt ute helt enkelt
#4677
Postad 25 April 2018 - 07:31
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Jag gillar inte hybridkonceptet. Istället för att stoppa in både elmotorer, batterier, en förbränningsmotor med bränsletank och allt som behövs bör man gå all in och köra på endast el. All det utrymme och vikt och pengar som frigörs när men tar bort förbränningsdelen kan man rimligtvis använda för fler batterier etc.
#4678
Postad 25 April 2018 - 10:52
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Att inte Hyundai/kia släppt någon el/hybrid variant ännu är ett mysterium.
Det har båda gjort som du säkert vet men inte i 7 sits. Mitsubishi outlander är väl typ lika stor som Santa fe, den kanske finns i 7 sits?
#4679
Postad 25 April 2018 - 11:18
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
Det har båda gjort som du säkert vet men inte i 7 sits. Mitsubishi outlander är väl typ lika stor som Santa fe, den kanske finns i 7 sits?
Outlander PHEV kommer knappt 3 mil på en laddning.
#4680
Postad 25 April 2018 - 13:01
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Outlander PHEV kommer knappt 3 mil på en laddning.
Haha, för j*vla dåligt alltså
#4681
Postad 25 April 2018 - 13:07
K1M
-
K1M
-
Lärjunge
-
-
298 inlägg
Haha, för j*vla dåligt alltså
Gäller alla PHEV idag.
#4682
Postad 25 April 2018 - 13:12
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Nej, KIA kommer ju nästan 6 mil enligt teknikens värld.

#4683
Postad 25 April 2018 - 13:14
K1M
-
K1M
-
Lärjunge
-
-
298 inlägg
Då får du ta hänsyn till att Kia eller Huyndai den inte har värmempump.
Syftade mer på J**** Dåligt. Inte exakta meter.
Redigerat av K1M, 25 April 2018 - 13:21.
#4684
Postad 25 April 2018 - 13:19
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Då får du ta hänsyn till att Kia eller Huyndai den inte har värmempump.
Det vet jag mycket väl om du då jag läst artikeln som bilden kommer ifrån. 
Måste säga att jag gillar köra på el, hoppas att det kommer komma många fler modeller i framtiden som man har ett brett urval när det är dags att byta förmånsbil om några år.
#4685
Postad 25 April 2018 - 15:35
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
Kommer nästan 45km när det är över +10C med min Passat. Under -5C kommer jag nääästan 30km.
#4686
Postad 25 April 2018 - 16:45
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Märkligt, ska byta in vår Sportage på fredag och fick redan idag papper på ägarbyte som genomförts 20 april. Säljaren erkände misstaget men samtidigt är bilen fortfarande påställd och försäkrad, men det känns lite meh ändå.
Ser dock fram emot vår nya Kia Rio GT
Redigerat av MrSpokk, 25 April 2018 - 16:46.
#4687
Postad 25 April 2018 - 17:15
Unregistered31eb059f
-
Unregistered31eb059f
-
Veteran
-
-
2085 inlägg
Det vet jag mycket väl om du då jag läst artikeln som bilden kommer ifrån. 
Måste säga att jag gillar köra på el, hoppas att det kommer komma många fler modeller i framtiden som man har ett brett urval när det är dags att byta förmånsbil om några år.
Jag hade velat få in en gammal diesel-Merca vars stapel visar hur långt den kan köra motsvarande energiåtgången för att tillverka ett enda Tesla-batteri... Det är lååååångt.
#4688
Postad 25 April 2018 - 17:40
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Turtle länkade till en artikel om det för några sidor sedan.
#4689
Postad 25 April 2018 - 18:37
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
5 års körning = 6000 mil? Vem kör så lite? 
Jag har kört 3000 mil sedan i september...
#4690
Postad 25 April 2018 - 18:43
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
Varför har man inte med tillverkningsprocessen på samtliga bilar? Känns väldigt snedvinklat.
#4691
Postad 25 April 2018 - 19:10
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
5 års körning = 6000 mil? Vem kör så lite? 
Jag har kört 3000 mil sedan i september...
Ptja jag?
Kör runt 1100 mil/år max.
#4692
Postad 25 April 2018 - 19:24
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Gäller alla PHEV idag.
Har en Kia Optima PHEV och jag kommer 55-60km på elen innan den går in hybridläge, det gäller upp till 90km/h
I motorvägsfart blirt det ca 40km.
104 mil på halv tank än så länge med 0,25 i snitt.
6D8B2E25-22B2-4A4F-9A02-968CA0C15F2C.jpeg 105.15K
0 Antal nerladdningar
9A73C184-A4F7-45DF-A938-A3A5D457D54A.jpeg 103.84K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av junkan, 25 April 2018 - 19:26.
#4693
Postad 25 April 2018 - 20:09
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Varför har man inte med tillverkningsprocessen på samtliga bilar? Känns väldigt snedvinklat.
Ja taget ur sitt sammanhang som jag nu angav bilden.  med bilden är tanken att bilen finns redan att skadan på naturen redan skedd, så är det mer miljövänligt att köpa en ny miljövänlig bil eller behålla sin gamla.
#4694
Postad 25 April 2018 - 20:20
MartinAberg
-
MartinAberg
-
Veteran
-
-
2318 inlägg
Eftersom jag inte får ha gula lampor i mitt halvljus tänkte jag skulle uppgradera bilens belysning under helgen som var genom att sätta dit Ledson Xenonlook istället.
Gick på omdömena hos Diodhuset och räknade med en lite sämre ljusbild än original, precis som alla omdömen beskrev.
Åker hemifrån på dagen och man ser ju att de lyser i lamphuset iaf, men p.g.a. dagsljus ser man ju ingen ljusbild.
Ska sedan rullat hemåt framåt kvällen och har noll ljusbild, bortsett från ljusbilden från DRL-lamporna.
Skriver ett 1-stjärnigt omdöme hos Diodhuset som fortfarande inte publicerat detta, troligtvis eftersom det är på 1 stjärna...
Får ett mail som svar med en lätt idiotförklaring om att jag säkert kommit åt en inställning och att de inte funkar med alla bilar osv.
Lite tråkigt med tanke på att jag annars alltid varit nöjd med de...
Summa summarum, akta er för https://www.diodhuse...nonlook-12v?p=2
Ja taget ur sitt sammanhang som jag nu angav bilden. med bilden är tanken att bilen finns redan att skadan på naturen redan skedd, så är det mer miljövänligt att köpa en ny miljövänlig bil eller behålla sin gamla.
Teoretiskt sett så borde en bil som är tillverkad nuförtiden vara miljövänligare tillverkad än en bil för 30 år sedan med tanke på dagens krav osv.
#4695
Postad 25 April 2018 - 20:43
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Sen att tänka på när det gäller byte av bromsbackar.
Många bilar idag måste man koppla in i en dator i samband med byte.
#4696
Postad 25 April 2018 - 20:44
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Fossila bränslen kommer att ta slut så även om elbiltekniken inte är perfekt nu så finns det ändå stor potential där och det är den vägen som verkar bäst att gå nu. Ju mer den utvecklas desto bättre kommer den att bli. Elbilarna har redan bättre prestanda, de förpestar inte luften i närområdet, de är mycket tystare, etc.
#4697
Postad 25 April 2018 - 20:44
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Teoretiskt sett så borde en bil som är tillverkad nuförtiden vara miljövänligare tillverkad än en bil för 30 år sedan med tanke på dagens krav osv.
Det stämmer säkert, dock vad som skedde för 10 eller 30 år sedan har ju redan skett och är ju inte så mycket vi kan göra åt saken.
#4698
Postad 25 April 2018 - 21:01
qahwa
-
qahwa
-
Beroende
-
-
1322 inlägg
Fast tillverkningen av batterier är "smutsig" så en t.ex. en e-Golf står på minus mot en Golf med förbränningsmotor när de lämnar fabriken.
Sen är elbilen renare, lite olika hur mycket beroende på hur elen produceras, när man kör, men elbilens livslängd är ett lite osäkert kort och batterierna är en restprodukt som behöver tas hand om sen, så vilken av de nytillverkade bilarna som har lämnat minsta avtrycket i miljön efter 20 år lär vi märka.
#4699
Postad 26 April 2018 - 07:31
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
typ
Redigerat av andreassofus, 26 April 2018 - 07:32.
#4700
Postad 26 April 2018 - 11:49
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
Många myter som florerar här, man kanske skulle släppa hörnflaggan och inte enbart lyssna på elbilsmotståndare  typ
I Sverige har vi iaf en stor del vind-och vattenkraft, så den illustrationen är inte tillämpbar för oss
Även taggad med Bilar, Bil, Car, Cars
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|