Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG OLED55B6V / 65B6V

6349 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG B6 55" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED55B6V (TV) Rapporterad 9 9.28846 (51) Inga priser
LG B6 65" 4K Ultra HD OLED - OLED65B6V (TV) 8 9.159998 (24) Inga priser
38 relaterade trådar
OLED-tv (4912 inlägg) 2 år sedan
LG G6, E6, C6 och B6 UHD HDR OLED 2016 (1744 inlägg) 2 år sedan
Besviken om byte LG OLED55B6V mot SONY KE-75XH9096 ? (2 inlägg) 4 år sedan
Allt om Dolby Vision (101 inlägg) 6 år sedan
LG OLED65B6V - problem med missfärg - garanti ärende (0 inlägg) 7 år sedan
Hjälp med setup (4 inlägg) 7 år sedan
LG OLED65B6V Ljudproblem via HDMI ARC Och Optisk (11 inlägg) 7 år sedan
Sony 55XE8505 eller LG 55SJ810V (16 inlägg) 8 år sedan
Hjälp vid val av ny TV. (7 inlägg) 8 år sedan
LG Oled65b6v IntelNUC "Ogiltig Format" Hjälp !!!!&# (12 inlägg) 8 år sedan
OLED55B6V Bytesråd (6 inlägg) 8 år sedan
LG OLED65B6V LG OLED65B7V Skillnad ? (2 inlägg) 8 år sedan
Suddig bild LG OLED 65B6V (14 inlägg) 8 år sedan
Köp av 65" hjälp (15 inlägg) 8 år sedan
Vilse i hembiodjungeln, vad ska jag välja??? (6 inlägg) 8 år sedan
65" för PC - Mediakonsumption och sport sändingar? (10 inlägg) 8 år sedan
Väggmontera Tv på gipsvägg 60 cm CC reglar (9 inlägg) 8 år sedan
Philips 55POS901F eller LG OLED55B6V (7 inlägg) 8 år sedan
Byta ut gammal Panasonic plasma. Har tydligen hänt en del.... (8 inlägg) 8 år sedan
Ny Tv 55-60" (2 inlägg) 8 år sedan
Sommarrea eller Black Friday? 55" OLED (5 inlägg) 8 år sedan
Ljusstark prisvärd 60-65 tums TV? (1 inlägg) 8 år sedan
LG OLED65B6V Ljust Sträck Över Hela Skärmen !!! Behöver hjälp (5 inlägg) 9 år sedan
LG OLED55B6V vs Samsung UE60KS7005 vs LG 65UH664v (vs Philips 65PUS7101) (2 inlägg) 9 år sedan
Välja 55” OLED istället för 65” LED? (36 inlägg) 9 år sedan
Samsung UE65KS9505 eller LG OLED65B6V (17 inlägg) 9 år sedan
OLED 4K 65" med HDR eller Led 4K 75" utan HDR? (62 inlägg) 9 år sedan
TV att köpa idag (11 inlägg) 9 år sedan
55" vs 65" OLED vs LCD | 15tusen - PS4 / Netflix (9 inlägg) 9 år sedan
LG 65B6V för 24790kr eller 65E6V för 29990kr? (10 inlägg) 9 år sedan
köpa LG OLED55B6V nu eller vänta till höst? (6 inlägg) 9 år sedan
Samsung UE65KS9005 eller LG OLED65B6V (2 inlägg) 9 år sedan
LG OLED65B6V eller LG OLED55E6V eller... (6 inlägg) 9 år sedan
LG oled55B6V " Instabilt nätverk" (5 inlägg) 9 år sedan
LG OLED eller Sony LCD? (5 inlägg) 9 år sedan
Ny tv??? (13 inlägg) 9 år sedan
Panna VT30 sönder. Vilken tv är bra nog att ersätta? (37 inlägg) 9 år sedan
Ska köpa en OLED, vilken ska jag välja? (8 inlägg) 9 år sedan

Postad 26 April 2017 - 06:57

deezel
  • deezel
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Nä, dom har 30 dagar

Då har de ändrat, står 14 dagar på sista kvittot jag har från dem. Förvisso sex månader sen men men

Postad 26 April 2017 - 07:14

KingPong
  • KingPong
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Hur är det med och spela upp nerladdade mkv/mp4 filmer/demos på Lg's 55" ?

Hört att det inte funkar eller är mkt problem?

Jag har kopplat in extern disk via usb och kört, har inte haft några problem. Jag har kört både de demos man brukar se i affärerna, samt filmer.

Postad 26 April 2017 - 15:25

MarcoPontiac
  • MarcoPontiac
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Ja, det vet jag, men Netonnet låter mig lämna tillbaka TV:n inom 30 dagar om jag inte är nöjd.

90 dagar om du är medlem.

Postad 27 April 2017 - 07:12

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

• 803 inlägg
  • 0

Fungerar ok men har aldrig fått till undertexter. Varken i .srt eller .sub format..

Postad 27 April 2017 - 08:17

xarl
  • xarl
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

http://www.lg.com/se...ort/smart-share

bland det bästa jag provat.. spelar upp 65gb filer från datorn som står i ett annat rum cia nätverkskabel direkt till tv:n, kan inte förstå hur bra denna tjänst funkar... bland det bästa med tv:n funkar med både musik film bilder osv

Postad 27 April 2017 - 19:03

Unregistereddeee1e9f
  • Unregistereddeee1e9f
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

http://www.lg.com/se...ort/smart-share

bland det bästa jag provat.. spelar upp 65gb filer från datorn som står i ett annat rum cia nätverkskabel direkt till tv:n, kan inte förstå hur bra denna tjänst funkar... bland det bästa med tv:n funkar med både musik film bilder osv

Precis något sånt jag var ute efter, för att slippa hålla på med USB osv..  Tack
Står ju även att att funkar trådlöst via wifi så det är ju ett plus med

En annan fråga.. Funkar detta väggfäste till 55"aren?

https://www.netonnet...3s/130086.5724/

Tänkte för att slippa byta/borra nya hål

Redigerat av Unregistereddeee1e9f, 27 April 2017 - 20:18.

Postad 27 April 2017 - 21:32

aeqvist87
  • aeqvist87
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0

Håller ni på med USB för att se media på tvn 2017? Dog inte det ut för 10år sedan?

Förlåt om jag verkar dryg och otrevlig, blev bara förvånad att folk fortfarande gör så :)

Postad 28 April 2017 - 02:48

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Håller ni på med USB för att se media på tvn 2017? Dog inte det ut för 10år sedan?
Förlåt om jag verkar dryg och otrevlig, blev bara förvånad att folk fortfarande gör så :)

Själv trodde jag nerladdade mkv/mp4 dog för 10 år sen... :D

Postad 28 April 2017 - 15:26

aeqvist87
  • aeqvist87
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0

haha nä, men kanske dvd-ripparna, men det finns väl något pucko som håller på med dom än också :D

Redigerat av aeqvist87, 28 April 2017 - 15:26.

Postad 28 April 2017 - 15:46

Foxxy
  • Foxxy
  • Forumräv

• 595 inlägg
  • 0

Haha lite lol på det faktiskt. 

Postad 28 April 2017 - 15:47

Unregistereddeee1e9f
  • Unregistereddeee1e9f
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Ska man inte kunna spela 4K/HDR material på youtube appen?

Jag får max HD när jag ser dessa..Går ju inte välja kvalite heller.

Sitter på 250mbit, Har jag missat nått ? :)

Postad 28 April 2017 - 15:57

Lajo
  • Lajo
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Har du begränsat det i inställningarna på Youtube kanske?

Postad 28 April 2017 - 16:11

Unregistereddeee1e9f
  • Unregistereddeee1e9f
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Har du begränsat det i inställningarna på Youtube kanske?

Nä inte på mitt youtube konto.. På youtube appen i TV'n finns ingen inställning för kvalite

Postad 29 April 2017 - 08:15

johan_saker
  • johan_saker
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0

Hej jag har problem med ljudet någon som har någon lösning??

Mitt problem är att jag har kopplat via arc och har bra ljud när ja ser på tv och spelar allt är bra då, men när jag sätter på någons av tv'n appar tex viaplay så kopplar han inte om utan fortsätter med ljudet från boxern.

hade inte det problemet på min förra tv.

Några tips lösningar

Mvh Johan

Postad 29 April 2017 - 10:52

castortroy33
  • castortroy33
  • Lärjunge

• 483 inlägg
  • 0

Som jag förstått det så klarar inte youtube appen HDR ännu. I alla fall på min LG E6. Hoppas på en uppdatering.

Postad 29 April 2017 - 17:43

Unregistered8addaf2c
  • Unregistered8addaf2c
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Materialet visas i 4k men HDR infon triggas inte av tv'n
Välj more options och skalbaggen så ser du mer info om vad appen visar.

-ld99

Postad 29 April 2017 - 18:06

castortroy33
  • castortroy33
  • Lärjunge

• 483 inlägg
  • 0

Materialet visas i 4k men HDR infon triggas inte av tv'n
Välj more options och skalbaggen så ser du mer info om vad appen visar.
-ld99

Som sagt HDR i appen på i TV:n är inte uppdaterad för HDR än. Vet att det fungerar på Samsungs modeller men inte LG än.

Postad 30 April 2017 - 08:16

Crax
  • Crax
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

hej hur gick den sen har de bytt skärmen,jag slog till på en b6 55tum i lördags och är nöjd har inte vågat kolla på test bilder för att hitta fel.vill inte bli besviken.

Så hur funkar det kommer de hem o byter skärm eller kopplar de in nått eller måste du lämna in den .

Mvh Johan

Hej,

Fick besked i fredags om att de kommer ut och byter hela enheten på plats.  :)

Grattis till din nya TV  :D

Redigerat av Crax, 30 April 2017 - 08:19.

Postad 30 April 2017 - 10:24

johan_saker
  • johan_saker
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0

Hej,

Fick besked i fredags om att de kommer ut och byter hela enheten på plats.  :)

Grattis till din nya TV  :D

Fan va bra vilken service skönt att höra du får säga hur det gick sen om de testar allt eller om de bara byter tv eller hela skiten .

Tackar Tackar  :)

Postad 30 April 2017 - 10:26

Sveos
  • Sveos
  • Forumräv

• 658 inlägg
  • 0
Jag köpte TV:n igår men har inte hunnit med att pilla eller ställa in så mycket än. Jag hann dock märka att bilden på Viasat Premium HD (fotboll) lämnade en hel del att önska, men det kanske går att rätta till?

Det jag skulle fråga nu var dock om LG:s "Magic Remote" är kompatibel med Logitech Harmony? Jag misstänker att pekandet inte fungerar, men att knappadet gör det. Kan det stämma?

Postad 30 April 2017 - 10:45

Sveos
  • Sveos
  • Forumräv

• 658 inlägg
  • 0
Och, är det någon som vet om den här TV:n stödjer "Auto Lip-sync"? Inställningen finns i min Denon-receiver, men på min förra TV (Panasonic Plasma) gjorde den inställningen varken från eller till.

Postad 30 April 2017 - 11:00

Unregistered8addaf2c
  • Unregistered8addaf2c
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Jag köpte TV:n igår men har inte hunnit med att pilla eller ställa in så mycket än. Jag hann dock märka att bilden på Viasat Premium HD (fotboll) lämnade en hel del att önska, men det kanske går att rätta till?

Det jag skulle fråga nu var dock om LG:s "Magic Remote" är kompatibel med Logitech Harmony? Jag misstänker att pekandet inte fungerar, men att knappadet gör det. Kan det stämma?

Nu är jag inte lika stort fotbolls fan som grabben men då han sitter mycket/mest och tittar på just detta och vi har allt som går att ha från comhem i ämnet fotboll inklusive just visat premium, så har jag ändå tittat på en hel del.

Och nu vet jag inte vad du du har för källa till just ditt tittande men i alla fall via ci+ och comhem så ser det enligt mig fantastiskt bra ut på min 55b6v med sista firmwaren på.

Om du kör från dekoder så finns det förstås en del att leka med, som avhandlats tidigare i tråden.

Så vad hade du tidigare för uppsättning? och vad har du för källa då/nu?

-ld99

Postad 30 April 2017 - 11:28

Sveos
  • Sveos
  • Forumräv

• 658 inlägg
  • 0

Nu är jag inte lika stort fotbolls fan som grabben men då han sitter mycket/mest och tittar på just detta och vi har allt som går att ha från comhem i ämnet fotboll inklusive just visat premium, så har jag ändå tittat på en hel del.

Och nu vet jag inte vad du du har för källa till just ditt tittande men i alla fall via ci+ och comhem så ser det enligt mig fantastiskt bra ut på min 55b6v med sista firmwaren på.

Om du kör från dekoder så finns det förstås en del att leka med, som avhandlats tidigare i tråden.

Så vad hade du tidigare för uppsättning? och vad har du för källa då/nu?

-ld99

Jag var i så fall kanske lite snabb att skriva. Jag hade fullt upp med att få upp den på väggen igår och ändrade som sagt nästan ingenting i inställningarna och jag uppdaterade inte förrän jag skulle stänga av för kvällen, så jag vet inte hur det ser ut med senaste firmware.

Jag har annars Viasat via parabol och leder allt genom min Denon-receiver.

Nästa projekt blir nu att lära mig arc som jag aldrig brytt mig om (eller om jag får dra en optisk) om jag vill kunna se på t.ex. Netflix genom TV:ns appar och få ut ljudet den vägen.

Postad 30 April 2017 - 11:45

johan_saker
  • johan_saker
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0

Jag var i så fall kanske lite snabb att skriva. Jag hade fullt upp med att få upp den på väggen igår och ändrade som sagt nästan ingenting i inställningarna och jag uppdaterade inte förrän jag skulle stänga av för kvällen, så jag vet inte hur det ser ut med senaste firmware.

Jag har annars Viasat via parabol och leder allt genom min Denon-receiver.

Nästa projekt blir nu att lära mig arc som jag aldrig brytt mig om (eller om jag får dra en optisk) om jag vill kunna se på t.ex. Netflix genom TV:ns appar och få ut ljudet den vägen.

angånde arc så kan jag rekommendera den men jag blev tvungen att ändra i förstärkaren ett par saker eftersom den inte bytte ljud automatisk när jag använde tvn's appar men det var lätt att ändra.

jag ar en sony förstärkare och det var bara att sätta ljud på auto på hdmi  :) eller passtrouh eller hur det stava

ps jag har ingen optisk kabel

Redigerat av johan_saker, 30 April 2017 - 11:46.

Postad 30 April 2017 - 12:45

Sveos
  • Sveos
  • Forumräv

• 658 inlägg
  • 0

Ursäkta om jag upplevs som om jag spammar nu, men är den inte väldigt långsam vid uppstart? Det står WebOS en mindre evighet innan de runda prickarna kommer och sedan ytterligare en stund innan bilden hoppar på?

Postad 30 April 2017 - 13:27

stekena
  • stekena
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Ursäkta om jag upplevs som om jag spammar nu, men är den inte väldigt långsam vid uppstart? Det står WebOS en mindre evighet innan de runda prickarna kommer och sedan ytterligare en stund innan bilden hoppar på?

Har bild på ett par sekunder!

Har du på quickstart eller vad det heter?

Postad 30 April 2017 - 17:45

Sveos
  • Sveos
  • Forumräv

• 658 inlägg
  • 0

Så där.

Nu har jag fått ordning på ARC (så att jag kan få ut Netflix-ljud via min Denon-receiver), men ljudet blir "bara" Dolby Digital?

TV:n startar också snabbt, tror jag. Misstänker att det tog tid sist eftersom den uppdaterat sig.

Men jag är ändå inte imponerad av hur det ser ut när jag ser på fotboll. Jag upplever spelarna som oskarpa när det är spel. I närbild och i studion ser det OK ut, men inte annars. Jag tyckte iofs inte att det var superbra den biten på min plasma som jag hade förut heller, men inte är spelarna skarpa när kameran följer öppet spel. Men det kanske är så det ska se ut. Det ser mer ut som SD-material än HD-material i alla fall.

När Viasat kör trailers och liknanande är det bättre. Jag har min TV via en Pace 865-box och jag märker ingen skillnad på om jag matar ut med 720p eller 1080i

Sen en fråga om Chromecast. Jag har en Chromecast ansluten till min receiver och när jag skulle testa lite snabbt nyss frågade den om jag ville Casta till LGOled eller till Chromecast. Betyder det att jag inte behöver min chromecast längre och att TV:n fixar det på egen hand? (Å andra sidan, när jag väl valt "Chromecast" verkar jag inte kunna byta till TV:n...? )

Postad 30 April 2017 - 17:56

blackburn_
  • blackburn_
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Så där.

Nu har jag fått ordning på ARC (så att jag kan få ut Netflix-ljud via min Denon-receiver), men ljudet blir "bara" Dolby Digital?

TV:n startar också snabbt, tror jag. Misstänker att det tog tid sist eftersom den uppdaterat sig.

Men jag är ändå inte imponerad av hur det ser ut när jag ser på fotboll. Jag upplever spelarna som oskarpa när det är spel. I närbild och i studion ser det OK ut, men inte annars. Jag tyckte iofs inte att det var superbra den biten på min plasma som jag hade förut heller, men inte är spelarna skarpa när kameran följer öppet spel. Men det kanske är så det ska se ut. Det ser mer ut som SD-material än HD-material i alla fall.

När Viasat kör trailers och liknanande är det bättre. Jag har min TV via en Pace 865-box och jag märker ingen skillnad på om jag matar ut med 720p eller 1080i

Sen en fråga om Chromecast. Jag har en Chromecast ansluten till min receiver och när jag skulle testa lite snabbt nyss frågade den om jag ville Casta till LGOled eller till Chromecast. Betyder det att jag inte behöver min chromecast längre och att TV:n fixar det på egen hand? (Å andra sidan, när jag väl valt "Chromecast" verkar jag inte kunna byta till TV:n...? )

Vilket ljudformat vill du få ut? ARC och optisk stöder inte HD-ljudformat. Slå av alla "bildförbättringsfunktioner" om du inte redan gjort det så borde fotbollen se jättebra ut. Jag kollar nästan uteslutande på fotboll på Viasat Premium och kunde inte vara mer nöjd än vad jag är med bilden.

Redigerat av blackburn_, 30 April 2017 - 17:57.

Postad 30 April 2017 - 18:04

Sveos
  • Sveos
  • Forumräv

• 658 inlägg
  • 0

Vilket ljudformat vill du få ut? ARC och optisk stöder inte HD-ljudformat. Slå av alla "bildförbättringsfunktioner" om du inte redan gjort det så borde fotbollen se jättebra ut. Jag kollar nästan uteslutande på fotboll på Viasat Premium och kunde inte vara mer nöjd än vad jag är med bilden.

Allt är avstängt... Kanske är det jag som är överdrivet kritisk, eller förväntar mig för mycket. (Som sagt tyckte jag att det var likadant på min Panasonic-plasma, och det är ju så svårt att beskriva något sådant i text).

Hockeyn på Viasat Hockey ser bättre ut.

Vad gäller ljudet så är det inte hela världen, alls, men eftersom appen Netflix sänder i HD och Ultra HD trodde jag att ljudet skulle vara DTS. Att mata ut med ARC är väl enda sättet att få TV:ns Netflix-ljud till förstärkaren? Alternativet är att jag kör via min PS4, då blir det bättre ljud, men kontrollen är omständligare och PS4:an har inte Ultra HD-utbudet.

Redigerat av Sveos, 30 April 2017 - 18:09.

Postad 30 April 2017 - 18:59

blackburn_
  • blackburn_
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Vad gäller ljudet så är det inte hela världen, alls, men eftersom appen Netflix sänder i HD och Ultra HD trodde jag att ljudet skulle vara DTS. Att mata ut med ARC är väl enda sättet att få TV:ns Netflix-ljud till förstärkaren? Alternativet är att jag kör via min PS4, då blir det bättre ljud, men kontrollen är omständligare och PS4:an har inte Ultra HD-utbudet.

DTS går att köra via ARC så om Netflix sänder i det så lär du få ut det (jag har inte Netflix så vet inte vad dom sänder i för olika format).

Postad 30 April 2017 - 19:40

Sveos
  • Sveos
  • Forumräv

• 658 inlägg
  • 0

Det verkar som om det är Dolby Digital de skickar ut. Det duger åt mig.

Postad 30 April 2017 - 21:54

Unregistereddeee1e9f
  • Unregistereddeee1e9f
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Hur streamar man bäst 4K filmer från datorn till tv'n - på en Mac? (ej apple tv)

Har provat med Usb-minne men har ingen ork att föra över/sätta i tv'n varje gång. Bra bild iaf.

Har även provat Plex, men filmerna laggar och buffrar rätt mycket. Visserligen har jag bara provat via Wifi men sitter på en 250mbit lina så borde väll ändå vara tillräckligt?

LG's egna smart share program stöder inte MacOS

Postad 01 May 2017 - 10:46

Unregistered0b884712
  • Unregistered0b884712
  • Veteran

• 1690 inlägg
  • 0
Så kom dagen då jag ska se amarican gods på amazon prime appen... då startar inte appen. Älla shiiiiiit

Postad 01 May 2017 - 11:20

prelatur
  • prelatur
  • Lärjunge

• 367 inlägg
  • 0

Så där.

Netflix har bara DD 5.1 ljud, detta stoppas in i DD+ för att få bättre kompression.

Viasat HD sänds i antingen 720p eller 1080i. 

Eftersom få boxar klarar av att skicka ut vad som kommer in så brukar den bästa vara att sätta upplösningen till 1080p50, då tappas inget på vare sig 720p eller 1080i.

Nu tror jag inte den gamla Pace boxen som du har klarar det.

Bäst bild kommer du nog att få med deras CA-Modul.

Finns ju en inspelningsbar UHD box också.

Postad 01 May 2017 - 11:26

Sveos
  • Sveos
  • Forumräv

• 658 inlägg
  • 0

Netflix har bara DD 5.1 ljud, detta stoppas in i DD+ för att få bättre kompression.

Viasat HD sänds i antingen 720p eller 1080i. 

Eftersom få boxar klarar av att skicka ut vad som kommer in så brukar den bästa vara att sätta upplösningen till 1080p50, då tappas inget på vare sig 720p eller 1080i.

Nu tror jag inte den gamla Pace boxen som du har klarar det.

Bäst bild kommer du nog att få med deras CA-Modul.

Finns ju en inspelningsbar UHD box också.

Tack.

Beställde den boxen för en timme sedan. :)

Postad 03 May 2017 - 09:35

MarcoPontiac
  • MarcoPontiac
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Nu när det finns en UHD-BD-rippar i 2160p med HDR lär vi inte se döden av mkv på ett tag.

Postad 03 May 2017 - 09:56

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

• 688 inlägg
  • 0

Nu när det finns en UHD-BD-rippar i 2160p med HDR lär vi inte se döden av mkv på ett tag.

Det finns inga rippar med HDR. Alla rippar är inspelade med capture-kort, och sån information överförs inte då.

Postad 03 May 2017 - 10:18

MarcoPontiac
  • MarcoPontiac
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Det finns inga rippar med HDR. Alla rippar är inspelade med capture-kort, och sån information överförs inte då.

Jodå, finns en del rippar med fungerande HDR. Eller så funkar HDR popupen på tvn upp utan att ripparna har HDR.

Postad 03 May 2017 - 10:57

jedijens
  • jedijens
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Dök precis upp en artikel på TorrentFreak.
https://torrentfreak...cracked-170503/

Postad 03 May 2017 - 11:23

MarcoPontiac
  • MarcoPontiac
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Dök precis upp en artikel på TorrentFreak.
https://torrentfreak...cracked-170503/

Har ju funnits rippar av UHD-bd i flera månader ute på diverse ställen. Lite old news det som står i artikeln.

Postad 03 May 2017 - 11:40

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

• 803 inlägg
  • 0

Har ju funnits rippar av UHD-bd i flera månader ute på diverse ställen. Lite old news det som står i artikeln.

Jasså, vart då? ;)

Postad 03 May 2017 - 11:41

MarcoPontiac
  • MarcoPontiac
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Jasså, vart då? ;)

Nice try ;)

Postad 03 May 2017 - 11:48

jedijens
  • jedijens
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Nope, dessa har precis som någon skrev ovanför varit inspelade med capture-kort. Det som eventuellt kommit nu är en direkt kopia från skivan.

Jämför med att filma duken på bio eller att ta själva filen med filmen direkt.

Postad 03 May 2017 - 12:00

MarcoPontiac
  • MarcoPontiac
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Nope, dessa har precis som någon skrev ovanför varit inspelade med capture-kort. Det som eventuellt kommit nu är en direkt kopia från skivan.

Jämför med att filma duken på bio eller att ta själva filen med filmen direkt.

Nej. Något komprimerat mot disken men toppkvalitet. Inkl HDR och Atmos-spåret.

Men ok. Vi lämnar det ungefär där.

Postad 04 May 2017 - 10:06

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

• 1201 inlägg
  • 0

Beställde Xbox One S 500gb inkl Forza Horizon 3 från CDON i fredags för snorbilliga pengar.

SJUKT snyggt spel på 65" B6. HDR-bilden är bättre än verkligheten  :wub:

Postad 04 May 2017 - 10:21

Sveos
  • Sveos
  • Forumräv

• 658 inlägg
  • 0

En kanske dum fråga, men jag har inte riktigt haft tid att sätta mig in i allting än. Är HDR något man behöver slå på eller om TV:n tar emot en HDR-signal så blir det HDR? Hur vet jag det?

Postad 04 May 2017 - 11:23

Chamber
  • Chamber
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

En kanske dum fråga, men jag har inte riktigt haft tid att sätta mig in i allting än. Är HDR något man behöver slå på eller om TV:n tar emot en HDR-signal så blir det HDR? Hur vet jag det?

De går igång av sig själv vid Netflix tex om du kör via tv-appen och det poppar upp till höger. Men aktivera även ultra hd deep color för de portarna du har en 4k-källa inkopplad i. http://www.ljudochbi...oads/LG-HDR.jpg

Postad 04 May 2017 - 11:57

Sveos
  • Sveos
  • Forumräv

• 658 inlägg
  • 0

De går igång av sig själv vid Netflix tex om du kör via tv-appen och det poppar upp till höger. Men aktivera även ultra hd deep color för de portarna du har en 4k-källa inkopplad i. http://www.ljudochbi...oads/LG-HDR.jpg

Tack. Jag ska kika på det hemma.

Postad 04 May 2017 - 16:45

Foxxy
  • Foxxy
  • Forumräv

• 595 inlägg
  • 0

Nu har Elgiganten fått in +25 exemplar på deras hemsida av 65"-modellen. Mediamarkt har +5 i på lagret. Lite märkligt kan jag tycka att man köper in ex av förra årets modell...

B7 och C7-modellen har man mycket av, +50 ex var. Men de är orimligt dyra på 55k-60k. Kan inte vara någon som köper en OLED idag för dem pengarna. 

Undrar om man planerar en prissänkning.... vore en dröm om B6 dök ner till 20k.

Redigerat av Foxxy, 04 May 2017 - 16:47.

Postad 04 May 2017 - 19:28

johan_saker
  • johan_saker
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0

Hej en fråga vad är bästa sättet att tvätta av tv'n ??? :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.