Ăr det inte dags att stĂ€nga den hĂ€r trĂ„den permanent och fortsĂ€tta i nya?
IsÄfall vilka trÄdar Martin? finns ca3-4st just nu...vÀlj de som passar bÀst alla.
Sökningen pÄgÄr
Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
|
Postad 15 March 2007 - 17:25
IsÄfall vilka trÄdar Martin? finns ca3-4st just nu...vÀlj de som passar bÀst alla. Postad 15 March 2007 - 17:35
tycker det spÄrar pÄ fel hÄll. lugna er nu sÄ dem inte stÀnger trÄden.
Postad 15 March 2007 - 17:45 Förslag! Vi lÄter majoriteten avgör det hÀr: https://www.minhembi...T&f=34&t=152248 Postad 15 March 2007 - 18:46
Har tyvÀrr avbokat den nu Postad 15 March 2007 - 21:03 En ny berÀkning. Blu-ray: 1858 (6 filmer pÄ top-10 listan) HD DVD: 1992 (4 filmer pÄ top-10 listan) SÄ nu leder Blu-ray Àven i Europa!!! Postad 15 March 2007 - 21:10 En ny berÀkning. Och det Àr före PS3 slÀppet Postad 15 March 2007 - 21:39 Axelmusic sÀljer inte (Àn sÄ lÀnge) Europeiska Blu-ray filmer. SÄ deras försÀljningsstatistik sÀger i princip ingenting om hur Blu-ray och HD DVD sÀljer i Europa... Postad 15 March 2007 - 21:53 Axelmusic sÀljer inte (Àn sÄ lÀnge) Europeiska Blu-ray filmer. SÄ deras försÀljningsstatistik sÀger i princip ingenting om hur Blu-ray och HD DVD sÀljer i Europa... 1) HD-DVDn har inga regioner 2)Hur mycket kan det var 60-70% av Blu-ray filmerna Àr inte regionslÄsta. SÄ nÄgonting sÀger *http://www.axelmusic.dk/index_fab.php det gÄr o bestÀlla EU HD-DVD o Blu-ray filmer via Axel DK...samma företag som com. Redigerat av diabolo, 15 March 2007 - 21:58. Postad 15 March 2007 - 21:59
Nu sÄ har jag gjort sÄ hÀr:
Denna trÄden flyttas till Off-Topic, och hÀr kan ni fortsÀtta era Àndlösa krig mot varandra. Dock gÀller fortfarande forumets regler och personpÄhopp kommer inte att tillÄtas. För lite seriösare frÄgor och undringar om respektive format tog jag dessa tvÄ trÄdar som Addex skapat. Stora Blu-ray trÄden Stora HD DVD trÄden Att fan-boys frÄn nÄgon sida gÄr in och saboterar i trÄdarna kommer inte tolereras, slÄss fÄr ni göra i den hÀr trÄden. Postad 15 March 2007 - 22:01
PERFEKT Postad 15 March 2007 - 22:02 Visst Àr det sÄ, men Axelmusic anger alla amerikanska Blu-ray filmer som region 1 (=A). Vilket gör det mycket svÄrare och mer riskablet att köpa dÀrifrÄn. Amazon.co.uk anger tydligt vilken region en viss Blu-ray film tillhör. Axelmusic torde fÄ mycket fler Blu-ray kunder ifall de gav bÀttre produktinformation...Axelmusic sÀljer inte (Àn sÄ lÀnge) Europeiska Blu-ray filmer. SÄ deras försÀljningsstatistik sÀger i princip ingenting om hur Blu-ray och HD DVD sÀljer i Europa... Redigerat av random111, 15 March 2007 - 22:12. Postad 15 March 2007 - 22:06 Visst Àr det sÄ, men Axelmusic anger alla amerikanska Blu-ray filmer som region 1 (=A). Vilket gör det mycket svÄrare och mer riskablet att köpa dÀrifrÄn. Amazon.co.uk anger tydligt vilken region en viss Blu-ray film tillhör. Axelmusic torde fÄ mycket fler Blu-ray kunder ifall de gav bÀttre produktinformation...1) HD-DVDn har inga regioner 2)Hur mycket kan det var 60-70% av Blu-ray filmerna Àr inte regionslÄsta. SÄ nÄgonting sÀger Du missade att axelmusic dk sÀljer region b Blu-ray filmer men snart min vÀn random kommer vi inte kunna ha de hÀr diskussionerna pga den hÀr First Total HD Combo Discs Could Be Ready by Early Summer Warner, HBO, and New Line ÀnsÄlÀnge n more to come Postad 15 March 2007 - 22:14 Varför skulle köpen frÄn Amazon.dk ingÄ i statistiken frÄn Axelmusic.com? Varför ange de Axelmusic.com i samband med statistiken tror du? Finns motsvarande statistik pÄ Axelmusik.dk? Postad 15 March 2007 - 22:17 Varför skulle köpen frÄn Amazon.dk*? ingÄ i statistiken frÄn Axelmusic.com? Varför ange de Axelmusic.com i samband med statistiken tror du? Finns motsvarande statistik pÄ Axelmusik.dk? Samma företag+ingen som har sagt nÄgot om statisktiken(ville bara pÄpeka att de sÀljer region B blu-ray filmer)...men som jag sa...THD Àr pÄ vÀg o avsluta formatkriget, sen om man gillar det eller inte Àr ju en annan historia. Redigerat av diabolo, 16 March 2007 - 05:34. Postad 15 March 2007 - 22:24 PÄ samma sÀtt som Amazon.com och Amazon.co.uk Àr samma företag, menar du? Det argumentet rÀcker tyvÀrr inte.Varför skulle köpen frÄn Amazon.dk*? ingÄ i statistiken frÄn Axelmusic.com? Varför ange de Axelmusic.com i samband med statistiken tror du? Finns motsvarande statistik pÄ Axelmusik.dk? Och vem tusan vill köpa HD DVD versionen av en film till en Blu-ray spelare? Hur korkat Àr inte det? De som har Blu-ray spelare vill att Warner ska anvÀnda hela Blu-rays potential (50GB) till deras filmer! Redigerat av random111, 15 March 2007 - 22:27. Postad 15 March 2007 - 22:27
FörlÀnga formatkriget? Mja kanske... men avsluta? njaaa Jag tror inte att jag kommer köpa THD filmerna, dÄ köper jag hellre frÄn Japan. Marknaden för THD i Japan Àr nog extremt liten. Postad 15 March 2007 - 22:33
Som jag sa, THD+ combo spelare kommer att avsluta formatkriget...sen om man inte gillar det Àr en helt annan historia
Postad 15 March 2007 - 22:54
Ja, om alla tÀnkte anvÀnda THD sÄ visst. Men sÄ Àr inte fallet eller hur? Njaaa, jag Àr inte övertygad, och det beror inte pÄ om jag gillar det eller inte Postad 15 March 2007 - 22:58
Vi fÄr se hur det blir om nÄgra mÄnader...men du tÀnker inte hoppa över o köpa filmer som 300, Lord Of the Rings trilogy, Matrix trilogyn, Harry Potter filmerna mm Postad 15 March 2007 - 23:04
Finns det nÄgra uppgifter pÄ vad en Total HD Combo Disc kommer att kosta jÀmnfört med HD DVD och Blu-rey ?
Som det Àr nu sÄ kostar en HD DVD Combo i runda slÀngar 5-7 $ mer Àn en vanlig HD DVD, Àr det rimligt att tro att det Àr dÀr priset för en Total HD Combo Disc inledningsvis kommer att hamna ? Postad 15 March 2007 - 23:05
Jag vet inte, fÄr bestÀmma mig dÄ. Som jag sa, varför skulle dom slÀppa THD i Japan? Snacka om meningslöst. Förhoppningsvis kan man importera "vanliga" versioner. Postad 15 March 2007 - 23:06
Vad jag vet sÄ Àr inget pris satt, men jag gissar pÄ $40-45. Postad 15 March 2007 - 23:24
En massproduktion kommer att ge relativ lÄga priser...sÄ det blir typ samma pris som en HD-DVD/DVD combo "Unveiled back in January at CES, Warner's Total HD format is the studio's proposed solution to the ongoing next-gen format war, offering a Blu-ray version on one side of the disc, and an HD DVD versionnon the other. The studio has said that the combo discs would be compatible with all Blu-ray and HD DVD players, and would retail for little more than current single-format releases"http://hddvd.highdef...arly_Summer/521 Why Warner's Total Hi Def Disc (THD) is Good for Consumers "In addition to Warner, both HBO and New Line studios have pledged their support to the new format, and new THD titles should be coming out in the second half of 2007. When queried directly, a New Line executive hinted that the popular "Lord of the Rings" series may be an early title on the new format ("it's a high priority title for us" were his exact words). And that is what I believe will lead to success of high definition discs in general - the availability of popular movies in high definition. In terms of the specifics, Warner said there is no reason to believe that they will have any storage limitations over and above the standard limitations of "pure" BD and HD-DVD discs. In other words, a single THD disc with a 30 GB HD-DVD side and a 50 GB Blu-Ray side is perfectly feasible." Redigerat av diabolo, 16 March 2007 - 05:41. Postad 15 March 2007 - 23:27
Beror pÄ vem som har filmrÀttigheterna i Japan Postad 15 March 2007 - 23:35
Jag menade inte sÄ, Jag tror inte att THD markanden har nÄgon potential öht dÀr, sen spelar det ingen roll om det Àr Warner som har rÀttigheterna eller inte. Dom gör bort sig totalt om dom slÀpper THD dÀr. Redigerat av Unregistered992, 15 March 2007 - 23:37. Postad 15 March 2007 - 23:40
We will see, ha tÄlamod...det brukar jag ha THD Àr kompatibel med med bÀgge formaten...sÄ varför skulle inte japanerna köpa de filmerna om de inte har nÄgot annat alternativ? Redigerat av diabolo, 15 March 2007 - 23:46. Postad 15 March 2007 - 23:56
HD DVD marknaden Àr obefintlig i Japan, jag ser bara inte hur det ska kunna funka... Om jag nu tÀnker pÄ mig sjÀlv sÄ Àr detta förjÀvligt, jag hatar idén med combos och det Àr en stoooor anledning till varför jag inte vill att HD DVD ska vinna, lik förbannat sÄ trackar dom pÄ mig ett annat combo format. NÀ, jag tror jag hyr eller lÄnar filmerna isf. Postad 16 March 2007 - 00:28
Smaken Àr som baken Postad 16 March 2007 - 01:45
Stöd HD DVD formatet, köp filmer frÄn amazon den 15 april i Är.
http://crave.cnet.co...-9697601-1.html Postad 16 March 2007 - 05:29
Redigerat av diabolo, 16 March 2007 - 05:44. Postad 16 March 2007 - 11:10
*edit* citerade ett gammal inlÀgg av misstag...berodde nog pÄ att trÄden flyttats.
Redigerat av Unregistered4b026b86, 16 March 2007 - 13:15. Postad 16 March 2007 - 12:18 Blu-ray filmer gÄr ocksÄ att fÄ tag i till bÀttre priser, spannet för Bà DE Blu-ray och HD DVD filmer ligger ifrÄn 20-40USD ungefÀr (dÀr Àldre filmer och "mindre" filmer ligger pÄ drygt 20USD och fÀrska storfilmer oftast ligger pÄ 30-40USD).Var har du fÄtt de priserna pÄ BD-filmer ifrÄn? Du inser att du citerat ett inlÀgg frÄn 5:e April 2006? Postad 16 March 2007 - 12:21 Blu-ray filmer gÄr ocksÄ att fÄ tag i till bÀttre priser, spannet för Bà DE Blu-ray och HD DVD filmer ligger ifrÄn 20-40USD ungefÀr (dÀr Àldre filmer och "mindre" filmer ligger pÄ drygt 20USD och fÀrska storfilmer oftast ligger pÄ 30-40USD).Var har du fÄtt de priserna pÄ BD-filmer ifrÄn? Ska vi börja citera 1 Är gamla inlÀgg nu oxÄ, Àr inte trÄden lÄng nog??? SÄhÀr tycker UndaC om HD-XE1 idag... Omdöme Redigerat av thetias, 16 March 2007 - 12:26. Postad 16 March 2007 - 12:59
En kvalitetsprodukt...
review Toshiba HD XA-2
Postad 16 March 2007 - 13:09 Oooooppps, nÀ det gjorde jag inte...varför hamnade jag dÀr plötsligt...hmmm stryker sÄ mycket jag kan Postad 16 March 2007 - 13:43 NÄgra smÄ anvÀndar glitchar finns det fortfarande sÄ klart, men Toshiba har redan slÀppt firmware uppdateringar till E1 och XE1 sÄ man verkar ju supporta sina kunder. Dom som har köpt dom första Blu-ray spelarna verkar ju dÀremot kunna kyssa framtida funktioner bye bye: Alla nu befintliga spelare Àr av version 1.0 (utom PS3) och dom kommer enligt denna kÀlla att betraktas som "obsolete" fom juni 2007 "1.0 This is the basic profile that all current players are based on. Players based on this profile are only required to have 64 KB (0.064 MB) of application data area storage.[2] However all players in this category will be considered obsolete after June 2007, when profile 1.1 becomes mandatory, since they will be unable to handle all interactive features that new disks released after this date will contain. They will still however be able to play the main feature of the disk as they do now." http://en.wikipedia....lu-ray#Profiles Postad 16 March 2007 - 13:50
NÀr det gÀller BILD kvaliten sÄ Àr det vÀl bara 24fps hanteringen som saknas, och det har man ju lovat ska komma.
Annars kan du fĂ„ nĂ„gra andra recensioner hĂ€r: OM HD-E1: "But surprisingly it wasnât the HD DVD playback that impressed me the most with this player, it was the standard DVD playback. The HD-E1 will upscale standard DVDs to 1080i and the results are very, very impressive â so much so that Benny actually thought I was watching an HD DVD, when in fact I was watching a standard DVD. Of course when I switched to an HD DVD disc he could clearly tell the difference, but what this player can do with your existing DVD collection is nothing short of staggering. Obviously the quality of the upscaled image is dependant on the source disc, but I found that even poor quality DVDs looked considerably better when played back on the HD-E1. Feed this player a good print though, and the result is very special. I fired up the three disc Special Edition of Black Hawk Down and was completely blown away by the resultant images. Watching the helicopters fly over the coast on their way to the doomed incursion looked breathtaking â hopefully this will make up for the fact that the high definition release of Black Hawk Down is Blu-ray bound." http://www.trustedre...D-DVD-Player/p1 OM HD-XE1 Das dreidimensionale, ĂŒber alle MaĂen plastische Bild zieht das Auditorium voll und ganz in seinen Bann. Gerade bei hochwertigen HD DVDs wird somit ein Bildeindruck erzielt, dem die aktuell auf dem Markt befindlichen Blu-ray-Konkurrenzplayer hinterherhinken. Babelfishad: The three-dimensional, exceedingly plastic picture draws the auditory fully and completely into its spell. Straight with high-quality hp DVDs is thus obtained a picture impression, to which the Blu ray Konkurrenzplayer up-to-date at the market present lags behind. http://www.areadvd.d...HD-XE1_01.shtml Eller vĂ„r egen TheSmisker: âSĂ„... Imorse var det dags för ett eldprov. Min sons hunger efter Tomas-tĂ„gets Ă€ventyr mĂ€ttades som vanligt för att man ska kunna fĂ„ lite sovmorgon, men nu satt jag uppe med honom för att se hur dessa scheisse-konverteringar ser ut. Enormt hur ReonVX-chippet jobbar för att stĂ€da upp i bilden. Sant, du kan inte göra en Ferarri av en Fiat, men den jobbar hĂ„rt med vad den har. Klart bĂ€ttre SlĂ€ngde in Cars sedan FĂ€rgerna, skĂ€rpan (kör edge-enhancement steg2, 1080i) och trycket Ă€r mĂ€ktigt. Hade Denons 3910 innan och det gĂ„r inte att jĂ€mföra.â Jag har för övrigt inte sagt att spelarna Ă€r perfekta (framför allt anvĂ€ndbarheten kan förbĂ€ttras)....bara att dom Ă€r minst lika bra bild som dom dyrare Blu-ray spelarna (eller inte sĂ€mre om du föredrar det) Postad 16 March 2007 - 16:21
Sony BDP-S1 Firmware upgrade v1.55 Firmware fÄr ju Àven BD spelarna iofsig. Men jag sÀger inte emot, jag kommer inte köpa nÄgon BD spelare Ànnu. Det blir PS3 tills alla funktioner har satt sig som standard. DVD uppspelning Àr jag inte intresserad av sjÀlv dÄ jag knappt köpt nÄgra filmer efter att jag fick höra talas om DVHS och HD, har vÀntat i 10 Är kÀnns det som. Postad 16 March 2007 - 17:05
Samma hÀr, mina DVD filmer kan man nog rÀkna pÄ ena handen Postad 16 March 2007 - 17:13
Jag har varit uppriktigt förvÄnad över hur lÀnge man skall fÄ vÀnta pÄ att fÄ bra bild och ljud. Helt otroligt att det ska ta sÄ lÄng tid som det gjort/gör! DolbyDigital har ju alltid sugit stenhÄrt tex, med extremt fÄ undantag. Redigerat av thetias, 16 March 2007 - 17:14. Postad 16 March 2007 - 19:12
Om jag ska bli imponerad av Blu-ray sÄ fÄr dom komma upp med en skiva som rymmer 1 TB och som man kan brÀnna pÄ under 1 h.
Postad 16 March 2007 - 20:41
Ehh mjaha?? Om jag ska bli impad av HD DVD sÄ fÄr dom köra TL51 i 1.5x sÄ man kan dra pÄ med lite bitrate, lyckas dra till sig FOX och Disney, och slutligen skippa dom kassa combo-skivorna. Kommer nÄgot av detta att hÀnda? Knappast Postad 16 March 2007 - 21:05
Fast jag hörde att Fox ska börja köra med THD muahahaha Postad 16 March 2007 - 21:10
Och jag har hört att Universal kommer att köra THD Postad 16 March 2007 - 21:11
Perfekt...sen Àr det SONYs tur Postad 16 March 2007 - 21:16
Nu har jag testar nÄgra Blu-Ray filmer och kan bara sÀga att HD-DVD filmerna har mindre brus i bilden. Tycker faktist att HD-DVD har bÀttre bild hemma hos mig. Har en Pioneer 506 plasma.
Har ej jÀmnfört samma film men har testat Kingdom of Heaven, Black Hawk Down och Crank pÄ Blu Ray med min inköpta region A PS3. Tycker att en del HD-DVD filmer med en HD-A1 spöar Blu-Ray t.ex. King Kong och Hulken.... Postad 16 March 2007 - 21:19
HD-A1 Àr kungen Redigerat av diabolo, 17 March 2007 - 05:09. Postad 17 March 2007 - 13:22
Alison Casey, who analyzes consumer trends for London-based Understanding & Solutions, predicts that retailers will pull the plug on HD DVD sometime next year.
Ja, vad sÀger man, jag sjÀlv förutspÄr att molnen kommer att bli fluffigare sommartid http://www.nypost.co...nick.htm?page=1 Postad 17 March 2007 - 15:18
Bara det Àr minnst lika bra ljud och bild transfers och masters m.m. med MPEG4 och LPCM ljud i 5.1, 96KHz och 24bitars kvantisering pÄ BD versionen. Det kan ju faktiskt vara en nÄgot bÀttre master pÄ ljudet i allfall dÄ LPCM har mycket högre kapacitet gentemot Dolby Digital + som de flesta HD-DVD utgÄvor envisas med att anvÀnda, Àven om inga sÄ kallade "sorroundrecivers" idag klarar av att leverera den fulla kapaciteten hos lossless kodat PCM, 24/96(192) ljud sÄ skall inte det drabba mig som konsument nÀr jag tittar pÄ filmer i framtiden som jag köper i dagslÀget, detsamma gÀller bilden dÄ bildvisarna antagligen ocksÄ kommer att ha blivigt mycket bÀttre!! Redigerat av Isaac, 17 March 2007 - 15:29. 2 anvÀndare lÀser detta Àmne0 medlemmar, 2 gÀster, 0 anonyma medlemmar |