Är det inte dags att stänga den här tråden permanent och fortsätta i nya?
Isåfall vilka trådar Martin? finns ca3-4st just nu...välj de som passar bäst alla.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 15 March 2007 - 17:25
Isåfall vilka trådar Martin? finns ca3-4st just nu...välj de som passar bäst alla. Postad 15 March 2007 - 17:45 Förslag! Vi låter majoriteten avgör det här: https://www.minhembi...T&f=34&t=152248 Postad 15 March 2007 - 18:46
Har tyvärr avbokat den nu Postad 15 March 2007 - 21:03 En ny beräkning. Blu-ray: 1858 (6 filmer på top-10 listan) HD DVD: 1992 (4 filmer på top-10 listan) Så nu leder Blu-ray även i Europa!!! Postad 15 March 2007 - 21:10 En ny beräkning. Och det är före PS3 släppet Postad 15 March 2007 - 21:39 Axelmusic säljer inte (än så länge) Europeiska Blu-ray filmer. Så deras försäljningsstatistik säger i princip ingenting om hur Blu-ray och HD DVD säljer i Europa... Postad 15 March 2007 - 21:53 Axelmusic säljer inte (än så länge) Europeiska Blu-ray filmer. Så deras försäljningsstatistik säger i princip ingenting om hur Blu-ray och HD DVD säljer i Europa... 1) HD-DVDn har inga regioner 2)Hur mycket kan det var 60-70% av Blu-ray filmerna är inte regionslåsta. Så någonting säger *http://www.axelmusic.dk/index_fab.php det går o beställa EU HD-DVD o Blu-ray filmer via Axel DK...samma företag som com. Redigerat av diabolo, 15 March 2007 - 21:58. Postad 15 March 2007 - 21:59
Nu så har jag gjort så här:
Denna tråden flyttas till Off-Topic, och här kan ni fortsätta era ändlösa krig mot varandra. Dock gäller fortfarande forumets regler och personpåhopp kommer inte att tillåtas. För lite seriösare frågor och undringar om respektive format tog jag dessa två trådar som Addex skapat. Stora Blu-ray tråden Stora HD DVD tråden Att fan-boys från någon sida går in och saboterar i trådarna kommer inte tolereras, slåss får ni göra i den här tråden. Postad 15 March 2007 - 22:01
PERFEKT Postad 15 March 2007 - 22:02 Visst är det så, men Axelmusic anger alla amerikanska Blu-ray filmer som region 1 (=A). Vilket gör det mycket svårare och mer riskablet att köpa därifrån. Amazon.co.uk anger tydligt vilken region en viss Blu-ray film tillhör. Axelmusic torde få mycket fler Blu-ray kunder ifall de gav bättre produktinformation...Axelmusic säljer inte (än så länge) Europeiska Blu-ray filmer. Så deras försäljningsstatistik säger i princip ingenting om hur Blu-ray och HD DVD säljer i Europa... Redigerat av random111, 15 March 2007 - 22:12. Postad 15 March 2007 - 22:06 Visst är det så, men Axelmusic anger alla amerikanska Blu-ray filmer som region 1 (=A). Vilket gör det mycket svårare och mer riskablet att köpa därifrån. Amazon.co.uk anger tydligt vilken region en viss Blu-ray film tillhör. Axelmusic torde få mycket fler Blu-ray kunder ifall de gav bättre produktinformation...1) HD-DVDn har inga regioner 2)Hur mycket kan det var 60-70% av Blu-ray filmerna är inte regionslåsta. Så någonting säger Du missade att axelmusic dk säljer region b Blu-ray filmer men snart min vän random kommer vi inte kunna ha de här diskussionerna pga den här First Total HD Combo Discs Could Be Ready by Early Summer Warner, HBO, and New Line änsålänge n more to come Postad 15 March 2007 - 22:14 Varför skulle köpen från Amazon.dk ingå i statistiken från Axelmusic.com? Varför ange de Axelmusic.com i samband med statistiken tror du? Finns motsvarande statistik på Axelmusik.dk? Postad 15 March 2007 - 22:17 Varför skulle köpen från Amazon.dk*? ingå i statistiken från Axelmusic.com? Varför ange de Axelmusic.com i samband med statistiken tror du? Finns motsvarande statistik på Axelmusik.dk? Samma företag+ingen som har sagt något om statisktiken(ville bara påpeka att de säljer region B blu-ray filmer)...men som jag sa...THD är på väg o avsluta formatkriget, sen om man gillar det eller inte är ju en annan historia. Redigerat av diabolo, 16 March 2007 - 05:34. Postad 15 March 2007 - 22:24 På samma sätt som Amazon.com och Amazon.co.uk är samma företag, menar du? Det argumentet räcker tyvärr inte.Varför skulle köpen från Amazon.dk*? ingå i statistiken från Axelmusic.com? Varför ange de Axelmusic.com i samband med statistiken tror du? Finns motsvarande statistik på Axelmusik.dk? Och vem tusan vill köpa HD DVD versionen av en film till en Blu-ray spelare? Hur korkat är inte det? De som har Blu-ray spelare vill att Warner ska använda hela Blu-rays potential (50GB) till deras filmer! Redigerat av random111, 15 March 2007 - 22:27. Postad 15 March 2007 - 22:27
Förlänga formatkriget? Mja kanske... men avsluta? njaaa Jag tror inte att jag kommer köpa THD filmerna, då köper jag hellre från Japan. Marknaden för THD i Japan är nog extremt liten. Postad 15 March 2007 - 22:33
Som jag sa, THD+ combo spelare kommer att avsluta formatkriget...sen om man inte gillar det är en helt annan historia
Postad 15 March 2007 - 22:54
Ja, om alla tänkte använda THD så visst. Men så är inte fallet eller hur? Njaaa, jag är inte övertygad, och det beror inte på om jag gillar det eller inte Postad 15 March 2007 - 22:58
Vi får se hur det blir om några månader...men du tänker inte hoppa över o köpa filmer som 300, Lord Of the Rings trilogy, Matrix trilogyn, Harry Potter filmerna mm Postad 15 March 2007 - 23:04
Finns det några uppgifter på vad en Total HD Combo Disc kommer att kosta jämnfört med HD DVD och Blu-rey ?
Som det är nu så kostar en HD DVD Combo i runda slängar 5-7 $ mer än en vanlig HD DVD, är det rimligt att tro att det är där priset för en Total HD Combo Disc inledningsvis kommer att hamna ? Postad 15 March 2007 - 23:05
Jag vet inte, får bestämma mig då. Som jag sa, varför skulle dom släppa THD i Japan? Snacka om meningslöst. Förhoppningsvis kan man importera "vanliga" versioner. Postad 15 March 2007 - 23:06
Vad jag vet så är inget pris satt, men jag gissar på $40-45. Postad 15 March 2007 - 23:24
En massproduktion kommer att ge relativ låga priser...så det blir typ samma pris som en HD-DVD/DVD combo "Unveiled back in January at CES, Warner's Total HD format is the studio's proposed solution to the ongoing next-gen format war, offering a Blu-ray version on one side of the disc, and an HD DVD versionnon the other. The studio has said that the combo discs would be compatible with all Blu-ray and HD DVD players, and would retail for little more than current single-format releases"http://hddvd.highdef...arly_Summer/521 Why Warner's Total Hi Def Disc (THD) is Good for Consumers "In addition to Warner, both HBO and New Line studios have pledged their support to the new format, and new THD titles should be coming out in the second half of 2007. When queried directly, a New Line executive hinted that the popular "Lord of the Rings" series may be an early title on the new format ("it's a high priority title for us" were his exact words). And that is what I believe will lead to success of high definition discs in general - the availability of popular movies in high definition. In terms of the specifics, Warner said there is no reason to believe that they will have any storage limitations over and above the standard limitations of "pure" BD and HD-DVD discs. In other words, a single THD disc with a 30 GB HD-DVD side and a 50 GB Blu-Ray side is perfectly feasible." Redigerat av diabolo, 16 March 2007 - 05:41. Postad 15 March 2007 - 23:27
Beror på vem som har filmrättigheterna i Japan Postad 15 March 2007 - 23:35
Jag menade inte så, Jag tror inte att THD markanden har någon potential öht där, sen spelar det ingen roll om det är Warner som har rättigheterna eller inte. Dom gör bort sig totalt om dom släpper THD där. Redigerat av Unregistered992, 15 March 2007 - 23:37. Postad 15 March 2007 - 23:40
We will see, ha tålamod...det brukar jag ha THD är kompatibel med med bägge formaten...så varför skulle inte japanerna köpa de filmerna om de inte har något annat alternativ? Redigerat av diabolo, 15 March 2007 - 23:46. Postad 15 March 2007 - 23:56
HD DVD marknaden är obefintlig i Japan, jag ser bara inte hur det ska kunna funka... Om jag nu tänker på mig själv så är detta förjävligt, jag hatar idén med combos och det är en stoooor anledning till varför jag inte vill att HD DVD ska vinna, lik förbannat så trackar dom på mig ett annat combo format. Nä, jag tror jag hyr eller lånar filmerna isf. Postad 16 March 2007 - 00:28
Smaken är som baken Postad 16 March 2007 - 01:45
Stöd HD DVD formatet, köp filmer från amazon den 15 april i år.
http://crave.cnet.co...-9697601-1.html Postad 16 March 2007 - 05:29
Redigerat av diabolo, 16 March 2007 - 05:44. Postad 16 March 2007 - 11:10
*edit* citerade ett gammal inlägg av misstag...berodde nog på att tråden flyttats.
Redigerat av Unregistered4b026b86, 16 March 2007 - 13:15. Postad 16 March 2007 - 12:18 Blu-ray filmer går också att få tag i till bättre priser, spannet för BÅDE Blu-ray och HD DVD filmer ligger ifrån 20-40USD ungefär (där äldre filmer och "mindre" filmer ligger på drygt 20USD och färska storfilmer oftast ligger på 30-40USD).Var har du fått de priserna på BD-filmer ifrån? Du inser att du citerat ett inlägg från 5:e April 2006? Postad 16 March 2007 - 12:21 Blu-ray filmer går också att få tag i till bättre priser, spannet för BÅDE Blu-ray och HD DVD filmer ligger ifrån 20-40USD ungefär (där äldre filmer och "mindre" filmer ligger på drygt 20USD och färska storfilmer oftast ligger på 30-40USD).Var har du fått de priserna på BD-filmer ifrån? Ska vi börja citera 1 år gamla inlägg nu oxå, är inte tråden lång nog??? Såhär tycker UndaC om HD-XE1 idag... Omdöme Redigerat av thetias, 16 March 2007 - 12:26. Postad 16 March 2007 - 12:59
En kvalitetsprodukt...
review Toshiba HD XA-2
Postad 16 March 2007 - 13:09 Oooooppps, nä det gjorde jag inte...varför hamnade jag där plötsligt...hmmm stryker så mycket jag kan Postad 16 March 2007 - 13:43 Några små användar glitchar finns det fortfarande så klart, men Toshiba har redan släppt firmware uppdateringar till E1 och XE1 så man verkar ju supporta sina kunder. Dom som har köpt dom första Blu-ray spelarna verkar ju däremot kunna kyssa framtida funktioner bye bye: Alla nu befintliga spelare är av version 1.0 (utom PS3) och dom kommer enligt denna källa att betraktas som "obsolete" fom juni 2007 "1.0 This is the basic profile that all current players are based on. Players based on this profile are only required to have 64 KB (0.064 MB) of application data area storage.[2] However all players in this category will be considered obsolete after June 2007, when profile 1.1 becomes mandatory, since they will be unable to handle all interactive features that new disks released after this date will contain. They will still however be able to play the main feature of the disk as they do now." http://en.wikipedia....lu-ray#Profiles Postad 16 March 2007 - 13:50
När det gäller BILD kvaliten så är det väl bara 24fps hanteringen som saknas, och det har man ju lovat ska komma.
Annars kan du få några andra recensioner här: OM HD-E1: "But surprisingly it wasn’t the HD DVD playback that impressed me the most with this player, it was the standard DVD playback. The HD-E1 will upscale standard DVDs to 1080i and the results are very, very impressive – so much so that Benny actually thought I was watching an HD DVD, when in fact I was watching a standard DVD. Of course when I switched to an HD DVD disc he could clearly tell the difference, but what this player can do with your existing DVD collection is nothing short of staggering. Obviously the quality of the upscaled image is dependant on the source disc, but I found that even poor quality DVDs looked considerably better when played back on the HD-E1. Feed this player a good print though, and the result is very special. I fired up the three disc Special Edition of Black Hawk Down and was completely blown away by the resultant images. Watching the helicopters fly over the coast on their way to the doomed incursion looked breathtaking – hopefully this will make up for the fact that the high definition release of Black Hawk Down is Blu-ray bound." http://www.trustedre...D-DVD-Player/p1 OM HD-XE1 Das dreidimensionale, über alle Maßen plastische Bild zieht das Auditorium voll und ganz in seinen Bann. Gerade bei hochwertigen HD DVDs wird somit ein Bildeindruck erzielt, dem die aktuell auf dem Markt befindlichen Blu-ray-Konkurrenzplayer hinterherhinken. Babelfishad: The three-dimensional, exceedingly plastic picture draws the auditory fully and completely into its spell. Straight with high-quality hp DVDs is thus obtained a picture impression, to which the Blu ray Konkurrenzplayer up-to-date at the market present lags behind. http://www.areadvd.d...HD-XE1_01.shtml Eller vår egen TheSmisker: ”Så... Imorse var det dags för ett eldprov. Min sons hunger efter Tomas-tågets äventyr mättades som vanligt för att man ska kunna få lite sovmorgon, men nu satt jag uppe med honom för att se hur dessa scheisse-konverteringar ser ut. Enormt hur ReonVX-chippet jobbar för att städa upp i bilden. Sant, du kan inte göra en Ferarri av en Fiat, men den jobbar hårt med vad den har. Klart bättre Slängde in Cars sedan Färgerna, skärpan (kör edge-enhancement steg2, 1080i) och trycket är mäktigt. Hade Denons 3910 innan och det går inte att jämföra.” Jag har för övrigt inte sagt att spelarna är perfekta (framför allt användbarheten kan förbättras)....bara att dom är minst lika bra bild som dom dyrare Blu-ray spelarna (eller inte sämre om du föredrar det) Postad 16 March 2007 - 16:21
Sony BDP-S1 Firmware upgrade v1.55 Firmware får ju även BD spelarna iofsig. Men jag säger inte emot, jag kommer inte köpa någon BD spelare ännu. Det blir PS3 tills alla funktioner har satt sig som standard. DVD uppspelning är jag inte intresserad av själv då jag knappt köpt några filmer efter att jag fick höra talas om DVHS och HD, har väntat i 10 år känns det som. Postad 16 March 2007 - 17:05
Samma här, mina DVD filmer kan man nog räkna på ena handen Postad 16 March 2007 - 17:13
Jag har varit uppriktigt förvånad över hur länge man skall få vänta på att få bra bild och ljud. Helt otroligt att det ska ta så lång tid som det gjort/gör! DolbyDigital har ju alltid sugit stenhårt tex, med extremt få undantag. Redigerat av thetias, 16 March 2007 - 17:14. Postad 16 March 2007 - 19:12
Om jag ska bli imponerad av Blu-ray så får dom komma upp med en skiva som rymmer 1 TB och som man kan bränna på under 1 h.
Postad 16 March 2007 - 20:41
Ehh mjaha?? Om jag ska bli impad av HD DVD så får dom köra TL51 i 1.5x så man kan dra på med lite bitrate, lyckas dra till sig FOX och Disney, och slutligen skippa dom kassa combo-skivorna. Kommer något av detta att hända? Knappast Postad 16 March 2007 - 21:05
Fast jag hörde att Fox ska börja köra med THD muahahaha Postad 16 March 2007 - 21:10
Och jag har hört att Universal kommer att köra THD Postad 16 March 2007 - 21:11
Perfekt...sen är det SONYs tur Postad 16 March 2007 - 21:16
Nu har jag testar några Blu-Ray filmer och kan bara säga att HD-DVD filmerna har mindre brus i bilden. Tycker faktist att HD-DVD har bättre bild hemma hos mig. Har en Pioneer 506 plasma.
Har ej jämnfört samma film men har testat Kingdom of Heaven, Black Hawk Down och Crank på Blu Ray med min inköpta region A PS3. Tycker att en del HD-DVD filmer med en HD-A1 spöar Blu-Ray t.ex. King Kong och Hulken.... Postad 16 March 2007 - 21:19
HD-A1 är kungen Redigerat av diabolo, 17 March 2007 - 05:09. Postad 17 March 2007 - 13:22
Alison Casey, who analyzes consumer trends for London-based Understanding & Solutions, predicts that retailers will pull the plug on HD DVD sometime next year.
Ja, vad säger man, jag själv förutspår att molnen kommer att bli fluffigare sommartid http://www.nypost.co...nick.htm?page=1 Postad 17 March 2007 - 15:18
Bara det är minnst lika bra ljud och bild transfers och masters m.m. med MPEG4 och LPCM ljud i 5.1, 96KHz och 24bitars kvantisering på BD versionen. Det kan ju faktiskt vara en något bättre master på ljudet i allfall då LPCM har mycket högre kapacitet gentemot Dolby Digital + som de flesta HD-DVD utgåvor envisas med att använda, även om inga så kallade "sorroundrecivers" idag klarar av att leverera den fulla kapaciteten hos lossless kodat PCM, 24/96(192) ljud så skall inte det drabba mig som konsument när jag tittar på filmer i framtiden som jag köper i dagsläget, detsamma gäller bilden då bildvisarna antagligen också kommer att ha blivigt mycket bättre!! Redigerat av Isaac, 17 March 2007 - 15:29. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |