Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Blu-ray eller HD DVD?

7496 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilket framtidsformat stödjer du? (1329 medlem(mar) har röstat)

Rösta GÀster kan inte rösta

Postad 15 March 2007 - 17:25

diabolo
  • diabolo
  • MĂ€stare

• 3548 inlĂ€gg
  • 0

Är det inte dags att stĂ€nga den hĂ€r trĂ„den permanent och fortsĂ€tta i nya?

<{POST_SNAPBACK}>

IsÄfall vilka trÄdar Martin? finns ca3-4st just nu...vÀlj de som passar bÀst alla.

Postad 15 March 2007 - 17:35

Unregisteredcadb2904
  • Unregisteredcadb2904
  • ForumrĂ€v

• 907 inlĂ€gg
  • 0
tycker det spÄrar pÄ fel hÄll. lugna er nu sÄ dem inte stÀnger trÄden.

Postad 15 March 2007 - 17:45

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

• 1292 inlĂ€gg
  • 0

Är det inte dags att stĂ€nga den hĂ€r trĂ„den permanent och fortsĂ€tta i nya?

<{POST_SNAPBACK}>

IsÄfall vilka trÄdar Martin? finns ca3-4st just nu...vÀlj de som passar bÀst alla.

<{POST_SNAPBACK}>

Förslag!
Vi lÄter majoriteten avgör det hÀr:
https://www.minhembi...T&f=34&t=152248

Postad 15 March 2007 - 18:46

Unregisteredc4057429
  • Unregisteredc4057429
  • AnvĂ€ndare

• 185 inlĂ€gg
  • 0

Fan kolla in detta: http://www.e24.se/dy...id_14825155.asp
Ska jag avboka min PS3:a eller vad tycker ni ? Kommer anvÀnda den mest som BD Spelare, men kommer sÀkert köpa nÄgra spel.

<{POST_SNAPBACK}>

Inget nytt...har du massa PS2 spel hemma dÄ Àr inte PS3an en bra lösning, ska du anvÀnda den bara som Blu-ray spelare dÄ spelar inte sÄ stor roll.

<{POST_SNAPBACK}>

Har tyvÀrr avbokat den nu :), fÄr bli en Amerikansk eller Japansk Konsol

Postad 15 March 2007 - 21:03

random111
  • random111
  • ForumrĂ€v

• 922 inlĂ€gg
  • 0

Jag gjorde en manuell berÀkning av Amazon.co.uk top-10 sales ranking:

HD DVD: 2174 (6 filmer pÄ top-10 listan)
Blu-ray: 2570 (4 filmer pÄ top-10 listan)

Kommer Blu-ray att gÄ om HD DVD i Europa före eller efter den 23:e mars? :)

<{POST_SNAPBACK}>

En ny berÀkning.

Blu-ray: 1858 (6 filmer pÄ top-10 listan)
HD DVD: 1992 (4 filmer pÄ top-10 listan)

SÄ nu leder Blu-ray Àven i Europa!!! :blink:

Postad 15 March 2007 - 21:10

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1687 inlĂ€gg
  • 0

Jag gjorde en manuell berÀkning av Amazon.co.uk top-10 sales ranking:

HD DVD: 2174 (6 filmer pÄ top-10 listan)
Blu-ray: 2570 (4 filmer pÄ top-10 listan)

Kommer Blu-ray att gÄ om HD DVD i Europa före eller efter den 23:e mars? :)

<{POST_SNAPBACK}>

En ny berÀkning.

Blu-ray: 1858 (6 filmer pÄ top-10 listan)
HD DVD: 1992 (4 filmer pÄ top-10 listan)

SÄ nu leder Blu-ray Àven i Europa!!! :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

:lol:

Och det Àr före PS3 slÀppet :lol:

Postad 15 March 2007 - 21:25

Sunstrider
  • Sunstrider
  • Amatör

• 82 inlĂ€gg
  • 0
Gör den ?

Postad bild

Postad 15 March 2007 - 21:39

random111
  • random111
  • ForumrĂ€v

• 922 inlĂ€gg
  • 0

Gör den ?

Postad bild

<{POST_SNAPBACK}>

Axelmusic sÀljer inte (Àn sÄ lÀnge) Europeiska Blu-ray filmer. SÄ deras försÀljningsstatistik sÀger i princip ingenting om hur Blu-ray och HD DVD sÀljer i Europa...

Postad 15 March 2007 - 21:53

diabolo
  • diabolo
  • MĂ€stare

• 3548 inlĂ€gg
  • 0

Gör den ?

Postad bild

<{POST_SNAPBACK}>

Axelmusic sÀljer inte (Àn sÄ lÀnge) Europeiska Blu-ray filmer. SÄ deras försÀljningsstatistik sÀger i princip ingenting om hur Blu-ray och HD DVD sÀljer i Europa...

<{POST_SNAPBACK}>

1) HD-DVDn har inga regioner 2)Hur mycket kan det var 60-70% av Blu-ray filmerna Àr inte regionslÄsta. SÄ nÄgonting sÀger :)

*http://www.axelmusic.dk/index_fab.php det gÄr o bestÀlla EU HD-DVD o Blu-ray filmer via Axel DK...samma företag som com.

Redigerat av diabolo, 15 March 2007 - 21:58.

Postad 15 March 2007 - 21:59

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlĂ€gg
  • 0
Nu sÄ har jag gjort sÄ hÀr:

Denna trÄden flyttas till Off-Topic, och hÀr kan ni fortsÀtta era Àndlösa krig mot varandra. Dock gÀller fortfarande forumets regler och personpÄhopp kommer inte att tillÄtas.

För lite seriösare frÄgor och undringar om respektive format tog jag dessa tvÄ trÄdar som Addex skapat.

Stora Blu-ray trÄden
Stora HD DVD trÄden

Att fan-boys frÄn nÄgon sida gÄr in och saboterar i trÄdarna kommer inte tolereras, slÄss fÄr ni göra i den hÀr trÄden.

Postad 15 March 2007 - 22:01

diabolo
  • diabolo
  • MĂ€stare

• 3548 inlĂ€gg
  • 0

Nu sÄ har jag gjort sÄ hÀr:

Denna trÄden flyttas till Off-Topic, och hÀr kan ni fortsÀtta era Àndlösa krig mot varandra. Dock gÀller fortfarande forumets regler och personpÄhopp kommer inte att tillÄtas.

För lite seriösare frÄgor och undringar om respektive format tog jag dessa tvÄ trÄdar som Addex skapat.

Stora Blu-ray trÄden
Stora HD DVD trÄden

Att fan-boys frÄn nÄgon sida gÄr in och saboterar i trÄdarna kommer inte tolereras, slÄss fÄr ni göra i den hÀr trÄden.

<{POST_SNAPBACK}>

PERFEKT :)

Postad 15 March 2007 - 22:02

random111
  • random111
  • ForumrĂ€v

• 922 inlĂ€gg
  • 0

Gör den ?

Postad bild

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

1) HD-DVDn har inga regioner 2)Hur mycket kan det var 60-70% av Blu-ray filmerna Àr inte regionslÄsta. SÄ nÄgonting sÀger :)

*http://www.axelmusic.dk/index_fab.php det gÄr o bestÀlla EU HD-DVD o Blu-ray filmer via Axel DK...samma företag som com.

<{POST_SNAPBACK}>

Visst Àr det sÄ, men Axelmusic anger alla amerikanska Blu-ray filmer som region 1 (=A). Vilket gör det mycket svÄrare och mer riskablet att köpa dÀrifrÄn. Amazon.co.uk anger tydligt vilken region en viss Blu-ray film tillhör. Axelmusic torde fÄ mycket fler Blu-ray kunder ifall de gav bÀttre produktinformation...

Redigerat av random111, 15 March 2007 - 22:12.

Postad 15 March 2007 - 22:06

diabolo
  • diabolo
  • MĂ€stare

• 3548 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Visst Àr det sÄ, men Axelmusic anger alla amerikanska Blu-ray filmer som region 1 (=A). Vilket gör det mycket svÄrare och mer riskablet att köpa dÀrifrÄn. Amazon.co.uk anger tydligt vilken region en viss Blu-ray film tillhör. Axelmusic torde fÄ mycket fler Blu-ray kunder ifall de gav bÀttre produktinformation...

<{POST_SNAPBACK}>

Du missade att axelmusic dk sÀljer region b Blu-ray filmer men snart min vÀn random kommer vi inte kunna ha de hÀr diskussionerna pga den hÀr First Total HD Combo Discs Could Be Ready by Early Summer Warner, HBO, and New Line ÀnsÄlÀnge n more to come :blink:

Postad 15 March 2007 - 22:14

random111
  • random111
  • ForumrĂ€v

• 922 inlĂ€gg
  • 0

Du missade att axelmusic dk sĂ€ljer region b Blu-ray filmer men snart min vĂ€n random kommer vi inte kunna ha de hĂ€r diskussionerna pga den hĂ€r First Total HD Combo Discs Could Be Ready by Early Summer Warner, HBO, and New Line Ă€nsĂ„lĂ€nge n more to come  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Varför skulle köpen frÄn Amazon.dk ingÄ i statistiken frÄn Axelmusic.com? Varför ange de Axelmusic.com i samband med statistiken tror du? Finns motsvarande statistik pÄ Axelmusik.dk?

Postad 15 March 2007 - 22:17

diabolo
  • diabolo
  • MĂ€stare

• 3548 inlĂ€gg
  • 0

Du missade att axelmusic dk sÀljer region b Blu-ray filmer men snart min vÀn random kommer vi inte kunna ha de hÀr diskussionerna pga den hÀr First Total HD Combo Discs Could Be Ready by Early Summer Warner, HBO, and New Line ÀnsÄlÀnge n more to come  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Varför skulle köpen frÄn Amazon.dk*? ingÄ i statistiken frÄn Axelmusic.com? Varför ange de Axelmusic.com i samband med statistiken tror du? Finns motsvarande statistik pÄ Axelmusik.dk?

<{POST_SNAPBACK}>

Samma företag+ingen som har sagt nÄgot om statisktiken(ville bara pÄpeka att de sÀljer region B blu-ray filmer)...men som jag sa...THD Àr pÄ vÀg o avsluta formatkriget, sen om man gillar det eller inte Àr ju en annan historia.

Redigerat av diabolo, 16 March 2007 - 05:34.

Postad 15 March 2007 - 22:24

random111
  • random111
  • ForumrĂ€v

• 922 inlĂ€gg
  • 0

Du missade att axelmusic dk sĂ€ljer region b Blu-ray filmer men snart min vĂ€n random kommer vi inte kunna ha de hĂ€r diskussionerna pga den hĂ€r First Total HD Combo Discs Could Be Ready by Early Summer Warner, HBO, and New Line Ă€nsĂ„lĂ€nge n more to come  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Varför skulle köpen frÄn Amazon.dk*? ingÄ i statistiken frÄn Axelmusic.com? Varför ange de Axelmusic.com i samband med statistiken tror du? Finns motsvarande statistik pÄ Axelmusik.dk?

<{POST_SNAPBACK}>

Samma företag...men som jag sa...THD Àr pÄ vÀg o avsluta formatkriget, sen om man gillar det eller inte Àr ju en annan historia.

<{POST_SNAPBACK}>

PÄ samma sÀtt som Amazon.com och Amazon.co.uk Àr samma företag, menar du? Det argumentet rÀcker tyvÀrr inte.

Och vem tusan vill köpa HD DVD versionen av en film till en Blu-ray spelare? Hur korkat Àr inte det? De som har Blu-ray spelare vill att Warner ska anvÀnda hela Blu-rays potential (50GB) till deras filmer!

Redigerat av random111, 15 March 2007 - 22:27.

Postad 15 March 2007 - 22:27

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1687 inlĂ€gg
  • 0

Samma företag...men som jag sa...THD Àr pÄ vÀg o avsluta formatkriget, sen om man gillar det eller inte Àr ju en annan historia.

<{POST_SNAPBACK}>

FörlÀnga formatkriget? Mja kanske... men avsluta? njaaa :)
Jag tror inte att jag kommer köpa THD filmerna, dÄ köper jag hellre frÄn Japan. Marknaden för THD i Japan Àr nog extremt liten.

Postad 15 March 2007 - 22:33

diabolo
  • diabolo
  • MĂ€stare

• 3548 inlĂ€gg
  • 0
Som jag sa, THD+ combo spelare kommer att avsluta formatkriget...sen om man inte gillar det Àr en helt annan historia :)

Postad 15 March 2007 - 22:54

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1687 inlĂ€gg
  • 0

Som jag sa, THD+ combo spelare kommer att avsluta formatkriget...sen om man inte gillar det Ă€r en helt annan historia  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, om alla tÀnkte anvÀnda THD sÄ visst. Men sÄ Àr inte fallet eller hur?
Njaaa, jag Àr inte övertygad, och det beror inte pÄ om jag gillar det eller inte :blink:

Postad 15 March 2007 - 22:58

diabolo
  • diabolo
  • MĂ€stare

• 3548 inlĂ€gg
  • 0

Som jag sa, THD+ combo spelare kommer att avsluta formatkriget...sen om man inte gillar det Àr en helt annan historia  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, om alla tÀnkte anvÀnda THD sÄ visst. Men sÄ Àr inte fallet eller hur?
Njaaa, jag Àr inte övertygad, och det beror inte pÄ om jag gillar det eller inte :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Vi fÄr se hur det blir om nÄgra mÄnader...men du tÀnker inte hoppa över o köpa filmer som 300, Lord Of the Rings trilogy, Matrix trilogyn, Harry Potter filmerna mm :lol: eller?

Postad 15 March 2007 - 23:04

GĂ€st_storstrut_*
  • GĂ€st_storstrut_*
  • 0
Finns det nÄgra uppgifter pÄ vad en Total HD Combo Disc kommer att kosta jÀmnfört med HD DVD och Blu-rey ?

Som det Àr nu sÄ kostar en HD DVD Combo i runda slÀngar 5-7 $ mer Àn en vanlig HD DVD, Àr det rimligt att tro att det Àr dÀr priset för en Total HD Combo Disc inledningsvis kommer att hamna ?

Postad 15 March 2007 - 23:05

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1687 inlĂ€gg
  • 0

Vi fÄr se hur det blir om nÄgra mÄnader...men du tÀnker inte hoppa över o köpa filmer som 300, Lord Of the Rings trilogy, Matrix trilogyn, Harry Potter filmerna mm :) eller?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag vet inte, fÄr bestÀmma mig dÄ. Som jag sa, varför skulle dom slÀppa THD i Japan? Snacka om meningslöst. Förhoppningsvis kan man importera "vanliga" versioner.

Postad 15 March 2007 - 23:06

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1687 inlĂ€gg
  • 0

Finns det nÄgra uppgifter pÄ vad en Total HD Combo Disc kommer att kosta jÀmnfört med HD DVD och Blu-rey ?

Som det Àr nu sÄ kostar en HD DVD Combo i runda slÀngar 5-7 $ mer Àn en vanlig HD DVD, Àr det rimligt att tro att det Àr dÀr priset för en Total HD Combo Disc inledningsvis kommer att hamna ?

<{POST_SNAPBACK}>

Vad jag vet sÄ Àr inget pris satt, men jag gissar pÄ $40-45.

Postad 15 March 2007 - 23:24

diabolo
  • diabolo
  • MĂ€stare

• 3548 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Vad jag vet sÄ Àr inget pris satt, men jag gissar pÄ $40-45.

<{POST_SNAPBACK}>

En massproduktion kommer att ge relativ lÄga priser...sÄ det blir typ samma pris som en HD-DVD/DVD combo "Unveiled back in January at CES, Warner's Total HD format is the studio's proposed solution to the ongoing next-gen format war, offering a Blu-ray version on one side of the disc, and an HD DVD versionnon the other. The studio has said that the combo discs would be compatible with all Blu-ray and HD DVD players, and would retail for little more than current single-format releases"http://hddvd.highdef...arly_Summer/521

Why Warner's Total Hi Def Disc (THD) is Good for Consumers

"In addition to Warner, both HBO and New Line studios have pledged their support to the new format, and new THD titles should be coming out in the second half of 2007. When queried directly, a New Line executive hinted that the popular "Lord of the Rings" series may be an early title on the new format ("it's a high priority title for us" were his exact words). And that is what I believe will lead to success of high definition discs in general - the availability of popular movies in high definition.
In terms of the specifics, Warner said there is no reason to believe that they will have any storage limitations over and above the standard limitations of "pure" BD and HD-DVD discs. In other words, a single THD disc with a 30 GB HD-DVD side and a 50 GB Blu-Ray side is perfectly feasible."

Redigerat av diabolo, 16 March 2007 - 05:41.

Postad 15 March 2007 - 23:27

diabolo
  • diabolo
  • MĂ€stare

• 3548 inlĂ€gg
  • 0

Vi fÄr se hur det blir om nÄgra mÄnader...men du tÀnker inte hoppa över o köpa filmer som 300, Lord Of the Rings trilogy, Matrix trilogyn, Harry Potter filmerna mm :blink: eller?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag vet inte, fÄr bestÀmma mig dÄ. Som jag sa, varför skulle dom slÀppa THD i Japan? Snacka om meningslöst. Förhoppningsvis kan man importera "vanliga" versioner.

<{POST_SNAPBACK}>

Beror pÄ vem som har filmrÀttigheterna i Japan :)

Postad 15 March 2007 - 23:35

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1687 inlĂ€gg
  • 0

Beror pĂ„ vem som har filmrĂ€ttigheterna i Japan  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag menade inte sÄ, Jag tror inte att THD markanden har nÄgon potential öht dÀr, sen spelar det ingen roll om det Àr Warner som har rÀttigheterna eller inte.
Dom gör bort sig totalt om dom slÀpper THD dÀr.

Redigerat av Unregistered992, 15 March 2007 - 23:37.

Postad 15 March 2007 - 23:40

diabolo
  • diabolo
  • MĂ€stare

• 3548 inlĂ€gg
  • 0

Beror pÄ vem som har filmrÀttigheterna i Japan  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag menade inte sÄ, Jag tror inte att THD markanden har nÄgon potential öht dÀr, sen spelar det ingen roll om det Àr Warner som har rÀttigheterna eller inte.
Dom gör bort sig totalt om dom slÀpper THD dÀr.

<{POST_SNAPBACK}>

We will see, ha tÄlamod...det brukar jag ha :lol:

THD Àr kompatibel med med bÀgge formaten...sÄ varför skulle inte japanerna köpa de filmerna om de inte har nÄgot annat alternativ? :blink:

Redigerat av diabolo, 15 March 2007 - 23:46.

Postad 15 March 2007 - 23:56

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1687 inlĂ€gg
  • 0

THD Ă€r kompatibel med med bĂ€gge formaten...sĂ„ varför skulle inte japanerna köpa de filmerna om de inte har nĂ„got annat alternativ?  :)

<{POST_SNAPBACK}>

HD DVD marknaden Àr obefintlig i Japan, jag ser bara inte hur det ska kunna funka...
Om jag nu tÀnker pÄ mig sjÀlv sÄ Àr detta förjÀvligt, jag hatar idén med combos och det Àr en stoooor anledning till varför jag inte vill att HD DVD ska vinna, lik förbannat sÄ trackar dom pÄ mig ett annat combo format. NÀ, jag tror jag hyr eller lÄnar filmerna isf.

Postad 16 March 2007 - 00:28

diabolo
  • diabolo
  • MĂ€stare

• 3548 inlĂ€gg
  • 0

THD Àr kompatibel med med bÀgge formaten...sÄ varför skulle inte japanerna köpa de filmerna om de inte har nÄgot annat alternativ?  :)

<{POST_SNAPBACK}>

HD DVD marknaden Àr obefintlig i Japan, jag ser bara inte hur det ska kunna funka...
Om jag nu tÀnker pÄ mig sjÀlv sÄ Àr detta förjÀvligt, jag hatar idén med combos och det Àr en stoooor anledning till varför jag inte vill att HD DVD ska vinna, lik förbannat sÄ trackar dom pÄ mig ett annat combo format. NÀ, jag tror jag hyr eller lÄnar filmerna isf.

<{POST_SNAPBACK}>

Smaken Àr som baken :blink:

Postad 16 March 2007 - 01:45

dealerovski
  • dealerovski
  • ForumrĂ€v

• 883 inlĂ€gg
  • 0
Stöd HD DVD formatet, köp filmer frÄn amazon den 15 april i Är.

http://crave.cnet.co...-9697601-1.html

Postad 16 March 2007 - 05:29

diabolo
  • diabolo
  • MĂ€stare

• 3548 inlĂ€gg
  • 0

Stöd HD DVD formatet, köp filmer frÄn amazon den 15 april i Är.

http://crave.cnet.co...-9697601-1.html

<{POST_SNAPBACK}>

:)

Redigerat av diabolo, 16 March 2007 - 05:44.

Postad 16 March 2007 - 11:10

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

• 1292 inlĂ€gg
  • 0
*edit* citerade ett gammal inlÀgg av misstag...berodde nog pÄ att trÄden flyttats.

Redigerat av Unregistered4b026b86, 16 March 2007 - 13:15.

Postad 16 March 2007 - 12:18

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1687 inlĂ€gg
  • 0

1000 USD för spelaren och 30-40 USD för filmerna medan HD-DVD kommer ligga pÄ 500 USD för spelaren och 20-30 USD för filmerna gör en jÀkla stor skillnad i min kassa.

<{POST_SNAPBACK}>

Var har du fÄtt de priserna pÄ BD-filmer ifrÄn?
I "nÀsta generation"-trÄden pratas det om helt andra priser pÄ BD-filmer, som man ocksÄ kan förbestÀlla reda nu.
NÀr det gÀller priset pÄ spelare sÄ kan du ju helt enkelt köpa en PS3 som BD-spelare till att börja med nÀr den kommer i november(?). Den kommer inte att kosta nÄgra 1000 USD.
Sen ska man nog inte jÀmföra de HD DVD-spelare för 500 USD som du sÀger mot de dyrare BD-spelarna. Det Àr vÀl som att jÀmföra en budget-spelare mot en mellanklass eller high end-spelare!?!

Det verkar som om HD DVD börjar med att lansera en budget-variant för att inte skrÀmma bort "svenssons" med det höga priset medans BD gör tvÀrt om och gÄr ut med en exklusivare spelare redan frÄn början, förutom PS3 dÄ alltsÄ, som vÀl fÄr rÀknas som en budget-maskin.

<{POST_SNAPBACK}>

Blu-ray filmer gĂ„r ocksĂ„ att fĂ„ tag i till bĂ€ttre priser, spannet för BÅDE Blu-ray och HD DVD filmer ligger ifrĂ„n 20-40USD ungefĂ€r (dĂ€r Ă€ldre filmer och "mindre" filmer ligger pĂ„ drygt 20USD och fĂ€rska storfilmer oftast ligger pĂ„ 30-40USD).

DÀremot verkar ju HD DVD spelarna knappast vara nÄgra budget varianter, jÀmför med det mycket dyrare Blu-ray spelarna verkar dom ge minst lika bra bild ...sÄ visst ska man jÀmföra dom.
Fast nÀr det gÀller HD-XE1 mÄste vi vÀnta in en bÀttre Blu-ray spelare för att det ska vara vÀrt att jÀmföra, ingen av dom s.k. high-end Blu-ray spelarna Àr ju bra nog (Ätminstonde inte som kombinerad SD DVD / HD spelare) :lol: :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Du inser att du citerat ett inlÀgg frÄn 5:e April 2006?

Postad 16 March 2007 - 12:21

thetias
  • thetias
  • MĂ€stare

• 2965 inlĂ€gg
  • 0

1000 USD för spelaren och 30-40 USD för filmerna medan HD-DVD kommer ligga pÄ 500 USD för spelaren och 20-30 USD för filmerna gör en jÀkla stor skillnad i min kassa.

<{POST_SNAPBACK}>

Var har du fÄtt de priserna pÄ BD-filmer ifrÄn?
I "nÀsta generation"-trÄden pratas det om helt andra priser pÄ BD-filmer, som man ocksÄ kan förbestÀlla reda nu.
NÀr det gÀller priset pÄ spelare sÄ kan du ju helt enkelt köpa en PS3 som BD-spelare till att börja med nÀr den kommer i november(?). Den kommer inte att kosta nÄgra 1000 USD.
Sen ska man nog inte jÀmföra de HD DVD-spelare för 500 USD som du sÀger mot de dyrare BD-spelarna. Det Àr vÀl som att jÀmföra en budget-spelare mot en mellanklass eller high end-spelare!?!

Det verkar som om HD DVD börjar med att lansera en budget-variant för att inte skrÀmma bort "svenssons" med det höga priset medans BD gör tvÀrt om och gÄr ut med en exklusivare spelare redan frÄn början, förutom PS3 dÄ alltsÄ, som vÀl fÄr rÀknas som en budget-maskin.

<{POST_SNAPBACK}>

Blu-ray filmer gĂ„r ocksĂ„ att fĂ„ tag i till bĂ€ttre priser, spannet för BÅDE Blu-ray och HD DVD filmer ligger ifrĂ„n 20-40USD ungefĂ€r (dĂ€r Ă€ldre filmer och "mindre" filmer ligger pĂ„ drygt 20USD och fĂ€rska storfilmer oftast ligger pĂ„ 30-40USD).

DÀremot verkar ju HD DVD spelarna knappast vara nÄgra budget varianter, jÀmför med det mycket dyrare Blu-ray spelarna verkar dom ge minst lika bra bild ...sÄ visst ska man jÀmföra dom.
Fast nÀr det gÀller HD-XE1 mÄste vi vÀnta in en bÀttre Blu-ray spelare för att det ska vara vÀrt att jÀmföra, ingen av dom s.k. high-end Blu-ray spelarna Àr ju bra nog (Ätminstonde inte som kombinerad SD DVD / HD spelare) :lol: <_<

<{POST_SNAPBACK}>

Ska vi börja citera 1 Är gamla inlÀgg nu oxÄ, Àr inte trÄden lÄng nog??? :lol:

SÄhÀr tycker UndaC om HD-XE1 idag... :blink:

Omdöme

Redigerat av thetias, 16 March 2007 - 12:26.

Postad 16 March 2007 - 12:59

thetias
  • thetias
  • MĂ€stare

• 2965 inlĂ€gg
  • 0
En kvalitetsprodukt... :lol:

review Toshiba HD XA-2

Unfortunately, I'm disappointed to report that Toshiba still hasn't quite worked out all the kinks in even their top-end model. I remain hopeful that the company can fix the HD-XA2's video stutter, low LFE, and audio sync issues in future firmware updates, but I doubt many potential buyers will be pleased to spend $999 and still experience problems that should have been resolved in quality testing before the product came to market. As such, I think the best course of action is to wait for the promised firmware upgrades before making a purchase decision. Assuming they rectify these lingering concerns, the HD-XA2 has the potential to be a tremendous piece of equipment.

Postad 16 March 2007 - 13:09

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

• 1292 inlĂ€gg
  • 0

Du inser att du citerat ett inlÀgg frÄn 5:e April 2006?

<{POST_SNAPBACK}>

Oooooppps, nÀ det gjorde jag inte...varför hamnade jag dÀr plötsligt...hmmm stryker sÄ mycket jag kan :lol:

Postad 16 March 2007 - 13:43

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

• 1292 inlĂ€gg
  • 0

En kvalitetsprodukt... :lol:

review Toshiba HD XA-2

Unfortunately, I'm disappointed to report that Toshiba still hasn't quite worked out all the kinks in even their top-end model. I remain hopeful that the company can fix the HD-XA2's video stutter, low LFE, and audio sync issues in future firmware updates, but I doubt many potential buyers will be pleased to spend $999 and still experience problems that should have been resolved in quality testing before the product came to market. As such, I think the best course of action is to wait for the promised firmware upgrades before making a purchase decision. Assuming they rectify these lingering concerns, the HD-XA2 has the potential to be a tremendous piece of equipment.

<{POST_SNAPBACK}>

NÄgra smÄ anvÀndar glitchar finns det fortfarande sÄ klart, men Toshiba har redan slÀppt firmware uppdateringar till E1 och XE1 sÄ man verkar ju supporta sina kunder.

Dom som har köpt dom första Blu-ray spelarna verkar ju dÀremot kunna kyssa framtida funktioner bye bye:
Alla nu befintliga spelare Àr av version 1.0 (utom PS3) och dom kommer enligt denna kÀlla att betraktas som "obsolete" fom juni 2007

"1.0
This is the basic profile that all current players are based on. Players based on this profile are only required to have 64 KB (0.064 MB) of application data area storage.[2]

However all players in this category will be considered obsolete after June 2007, when profile 1.1 becomes mandatory, since they will be unable to handle all interactive features that new disks released after this date will contain. They will still however be able to play the main feature of the disk as they do now."

http://en.wikipedia....lu-ray#Profiles

Postad 16 March 2007 - 13:50

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

• 1292 inlĂ€gg
  • 0
NÀr det gÀller BILD kvaliten sÄ Àr det vÀl bara 24fps hanteringen som saknas, och det har man ju lovat ska komma.
Annars kan du fÄ nÄgra andra recensioner hÀr:

OM HD-E1:
"But surprisingly it wasn’t the HD DVD playback that impressed me the most with this player, it was the standard DVD playback. The HD-E1 will upscale standard DVDs to 1080i and the results are very, very impressive – so much so that Benny actually thought I was watching an HD DVD, when in fact I was watching a standard DVD. Of course when I switched to an HD DVD disc he could clearly tell the difference, but what this player can do with your existing DVD collection is nothing short of staggering.

Obviously the quality of the upscaled image is dependant on the source disc, but I found that even poor quality DVDs looked considerably better when played back on the HD-E1. Feed this player a good print though, and the result is very special. I fired up the three disc Special Edition of Black Hawk Down and was completely blown away by the resultant images. Watching the helicopters fly over the coast on their way to the doomed incursion looked breathtaking – hopefully this will make up for the fact that the high definition release of Black Hawk Down is Blu-ray bound."

http://www.trustedre...D-DVD-Player/p1

OM HD-XE1
Das dreidimensionale, ĂŒber alle Maßen plastische Bild zieht das Auditorium voll und ganz in seinen Bann. Gerade bei hochwertigen HD DVDs wird somit ein Bildeindruck erzielt, dem die aktuell auf dem Markt befindlichen Blu-ray-Konkurrenzplayer hinterherhinken.

Babelfishad:
The three-dimensional, exceedingly plastic picture draws the auditory fully and completely into its spell. Straight with high-quality hp DVDs is thus obtained a picture impression, to which the Blu ray Konkurrenzplayer up-to-date at the market present lags behind.

http://www.areadvd.d...HD-XE1_01.shtml

Eller vÄr egen TheSmisker:

”SĂ„... Imorse var det dags för ett eldprov.

Min sons hunger efter Tomas-tÄgets Àventyr mÀttades som vanligt för att man ska kunna fÄ lite sovmorgon, men nu satt jag uppe med honom för att se hur dessa scheisse-konverteringar ser ut.
Enormt hur ReonVX-chippet jobbar för att stÀda upp i bilden. Sant, du kan inte göra en Ferarri av en Fiat, men den jobbar hÄrt med vad den har. Klart bÀttre

SlÀngde in Cars sedan
FĂ€rgerna, skĂ€rpan (kör edge-enhancement steg2, 1080i) och trycket Ă€r mĂ€ktigt. Hade Denons 3910 innan och det gĂ„r inte att jĂ€mföra.”

Jag har för övrigt inte sagt att spelarna Àr perfekta (framför allt anvÀndbarheten kan förbÀttras)....bara att dom Àr minst lika bra bild som dom dyrare Blu-ray spelarna (eller inte sÀmre om du föredrar det) :lol:

Postad 16 March 2007 - 16:21

thetias
  • thetias
  • MĂ€stare

• 2965 inlĂ€gg
  • 0

Dom som har köpt dom första Blu-ray spelarna verkar ju dÀremot kunna kyssa framtida funktioner bye bye:
Alla nu befintliga spelare Àr av version 1.0 (utom PS3) och dom kommer enligt denna kÀlla att betraktas som "obsolete" fom juni 2007

Sony BDP-S1 Firmware upgrade v1.55

Firmware fÄr ju Àven BD spelarna iofsig.

Men jag sÀger inte emot, jag kommer inte köpa nÄgon BD spelare Ànnu. Det blir PS3 tills alla funktioner har satt sig som standard. :lol:

DVD uppspelning Àr jag inte intresserad av sjÀlv dÄ jag knappt köpt nÄgra filmer efter att jag fick höra talas om DVHS och HD, har vÀntat i 10 Är kÀnns det som.

Postad 16 March 2007 - 17:05

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1687 inlĂ€gg
  • 0

DVD uppspelning Àr jag inte intresserad av sjÀlv dÄ jag knappt köpt nÄgra filmer efter att jag fick höra talas om DVHS och HD, har vÀntat i 10 Är kÀnns det som.

<{POST_SNAPBACK}>

Samma hÀr, mina DVD filmer kan man nog rÀkna pÄ ena handen :lol:

Postad 16 March 2007 - 17:13

thetias
  • thetias
  • MĂ€stare

• 2965 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Samma hÀr, mina DVD filmer kan man nog rÀkna pÄ ena handen :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har varit uppriktigt förvÄnad över hur lÀnge man skall fÄ vÀnta pÄ att fÄ bra bild och ljud.
Helt otroligt att det ska ta sÄ lÄng tid som det gjort/gör!
DolbyDigital har ju alltid sugit stenhÄrt tex, med extremt fÄ undantag. :lol:

Redigerat av thetias, 16 March 2007 - 17:14.

Postad 16 March 2007 - 19:12

dealerovski
  • dealerovski
  • ForumrĂ€v

• 883 inlĂ€gg
  • 0
Om jag ska bli imponerad av Blu-ray sÄ fÄr dom komma upp med en skiva som rymmer 1 TB och som man kan brÀnna pÄ under 1 h.

Postad 16 March 2007 - 20:41

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1687 inlĂ€gg
  • 0

Om jag ska bli imponerad av Blu-ray sÄ fÄr dom komma upp med en skiva som rymmer 1 TB och som man kan brÀnna pÄ under 1 h.

<{POST_SNAPBACK}>

Ehh mjaha??

Om jag ska bli impad av HD DVD sÄ fÄr dom köra TL51 i 1.5x sÄ man kan dra pÄ med lite bitrate, lyckas dra till sig FOX och Disney, och slutligen skippa dom kassa combo-skivorna.

Kommer nÄgot av detta att hÀnda?
Knappast :lol:

Postad 16 March 2007 - 21:05

diabolo
  • diabolo
  • MĂ€stare

• 3548 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Ehh mjaha??

Om jag ska bli impad av HD DVD sÄ fÄr dom köra TL51 i 1.5x sÄ man kan dra pÄ med lite bitrate, lyckas dra till sig FOX och Disney, och slutligen skippa dom kassa combo-skivorna.

Kommer nÄgot av detta att hÀnda?
Knappast :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Fast jag hörde att Fox ska börja köra med THD muahahaha :lol:

Postad 16 March 2007 - 21:10

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1687 inlĂ€gg
  • 0

Fast jag hörde att Fox ska börja köra med THD muahahaha  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Och jag har hört att Universal kommer att köra THD :lol:

Postad 16 March 2007 - 21:11

diabolo
  • diabolo
  • MĂ€stare

• 3548 inlĂ€gg
  • 0

Fast jag hörde att Fox ska börja köra med THD muahahaha  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Och jag har hört att Universal kommer att köra THD :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Perfekt...sen Àr det SONYs tur :blink:

Postad 16 March 2007 - 21:16

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1113 inlĂ€gg
  • 0
Nu har jag testar nÄgra Blu-Ray filmer och kan bara sÀga att HD-DVD filmerna har mindre brus i bilden. Tycker faktist att HD-DVD har bÀttre bild hemma hos mig. Har en Pioneer 506 plasma.
Har ej jÀmnfört samma film men har testat Kingdom of Heaven, Black Hawk Down och Crank pÄ Blu Ray med min inköpta region A PS3.
Tycker att en del HD-DVD filmer med en HD-A1 spöar Blu-Ray t.ex. King Kong och Hulken....

Postad 16 March 2007 - 21:19

diabolo
  • diabolo
  • MĂ€stare

• 3548 inlĂ€gg
  • 0

Nu har jag testar nÄgra Blu-Ray filmer och kan bara sÀga att HD-DVD filmerna har mindre brus i bilden. Tycker faktist att HD-DVD har bÀttre bild hemma hos mig. Har en Pioneer 506 plasma.
Har ej jÀmnfört samma film men har testat Kingdom of Heaven, Black Hawk Down och Crank pÄ Blu Ray med min inköpta region A PS3.
Tycker att en del HD-DVD filmer med en HD-A1 spöar Blu-Ray t.ex. King Kong och Hulken....

<{POST_SNAPBACK}>

HD-A1 Àr kungen :lol: ...har samma spelare hemma o Àr nöjd med den faktiskt, nÀsta vecka fÄr jag min PS3a o dÄ kommer jag att kolla pÄ lite Blu-ray filmer o se hur det blir.

Redigerat av diabolo, 17 March 2007 - 05:09.

Postad 17 March 2007 - 13:22

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1326 inlĂ€gg
  • 0
Alison Casey, who analyzes consumer trends for London-based Understanding & Solutions, predicts that retailers will pull the plug on HD DVD sometime next year.

Ja, vad sÀger man, jag sjÀlv förutspÄr att molnen kommer att bli fluffigare sommartid :D

http://www.nypost.co...nick.htm?page=1

Postad 17 March 2007 - 15:18

Isaac
  • Isaac
  • Veteran

• 1836 inlĂ€gg
  • 0

Why Warner's Total Hi Def Disc (THD) is Good for Consumers
"In terms of the specifics, Warner said there is no reason to believe that they will have any storage limitations over and above the standard limitations of "pure" BD and HD-DVD discs. In other words, a single THD disc with a 30 GB HD-DVD side and a 50 GB Blu-Ray side is perfectly feasible."
sÄ alla kommer att vara glada o nöjda  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Bara det Àr minnst lika bra ljud och bild transfers och masters m.m. med MPEG4 och LPCM ljud i 5.1, 96KHz och 24bitars kvantisering pÄ BD versionen. Det kan ju faktiskt vara en nÄgot bÀttre master pÄ ljudet i allfall dÄ LPCM har mycket högre kapacitet gentemot Dolby Digital + som de flesta HD-DVD utgÄvor envisas med att anvÀnda, Àven om inga sÄ kallade "sorroundrecivers" idag klarar av att leverera den fulla kapaciteten hos lossless kodat PCM, 24/96(192) ljud sÄ skall inte det drabba mig som konsument nÀr jag tittar pÄ filmer i framtiden som jag köper i dagslÀget, detsamma gÀller bilden dÄ bildvisarna antagligen ocksÄ kommer att ha blivigt mycket bÀttre!! :D.

Redigerat av Isaac, 17 March 2007 - 15:29.

2 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 2 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Titan Noir Max
    Rian
    2026-09-06 21:47:55
  • Använda filter
    johan b-lund
    2026-09-02 18:54:35
  • LFE reference och Center ch
    johan b-lund
    2026-09-02 18:43:15
  • Resultat
    johan b-lund
    2026-08-29 19:05:31
  • johan b-lund
    2026-08-29 18:55:18
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.