Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3G *

4925 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilka kommer köpa en Iphone 3g (767 medlem(mar) har röstat)

Kommer du köpa dig en iphone 3g?

1. Självklart (233 röster [30.18%])

Procent av omröstning: 30.18%

2. Nej tack (190 röster [24.61%])

Procent av omröstning: 24.61%

3. Jag väntar och ser (349 röster [45.21%])

Procent av omröstning: 45.21%

Hur har Telias prissättning påverkat dig?

1. Lite,jag är lika säker som innan (114 röster [20.69%])

Procent av omröstning: 20.69%

2. Lite,jag är lika osäker som innan (37 röster [6.72%])

Procent av omröstning: 6.72%

3. Mycket, har fått mig att tänka att jag ska köpa en iphone (39 röster [7.08%])

Procent av omröstning: 7.08%

4. Mycket, har fått mig att fundera över om jag ska låta bli att köpa en iphone (271 röster [49.18%])

Procent av omröstning: 49.18%

5. Delat, varken lite eller mycket (90 röster [16.33%])

Procent av omröstning: 16.33%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 30 juni 2009 - 17:35

Huskys
  • Huskys
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har ett problem, vi har en exchangeserver på jobbet som jag kan kolla både hemma och på jobbet. Så jag använder den till min kalender. Dock så skulle jag behöva kunna synca den både på jobbet och hemma på min Iphone. Det är INTE tillåtet att syncronisera direkt med servern, gjorde det innan och det var jättesmidigt. Men nu måste jag alltså lösa det med kabel eller på något annat sätt. Tips ide'r på hur jag skall göra??

Hur funka det med Itunes på två ställen? Kan man synca exhanges servern mot ett mobile me konto och sedan köra trådlöst mot den?

Alla funderingar och lösningar är välkommena, Det skall säga att all eventuell dator programvara som behövs måste var för PC, samt att telefonen inte är jailbraekad. Det finns ingen avsikt att göra det i nu läget heller.

MVH
Husky

Postad 01 juli 2009 - 10:46

Whillis
  • Whillis
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0

Tänkte införskaffa lite iphone-tillbehör och hittade rätt bra priser på mailshop.se

Är det någon här som handlat hos dem? Jag är rätt skeptisk till nätbutiker som endast accepterar förskottsbetalning.

Beställde en billaddare och en hållare från mailshop.se igår. La in beställnigen igår vid 19 tiden och betalade med payson. Varorna kom idag på posten :)

Postad 01 juli 2009 - 22:55

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

Beställde en billaddare och en hållare från mailshop.se igår. La in beställnigen igår vid 19 tiden och betalade med payson. Varorna kom idag på posten :)

Gjorde exakt samma beställning igår och kunde hämta ut prylarna idag. Måste säg att jag är riktigt nöjd med både sladd och bilhållare. Ett rejält bygge. Min Navigon Europe app krävde dessa tillbehör! Nu har man en fullgod GPS-navigator i bilen! Wuhuuu!!

Postad 01 juli 2009 - 23:43

peppe eng
  • peppe eng
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om det är några restriktioner på tetheringen? Jag får ej någon bittorrentklient att fungera. Har Telia eller Apple "strypt" portar?

Postad 02 juli 2009 - 12:13

anders.markstrom
  • anders.markstrom
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Jag har ett problem, vi har en exchangeserver på jobbet som jag kan kolla både hemma och på jobbet. Så jag använder den till min kalender. Dock så skulle jag behöva kunna synca den både på jobbet och hemma på min Iphone. Det är INTE tillåtet att syncronisera direkt med servern, gjorde det innan och det var jättesmidigt. Men nu måste jag alltså lösa det med kabel eller på något annat sätt. Tips ide'r på hur jag skall göra??

Du kan synkroniserar din Outlook-klient (som hämtar data från Exchange) med hjälp av Google Calendar Sync upp till Google Calendar. Sedan synkronisera iPhonen och Google Calendar med hjälp av Google Mobile Sync. En uppdatering tar inte många sekunder.

Har du fler än en kalender rekommenderar jag NuevaSync istället för Google Mobile Sync, den är även bättre på att hantera information om deltagare i ett möte. Det är den jag använder för scenariot ovan.

Som bonus klarar båda lösningarna av att synkronisera dina kontakter i telefonboken med Google Contacts, vilket jag använder som ett slags backup.

Tänk på att när du lägger till en synkronisering i iPhonen tömms information i iPhonen och ersätts med information från stället man synkroniserar med.

Redigerat av anders.markstrom, 02 juli 2009 - 13:22.

Postad 02 juli 2009 - 12:38

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0
Anders, jag kan ha missuppfattat något nu men det handlade väl om synk med Exchange och inte med Googles tjänster?

Postad 02 juli 2009 - 13:19

anders.markstrom
  • anders.markstrom
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Anders, jag kan ha missuppfattat något nu men det handlade väl om synk med Exchange och inte med Googles tjänster?

Han (och jag) vill helst göra synkningen

iPhone <-> Exchange Server

men eftersom det inte går i detta fall så är alternativet jag föreslår

iPhone <-> Google Calendar <-> Goocle Calendar Sync <-> Outlook Client <-> Exchange Server

Redigerat av anders.markstrom, 02 juli 2009 - 13:23.

Postad 02 juli 2009 - 13:39

anders.markstrom
  • anders.markstrom
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Vadå "INTE tillåtet att synkronisera direkt med servern" ? Det gör du ju oavsett vad det är du ansluter mot den, om det så är en outlookklient, en bridgehead eller en telefon.

Ren säkerhetsmässigt tillåter många företag bara åtkomst till Exchange Server av auktoriserade klienter via det egna nätverket. Dvs det måste vara en företagsdator med certifikat inkopplad på kontoret eller uppkopplad via en tunnel.

Redigerat av anders.markstrom, 02 juli 2009 - 13:39.

Postad 04 juli 2009 - 21:38

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

• 1 160 inlägg
  • 0

Gjorde exakt samma beställning igår och kunde hämta ut prylarna idag. Måste säg att jag är riktigt nöjd med både sladd och bilhållare. Ett rejält bygge. Min Navigon Europe app krävde dessa tillbehör! Nu har man en fullgod GPS-navigator i bilen! Wuhuuu!!

Eftersom mailshop.se hade slut i lagret (hehe.. inte många produkter att lagra där..) köpte jag en hållare från Teknikmagasinet.

Den var nice och ser ut precis som den på mailshop. Det är bara det att vibrationer överförs lätt, minsta lilla ojämnhet och din iPhone skakar. I övrigt är passform och hantering in/ut riktigt bra, nästan som med en riktig Navigon :)

Postad 05 juli 2009 - 15:58

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Eftersom mailshop.se hade slut i lagret (hehe.. inte många produkter att lagra där..) köpte jag en hållare från Teknikmagasinet.

Den var nice och ser ut precis som den på mailshop. Det är bara det att vibrationer överförs lätt, minsta lilla ojämnhet och din iPhone skakar. I övrigt är passform och hantering in/ut riktigt bra, nästan som med en riktig Navigon :)

Lustig bild på Teknikmagasinet, ikonerna på telefonen ligger ju upp och ner jämfört med hur telefonen ligger :D

Postad 05 juli 2009 - 21:13

RedEnzo
  • RedEnzo
  • Användare

• 218 inlägg
  • 0
Hej,

satt igår och skulle testa hur det funkar att använda telefonen som modem, det konstiga nu är att när jag går in i nätverksinställningar så finns inte internetdelning kvar i menyn? Vad kan ha hänt? Någon som ha varit med om nåt liknande? Vad kan jag göra?

Tacksam för svar!

Postad 06 juli 2009 - 11:10

KrilleB
  • KrilleB
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hej!

Är novis på detta och har precis beställt en 16 gb svart från Telia med deras erbjudande Mobilsurf alltid. Har en liten fråga hur datamängden beräknas, om jag till exempel beställer Navigon med norden kartorna och laddar hem dessa via min dator hemma och sedan synkar och börjar använda programmet i telefonen, hur mycket data går det då åt om man använder gps:en mellan exempelvis Göteborg och Stockholm (på ett ungefär)?

Har ni några andra tips som kan vara användbara eller appar som man måste ha? Ja jag har läst igenom det mesta av tråden men det kommer ju nya hela tiden.

Postad 06 juli 2009 - 11:46

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0
KrilleB här finns några tips på nyttiga apps.
App tips

Redigerat av Lias08, 06 juli 2009 - 11:48.

Postad 06 juli 2009 - 12:04

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Hej!

Är novis på detta och har precis beställt en 16 gb svart från Telia med deras erbjudande Mobilsurf alltid. Har en liten fråga hur datamängden beräknas, om jag till exempel beställer Navigon med norden kartorna och laddar hem dessa via min dator hemma och sedan synkar och börjar använda programmet i telefonen, hur mycket data går det då åt om man använder gps:en mellan exempelvis Göteborg och Stockholm (på ett ungefär)?

Ingenting! I Navigons gps-app är kartorna inkluderade så det är inget som behöver laddas ned när man använder den.

Postad 06 juli 2009 - 19:28

Unregisteredd27cb1cb
  • Unregisteredd27cb1cb
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Är nybliven och otroligt lycklig ägare till en iPhone (fattar inte varför jag inte köpt den tidigare). Den kommer nyttjas som allt-i-allo-maskin här hemma och bl.a receptdator. Det är med anledning av receptdator-funktionen som jag skapar denna tråd.

Jag vill nämligen få ut bild från iPhonen till en vanlig platt-bildskärm. Är detta möjligt mha en original-docka och någon kabel? Vilken kabel isf? Hittar bara AV-kablar att stoppa in i TV, men ingen DVI eller VGA. Någon som vet? Hade varit himla käckt att få ut en större bild...

Postad 06 juli 2009 - 21:03

Unregisteredd27cb1cb
  • Unregisteredd27cb1cb
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Nån som vet hur man får ut bild från iPhone till en bildskärm? Alltså ej TV...

Postad 06 juli 2009 - 23:31

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0
Någon här som köpte sin 3G på releasedagen? För snart är det den 11:e och då har det gått ett år och då går det att låsa upp telefonen _på riktigt_ för 300kr.

Postad 07 juli 2009 - 16:14

RedEnzo
  • RedEnzo
  • Användare

• 218 inlägg
  • 0

Hej,

satt igår och skulle testa hur det funkar att använda telefonen som modem, det konstiga nu är att när jag går in i nätverksinställningar så finns inte internetdelning kvar i menyn? Vad kan ha hänt? Någon som ha varit med om nåt liknande? Vad kan jag göra?

Tacksam för svar!

Löste problemet genom att nollställa nätverksinställningarna, men väldigt märkligt att funktionen bara försvann. Hoppas de kan hjälpa någon i framtiden som skulle råka ut för samma sak...

Postad 08 juli 2009 - 23:35

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1 040 inlägg
  • 0
Men wifi är gratis och går även att stänga av om så önskas...

Postad 09 juli 2009 - 07:14

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
Jag har en iPhone 3G med Telia abonnemang och deras fast pris avtal gällande datatrafik (200 pix i månaden).
Läste på deras hemsida om "Mobilsurf alltid", som kostar 69 kr i månaden bara! Då ingår "all typ av surf i mobilen" utom trafiktyperna fildelning och ip-telefoni. Upp till 500 MB i månaden, sedan stryper dom hastigheten till 57 kb/s.

Frågan är bara om det är all datatrafik eller vad räknar dom som "surftrafik" eg.? Deras formulering är smått felaktig enl. mig. Antingen skulle det stått "surf ingår" eller "alla datatrafik ingår". Att skriva "all surf ingår" är som att antyda att alla browsers får användas eller liknande.

Någon som kanske har denna tjänst och kan informera mig? Jag betalar ju hellre 69 kr i månaden än 200 kr i månaden för samma sak (har aldrig haft över 500 MB per månad i datatrafik)

Postad 09 juli 2009 - 07:29

shampo
  • shampo
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Jag har en iPhone 3G med Telia abonnemang och deras fast pris avtal gällande datatrafik (200 pix i månaden).
Läste på deras hemsida om "Mobilsurf alltid", som kostar 69 kr i månaden bara! Då ingår "all typ av surf i mobilen" utom trafiktyperna fildelning och ip-telefoni. Upp till 500 MB i månaden, sedan stryper dom hastigheten till 57 kb/s.

Frågan är bara om det är all datatrafik eller vad räknar dom som "surftrafik" eg.? Deras formulering är smått felaktig enl. mig. Antingen skulle det stått "surf ingår" eller "alla datatrafik ingår". Att skriva "all surf ingår" är som att antyda att alla browsers får användas eller liknande.

Någon som kanske har denna tjänst och kan informera mig? Jag betalar ju hellre 69 kr i månaden än 200 kr i månaden för samma sak (har aldrig haft över 500 MB per månad i datatrafik)

Jag har denna tjänst, hade tidigare den dyra, har inte märkt någon skillnad. Man förlorar tillgången till deras homeruntjänst och som sagt bara 500mb, men det har räckt för mig gott och väl. Angående IPtele och fildelning så fick jag inget rakt svar när jag vara nere på teliabutiken och frågade.

//Fredrik

Postad 09 juli 2009 - 07:41

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Jag har denna tjänst, hade tidigare den dyra, har inte märkt någon skillnad. Man förlorar tillgången till deras homeruntjänst och som sagt bara 500mb, men det har räckt för mig gott och väl. Angående IPtele och fildelning så fick jag inget rakt svar när jag vara nere på teliabutiken och frågade.

//Fredrik

Aha homerun också, äh enda gången jag velat använda denna var på ett hotell för någon vecka sedan. Annars har jag aldrig brytt mig. Då ändrar jag ;)

Undrar om dom byter direkt ifall jag säger upp avtalet nu på minasidor och lägger till det nya avtalet.

Postad 09 juli 2009 - 12:07

AntonL
  • AntonL
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Hej! Är i någorlunda stort behov av en ny telefon, då jag sitter här med en gammal SE T630 med trasig display som hindrar mig från att skicka sms och dylikt. Har kollat en hel del på Iphone 3G och den ser ut att vara väldigt bra. Har också kollat på en hel del andra touchtelefoner men har inte lyckats hitta något som fungerar lika snabbt och smidigt som Iphone.

Är det värt att köpa en Iphone 3G för ca 4000kr (vilket verkar vara det absolut lägsta priset på vissa ställen) eller har någon tips om en annan telefon som också fungerar smidigt som kanske till och med är lite billigare?

Postad 09 juli 2009 - 12:32

endumen
  • endumen
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0

Hej! Är i någorlunda stort behov av en ny telefon, då jag sitter här med en gammal SE T630 med trasig display som hindrar mig från att skicka sms och dylikt. Har kollat en hel del på Iphone 3G och den ser ut att vara väldigt bra. Har också kollat på en hel del andra touchtelefoner men har inte lyckats hitta något som fungerar lika snabbt och smidigt som Iphone.

Är det värt att köpa en Iphone 3G för ca 4000kr (vilket verkar vara det absolut lägsta priset på vissa ställen) eller har någon tips om en annan telefon som också fungerar smidigt som kanske till och med är lite billigare?

Inte billigare, men ännu bättre = iPhone 3Gs!!! ;)

Annars är det väl HTC Hero, HTC Magic och Palm Pre som är värda konkurrenter till iPhone. Resten har inte en chans!

Postad 09 juli 2009 - 13:22

AntonL
  • AntonL
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Inte billigare, men ännu bättre = iPhone 3Gs!!! :)

Annars är det väl HTC Hero, HTC Magic och Palm Pre som är värda konkurrenter till iPhone. Resten har inte en chans!

Kollade lite nu på de andra och de verkar också väldigt bra. Gillar HTC Magic. Men när det gäller valet mellan Iphone 3G och 3Gs så vinner 3G med tanke på priset. De gånger jag har provat Iphone 3G så har jag aldrig upplevt den som långsam, så den nya processorn är inte direkt en nödvändighet hos mig ;). Aja, det kanske blir en Iphone 3G ändå. Tack för tipsen!

Postad 09 juli 2009 - 17:05

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

• 1 740 inlägg
  • 0

Tänkte införskaffa lite iphone-tillbehör och hittade rätt bra priser på mailshop.se

Är det någon här som handlat hos dem? Jag är rätt skeptisk till nätbutiker som endast accepterar förskottsbetalning.

Tack för intrycken, Jag beställde också till slut. Fungerade alldeles utmärkt.

Postad 09 juli 2009 - 22:23

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0
Jag har som många andra haft min iPhone 3G sedan dagen för säljstarten, 2008-07-11.

Nyligen så fick jag en del problem som gjorde att jag lämnade in den, bl a att sensorerna som släcker skärmen när man har den mot örat under samtal inte fungerade utan skärmen var tänd hela tiden. Min telefon skickades in och byttes mot en helt ny som fungerar perfekt så när som en sak - jag kan inte ansluta till något WiFi-nät alls. Telefonen hittar alltså nät när man söker efter WiFi-nät men när man ska ansluta till ett, som mitt eget där hemma, så säger den endast "Kunde inte ansluta till XXXX".

Har någon upplevt detta problemet? Om så, vad har ni då gjort för att åtgärda det? Jag har testat att återställa närverksinställningarna men det hjälper inte.

Någon som har något tips?

Postad 09 juli 2009 - 22:37

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Jag har som många andra haft min iPhone 3G sedan dagen för säljstarten, 2008-07-11.

Nyligen så fick jag en del problem som gjorde att jag lämnade in den, bl a att sensorerna som släcker skärmen när man har den mot örat under samtal inte fungerade utan skärmen var tänd hela tiden. Min telefon skickades in och byttes mot en helt ny som fungerar perfekt så när som en sak - jag kan inte ansluta till något WiFi-nät alls. Telefonen hittar alltså nät när man söker efter WiFi-nät men när man ska ansluta till ett, som mitt eget där hemma, så säger den endast "Kunde inte ansluta till XXXX".

Har någon upplevt detta problemet? Om så, vad har ni då gjort för att åtgärda det? Jag har testat att återställa närverksinställningarna men det hjälper inte.

Någon som har något tips?

Testa en återställning, fungerar inte det så är det bara att lämna in den förmodligen. Trist..

Har du jb förresten?

Postad 10 juli 2009 - 00:09

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Testa en återställning, fungerar inte det så är det bara att lämna in den förmodligen. Trist..

Har du jb förresten?

Jag är 180 mil hemmifrån just nu så återställning kan jag inte göra. Jag ska dock göra det så snart jag kommer hem igen =/

Nej, JB har jag lekt färdigt med efter jag uppdaterade min tidigare telefon till 3.0. Lustigt nog hade jag inte WiFi-problem med den telefonen fast jag hade uppdaterat till 3.0, de har kommit med denna nya telefonen.

Se detta : http://discussions.a...t...00&tstart=0

VÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLDIGT många som har WiFi-problem efter uppdatering till 3.0, både de med 3G och de med 3Gs. Efter att ha läst alla 24 sidorna i den tråden som bara handlar om det problemet så tolkar jag det som att 3.0 är boven i vissa fall och i de andra så är 3.0 tillsammans med kass hårdvara i telefonen problemet.

Vad säger ni andra? Visste ni att det var ett så enormt problem världen över? Har ni inte upplevt problem med WiFi efter att ni uppdaterat till 3.0?

Postad 10 juli 2009 - 00:26

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Jag kan ansluta med wifi här hemma i lägenheten efter jag uppdaterade till 3.0
Däremot så verkar den tappa mitt nätverk ibland och slår över till 3G nätet om jag varit lite inaktiv i någon minut, för att efter ett tag hoppa över till nätverket igen.

Postad 10 juli 2009 - 13:10

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Jag kan ansluta med wifi här hemma i lägenheten efter jag uppdaterade till 3.0
Däremot så verkar den tappa mitt nätverk ibland och slår över till 3G nätet om jag varit lite inaktiv i någon minut, för att efter ett tag hoppa över till nätverket igen.

Om ni läser i länken till Apples forum som jag skrev längre upp så ser ni att det rör sig om främst tre problemområden :

• Hittar inga WiFi-nät alls
  • Hittar nät men nekas anslutning till alla
  • Kan ansluta men signalen droppar ner till noll och kopplas ifrån på nån minut

För jävligt att Apples nya 3.0 sabbar WiFi för så många! De verkar knappt ta problemet på allvar heller utan verkar skita i att folk inte kan använda WiFi i sina telefoner.

Postad 10 juli 2009 - 13:17

endumen
  • endumen
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0

Om ni läser i länken till Apples forum som jag skrev längre upp så ser ni att det rör sig om främst tre problemområden :

För jävligt att Apples nya 3.0 sabbar WiFi för så många! De verkar knappt ta problemet på allvar heller utan verkar skita i att folk inte kan använda WiFi i sina telefoner.

Det stämmer ju inte. 3.1 har ju redan släppts som beta. Varför den kommer så snabbt märker vi ju tydligt.

Postad 10 juli 2009 - 15:10

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Det stämmer ju inte. 3.1 har ju redan släppts som beta. Varför den kommer så snabbt märker vi ju tydligt.

Jag är väl medveten om att 3.1b har släppts men vad märker vi tydligt?

Jo, att de som har använt betan ser att den inte avhjälper problemen som APPLE har orsakat gällande WiFi.

Postad 10 juli 2009 - 18:16

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Har sett exempel på sprillans 3G som uppdaterats till 3.0 och tappat Wi-fi och Bluetooth. Finns i menyn men är bara gråmarkerat. Inte min egen så jag har inte luskat så noga om det finns nån lösning...

Postad 11 juli 2009 - 00:45

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Min funkar perfekt mot wifi.

Postad 11 juli 2009 - 01:00

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Nja, skiter i det tror jag verkligen inte de gör, självklart vill de lösa problemet. De har lagt upp ett kb-inlägg angående just detta problem, så det är medvetna om det iaf:

http://support.apple.com/kb/TS1559

Finns 3 förslag på lösningar. Hoppas en återställning fungerar för dig, Zinned, annars är det nog tyvärr bara att antingen vänta på 3.1 eller lämna in den och kräva en ny (och hoppas på att den inte har samma problem).

Redigerat av shapic, 11 juli 2009 - 01:02.

Postad 11 juli 2009 - 22:06

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0
Är det bara för mig som mailshop.se inte funkar?

Postad 11 juli 2009 - 22:23

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0

Jag har försökt att komma in i mailshop sen igår morse utan framgång.

Postad 11 juli 2009 - 22:44

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Jag har försökt att komma in i mailshop sen igår morse utan framgång.

Jag kommer in på mailshop.se. Kör dock med OpenDNS om det kan ha någon betydelse.

Redigerat av shapic, 11 juli 2009 - 22:44.

Postad 11 juli 2009 - 23:01

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0
Dum fråga men vad är OpenDNS?

Jag använder Google Chrome som standard standardwebbläsare och gick ej att öppna mailshop. När jag testa med Internet Explorer gick att öppna utan problem.
Ska byta kanske Chrome till Firefox :)

Postad 11 juli 2009 - 23:13

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Dum fråga men vad är OpenDNS?

Jag använder Google Chrome som standard standardwebbläsare och gick ej att öppna mailshop. När jag testa med Internet Explorer gick att öppna utan problem.
Ska byta kanske Chrome till Firefox :)

Hmm, skumt att det inte funkar i Chrome..?

Angående DNS: Det är DNS-servrarna som "slår upp" de addresser du söker för att hitta rätt ip-adress (så att du ska kunna skriva google.se och slippa memorisera googles ip-adress). Olika operatörer använder olika DNS-servrar men de är för oss slutkunder utbytbara, antingen direkt i den dator man använder (om den är direktansluten till internet) eller i den router som är uppkopplad mot internet (om man har en router).

OpenDNS är en sådan alternativ DNS-server man kan använda sig av som, i min mening, är snabbare än den min operatör använder (dvs. den "slår upp" addresserna snabbare..).

Läs mer på OpenDNS.com

Redigerat av shapic, 11 juli 2009 - 23:14.

Postad 11 juli 2009 - 23:22

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0

Hmm, skumt att det inte funkar i Chrome..?

Angående DNS: Det är DNS-servrarna som "slår upp" de addresser du söker för att hitta rätt ip-adress (så att du ska kunna skriva google.se och slippa memorisera googles ip-adress). Olika operatörer använder olika DNS-servrar men de är för oss slutkunder utbytbara, antingen direkt i den dator man använder (om den är direktansluten till internet) eller i den router som är uppkopplad mot internet (om man har en router).

OpenDNS är en sådan alternativ DNS-server man kan använda sig av som, i min mening, är snabbare än den min operatör använder (dvs. den "slår upp" addresserna snabbare..).

Läs mer på OpenDNS.com

Schysst, jag använder mobilt bredband från Tre just nu men det kanske går att ändra också?
Va använder du för webbläsare?

Postad 11 juli 2009 - 23:39

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Schysst, jag använder mobilt bredband från Tre just nu men det kanske går att ändra också?
Va använder du för webbläsare?

Jag använder FF på Mac. Ja, det ska nog gå att byta även om man har mobilt bredband. Gå in i nätverkinställningarna och ändra för just anslutningen som är via det mobila bredbandsmodemet. Googla lite på det annars så hittar du nog något.

(Dags att återgå till topic nu)

Redigerat av shapic, 11 juli 2009 - 23:40.

Postad 12 juli 2009 - 20:47

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0
Nån som vet när TomTom kommer till iPhone? Jag kollade på TomToms hemsida men där står (coming soon to the iTunes App Store). Sjukt att de skriver inte release datum så att man vet exakt!!
Jag behöver verkligen en GPS till bilen och Navigon är som finns idag på App Store är inte min favorit, har hört/läst mycket negativa saker om.

Postad 13 juli 2009 - 01:39

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Nja, skiter i det tror jag verkligen inte de gör, självklart vill de lösa problemet. De har lagt upp ett kb-inlägg angående just detta problem, så det är medvetna om det iaf:

http://support.apple.com/kb/TS1559

Finns 3 förslag på lösningar. Hoppas en återställning fungerar för dig, Zinned, annars är det nog tyvärr bara att antingen vänta på 3.1 eller lämna in den och kräva en ny (och hoppas på att den inte har samma problem).

Haha, jo jag har läst det kb-inlägget. De förslagen på lösningar kan ju alla användare räkna ut med ändan och en kritstump att de bör testa...idiotiskt svar av Apple.

Nej, det blir att testa en återställning och/eller att nedgradera till 2.2.1 och se om det blir någon skillnad. Annars får jag lämna in den...igen. Tyvärr börjar ju 16GB'arna ta slut då de inte tillverkas längre så det kan bli ett problem. De får väl ge mig en 3Gs annars.

Postad 13 juli 2009 - 11:54

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Jag har inte med mig min iPhone till jobbet idag men jag läste att filmbolaget Universal har släppt en ny applikation till telefonen : Brüno

Postad bild

Applikationen ska vara gratis.

Postad bild

Mer info finns här!

:)

Redigerat av crest, 13 juli 2009 - 11:58.

Postad 13 juli 2009 - 14:16

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Bruno är inte tillgänglig i svenska Appstore :)

Postad 13 juli 2009 - 15:50

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Bruno är inte tillgänglig i svenska Appstore :)

F*n också... :(
Hade varit kul att ladda ned den.

Redigerat av crest, 13 juli 2009 - 15:51.

Postad 13 juli 2009 - 18:20

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 0
lite sugen nu när kostnaden för telefonen är 3995 vid 24 månaders bindning, 8gbmodellen. men funderar på om jag ska vänta på gs, vad kommer totala telefonkostnaden bli för den? 16-gigsversionen då.

Postad 13 juli 2009 - 18:26

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

lite sugen nu när kostnaden för telefonen är 3995 vid 24 månaders bindning, 8gbmodellen. men funderar på om jag ska vänta på gs, vad kommer totala telefonkostnaden bli för den? 16-gigsversionen då.

Tror inte det priset kommer stå här före det står på operatörernas hemsidor.

Ett förtydligande till er andra. Telia har sänkt priserna på 3G. Vet inte om det gäller även för Telenor.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.