Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Modern Warfare 2

10726 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Ditt betyg på... (278 medlem(mar) har röstat)

Single Player

1. 1 (10 röster [3.60%])

Procent av omröstning: 3.60%

2. 2 (16 röster [5.76%])

Procent av omröstning: 5.76%

3. 3 (71 röster [25.54%])

Procent av omröstning: 25.54%

4. 4 (111 röster [39.93%])

Procent av omröstning: 39.93%

5. 5 (70 röster [25.18%])

Procent av omröstning: 25.18%

Mulitplayer

1. 1 (14 röster [5.04%])

Procent av omröstning: 5.04%

2. 2 (9 röster [3.24%])

Procent av omröstning: 3.24%

3. 3 (30 röster [10.79%])

Procent av omröstning: 10.79%

4. 4 (79 röster [28.42%])

Procent av omröstning: 28.42%

5. 5 (146 röster [52.52%])

Procent av omröstning: 52.52%

Spec-Ops

1. 1 (14 röster [5.04%])

Procent av omröstning: 5.04%

2. 2 (8 röster [2.88%])

Procent av omröstning: 2.88%

3. 3 (56 röster [20.14%])

Procent av omröstning: 20.14%

4. 4 (119 röster [42.81%])

Procent av omröstning: 42.81%

5. 5 (81 röster [29.14%])

Procent av omröstning: 29.14%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 19 January 2010 - 08:36

Unregistered2dabe7b8
  • Unregistered2dabe7b8
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0

Lite info angående Lagg och Laggswitch..

IW har gått ut och sagt att är man host under ett spel ska man ej kunna använda en laggswitsch då systemet automatiskt ska välja bort dej som host, men det visar sig efter fösök i USA att detta ej är sant då hosten ha kunnat lagga "medvetet" i över 5 sekunder utan att någonting hänt. Många ggr kan man ju tänka sig att 5 sekunder är mer än tillräckligt för att hinna skjuta både en och två pers.

Sedan behöver man inte ha en fysisk laggswitch heller utan du kan göra en digital på din PC som drar ner din bandbred. Man kan bla använda zone alarm och sådana program för att göra detta, man ändrar endast en del inställningar och sedan panik stryper du din bandbred på pc'n och det ska då även få en reaktion på din PS3a.

Allt detta fusk för att man inte är tillräckligt bra, har tillräcklig ork, eller helt enkelt är för lat för att orka sätta sig in i spelet.

Sedan efter att haft mailutbyte med en talesperson från IW, som sedan skickade min fråga vidare, (ej ForZeroTwo) så har USA mer underhåll av sitt nätverkssytem än övriga världen. Dom fokuserar helt enkelt på att USA ska ha det bästa systemet och där ska det flyta på bra, och det straffar oss andra som hamnar på efterkällken.

Jag är ingen som gärna skyller på "Laggfrördelen" men när det kan skillja sekunder så avgör det en hel match.

Fasiken vad de laggade igår.
De var flera gånger som jag knivade (t om flera gånger) alt tömde hela magget i FI för att sedan själv bli knivad alt skjuten och på killcam så ser det bara ut som jag står där och funderar på om jag skall beställa en enkel eller dubbel espresso. ;)

En match var lite speciell.
Där hade vi lite blandande uppkopplingar mellan 3-4 staplar. Men ibland så dök de helt!
Alla förutom en person gick ner till en stapel och den som inte gick ner hade 4 staplar.
Lite märkligt...Laggswitch?

Visst- man är ingen duktig lirare men att man inte lirar på lika villkor känns lite trist.

Men..men..de är ju bara en spel :)

Man underlättar ju inte heller för sig när man har Telia ADSL och Telia Digitaltv.
Redan där har man ju skaffat sig ca 15ms i extra delay pga interleave raten (INR) för att få
stabilitet i IPTV tjänsten. De är väl bara att gilla läget då man kör Tv den vägen.
Tv tjänsten funkar ju trots allt helt ok och VoD är inte helt fel.

Redigerat av Unregistered2dabe7b8, 19 January 2010 - 09:05.

Postad 19 January 2010 - 09:48

Unregisteredb8ad097f
  • Unregisteredb8ad097f
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0

Dom här uppdateringarna släpptes till PC-versionen igår:

Källa

Fattar inte grejjen med 1887 erna dom e ju redan fixade ingen som använder dessa nu är ju kassaste vapnet i spelet. Som man dessutom låser upp vid lev67. Om någon vill ha bling fmj ska väl detta göra skillnad som på alla andra vapen?
Nä om ngt är onödigt bra är det väl kniven (comando+lightwight+tactical knife) även om jag själv gillar att köra en runda då och då =)

Nä IW koncentrera er på att fixa lagget. Det är riktigt spelförstörande. Det ska faan inte lagga med 100mbit fiber samt kabel rätt i ps3an!

Postad 19 January 2010 - 10:57

pangemange
  • pangemange
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Asså jag fattar grejen med att det kan lagga o servrarna är överbelastade osv.
Men va fan är det med att det hänger sig vid waiting for other players. ?
blir man gla i hågen för man kommit med ett spel så hänger det sig precis innan det ska dra igång vad är det.

Någon som har en förklaring? händer hyfssat ofta oxå.

Postad 19 January 2010 - 11:06

Unregistered73199dd3
  • Unregistered73199dd3
  • Forumräv

• 704 inlägg
  • 0

blir man gla i hågen för man kommit med ett spel så hänger det sig precis innan det ska dra igång vad är det.

Av någon anledning väljer systemet fel host. Alltså spelet ska ju finna den med bäst mjlighet att vara host utan att de ska lagga m.m. Men detta har verkligen inte funkat den senaste tiden.

Postad 19 January 2010 - 11:10

Unregistered73199dd3
  • Unregistered73199dd3
  • Forumräv

• 704 inlägg
  • 0
från mw2 twittersidan:

alt0160: Playing #MW2 and you see a camper? Turn on your headset and yell out: iSeeYou to declare open season on his ass!!

hahahaha

Postad 19 January 2010 - 11:13

chromorifhia
  • chromorifhia
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0

Man underlättar ju inte heller för sig när man har Telia ADSL och Telia Digitaltv.
Redan där har man ju skaffat sig ca 15ms i extra delay pga interleave raten (INR) för att få
stabilitet i IPTV tjänsten. De är väl bara att gilla läget då man kör Tv den vägen.
Tv tjänsten funkar ju trots allt helt ok och VoD är inte helt fel.

Vad jag förstår menar du när du kör både Telia ADSL och Telia Digitaltv. Jag har sagt upp BBB och skall byta till Telia ADSL, icke Telia Digitaltv pågrund av att jag tror Telia ADSL har bättre ms än BBB.

Postad 19 January 2010 - 11:28

Unregistered2dabe7b8
  • Unregistered2dabe7b8
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0

Vad jag förstår menar du när du kör både Telia ADSL och Telia Digitaltv. Jag har sagt upp BBB och skall byta till Telia ADSL, icke Telia Digitaltv pågrund av att jag tror Telia ADSL har bättre ms än BBB.

Om du bara skall ha bredband så kommer du inte får några problem med INR.
Det får du bara om du kör Telia DigitalTv och Bredband tillsammas.
Anledningen till INR är man vill minska antalet fel som leder till störningar,
vilket inte är någon höjdare för t ex TV sändningar.

I övrigt ser jag bara fördelar med att du byter till Telia. Då hamnar du hos en större operatör som
i regel har bättre peering med andra operatörer, vilket leder till kortare svarstider.
(generellt skrivet, andra delar spelar såklart in oxå)

Edit:
Lite info om detta från "källan"
Finn mer information om detta i tråden om Telias Digital TV
https://www.minhembi...hp?showforum=47

Om man har ADSL med digital-tv från Telia så ökar fördröjningen över ADSL förbindelsen med 20-25 ms berode på att man använder något som kallas interleave. Interleave används för att man vill undvika störningar på digital-tv tjänsten då modemet kan återskapa datapaket som ska till digital-tv boxen. Denna typ av korrigerade fel benämns ofta som FEC-fel av tekniker. Använder man inte interleave så kommer samtliga datapaket försvinna och då blir det störningar hela tiden. Man kallar paket som inte överförs korrekt mellan modem och telestation CV-fel. Det är normalt att en ADSL anslutning har FEC-fel, dom upträder normalt inte som bildstörningar. Har man mer än 60 FEC-fel på en minut brukar dock störningar uppkomma även på digital-tv tjänsten.

Har man digital-tv med 1 tvbox över ADSL så är den högsta hastighet man kan få mellan modemet och telestationen 14 Megabit. Då Digital-tv använder omkring 6 megabit när den är påslagen så är högsta surfhastigheten omkring 8 Megabit när tv boxen är påslagen. Har man 2 digital-tv boxar på ADSL är den högsta hastigheten man kan ha mellan modem och telestation 22 megabit.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Redigerat av Unregistered2dabe7b8, 19 January 2010 - 13:17.

Postad 19 January 2010 - 11:40

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

• 1255 inlägg
  • 0

Om du kommer in i en lobby med exempelvis 9 spelare totalt och det fortfarande står "waiting for other players" tillhör säkerligen 6 av de andra ett party och kommer hamna i samma lag.

För att det inte ska bli en match med 6 mot 3 så väntar man in ytterligare minst två (om det är 6 i "det andra" partyt). Spelet tillåter en diff på max 1 spelare mellan lagen innan ett spel startar.

Däremot finns ingen sådan begränsning när spelet startat och folk hoppar ur. För ett par dagar sedan var vi 6 mot en i en s&d-match.

Postad 19 January 2010 - 12:02

pangemange
  • pangemange
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Om du kommer in i en lobby med exempelvis 9 spelare totalt och det fortfarande står "waiting for other players" tillhör säkerligen 6 av de andra ett party och kommer hamna i samma lag.

För att det inte ska bli en match med 6 mot 3 så väntar man in ytterligare minst två (om det är 6 i "det andra" partyt). Spelet tillåter en diff på max 1 spelare mellan lagen innan ett spel startar.

Däremot finns ingen sådan begränsning när spelet startat och folk hoppar ur. För ett par dagar sedan var vi 6 mot en i en s&d-match.

Men det har ju aldrig hänt att den sparkat igång för att det kommit andra spelare utan efter ett antal minuter kommer det upp nått fel meddelande istället

Postad 19 January 2010 - 13:14

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0

jag och MeanMach möte 6 Polaker i samma klan med headset i S&D.
Det var rätt trist då matcherna var över på 45 sek.....

Postad 19 January 2010 - 14:22

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0

Det var jättekul, vi slogs om vem som skulle döda den stackaren.....

Postad 19 January 2010 - 14:57

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

• 1255 inlägg
  • 0

Det var jättekul, vi slogs om vem som skulle döda den stackaren.....

Hehe...

Jag var lite passiv där och lät er andra slåss om honom...
...och det fick jag höra i lobbyn sen :P

Hade ju inte lyckats få en enda kill :huh:

Postad 19 January 2010 - 16:30

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Den här killen lägger upp många final killcams.

http://www.youtube.c...nv0&feature=sub

Kul att kika på, de är rätt säkra med sniper - mycket aim assist abuse iofs men kul att kika på.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 19 January 2010 - 16:44.

Postad 19 January 2010 - 16:50

BennySlyden
  • BennySlyden
  • Forumräv

• 981 inlägg
  • 0

mycket aim assist abuse iofs men kul att kika på.

Jag som inte sniprat mer än några matcher (hela CoD-serien inräknad) undrar om "aim assist abuse" har att göra med den supersnabba scopeningen? Jag har lagt märke till att det verkar bli betydligt fler "lucky shots" hos folk som knappt hinner in i scopet innan de släpper ner det igen.

Postad 19 January 2010 - 17:02

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Ja typ, det är extremt mycket aim assist på de här spelen. Extra mycket precis när man lägger an, på alla vapen - men märks ju lättast på en sniper som har one-shot-kills.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 19 January 2010 - 17:22.

Postad 19 January 2010 - 17:32

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
Krävs det att du har tokhög sense för att det ska funka eller morlock....för jag har prövat och det är banne mig helt omöjligt för mig.....

Postad 19 January 2010 - 17:35

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Tänker du på snurrandet? Har inte testat, kan inte det men antar att man behöver ha max sens för att komma runt snabbt.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 19 January 2010 - 17:36.

Postad 19 January 2010 - 17:47

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
Nej snurrandet är nog inte så svårt...jag menar att snipa på det sättet....att knäppa någon utan att sikta....

Postad 19 January 2010 - 18:00

rson39
  • rson39
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Snälla moderatorer dela upp den här tråden. Just nu är det ju en himla chattkanal för de som spelar i MHB-klanen. Galet jobbigt att försöka hitta någon intressant information om spelet i fråga. Jag har svårt att se att informationen om när noseone är hemma om kvällarna är relevant för tråden i sig. Inget illa menat till just dig nu, bara ett exempel. :huh:

Jag vet att jag är bitter men det börjar bli rätt jobbigt vid det här laget. :P

Postad 19 January 2010 - 18:11

BennySlyden
  • BennySlyden
  • Forumräv

• 981 inlägg
  • 0

Snälla moderatorer dela upp den här tråden. Just nu är det ju en himla chattkanal för de som spelar i MHB-klanen. Galet jobbigt att försöka hitta någon intressant information om spelet i fråga. Jag har svårt att se att informationen om när noseone är hemma om kvällarna är relevant för tråden i sig. Inget illa menat till just dig nu, bara ett exempel. :huh:

Vilken info är det du söker? Själv tycker jag att det är riktigt intressant att snacka aim assist och sense inställningar för MW2 etc...

Redigerat av BennySlyden, 19 January 2010 - 18:12.

Postad 19 January 2010 - 18:21

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Jag vet inget annat spel som är så grymt beroende av "uppkopplingen", ping, eller vad man nu vi kalla det, som MW2 är. Eftersom spelets kärna är att ha ihjäl motståndarna blir det direkt ödesdigert (starkt ord ja vet, men i sammanhanget) att man inte kan lira på samma villkor. Att ligga halvsekunden efter är det samma som att ge poängen till motståndarna.

Jag hoppar alltid ur lagg-matcher & får väl en förödande statistik pga det. Men det skiter jag i. Lirar för att det är kul. Om det skiter sig med en match hoppar jag vidare till nästa.

Min uppkoppling (och övriga inställningar) är annars riktigt riktigt bra, så felet ligger definitivt inte hos mig. Som det är nu är det rena lotteriet om man får en kul spelkväll eller kastar in joysticken efter en halvtimma.

Inget nytt under solen, men jag vill bara få ut lite frustration, eftersom jag nu i kväll inte kunnat spela en hel match utan problem.

Redigerat av Unregisteredee312c77, 19 January 2010 - 18:22.

Postad 19 January 2010 - 18:26

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
Angående aim assist så hörde jag nån berätta om tejp på. Tv:n att det skulle hjälpa på något sätt. Finns många sätt att fuska på :huh:

Postad 19 January 2010 - 18:29

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Nej snurrandet är nog inte så svårt...jag menar att snipa på det sättet....att knäppa någon utan att sikta....

"fast scope", jag kör iaf på high sens nu för tiden då jag tycker det är lättare att snabbt knäppa någon i närstrid då med snipern. (tenderar att spela lite som om det vore en AR ibland...) Många videos jag sett har de en väldigt ryckig spelstil så skulle gissa på att de kör så högt det går.

Knäppa från höften är absolut inte lika lätt som i fyran, i fyran är det löjligt lätt. =)

Angående aim assist så hörde jag nån berätta om tejp på. Tv:n att det skulle hjälpa på något sätt. Finns många sätt att fuska på :huh:

Förmodligen markera ut mitten för att lättare få in FI i mitten av siktet...

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 19 January 2010 - 18:28.

Postad 19 January 2010 - 18:31

rson39
  • rson39
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Vilken info är det du söker? Själv tycker jag att det är riktigt intressant att snacka aim assist och sense inställningar för MW2 etc...

Jo, det är inte det jag menar. Jag tycker också att det är intressant att läsa om de mer speltekniska och strategi baserade svaren. Men, jag tycker att det är lite väl mycket chat om vilka som kan, inte kan spela om kvällarna och om hur matcherna gick osv. Det var det jag ville ha sagt. :huh:

Postad 19 January 2010 - 18:39

sumpan77
  • sumpan77
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
rson39 nu får du stå ut med ytterligare lite oviktig information. Jag gjorde min hittils bästa runda idag. Spelade free for all på Highrise och fick till en kanon omgång, 30-1 blev det :huh: Kändes riktigt gött!!!

Postad 19 January 2010 - 18:59

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
I vilket hörn satt du å gömde dig då? :huh:

Postad 19 January 2010 - 19:00

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0

Jo, det är inte det jag menar. Jag tycker också att det är intressant att läsa om de mer speltekniska och strategi baserade svaren. Men, jag tycker att det är lite väl mycket chat om vilka som kan, inte kan spela om kvällarna och om hur matcherna gick osv. Det var det jag ville ha sagt. :huh:

Enda lösningen på ditt problem är att du börjar spela med oss vilket kommer leda till att du vill ha all icke direkt spelrelevant information och att du kommer posta sådana inlägg själv...... :P

För att göra ett riktigt inlägg också då......upplever ni att det blir mer aimassist på snipern om man ställer hög sense eller ej? Jag har inte provat att snabbscope:a med hög sense....jag får det inte att funka på låg sense....men det kan ju iofs bero på skit bakom kontrollen......

Postad 19 January 2010 - 19:13

sumpan77
  • sumpan77
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0

I vilket hörn satt du å gömde dig då? :huh:

Jag satt i mammas knä och försökte se oskyldig ut :P

Postad 19 January 2010 - 19:19

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0

Det som kommer att hända är att alla de som lirar detta spelet någerlunda mycket kommer att överge denna tråd och skriva allt dom har att säga om spelet i den nya "clan-tråden". Därav kommer denna tråd mer eller mindre dö och det enda som kommer att skrivas är frågor från spekulanter/nybörjare som inte hittat den nya tråden som nästan ingen orkar svara på.

Tycker personligen att denna tråden är en av de intressantaste som finns på forumet för tillfället, just för hur blandat folk skriver...

Möjligtvis kunde de ändra lite på rubriken istället.

Redigerat av Dr. Death, 19 January 2010 - 19:20.

Postad 19 January 2010 - 19:35

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0
Yeah! F*n vad kul det var att köra Free-for-all :P Ännu mer roligt att jag kom före Ekaa som verkade ha en riktig skitdag! :huh:

Lite jobbigt att inte kunna kommunicera med den nedre världen (Götet).. deras munnar går i ett :P

/ChristianSVERIGE

Postad 19 January 2010 - 19:40

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0

Lite jobbigt att inte kunna kommunicera med den nedre världen (Götet).. deras munnar går i ett :huh:

/ChristianSVERIGE

Hörru! Jäkla tur jag inte är online nu, för då hade du fått höra på tjôt! :P

Postad 19 January 2010 - 19:45

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0

Hörru! Jäkla tur jag inte är online nu, för då hade du fått höra på tjôt! :P

Hehe då måste du lägga till mig så jag får höra vem som snackar mest, du eller ekaa :huh:

ChristianSVERIGE *Offline*

Postad 19 January 2010 - 20:12

brottarkungen
  • brottarkungen
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Fattar inte grejjen med 1887 erna dom e ju redan fixade ingen som använder dessa nu är ju kassaste vapnet i spelet. Som man dessutom låser upp vid lev67. Om någon vill ha bling fmj ska väl detta göra skillnad som på alla andra vapen?
Nä om ngt är onödigt bra är det väl kniven (comando+lightwight+tactical knife) även om jag själv gillar att köra en runda då och då =)

Nä IW koncentrera er på att fixa lagget. Det är riktigt spelförstörande. Det ska faan inte lagga med 100mbit fiber samt kabel rätt i ps3an!

Jag tror inte du är riktigt med i matchen. IW gjorde ju ett stort misstag när de nerfade 1887erna. Använder man bling med FMJ och akimbo så har man fortfarande samma range som tidigare. Det har alltså inte att göra med just FMJ utan att det är ett sätt att koma runt den tidigare patchen.

Vad gäller lagget så är jag lika irriterad som du men tyvärr hjälps det ju inte om du och jag har bra uppkoppling när spelet väljer folk med kass uppkoppling som host.

Postad 19 January 2010 - 20:37

Unregistereda1381774
  • Unregistereda1381774
  • Forumräv

• 759 inlägg
  • 0

Jag som trådskapare ser inte samma problem som du - tvärtom.
För COD 4 hade vi en speciell tråd för klansnack men det enda som hände var att man fick lov att ha koll på två trådar istället för en, eftersom det snackades vitt och brett om båda sakerna i båda trådarna.

Redigerat av Unregistereda1381774, 19 January 2010 - 20:37.

Postad 19 January 2010 - 20:56

pangemange
  • pangemange
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Jag vet inget annat spel som är så grymt beroende av "uppkopplingen", ping, eller vad man nu vi kalla det, som MW2 är. Eftersom spelets kärna är att ha ihjäl motståndarna blir det direkt ödesdigert (starkt ord ja vet, men i sammanhanget) att man inte kan lira på samma villkor. Att ligga halvsekunden efter är det samma som att ge poängen till motståndarna.

Jag hoppar alltid ur lagg-matcher & får väl en förödande statistik pga det. Men det skiter jag i. Lirar för att det är kul. Om det skiter sig med en match hoppar jag vidare till nästa.

Min uppkoppling (och övriga inställningar) är annars riktigt riktigt bra, så felet ligger definitivt inte hos mig. Som det är nu är det rena lotteriet om man får en kul spelkväll eller kastar in joysticken efter en halvtimma.

Inget nytt under solen, men jag vill bara få ut lite frustration, eftersom jag nu i kväll inte kunnat spela en hel match utan problem.

Håller fullstänfigt med älskar detta spelet men man blir så frustrerad på att det inte vill funka som det ska, ikväll la till och med psn ner och jag kom inte in igen det brukar jag klara mig uan

Postad 19 January 2010 - 21:54

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Varför hade jag inte nuke ikryssat???? Har fortfarande inte skickat iväg någon å när man spelar så man kan få nuke så har man den inte ikryssad.

(sorry för lite irrelevant info.... :huh: )

Postad 19 January 2010 - 22:34

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Ja typ, det är extremt mycket aim assist på de här spelen. Extra mycket precis när man lägger an, på alla vapen - men märks ju lättast på en sniper som har one-shot-kills.

För att inte tala om när man kör med ACOG, oj,oj,oj. Usch.

Postad 19 January 2010 - 22:37

frass3
  • frass3
  • Veteran

• 1521 inlägg
  • 0

Jag som trådskapare ser inte samma problem som du - tvärtom.
För COD 4 hade vi en speciell tråd för klansnack men det enda som hände var att man fick lov att ha koll på två trådar istället för en, eftersom det snackades vitt och brett om båda sakerna i båda trådarna.

Doro.. ändra subrubriken till + klantråd så är allt löst..

Postad 19 January 2010 - 22:38

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

"fast scope", jag kör iaf på high sens nu för tiden då jag tycker det är lättare att snabbt knäppa någon i närstrid då med snipern. (tenderar att spela lite som om det vore en AR ibland...) Många videos jag sett har de en väldigt ryckig spelstil så skulle gissa på att de kör så högt det går.

Knäppa från höften är absolut inte lika lätt som i fyran, i fyran är det löjligt lätt. =)

Förmodligen markera ut mitten för att lättare få in FI i mitten av siktet...

"tenderar att spela lite som om det vore en AR ibland..." jag också. :)
Kör nästan alltid med Intervention FMJ eller Barrett FMJ, marathon, stopping power och ninja. Nice!
MEN, precis som du skriver morlock, i 4:an var det betydligt lättare att springa omkring och leka rambo med en sniperbössa. EDIT: TACK OCH LOV!

Redigerat av BrittBastard, 19 January 2010 - 22:45.

Postad 19 January 2010 - 22:44

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Jo, det är inte det jag menar. Jag tycker också att det är intressant att läsa om de mer speltekniska och strategi baserade svaren. Men, jag tycker att det är lite väl mycket chat om vilka som kan, inte kan spela om kvällarna och om hur matcherna gick osv. Det var det jag ville ha sagt. :)

Enkelt, ställ frågorna m a p MW2 här så ska du se att du snabbt får svar på dom.
Då behöver du inte bli upprörd när du bläddrar igenom massa sidor med "skitsnack" heller. Win-win!

Så, vad är det du vill veta?

Redigerat av BrittBastard, 19 January 2010 - 22:45.

Postad 19 January 2010 - 22:51

turbotomi
  • turbotomi
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0
Har en ny kärlek.... MP5K :)

Postad 19 January 2010 - 22:54

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Jag spammar lite. Klanmatch på torsdag 21.30 mot PS3bloggen. 6vs6
EDIT: Det är Core som gäller, spelsätt och kartor kommer vi överens om där och då.

- Britt78

Redigerat av BrittBastard, 19 January 2010 - 22:54.

Postad 20 January 2010 - 00:49

Unregistered73199dd3
  • Unregistered73199dd3
  • Forumräv

• 704 inlägg
  • 0

Jag spammar lite. Klanmatch på torsdag 21.30 mot PS3bloggen. 6vs6
EDIT: Det är Core som gäller, spelsätt och kartor kommer vi överens om där och då.

- Britt78

sign me up baby!

Postad 20 January 2010 - 08:18

rson39
  • rson39
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Enkelt, ställ frågorna m a p MW2 här så ska du se att du snabbt får svar på dom.
Då behöver du inte bli upprörd när du bläddrar igenom massa sidor med "skitsnack" heller. Win-win!

Så, vad är det du vill veta?

Nej, det är inget speciellt jag vill ha svar på. Mitt gnäll handlar mest om att jag tycker att det är roligare att läsa när det diskuteras om favorit perks, för/nackdelar med dessa, roliga videos med galna frags osv än just chatt om klanmatcher.

Men det verkar ju inte fungera så bra om man delar upp tråden så jag får väl helt enkelt träna upp mitt scrollfinger och sluta lipa. :)

Postad 20 January 2010 - 08:22

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Skulle snabbt bli trist om alla satt å listade sina favvoperks.

Tror vi är ca 100 aktiva i denna tråd å det blir en lång lista med perks.

De flesta spelar ju med samma, Ninja , Coldblooded, marathon, lightweight, stopping power i olika kombinationer.

Postad 20 January 2010 - 08:27

chromorifhia
  • chromorifhia
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0
Kör med :

marathon, lightweight, ninja pro

UMP45 med silence och ranger akimbo hela vägen till L70

Postad 20 January 2010 - 08:33

rson39
  • rson39
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Listtrådar är ju ännu värre, det har du rätt i. Jag menade det som ett exempel, som kan diskuteras, inte som jag vill prompt ska diskuteras. :)

Postad 20 January 2010 - 08:49

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

• 1255 inlägg
  • 0

Skulle snabbt bli trist om alla satt å listade sina favvoperks.

Tror vi är ca 100 aktiva i denna tråd å det blir en lång lista med perks.

De flesta spelar ju med samma, Ninja , Coldblooded, marathon, lightweight, stopping power i olika kombinationer.

Du glömde Bling!

Bling Pro (scar eller annan ak med red dot/holographic och silencer), Coldblooded Pro & Ninja Pro kryddat med en tactical knife :)

Redigerat av Unregisteredbcdf29f3, 20 January 2010 - 08:51.

Postad 20 January 2010 - 09:05

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0
Marathon, lightweight, commando (eheee) och tacticalknife, för tillfället UMP med reddot som huvudvapen, annars M4 med tub.

En riktigt hatad nooooooooobclass, jag vet...

Postad 20 January 2010 - 09:08

rson39
  • rson39
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Själv kör jag med:
1. Scavenger - Blir dåligt med skott annars, älskar att spraya på allt och alla.
2. Cold blooded - Så att man inte blir skjuten av helikoptrar och så att man inte syns på UAV.
3. Ninja - Så att man kan springa runt utan att det hörs.

Dessa tillsammans med silencer på SCAR-H blir en riktig lönnmördar-kombo. :)
Secondary kör jag stinger just nu för att skjuta ner helikoptrar och flygplan åt mina lagkamrater som aldrig tycks göra det själva. ;)

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.