Battlefield: Bad Company 2 (PS3)
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
Postad 19 juli 2011 - 09:46
Det vore kul att träffas upp och få ett ansikte på envar. Så frågan är, vilka bor i krokarna och har lust att ta en öl eller fem nu innan sommaren och semestern är slut?
Postad 19 juli 2011 - 10:48
Precis fått bc2 men har inte så många vänner på psn att lira med då jag endast kört GT5..
Hängt här på mhb länge, dock utan att skriva så mkt..
Hur som helst, skulle vara kul att teama lite med er, heter "tekknoapa" på psn, adda gärna, alt. så vet ni nu vem som kanske lägger till er

Någon här som spelade bf1942 på PC? Spelade flera år med Mayhem som senare blev TPS(teamplay sucks)..
Postad 20 juli 2011 - 16:34
Lägg gärna till mig om du vill (har samma username i PSN som här), så kan du få lite trevligt sällskap någon kväll. Ska dock ut på lite småresor närmsta dagarna, så det blir lite spelpaus nu ett tag.Hur som helst, skulle vara kul att teama lite med er, heter "tekknoapa" på psn, adda gärna, alt. så vet ni nu vem som kanske lägger till er
BF1942 och BF2 spelade jag hela tiden till PC. Dock inte i någon klan (jag var för bra för det... or not).Någon här som spelade bf1942 på PC? Spelade flera år med Mayhem som senare blev TPS(teamplay sucks)..

Postad 20 juli 2011 - 17:04
Lägg gärna till mig om du vill (har samma username i PSN som här), så kan du få lite trevligt sällskap någon kväll. Ska dock ut på lite småresor närmsta dagarna, så det blir lite spelpaus nu ett tag.
BF1942 och BF2 spelade jag hela tiden till PC. Dock inte i någon klan (jag var för bra för det... or not).
Will do! Körde lite igår med Pip och några till, riktigt kul! Slipper ju helst att spela med barn..
Lite ovant att spela i hardcore läge, men höftskott kommer väl med rutinen, däremot så är lokalsinnet inget man kan träna upp lika lätt, tänker på avsaknad av minimap.
Postad 23 juli 2011 - 23:27
(En hel del berodde kanske på att spela med handkontroll, istället för med mus och tangentbord).
- Men nu älskar jag BFBC2.
Vill gärna hitta mer trevligt folk att spela BFBC2 och BF3 med.
Headset finns till både PS3 och PC.
Skicka pm till mig.
Redigerat av Unregistered1659, 23 juli 2011 - 23:31.
Postad 24 juli 2011 - 11:29
Jag var inte så förtjust i BFBC2 en längre period i början.
(En hel del berodde kanske på att spela med handkontroll, istället för med mus och tangentbord).
- Men nu älskar jag BFBC2.
Vill gärna hitta mer trevligt folk att spela BFBC2 och BF3 med.
Headset finns till både PS3 och PC.
Skicka pm till mig.
https://www.minhembi...s...0&start=300
finns mycket trevligt folk där !

Postad 25 juli 2011 - 13:15
http://www.jnytt.se/...e-spela-mot-mig
trevligt!,kanske finns redan här?.
Ja det är drömtjejen det. En tjej som också gillar att spela och inte stänger in en i en garderob med tv och ps3 eller surt säger "Stäng av nu för nu är det CSI på tv".
Jönköping alltså...tja, en stad man kan besöka!
Postad 25 juli 2011 - 15:33
Ja det är drömtjejen det. En tjej som också gillar att spela och inte stänger in en i en garderob med tv och ps3 eller surt säger "Stäng av nu för nu är det CSI på tv".
ha inte för höga tankar om henne nu det är ju faktiskt 360 hon spelar på
Postad 25 juli 2011 - 17:50
Var där i helgen o leta efter henne men hon fanns inte nånstans,satt väl antagligen o lirade medan en annan var på twi och velvet och festade loss haha... Grym stad att festa i. Vill rekommendera alla att åka dit om ni är på partyhumör. Inga dryga ungdommar som vill mucka med en som dem flesta andra städer m.m.
Är sjuk nu(immunförsvaret bara försvann efter helgen ) så blir e hel del bf lir för mej om ni e sugna på att möta en sopa....
Postad 27 juli 2011 - 11:49
ha inte för höga tankar om henne nu det är ju faktiskt 360 hon spelar på
Såklart... Antog att det var för bra för att vara sant.
360 är för förortsaraber som fortfarande väntar på att trenden (PS3) ska nå dem. *ryser*
Postad 28 juli 2011 - 16:15
Synd på ett annars väldigt underhållande spel

Redigerat av Unregistered27f065b1, 28 juli 2011 - 16:16.
Postad 01 augusti 2011 - 08:28
Igår så sprang jag längst ett vattendrag på Harvest Day då allt blir svart men UI:et är kvar och texten "bla bla du springer på gränsen bla bla" och nedräkningsklockan sen dör jag. Happ fine MEN då blir ljudet slowmotion och när allt startar upp igen då är banan tom med enbart mig själv där fast som spelet lämnades innan "crashen". Sen kom folk in fast inte samma folk då.
Idag så hörde jag ett kjeje%&/rwkljewr-ljud från högtalarna, satte hjärtat i halsgropen och stängde av spelet efter matchen var klar (så klart) och då gjorde ps3an en reboot typ sen funka det.
Vad fan är det som sker? Spelet hänger sig titt som tätt också. Sitter på ett PS3 slim 320gb. Spelet eller enheten som krånglar? Nån som har upplevt något likande?
Tack på förhand!
Postad 01 augusti 2011 - 08:44
Postad 01 augusti 2011 - 08:48
Spelet fortsatte som vanligt men helt ljudlöst.
Löste sig efter en omstart av PS3.an.
Postad 01 augusti 2011 - 08:54
Postad 01 augusti 2011 - 08:56
Var det bara en gång du hörde ljudet så det var inte det vanliga ljudstrulet då ljudet klipper/laggar?
Spelet hänger sig ju ibland är nog bara otur att du råkat ut för det ofta senaste tiden.
Postad 01 augusti 2011 - 09:04
Postad 01 augusti 2011 - 09:21
Servrarna har ju varit ostabila den senaste tiden med diverse kracher osv. Troligen har dom väll börjat nalla backend servrar inför bf3 betan. Kommer ihåg att det blev något liknande på den tiden White pass krachade om man tog sista basen i fel ordning, då kunde en stor del av laget bli utkastade ibland medans ett fåtal var kvar.
Var det bara en gång du hörde ljudet så det var inte det vanliga ljudstrulet då ljudet klipper/laggar?
Spelet hänger sig ju ibland är nog bara otur att du råkat ut för det ofta senaste tiden.
Haha, så det är därför jag å tjejen har problem med white pass. Jag älskar att riva ladan med 5-6 välplacerade C4, helst ett par sekunder efter att sista basen blivit synlig, medan min tjej vill alltid ta ut basen längst bak så att den inte ska vara så välbevakad och sedan ta ut ladan. Titt å tätt krashar white pass på sista basen, har dock inte reagerat just under vilka förhållanden =)
Postad 01 augusti 2011 - 14:34
Postad 01 augusti 2011 - 16:00

Förut hängde sig ps3 ibland när jag spelade bfbc2. Men det har inte hänt på riktigt länge.
Kanske beror på ny ps3 eller kanske uppdatering av spelet.
Killcam förstör en del av spelet.
Varför ska motståndaren bli belönad med att få veta ens position när den blir fraggad, det är helt orealistiskt.
Speciellt konstigt om man är sniper där gömma sig, smyga och inte avslöja sin position är a och o.
Redigerat av Unregistered1659, 01 augusti 2011 - 16:09.
Postad 01 augusti 2011 - 16:09
Buggen där det står att man förlorat en omgång fast man vunnit, tror jag enbart är kosmetika. Alltså vinsten räknas.
Själv irriterar jag mig på att man ibland fastnar i saker, i bl.a. terrängen, fast det egentligen inte är ett hinder.
Postad 01 augusti 2011 - 16:25
Varför ska motståndaren bli belönad med att få veta ens position när den blir fraggad, det är helt orealistiskt.
Speciellt konstigt om man är sniper där gömma sig, smyga och inte avslöja sin position är a och o.
That's why we play hardcore.
Postad 01 augusti 2011 - 21:13
That's why we play hardcore.
Men det är så overkligt att folk springer rakt in i min eldgivning.. dom borde göra det verklighetstrognare genom att "hjälpa" till att man inte kan springa igenom en kompis eldgivning!
Lätt att man sprang igenom eldgivningen när någon låg å pepprade skarpt med KSP58:an i lumpen

Postad 02 augusti 2011 - 17:41
Postad 02 augusti 2011 - 18:18
Du får väl ha lite mer uppsikt var och vem du skjuter på.Men det är så overkligt att folk springer rakt in i min eldgivning.. dom borde göra det verklighetstrognare genom att "hjälpa" till att man inte kan springa igenom en kompis eldgivning!

Postad 02 augusti 2011 - 20:24
Jag säger som pipen. Hardcore!
Igår tubade jag en person och sedan sköt jag 3 skott på honom sen dog JAG, och han överlevde med 18% hälsa. Det är softcore när den är som bäst.
"Hardcore dör man ju bara på hela tiden", lär er att inte springa ut på öppna ytor när ni vet att det är krig där. Sen så är det meningen att man ska dö efter att ha skjutigt någon med 3-4 skott. Tro det eller ej grabbar men det är vad som krävs för att döda en människa i verkligheten. Om det inte är en amerikansk actionfilm man vill spela i för då är det softcore..
Men det värsta hände mig för någon dag sedan. Pipen, revo, andi och conny tror jag var samlade i ett hus. Jag skjuter ner två och dem blir återupplivade. Jag knivar två personer och efter varandra men INGEN DOG! JAG BLIR KNIVAD AV REVO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sorry för mitt meddelande, men det där var ta mig f*n droppen alltså. Länge sedan jag fick ett ritigt utbrott. :-P
Postad 02 augusti 2011 - 21:57
http://www.youtube.c...;feature=fvwrelJag säger som pipen. Hardcore!
Av någon anledning nynnar jag oftast på den refrängen när jag flyger helikopter.

Postad 02 augusti 2011 - 22:33
T.ex blir det väl obalans bland vapen och utrustning och ens aim spelar mindre roll.
Redigerat av Unregistered1659, 02 augusti 2011 - 22:39.
Postad 02 augusti 2011 - 23:00
Aimet och reaktionsförmågan har mer betydelse i Hardcore om du inte spelar som sniper då.
Postad 03 augusti 2011 - 09:20
Och aimet, var man träffar, skickligheten, spelar mindre roll av samma anledning; för man fraggar för lätt/blir för lätt fraggad. Det krävs inte mycket som nån skrev.
Redigerat av Unregistered1659, 03 augusti 2011 - 09:26.
Postad 03 augusti 2011 - 10:59
http://www.jnytt.se/...e-spela-mot-mig
trevligt!,kanske finns redan här?.
21 år och "Uppvuxen med commodore 64"... hur går det ihop?

Appropå.. ingen som vet om det kommer finnas nån PS3-sektion på dreamhack? E lite sugen på att åka ner.. har aldrig varit på något dreamhack, men åtskilliga lanpartyn. PC-spel e inte helt min grej, även fast jag gillar att slänga mig in i CS:S ibland.
Skulle va kul å LAN:a lite BFBC2 på DH =)
I hc-mode blir vapen och utrustning mer likvärdiga/spelar mindre roll vilka man använder för man fraggar/blir fraggad för lätt. Det är det jag menar med obalans.
Och aimet, var man träffar, skickligheten, spelar mindre roll av samma anledning; för man fraggar för lätt/blir för lätt fraggad. Det krävs inte mycket som nån skrev.
Jag tycker att "Problemet" med HC är att spelen går så fort. Spela cold war.. blir förvånad om matchen varar mer än 5 minuter =)
Cold war i "vanligt" läge brukar ju bli en ganska lång fight så vida inte ett lag bara kör över det andra...
Postad 03 augusti 2011 - 12:32
Strunt. Det är inte som HC i CoD där man dör av ett skott oavsett vilket vapen man använder. Du måste fortfarande träffa X antal skott beroende på vilket vapen man använder. 2 skott med M1an har jag märkt. Det är precis så det ska vara. Och såklart så måste man lära sig sikta. Skjuter du på en sten så dör ingen... -.-'....men tror ändå det finns fler nackdelar med hc-mode:
T.ex blir det väl obalans bland vapen och utrustning och ens aim spelar mindre roll.
Det som är riktigt trevligt med HC är att du faktiskt dör när du blir skjuten i huvudet. Otroligt va? Vem kunde tro att man dör av ett skott i huvudet...
Sen så kan jag varna er Softcore spelare att BF3 orginal mode kommer bli som BFBC2 HC mode. :-)
Postad 03 augusti 2011 - 12:38
Sen så kan jag varna er Softcore spelare att BF3 orginal mode kommer bli som BFBC2 HC mode. :-)
Kommer det innebära att man kan/får välja ett softcore mode, eller kommer det finnas ett hardcore mode på det i sin tur? =)
Postad 03 augusti 2011 - 12:41
Jag tycker att "Problemet" med HC är att spelen går så fort.
Tycker 25-30 min för en runda är en ganska bra tid. Med förutsättning att båda lagen är bra och ingen spawn-rape. :-)
Ska vi tala snabba spel så är jag besviken på MoH Tier 1. Där går det för snabbt tycker jag. Underbart spel, men meningslöst att spela i 10 min för att sedan sitta 5 min i en lobby som laddar hehe.
Kommer det innebära att man kan/får välja ett softcore mode, eller kommer det finnas ett hardcore mode på det i sin tur? =)
Så som jag förstått det hela så ska det finns softcore (orginal mode) och ett hardcore som det gör i dagsläget. Fast blivande softcore kommer att vara som nuvarande hardcore.
Hur hardcore i sín tur kommer se ut vill jag inte veta. :-P
Men detta är info från de som spelat Alpha-betan. Eftersom det enbart fanns på PC så hoppade jag över att prova den så jag får förlita mig på de andra.
Postad 03 augusti 2011 - 12:45
Skriv era MHB & PSN id och skicka det till mig eller håkan som är administratörer.
http://www.facebook....oups/MinHemBio/
Postad 03 augusti 2011 - 12:55
Reaktionsförmågan kan jag hålla med om men aimet kom igen nu hur tänkte du där. I vanliga kan du ju kontra skjuta om det är något spån som står och sprejar på avstånd. Man känner att han träffar en gång i lilltån (nu skulle man vara stendöd i hc) och man kan vända sig om och sätta ett par bulor i huvudet på honnom och han sten dör. Detta är att kunna aima imo.Obalans tycker jag inte det blir det är snarare att vapnen blir mer balanserade.
Aimet och reaktionsförmågan har mer betydelse i Hardcore om du inte spelar som sniper då.
Du behöver ju inte två akott med m1an i hc ett huvudet är allt som behövs... aima? Sen om man dör av ett skott i huvudet i verkligheten är väll av mindre betydelse då detta är ett spel som ska vara roligt. Dör du i verkligheten kan du ju liksom inte spawna in efter 15 sekunder....Strunt. Det är inte som HC i CoD där man dör av ett skott oavsett vilket vapen man använder. Du måste fortfarande träffa X antal skott beroende på vilket vapen man använder. 2 skott med M1an har jag märkt. Det är precis så det ska vara. Och såklart så måste man lära sig sikta. Skjuter du på en sten så dör ingen... -.-'
Det som är riktigt trevligt med HC är att du faktiskt dör när du blir skjuten i huvudet. Otroligt va? Vem kunde tro att man dör av ett skott i huvudet...
Spelat mycket BF3?
Redigerat av vvv, 03 augusti 2011 - 12:56.
Postad 03 augusti 2011 - 13:01
Jag skulle vilja tillägga att skyddsutrustning (armor) ska väl fylla en "viss" funktion också.
Edit: Jag tror det blev speldags.

Redigerat av Unregistered1659, 03 augusti 2011 - 13:17.
Postad 03 augusti 2011 - 13:03
Du behöver ju inte två akott med m1an i hc ett huvudet är allt som behövs... aima? Sen om man dör av ett skott i huvudet i verkligheten är väll av mindre betydelse då detta är ett spel som ska vara roligt. Dör du i verkligheten kan du ju liksom inte spawna in efter 15 sekunder....
Spelat mycket BF3?
Jag var säkert otydlig i mitt meddelande. Två skott är vad som krävs med M1an PÅ KROPPEN. Men ett skott i huvudet är allt som krävs oavsett vilket vapen man använder. Så är det i alla fall för mig.
Ja, och roligt är det för mig när det har någon realism. Annars kan man lika gärna spela Quake 3 Arena.
Nu har ju ingen av oss dött i verkligheten så vi låter det vatenskapliga till de som kan. Vem vet, du kanske återföds som en blomma inom 10 sec...
Postad 03 augusti 2011 - 13:12
Jag skulle vilja tillägga att skyddsutrustning (armor) ska väl fylla en "viss" funktion också.
Det gör den också på gaycore. Hade du spelat CoD med oss och använt Juggernaut (armor) så hade du inte varit långvarig i våra matcher. hehehe
Skillnaden mellan hardcore och softcore är enkel. Skjuter du en person så dör han mer eller mindre direkt. Du behöver inte kasta en granat som hamnar 2 meter framför honom och han överlever så du måste avsluta fienden med några skott av ditt vapen. Det hände X antal igår innan jag fick ett rage-quit utbrott. :-)
Postad 03 augusti 2011 - 13:33
Postad 03 augusti 2011 - 13:57

Men då dom jag helst spelar med här (ni vet vilka ni är) ofta kör "normal" mode så blir (blev) det för det mesta så och det är inget jag whine´ar över (tror jag

Postad 03 augusti 2011 - 14:16
Jag har helt enkelt inte kunskapen att förstår detta. Tur är väl det att det finns Hardcore då för mig som är okunnig

Postad 03 augusti 2011 - 14:36
Eller har jag missat något?
Hur funkar tracers i hardcore förresten?
Redigerat av novaland, 03 augusti 2011 - 14:37.
Postad 03 augusti 2011 - 15:35
Du har heller inget crosshair på de flesta vapnen.
Du är även tvungen att använda klasserna till fullo då du inte får tillbaka ditt liv ifall du blivit skjuten och sedan sätter dig i en buske, enda sättet att få liv är genom ett medicpack.
Det är väl några fler skillnader.
Postad 03 augusti 2011 - 16:11
Med tanke på det du sitter och skriver så verkar du inte ha någon större koll på hur hardcore fungerar.
Du kanske ska ta och spela lite HC med mig och pipen ikväll så ska vi lära dig ett och annat. :-)
Sätt micken på laddningen så ses vi online kl 21. PSN h0gb3rg1
Postad 03 augusti 2011 - 16:51
Den dagen jag inte dödar folk med direktträff med rpg eller lyckas sätta ett helt mag med en MG3 i kroppen utan att det dödar, så kommer jag endast spela hc resten av livetMer kunskap om vapnen kan jag hålla med om i Softcore. Jag har nog inte kunskapen att förstå hur en person inte kan dö av ett pansarvagnsskott från 2meters avstånd inte heller har jag kunskap om hur en kille klarar av att överleva vare sig hagelkulor eller ett magasin MG3 i kroppen.
Jag har helt enkelt inte kunskapen att förstår detta. Tur är väl det att det finns Hardcore då för mig som är okunnig

Postad 03 augusti 2011 - 17:06
VapenstatsÄr det ingen som har lite fakta istället? I min värd dör alla lika fort i normal som i hardcore. Skillnaderna är att det går inte att markera folk med spotting (Select), att man inte ser sin ammunitionsmängd, att man inte har killcam samt att det inte finns någon översiktskarta, vilket känns av mindre vikt då man ändå inte kan köra spotting.
Eller har jag missat något?
Hur funkar tracers i hardcore förresten?
Mängder med detaljerad information om alla vapen, fordon och perks i spelet.
Står bland annat att i hardcore ligger spelarens hälsa på 60 jämfört med 100 i normal.
En av mina största problem med harcore är friendly fire/teamkill. Hoppar man ut och reparerar en tank måste man säga övertydligt till polaren: stå för fan still nu för jag är utanför och reparerar!!! Ett annat klassiskt hc-exempel är när man blir tkad när man hoppar in i en helikopter.
Sen att Dice inte har hunnit utveckla hc-mode fullt ut heller. Inga sikten på stationarys, minigunnen i blackhawken, på något sett kunna se hur många skott man har kvar, vem som helst kan hålla koll på hur mycket ammo man har på sig men inte i hc! Spelläget hade potential men Dice hade behövt lägga ner mer tid på det.
Kom även på att man ofta blir tkad när man hoppar ur en blackhawk,fyrhjuling/bil eller båt. Det är sådant som verkligen höjer spelglädjen och mitt humör till skyarna

Redigerat av zxcv, 03 augusti 2011 - 17:43.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar