Saknas bild på imdb så får du själv lägga upp ett omslag. Döp den till samma namn som filmen i samma mapp med "tbn" som extension.Så då har Boxee'n hittat mapparna med musik, tvserier och film
Dock har den problem att identifiera alla :/
Har då fixat det manuellt MEN får inte dit någon bild i biblioteket...
Någon som har en lösning på det?
(tex den svenska filmen Försvunnen mm)
Även till musiken där stora artister blir utan bilder :/
Lite tråkigt tycker jag...
Någon som dessutom lyckats med att identifiera Tjuvarnas Jul, hela säsongen?
Har prövat tre gånger nu utan att lyckas
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 17 januari 2012 - 21:51
Postad 17 januari 2012 - 21:54
Nja svinbillig är väl synd att säga. Giganten tog väl 1290:- för den här förra veckan, men hårddiskar är fortfarande svindyra jämfört med innan hårddiskfabrikerna blev översvämmade i höstas. Själv köpte jag en 1,5TB för 390:- innan katastrofen.jag har en 1.5 TB WD och 3TB WD som än så länge fungerar felfritt
3TB som just nu dessutom är svinbillig!!! http://www.elgigante...ddisk?scid=1698
Jag har dessa kopplade in i datorn, ingen är inkopplad direkt i boxee..
Väntar på priserna ska gå ner så jag kan köpa en ny disk till NASen.
Postad 17 januari 2012 - 21:58
Återstår nog bara att skapa en egen NFO och ändra <runtime> tagen själv.Tack Per-Arne men jag tror du missförstod mig, jag vill ha min special edition i biblioteket, inte som en del av original versionen.
Synd att det bara är IMDB som gäller för precis som du säger så finns i princip inga directors cut och dyl där
Postad 17 januari 2012 - 22:04
Att flasha en DIR-655 är inget som rekommenderas. Bara att läsa lite i DIR-655 forum så blir man avskräcktJag kör med en DIR-655 och Boxee Box och har inga bekymmer alls.
Nu kör jag med en väldigt gammal firmware. Jag har aldrig uppdaterat routern då jag aldrig haft bekymmer med den...och kommer inte att uppdatera den heller.

Min snurrar stabilt med 1.21EU och har endast råkat ut för att den tappar internet 3 gånger på ett halvår.
Kanske dags att se över din ursprungsfil eller din RIP-utrustning?Hej på er! Hoppas någon kan hjälpa mig med ett problem jag haft sedan jag köpte min Boxee Box i början av december förra året.
Jag spelar upp film (720p och 1080p) från en extern hårddisk kopplad direkt till Boxee Boxen och mitt problem är helt enkelt att filmen stannar upp och buffrar alldeles för ofta för att jag ska stå ut med det. Hårddisken är en liten 2,5" Packard Bell som får ström via USB-kabeln. Har även provat med en äldre WD Elements som får ström från eluttag i väggen, med samma problem. Det är ofta (om inte alltid) på samma ställen i filmerna som de stannar upp.
I min felsökning har jag provat att koppla Packard Bell HDD:n till en väns Boxee Box, med samma problem, på precis samma ställen i filmerna.
Jag köper gärna en ny HDD för att bli av med problemet, men hur vet jag vilka hårddiskar som fixar biffen?
Jag har liknande problem på 1% av mina filmer.
Postad 17 januari 2012 - 22:16
Att flasha en DIR-655 är inget som rekommenderas. Bara att läsa lite i DIR-655 forum så blir man avskräckt
Min snurrar stabilt med 1.21EU och har endast råkat ut för att den tappar internet 3 gånger på ett halvår.
Din är ju supermodern...jag kör på:
Hardware Version: A1 Firmware Version: 1.02
94,99 Mbit/s download på en 100/100Mbit/s uppkoppling via router och en D-Llink switch...inte så illa

Postad 18 januari 2012 - 01:57
Postad 18 januari 2012 - 04:05
Ändrar man genom det själva "titeln" på filmen/serien i boxeens bibliotek då?Återstår nog bara att skapa en egen NFO och ändra <runtime> tagen själv.
I så fall är det en bra start men längden på filmen måste också ändras.
Ska kolla upp det där med hur boxeen vill ha nfo's
Tack på förhand

Postad 18 januari 2012 - 08:04
Har inte cdcovers.cc omslag?Ändrar man genom det själva "titeln" på filmen/serien i boxeens bibliotek då?
Tack på förhand
Postad 18 januari 2012 - 08:06
Ändrar man genom det själva "titeln" på filmen/serien i boxeens bibliotek då?
Tack på förhand
*host*...kolla upp Ember Media Manager...*host*
Postad 18 januari 2012 - 08:27
Om du under wireless network settings ställer in exempelvis 1, 3 eller 11 som kanl (bocka bort auto channel scan).
Channel width : Auto 20/40
WPA mode : WPA2 only
Cipher type : AES
Klistrat från e-mejlet.
Funkar det att installera Ember nu då? Sidan har ju varit nere.*host*...kolla upp Ember Media Manager...*host*
Postad 18 januari 2012 - 09:54
Eh... det är inga problem att flasha 655an, snarare användare som gör fel i sånna fall.Att flasha en DIR-655 är inget som rekommenderas. Bara att läsa lite i DIR-655 forum så blir man avskräckt
Har kanske satt upp 100tal och ägt själv flera stycken. Vanligaste problemet är väl att folk tror att de kan ha 50000 anslutningar när de tankar torrent och så överbelastas routern.
Postad 18 januari 2012 - 10:51
De första låtarna funkar utan problem men efter ett tag så blir boxee systemet segare och segare, till slut fryser det helt, ljudet påverkas dock inte utan flyter på utan att hacka, enda utvägen blir att stänga av på själva boxen, någon som känner igen detta?
Postad 18 januari 2012 - 11:17
Postad 18 januari 2012 - 11:26
Va?Har inte cdcovers.cc omslag?
Jag behöver inga omslag...
Har gjort det nu, segt men användbart för special saker*host*...kolla upp Ember Media Manager...*host*

Postad 18 januari 2012 - 11:30
så blir det ibland när jag ser på film.Det börjar buffra efter 20-30 min och blir tätare och tätare mellan buffringarna för att sen frysa. Inte alla filmer dock.Undrar om det kan ha att göra med att dom är rippade i äldre codecs.Fått lite problem med att streama flac filer från min NAS (Synology 710 med DSM 3.2) efter att jag börjat använda senaste betan.
De första låtarna funkar utan problem men efter ett tag så blir boxee systemet segare och segare, till slut fryser det helt, ljudet påverkas dock inte utan flyter på utan att hacka, enda utvägen blir att stänga av på själva boxen, någon som känner igen detta?
Va?
Jag behöver inga omslag...
Har dom inte info om filmerna och serierna som man kan använda sig av. Bryr mig inte så mycket själv om sånt,det var bara ett förslag att kolla sidan.
Har gjort det nu, segt men användbart för special saker
Postad 18 januari 2012 - 13:16
Läst att andra har problem med samma sak, posta dina debugloggar på boxee jira så utvecklarna kan kolla på det.
Will do.
Postad 18 januari 2012 - 13:49
Har gjort det nu, segt men användbart för special saker
Segt?
Ja, visst tar det en stund att skanna igenom alla sina filmer...men du behöver ju inte sitta och titta på

Funkar det att installera Ember nu då? Sidan har ju varit nere.
Ingen aning...det verkar ju som om andra har kunnat få tag på det!!?
Eh... det är inga problem att flasha 655an, snarare användare som gör fel i sånna fall.
Har kanske satt upp 100tal och ägt själv flera stycken. Vanligaste problemet är väl att folk tror att de kan ha 50000 anslutningar när de tankar torrent och så överbelastas routern.
Jag har inte uppgraderat firmware:en för att allt bara har fungerat.
Själv har jag mest blivit avskräckt när jag läst om problemen som en massa andra användare har haft.
Postad 18 januari 2012 - 13:52
Enda anledningen i ditt fall att uppgradera är att det släppts väldigt många säkerhetsfixar.
Postad 18 januari 2012 - 17:54
Ingen trolig teori... pröva flasha senaste firmware i routern och boxee och gå igenom varje inställning. är det någon inställning du inte vet vad det betyder så kolla manualen innan du ändrar något.
Har du någon troligare teori så är jag öppen för förslag. Är sedan länge förbi att flasha senaste firmwaren i routern och resetta BB. Att det är en bugg kopplat till BB är klarlagt anser jag, för alla andra apparater fungerar klanderfritt då BB inte kommer åt nätet. Att problemet skulle vara relaterat till wi-fi låter osannolikt med tanke på att flera har problem även via ethernet. Har för säkerhets skull lagt mig på en lägre frekvens. Att köra fast IP har jag ännu inte testat, men kör alla andra apparater klanderfritt på DHCP. När BB inte har kontakt med internet så hittas inga wi-fi-nätverk, men när det funkar så hittar den mitt nät och även två grannars (dock med svag signal).
Kan vara idé för andra med samma bekymmer att byta till en lägre kanal. Har läst nånstans att BB inte fixar högre än en viss kanal, men om det är sant vet jag ej.
Redigerat av DrBosa, 18 januari 2012 - 17:57.
Postad 18 januari 2012 - 22:37
Nja svinbillig är väl synd att säga. Giganten tog väl 1290:- för den här förra veckan, men hårddiskar är fortfarande svindyra jämfört med innan hårddiskfabrikerna blev översvämmade i höstas. Själv köpte jag en 1,5TB för 390:- innan katastrofen.
Väntar på priserna ska gå ner så jag kan köpa en ny disk till NASen.
Ja, när jag la upp länken kostade den 1390.. jag köpte den för 1990 på MM för nån månad sen..
Postad 18 januari 2012 - 22:58
Fungerar det, så fungerar det.
Enda anledningen i ditt fall att uppgradera är att det släppts väldigt många säkerhetsfixar.
OT
Finns det någon firmware som du föreslår till DIR655...FW131EUB2 hittade jag, men på tyska siten så finns väl en FW135.
Kanske inget för min DIR655 från stenåldern (A1:a)!!?
/OT
Postad 19 januari 2012 - 14:11
Postad 19 januari 2012 - 16:51
Inte för att jag tycker om (att göra) reklam, men Dustin har just nu ett rätt så lustigt erbjudande på Boxee Boxen http://www.dustinhom...hProvider_dacsa
Man får en "KickSuit" (OnePiece-kopia) på köpet.
just nu var väll att ta i.. den där har varit aktuellt i ett par månader.. men jag skulle hellre köpa den för samma pris utan vuxenpyjamsen!
Nu vill jag ha offeciella uppdateringen.. orkar inte lägga in den "nya" nya betan.. alltså uppdateringen till betan..
Postad 19 januari 2012 - 17:54

Postad 19 januari 2012 - 22:37
Postad 19 januari 2012 - 23:36
Har fått ett litet problem. Jag raderade en serie från datorn med 12 avsnitt som jag hade delat ut till boxeen, när jag sedan skannar om källan på boxen så försvann allt förutom ett avsnitt som till varje pris vill ligga kvar. Avsnittet går dock inte starta.. hur får jag bort eländet?
Testa att ta bort utdelningen och sen lägg till den igen och scanna om.
Fungerar inte det får du i inställningarna ta bort mediainformationen.
Postad 19 januari 2012 - 23:48
Samma här. Min fungerar klockrent och eftersom en hel del har haft problem med nyare firmware så ser jag ingen som helst anledning att uppgradera för funktioner jag inte behöver.Jag har inte uppgraderat firmware:en för att allt bara har fungerat.
Själv har jag mest blivit avskräckt när jag läst om problemen som en massa andra användare har haft.
För de som har problem med tappad anslutning så kan man testa att stänga av QoS i routern. Det gjorde susen för en laptop som tappade authentication på trådlöst hela tiden.
Postad 21 januari 2012 - 14:20
Welcome to the latest Beta 1.5 version it can be downloaded here , Please download the file and rename it to boxee.iso or just to boxee (depending on your OS)and then follow these instructions to install.
This version includes a new and improved UI as well as a lot of bug fix's however we aware of some outstanding bugs that require a kernel and we are working to have these fixed in the near future.
Change log from 1.5.0.23566 > 1.5.0.23615
- Regression: Parental control >Adult Category under Apps library is shown after disabling and enabling the parental control option even though no items shown
- Audio playback does not display required number of digits for proper duration display
- Multiple entry/paths to same video file
- Issue with TV show seasons showing in another TV show
- Airplay: unable to send converted videos from the Boxee for iPad app over airplay to the Boxeebox
- "Failed to initialize audio device" when playing audio files with 1 audio channel (mono audio)
- Regression: boxee crash when cancelling the manual resolving process (using NFO)
- Viewing a trailer for a movie you have in local media marks the movie as watched
- Registration on the client -Using special characters in the "Password" field e.g "!@#$%&" receive the error "Failed to create user"
- Tile or list preference not saved over restart Inconsistent amount of items in friends screen
- Add title to screencap in movie overview
Postad 21 januari 2012 - 14:27
Kan finns hur många faktorer som helst.Har du någon troligare teori så är jag öppen för förslag.
Wifi-kortet i BBox stödjer inte 5ghz-bandet om det är det du tänker på. Kanaler har mindre betydelse så länge inte dina grannar använder samma kanal förstås och överskuggar dig.
Båda borde fungera bra. 1.31 kan du köra in utan problem iaf.OT
Finns det någon firmware som du föreslår till DIR655...FW131EUB2 hittade jag, men på tyska siten så finns väl en FW135.
Postad 21 januari 2012 - 16:49
New Beta Firmware 1.5.0.23615(20th January)
Welcome to the latest Beta 1.5 version it can be downloaded here , Please download the file and rename it to boxee.iso or just to boxee (depending on your OS)and then follow these instructions to install.
This version includes a new and improved UI as well as a lot of bug fix's however we aware of some outstanding bugs that require a kernel and we are working to have these fixed in the near future.
Change log from 1.5.0.23566 > 1.5.0.23615http://forums.boxee....ead.php?t=52085
- Regression: Parental control >Adult Category under Apps library is shown after disabling and enabling the parental control option even though no items shown
- Audio playback does not display required number of digits for proper duration display
- Multiple entry/paths to same video file
- Issue with TV show seasons showing in another TV show
- Airplay: unable to send converted videos from the Boxee for iPad app over airplay to the Boxeebox
- "Failed to initialize audio device" when playing audio files with 1 audio channel (mono audio)
- Regression: boxee crash when cancelling the manual resolving process (using NFO)
- Viewing a trailer for a movie you have in local media marks the movie as watched
- Registration on the client -Using special characters in the "Password" field e.g "!@#$%&" receive the error "Failed to create user"
- Tile or list preference not saved over restart Inconsistent amount of items in friends screen
- Add title to screencap in movie overview
Kan inte rekommendera denna beta eftersom bläddra manuellt efter subtitles inte fungerar.
Postad 21 januari 2012 - 18:30
Men nu väntar jag nog lite

Postad 21 januari 2012 - 23:58
Det är lite konstigt att folk som köpt denna säljer den på Blocket men i många fall tror att de kan få lika mycket för den som de betalade i butik. Ingen anger en normal anledning till varför de säljer den så den kanske kommer med en massa buggar eller så är den inte så lätt att få att fungera som en del vill påstå.
Tycker allt det här gör den intressant och det tycks finnas många som mörkar problemen med den. Det är samma intressanta fenomen som med ASUS bärbara datorer som ju hyllats i olika forum men en vän köpte en och den visade sig komma med ett tillverkningsfel som tillverkaren och försäljarna vetat om i flera år men inte informerat om eller gjort något åt.
Man ska inte tro på hypen och därför är de ärliga kritiska rösterna med egna erfarenheter ovärderliga och jag välkomnar era erfarenheter med nyfiken spänning.
Postad 22 januari 2012 - 00:08
http://www.blocket.s...64.htm?ca=6&w=3
http://www.blocket.s...71.htm?ca=6&w=3
http://www.blocket.s...77.htm?ca=6&w=3
En av dom är t.o.m oöppnad så vi kan anta att personen som säljer den har inte ens provat den.
Så dina påstående att massor,som du skrev i tidigare i tråden,säljer på Blocket inte stämmer.
Eller hur Sec losos uncle??
Postad 22 januari 2012 - 00:11
Fungerar Boxee smärtfritt för någon här (handen på hjärtat) eller vad är de största problemen med den?
Det är lite konstigt att folk som köpt denna säljer den på Blocket men i många fall tror att de kan få lika mycket för den som de betalade i butik. Ingen anger en normal anledning till varför de säljer den så den kanske kommer med en massa buggar eller så är den inte så lätt att få att fungera som en del vill påstå.
Tycker allt det här gör den intressant och det tycks finnas många som mörkar problemen med den. Det är samma intressanta fenomen som med ASUS bärbara datorer som ju hyllats i olika forum men en vän köpte en och den visade sig komma med ett tillverkningsfel som tillverkaren och försäljarna vetat om i flera år men inte informerat om eller gjort något åt.
Man ska inte tro på hypen och därför är de ärliga kritiska rösterna med egna erfarenheter ovärderliga och jag välkomnar era erfarenheter med nyfiken spänning.
Jag kan ju bara svara för mig själv.
Jag fick igång Boxee Boxen på 5 minuter, och den har levererat sedan dess

Det finns buggar, men hur pass allvarliga man tycker att de är beror på en massa saker.
I mitt fall kör jag allt i DVD-ISO rippar, och en bugg som finns är att den inte kan återstarta en film där jag var...men den talar om var jag var så det går fort att spola fram själv. Undertexten kan vara grön istället för vit under de första minuterna av en film.
Ja, i övrigt så har jag inga bekymmer som jag kommer på, och för sitt ringa pris gör den ett ypperligt jobb...och jag har inga som helst problem att rekommendera den till dig.
Postad 22 januari 2012 - 00:24
Sökte på Blocket och hittade tre (3) annonser i hela Sverige.
http://www.blocket.s...64.htm?ca=6&w=3
http://www.blocket.s...71.htm?ca=6&w=3
http://www.blocket.s...77.htm?ca=6&w=3
En av dom är t.o.m oöppnad så vi kan anta att personen som säljer den har inte ens provat den.
Så dina påstående att massor,som du skrev i tidigare i tråden,säljer på Blocket inte stämmer.
Eller hur Sec losos uncle??
Har kollat detta under 6 månader, har du?
Jag kan ju bara svara för mig själv.
Jag fick igång Boxee Boxen på 5 minuter, och den har levererat sedan dess.
Det finns buggar, men hur pass allvarliga man tycker att de är beror på en massa saker.
I mitt fall kör jag allt i DVD-ISO rippar, och en bugg som finns är att den inte kan återstarta en film där jag var...men den talar om var jag var så det går fort att spola fram själv. Undertexten kan vara grön istället för vit under de första minuterna av en film.
Ja, i övrigt så har jag inga bekymmer som jag kommer på, och för sitt ringa pris gör den ett ypperligt jobb...och jag har inga som helst problem att rekommendera den till dig.
Tack för seriöst svar och att du till skillnad från lappen och andra kan vara kritisk till en grej som du trots allt äger. Jag förstår att det är alla buggar som får folk att dumpa dessa på blocket och den skulle möjligtvis vara ett smidigare sätt att se på SVT Play och annat men det kan jag använda laptopen till när det behövs.
Här samlas alltså Boxees egen lilla apple fan boys klubb.
Postad 22 januari 2012 - 00:30
Har kollat detta under 6 månader, har du?
Det har du säkert gjort för du verkar inte ha något liv förutom att hoppa in i trådar och försöka förstöra.
Men för att svara dig seriöst så ja det finns buggar som det finns i alla elektroniska prylar med ett OS.
Man får väga det positiva mot det negativa och för mig och många andra är det positiva i majoritet.
För att titta på nedladdat material gör den ett ypperligt jobb och än idag har jag inte råkat ut för något material som den inte klarar av.
Den klarar av vissa filtyper bättre än andra men det är fullt normalt.
Om jag jämför den med min gamla Tvix så bleknar den i jämförelse mot BB.
Postad 22 januari 2012 - 00:30
Jag är ganska nöjd tycker jag. Nu har jag inte hållit på och med det här nsf och afp och vad det nu är. Jag har mina filmer och musik lagrade på en dns-320 nas som jag inte heller har skapat några olika användarkonton och behörigheter på,utan bara skapat mappar och undermappar och delat in i olika kategorier. ( Har inga barn hemma längre,har ingen porr så jag behöver inte skydda),har dock förstått att det kan vara lite knepigt med det. P2P klienten funkar perfekt. Att den senaste betan missar undertexterna är nog snart fixat,men om du har döpt textfilerna till samma som filen och lägger dem i samma mapp så läser den upp automatiskt.Ställ in svenska som förstaval bara i inställningarna samt att undertexterna ska starta automatiskt så är det inga problem. (Inställn. i huvudmenyn,inte filmmenyn) Hos mig klarar den 720p (rippad) trådlöst,Vid 1080p får jag dra fram sladden ibland. Jag tycker den levererar bra ljud och bild. En väldans massa icke användbara (USA) appar och i mitt tycke en hög ointressanta appar också. Men en del bra finns det. TuneIN t.ex,en radioapp som man bara älskar, SVTplay är superbild hos mig iallafall. En nackdel är att man browsar med fjärren och en pil a´la playstation. Nä jag gillar min skarpt och om du går in och läser om de andra mediaspelarna så hittar du massor av missnöjda och massor av nöjda ägare oavsett vilken spelare det är. Att säga vilken som är bäst eller sämst går inte,det är helt upp till dig vad du gillar den. Denna spelar upp massor av olika format och 7.1 ljud och DTS-MA bl.a.Fungerar Boxee smärtfritt för någon här (handen på hjärtat) eller vad är de största problemen med den?
Postad 22 januari 2012 - 00:33
Det har du säkert gjort för du verkar inte ha något liv förutom att hoppa in i trådar och försöka förstöra.
Men för att svara dig seriöst så ja det finns buggar som det finns i alla elektroniska prylar med ett OS.
Man får väga det positiva mot det negativa och för mig och många andra är det positiva i majoritet.
För att titta på nedladdat material gör den ett ypperligt jobb och än idag har jag inte råkat ut för något material som den inte klarar av.
Den klarar av vissa filtyper bättre än andra men det är fullt normalt.
Om jag jämför den med min gamla Tvix så bleknar den i jämförelse mot BB.
Vem förstör och allt jag skrivit har varit kritiska frågor om produkter som folk svarat på. Snyt dig.
Jag är ganska nöjd tycker jag. Nu har jag inte hållit på och med det här nsf och afp och vad det nu är. Jag har mina filmer och musik lagrade på en dns-320 nas som jag inte heller har skapat några olika användarkonton och behörigheter på,utan bara skapat mappar och undermappar och delat in i olika kategorier. ( Har inga barn hemma längre,har ingen porr så jag behöver inte skydda),har dock förstått att det kan vara lite knepigt med det. P2P klienten funkar perfekt. Att den senaste betan missar undertexterna är nog snart fixat,men om du har döpt textfilerna till samma som filen och lägger dem i samma mapp så läser den upp automatiskt.Ställ in svenska som förstaval bara i inställningarna samt att undertexterna ska starta automatiskt så är det inga problem. (Inställn. i huvudmenyn,inte filmmenyn) Hos mig klarar den 720p (rippad) trådlöst,Vid 1080p får jag dra fram sladden ibland. Jag tycker den levererar bra ljud och bild. En väldans massa icke användbara (USA) appar och i mitt tycke en hög ointressanta appar också. Men en del bra finns det. TuneIN t.ex,en radioapp som man bara älskar, SVTplay är superbild hos mig iallafall. En nackdel är att man browsar med fjärren och en pil a´la playstation. Nä jag gillar min skarpt och om du går in och läser om de andra mediaspelarna så hittar du massor av missnöjda och massor av nöjda ägare oavsett vilken spelare det är. Att säga vilken som är bäst eller sämst går inte,det är helt upp till dig vad du gillar den. Denna spelar upp massor av olika format och 7.1 ljud och DTS-MA bl.a.
Tack för att du finns. Lappen och såna borde lära sig av dig. Det är sånt här vi som vill veta mer vill se. Vad har du för hastighet på din bredbandsuppkoppling?
Redigerat av PaceEpson, 22 januari 2012 - 00:34.
Postad 22 januari 2012 - 00:42
100/100 och 300 internt trådlöst (dir-635)Vem förstör och allt jag skrivit har varit kritiska frågor om produkter som folk svarat på. Snyt dig.
Tack för att du finns. Lappen och såna borde lära sig av dig. Det är sånt här vi som vill veta mer vill se. Vad har du för hastighet på din bredbandsuppkoppling?
Postad 22 januari 2012 - 00:46
100/100 och 300 internt trådlöst (dir-635)
Ok!
Kan tänka mig att folk under 100 Mb icke gör sig besvär och nu får vi snart 250 Mb och 1 Gb.
Postad 22 januari 2012 - 00:57
Nja,jag vet inte det jag,det är ju det trådlösa hemma som är flaskhalsen,en 1080p med DTS-ljud glufsar i sig en del bandbredd. Sitter sen valpen och spelar WoW eller Counterstrike från en trådlös och syrran chattar med 400 polare på Facebook och frugan spelar wordfeud på iphonen så blir det snabbt överlastat. Men jag har sett att många kör trådat över en Gb-router. Jag skummade nånstans om en som skickade 900 Mb trådlöst men det finns inga i handeln än. Jag hoppas att 100/100 räcker ett bra tag till,törs inte tänka på vad månadsavgiften för en 1000/1000 kostar.Ok!
Kan tänka mig att folk under 100 Mb icke gör sig besvär och nu får vi snart 250 Mb och 1 Gb.
Postad 22 januari 2012 - 00:59
Nja,jag vet inte det jag,det är ju det trådlösa hemma som är flaskhalsen,en 1080p med DTS-ljud glufsar i sig en del bandbredd. Sitter sen valpen och spelar WoW eller Counterstrike från en trådlös och syrran chattar med 400 polare på Facebook och frugan spelar wordfeud på iphonen så blir det snabbt överlastat. Men jag har sett att många kör trådat över en Gb-router. Jag skummade nånstans om en som skickade 900 Mb trådlöst men det finns inga i handeln än. Jag hoppas att 100/100 räcker ett bra tag till,törs inte tänka på vad månadsavgiften för en 1000/1000 kostar.
Det kostar 899:-.
Kanske landar på 599:- inom en rimlig tid.
Redigerat av PaceEpson, 22 januari 2012 - 01:00.
Postad 22 januari 2012 - 01:04
Postad 22 januari 2012 - 01:18
Det funkar,men det är lite i övrigt att önska. På med brillorna och skarpt ljus. Jo,det är helt klart värt att ta en Boxee i beaktande när det är dags för köp. Men läs de andra trådarna också vad som sägs om de spelarna,det kanske finns nån som passar dina önskemål bättre,med inbyggd disk eller inbyggd blu-ray eller nåt.Hur är det att använda det lilla tangenbordet om man ska ut och se något program på någon play-tjänst?
Postad 22 januari 2012 - 10:30
Fungerar Boxee smärtfritt för någon här (handen på hjärtat) eller vad är de största problemen med den?
Innan jag fixade Ember media till datorn var jag 90% nöjd.. Nu är jag 100% nöjd, är så nöjd att jag har köpt 2 styckna!! Har dessutom fått 3 polare att köpa den också..
Postad 22 januari 2012 - 10:36
Postad 22 januari 2012 - 10:43
Postad 22 januari 2012 - 10:51
Hej Majorn,var fixade du Ember,den jag fick hem funkar inte,får felmedd. vid installation om att filelist kan ej laddas.Innan jag fixade Ember media till datorn var jag 90% nöjd.. Nu är jag 100% nöjd, är så nöjd att jag har köpt 2 styckna!! Har dessutom fått 3 polare att köpa den också..
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar