LG B7, C7, E7, G7 och W7 2017
5776 svar till detta ämne
Postad 29 March 2018 - 07:27
Janne.G
-
Janne.G
-
Forumräv
-
-
735 inlägg
Hej, oj världens längsta forumtråd! 
Jag tänkte ta och byta ut min Samsung-plasma till en 55" LG oled. Det har säkert besvarats förr i den långa tråden men skillnaden mellan B7 och C7 är endast designen på foten?
Och för väggmontering så funkar Julas väggfäste ok?
https://www.jula.se/...ggfaste-929078/
Postad 29 March 2018 - 07:30
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2453 inlägg
Jag tänkte ta och byta ut min Samsung-plasma till en 55" LG oled. Det har säkert besvarats förr i den långa tråden men skillnaden mellan B7 och C7 är endast designen på foten?
Och för väggmontering så funkar Julas väggfäste ok? https://www.jula.se/...ggfaste-929078/
C7 har utöver en annan fot (fulare enligt mig) svart ram. B7 har en tunn silverram runt kanten, dock inte speciellt synlig. Annars ska det vara samma spec.
Postad 29 March 2018 - 07:44
Janne.G
-
Janne.G
-
Forumräv
-
-
735 inlägg
C7 har utöver en annan fot (fulare enligt mig) svart ram. B7 har en tunn silverram runt kanten, dock inte speciellt synlig. Annars ska det vara samma spec.
Tack för svaret! Den ska upp på väggen så designen på foten har ingen betydelse för mig. Får kolla upp vilken ram som är snyggast.
Postad 29 March 2018 - 09:26
evil_nike
-
evil_nike
-
Forumräv
-
-
702 inlägg
Sett jänkare gnälla oled är för mörkt när de spelar hdr därför vissa bytte till 900 930
Oj, låter konstigt. Är dom omedvetna om att det går att ställa in både på tvn och i spelet?
Postad 29 March 2018 - 09:40
Janne.G
-
Janne.G
-
Forumräv
-
-
735 inlägg
Hej igen en liten fråga till. Hur är betraktningsvinkeln i höjdled? Har förstått att den är super i sidled men inte sett något om höjdled? Behöver man tiltbart väggfäste? Min Samsung-plasma funkar bra på vägg utan tiltbart fäste men den Panasonic LCD som jag också har på vägg tappar rejält när man sätter sig ner i soffan.
Postad 29 March 2018 - 10:08
aeqvist87
-
aeqvist87
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
Hej igen en liten fråga till. Hur är betraktningsvinkeln i höjdled? Har förstått att den är super i sidled men inte sett något om höjdled? Behöver man tiltbart väggfäste? Min Samsung-plasma funkar bra på vägg utan tiltbart fäste men den Panasonic LCD som jag också har på vägg tappar rejält när man sätter sig ner i soffan.
Hur pass högt har du då satt den? Kollar du uppåt mot taket eller? Ska inte vara några problem med betraktningsvinklarna. Tycker jag har min tv lite för högt och har inte tänkt på det överhuvudtaget. Ingen skillnad om man ställer sig eller sätter sig ner i soffan.
Och för väggmontering så funkar Julas väggfäste ok? https://www.jula.se/...ggfaste-929078/
Kör med det väggfästet, funkar tipptopp tycker jag 
Postad 29 March 2018 - 10:30
Janne.G
-
Janne.G
-
Forumräv
-
-
735 inlägg
Hur pass högt har du då satt den? Kollar du uppåt mot taket eller? Ska inte vara några problem med betraktningsvinklarna. Tycker jag har min tv lite för högt och har inte tänkt på det överhuvudtaget. Ingen skillnad om man ställer sig eller sätter sig ner i soffan.
Tack för svaret.
Den sitter inte extremt högt. Underkant är 95 cm upp men så fort man sätter sig försvinner alla detaljer i mörka bilddelar.
Jag fortsätter med lite frågor. HDMI 1 sitter rakt bakåt vilket försvårar tajt montering mot vägg. Övriga HDMI sitter åt sidan? Är du "fullvärdiga" så att man kan använda en av dom istället? För pass through av ljud exempelvis för Amos på Netflix? Och när det gäller nätverk, kör ni med nätverkskabel eller wifi? Kontakten för den vanliga markantennen kommer jag inte att behöve använda och inte heller de optiska ljudutgångarna.
Postad 29 March 2018 - 10:34
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1029 inlägg
Tack för svaret.
Den sitter inte extremt högt. Underkant är 95 cm upp men så fort man sätter sig försvinner alla detaljer i mörka bilddelar.
Tvn ska väl ändå sitta på en höjd som är anpassad för att man sitter ner 95 cm till underkant är ganska högt.
Postad 29 March 2018 - 10:45
Janne.G
-
Janne.G
-
Forumräv
-
-
735 inlägg
Tvn ska väl ändå sitta på en höjd som är anpassad för att man sitter ner 95 cm till underkant är ganska högt.
Den används som andra-tv så övrigt möblemang i det rummet har fått styra placeringen. LG:n ska inte upp så högt.
Postad 29 March 2018 - 10:48
aeqvist87
-
aeqvist87
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
Tack för svaret.
Jag fortsätter med lite frågor. HDMI 1 sitter rakt bakåt vilket försvårar tajt montering mot vägg. Övriga HDMI sitter åt sidan? Är du "fullvärdiga" så att man kan använda en av dom istället? För pass through av ljud exempelvis för Amos på Netflix? Och när det gäller nätverk, kör ni med nätverkskabel eller wifi? Kontakten för den vanliga markantennen kommer jag inte att behöve använda och inte heller de optiska ljudutgångarna.
Som du ser på bilden har du HDMI 1 och 2 på sidan, 2 är ARC. 3 och 4 är rakt ut. Dock rätt kass placering på alla kontakter. Sen sitter strömkabeln på andra sidan tvn fastmonterad och är rätt kort. Men den är såpass lång att det går att dra den mot mitten för att sedan dra den neråt genom en kabelkanal.

Postad 29 March 2018 - 20:46
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Okej då var panelen bytt! TV:n som ny igen.
Från att jag reklamerade på hemsidan till att panelen var bytt hemma hos mig tog 3 arbetsdagar. Killen som var hemma var extremt proffsig och trevlig, bytte panelen på cirka 15 minuter. Jag är helt j*vla såld på LGs service. Denna typen av service brukar man få betala dyrt för eller vara företagskund men dom ger detta gratis till privatpersoner, fantastiskt.
Kul att du var nöjd, men tror visserligen att på platsen service varit standard från samtliga tV tillverkare sedan intåget av plasma för 7-8 år sedan. Det är ingen som kräver att du ska köra in med TV själv till verkstad (samma sak som gäller för vitvaror). Har själv haft service hemma flera gånger på olika apparater..visserligen har jag för mig att när min första Panasonic plasma gick sönder så tog de med sig TV och man var utan en vecka innan de kom tillbaka med den.
Postad 29 March 2018 - 20:49
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Ja 95cm i underkant är väldigt högt (fast trendigt i USA ).
95cm är ungefär höjden för dina ögon och en riktlinje brukar vara att ögonhöjd ska vara någonstans från mitten av bilden till övre 2/3 delen av bilden. Alltså att man tittar lite neråt för att se bilden - det är mindre tröttande för ögonen (att titta uppåt kräver att man spärrar upp ögonlocken mer). Dock kan det ju kompenseras genom att man halvligger i soffan 
Postad 29 March 2018 - 20:56
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Och jag tycker samma väggfäste är skit. Har visserligen 65 tummare och det är alldeles för klen, plåten i skenorna man sätter på TVn böjer sig av vridkraften från TVn vilket gjorde att den hängde ut nästan 2cm i överkant jämfört med underkant. Lämnade tillbaka det och köpte vogels thin 305 - känns som en helt annat produkt (de skenorna är stenhårda och sitter perfekt mot väggen utan vingel). Kostar 4ggr så mycket, men har du köpt TV för 15000 så hade jag inte chansat på att spara nån hundring på fästet
Postad 30 March 2018 - 08:45
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Sett jänkare gnälla oled är för mörkt när de spelar hdr därför vissa bytte till 900 930
Finns ingenting att klaga på till film iallafall, tycker jag. Spelar inte själv dock! Det räcker väl till här hemma, även fast jag har oled ljuset relativt lågt inställt Men vem vill se filmer i HDR när Dolby Vision finnes 
Redigerat av mcmike, 30 March 2018 - 08:46.
Postad 30 March 2018 - 08:48
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Okej då var panelen bytt! TV:n som ny igen.
Från att jag reklamerade på hemsidan till att panelen var bytt hemma hos mig tog 3 arbetsdagar. Killen som var hemma var extremt proffsig och trevlig, bytte panelen på cirka 15 minuter.
Härligt och tack för informationen om man ev måste kontakta dem framöver 
Redigerat av mcmike, 30 March 2018 - 08:49.
Postad 30 March 2018 - 09:12
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
Finns ingenting att klaga på till film iallafall, tycker jag. Spelar inte själv dock! Det räcker väl till här hemma, även fast jag har oled ljuset relativt lågt inställt Men vem vill se filmer i HDR när Dolby Vision finnes 
De clip jag sett på youtube av spelet ser helt OK ut för min del
Så klart källan avgör men ser ingen banding som stör när man panorerar blå himmel
Har kört en del äldre emulatorer där svart måste vara svart hade troligtvis sett clouding med LCD
Postad 30 March 2018 - 09:34
aeqvist87
-
aeqvist87
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
Och jag tycker samma väggfäste är skit. Har visserligen 65 tummare och det är alldeles för klen, plåten i skenorna man sätter på TVn böjer sig av vridkraften från TVn vilket gjorde att den hängde ut nästan 2cm i överkant jämfört med underkant. Lämnade tillbaka det och köpte vogels thin 305 - känns som en helt annat produkt (de skenorna är stenhårda och sitter perfekt mot väggen utan vingel). Kostar 4ggr så mycket, men har du köpt TV för 15000 så hade jag inte chansat på att spara nån hundring på fästet
Har också 65 tummaren, japp den lutar lite utåt om man inte sätter en distans längst ner. Blev dock perfekt för mig då jag har tvn liiiite för högt egentligen då jag inte ville borra nya hål. Men bra att du hittade något som passade dig bättre 
Postad 30 March 2018 - 20:32
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
Har jämfört en del tv serier och film med svenska kanaler play tjänster och netflix och amazon
Ser det är mer brus på netflix och amazon när man jämför samma
Antar det då beror källan
Postad 31 March 2018 - 09:13
Janne.G
-
Janne.G
-
Forumräv
-
-
735 inlägg
Tack för alla svar. Då har jag fått iväg plasman och ska ta och beställa en 55B7.
Har det någon betydelse om man beställer från MM eller EG? Några skillnader i prisgaranti, fraktalternativ, support? Eller ska man hämta själv i butik? Tänker mig att det är bättre att beställa än att hämta själv då man har distansköplagen i ryggen vid beställning?
Postad 31 March 2018 - 09:17
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Är b7 och C7 samma på insidan? Bara foten som är annorlunda?
Postad 31 March 2018 - 09:20
Gilgamesh1
-
Gilgamesh1
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
55 B7 och C7 kostar lika mycket nu, gå på C7, stabilare fot och svart ram istället för silver, smälter in bättre.
Postad 31 March 2018 - 09:23
Janne.G
-
Janne.G
-
Forumräv
-
-
735 inlägg
55 B7 och C7 kostar lika mycket nu, gå på C7, stabilare fot och svart ram istället för silver, smälter in bättre.
Hade tänkt sätta upp den på vägg först men funderar på att istället använda stativet och då har B7 (imo) snyggare fot. Silverramen stör mig inte. Har det på nuvarande Panasonic-LCD och inget som stör.
Postad 31 March 2018 - 09:25
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Har det någon betydelse om man beställer från MM eller EG? Några skillnader i prisgaranti, fraktalternativ, support? Eller ska man hämta själv i butik? Tänker mig att det är bättre att beställa än att hämta själv då man har distansköplagen i ryggen vid beställning?
Båda har 30gdr öppet köp oavsett, om du ska skicka tillbaka får du själv stå för frakten ( iallafall MM ) eller besöka varuhus för återlämning 
Postad 31 March 2018 - 09:59
Janne.G
-
Janne.G
-
Forumräv
-
-
735 inlägg
Båda har 30gdr öppet köp oavsett, om du ska skicka tillbaka får du själv stå för frakten ( iallafall MM ) eller besöka varuhus för återlämning 
Ok gött då får det bli EG då de finns lokalt om jag skulle behöva åka och återlämna. Hoppas så klart inte att det ska behövas.
Postad 31 March 2018 - 16:19
Unregistered0a756c1f
-
Unregistered0a756c1f
-
Lärjunge
-
-
344 inlägg
Är b7 och C7 samma på insidan? Bara foten som är annorlunda?
Har B7 med 2 hdmi kontakter bak och 2 på sidan vilket inte är helt lyckat då man behöver 2 vinklade hdmi kontakter bak.C7 har väl 3 på sidan och 1 bak? Vilket verkar mycket smartare.kanske någon med C7 kan bekräfta.
Redigerat av Unregistered0a756c1f, 31 March 2018 - 16:27.
Postad 31 March 2018 - 16:36
Gilgamesh1
-
Gilgamesh1
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
C7 har 3 på sidan, 1 bak.
Postad 31 March 2018 - 18:54
Unregisteredc7125eea
-
Unregisteredc7125eea
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Ser att dom flesta här i tråden skriver om C & B modellen. Jag är sugen på W modellen, någon här i tråden som har erfarenhet av den?
Postad 01 April 2018 - 10:54
Janne.G
-
Janne.G
-
Forumräv
-
-
735 inlägg
Tror ni på en rejäl prissänkning av 2017-modellerna i samband med att efterföljarna nu lanseras? Eller bara en smärre prisjustering?
Två månader kvar till fotbolls-VM och det är egentligen först till det jag behöver ha en ny tv på plats.
Redigerat av Janne.G, 01 April 2018 - 11:05.
Postad 01 April 2018 - 11:14
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Förra årets 55" modell var nere i 13333kr under Juni månad, själv köpte jag 65" för strax under 20tkr och jag personligen tror det priset kommer igen.! Sjukt bra bild för de pengarna 
Två månader kvar till fotbolls-VM och det är egentligen först till det jag behöver ha en ny tv på plats.
Så din fråga angående banding vid fotboll och jag har ingenting alls av det på min Dessutom inga problem att titta dagtid och då har jag oled ljuset ganska lågt inställt..!
Redigerat av mcmike, 01 April 2018 - 11:15.
Postad 01 April 2018 - 11:27
Gilgamesh1
-
Gilgamesh1
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
japp kollar mycket fotboll själv och inte stört mig på något, 55" C7,dagtid går alldeles utmärkt i ljust rum, har då OLED ljuset inställt på enbart 50.
Redigerat av Gilgamesh1, 01 April 2018 - 11:28.
Postad 01 April 2018 - 11:37
Janne.G
-
Janne.G
-
Forumräv
-
-
735 inlägg
Förra årets 55" modell var nere i 13333kr under Juni månad, själv köpte jag 65" för strax under 20tkr och jag personligen tror det priset kommer igen.! Sjukt bra bild för de pengarna 
Så din fråga angående banding vid fotboll och jag har ingenting alls av det på min Dessutom inga problem att titta dagtid och då har jag oled ljuset ganska lågt inställt..!
japp kollar mycket fotboll själv och inte stört mig på något, 55" C7,dagtid går alldeles utmärkt i ljust rum, har då OLED ljuset inställt på enbart 50.
Det låter riktigt bra! Tack för info. Ja går 65" ner under 20k kanske jag kan slå till på det. Plasman jag hade var 60" så det är ju lite surt att gå ner till 55".
Redigerat av Janne.G, 01 April 2018 - 11:48.
Postad 01 April 2018 - 11:47
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Det låter riktigt bra! Tack för info. Ja går 65" ner under 20k kanske jag kan slå till på det.
Du får åka och kika vad du själv tycker Slälv vill jag ha det bästa som erbjuds sett till prestandan/pris, så det var enkelt för mig personligen Ladan har ju 100+ i lager och Netonnet lagerför 65" i alla butiker, så det kommer tror jag igen.!?
Redigerat av mcmike, 01 April 2018 - 11:50.
Postad 01 April 2018 - 12:37
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2453 inlägg
Var hemma hos en bekant som har en 55” samsung ks8000 (tror den hette så) som ska vara en bra tv trots sin ålder. Men jäklar vad den hade edgebleed, blooming etc. Man har liksom vant sig att ens tv inte lider av sånt. Så mitt oled köp känns mer och mer rätt.
Tar svag banding i vissa sammanhang mycket hellre än en lcd tv där clouding och blooming förkommer betydligt mer.
Postad 01 April 2018 - 13:06
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Jag slänger in en påminnelse, då man läser allt för ofta om hur viktiga "nitsen" är med HDR material 
Jag citerar
"Kanske mer oväntat var hur LG 65B7 drog fler röster än 1800-nit Sony ZD9 i HDR-kategorin. Tre typer HDR-scener visades, nämligen en mörk sekvens från Sicario , två 1000-nit scener från Kingsman: The Secret Service och Fröken Peregrine's Home for Peculiar Children , och två 4000-nit scener från Batman v Superman: Justice of Justice och Stillahavsområdet Rim ."
Resten kan ni läsa själva
http://www.hdtvtest....01708224491.htm
Redigerat av mcmike, 01 April 2018 - 13:09.
Postad 01 April 2018 - 13:18
Janne.G
-
Janne.G
-
Forumräv
-
-
735 inlägg
Du får åka och kika vad du själv tycker Slälv vill jag ha det bästa som erbjuds sett till prestandan/pris, så det var enkelt för mig personligen Ladan har ju 100+ i lager och Netonnet lagerför 65" i alla butiker, så det kommer tror jag igen.!?
Jag tycker inte det ger mycket att knalla till en lada och titta. Stora lagerbyggnader med starkt lysrörsljus ger inte mycket av förhållanden i hemmiljö. Och apparater inställda för butiksmiljö. Då föredrar jag att lita på slutanvändare och deras intryck. 
Men jag har varit iväg i alla fall på EG och tittat på LG:n och det såg ju hur bra ut som helst där i butiken.
Redigerat av Janne.G, 01 April 2018 - 13:26.
Postad 01 April 2018 - 15:28
Doragory
-
Doragory
-
Rookie
-
8 inlägg
Jag slänger in en påminnelse, då man läser allt för ofta om hur viktiga "nitsen" är med HDR material 
Jag citerar
"Kanske mer oväntat var hur LG 65B7 drog fler röster än 1800-nit Sony ZD9 i HDR-kategorin. Tre typer HDR-scener visades, nämligen en mörk sekvens från Sicario , två 1000-nit scener från Kingsman: The Secret Service och Fröken Peregrine's Home for Peculiar Children , och två 4000-nit scener från Batman v Superman: Justice of Justice och Stillahavsområdet Rim ."
Resten kan ni läsa själva
http://www.hdtvtest....01708224491.htm
Älskar de översatta filmtitlarna. "Stillahavsområdet Rim". 
Postad 01 April 2018 - 15:47
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Vilka butiker är inte svåra att ha och göra med om man vill byta pga tex påtaglig banding?
Postad 01 April 2018 - 17:17
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2453 inlägg
Vilka butiker är inte svåra att ha och göra med om man vill byta pga tex påtaglig banding?
När upplever du påtaglig banding?
Postad 01 April 2018 - 17:20
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
När upplever du påtaglig banding?
Har inte köpt nån än, men om jag nu skulle köpa så kan det va bra att veta 
Vet när jag köpte en plasma Sammy 2012, köpte jag från Davids i varberg, och den hade för mycket "dirty screen" , så ringde och klagade, och fick den utbytt! 
Redigerat av Garrett, 01 April 2018 - 17:20.
Postad 01 April 2018 - 17:41
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2453 inlägg
Kan inte svara på om man bara kan byta rakt av om man inte är nöjd. Visst du kan ångra köpet och köpa en ny förvisso. Det borde väl fungera på tex netonnet/elgiganten.
Postad 01 April 2018 - 18:13
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Men jag har varit iväg i alla fall på EG och tittat på LG:n och det såg ju hur bra ut som helst där i butiken.
Det är ju trots allt dina ögon som ska avgöra ja Jämförde du med någon annan, av dina tilltänkta "kandidater"?
Postad 01 April 2018 - 18:40
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
Riktigt dålig bild på TV3 HD och Indiana Jones ikväll
Sen byter man till SVT 2 HD och ser på världens natur blue planet II och häpnas över kvaliten
Varför vissa filmer ser ut som skit antar jag har att göra med hur man spelar upp den i vilken upplösning?
Är materialet i HD blir det väl delvis sämre när det skalas upp mer på 4K TV?
Postad 01 April 2018 - 18:49
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2453 inlägg
Riktigt dålig bild på TV3 HD och Indiana Jones ikväll
Sen byter man till SVT 2 HD och ser på världens natur blue planet II och häpnas över kvaliten
Varför vissa filmer ser ut som skit antar jag har att göra med hur man spelar upp den i vilken upplösning?
Är materialet i HD blir det väl delvis sämre när det skalas upp mer på 4K TV?
Tyckte iof att Indiana Jones filmen nu på 3an var bra. Det är ju en gammal film så man kan inte kräva allt för mycket.
Postad 01 April 2018 - 19:22
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
Tyckte iof att Indiana Jones filmen nu på 3an var bra. Det är ju en gammal film så man kan inte kräva allt för mycket.
Går in på 4 månaden nästa vecka, kört HD kanaler kanske 2 månader allmänt nöjd med det mesta
Men det finns ibland vissa kanaler vissa program serier det inte levererar
Filmen är bara 30 år ungefär, sett äldre filmer på NETFLIX som ser bättre ut, tex 2001
Postad 01 April 2018 - 20:29
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2453 inlägg
Går in på 4 månaden nästa vecka, kört HD kanaler kanske 2 månader allmänt nöjd med det mesta
Men det finns ibland vissa kanaler vissa program serier det inte levererar
Filmen är bara 30 år ungefär, sett äldre filmer på NETFLIX som ser bättre ut, tex 2001
Så kan det ju vara.
Har haft tvn i ca fem veckor nu. Är överlag väldigt nöjd. Visst man har betalt mycket pengar. Men för samma pengar får man ju ge för high end lcd också, då föredrar jag alla dagar i veckan oled.
Det är vara bandingen (som är sällsynt) jag egentligen stör mig på. Men detta förekommer ju även på lcd, plus att lcd har en drös andra brister.
Postad 01 April 2018 - 21:12
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
Så kan det ju vara.
Har haft tvn i ca fem veckor nu. Är överlag väldigt nöjd. Visst man har betalt mycket pengar. Men för samma pengar får man ju ge för high end lcd också, då föredrar jag alla dagar i veckan oled.
Det är vara bandingen (som är sällsynt) jag egentligen stör mig på. Men detta förekommer ju även på lcd, plus att lcd har en drös andra brister.
Har bara sett banding minimalt, då är det oftast vid fotboll man ser det, då bakgrunden är grön i 90 min
Men hur ofta ser man samma bakgrundsfärg så länge i andra sammanhang?
Ser inget när man ser hockey och vit bakgrund
Var ju de som sågade min bild jag tog i december, men vad bevisade det när man inte ser banding på vanlig tv?
Postad 01 April 2018 - 21:34
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2453 inlägg
Har bara sett banding minimalt, då är det oftast vid fotboll man ser det, då bakgrunden är grön i 90 min
Var ju de som sågade min bild jag tog i december, men vad bevisade det när man inte ser banding på vanlig tv?
Vad var det för bild?
Lira tex assasins creed origins på xbox så lär du se banding i vissa mörka miljöer  Det stör mig, men jag tycker det är acceptabelt.
Redigerat av magnus76, 01 April 2018 - 21:35.
Postad 01 April 2018 - 21:54
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
Vad var det för bild?
Lira tex assasins creed origins på xbox så lär du se banding i vissa mörka miljöer Det stör mig, men jag tycker det är acceptabelt.
Bild man tar på skärmen när man kör youtube gray 5% helsvart rum helsvart bild
Har inte xbox ps4 men de clip man ser på youtube ser ok ut för min del
Är ikväll rätt nöjd med bilden att den är "jämn" för det mesta
Zappar från Power Rangers på Viasat FIlm HD till Resident Evil Viasat Film HD till Pirates Of The Caribbeian kanal 5 HD till Snuten i Hollywood TV4 HD till Pretty Woman på TV7 icke HD Mythbusters TV10 icke HD
Var lite svårare tidigare få det "jämnt"
Redigerat av Ironse, 01 April 2018 - 22:03.
Postad 02 April 2018 - 07:03
axion84
-
axion84
-
Forumräv
-
-
748 inlägg
Letar man inte efter det ser man det ännu mindre
Även rosa tint jag har ser jag inte ofta, bara på mycket vit i bilden. Inga jätte problem för mig.
Redigerat av axion84, 02 April 2018 - 07:04.
Postad 02 April 2018 - 07:13
Greedy
-
Greedy
-
Forumräv
-
-
744 inlägg
Själv ser jag banding av och till. För mig är det dock inget jätteproblem. Hade lite problem med black crush men det försvann efter att jag var inne i inställningarna. I början såg jag inte banding alls, eller i varje fall så tänkte jag inte på det?! Nu i efterhand efter att ha haft tv:n i 3 månaders tid så är jag forfarande nöjd. Detta trots att jag ser bristerna ibland.
Det finns liksom inga alternativ. LED ser ju förjävligt ut hela tiden, mer eller mindre, samt att de har strul med betraktningsvinklar, clouding, bloom å allt vad det heter. Jag är nöjd över att jag inte köpte någon av de andra modellerna som jag valde mellan utan att jag gick på OLED. Svärtan och kontrasten uppväger faktiskt allt anser jag.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|