* Officiell Tråd - Iphone 3G *
4925 svar till detta ämne
Postad 13 juli 2009 - 18:46
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1 590 inlägg
vid release så var ju iphones pissdyra och INTE prisvärda, så jag undrar bara om samma sak kommer gälla för de nya modellerna. några kan väl kanske gissa sig till hur det kommer bli utifrån tidigare erfarenheter och prissättning i andra länder Halebop blir en hel del billigare än telia om man räknar ut totalkostnaderna. någon anledning till att INTE välja halebop? halebop 4878 59öre/min telia 6347 29öre/min Halebop: http://www.halebop.s...nnemang/iPhone/Abonnemang Halebop Vänner med Mobilsurf Fastpris, bindningstid 24 månader Telia: https://www.tewss.te...ne3G_pw.productTelia Mobil Prata på, Mobilsurf Alltid, 24 månaders bindningstid
Redigerat av Christopher_A, 13 juli 2009 - 21:28.
Postad 13 juli 2009 - 21:40
lelkes
-
lelkes
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Hej, har bytt från iPod Touch 2G till iPhone 3G. Två frågor: iPhone inköpt från isolution.se och är upplåst med mjukvaru-upplåsning och har firmware 3.0. Jag upplever iPhone som långsam: 1) 9,6 sekunder för att svara på ett SMS 2) 17,2 sek för att öppna ett "quickword" dokument - jmf med 9,8 sek på en Touch 2G 3) 4 sek öppna kalender - jmf med 2,4 sek på en Touch 2G Bara för att nämna ngra applikationer. a) Finns det ngt sätt att snabba upp iPhone 3G? Nästa: jag har Tele 2 abbonemang, och kunnat surfa med min Sony Eriksson T650i. Försöker jag surfa med iPhone får jag följande svar: Kunde inte aktivera Mobilt Datanätverk - Du har inget abonemang för mobildata
Vad göra??
Postad 13 juli 2009 - 22:29
Unregisterede2f66bdc
-
Unregisterede2f66bdc
-
Användare
-
-
231 inlägg
Hej, har bytt från iPod Touch 2G till iPhone 3G. Två frågor: iPhone inköpt från isolution.se och är upplåst med mjukvaru-upplåsning och har firmware 3.0. Jag upplever iPhone som långsam: 1) 9,6 sekunder för att svara på ett SMS 2) 17,2 sek för att öppna ett "quickword" dokument - jmf med 9,8 sek på en Touch 2G 3) 4 sek öppna kalender - jmf med 2,4 sek på en Touch 2G Bara för att nämna ngra applikationer. a) Finns det ngt sätt att snabba upp iPhone 3G?
Nästa: jag har Tele 2 abbonemang, och kunnat surfa med min Sony Eriksson T650i. Försöker jag surfa med iPhone får jag följande svar: Vad göra??
Jag skulle kontakta Tele2:s kundtjänst! Angående hastigheten... tycker det låter väl långsamt! Testa en återställning!
Postad 13 juli 2009 - 22:51
borkafan
-
borkafan
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
vid release så var ju iphones pissdyra och INTE prisvärda, så jag undrar bara om samma sak kommer gälla för de nya modellerna. några kan väl kanske gissa sig till hur det kommer bli utifrån tidigare erfarenheter och prissättning i andra länder
Halebop blir en hel del billigare än telia om man räknar ut totalkostnaderna.
någon anledning till att INTE välja halebop?
halebop 4878 59öre/min telia 6347 29öre/min
Halebop: http://www.halebop.s...nnemang/iPhone/ Abonnemang Halebop Vänner med Mobilsurf Fastpris, bindningstid 24 månader
Telia: https://www.tewss.te...ne3G_pw.product Telia Mobil Prata på, Mobilsurf Alltid, 24 månaders bindningstid
blir ännu billigare om man väljer halebop med förhöjdmånadsavgift 50kr istället för 80kr Då betalar man bara 200kr för telen när man får den. alltså 109kr i 6 månader+168kr i 180månader sammanlagt 3878kr Man får ju fri surf också med halebop. Det låter bra tycker jag
Postad 13 juli 2009 - 22:54
lelkes
-
lelkes
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Angående hastigheten... tycker det låter väl långsamt! Testa en återställning!
om jag gör en återställning... vad händer med mjukvaro upplåsningen?
Postad 13 juli 2009 - 22:54
borkafan
-
borkafan
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
vid release så var ju iphones pissdyra och INTE prisvärda, så jag undrar bara om samma sak kommer gälla för de nya modellerna. några kan väl kanske gissa sig till hur det kommer bli utifrån tidigare erfarenheter och prissättning i andra länder
Halebop blir en hel del billigare än telia om man räknar ut totalkostnaderna.
halebop 4878 59öre/min telia 6347 29öre/min
Halebop: http://www.halebop.s...nnemang/iPhone/ Abonnemang Halebop Vänner med Mobilsurf Fastpris, bindningstid 24 månader
Telia: https://www.tewss.te...ne3G_pw.product Telia Mobil Prata på, Mobilsurf Alltid, 24 månaders bindningstid
blir ännu billigare om man väljer halebop med förhöjdmånadsavgift 50kr istället för 80kr Då betalar man bara 200kr för telen när man får den. alltså 109kr i 6 månader+168kr i 18månader sammanlagt 3878kr Man får ju fri surf också med halebop. Det låter bra tycker jag
Postad 13 juli 2009 - 23:06
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1 590 inlägg
1400 i total telefonkostnad för en iphone låter väldigt bra, tack för tipset!!
en sista extremt viktig fråga bara
kan man lyssna på musik/podcasts samtidigt som man kör en app eller surfar på iphonen?
tilläggsfråga, är på semesterort och har då en bärbar dator som jag kommer koppla upp iphonen mot, kan jag sen när jag kommer tillbaks ha den uppkopplad mot min stationära? bägge är vistadatorer
om inte det går, hur gör jag med saker jag köpt när jag haft iphonen synkad mot min bärbara?
Redigerat av Christopher_A, 13 juli 2009 - 23:42.
Postad 14 juli 2009 - 00:00
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Ja: " vid förbrukning av mer än 500 MB data begränsas överföringshastigheten till 57 kbit/s." en sista extremt viktig fråga bara kan man lyssna på musik/podcasts samtidigt som man kör en app eller surfar på iphonen?
Ja det kan man. tilläggsfråga, är på semesterort och har då en bärbar dator som jag kommer koppla upp iphonen mot, kan jag sen när jag kommer tillbaks ha den uppkopplad mot min stationära? bägge är vistadatorer om inte det går, hur gör jag med saker jag köpt när jag haft iphonen synkad mot min bärbara?
Antar att du med "uppkopplad" menar syncad (?), och då är det lite knöligt. Om du läser lite i denna tråd och använder sökfunktionen så hittar du massor med matnyttig info bl.a. om just problemet med att synca sin iPhone med fler än en dator. Allt du köper/laddar ner från iTunes sparas i ditt ituneskonto, så du behöver aldrig betala för samma produkt igen. Dessutom kan du använda funktionen "auktorisera denna enhet" i iTunes, det gör att det du har i din iPhone kan syncas över till den andra datorn du syncar mot. Man kan auktorisera 5 enheter/telefonen/datorer.
Redigerat av shapic, 14 juli 2009 - 00:04.
Postad 14 juli 2009 - 08:07
maxxess
-
maxxess
-
Beroende
-
-
1 160 inlägg
Nån som vet när TomTom kommer till iPhone? Jag kollade på TomToms hemsida men där står (coming soon to the iTunes App Store). Sjukt att de skriver inte release datum så att man vet exakt!! Jag behöver verkligen en GPS till bilen och Navigon är som finns idag på App Store är inte min favorit, har hört/läst mycket negativa saker om.
Ja, det är pinsamt att man med Navigon för iPhone inte ens kan få ut en ruttlista ("färdbeskrivning" heter det nog) så att man kan jämföra de olika reseprofilerna (snabbaste, kortaste osv). Det finns massor fler grundläggande fel.. Om du behöver en Navigator *nu* så finns Navigon 1200 för 900 spänn (Norden) och den är bra mkt bättre än iPhone-modellen och kommer med hållare och laddare, hade en sådan tidigare och den funkade skitbra. Om du verkligen vill navigera i telen hade jag väntat på TomTom, Navigon är ingen höjdare på iPhone... tyvärr. Det fungerar från A -> B, men inte mer än så.
Postad 14 juli 2009 - 08:36
Oldis
-
Oldis
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Är också intresserad av svar till ovanstående. Om man har låst upp telefonen o sen gör en uppdatering via iTunes, vad händer då, eller man skall stoppa i originalkortet innan uppdatering o efter uppdatering göra om jailbreak o upplåsning?
Postad 14 juli 2009 - 08:59
fredde_
-
fredde_
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Om jag inte minns helt galet så låg 8GB på 4895 vid release. Alltså billigare då, än under större delen av tiden den sålts. Däremot var ju abonnemangen lite sämre (läs imini, imidi etc), och krav på minst 18 månader. Förhoppningsvis är det inga restriktioner på vilka abonnemang man får köpa 3GS med.
Postad 14 juli 2009 - 10:11
endumen
-
endumen
-
Forumräv
-
-
543 inlägg
Den försvinner så du får göra om den. I dagsläget är det ju inga problem då man inte behöver tänka på vilket baseband man har eller nånting. Så det är bara att återställa och sen JBa igen.(och in med ultrasn0w) edit* för att förtydliga så pratar jag endast om återställning, inte uppdatering. För uppdatering, se post nedan.
Redigerat av endumen, 14 juli 2009 - 10:25.
Postad 14 juli 2009 - 10:13
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Är också intresserad av svar till ovanstående. Om man har låst upp telefonen o sen gör en uppdatering via iTunes, vad händer då, eller man skall stoppa i originalkortet innan uppdatering o efter uppdatering göra om jailbreak o upplåsning?
Om du har en jailbreakad telefon med mjukvaruupplåsning (t.ex. Ultrasn0w eller Purplesn0w) så är det ingen som vet vad som händer vid en uppdatering då det helt och hållet beror på vad Apple uppdaterar för något. Om uppdateringen innehåller en baseband-uppdatering (uppdatering för radiodelen) så är det i stort sett dömt till att mjukvaruupplåsningen försvinner. Men om ni gör en återställning till 3.0, dvs. samma som ni har nu, så kan ni alltid jailbreaka igen och låsa upp igen. Bottom line: Om ni har mjukvaruupplåst: Gör aldrig en uppdatering i iTunes förrän ni vet vad/när/hur/ ni ska göra för att undvika problem.
Redigerat av shapic, 14 juli 2009 - 10:14.
Postad 15 juli 2009 - 12:36
Aurum
-
Aurum
-
Användare
-
-
156 inlägg
Om jag inte minns helt galet så låg 8GB på 4895 vid release. Alltså billigare då, än under större delen av tiden den sålts. Däremot var ju abonnemangen lite sämre (läs imini, imidi etc), och krav på minst 18 månader. Förhoppningsvis är det inga restriktioner på vilka abonnemang man får köpa 3GS med.
Jag köpte min 22 juli, och då fick jag fritt välja vilket abonnemang jag ville ha, så inga restriktioner där inte.
Postad 15 juli 2009 - 14:22
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2 705 inlägg
Ja, det är pinsamt att man med Navigon för iPhone inte ens kan få ut en ruttlista ("färdbeskrivning" heter det nog) så att man kan jämföra de olika reseprofilerna (snabbaste, kortaste osv). Det finns massor fler grundläggande fel..
Om du behöver en Navigator *nu* så finns Navigon 1200 för 900 spänn (Norden) och den är bra mkt bättre än iPhone-modellen och kommer med hållare och laddare, hade en sådan tidigare och den funkade skitbra.
Om du verkligen vill navigera i telen hade jag väntat på TomTom, Navigon är ingen höjdare på iPhone... tyvärr. Det fungerar från A -> B, men inte mer än så.
Jag funderar på att vänta på TomTom iallafall, den verkar bättre enligt många dessutom kan man köpa en snygg bilhållare. Men jag också medveten om att det lär bli dyrt med appen och hållaren, gissar på 1300 - 1500kr komplett med Norden kartor och bilhållare. Jag behöver bara Norden kartor.
Postad 15 juli 2009 - 16:39
fredde_
-
fredde_
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Jag köpte min 22 juli, och då fick jag fritt välja vilket abonnemang jag ville ha, så inga restriktioner där inte.
Då mindes jag fel  Kanske inte var så illa ändå vid releasen.
Postad 16 juli 2009 - 11:11
Brel
-
Brel
-
Användare
-
-
247 inlägg
blir ännu billigare om man väljer halebop med förhöjdmånadsavgift 50kr istället för 80kr
Då betalar man bara 200kr för telen när man får den.
alltså 109kr i 6 månader+168kr i 18månader sammanlagt 3878kr Man får ju fri surf också med halebop.
Det låter bra tycker jag
Dom har justerat det priset på Halebop nu till 1200:- tyvärr. Måste ha varit något fel tidigare, grattis till er som hann beställa! Kjell.
Postad 18 juli 2009 - 12:24
eviltwin
-
eviltwin
-
Användare
-
-
205 inlägg
blir ännu billigare om man väljer halebop med förhöjdmånadsavgift 50kr istället för 80kr
Då betalar man bara 200kr för telen när man får den.
alltså 109kr i 6 månader+168kr i 18månader sammanlagt 3878kr Man får ju fri surf också med halebop.
Det låter bra tycker jag
Det är väldigt lite prat om telenor här...? Jag har börjat kolla på iphone i butik nu också efter jag blev lurad på några tusenlappar på blocket. Det är inte värt risken, lärde jag mig, och det är så många fördelar med att handla i butik. Iaf.. Telenor erbjuder iphone 3g med 299:-/månaden i 24 månader. Då ingår turbosurf utan databegränsningarunder bindningstiden. Utan förhöjd avgift på detta kostar Iphone 3g 8gb runt 4000:- och 16gb nånstans runt 5200:-. Är inte det en ganska bra deal? Innan tänkte jag såhär: Köpa en begagnad iphone för 4000, lägga till turbosurf på mit 99:-/månaden-abbonemang och då skulle det bli ca 220/månad. Att köpa mobilen på telenor blir då i teorin 80:- dyrare i månaden, men jag har några hundra meter till affären, och det är nog värt en slant ändå. Anyway, jag tror jag ska ha en 16gb, och med förhöjd avgift på 100:- (399 i månaden totalt) kostar den då 2600:- En summa som inte tar emot allt för mycket för en så pass grym telefon! Upptäckte idag guitar toolbox med stämaparat, ackordhjälpare mm.. verkar grym!
Postad 18 juli 2009 - 22:18
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Det är väldigt lite prat om telenor här...?
Jag har börjat kolla på iphone i butik nu också efter jag blev lurad på några tusenlappar på blocket. Det är inte värt risken, lärde jag mig, och det är så många fördelar med att handla i butik.
Iaf..
Telenor erbjuder iphone 3g med 299:-/månaden i 24 månader. Då ingår turbosurf utan databegränsningarunder bindningstiden. Utan förhöjd avgift på detta kostar Iphone 3g 8gb runt 4000:- och 16gb nånstans runt 5200:-.
Är inte det en ganska bra deal?
Innan tänkte jag såhär: Köpa en begagnad iphone för 4000, lägga till turbosurf på mit 99:-/månaden-abbonemang och då skulle det bli ca 220/månad. Att köpa mobilen på telenor blir då i teorin 80:- dyrare i månaden, men jag har några hundra meter till affären, och det är nog värt en slant ändå.
Anyway, jag tror jag ska ha en 16gb, och med förhöjd avgift på 100:- (399 i månaden totalt) kostar den då 2600:- En summa som inte tar emot allt för mycket för en så pass grym telefon!
Upptäckte idag guitar toolbox med stämaparat, ackordhjälpare mm.. verkar grym!
Måste bara fråga: Varför väntar du inte i ett par veckor för att se vad priserna på iPhone 3GS hamnar på?
Postad 19 juli 2009 - 01:56
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Ett tips till alla som är sugna på MobileMe-funktionaliteten men som inte vill punga ut tusen kronor om året för tjänsten..
Testa Google Sync. Tack vare Google har jag nu lyckats få till det så att mina kontakter, min epost och mina kalendrar syncas over the air (pushas) mellan min iPhone, googles servrar och mina macar (iCal, Mail.app och Address Book).
Gör jag en ändring i t.ex. en kontakt i Address Book på min Mac, så uppdateras adressboken i min iPhone automatiskt. Detsamma gäller mina kalendrar. Och skulle det hända att jag är någonstans utan min iPhone och min laptop, ja då är det bara att ta första bästa dator med internetuppkoppling och surfa in på google.com så har jag snabbt tillgång till mina kontakter, mina kalendrar och min mail.
Alldeles, alldeles fantastiskt, och bäst av allt: gratis!
Dock får man på detta sätt inte bildsynkningen som MobileMe ger och heller inte iDisk. Men för mig spelar det ingen roll då jag ändå inte skulle vilja synka mina bilder till min iPhone samt att jag använder Dropbox istället för iDisk.
Bara ett litet natttips
Redigerat av shapic, 19 juli 2009 - 02:01.
Postad 19 juli 2009 - 19:25
eviltwin
-
eviltwin
-
Användare
-
-
205 inlägg
Måste bara fråga: Varför väntar du inte i ett par veckor för att se vad priserna på iPhone 3GS hamnar på?
Det hade jag faktiskt inte tänkt på. Är så sugen på iphone nu, men visst är det värt 2 veckors väntan för att kanske få iphone 3gs istället. Kameran verkar ju faktiskt inte alls illa, plus möjligheten att få 32gb lagringsutrymme, blir ju perfekt substitut till mp3-spelare. Så ja, jag väntar till 3gs, är priserna bra så har telenor mig som kund i 24 månader till minst.
Postad 19 juli 2009 - 19:50
Tallani
-
Tallani
-
Användare
-
-
117 inlägg
Eftersom den nya, 3G S är 2x snabbare än 3G, då undrar jag följande:
Hur långsam är 3G? Om man jämför med tex Xperian?
Postad 19 juli 2009 - 20:44
RedEnzo
-
RedEnzo
-
Användare
-
-
218 inlägg
Måste tyvärr meddela att jag blev av med min lur inatt. Är riktigt riktigt besviken och ledsen, känns jäkligt konstigt att inte kunna sitta o pilla med den. Nu till mina frågor, har självklart spärrat abb. och telefon men även fast det är spärrat så kan ju personen som har den komma åt min mail och andra saker. Är det möjligt att nu i efterhand ta bort allt innehåll i telefonen eller se vart den är?
Någon annan som blivit av med sin iPhone?
Mer än tacksam för svar?
Postad 19 juli 2009 - 22:12
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1 235 inlägg
Måste tyvärr meddela att jag blev av med min lur inatt. Är riktigt riktigt besviken och ledsen, känns jäkligt konstigt att inte kunna sitta o pilla med den. Nu till mina frågor, har självklart spärrat abb. och telefon men även fast det är spärrat så kan ju personen som har den komma åt min mail och andra saker. Är det möjligt att nu i efterhand ta bort allt innehåll i telefonen eller se vart den är?
Mer än tacksam för svar?
Fy fasen vad tråkigt, jag lider med dig. Den som använder den kommer ju att komma åt all lokalt lagrad info om du nu inte har satt telefonlås på den, en kod man måste slå in var gång kan tar telefonen ur sleepmode. Vad det gäller mailen så kan du ju ändra lösenord på dina konton från din dator så bör de ju inte komma åt dem utan de blir tillfrågade om lösenorden som de givetvis inte då har. Själv kommer jag nu tvingas lämna in min telefon en ANDRA gång eftersom 3.0-uppdateringen har förstört möjligheten att använda WiFi i min lur. Den hittar nät men vägrar att ansluta till dem, detta trots ett otal återställningar...åt **** är det.
Postad 20 juli 2009 - 00:16
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Eftersom den nya, 3G S är 2x snabbare än 3G, då undrar jag följande:
Hur långsam är 3G? Om man jämför med tex Xperian?
iPhone 3G är absolut inte långsam. Speciellt inte jämfört med Xperian. Om Xperian var en trehjuling är iPhone en månraket  Måste tyvärr meddela att jag blev av med min lur inatt. Är riktigt riktigt besviken och ledsen, känns jäkligt konstigt att inte kunna sitta o pilla med den. Nu till mina frågor, har självklart spärrat abb. och telefon men även fast det är spärrat så kan ju personen som har den komma åt min mail och andra saker. Är det möjligt att nu i efterhand ta bort allt innehåll i telefonen eller se vart den är?
Mer än tacksam för svar?
Trist, lider med dig. Om du inte har MobileMe-konto så går det tyvärr inte att radera den på distans. Glöm inte att byta lösenord på alla andra tjänster som telefonen hade en koppling till. Om du t.ex. hade facbook-, google- och twitter-appen så byt lösen på de också. Ett tips är att gå igenom din applikationslista i iTunes så att du inte glömmer något. På nästa iPhone (om du nu skaffar en ny) så rekommenderar jag verkligen det som Zinned säger, att sätta ett passcode-lock på den. Låset går på efter önskad tid i viloläge och man måste knappa in en kod för att låsa upp den. Osmidigt men ändå smidigt  Själv kommer jag nu tvingas lämna in min telefon en ANDRA gång eftersom 3.0-uppdateringen har förstört möjligheten att använda WiFi i min lur. Den hittar nät men vägrar att ansluta till dem, detta trots ett otal återställningar...åt **** är det.
Efter 3.0 kommer jag konstigt nog inte åt vissa belkin-routrar.
Redigerat av shapic, 20 juli 2009 - 00:17.
Postad 20 juli 2009 - 02:49
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2 741 inlägg
En fråga som kanske är en självklarhet för er som redan har en iPhone, kan man ersätta den vanliga "startsidan" med en aktiv startsida som ser ut ung. som hos Windows Mobile eller Symbian? Dvs en startsida som inte bara visar upp en massa ikoner utan bara ett par genvägar, kalenderinfo, att-göra, väder osv.
Postad 20 juli 2009 - 06:50
Tallani
-
Tallani
-
Användare
-
-
117 inlägg
iPhone 3G är absolut inte långsam. Speciellt inte jämfört med Xperian. Om Xperian var en trehjuling är iPhone en månraket 
Haha okej. Härlig förklaring Blir nog en 3G hos Halebop då för 4995:-
Postad 20 juli 2009 - 12:23
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Bara om du kör den jailbreak'ad. Men då förlorar du garantin. Kör du den original så kan man tyvärr inte göra så mycket åt "skrivbordet".
Dock går det ju att återställa till orginalfirmware innan man skickar in den på service om det skulle behövas.
Postad 20 juli 2009 - 12:44
buyitnow
-
buyitnow
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Har en fråga angående tethering, om någon slår på tethering kan man då koppla upp en ipod touch på det?
Tack
Postad 20 juli 2009 - 17:18
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3 147 inlägg
Koppla upp hurdå? Med wifi?
Det skulle isf vara om du kunde få datorn att vara en wifi-accesspunkt...
Redigerat av simulacra, 20 juli 2009 - 17:18.
Postad 20 juli 2009 - 18:36
buyitnow
-
buyitnow
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Koppla upp hurdå? Med wifi? Det skulle isf vara om du kunde få datorn att vara en wifi-accesspunkt...
Nej, tänkte köra genom 3G, abbonemang med surf. Tog inte med det innan men själva grejen jag tänkte va att skaffa en billigare mobil med tethering(om det nu finns andra än iPhone?) och ha en ipod touch som jag surfar på via telefonen. Om detta nu går, jag kanske har missuppfattat hur tethering fungerar.
Postad 20 juli 2009 - 19:24
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Nej, tänkte köra genom 3G, abbonemang med surf. Tog inte med det innan men själva grejen jag tänkte va att skaffa en billigare mobil med tethering(om det nu finns andra än iPhone?) och ha en ipod touch som jag surfar på via telefonen. Om detta nu går, jag kanske har missuppfattat hur tethering fungerar. 
Jag förstår inte.. Tethering är att du kan använda din telefon som modem till datorn (via USB eller Bluetooth). Vad jag vet kan du inte koppla upp din iPod Touch till en iPhone och på sätt surfa, om det är det du menar? Då behöver iPhone agera accesspunkt och jag tror inte att det finns en sådan app i app store. Kanske om du jailbreakar den. Förr fanns det dock en app som hette NetShare, men jag tror den togs bort från app store.
Postad 20 juli 2009 - 19:50
buyitnow
-
buyitnow
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Jag förstår inte.. Tethering är att du kan använda din telefon som modem till datorn (via USB eller Bluetooth). Vad jag vet kan du inte koppla upp din iPod Touch till en iPhone och på sätt surfa, om det är det du menar? Då behöver iPhone agera accesspunkt och jag tror inte att det finns en sådan app i app store. Kanske om du jailbreakar den. Förr fanns det dock en app som hette NetShare, men jag tror den togs bort från app store.
Okej, men jag hade missuppfattat det då, trodde att touchen skulle hitta mobilen som ett trådlöst nätverk. Tack så mycket för svaren
Postad 20 juli 2009 - 20:18
elk
-
elk
-
Användare
-
-
162 inlägg
finns det nått sätt eller program som håller koll på hur mycket datatrafik man använt. och som man lätt kan reseta ?
Postad 20 juli 2009 - 20:32
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
finns det nått sätt eller program som håller koll på hur mycket datatrafik man använt. och som man lätt kan reseta ?
Ifall du inte redan visste: det finns en inbyggd statistik i iPhone under General->Usage. Nackdelen med den är dock att när man gör en reset så nollställs även statistiken för samtalstid och batteritid. Personligen spelar det mig ingen roll, därför nollställer jag den varje månad.
Postad 21 juli 2009 - 12:17
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
En fråga som kanske är en självklarhet för er som redan har en iPhone, kan man ersätta den vanliga "startsidan" med en aktiv startsida som ser ut ung. som hos Windows Mobile eller Symbian? Dvs en startsida som inte bara visar upp en massa ikoner utan bara ett par genvägar, kalenderinfo, att-göra, väder osv.
Det finns något som heter Intelliscreen som är något liknande, men den presenterar vald information på Lock Screen. Många tycker den appen är oumbärlig. Dock kräver den jailbreak. Har en fråga angående tethering, om någon slår på tethering kan man då koppla upp en ipod touch på det?
Tack
Okej, men jag hade missuppfattat det då, trodde att touchen skulle hitta mobilen som ett trådlöst nätverk. Tack så mycket för svaren 
Det finns! Kräver dock jailbreak och kostar $10.00. Det heter MyWi och info finns på denna länk.
Redigerat av shapic, 21 juli 2009 - 12:17.
Postad 22 juli 2009 - 11:19
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Efter att man har jailbreakat den så ändras "unique identifier" nyckeln (du kan se denna om du installera iStat), och även om du återställer din iPhone så är original nyckeln förlorad. Man kan alltså se att telefonen varit jailbreakad även om man återställer den. Så det hjälper tyvärr inte. Garantin är borta direkt.
Jo, absolut, men frågan är om Applereparatörerna tittar efter UDID? Speciellt om det rör sig om tydliga hårdvarufel som t.ex. sprucken skärm eller dylikt. Det borde finnas någon som jailbreakat och sedan behövt skicka in den på service och isf blivit nekad service pga jailbreak, men jag har aldrig hört talats om det. Däremot har jag läst massor om folk som endast gjort en komplet återställning i iTunes och sedan lämnat in den på service utan några som helst problem. Någon här som varit med om det eller hört talats om det kanske? EDIT: Är inte det förresten gammalt? Nu för tiden (efter pwnage) ändras väl inte ens UDID...?
Redigerat av shapic, 22 juli 2009 - 11:49.
Postad 22 juli 2009 - 23:54
{OLD}Reaper
-
{OLD}Reaper
-
Veteran
-
-
1 740 inlägg
Har ett märkligt itunes/appstore problem.
Har handlat för fullt på båda ställen med min iphone. Men helt plötsligt får jag nu meddelandet "Your payment method was declined. Please enter another payment method"
Har provat att lägga in alla uppgifter på nytt flera gånger, men icke...
What gives? Kortet fungerar utmärkt i övrigt, så det har inte gått ut eller något sådant.
Någon annan som stött på detta? Tänkte fråga här innan jag ger mig på det tröttsamma arbetet med att kontakta support.
Postad 23 juli 2009 - 12:08
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Min arbetskollega jailbreakade sin 2.2.1 iPhone. Några veckor innan 3.0 releasen så hade han återställt den för att lämna in den på garanti. De tog in den i butiken, men redan nästa dag ringde de igen och sa att de inte kan skicka den till verkstaden mot garanti, utan att han fick betala fullpris för att de skulle laga den.
Sedan OS3.0 skall det tydligen dessutom finnas mer än ett sett att se om den har blivit jailbreakad och återställd. Jag vet inte tekniken bakom exakt, men något om ett krypterat "poison pill" paket. Kanske finns nått på nätet om detta, har inte kollat så noga.
Blev tvungen att dubbelkolla med Dev Team och fick följande svar: https://twitter.com/...uses/2792043148Så då känns det rätt safe ändå.
Postad 23 juli 2009 - 17:37
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Konstigt att de kunde se det i affären då...
Beror ju på vilken metod och vilka verktyg han använde... Redsn0w är ju relativt nytt.
Postad 25 juli 2009 - 11:01
Whillis
-
Whillis
-
Användare
-
-
171 inlägg
Tjena. Ville bara annonsera att Navigon har släppt en uppdatering. Med hastighetskamror
Postad 25 juli 2009 - 11:57
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Tjena. Ville bara annonsera att Navigon har släppt en uppdatering. Med hastighetskamror 
Jag har Navigon Europe på min iPhone 3G, men när jag ska ladda ner uppdateringen får jag bara beskedet att utrymmet inte räcker till ... Trots att jag har 4.4GB ledigt på min enhet.
Postad 25 juli 2009 - 12:02
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Jag har Navigon Europe på min iPhone 3G, men när jag ska ladda ner uppdateringen får jag bara beskedet att utrymmet inte räcker till ... Trots att jag har 4.4GB ledigt på min enhet. 
Hahahaha.. förlåt, men om man följt Navigon-trådarna i detta forum så är det väldigt roligt att detta problem även uppstår i Navigons iphone-app, för det är typ ett av de mest utbredda felen när man ska uppdatera en Navigon enhet, att det inte går att uppdatera pga. att utrymmet inte räcker till.. Laddar du ner via iTunes eller i App Store på telefonen? Testa ta bort Navigon appen helt och hållet, uppdatera sedan via iTunes och synka över den.
Postad 25 juli 2009 - 12:49
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Hahahaha.. förlåt, men om man följt Navigon-trådarna i detta forum så är det väldigt roligt att detta problem även uppstår i Navigons iphone-app, för det är typ ett av de mest utbredda felen när man ska uppdatera en Navigon enhet, att det inte går att uppdatera pga. att utrymmet inte räcker till..
Laddar du ner via iTunes eller i App Store på telefonen? Testa ta bort Navigon appen helt och hållet, uppdatera sedan via iTunes och synka över den.
Jag provade att ladda ned via appstore/wifi. Det som gör mig lite kallsvettig är att om jag plockar bort Navigon Europe (som jag köpte för 699kr under kampanjperioden) och installerar den nya version och klickar på Buy (numera kostar samma applikation 949kr) så har jag ingen större lust att bli debiterad dessa 949kr. Jag vet att i vanliga fall så brukar det stå att man redan har köpt ett program när man tryckt på KÖP knappen och man kan ladda ned det gratis igen, men nu när det olika priser och som 699kr tidigare och 949kr nu så vill inte jag åka på en smäll och få en stor debitering... Finns det ingen uppdaterings sida i iTunes - liknande den man ser i appstore när det kommit nya uppdateringar - så man kan prova att köra en vanlig update därifrån - istället för att avinstallera och riskera att få betala 949kr till genom att trycka på KÖP knappen?
Postad 25 juli 2009 - 19:00
ollewikblom
-
ollewikblom
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Hahahaha.. förlåt, men om man följt Navigon-trådarna i detta forum så är det väldigt roligt att detta problem även uppstår i Navigons iphone-app, för det är typ ett av de mest utbredda felen när man ska uppdatera en Navigon enhet, att det inte går att uppdatera pga. att utrymmet inte räcker till..
Laddar du ner via iTunes eller i App Store på telefonen? Testa ta bort Navigon appen helt och hållet, uppdatera sedan via iTunes och synka över den.
Jag fick också samma felmedelande. Löste det dock genom att göra precis som shapic skrev. Ta bort den från telefonen, uppdatera appen i ITunes och synka sedan över den uppdaterade appen till telefonen.
Postad 25 juli 2009 - 19:01
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Jag provade att ladda ned via appstore/wifi. Det som gör mig lite kallsvettig är att om jag plockar bort Navigon Europe (som jag köpte för 699kr under kampanjperioden) och installerar den nya version och klickar på Buy (numera kostar samma applikation 949kr) så har jag ingen större lust att bli debiterad dessa 949kr. Jag vet att i vanliga fall så brukar det stå att man redan har köpt ett program när man tryckt på KÖP knappen och man kan ladda ned det gratis igen, men nu när det olika priser och som 699kr tidigare och 949kr nu så vill inte jag åka på en smäll och få en stor debitering...
Finns det ingen uppdaterings sida i iTunes - liknande den man ser i appstore när det kommit nya uppdateringar - så man kan prova att köra en vanlig update därifrån - istället för att avinstallera och riskera att få betala 949kr till genom att trycka på KÖP knappen?
Det ska nog inte vara några problem, bara att ringa Apple annars så ordnar de det åt dig. Jodå, du kan uppdatera i iTunes, gå till programfliken och nere till vänster finns något som heter något i stil med "leta efter uppdateringar".
Postad 25 juli 2009 - 19:39
Stefannorr
-
Stefannorr
-
Användare
-
-
110 inlägg
Hej alla,
Efter svammel hit och dit har jag nästan bestämt mig
Först beställde jag en 32 gb från telia, kostnad ca 378 mån + 995 i tror de var 24 mån.
När jag hörde att det skulle bli förseningar så backa jag, beställde en 16 gb ( 3 G ) från Phonehouse med Telia ill vänner ( 149 mån ) 18 mån o kontant 2700 ca.
Nu velar jag igen o har mailat Phonehouse om o betala retur o ej öppna 16 gb ( äldre modellen ) och ta en 32 gb ( nya ) modellen o betala typ 2000 mer i kontantinsats eller vad det nu kan bli och fortsätta ha abbet Telia till vänner.
Så återstår se om det går igenom?
Ps: mailade dom om en annan sak för ca 2 veckor sedan o ej fått svar via deras support ännu.¨
Det är väl det som kallas värdelöst eller?
Är lev tiden på nya över 2 veckor så tar jag gamla, tror jag.
Stefan / velarn
Postad 25 juli 2009 - 19:57
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Det löste sig för mig!
Jag hade min iPhone synkad mot iTunes, avinstallerade Navigon och klickade därefter på KÖP och fick meddelandet att uppdateringen är gratis eftersom programmet ligger kvar som en betald app.
Just nu håller programmet att tankas ner och kommer att synkas över till luren.
Tack för hjälpen!
Postad 25 juli 2009 - 21:46
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2 705 inlägg
Vet ni när kommer TomTom till iphone?
Jag blir galen snart, behöver verkligen en gps. Körde fel i flera mil när jag skulle till en nöjespark (Bakken) i Danmark 
Den inbyggda google mapen är sämst. Ville testa den genom att köra från Danderyd till Arlanda, den skulle ta mig till Norge istället!
Postad 25 juli 2009 - 22:25
Baily
-
Baily
-
Forumräv
-
-
504 inlägg
Tycker du ska investera i en riktig navigation istället. Skulle aldrig våga lite på iphonens inbyggda mottagare, då jag suttit i skiten ett antal ggr utan att den hittar några satteliter.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Vy från dörr med ny soffa
DPC
2025-05-07 10:19:58
-
Rad 1 och 2
DPC
2025-05-07 10:17:56
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|