Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor

5753 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 november 2013 - 19:12

sunekempe
  • sunekempe
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

I applikationen så kan du välja att påbörja uppspelning på TiVo-boxen istället för iPhone/iPad, däremot finns det i dagsläget inte möjlighet att spegla detta på annan enhet som t.ex. Apple TV. Vi kan i dagsläget inte svara på om det kommer att komma i framtiden. Backup av inspelningar är i dagsläget inte möjligt och det går heller inte att byta ut hårddisken. Se ovan svar för information med syskonabonnemang.

Med vänliga hälsningar
Maria Johansson
Kundservice

Hej och tack för svar.
AirPlay stöds idag av de flesta appar med rörlig bild, och är inbyggt i iOS redan.
Kommer det en webb-baserad TiVo-tjänst så kommer det inte att gå att stoppa AirPlay, om det förstås inte görs mha flash, eller annan specific plugin-programvara.

Kan inte riktigt förstå varför inte AirPlay stöds redan i appen?

Postad 17 november 2013 - 22:22

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Eftersom Com Hem inte är så snabba på att hjälpa till med felsökning (har väntat i 5 veckor nu), så ställer jag lite desperat frågan här och hoppas att någon villig själ är intresserad av att hjälpa till.

Är det någon som kör TiVo och använder en annan bredbandsleverantör än Com Hem ?
Vad använder ni i sådana fall för router och behövde ni göra några speciella inställningar i routern för att det skall fungera ? För mig fungerar det inte alls med min D-Link DIR-655 router medan allt utom play kanaler och TiVoToGo appen verkar fungera när jag kör med en Apple Airport Extreme router.

Är det någon som kör TiVo som har lyckats få den att fungera tillsammans med TiVoToGo som fjärrkontroll ?
Behövde ni i sådana fall göra några speciella inställningar i routern ?

Har Ownit som bredbandsleverantör och har en D-Link DIR 100 router och där fungerar allt utan några som helst problem (även play). Inga speciella inställningar gjorda.
Har Andriod mobil och platta så TiVoToGo har jag ännu inte kunnat använda/testa.

Postad 18 november 2013 - 17:24

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
Läste just ComHems annons i dagens Metro.
"Superdeal på bredband och tv!"
250 Mbit/s + TiVo Max för 299 kr/mån under tre månader.
TiVo-box 0 kr, aktiveringsavgift 0 kr.
(ordinarie pris är för Bredband 250 är 499 kr/mån och för TiVo Max också 499 kr/mån dvs totalt 998 kr/mån).
Detta erbjudande visar hur gärna ComHem vill få nya kunder att binda upp sig för 24 månader. För erbjudandet gäller naturligtvis inte oss gamla kunder utan bara nya.
(ComHem brukar svara att vi som är kunder sedan länge sannolikt kommit i åtnjutande av något erbjudande när vi blev kunder första gången. Nu minns jag inte riktigt vad det var för erbjudande jag fick av Svenska Kabel-TV 1995 men det var säkert något generöst välkomsterbjudande så nu förväntar jag mig inget mer).

Redigerat av Unregistered558ade6e, 18 november 2013 - 18:19.

Postad 18 november 2013 - 18:02

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0

Eftersom Com Hem inte är så snabba på att hjälpa till med felsökning (har väntat i 5 veckor nu), så ställer jag lite desperat frågan här och hoppas att någon villig själ är intresserad av att hjälpa till.

Är det någon som kör TiVo och använder en annan bredbandsleverantör än Com Hem ?
Vad använder ni i sådana fall för router och behövde ni göra några speciella inställningar i routern för att det skall fungera ? För mig fungerar det inte alls med min D-Link DIR-655 router medan allt utom play kanaler och TiVoToGo appen verkar fungera när jag kör med en Apple Airport Extreme router.

Är det någon som kör TiVo som har lyckats få den att fungera tillsammans med TiVoToGo som fjärrkontroll ?
Behövde ni i sådana fall göra några speciella inställningar i routern ?

Kör Android så någon TiVoToGo har jag ännu inte provat. Däremot var jag tvungen att aktivera DHCP-servern i routern (kör med statiska IP:n i mitt LAN) annars fick TiVo-boxen ingen IP-adress.

Postad 19 november 2013 - 01:54

mjp
  • mjp
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Har två frågor om Tivo

Hur sorterar jag favoritlistan, så att kanalerna hamnar som jag vill?

Hur ställer jag om boxen så att den skickar ut upplösningen som kanalen sänds i? Vill alltså inte att den skalar om allt till 1080i, utan sänder kanalen i 576i så vill jag att den skickar ut det, 1080i så skickar den ut det. Jag vill att min tv tar han om uppskalningen istället.

Dessa två sakerna fungerade utmärkt i min gamla 1000C box. Men var nu tvingad till att byta till tv via Fiber och då fanns bara Tivo att välja på .

Postad 19 november 2013 - 11:07

Willehund
  • Willehund
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Jag vet inte om Comhem bevakar tråden om Tivo boxen https://www.minhembi...howtopic=312696
Så jag lägger in en fråga här.
Jag har problem med serieinspelningar, om vi ta ett exempel i lördags 16/11 så spelar boxen in Downtown Abbey 21.30 - 22.20 men jag kan inte få till en serieinspelning på Boardwalk Empire 22.20 - 23.20, jag kan ej heller spela in serien Unga kommisarie Morse på 9:an.
När jag gör en serieinspelning på dessa så ser allt okej ut utom när jag går in i kanallistan och märker att dessa inte är markerade för inspelning.
När jag skall försöka än en gång att spela in så finns det en markering om jag skall avbryta inspelningen !
Jag har inga andra inspelningar denna dagen.
Samma sak med Whitechapel på tv 8 17/11.
//Per

Postad 19 november 2013 - 11:54

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Jag vet inte om Comhem bevakar tråden om Tivo boxen https://www.minhembi...howtopic=312696
Så jag lägger in en fråga här.
Jag har problem med serieinspelningar, om vi ta ett exempel i lördags 16/11 så spelar boxen in Downtown Abbey 21.30 - 22.20 men jag kan inte få till en serieinspelning på Boardwalk Empire 22.20 - 23.20, jag kan ej heller spela in serien Unga kommisarie Morse på 9:an.
När jag gör en serieinspelning på dessa så ser allt okej ut utom när jag går in i kanallistan och märker att dessa inte är markerade för inspelning.
När jag skall försöka än en gång att spela in så finns det en markering om jag skall avbryta inspelningen !
Jag har inga andra inspelningar denna dagen.
Samma sak med Whitechapel på tv 8 17/11.
//Per

Har haft liknande problem och det berodde på att när det gäller Downton Abbey så är det helt NYA avsnitt medans avsnitten gällande Boardwalk Empire och Unga kommisarie Morse är GAMLA avsnitt (dvs repriser, TiVo räknar ett avsnitt som repris om det var en annan kanal som visade avsnittet förut även om det är försa gången t.ex. SVT1 sänder avsnittet, så är fallet med Boardwalk Empire som har gått på C More series förut).
Du måste alltså se till att serieinspelningen spelar in BÅDE nya avsnitt och repriser, hoppas du förstår vad jag försöker säga....

Postad 19 november 2013 - 11:59

Willehund
  • Willehund
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Jag förstår, tack för hjälpen :)
//Per

Postad 19 november 2013 - 12:52

Willehund
  • Willehund
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Får se om jag har fattat detta rätt:
Jag bor i allmännyttanhus (Poseidon) där vanlig kabel släcks ner i maj nästa år därför har jag skaffat Tivo via fiber.
Skall man ha tvillingkort så går det inte att spegla 2st Tivo boxar utan man har en äldre box med kort, men hur blir det då när det släcks ner i maj ?
//Per
Ps. Hur mycket kostar tvillingkort ? Hittar inget på Comhems sida Ds.

Postad 19 november 2013 - 13:52

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Jag bor i allmännyttanhus (Poseidon) där vanlig kabel släcks ner i maj nästa år därför har jag skaffat Tivo via fiber.
Skall man ha tvillingkort så går det inte att spegla 2st Tivo boxar utan man har en äldre box med kort, men hur blir det då när det släcks ner i maj ?
//Per

Du kan inte ha syskonabonnemang (tvillingkort) om du inte har FiberKoax utan endast FiberLAN:
https://www.comhem.s...n-ett-rum-38048
Som du misstänker så kräver en traditionell digitalbox med programkort att man har kabel-tv via FiberKoax så ett tvillingkort kan inte fungera om du saknar ett sådant nät.
Kanske kommer det någon lösning i framtiden eftersom alternativet med dubbla TiVo-boxar verkar mindre lämpligt då man bara vill kunna kika på vissa kanaler på mer än ett ställe och då inte har behov av all funktionalitet i TiVo på mer än ett ställe. Kanske kan TiVoToGo delvis lösa problemet eftersom man t ex kan sitta i sängen och kika på tv med iPad.

Postad 19 november 2013 - 13:54

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Läste just ComHems annons i dagens Metro.
"Superdeal på bredband och tv!"
250 Mbit/s + TiVo Max för 299 kr/mån under tre månader.
TiVo-box 0 kr, aktiveringsavgift 0 kr.
(ordinarie pris är för Bredband 250 är 499 kr/mån och för TiVo Max också 499 kr/mån dvs totalt 998 kr/mån).
Detta erbjudande visar hur gärna ComHem vill få nya kunder att binda upp sig för 24 månader. För erbjudandet gäller naturligtvis inte oss gamla kunder utan bara nya.
(ComHem brukar svara att vi som är kunder sedan länge sannolikt kommit i åtnjutande av något erbjudande när vi blev kunder första gången. Nu minns jag inte riktigt vad det var för erbjudande jag fick av Svenska Kabel-TV 1995 men det var säkert något generöst välkomsterbjudande så nu förväntar jag mig inget mer).

Tycker inte att det är något supererbjudande. Absolut inget som skulle locka mig.
Man måste binda sig i 24mån och för det får man en rabatt på ca 129:- /mån (om man slår ut det). Inget SUPERERBJUDANDE enl. mig.
Så jag tycker inet att du ska vara så bekymmrad över att du inte fått det erbjudandet! ;)

Redigerat av TomasL, 19 november 2013 - 13:56.

Postad 19 november 2013 - 14:58

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Tycker inte att det är något supererbjudande. Absolut inget som skulle locka mig.
Man måste binda sig i 24mån och för det får man en rabatt på ca 129:- /mån (om man slår ut det). Inget SUPERERBJUDANDE enl. mig.
Så jag tycker inet att du ska vara så bekymmrad över att du inte fått det erbjudandet! ;)

Nej, just det erbjudandet är väl inte något jag behöver ligga sömnlös av ilska över att jag inte kan utnyttja. Mer över det faktum att vi äldre kunder aldrig eller ytterst sällan får något erbjudande om vi inte ringer och hotar med uppsägning och då faller till föga för en ny 12-månadersperiod med lägre pris...
Fördelen med just detta "supererbjudande" tycks vara att man under tremånadersperioden har möjlighet att nedgradera till TiVo Mellan och Bredband 100 om man inte vill binda upp sig för 24 månader med TiVo Max och Bredband 250. ComHem lär väl hoppas på att den som testat Bredband 250 och TiVo Max inte låter sig nöja med mindre och alltså låter abonnemanget gå till bindning i två år.
Dessutom slipper nya kunder aktiveringsavgiften för TiVo-lådan dvs avgiften på normalt 899 kr som ComHem så gärna vill ha av oss gamla kunder om vi skulle vilja byta till TiVo.
Fast om man under 24 månader rycker en kund på nästan 22 000 kr så lär väl TiVo-boxen bli betald både en och flera gånger förstås.

Redigerat av Unregistered558ade6e, 19 november 2013 - 15:03.

Postad 19 november 2013 - 17:03

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0

Hur sorterar jag favoritlistan, så att kanalerna hamnar som jag vill?

Det kan du inte. Den enda sortering du har att välja på är bokstavsordning eller kanalnummerordning.

comhem

Glöm inte svara på den här posten:
https://www.minhembi...dpost&p=3939987

Postad 19 november 2013 - 17:14

sunekempe
  • sunekempe
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Dessutom slipper nya kunder aktiveringsavgiften för TiVo-lådan dvs avgiften på normalt 899 kr som ComHem så gärna vill ha av oss gamla kunder om vi skulle vilja byta till TiVo.

Så om man tänker byta, och inte har allt för bråttom bör man som gammal kund säga upp sitt abonnemang, och sedan beställa igen som ny kund direkt efter/samtidigt som uppsägningstiden gått ut. Borde ju minska comhem's kostnader för att hantera det hela :-0

Postad 19 november 2013 - 17:15

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Det kan du inte. Den enda sortering du har att välja på är bokstavsordning eller kanalnummerordning.

comhem

kommer aldrig skaffa tivo bara tanke på att man inte kan sortera listan får en att spy jag budade på tradera o kammade hem en ci+ modul för comhem jag får ut mer så va de beträffar tex on demand så har jag de på datorn både netflix och fulla svtplay

Postad 19 november 2013 - 19:41

mjp
  • mjp
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

//Per

Det svaret jag fick när jag frågade om detta, så var att det går nu att ha syskonab. även på fiber, men inte två Tivo boxar, utan det du får är en en Tivo box och sedan en Motorola box, vill du ha två Tivo boxar så är det två ab som krävs, priset skulle vara som förrut 99kr/mån, sen om du får betala en engångs summa för boxen frågade jag aldrig.
Men du kan inte göra som förr att ställa den andra boxen på an annan adress, för nu är det ditt bredbandsuttag som styr vad du får, förr räckte det med kortet och då behövde inte båda vara hemma hos dig.

comhem

Hoppas dom fixar till detta snart, för blir tokig på den sorteringen som är just nu.

Postad 19 november 2013 - 20:04

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Det svaret jag fick när jag frågade om detta, så var att det går nu att ha syskonab. även på fiber, men inte två Tivo boxar, utan det du får är en en Tivo box och sedan en Motorola box, vill du ha två Tivo boxar så är det två ab som krävs, priset skulle vara som förrut 99kr/mån, sen om du får betala en engångs summa för boxen frågade jag aldrig.
Men du kan inte göra som förr att ställa den andra boxen på an annan adress, för nu är det ditt bredbandsuttag som styr vad du får, förr räckte det med kortet och då behövde inte båda vara hemma hos dig.
Hoppas dom fixar till detta snart, för blir tokig på den sorteringen som är just nu.

Då har de tydligen fixat till möjlighet för syskonabb även med FiberLAN. Informationen på ComHems hemsida är inte uppdaterad isf.
Man kan förmoda att den digitalbox som ska användas för syskonabb vid sidan av TiVo är Motorola 1903 som är den box för ip-tv som ComHem hade till sina FiberLAN-kunder innan TiVo lanserades.

Postad 19 november 2013 - 21:15

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2 477 inlägg
  • 1
När jag för femtioelfte gången påpekar att TNT har felaktig svartnivå får jag svar av er att TNT sagt till er att det är "avsiktligt" för att "skapa biokänsla". Ingen med tekniskt kunnande accepterar den förklaringen.

Jag är trött på Kalle Anka-svar. Som tekniskt insatt är det en grov provokation och något jag inte längre finner mig i.

Postad 19 november 2013 - 22:46

niklaskb
  • niklaskb
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Nu går det att välja tv3HD i 8 fav. Kanske inte jättenytt men jag märkte det först nu...

Nu är den inte valbar längre. Har dom ångrat sig?

Redigerat av niklaskb, 19 november 2013 - 22:47.

Postad 20 november 2013 - 07:43

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 0

Nu är den inte valbar längre. Har dom ångrat sig?

Mitt genomförda byte verkar borttaget? Så här kan man väl inte göra Comhem?

Postad 20 november 2013 - 09:05

Palle
  • Palle
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Hm. Har även jag ett "väntande byte" som verkar borttaget. Har inte fått någon info från dem utan de har rensat och försvunnit in i tystnaden.

Postad 20 november 2013 - 10:30

Unregistered9f5b1f70
  • Unregistered9f5b1f70
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 1

Mitt genomförda byte verkar borttaget? Så här kan man väl inte göra Comhem?

Comhem kan det mesta men förhandla kan dom inte.

Postad 20 november 2013 - 13:19

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 1
ComHems kvartalsrapport för Q3 publiceras 28 november.
Ska verkligen bli intressant att se hur antalet digital-tv-abonnenter utvecklats sedan lanseringen av TiVo. Och hur omsättning och resultat påverkats.
Förra året kom rapporten för Q3 redan 12 november. Man kan undra varför ComHem väljer att senarelägga rapporten drygt två veckor detta år. Det är ju snart dags för helårsrapporten!

Redigerat av Unregistered558ade6e, 20 november 2013 - 13:19.

Postad 20 november 2013 - 13:46

SirHejsan
  • SirHejsan
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
När kommer Tivotogo fungera till andrioidmobiler och datorer? Känns som jag betalar för något som jag inte fått... Tycker att valet att fixa en iPhonelösning först är lite knepigt då ca 80% av alla mobiler som säljs är Androidmobiler. Annars är jag faktiskt nöjd med min Tivo, önskar dock att Ni är lite mer noga med hur ni "taggar" era program, då eran tagg styr om serieinspelningen fungerar som den borde... Som det är nu så har jag 4 st likadana Nascarlopp, Ford EcoBoost 400 som under er rubrik Nascar Highlights och alla är taggade som nya...

Postad 20 november 2013 - 16:55

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0
Ja... var f-n är Android-appen?

Postad 20 november 2013 - 18:13

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Ja... var f-n är Android-appen?

ComHem svarar på Facebook att TiVoToGo för Androidbaserade smartphones och surfplattor ska lanseras "under vintern".
Om vi utgår från att det är den vinter som kommer nu närmast så ska appen alltså kunna bli färdig under första kvartalet 2014.

Postad 20 november 2013 - 20:09

greve12
  • greve12
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Har kontaktat comhem ang syskon abonemang på viasat kanalerna ,dom säger att det kostar som tidigare 99:-...osv
men jag sa att dom skulle läsa tidigare inlägg så undrade dom själva hur det kunde ha kommit ut ..
det ska ta detta till högre avdelning ... jag undrar hur informationen fungerar på Comhem ??
ja inte undra på att man blir lite vilse ledande av comhem .dom ska kontakta mig ang detta i morgon så jag återkommer med besked om nån är intresserad av detta!

Postad 20 november 2013 - 20:31

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Har kontaktat comhem ang syskon abonemang på viasat kanalerna ,dom säger att det kostar som tidigare 99:-...osv
men jag sa att dom skulle läsa tidigare inlägg så undrade dom själva hur det kunde ha kommit ut ..
det ska ta detta till högre avdelning ... jag undrar hur informationen fungerar på Comhem ??
ja inte undra på att man blir lite vilse ledande av comhem .dom ska kontakta mig ang detta i morgon så jag återkommer med besked om nån är intresserad av detta!

Ja, det lät ju seriöst det där med att "automatisk spegling" skulle ingå för Viasat tillvalspaket/tillvalskanaler till de nya abonnemangen:
"I samband med detta så har vi lyckats fått fram ett bra avtal gällande syskon för de som väljer att byta till de nya abonnemangen och för de som abonnerar på Viasat och/eller tillvalskanaler. Om man abonnerar på något av våra nya paket så har man automatiskt spegling av sina Viasat-kanaler och tillvalskanaler. Det gäller dock inte Viasat Golf där du fortfarande behöver teckna en speglingstjänst för 49:-/mån."
Undrar just om det är en myt att syskonabonnemang för TiVo till fiberLAN nu skulle finnas för Motorolas box för ip-tv. Syskonabonnemang till TiVo fanns ju från början bara om man hade fiberKOAX-nät eftersom det behövdes en digitalbox med programkort för speglingen.

Postad 21 november 2013 - 12:14

SläGGa
  • SläGGa
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

ComHem svarar på Facebook att TiVoToGo för Androidbaserade smartphones och surfplattor ska lanseras "under vintern".
Om vi utgår från att det är den vinter som kommer nu närmast så ska appen alltså kunna bli färdig under första kvartalet 2014.

Tror inte de skriver att den ska komma under vintern, tyvärr. Man kan faktiskt undra om det är någon på Comhem som jobbar på lösningen. Som i alla projekt finns det en plan som pekar mot ett specifikt datum. Här är man betydligt luddigare och skriver att den kan komma under vintern. Jag tror personligen inte att det finns någon plan än och att man i nuläget gett någon annan i uppdrag att ta fram en lösningsspecifikation. Alltså, finns det ingen plan innan lösningen har definierats. Det lirar ganska bra med det luddigt definierade lanseringsdatumet.

Postad 21 november 2013 - 12:46

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Tror inte de skriver att den ska komma under vintern, tyvärr. Man kan faktiskt undra om det är någon på Comhem som jobbar på lösningen. Som i alla projekt finns det en plan som pekar mot ett specifikt datum. Här är man betydligt luddigare och skriver att den kan komma under vintern. Jag tror personligen inte att det finns någon plan än och att man i nuläget gett någon annan i uppdrag att ta fram en lösningsspecifikation. Alltså, finns det ingen plan innan lösningen har definierats. Det lirar ganska bra med det luddigt definierade lanseringsdatumet.

Svaren på Facebook ang Android:
"Det kan ibland vara tester som behöver göras innan vi kan säkerställa lansering, samt även handla om rättighetsfrågor vi inte kan gå in i detalj på. Lansering av TiVoToGo™-appen för Android ska ske under vintern /Jesper Bodin"
"Jag kan tyvärr inte lämna något annat svar än så just nu. Lansering kommer som sagt att ske i vinter, och så fort vi har mer information om datum kommer vi att publicera detta på vår hemsida. /Jesper Bodin"
Den som vill får tro på detta och den som misstänker att det inte blir någon app får väl tro det. Bara framtiden kommer att ge svaret.

Postad 21 november 2013 - 17:50

greve12
  • greve12
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Ny info från Comhem dom har ärendet under bevakning i stockholm ska få besked senare ang viasat syskon...
men nu har jag det Gratis till dess .det tycker jag är bra ialla fall.

Postad 21 november 2013 - 18:55

Micke t
  • Micke t
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Ny info från Comhem dom har ärendet under bevakning i stockholm ska få besked senare ang viasat syskon...
men nu har jag det Gratis till dess .det tycker jag är bra ialla fall.

Jag fick nedanstående svar på min fråga ang Viasat och syskonabonnemang. Har inte varit hemma så jag kan kolla om det fungerar.
SVAR 2013-11-19 12:52

Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Jag har skickat ärendet vidare till en annan avdelning som kommer att lägga på viasatkanalern på sysonkortet. Det tar cirka 48 timmar innan kanalerna kommer igång.

Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice

Postad 21 november 2013 - 18:58

Micke t
  • Micke t
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Jag fick nedanstående svar på min fråga ang Viasat och syskonabonnemang. Har inte varit hemma så jag kan kolla om det fungerar.
SVAR 2013-11-19 12:52

Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Jag har skickat ärendet vidare till en annan avdelning som kommer att lägga på viasatkanalern på sysonkortet. Det tar cirka 48 timmar innan kanalerna kommer igång.

Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice

Precis när jag skickade förra inlägget kom nedanstående mail.
SVAR 2013-11-21 18:50

Hej!

Nu är abonnemanget ombokat och viasat kanalerna ska fungera även på syskonkortet.

Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice

Postad 21 november 2013 - 19:29

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0
Ni har alla Viasatkanalerna antar jag?

Enligt min uppfattning skall ju tillvalskanalerna (i mitt fall Viasat Hockey) autospeglas till syskonkortet - enligt Maria J's inlägg här i tråden - men inte enligt deras egen kundtjänst.

Man blir ju lack.

Postad 21 november 2013 - 19:45

Micke t
  • Micke t
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Ni har alla Viasatkanalerna antar jag?

Enligt min uppfattning skall ju tillvalskanalerna (i mitt fall Viasat Hockey) autospeglas till syskonkortet - enligt Maria J's inlägg här i tråden - men inte enligt deras egen kundtjänst.

Man blir ju lack.

Ja, jag har Viasat premium HD.

Postad 21 november 2013 - 19:53

Largo-Sama
  • Largo-Sama
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Hej Com Hem,

Jag har ett gruppavtal genom min hyresvärd där jag genom hyran betalar 189kr för grundutbudet samt 59kr för krypteringsavgiften. Jag har utöver detta tecknat HD-paketet för 129 kronor. På min räkning från Comhem varje månad dras 248kr av som "gruppavtalsrabatt".

Jag är smått sugen på en Tivo-box och har redan kollat upp att TiVo Plus för 339kr är det paket som innehåller alla kanaler jag tittar på idag.

Min fråga är, om jag byter till TiVo, kommer summan som jag betalar genom min hyra fortfarande dras av på min abonnemangskostnad? Detta skulle betyda att jag i så fall betalar 150kr (339 - 189) för TiVo Plus.

Tack på Förhand
Largo

Postad 22 november 2013 - 12:40

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 0

Hej Com Hem,

Jag har ett gruppavtal genom min hyresvärd där jag genom hyran betalar 189kr för grundutbudet samt 59kr för krypteringsavgiften. Jag har utöver detta tecknat HD-paketet för 129 kronor. På min räkning från Comhem varje månad dras 248kr av som "gruppavtalsrabatt".

Jag är smått sugen på en Tivo-box och har redan kollat upp att TiVo Plus för 339kr är det paket som innehåller alla kanaler jag tittar på idag.

Min fråga är, om jag byter till TiVo, kommer summan som jag betalar genom min hyra fortfarande dras av på min abonnemangskostnad? Detta skulle betyda att jag i så fall betalar 150kr (339 - 189) för TiVo Plus.

Tack på Förhand
Largo

när jag pratade med dem så verkar det som att gruppavtalsrabatten har sjunkit till 150 kr av någon konstig anledning

Postad 22 november 2013 - 17:43

Largo-Sama
  • Largo-Sama
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

när jag pratade med dem så verkar det som att gruppavtalsrabatten har sjunkit till 150 kr av någon konstig anledning

Enligt min senaste faktura är det fortfarande 189+59kr. Men det är sak samma, det jag vill veta är om jag kan tillgodose mig den rabatten även om jag byter till TiVo. Att betala två gånger för samma kanaler är annars inte intressant.

Postad 22 november 2013 - 20:14

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
Satt o testade lite drog min ci+ modul ur tv o satte den i HTPC det har aldrig funkat tidigare att se HD kanalerna pg av pairingen och att tv korten (fireDTV) inte stödjer CI+ men nu funkar alla HD kanaler med min CI+ modul i HTPC :) undra om detta bara e tillfälligt???

Postad 22 november 2013 - 20:34

Unregisteredd6fd98d2
  • Unregisteredd6fd98d2
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0

Enligt min senaste faktura är det fortfarande 189+59kr. Men det är sak samma, det jag vill veta är om jag kan tillgodose mig den rabatten även om jag byter till TiVo. Att betala två gånger för samma kanaler är annars inte intressant.

Se vad de svarar, när jag ringde för 1månad sedan kunde jag inte få någon rabatt på TiVo då det inte är någon kortavgift. Så fick köra vidare med 8favoriter och få gratis kortavgift.

Postad 23 november 2013 - 14:55

Largo-Sama
  • Largo-Sama
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Se vad de svarar, när jag ringde för 1månad sedan kunde jag inte få någon rabatt på TiVo då det inte är någon kortavgift. Så fick köra vidare med 8favoriter och få gratis kortavgift.

Jag förväntar mig inga mirakel heller. Varför skulle Com Hem ge rabatt när de genom kringgående formuleringar kan ta betalt två gånger för exakt samma sändning bara för att kunden behöver en ny box. I mitt fall skulle det innebära att jag betalar 5952kr extra om jag binder mig 24 månader. Men nu kanske jag inte ska måla fan på väggen innan Com Hem haft en chans att svara på min fråga. :)

Jag litar inte ett dugg på informationen från Com Hems telefonsupport. Tydligen har vi ett väldigt udda avtal (hyresbostäder i Växjö) och de flesta har inte koll på vad som gäller. Fick ringa många samtal förra året för att till slut kunna teckna endast HD-avtalet ovanpå det grundutbud som ingår i hyran. De flesta ville stenhårt få mig att teckna ett extra abonnemang bara för att kunna få HD-kanalerna. Den enda utvägen blev att ringa tills man till slut fick en handläggare som kände till avtalets villkor.

Postad 26 november 2013 - 07:25

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
Verkar som luften gått ur denna tråd eftersom det inte varit några inlägg de senaste dagarna.
T o m ComHems VD Tomas Franzén verkar ha tappat sugen och söker nya utmaningar som VD hos Bonniers enligt nyheterna idag. Ja, det är nog bäst att dra i spaken och skjuta ut sig innan TiVo-satsningen kraschar.
Hur som helst, jag vill bara påpeka för den händelse någon från ComHem fortfarande kikar in här att jag är lika frustrerad som vanligt över att flera matcher i Champions Leagues gruppspel bara visas i SD-kvalitet hos ComHem.
När får vi ComHem-tittare tillgång till TV6 HD och Viasat Sport/Hockey HD?
Jag vet att förhandlingar pågår men när räknar ni med att kunna skriva avtal med MTG/Viasat om nya HD-kanaler?
Om jag inte ser några positiva tecken kommer jag att strunta i att skaffa TiVo och gå direkt till alternativ. Ingen Fuel eller Horse & Country i världen kan få mig att stanna hos ComHem om de kanaler jag verkligen vill ha inte finns att tillgå!

Postad 26 november 2013 - 07:59

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 2
Kan comhem svara på vad som hände med TV3HD i 8 favoriter?

Postad 26 november 2013 - 12:26

Willehund
  • Willehund
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Vad är det för box/boxar man skall ha om man enbart skall köra fiber/lan och ha syskonkort tillsammans med Tivo boxen ?
Vad kostar syskonabonnemang ?
//Per

Postad 26 november 2013 - 13:26

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
"– Tomas enda intresse i livet, förutom jobbet, är fotboll. Han är ett dedikerat AIK-fan, säger en person som jobbat med Bonniers tillträdande vd."
http://www.dagensmed...icle3789765.ece
Förmodar att Tomas Franzén följer Champions League i HD med hjälp av Viaplay eller Viasat-parabol eftersom han inte fixat alla Viasat Sport-kanaler i HD till oss abonnenter.

Postad 26 november 2013 - 13:31

greve12
  • greve12
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Jag tror Comhem måste jaga nya tivo kunder det är nog prio ett,istället för att bry sig om gamla kunder....och nya kanaler har vi ju fått i sd så klart ha ha

Postad 26 november 2013 - 16:49

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
"Nöjda kunder, min belöning".
http://www.resume.se...ign=unspecified
Skämt åsido, så länge omsättning och lönsamhet utvecklas positivt så är ägarna nöjda. Ägarna tittar på siffrorna och bryr sig inte om kunderna förrän siffrorna visar att något gått fel.

Postad 26 november 2013 - 20:27

greve12
  • greve12
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Sorry Comem vi har ju fått MTV LIVE HD,TRAVEL CHANEL HD det är mycket bra men vi vill ha fler efterlängtade tack!

Redigerat av greve12, 26 november 2013 - 20:28.

Postad 27 november 2013 - 15:15

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
Hej,

På förekommen anledning så vill vi förtydliga det vi tidigare skrev gällande spegling av Viasat-kanalerna. Vi ber om ursäkt för att informationen från vår sida inte har varit helt tydlig.

Som vid alla andra frågor kring innehåll spelar såklart förhandlingarna mellan oss och programbolagen in, men även tekniska förutsättningar. I det här fallet handlar det om två helt olika plattformar, där den ena använder sig av hårdvarukodning och den andra är mjukvarukodning.

Med detta som bakgrund är det alltså två olika scenarion för spegling av Viasat kanalerna:
Spegling av Viasat kanalerna ingår utan extra kostnad för de som abonnerar på våra nya paket och som också har TiVo-boxen. De speglas inte per automatik och utan extra kostnad om man fortfarande använder ett programkort och någon av våra andra boxar eller Tv modul.

Ett telefonsamtal senare till Kundtjänst och jag har fått svaret att det inte går att spegla Viasat Hockey "separat". Enligt Maria J's inlägg skulle detta inte vara något problem - kanalen är en tillvalskanal för mig, jag har bytt till det nyare paketet (gick från vanligt programkort (comhem XL)) till TiVo så man tycker att jag borde uppfyllt kriterierna för spegling, men detta var alltså omöjligt.

Utöver det, skulle speglingstjänsten kosta 99:-/mån så någon "automatisk" spegling av tjänsten var det inte tal om (kan vara gratis om man har hela Viasatpaketet (utom Golf för den kostar extra)).

Nä, tog man det tidiga erbjudandet att hoppa på TiVo-tåget (24 mån bindingstid) så gjorde man sig själv en riktig björntjänst. Efter detta har man från comhems sida kortat ner bindningstiderna till 12 månader utan möjlighet att låta "early adopters" också få ändra till samma bindningstid.

Så, Maria Johansson - kan du ordna så att jag får gratis spegling av Viasat Hockey på mitt syskonkort enligt din information ovan?
Jag har TiVo MAX med Viasat Hockey som tillvalskanal.

Om du abonnerar på TiVo Max, Viasat Hockey och ett Syskonabonnemang så ska även Viasat Hockey speglas till Syskonabonnemanget. Om det inte fungerar för dig så rekommenderar jag att du kontaktar vår Support på 90 222 för snabbast felavhjälpning

Hej och tack för svar.
AirPlay stöds idag av de flesta appar med rörlig bild, och är inbyggt i iOS redan.
Kommer det en webb-baserad TiVo-tjänst så kommer det inte att gå att stoppa AirPlay, om det förstås inte görs mha flash, eller annan specific plugin-programvara.

Kan inte riktigt förstå varför inte AirPlay stöds redan i appen?

När det gäller AirPlay-stöd så handlar det bland annat om rättigheter. Jag har tagit ditt önskemål om AirPlay-stöd vidare.

Hej Com Hem,

Tack på Förhand
Largo

När det gäller gruppavtal är det svårt för oss att svara generellt då vi inte vet hur just det gruppavtal där du bor ser ut. För att få ett korrekt svar så rekommenderar jag att du kontaktar oss på facebook (http://www.facebook.com/ComHemAB), twitter (http://www.twitter.com/ComHemAB) alternativt att du ringer vår Kundservice på 90 222.

Det har inte gjorts någon generell sänkning på gruppavtalsrabatten, utan rabatten styrs över hur avtalen med varje enskild fastighetsägare ser ut.

Kan comhem svara på vad som hände med TV3HD i 8 favoriter?

När vi lanserade vår nya hemsida så hade det smugit sig in en bugg som gjorde att det felaktigt gick att byta in TV3 HD bland sina 8 Favoriter. Då det inte går att välja in TV3 HD bland sina 8 Favoriter och det handlade om en bugg på hemsidan så såg det ut som att bytet gått igenom trots att det kanske inte gjorde det.

Vad är det för box/boxar man skall ha om man enbart skall köra fiber/lan och ha syskonkort tillsammans med Tivo boxen ?
Vad kostar syskonabonnemang ?
//Per

Till våra Syskonabonnemang på FiberLAN så säljer vi Motorola VIP1903. Syskonabonnemanget kostar 99:-/månad och priset på boxen varierar från 495:- med 12 månaders bindningstid och 2995:- utan bindningstid. Frakt med 99:- tillkommer.

Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice

Postad 27 november 2013 - 16:53

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 0
Fredrik: Menar du att det finns en teknisk begränsning att få in TV3HD i 8 favoriter eller är det bara en ekonomisk begränsning?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.