* Officiell Tråd - Nokia N900 *
7894 svar till detta ämne
Postad 09 December 2009 - 21:58
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Jag fick min idag vid klockan 15. 16:15 lämnade jag in den på posten för retur.
Så här var det:
Startar telefonen och fyller i land/tid/datum. Allt drar igång och verkar funka. Sen stänger jag av den och sätter in ett minneskort. Efter detta vägrar telefonen att starta. En Nokia-logga dyker upp men efter det inget mer... Ett snabbt samtal med supporten och killen konstaterar att det är inget att göra mer än att skicka in den.
Det är nog bara osis och jag kommer ju att få en ny i utbyte. Men det känns surt då de verkar vara slut i Sverige och jag måste vänta på nästa sändning.
Beställde min den 15:e oktober med express.
//Martin
Ajdå, surt. vilken sort vara det?
Redigerat av theclone, 09 December 2009 - 21:58.
Postad 09 December 2009 - 21:59
molm
-
molm
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Finns det olika sorter? Hänger inte med på vad du menar.
Underförstått att det är en N900 antar jag. :-)
Postad 09 December 2009 - 22:01
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Finns det olika sorter? Hänger inte med på vad du menar. Underförstått att det är en N900 antar jag. :-)
minneskortet  var inte helt glasklar där
Postad 09 December 2009 - 22:03
passan1
-
passan1
-
Beroende
-
-
1019 inlägg
Postad 09 December 2009 - 22:05
molm
-
molm
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Aha! Då är jag med. Det var ett Kingston köpt på webhallen. Tror dock inte att det var det som var problemet då den vägrade starta även om kortet var ur. Kortet fungerar utmärkt i min Nokia E51 dessutom. EDIT: Mer info.
Redigerat av molm, 09 December 2009 - 22:08.
Postad 09 December 2009 - 22:07
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Aha! Då är jag med. Det var ett Kingston köpt på webhallen. Tror dock inte att det var det som var problemet då den vägrade starta även om kortet var ur.
Japp, men man vill ju ändå testa det direkt när vi får dem så att man kan konstatera att det inte är något problem.
Postad 09 December 2009 - 22:10
jls_
-
jls_
-
Lärjunge
-
-
488 inlägg
Skriver från N900an som jag fick åka o hämta själv tillslut. Ups hävdade att de hade varit här men det stämmer inte då jag suttit bänkad vid fönstret sen kl 16...
UPS har gjort samma sak för mig, en dag när jag va hemma och sjuk så jag gick aldrig ut, ändå sa dom att dom vart förbi och jag inte hade öppnat när dom ringde på. Ibland undrar jag om dom skiter i ett par "random" paket så dom slipper köra ut till alla och hoppas ingen klagar. När jag ringde fick jag de utkört innom 2h från de att jag ringde, det är nog bara att stå på sig så får man som man vill
Postad 09 December 2009 - 22:13
clooak
-
clooak
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Så nu är den slut alltså?
Tack nokia tack så ###### mycket.... NI strular til ldet med att ta betalt, gör så att jag måste boka om, telefonerna är slut och här är vi, Inge rabatter ingenting som plåster på såren, och vad som gör mig ännu argare är att de till och med lovade på nokia shoppen via telefon att min mobil skulle skickas imorgon dvs idag (onsdag)...
Trodde ni sa att ni skulle fösena mobiltelefonerna så ni skulle kunna bunkra upp ett lager för att förse alla era kunder med telefonen plus lite till, Var detta ytterligare en lögn?
Får jag inte något leveransbesked i nästa vecka så har ni förlorat mig som kund iaf, Ni behandlar mig som kund som skit...
När skall någon bry sig? KlasStrom? Vore yttrest snällt av dig ifall du kan kolla upp vad som händer med dina kära kollegor för detta drabbar ju bara er som företag
Postad 09 December 2009 - 22:23
ojva
-
ojva
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Verkar vara ett Maemo alternativ på gång http://armdevices.ne...d-video-review/
Postad 09 December 2009 - 22:30
Icee
-
Icee
-
Användare
-
-
207 inlägg
Konstigt, stress testet från tehkseven visade ju att den tålde en del iaf.
Tech: Beställde du efter 4e?
edit: blev fel
Redigerat av Icee, 09 December 2009 - 22:45.
Postad 09 December 2009 - 22:30
m1cke
-
m1cke
-
Lärjunge
-
-
317 inlägg
Lita inte på dessa tester om hur tålig skärmen är, det var samma sak med N97 och det är inga problem att få repor på den. Köp ett skärmskydd!
Jag tycket inte det försämrar känsligheten däremot blir ytan lite mindre hal av en del skydd.
Invisible Shield som nämnts är ett bra skydd, finns också för hela telefonen, alltså även baksidan och sidorna det skyddar bra men brukar få in lite skit i kanterna till slut så det kan se lite tråkigt ut. Har skyddet runt min Ipod och det syns inte direkt och den kromade baksidan är repfri till skillnad mot andras Ipods.
Satte även ett sådant skydd på sambons Nokia 6600 Slide, gör den annars ganska hala telefonen mer greppvänlig och mindre lätt att tappa ur handen.
Postad 09 December 2009 - 22:40
Tech
-
Tech
-
Användare
-
-
133 inlägg
Konstigt, stress testet från tehkseven visade ju att den tålde en del iaf.
Tech: Beställde du efter 4e?
Nej
Postad 09 December 2009 - 22:41
Unregistered6144aa51
-
Unregistered6144aa51
-
Användare
-
-
242 inlägg
Ni som har fått er telefon, är man tvungen att ha ett sim-kort i för att börja leka med den eller går det bra att surfa etc. utan ett sim-kort isatt?
Postad 09 December 2009 - 22:46
tieliese
-
tieliese
-
Användare
-
-
105 inlägg
Tack nokia tack så ###### mycket.... NI strular til ldet med att ta betalt, gör så att jag måste boka om, telefonerna är slut och här är vi, Inge rabatter ingenting som plåster på såren, och vad som gör mig ännu argare är att de till och med lovade på nokia shoppen via telefon att min mobil skulle skickas imorgon dvs idag (onsdag)...
Trodde ni sa att ni skulle fösena mobiltelefonerna så ni skulle kunna bunkra upp ett lager för att förse alla era kunder med telefonen plus lite till, Var detta ytterligare en lögn?
Får jag inte något leveransbesked i nästa vecka så har ni förlorat mig som kund iaf, Ni behandlar mig som kund som skit...
När skall någon bry sig? KlasStrom? Vore yttrest snällt av dig ifall du kan kolla upp vad som händer med dina kära kollegor för detta drabbar ju bara er som företag
Är det väl bara rykten att de skulle vara slut? Tycker mest det e en massa trollanden på forumet om det... Men OM så kan det ju faktiskt vara så att batchen visat sig ha en j'kla massa fel och därmed "tog de slut". Nokia Shop kan ju dåp intye göra mycket åt saken... För om fel på sändingarna skulle Nokia inte erkänna det lika lite som nåt annat företag.
Postad 09 December 2009 - 22:46
Tech
-
Tech
-
Användare
-
-
133 inlägg
vad menar du? är det bekräftat att dom är slut.
Första batchen skickad, ingen i detta forum har fått leveransbesked via mail idag trots löften och det står förbeställ på deras hemsida. Kan ju inte vara annat än slut.
Postad 09 December 2009 - 22:47
falafelbar
-
falafelbar
-
Rookie
-
9 inlägg
Ni som har fått er telefon, är man tvungen att ha ett sim-kort i för att börja leka med den eller går det bra att surfa etc. utan ett sim-kort isatt?
Har inte en N900 i handen (får den imorgon), men det skall gå att starta utan SIM. Enda skillnaden är att telefon-applikationen inte kan köras (och 3G gissningsvis).
Postad 09 December 2009 - 22:56
buxxer
-
buxxer
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Verkar vara ett Maemo alternativ på gång http://armdevices.ne...d-video-review/
Verkar lovande att andra än Nokia hoppar på Maemo-tåget. Dessvärre saknar Optiman telefonifunktionen. Likar mer N800/N810.
Postad 09 December 2009 - 23:00
Gurra101
-
Gurra101
-
Veteran
-
-
1891 inlägg
Så 1 st full body Invisible Shield beställ från USA  190kr blev det med frakt. (hittade en discount code  )
Från
www.zagg.com invisibles shields hemsida.
ZAGG20
är det man får 20% alltid något
Redigerat av Gurra101, 10 December 2009 - 01:10.
Postad 09 December 2009 - 23:01
lostsoul
-
lostsoul
-
Lärjunge
-
-
415 inlägg
Var får man tag på Invisible Shield till Nokia N900? Så 1 st full body Invisible Shield beställ från USA 190kr blev det med frakt. (hittade en discount code )
Hallå Gurra... Kan du hjälpa mig med plats och kod, kanske?
Postad 09 December 2009 - 23:02
åklagare
-
åklagare
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Första batchen skickad, ingen i detta forum har fått leveransbesked via mail idag trots löften och det står förbeställ på deras hemsida. Kan ju inte vara annat än slut.
slut i rutan jag hoppar nog av från tåget om jag inte får besked imorgon 6000 peninga för att vara försöksperson man ska nog vänta, kommer nog en bättre telefon innom ett halvår men jag vill inte "det är en fars från min hjärna" jag har väntat sen 2009-09-02
Postad 09 December 2009 - 23:09
Tech
-
Tech
-
Användare
-
-
133 inlägg
slut i rutan jag hoppar nog av från tåget om jag inte får besked imorgon 6000 peninga för att vara försöksperson man ska nog vänta, kommer nog en bättre telefon innom ett halvår men jag vill inte "det är en fars från min hjärna" jag har väntat sen 2009-09-02 
Man får lätt dessa tankar, hela denna tråd är fylld med inlägg om avhopp. Jag har själv tänkt det flera gånger, får se vad som händer imorgon. Kan inte Nokia leverera så avbeställer jag, köper den senare av en seriös handlare. Nu är det snart jul, finns mycket annat som borde gå före denna lur...men men man är ju teknikfreak som tycker att linux i fickan vore guld.
Postad 09 December 2009 - 23:27
Unregistered6144aa51
-
Unregistered6144aa51
-
Användare
-
-
242 inlägg
Fortfarande ingen som kan kommentera om de tror att min idé med radio och FM-sändare är bättre än tex. bluetoothhögtalare?
Postad 09 December 2009 - 23:30
Tech
-
Tech
-
Användare
-
-
133 inlägg
http://www.engadget....es-are-closing/Vore bättre dom stängde deras online stores
Postad 09 December 2009 - 23:30
MagnusBio
-
MagnusBio
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
12/9/2009 11:58:00 PM IN TRANSIT TO MALMO STURUP, SE
12/9/2009 11:57:00 PM DEPARTURE SCAN GLOSTRUP, COPENHAGEN, DK
Hm, om en halvtimme är den scannad för transport till sturup.
De ligger före i tiden.
Postad 09 December 2009 - 23:31
Clob
-
Clob
-
Användare
-
-
151 inlägg
Nu skall jag lägga mig, men några inlägg med tips om hur och när man kan kontakta UPS (Bromma) för att styra upp sin leverans skulle vara tacksamma att vakna till.
Tack på förhand!
Postad 09 December 2009 - 23:34
Tech
-
Tech
-
Användare
-
-
133 inlägg
Fortfarande ingen som kan kommentera om de tror att min idé med radio och FM-sändare är bättre än tex. bluetoothhögtalare?
Varför köpa bluetoothhögt., fm sändaren borde funka lika bra. Radioapparater finns ju lite här och var, varför släpa med sig egna högtalare? Nu skall jag lägga mig, men några inlägg med tips om hur och när man kan kontakta UPS (Bromma) för att styra upp sin leverans skulle vara tacksamma att vakna till.
Tack på förhand!
Det är oftast inget man styr upp, mitt tips är att ringa tidigt och be dom leverera till jobbet eller var du nu befinner dig.
Postad 09 December 2009 - 23:34
tokigt
-
tokigt
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Hade dom funderingarna oxå om det var så att dom "råkade" göra fel för att inte "behöva" skicka telefonerna till kunder eftersom dom inte hade några på lager så det räckte åt alla.................. och med hjälp av en liten delay så hinner dom fixa fram fler...... Vet inte, börjar väll bli lite konspiratorisk nu oxå.........
Postad 09 December 2009 - 23:36
Unregistered0bc070f3
-
Unregistered0bc070f3
-
Amatör
-
-
76 inlägg
mina katter bråkar... kan ni inte ta massor med bilder med kameran och speciellt filma lite och lägga ut.... fasen kom igen nu
Postad 10 December 2009 - 00:37
A_ma
-
A_ma
-
Rookie
-
7 inlägg
absolut, i morgon eftersom jag skrev upp det på jobbet
Tokigt, hur gick det med 15% rabattkoden? Hittade du på den på jobbet?
Postad 10 December 2009 - 00:51
Dark_Vertigo
-
Dark_Vertigo
-
Användare
-
-
112 inlägg
Hopp..... pengarna dragna, ingen telefon skickad och ingen telefon på lager. Så lät det hos nokia.... Tack för en underbar service! Det lönar sig verkligen att förhandsboka redan i oktober..... Väldigt kul detta!
Pengarna reserverade..men fick ju lägga en ny order 8 Dec runt lunch bara för betalning inte fick igenom. Kul, från att vara en av de tidigare(hade en CNL4000XXX-ordernummer), beställde mitten av okt til(en CNL900xxx)l så det är xxtra kul att få läsa: 00:51(gmt+1) 10 Dec står det fortfarande: "Ordern har inte levererats."Trodde att när man fick mailet med "..Produkten nedan finns nu i lager och behandlingen av denna del av din beställning har nu påbörjats..." betydde att den fanns i lager och är på väg att skickas. Och det lustiga är, som går emot all logic jag kan tänka mig att på nokiashop-sidan när inloggad, står der i orderdetaljerna "Leveransantal: 0" ...någon mer som hade så före den skickades? Fick ju ett mail med den omgjorda beställningen att "Antal Beskrivning 1 Nokia N900" Det hela börjar bli mer och mer underkänt desto mer hinner titta på detaljerna...ska ta ringa nokiashoppen där igen för kolla vad är det som händer, om inget ändras på ordersidan..
Postad 10 December 2009 - 05:30
brassen10
-
brassen10
-
Rookie
-
5 inlägg
12/10/2009 3:58:00 AM OUT FOR DELIVERY MALMO STURUP, SE
Wieeeeeee !!!
Postad 10 December 2009 - 07:03
Clob
-
Clob
-
Användare
-
-
151 inlägg
Mitt paket är i Bromma ([font="-->
Postad 10 December 2009 - 07:10
tokigt
-
tokigt
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Lagerenhet Beskrivning Leveransdatum Leveransantal Restnoterade
6958233 Nokia N900 Ordern har inte levererats. 0 0
inget nytt där inte.......................
Postad 10 December 2009 - 07:17
Tech
-
Tech
-
Användare
-
-
133 inlägg
Lagerenhet Beskrivning Leveransdatum Leveransantal Restnoterade 6958233 Nokia N900 Ordern har inte levererats. 0 0
inget nytt där inte.......................
samma här, skall ringa och grilla dom när dom öppnar
Postad 10 December 2009 - 07:28
clooak
-
clooak
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Hör av er er hur det går, För jag är nämligen så ###### irriterad att jag inte ens behagar ringa.. de vet ungefär lika mycket som vi vet
Postad 10 December 2009 - 07:36
Unregistered98c9b1ce
-
Unregistered98c9b1ce
-
Rookie
-
3 inlägg
Jaha, mitt första inlägg här. Exakt samma sak för mig. Beställde 20 oktober, hade full täckning på kortet, order cancellerad. Blev lovad att det inte spelade någon roll att jag behövde boka om, skulle levereras samma dag i vilket fall. Pengarna är dragna, eller iaf reserverade, och jag har fått det först mailet om att varan finns på lager, men det verkar inte bli någon leverans. Detta trots att jag ringde nokia shop som lade en ny order och gav mig rabatten tio minuter efter att jag fick mailet om att min order cancellerats. Jag behöver väl knappast tillägga att det inte var något som helst problem med mitt bankkort? Ska också ringa och höra vad de sysslar med. När jag själv arbetade med kundservice var iaf det första jag fick lära mig att ALDRIG lova något, vilket Nokia gör hejvilt, både Klas och personalen på Nokia shop.
Postad 10 December 2009 - 07:50
mydisaster
-
mydisaster
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Bah. Ringde nu till UPS för att andra min adress till nya lägenheten. Var inga problem att andra adress, dock fick jag vänta en dag längre!!.. Jag som sett fram emot att pilla hela kvällen och på min lediga dag imon. Jaja, bättre att den kommer imon än att den lämnas fel. Hoppas att ni som fått era kommer in någon gång under kvällen när ni lekt lite och skjuter in lite mer info
Postad 10 December 2009 - 07:56
Clob
-
Clob
-
Användare
-
-
151 inlägg
Bah. Ringde nu till UPS
Vad ringde du för nummer?
Postad 10 December 2009 - 08:07
raptor18
-
raptor18
-
Användare
-
-
200 inlägg
Vad ringde du för nummer?
Chaffisarna börjar 08:45. Om du ska hämta den så kanske det är bra att vara där lite innan  . Det är då om de kör enligt rutin. Sen kan våra paket vara special fall då en extra chaffis kör ut de. Då vet jag inte hur det funkar. Raptor
Postad 10 December 2009 - 08:16
pLcs
-
pLcs
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Verkar helt insane om ni frågar mig. Av alla som har förbokat mobilen är det ungefär 10 st som faktiskt fått mobilen och ytterligare 10 st till som ska få den. Har nokia shop alltså då bara 20 mobiler i lager? Varför lovar de folk mobiler om så är fallet då? Väntat på mobil ****t sen september, man tröttnar något på att få vänta ytterligare en vecka till de då inte ens skickat ut mobilen. De sa "det kommer ta 5 dagar max" det sa de den 8:e. Hinner inte de skicka den imorgon så hinner den fan inte komma inom tidsramen 5 dagar fk it!
Postad 10 December 2009 - 08:17
Clob
-
Clob
-
Användare
-
-
151 inlägg
Ringde UPS nu och mitt paket var på en bil även om Tracking Information säger "IMPORT SCAN" och då var det för sent att ändra destination.
Standard levereras normalt efter lunch eftersom Express skall ut först..
13-17 är normala tiden för Standardleveranser.
Om man nu inte skulle vara hemma när de kom, kan man hämta ut (i Bromma) mellan 19 och 20.
Postad 10 December 2009 - 08:19
MagnusBio
-
MagnusBio
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
Verkar helt insane om ni frågar mig. Av alla som har förbokat mobilen är det ungefär 10 st som faktiskt fått mobilen och ytterligare 10 st till som ska få den. Har nokia shop alltså då bara 20 mobiler i lager? .....
Jag tror inte att alla som har beställt sitter här och rapporterar när de får sin  Men jag får nog snart min MALMO STURUP, SE 10/12/2009 3:38 OUT FOR DELIVERY
Postad 10 December 2009 - 08:20
raptor18
-
raptor18
-
Användare
-
-
200 inlägg
Fan vad nice clob, snart får vi vår:)
Postad 10 December 2009 - 08:21
Svenn3SaataN
-
Svenn3SaataN
-
Användare
-
-
211 inlägg
Var får man tag på Invisible Shield till Nokia N900?
Webhallen ska ta in dessa, de har lagt in dem i deras webbshop i alla fall. Screen: http://www.webhallen...d.php?id=105187Full body: http://www.webhallen...d.php?id=105186
Redigerat av Svenn3SaataN, 10 December 2009 - 08:22.
Postad 10 December 2009 - 08:27
MagnusBio
-
MagnusBio
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
Ringde UPS
De levereras under dagen mellan 9-17
chauffören ringer inte innan
de försöker tre dagar på rad
frågade om man inte kan få reda på mer eller de kan ringa innan de kommer
nej
men då ära jag antagligen inte hemma, onödigt då kör hit
"inget vi kan göra något åt"
vi kan ändra adress, men det tar en dag extra då
jobbigt
ingen om att express skulle ut först, de kommer i körordning oberoende av typ av leveranstyp.
Redigerat av MagnusBio, 10 December 2009 - 08:28.
Postad 10 December 2009 - 08:31
Unregistered6144aa51
-
Unregistered6144aa51
-
Användare
-
-
242 inlägg
Katshing har också 17/12-09 på skölden (199:- för full body). http://www.katshing....mp;ref=prisjakt
Postad 10 December 2009 - 08:49
pivic
-
pivic
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Så räkna med att det dröjer till mitten på januari innan N900or med 1.1 i dyker upp i butik.
Tre låter säga att mitten av januari låter troligt för sina kunder: http://twitter.com/3...atus/6496405315
Postad 10 December 2009 - 08:55
lostsoul
-
lostsoul
-
Lärjunge
-
-
415 inlägg
Hmm... 13h och fortfarande inte på plats i V-ås. Jag börjar jobba 14.24 och vill gärna ha den innan. Ska ringa och höra vad som händer.
Postad 10 December 2009 - 08:55
Clob
-
Clob
-
Användare
-
-
151 inlägg
Är det någon med Standardleverans i Stockholmstrakten som får OUT FOR DELIVERY vid Tracking Information?
Postad 10 December 2009 - 08:58
clooak
-
clooak
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Pengarna reserverade..men fick ju lägga en ny order 8 Dec runt lunch bara för betalning inte fick igenom.
Kul, från att vara en av de tidigare(hade en CNL4000XXX-ordernummer), beställde mitten av okt til(en CNL900xxx)l så det är xxtra kul att få läsa: 00:51(gmt+1) 10 Dec står det fortfarande: "Ordern har inte levererats."
Trodde att när man fick mailet med "..Produkten nedan finns nu i lager och behandlingen av denna del av din beställning har nu påbörjats..." betydde att den fanns i lager och är på väg att skickas.
Och det lustiga är, som går emot all logic jag kan tänka mig att på nokiashop-sidan när inloggad, står der i orderdetaljerna "Leveransantal: 0" ...någon mer som hade så före den skickades?
Fick ju ett mail med den omgjorda beställningen att "Antal Beskrivning 1 Nokia N900"
Det hela börjar bli mer och mer underkänt desto mer hinner titta på detaljerna...ska ta ringa nokiashoppen där igen för kolla vad är det som händer, om inget ändras på ordersidan.. 
jag gjorde också en ombeställning för att de klantade sig den 8 december och jag har inte fått varken pengar dragna eller något mail om att den finns i lager snarare tvärt om att den inte finns i lager Hur jobbar de egentligen? suck
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|