Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor
5753 svar till detta ämne
Postad 27 november 2013 - 20:12
LiMiT
-
LiMiT
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Hej,
På förekommen anledning så vill vi förtydliga det vi tidigare skrev gällande spegling av Viasat-kanalerna. Vi ber om ursäkt för att informationen från vår sida inte har varit helt tydlig.
...
Om du abonnerar på TiVo Max, Viasat Hockey och ett Syskonabonnemang så ska även Viasat Hockey speglas till Syskonabonnemanget. Om det inte fungerar för dig så rekommenderar jag att du kontaktar vår Support på 90 222 för snabbast felavhjälpning
...
Med vänlig hälsning Fredrik Söderlund Kundservice
Tack för det! Hoppas ni kan delge er kundtjänst denna information också.
Postad 28 november 2013 - 11:41
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
ComHems resultat för tredje kvartalet 2013: http://www.mynewsdes...ntaekter-934408Antalet digital-tv-abonnemang har sedan tredje kvartalet 2012 minskat från 612 700 till 603 000 trots att antalet anslutna hushåll ökat från 1,75 milj till 1,79 milj. Antalet bredbandsabonnemang har dock ökat från 544 300 till 550 700 förmodligen genom större intresse för streamingtjänster och lansering av Bredband 250 och Bredband 500. TiVo släpptes i början oktober och har inte påverkat tredje kvartalet 2013 vad gäller antalet abonnemang eller intäkterna. Dock kan man förmoda att kostnader för TiVo löpande påverkat resultatet det senaste året även om investeringarna i hårdvara och utveckling säkert slås ut på flera år framåt.
Postad 28 november 2013 - 11:48
PatrikGolfer
-
PatrikGolfer
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Fredrik: Menar du att det finns en teknisk begränsning att få in TV3HD i 8 favoriter eller är det bara en ekonomisk begränsning?
Det är knappast en teknisk begränsning. Det handlar mest troligt om pengar!
Postad 28 november 2013 - 16:17
Stringfellow
-
Stringfellow
-
Forumräv
-
-
625 inlägg
Det är knappast en teknisk begränsning. Det handlar mest troligt om pengar!
Nej, det kan man ju verkligen misstänka, helt sinnessjukt att det 2013 (snart 2014) ska kosta extra att få en kanal i HD...
Postad 28 november 2013 - 20:42
Zacabeb
-
Zacabeb
-
Veteran
-
-
2 477 inlägg
Nej, det kan man ju verkligen misstänka, helt sinnessjukt att det 2013 (snart 2014) ska kosta extra att få en kanal i HD...
HD och HD...
Postad 29 november 2013 - 12:08
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Fredrik: Menar du att det finns en teknisk begränsning att få in TV3HD i 8 favoriter eller är det bara en ekonomisk begränsning?
Hej, Det är en avtalsfråga mellan oss och Viasat, ingen teknisk begränsning med andra ord. Med vänlig hälsning Michael Hansson Kundservice
Postad 30 november 2013 - 00:27
Unregistered1c93ff53
-
Unregistered1c93ff53
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Hej,
Det är en avtalsfråga mellan oss och Viasat, ingen teknisk begränsning med andra ord.
Med vänlig hälsning Michael Hansson Kundservice
Men om man nu valde tv3hd och det inte går att byta till nåt annat. Vad göra? Kan ni låsa upp skiten igen så att man kan välja nån annan kanal? * EDIT * Kan konfirmera att det inte är nån teknisk begräsning. Har tv3hd nu. Dock så gick det inte att välja tv3 igen, därmed fick jag ringa supporten för att få tillbaks även vanliga trean... :-D
Redigerat av Unregistered1c93ff53, 02 december 2013 - 17:13.
Postad 30 november 2013 - 00:52
Unregistered9f5b1f70
-
Unregistered9f5b1f70
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Men om man nu valde tv3hd och det inte går att byta till nåt annat. Vad göra? Kan ni låsa upp skiten igen så att man kan välja nån annan kanal?
Då kan du ringa till kundtjänst och be dom göra ändringar kostnadsfritt.
Postad 03 december 2013 - 08:20
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Fråga till ComHem om/när ni kikar förbi här: Zappade omkring lite nu i samband med månadsskiftet för att se om alla mina kanaler och tillvalspaket hängt med på huvudkort och syskonkort. So far so good. Såg att kanalplats 20 dvs TV Com hem nu försvunnit. Att TV4 News släcktes ned vet jag och den stod ju för en hel del av sändningstiden på kanalplats 20. Men om jag förstått det rätt var det ju också på kanalplats 20 man skulle ställa sig för att abonnemanget skulle uppdateras t ex när man beställt en ny tillvalskanal. Finns det någon ny sådan "uppdateringskanal" eller var det bara en myt att kanalplats 20 hade särskilda egenskaper? Dessutom: Inte för att jag följt de redaktionella programmen Companiet och TV Krönikan som rullade på TV Com hem, men har de helt avsomnat? På YouTube finns då inga aktuella avsnitt. Paul Haukka var alltid kul att, framför allt, höra. Sveriges bästa radioröst. Har ni slarvat bort honom?
Postad 03 december 2013 - 08:34
PatrikGolfer
-
PatrikGolfer
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Kom igen nu Com hem ge oss en julklapp! Viasats alla HD kanaler skulle passa bra!
Postad 05 december 2013 - 13:32
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Fråga till ComHem om/när ni kikar förbi här: Zappade omkring lite nu i samband med månadsskiftet för att se om alla mina kanaler och tillvalspaket hängt med på huvudkort och syskonkort. So far so good. Såg att kanalplats 20 dvs TV Com hem nu försvunnit. Att TV4 News släcktes ned vet jag och den stod ju för en hel del av sändningstiden på kanalplats 20. Men om jag förstått det rätt var det ju också på kanalplats 20 man skulle ställa sig för att abonnemanget skulle uppdateras t ex när man beställt en ny tillvalskanal. Finns det någon ny sådan "uppdateringskanal" eller var det bara en myt att kanalplats 20 hade särskilda egenskaper? Dessutom: Inte för att jag följt de redaktionella programmen Companiet och TV Krönikan som rullade på TV Com hem, men har de helt avsomnat? På YouTube finns då inga aktuella avsnitt. Paul Haukka var alltid kul att, framför allt, höra. Sveriges bästa radioröst. Har ni slarvat bort honom?
Hej, Det går bra att stå på vilken kanal som helst. Anledningen att vi bad kunder avvakta på kanalplats 20 (TV Com Hem) var att den var okodad och därmed aldrig visade meddelande om auktorisationsfel. På så sätt var vi ju säkra att tv-apparater inte ställdes i stand by. Någon specifik kanal för uppdatering finns alltså inte. Vi har inga nyproducerade program för Companiet eller TV Krönikan i dagsläget, om det kommer att återkomma i framtiden kan vi dessvärre inte svara på just nu. Med vänliga hälsningar Maria Johansson Kundservice
Postad 05 december 2013 - 19:07
OMD28
-
OMD28
-
Mästare
-
-
3 032 inlägg
Jag håller med, men det är ännu sjukare att vanliga TV 3 ligger analogt i grundutbudet men måste köpas separat om man vill kolla digitalt. Samma program samma upphovsrätts innehavare enda skillnaden är att det kostar om man vill se den halvmodernt ( digitalt i upplösning från förr ) vem f-n kollar analogt 2013? Tyvärr kanske många iof eftersom Comhem tvingar en till det om man inte vill betala en gång till för en kanal man redan betalt för.
Postad 05 december 2013 - 19:11
OMD28
-
OMD28
-
Mästare
-
-
3 032 inlägg
ComHems resultat för tredje kvartalet 2013: http://www.mynewsdes...ntaekter-934408 Antalet digital-tv-abonnemang har sedan tredje kvartalet 2012 minskat från 612 700 till 603 000 trots att antalet anslutna hushåll ökat från 1,75 milj till 1,79 milj. Antalet bredbandsabonnemang har dock ökat från 544 300 till 550 700 förmodligen genom större intresse för streamingtjänster och lansering av Bredband 250 och Bredband 500. TiVo släpptes i början oktober och har inte påverkat tredje kvartalet 2013 vad gäller antalet abonnemang eller intäkterna. Dock kan man förmoda att kostnader för TiVo löpande påverkat resultatet det senaste året även om investeringarna i hårdvara och utveckling säkert slås ut på flera år framåt.
Det är väl ingen skräll att antalet minskar när man tvingar på alla Tivo utan andra alternativ. Som väl är har Comhem varit tvungna att backa lite, man kan teckna abonnemang med CA- modul eftersom alla TV tillverkare som betalat dyrt för att få sina apparater Comhem godkända protesterade mot att bli utlåsta. Men butikerna är inte så intresserade då dem abonnemangen inte ger någon kickback.
Postad 05 december 2013 - 19:33
Unregistered64f891a5
-
Unregistered64f891a5
-
Lärjunge
-
-
292 inlägg
Det är väl ingen skräll att antalet minskar när man tvingar på alla Tivo utan andra alternativ. Som väl är har Comhem varit tvungna att backa lite, man kan teckna abonnemang med CA- modul eftersom alla TV tillverkare som betalat dyrt för att få sina apparater Comhem godkända protesterade mot att bli utlåsta. Men butikerna är inte så intresserade då dem abonnemangen inte ger någon kickback.
Läs vad det står innan du blandar in TiVo i din text. Siffrorna och resultatet gäller kvartal 3 INNAN TiVo släpptes 4 oktober !!:
Postad 05 december 2013 - 21:31
OMD28
-
OMD28
-
Mästare
-
-
3 032 inlägg
Läs vad det står innan du blandar in TiVo i din text. Siffrorna och resultatet gäller kvartal 3 INNAN TiVo släpptes 4 oktober !!:
Ok , sorry jag var lite för ivrig i min negativa hållning till att enbart Tivo finns som alternativ. Ska bli intressant att se hur Q4 ser ut
Postad 06 december 2013 - 10:18
Kung Nu
-
Kung Nu
-
Beroende
-
-
1 399 inlägg
Jag håller med, men det är ännu sjukare att vanliga TV 3 ligger analogt i grundutbudet men måste köpas separat om man vill kolla digitalt.
Det är i ditt hus isf, inte hos mig, här har vi bara Svt1, Svt2, Tv4 & Öppna Kanalen analogt från Comhem, och det är just de som ingår i Analogt grundutbud. Har du även Tv3 analogt är det pga ett avtal din hyresvärd har.
Postad 06 december 2013 - 11:23
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Det är i ditt hus isf, inte hos mig, här har vi bara Svt1, Svt2, Tv4 & Öppna Kanalen analogt från Comhem, och det är just de som ingår i Analogt grundutbud. Har du även Tv3 analogt är det pga ett avtal din hyresvärd har.
Det du talar om är Analogt Basutbud: tv-paket som ingår i hyran genom avtal mellan fastighetsägaren och Com Hem. Här ingår i allmänhet SVT1, SVT2, SVT 24, Barn/Kunskapskanalen, TV4 och en lokal kanal. Det gäller t ex fastigheter i Com hem Stockholm dvs fd UPC. I många Com hem-hus finns ett utökat analogt grundutbud som kan se lite olika ut men ofta rör det sig om ca 15 analoga kanaler: SVT1, SVT2, SVT24, Barnkanalen, Kunskapskanalen, TV3, TV4, Sjuan, TV4 Sport, Kanal 5, TV6, TV8, Kanal 9, TV10, TV11 och en lokal kanal. Därutöver kan de boende med en DVB-C dekoder men utan att behöva programkort ta emot de fria digitala kanalerna dvs SVT1, SVT2, SVT24, Barnkanalen, Kunskapskanalen, TV4, TV6 och Axess TV. Vill man se andra digitala kanaler, HDTV eller tillvalskanaler/tillvalspaket krävs abonnemang och programkort alt. TiVo-abonnemang.
Postad 06 december 2013 - 11:44
OMD28
-
OMD28
-
Mästare
-
-
3 032 inlägg
Det du talar om är Analogt Basutbud: tv-paket som ingår i hyran genom avtal mellan fastighetsägaren och Com Hem. Här ingår i allmänhet SVT1, SVT2, SVT 24, Barn/Kunskapskanalen, TV4 och en lokal kanal. Det gäller t ex fastigheter i Com hem Stockholm dvs fd UPC. I många Com hem-hus finns ett utökat analogt grundutbud som kan se lite olika ut men ofta rör det sig om ca 15 analoga kanaler: SVT1, SVT2, SVT24, Barnkanalen, Kunskapskanalen, TV3, TV4, Sjuan, TV4 Sport, Kanal 5, TV6, TV8, Kanal 9, TV10, TV11 och en lokal kanal. Därutöver kan de boende med en DVB-C dekoder men utan att behöva programkort ta emot de fria digitala kanalerna dvs SVT1, SVT2, SVT24, Barnkanalen, Kunskapskanalen, TV4, TV6 och Axess TV. Vill man se andra digitala kanaler, HDTV eller tillvalskanaler/tillvalspaket krävs abonnemang och programkort alt. TiVo-abonnemang.
Jag är medveten om det, jag bara tycker att det är sjukt och på gränsen till provocerande att de kanaler som förening betalar för inte speglas digitalt år 2013.
Postad 06 december 2013 - 11:51
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1 590 inlägg
ComHem
finns det någon möjlighet att Xbox One kommer fungera mot era digitalboxar och ert EPG-system?
Har ni eller kommer ni ha något samarbete med Microsoft kring användning av Xbox One mot erat kabeltv-utbud?
Redigerat av Christopher_A, 06 december 2013 - 11:52.
Postad 06 december 2013 - 12:15
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Jag är medveten om det, jag bara tycker att det är sjukt och på gränsen till provocerande att de kanaler som förening betalar för inte speglas digitalt år 2013.
Fastighetsägaren kan avtala med ComHem om utökat digitalt grundutbud så att även t ex Kanal 5 och TV3 i digital form kan göras tillgängliga för alla boende utan eget abonnemang.
Postad 06 december 2013 - 12:49
Kung Nu
-
Kung Nu
-
Beroende
-
-
1 399 inlägg
Det du talar om är Analogt Basutbud: tv-paket som ingår i hyran genom avtal mellan fastighetsägaren och Com Hem. Här ingår i allmänhet SVT1, SVT2, SVT 24, Barn/Kunskapskanalen, TV4 och en lokal kanal.
NEJ, jag talar om Analogt GRUNDutbud! https://www.comhem.s...ervice/hjalp/tvPå den där länken finns bl.a. svaret: http://sv.tinypic.com/r/14twt1i/5" Kan jag själv välja kanaler i det Analoga Grundutbudet? Nej, i det Analoga Grundutbudet sänder vi samma kanaler över stora områden. SVT1, SVT2, TV4 och eventuellt en lokalkanal är fasta kanaler som vi levererar över hela landet. Om du vill ha fler kanaler än vad som finns i i grundutbudet kan du beställa ett Digital-tv-abonnemang. Du får då möjligheten att välja kanaler från vårt breda utbud."
Postad 06 december 2013 - 13:15
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
NEJ, jag talar om Analogt GRUNDutbud!
Analogt grundutbud består av några fasta kanaler (must carry dvs SVT1 och SVT2, TV4 och en lokal kanal om sådan finns) och därutöver 10-15 kanaler beroende på fastighetsägarens avtal med ComHem. Det är möjligt att vissa fastighetsägare inte har valt att inkludera ytterligare analoga kanaler som Kanal 5, TV6 och TV3 i grundutbudet utan att detta sammanfaller med: Analogt basutbud är ett reducerat utbud analoga kanaler (SVT1, SVT2, SVT 24, Barn/Kunskapskanalen, TV4 och en lokal kanal). Jag bor själv i ett fd UPC-hus och där har vi inte t ex Kanal 5 eller TV3 analogt.
Redigerat av Unregistered558ade6e, 06 december 2013 - 13:56.
Postad 06 december 2013 - 13:21
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
här i luleå inom lulebo så har vi samma kanaler analogt och digitalt gratis i digitala inklusive tv3 dett efter förhandlingar mellan lulebo o comhem
Postad 06 december 2013 - 13:52
Kung Nu
-
Kung Nu
-
Beroende
-
-
1 399 inlägg
Analogt grundutbud består av några fasta kanaler (must carry dvs SVT1, SVT2 och en lokal kanal om sådan finns) och därutöver 10-15 kanaler beroende på fastighetsägarens avtal med ComHem.
Suck, sluta Tjafsa nu, Putte, annars kallar jag dig för Ämlans TjafsPutte snart ... för ... det VAR JU DET JAG SA, precis som Du nu säger samma sak, dvs att: " Analogt grundutbud består av några fasta kanaler (must carry dvs SVT1, SVT2 och en lokal kanal om sådan finns)", OK! KAN du inte LÄSA INNANTILL vad det stod på bilden, och på de olika Frågorna/Svaren i länken jag gav?Sen att några fastighetsägare valt att utöka de analoga utöver GRUNDutbudet, är en annan sak, men GRUNDutbud ÄR OCH FÖRBLIR Svt1, Svt2, Tv4 och ev. en Lokal kanal. Klart - SLUT!
Postad 08 december 2013 - 11:36
SirHejsan
-
SirHejsan
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Har en Tivobox i ett Fiber-Lan hus, undrar nu om det är någon mer än jag som har väldigt irriterande korta ljudavbrott när ni ser på HD-kanaler? Avbrotten är typ 0,2 sekunder och oftast utan bildstörning.
Postad 08 december 2013 - 11:54
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Har en Tivobox i ett Fiber-Lan hus, undrar nu om det är någon mer än jag som har väldigt irriterande korta ljudavbrott när ni ser på HD-kanaler? Avbrotten är typ 0,2 sekunder och oftast utan bildstörning.
Från ComHems Facebook-sida ca kl 11 idag: "Det beror på en driftstörning, vilken ska ha blivit åtgärdad för de flesta kunder igår kväll. Om du fortfarande upplever att ljudet hackar rekommenderar vi att du tar kontakt med vår tekniska support på telefonnummer 90 222. /Jesper Bodin"
Postad 09 december 2013 - 11:47
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
ComHem får ny styrelseordförande: http://www.mynewsdes...ion&utm_content= Andrew Barron har erfarenhet från Virgin Media där han lanserat TiVo (!) och har även jobbat hos MTG. Av pressmeddelandet framgår att den nye styrelseordföranden ska rekrytera ny VD efter Tomas Franzén som ju blivit VD i Bonnierföretagen.
Postad 09 december 2013 - 17:00
LiMiT
-
LiMiT
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
ComHem får ny styrelseordförande: http://www.mynewsdes...ion&utm_content= Andrew Barron har erfarenhet från Virgin Media där han lanserat TiVo (!) och har även jobbat hos MTG. Av pressmeddelandet framgår att den nye styrelseordföranden ska rekrytera ny VD efter Tomas Franzén som ju blivit VD i Bonnierföretagen.
Intressant! Undras hur han kommer färga TiVo-tjänsterna...
Postad 10 december 2013 - 14:41
Unregistered62144f89
-
Unregistered62144f89
-
Amatör
-
-
82 inlägg
När kommer Netflix? Man har sagt i december, men månaden tickar på utan ett pip ifrån Comhem.
Postad 11 december 2013 - 17:27
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Jag såg på ComHems Facebook att Kanal 5 tydligen lämnat uppgift till en abonnent att Kanal 5 HD kommer nu i december till ComHem men enbart i de "dyraste kanalpaketen" vilket förmodligen betyder Max och Plus, med eller utan TiVo.
Den som sitter kvar med "äldre kanalpaket" får i alla fall inte tillgång till Kanal 5 HD utan extra kostnad som det verkar. Trist eftersom jag och många andra har tjatat här i två års tid för att få Kanal 5 HD och nu duger inte ens digital-tv Extra Large eller HD-paket för att få Kanal 5 HD.
Postad 11 december 2013 - 22:16
Hassepower
-
Hassepower
-
Användare
-
-
131 inlägg
Hej Comhem (eller om någon annan som kan svaret på denna fråga)
Mina föräldrar fick min Motorola VIP 1903 box som jag inte använder länge.
De bad mig ändra så att nummerknapparna på fjärrkontrollen går till en kanal som de har.
Alltså att om de trycker på nr 5 så ska till exempel kunskapskanalen istället för Kanal 5 visas.
Jag såg i boxen att det fanns en sortera funktion, men när man ändrar kanalordningen där så verkar det inte påverka fjärrkontrollen alls.
Jag har googlat runt och kollat på Comhems hemsida men jag hittar inget för hur man ska ändra kanalerna på fjärrkontrollen.
Hoppas att ni förstår min fråga, jag är lite trött, om ni inte gör det så får ni säga till så ska jag försöka skriva lite bättre.
Postad 12 december 2013 - 07:37
Kung Nu
-
Kung Nu
-
Beroende
-
-
1 399 inlägg
Jag såg i boxen att det fanns en sortera funktion, men när man ändrar kanalordningen där så verkar det inte påverka fjärrkontrollen alls.
Har du verkligen sorterat kanalerna rätt, så att Kunskaps ligger på plats 5, så ska det räcka med att då trycka på knapp 5 på Fjärren. (Kan vara skillnad på Favoriters ordning, och Verklig ordning! LÄS i manualen!) Fjärren i sig behöver aldrig omprogrammeras, eller kan inte ens omprogrammeras på det viset. Så funkar det inte är det pga att Kunskaps då inte ligger på 5.
Postad 12 december 2013 - 10:42
Zacabeb
-
Zacabeb
-
Veteran
-
-
2 477 inlägg
Generellt brukar man inte kunna ändra numren för kanalplatser, men vissa boxar tillåter egen numrering om man skapar en favoritlista. Om det fungerar så på Motorolaboxen vet jag dock inte.
Postad 12 december 2013 - 23:02
hofwing
-
hofwing
-
Lärjunge
-
-
407 inlägg
Nån mer än jag som fått in Kanal 5 HD idag? Blev lite paff när jag helt plötsligt såg att den fanns i listan
Postad 13 december 2013 - 08:13
Kanelen
-
Kanelen
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Har också sett den i listan, men går inte att titta på. Nån mer än jag som fått in Kanal 5 HD idag? Blev lite paff när jag helt plötsligt såg att den fanns i listan
Postad 13 december 2013 - 10:10
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Har också sett den i listan, men går inte att titta på.
Har du något av de nya abonnemangen eller är du kvar vid "äldre paketering"? Jag har digital-tv Extra Large och Kanal 5 HD finns i min kanaluppsättning men jag har ingen åtkomst till den. Tack så hemskt mycket för det ComHem! Två års tjat och så kan man ändå inte se den trots abonnemang på det största digital-tv-paketet! När kommer jag att få rabatt eftersom mitt abonnemang hela tiden blir sämre?
Postad 13 december 2013 - 12:07
Palle
-
Palle
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
Upplever att sändningarna på TV3HD ofta är i "4:3", med svarta kanter på sidorna. Kopplar jag till vanlig SD så är det ok. Övriga HDkanaler är utan anm så det är ingen inställning i min teve eller box. Pratade med comhem förra veckan och de såg samma sak och fick sen ett sms att det var åtgärdat. men icke sa nicke.. fortfarande många sändningar i detta "format". Comhem eller TV3 som är orsaken?
Edit: kollat upp en del av programmen och de är inte 4:3 i OAR.
Redigerat av Palle, 13 december 2013 - 12:14.
Postad 13 december 2013 - 15:52
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Som vissa av er redan har sett så har vi idag lanserat Kanal 5 HD. Kanalen ingår i Max (med eller utan TiVo®) samt att den går att köpa till för 59:-/månad om man abonnerar på något annat paket. Har du något av de nya abonnemangen eller är du kvar vid "äldre paketering"? Jag har digital-tv Extra Large och Kanal 5 HD finns i min kanaluppsättning men jag har ingen åtkomst till den. Tack så hemskt mycket för det ComHem! Två års tjat och så kan man ändå inte se den trots abonnemang på det största digital-tv-paketet! När kommer jag att få rabatt eftersom mitt abonnemang hela tiden blir sämre? 
Vi förstår frustrationen över att kanalen inte kommer att ingå i Digital-tv Extra Large, Då vi inte längre säljer Extra Large så är det ganska naturligt att paketet inte heller kommer att uppdateras med nya kanaler, Man kan som sagt antingen köpa till Kanal 5 HD för 59:-/månad alternativt att man byter paketering till Max, då får man tillgång till ännu fler kanaler för endast 31:- mer per månad (räknat på våra ordinarie priser och om man byter från Extra Large). Byter man även tiil TiVo® så får man dessutom en ännu bättre tv-upplevelse. Med vänlig hälsning Fredrik Söderlund Kundservice
Postad 13 december 2013 - 17:08
Kanelen
-
Kanelen
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Har du något av de nya abonnemangen eller är du kvar vid "äldre paketering"? Jag har digital-tv Extra Large och Kanal 5 HD finns i min kanaluppsättning men jag har ingen åtkomst till den. Tack så hemskt mycket för det ComHem! Två års tjat och så kan man ändå inte se den trots abonnemang på det största digital-tv-paketet! När kommer jag att få rabatt eftersom mitt abonnemang hela tiden blir sämre? 
Jag har TiVo Max men kan fortfarande nu idag inte se kanalen. Edit. Nu så! https://www.minhembi...dpost&p=3961550
Redigerat av Kanelen, 13 december 2013 - 17:23.
Postad 13 december 2013 - 17:24
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
... Vi förstår frustrationen över att kanalen inte kommer att ingå i Digital-tv Extra Large, Då vi inte längre säljer Extra Large så är det ganska naturligt att paketet inte heller kommer att uppdateras med nya kanaler, Man kan som sagt antingen köpa till Kanal 5 HD för 59:-/månad alternativt att man byter paketering till Max, då får man tillgång till ännu fler kanaler för endast 31:- mer per månad (räknat på våra ordinarie priser och om man byter från Extra Large). Byter man även tiil TiVo® så får man dessutom en ännu bättre tv-upplevelse. Med vänlig hälsning Fredrik Söderlund Kundservice
Ja, ett byte från Extra Large till Max börjar te sig som ett alternativ - även för mig som inte ännu ser fördelen med TiVo utan gärna vill vara kvar med mina två inspelningsbara boxar och syskonabonnemang. Måste dock fundera över hur pass stor glädje jag har av on demand- och play-funktionerna i XL eftersom de ju kommer att försvinna med Max-abonnemanget om jag inte skaffar TiVo-låda. Eftersom jag har åtta månaders bindningstid kvar på mitt XL-abonnemang och förhöjd månadsavgift till augusti 2014 pg av Motorola VIP1903 vill jag inte redan nu binda upp mig. 24 månaders ny bindningstid plus åtta månader blir ett stort ekonomiskt engagemang (14 000 kr). Men som sagt, skillnaden mellan Max och XL börjar bli stor - det tillkommer t ex 10 HD-kanaler om man går från XL till Max. Jag väntar nu på TV6 HD. Jobba på den så skaffar jag Max-abonnemang när TV6 HD finns i tablån.
Postad 13 december 2013 - 20:48
Stagger Lee
-
Stagger Lee
-
Användare
-
-
198 inlägg
Den julklappen var sur........när man nu ser hur Comhem utvecklas till det sämre lär man inta vara kvar längre. Det är så j---la småsnålt hela tiden, vill ni inte ha kvar oss trogna kunder.... kostar extra...bla bla bla. Har avvaktat för att se vad som händer...och vad ser man, kundfientlighet. Vi har nu levt med HDTV från Comhem sen 12 dec.2006, och 2010 i SVT, kan tyckas kort tid ( HDTV utvecklades faktiskt redan på 40-talet men blev väl först standard på 80-talet i USA) kan minnas fel där) men denna utveckling går otroligt fort. HD kanalerna har inte erbjudits i den takt dom kommit, snarare har Comhem bromsat utvecklingen för svenska abonnenter. Hade dom inte varit för ekonomiska skulle vi kunder haft en underbart TV-tittande med tillgång till allt som erbjuds i Europa till rimliga priser, men tyvärr så finns ju Chefer som inte vågar gå annat än aktieägarnas önskemål till mötes i alla läge.Varför kan ni inte erbjuda ett rent HD paket?, utanför TIVO, ni ser ju att alla inte vill ha TIVO, allt handlar ju bara om TIVO........Tycker ni att ni gör rätt mot oss som inte vill ha TIVO ??? JAja detta vet jag att det inte kommer att bli verklighet men det måste finnas många som vill ha detta. Det måste väl finnas lite att vinna på detta. Att behöva betala 59:- för varje extrakanal kan ju bli lite dyrt liksom, funderat på detta ? ahhaa, det hade ni ja. Har nu sett vart Comhem är på väg så jag säger härmed upp bekantskapen med TV, bredband o telefon fr.o.m. 2013-12-30........ . . . att man skulle få i sig ett par Glenlivet Nadurra 16y för att se nyktert på saken, SKÅL.
Postad 13 december 2013 - 22:37
wolfman74
-
wolfman74
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Det som gör mig mest frusterad med/förbannad på ComHem är att man promotade HD-modulen stenhårt som framtiden och att man skulle kunna sköta allt via sin smarta TV, samtidigt som man så klart satt och gav hintar både här och där som skulle få oss att tro att när nya HD kanaler lanserades så ska dom nog dyka upp i era HD-paket etc.Sen kom Tivo-lanseringen och alla vi som svalt betet sitter nu med svarta petter där vi helt plötsligt har våra HD kanalpaket m.m. som inte uppdateras - och om vi vill ha dom nya kanalerna så är det antingen att betala à la carte pris eller så får man skaffa Tivo. Visst, dom har ju backat så att man faktiskt kan beställa Tivo Max utan boxen och behålla sin HD-modul, men eftersom man ändå får betala samma pris är det ju ingen vidare bra affär. En fråga är ju vad som händer med Viasat Sport HD-paketet för oss som inte har Tivo den dagen man förhoppningsvis även lanserar Viasat Sport HD och Viasat Hockey HD - blir det då så att det bara är dom som har Tivo som får tillgång till dom? Nu är det ju ingen idé att gnälla på dom som ska sitta och svara oss här på forumet, facebook, twitter - det är ju högre upp som det sitter någon och tror att Tivo är vad alla kunder vill ha.
Postad 14 december 2013 - 07:43
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Det som gör mig mest frusterad med/förbannad på ComHem är att man promotade HD-modulen stenhårt som framtiden och att man skulle kunna sköta allt via sin smarta TV, samtidigt som man så klart satt och gav hintar både här och där som skulle få oss att tro att när nya HD kanaler lanserades så ska dom nog dyka upp i era HD-paket etc. Sen kom Tivo-lanseringen och alla vi som svalt betet sitter nu med svarta petter där vi helt plötsligt har våra HD kanalpaket m.m. som inte uppdateras - och om vi vill ha dom nya kanalerna så är det antingen att betala à la carte pris eller så får man skaffa Tivo. Visst, dom har ju backat så att man faktiskt kan beställa Tivo Max utan boxen och behålla sin HD-modul, men eftersom man ändå får betala samma pris är det ju ingen vidare bra affär. En fråga är ju vad som händer med Viasat Sport HD-paketet för oss som inte har Tivo den dagen man förhoppningsvis även lanserar Viasat Sport HD och Viasat Hockey HD - blir det då så att det bara är dom som har Tivo som får tillgång till dom? Nu är det ju ingen idé att gnälla på dom som ska sitta och svara oss här på forumet, facebook, twitter - det är ju högre upp som det sitter någon och tror att Tivo är vad alla kunder vill ha.
Ja, som du skriver är situationen nu den att alla nya kanaler bara kommer till de nya abonnemangen, med eller utan TiVo. Övriga får vara utan eller köpa till efter den hutlösa prislistan som bara är till för att styra abonnenterna mot de nya abonnemangen - och naturligtvis till TiVo eftersom de nya abonnemangen saknar stöd för play och on demand i Motorola-boxarna. När det gäller tillvalspaketen från Viasat och C More har jag svårt att se hur ComHem ska kunna göra skillnad mellan nya grundabonnemang och de "tidigare" abonnemangen dvs Extra Large, Large och Medium 8 Favoriter. I min värld ska ett tilläggspaket vara identiskt för alla som betalar samma pris oberoende av grundabonnemang. När det gäller Viasats HD-kanaler i Sport och Film har jag misströstat en längre tid nu. Jag tror faktiskt att Viasat/MTG är mer intresserade av att själva distribuera dessa kanaler till egna Viaplay-abonnenter än via ComHem. Se bara på hur svårt det är för ComHem att få till ett avtal om Viaplay för den som har Viasat tillvalspaket hos ComHem!
Postad 14 december 2013 - 12:49
Kung Nu
-
Kung Nu
-
Beroende
-
-
1 399 inlägg
.( HDTV utvecklades faktiskt redan på 40-talet men blev väl först standard på 80-talet i USA) kan minnas fel där)
Ja du, ditt minne verkar vara si så där ... Men det blir väl så när man att man skulle få i sig ett par Glenlivet Nadurra 16y för att se nyktert på saken, SKÅL.
krökat till, kanske ... :-} 1998 fick USA sina första HD-TV Sändningar, men inte ens idag täcks mer än 75%. http://en.wikipedia....e_United_States.
Redigerat av Kung Nu, 14 december 2013 - 12:52.
Postad 14 december 2013 - 14:29
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Ja du, ditt minne verkar vara si så där ... Men det blir väl så när man krökat till, kanske ... :-} 1998 fick USA sina första HD-TV Sändningar, men inte ens idag täcks mer än 75%. http://en.wikipedia....e_United_States
I Europa kan 2008 räknas som genombrottsåret för HDTV. Intressant att notera är att de svenska hushållen tidigt utrustades med TV-mottagare för "Full HD 1080p" men att HD-kapaciteten i bästa fall hos många än så länge bara kommit till användning i samband med att man även skaffat Blu-Rayspelare. Möjligheten att ta emot HDTV via marknät, kabel eller satellit utnyttjas fortfarande av förhållandevis få svenska hushåll.
Postad 14 december 2013 - 22:09
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1 954 inlägg
( HDTV utvecklades faktiskt redan på 40-talet men blev väl först standard på 80-talet i USA) kan minnas fel där)
Utveckla gärna det där lite mera. 40 talet? Under andra världskriget kom alltså hdtv enligt dig? /Fredrik
Redigerat av porch123, 14 december 2013 - 22:10.
Postad 15 december 2013 - 09:22
OMD28
-
OMD28
-
Mästare
-
-
3 032 inlägg
Fastighetsägaren kan avtala med ComHem om utökat digitalt grundutbud så att även t ex Kanal 5 och TV3 i digital form kan göras tillgängliga för alla boende utan eget abonnemang.
Det kanske stämmer, men jag trodde inte det. Jag är avtalsansvarig i en samfällighetsförening som avser att byta från Tele 2 till Comhem och vi har framfört att 1-5 är ett önskemål från oss, men fått till svar att det inte går inom ramen för gruppavtalet.
Postad 15 december 2013 - 18:40
SirHejsan
-
SirHejsan
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Postad 16 december 2013 - 14:40
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Snart får ComHem två nya HD-kanaler utan att anstränga sig: http://www.resume.se...nya-hd-kanaler/Som framgår är det Barnkanalen/SVT24 och Kunskapskanalen som SVT vill spegla i HD. På så sätt kan ComHem räkna de fyra kanalerna i SVT som åtta varav fyra HD-kanaler! Får se om de nya HD-kanalerna bara kommer att förbehållas kunder med de nya programpaketen dvs Max, Plus, Mellan och Bas eller om även abonnenter med HD-paketet och något av Extra Large, Large eller Medium 8 Favoriter kommer att få glädje av de nya HD-kanalerna. Fast ComHem kräver ju redan programkort för SVT1 och SVT2 i HD-upplösning trots att de är fria i marknätet så man vet ju inte hur det blir...
Postad 16 december 2013 - 16:22
Zacabeb
-
Zacabeb
-
Veteran
-
-
2 477 inlägg
När det gäller Public Service har Com Hem rätt att ta ut skälig distributionsavgift för HD-versionerna eftersom de speglar SD-versionerna och därmed inte räknas in i vidaresändningsplikten.
De har däremot inte rätt att begränsa Public Service till specifika kanalpaket, exempelvis TiVo Max. Det får de inte göra oavsett om de vill eller inte.
Med andra ord skulle de bli tvungna om de tog in framtida HD-versioner av Kunskapskanalen och SVTB/SVT24 att göra dem tillgängliga för alla med abonnemang oavsett kanalpaket, på samma sätt som SVT1 HD och SVT2 HD.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|