Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ölsmakare?

7654 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 October 2012 - 19:53

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Jag och en polare satt här i fredags.
Jag öppnade en Slappmuskel Zomer. :D
Den fick jag hälla ut. Fy fan vad den smakade illa...

Sen öppnade jag en Sigtuna East coast. Den var fan inte mycket bättre.
Riktigt äcklig metallisk bismak på den...

Postad 08 October 2012 - 07:18

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

Sen öppnade jag en Sigtuna East coast. Den var fan inte mycket bättre.
Riktigt äcklig metallisk bismak på den...

håller lite med dig. drack en sån i lördags. den smakade lite som en tjeckisk pilsner men med beskare eftersmak. tyckte den inte var äcklig men den var inte heller speciellt god.

Redigerat av beat_strandh, 08 October 2012 - 07:19.

Postad 08 October 2012 - 17:20

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Sitter och sippar på en Dugges Idjit!. En riktigt bra öl.

Håller med. Idjit! perfect är ännu bättre. Gillar du den "vanliga" måste du testa den vid tillfälle.

Postad bild

Idag kom beställningen från Bierkompass.de.
Helt otroligt hur smidigt och fort det gått. Måste säga att det var världsklass på packningen också. Det hade bannemig aldrig gått sönder.

Jag skrev ett "kort" inlägg om detta på bloggen som den som är nyfiken kan läsa om denne vill http://www.valhumlat...ds-ja-tack.html

Redigerat av Sgart, 08 October 2012 - 17:43.

Postad 09 October 2012 - 07:38

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Kul! Bierkompass är riktigt bra!

Jo, Dugges Perfect Idjit! är bättre men svårare att få tag på.

Postad 09 October 2012 - 12:20

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1560 inlägg
  • 0
Testade Gueuze Tilquin i söndags....... inser att spontanjäst öl inte passar mig riktigt. Mycket syra & champagnekänsla över ölen me not like :)

Har på ingång Struise Tsjeeses, Tsjeeses Reserva Bourbon samt Tsjeeses Port Bourbon.... någon som kan berätta vad jag har att förvänta mig av dem?

Postad 09 October 2012 - 12:25

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Testade Gueuze Tilquin i söndags....... inser att spontanjäst öl inte passar mig riktigt. Mycket syra & champagnekänsla över ölen me not like :)

Har på ingång Struise Tsjeeses, Tsjeeses Reserva Bourbon samt Tsjeeses Port Bourbon.... någon som kan berätta vad jag har att förvänta mig av dem?

Jag brukar säga så här till dom som ska prova spontanjäst öl första gångerna..."tänk inte öl, tänk mousserande vin". Sen får du nog ge det lite fler chanser. Eller så är det helt enkelt inget för dig.

Jag har bara provat den vanliga och tycker den är riktigt bra, men kolla Stefans recensioner här.
Det lilla jag har läst så verkar de flesta uppskatta den "olagrade" mer än de två lagrade varianterna.

Redigerat av BrittBastard, 09 October 2012 - 12:25.

Postad 09 October 2012 - 12:47

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1560 inlägg
  • 0
Just ja, det där hade jag läst, tack!

Tur att jag plockade full kvot av den vanliga då & bara en av varje på de andra två. Ska bli intressant att testa :)

Postad 09 October 2012 - 16:19

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0
Ja suröl är en grej men oftast måste prova ett par gånger för att fullt förstå och uppskatta. Ett trick är också att dricka en gueuze innan man dricker t.ex. en kriek. Då har man trubbat av smaklökarna något från syran och fruktigheten i krieken kommer fram mer. Det var så man fick prova när jag var på Cantillon. Man får en liten miniprovning efter att man gått runt i bryggeriet.

Jepp jag föredrog den olagrade helt klart. Dock så var ju mina flaskor 2 år gamla så frågan är hur de yngre flaskorna är. Tänkte prova igenom dessa när/om jag får flaskor. Sen är jag osäker på vilken form av fatlagring jag provade, den jag drack hette ju bara reserva.

Postad 10 October 2012 - 19:17

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Det var länge sen jag la upp ett foto på vad jag dricker så här kommer ett:
Riktigt bra faktiskt, har inte fått så mycket uppmärksamhet på ölforum o s v men den är bra. Inte så hög ABV ( 6,7) och med en smak åt Barley Wine-hållet tycker jag den är mycket god!

Postad bild

Redigerat av BrittBastard, 10 October 2012 - 19:20.

Postad 10 October 2012 - 19:28

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0
Gött. Har en sån röding i kylen. Blir nog uppsprucken på fredag.

Uppdrucken

Postad 10 October 2012 - 19:38

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Gött. Har en sån röding i kylen. Blir nog uppsprucken på fredag.

Uppdrucken

Hahaha! :unsure:

EDIT: Just det, fick hem följande från bierkompass igår (min fjärde beställning därifrån):

1x Jolly Pumpkin La Roja
1x Oud Beersel Oude Kriek
2x Cantillon Rosé de Gambrinus
1x Oud Beersel Oude Geuze
1x 3 Fonteinen Oude Geuze
2x Struise Elliot Brew
3x Smuttynose IPA
1x Hoppin Frog Hop Dam Triple IPA
1x Cambridge Audacity of Hops
1x Thornbridge Hall Courage Russian Imperial Stout
1x Weyerbacher Tiny
1x Mikkeller Black Hole

Frakten gick på 270:- vilket jag tycker är riktigt billigt!

Redigerat av BrittBastard, 11 October 2012 - 07:04.

Postad 11 October 2012 - 12:47

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Hahaha! :unsure:

EDIT: Just det, fick hem följande från bierkompass igår (min fjärde beställning därifrån):

1x Jolly Pumpkin La Roja
1x Oud Beersel Oude Kriek
2x Cantillon Rosé de Gambrinus
1x Oud Beersel Oude Geuze
1x 3 Fonteinen Oude Geuze
2x Struise Elliot Brew
3x Smuttynose IPA
1x Hoppin Frog Hop Dam Triple IPA
1x Cambridge Audacity of Hops
1x Thornbridge Hall Courage Russian Imperial Stout
1x Weyerbacher Tiny
1x Mikkeller Black Hole

Frakten gick på 270:- vilket jag tycker är riktigt billigt!

Håller med det är mkt rimlig frakt.

Postad 11 October 2012 - 19:45

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Appropå det, dom fick in lite nytt nu ... lägg ner systembolaget på en gång :)

Evil Twin Blackout
Evil Twin P3
Lost Abbey Mo Betta Bretta
Lost Abbey The Angels Share
Omnipollo / Nómada En el Bosque
Omnipollo Nebuchadnezzar
Port Brewing 4th Anniversary
Rogue Chocolate Stout
Rogue Dad's Little Helper Black IPA
Rogue Double Dead Guy
Rogue Imperial India Pale Ale
Rogue Mocha Porter
Rogue Yellow Snow
Westbrook Brett & No Mices
Westbrook White Thai

Postad 11 October 2012 - 20:19

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Evil Twin Blackout
Evil Twin P3
Lost Abbey Mo Betta Bretta
Lost Abbey The Angels Share
Omnipollo / Nómada En el Bosque
Omnipollo Nebuchadnezzar
Port Brewing 4th Anniversary
Rogue Chocolate Stout
Rogue Dad's Little Helper Black IPA
Rogue Double Dead Guy
Rogue Imperial India Pale Ale
Rogue Mocha Porter
Rogue Yellow Snow
Westbrook Brett & No Mices
Westbrook White Thai

Ser mkt bra ut. Är det från Nyhetsbrev eller ?

Postad 11 October 2012 - 20:27

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Ser mkt bra ut. Är det från Nyhetsbrev eller ?

Japp

Postad 12 October 2012 - 07:45

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 1

Puh, skönt att det inte var nån av dom där som fick mig att tänka "Wow". Är inte helt imponerad av Rogues öl faktiskt. Nu har jag ju inte provat alla men ändå.

Körde en ölprovning igår som gick ut på att få fler att gilla finöl. Provning gick ut på att jag hade 2 "väldigt" olika öl inom stilarna lager, IPA, DIPA och stout. Sen blev det en överraskning med en spontantjäst öl också.

Favoriterna var helt klart Oppigårds SMÖF och Modus Hoperandi. Slutligen ett foto;

Postad bild

Postad 12 October 2012 - 08:01

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0
Bra initiativ att sprida lite ölkultur bland polarna Brittan. Jag ska nog köra en liten provning med några polare i slutet av månaden. Ska ned till Jönköping och hälsa på en polare som flyttat dit.

Hur togs de spontanjästa ölen mot?

Postad 12 October 2012 - 08:21

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0
drack en SMÖF igår. den var trevlig.

Postad 12 October 2012 - 08:30

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Bra initiativ att sprida lite ölkultur bland polarna Brittan. Jag ska nog köra en liten provning med några polare i slutet av månaden. Ska ned till Jönköping och hälsa på en polare som flyttat dit.

Hur togs de spontanjästa ölen mot?

En (och jag då förstås) älskade den, dom andra tyckte "sådär".

Ölen som dracks:
Pripps Blå, Oppigårds SMÖF, Punk IPA, Twisted Thistle, Modus Hoperandi, Hardcore IPA, Mohawk Extra, Slottskällan Imp. Stout, Slottskällan Barrel Aged Imp. Stout, Yeti och slutligen Tilquin Gueuze. Till det åts det Gruyére, Manchego, Brie, Parmesan med tillbehören bröd, balsamvinäger och hjortronsylt.

Postad 12 October 2012 - 15:07

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Kan ju tipsa om att det går att beställa en del hygglig Svenska IPA på systembolaget som inte har kollikrav, dvs vill du bara beställa en flaska för att prova så funkar det. Har lagt in artikelnummret först (tycker det är lättare att söka på).

88119 - Anders Dubbel IPA
89476 - Dugges High Five! India Pale Ale
89367 - Sigtuna East Coast IPA
89509 - Oceanbryggeriet Västkust

Följande är mer English IPA, typ Brooklyn East India Pale Ale;
72256 - Indianviken Pale Ale
89860 - Bödeln India Pale Ale
89852 - Oceanbryggeriet Indian Pale Ale
89051 - Avenyn Ale Pale Ale

Dugges High Five är inte särskilt god. Sigtuna East Coast IPA är mycket bättre men en bit från toppklass...

Postad 12 October 2012 - 16:29

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Dugges High Five är inte särskilt god. Sigtuna East Coast IPA är mycket bättre men en bit från toppklass...

Det är nog en smaksak. Nu har jag inte druckit High Five på ett tag. Men då var den riktigt bra, gav den hela 4/5. Sigtuna East Coast IPA var bra första gången den kom, när den kom igen under detta namnet så var den riktigt dålig tyckte jag. Dill och bränd plast och väldigt obalanserad.

Utöver det så kan Anders DIPA vara riktigt bra. Men verkar som att det smygit ut en del dåliga flaskor på sistone. Ocean Västkust drack jag i somras och då var den ruskigt dålig. Får hoppas att det bara var en dålig batch. Nästan ingen humlearom och bara en massa beska. Fick knappt i mig mitt glas. Ska nog ge den en ny chans då det inte är likt Ocean att slänga ur sig sånt.

Postad 12 October 2012 - 17:22

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Var och hämtade mina Zero förut. Öppnade en nu.
Ytterligare en favorit !! :)
FAN vad god !! :)

Postad 12 October 2012 - 19:16

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1560 inlägg
  • 0
Var tvungen att testa en av de Struise Tsjeeses jag fick hem igår :)

Inte helt fel faktiskt..... mycket fruktig doft med spritig karaktär som drar åt körsbärsvin typ.
Väldigt mjuk i gommen, låg halt av kolsyra samt många aromer som cirkulerar.

Kanske inte mitt första val av de jag provat hittills men absolut ett glatt tillskott i hyllan. Funderar på att lagra ett par på något sätt & se vad som händer om ett respektive två år.

Bifogad fil  bild-1.JPG   761.62K   0 Antal nerladdningar

Postad 12 October 2012 - 20:01

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
När jag testade en Zero förut så tänkte jag "fan, den här var ju inte så besk..."
Efter den öppnade jag en Hoperandi.. Tänkte " vafan, Falcon lager ??" :D

Postad 12 October 2012 - 20:24

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

När jag testade en Zero förut så tänkte jag "fan, den här var ju inte så besk..."
Efter den öppnade jag en Hoperandi.. Tänkte " vafan, Falcon lager ??" :D

drack en Zero för några dagar sedan. tyckte inte heller den var så besk och tycker fortfarande inte att den är det...

Dugges High Five drack jag 2 veckor sedan och kan hålla med om att den inte smakade speciellt bra. däremot tyckte jag att de 2 flaskor Sigtuna west coast IPA var riktigt fina. dem drack jag också för 2 eller kanske 3 veckor sedan.

har ett par Anders DIPA på ingång. ska bli intressant.

Postad 12 October 2012 - 20:36

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

• 1030 inlägg
  • 0
En av mina favoriter om man bara ska dricka någon enstaka öl (njuta av öl) är Young's Double Chocolate Stout. Passar riktigt bra till en rökig Whiskey och lite god choklad att tugga på.

Postad bild

En öl som fungerar i alla lägen, när man ska njuta eller dricka sig aprak är Innis & Gun! Trots att den är väldigt smakrik så är den enkel att dricka. Tycker "orginalet" Oak Aged Beer är godast men även Rum Finish Oak & Irish Cask är riktigt goda. Testade på någon jubileumsmodell på en ölkrog en gång men minns inte vilken, lika god den också.

Postad bild

Redigerat av Unregistered32555851, 12 October 2012 - 20:37.

Postad 12 October 2012 - 21:14

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

• 670 inlägg
  • 0
Roligt att det kan vara så olika - sitter precis med en High Five och tycker det är en riktigt bra IPA. Väldigt mycket "västkust" dock, och gillar man inte citrus och blommighet kan jag tänka mig att man blir besviken. Kan dock tänka mig att om inte balansen mellan humlesorterna blir bra kan den bli tämligen kass faktiskt - misstänker att den kan bli kräftspad. SIgtuna East Coast tycker jag däremot inte alls om.

Bagarn - Kul att du gillade Zero, det lät som du skulle gilla den utifrån hur du beskrev andra sorter.

Innis & Gunn Rum cask är ju fruktansvärd - känns som en dyrare Sort Guld. Dock har faktiskt flera tjejer som jag fått att testa både Rum Cask och Sort Guld gillat dem, så jag brukar benämna dem tjejöl ;)

Postad 12 October 2012 - 21:42

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Zero kommer jag att köpa fler gånger. :)
Synd bara att den inte finns på lager på skitbolaget i Motala... :angry:

Postad 12 October 2012 - 21:45

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

• 1690 inlägg
  • 0

Roligt att det kan vara så olika - sitter precis med en High Five och tycker det är en riktigt bra IPA. Väldigt mycket "västkust" dock, och gillar man inte citrus och blommighet kan jag tänka mig att man blir besviken. Kan dock tänka mig att om inte balansen mellan humlesorterna blir bra kan den bli tämligen kass faktiskt - misstänker att den kan bli kräftspad. SIgtuna East Coast tycker jag däremot inte alls om.

Bagarn - Kul att du gillade Zero, det lät som du skulle gilla den utifrån hur du beskrev andra sorter.

Innis & Gunn Rum cask är ju fruktansvärd - känns som en dyrare Sort Guld. Dock har faktiskt flera tjejer som jag fått att testa både Rum Cask och Sort Guld gillat dem, så jag brukar benämna dem tjejöl ;)

Innis & Gunn Rum cask och Sort Guld är ju inte ens i närheten av varandra i smak? :huh:

Postad 12 October 2012 - 21:55

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

• 670 inlägg
  • 0
En sötare variant av sin respektive "ursprungsöl" är kanske mer korrekt beskrivning.

Bagarn - de finns bara lager i ett fåtal bolag då de är lokal produkt. Det som är smidigt med lokala produkter är att de går att beställa på nätet och hämta på sitt lokala bolag (med vissa undantag).

Postad 12 October 2012 - 21:57

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Jag beställde ju på bolaget, men eftersom jag aldrig smakat dom chansade jag bara på fyra..
Skulle ha tagit fyrtiofyra... ;)

Postad 12 October 2012 - 22:09

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0
Zero gillar jag också, den är riktigt fin. Så jäkla gött att de skippade Sorachin i den, den var inte alls lika bra med den humlesorten i ölet.

I&G är jag inte så förtjust i. Men en bra öl om man vill lära sig om felsmaker. Den är nämligen överfull med diacetyl, vilket märks då den smakar och doftar smörigt, som smörpopcorn t.ex.. Vissa av deras öl är värre än andra, Highland cask var värst hittills, den smakade som flytande smör. Men jag tycker det inte är fel att tycka om den, alla har vi olika smak och uppskattar olika saker. Originalet funkar t.ex. förvånansvärt bra till grekisk mat, det är något med smörigheten och vitlöken som gifter sig bra.

Hmm jag undrar om det inte kan diffa lite i kvalitet på High Five, har varit problem med det förr. Även om jag alltid tycks ha tur med just Dugges.

Postad 12 October 2012 - 22:14

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

• 670 inlägg
  • 0
Tog en Dugges Holy Cow nu, inte närheten så tilltalande som High Five. Beskare men samtidigt försvann mycket citrus och den blev liksom spritigare. Om man ska kategorisera så var detta mer "östkust".

Sorachi har jag riktigt svårt för, däremot är Nelson Sauvin min kompis ;)

Postad 13 October 2012 - 03:52

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

En av mina favoriter om man bara ska dricka någon enstaka öl (njuta av öl) är Young's Double Chocolate Stout. Passar riktigt bra till en rökig Whiskey och lite god choklad att tugga på.

Postad bild

En öl som fungerar i alla lägen, när man ska njuta eller dricka sig aprak är Innis & Gun! Trots att den är väldigt smakrik så är den enkel att dricka. Tycker "orginalet" Oak Aged Beer är godast men även Rum Finish Oak & Irish Cask är riktigt goda. Testade på någon jubileumsmodell på en ölkrog en gång men minns inte vilken, lika god den också.

Postad bild

Ett tips är att du nästa vår då systembolaget normalt har ett tillfälligt sortiment av Brooklyn Chocolate Stout köper och testar den. Jag skulle tippa på att den är the shit för dig :)

Postad 13 October 2012 - 11:41

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
3st nya öl (för mig) som jag smakade förra helgen.

ipa:n var riktigt god tycker jag. godaste jag smakat på länge.
stouten var inte dum den heller , lite vattning men mer än godkänd
lagern var god för att va en lager,, en mild humlesmak kände man .

det borde komma fler bra öl på burk tycker jag.

(ursäkta den dåliga bildkvaliteten)

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  öl1.JPG   47.9K   1 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  öl2.JPG   42.44K   1 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  öl3.JPG   45.21K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av andreassofus, 13 October 2012 - 11:41.

Postad 13 October 2012 - 11:50

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

• 670 inlägg
  • 0
Ringde in en beställning på ett gäng Modus - går ju inte att sitta och bli sugen när man läser tråden...

Postad 13 October 2012 - 17:36

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

• 1030 inlägg
  • 0

Ett tips är att du nästa vår då systembolaget normalt har ett tillfälligt sortiment av Brooklyn Chocolate Stout köper och testar den. Jag skulle tippa på att den är the shit för dig :)

Ska kolla upp det! Tack för tipset..

Postad 14 October 2012 - 11:24

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0
var på Monks Porterhouse och drack en hel del godis. bl.a Anderson Valley Imperial IPA, De Molen SVEA IPA, De Molen Hel & Verdoemenis 2010 och Sierra Nevada Bigfoot 2007. alla öl utom Sierra Nevadan var från kran. mums!

Postad 14 October 2012 - 14:20

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1560 inlägg
  • 0
Det blev en liten ölprovning på en lokal pub igår. Väldigt trevligt & med en bartender som delade intresset samt var kunnig.
Favoriten igår blev tillslut To Öl Raid Beer & Mikkeller K:rlek

Sen gillade jag Mikkeller Texas Ranger & den chili som poppade fram, mums!

Enda problemet var väl den vinmässa man hade varit på under dagen, hemgången på natten blev ganska vinglig ;)

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  bild-2.JPG   2.41MB   4 Antal nerladdningar

Postad 14 October 2012 - 15:43

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0
Aha de hade To Öl Raidbeer också, bra att bartendern tipsade dig om den för den är riktigt bra. Utöver den ser det ut som du hittade ett par riktiga godbitar.

Postad 14 October 2012 - 17:43

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
flera fina öl där!

Postad 15 October 2012 - 07:50

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Igår blev det lite bryggning (eller ja, mest prat och massa annat då UHBF har bytt lokaler) med Maarten som varit med och gjort bland annat Zero:
Som ölbryggarnybörjare är det alltid intressant att lyssna på kunniga personer.

Postad bild

Postad 15 October 2012 - 10:50

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0
visst ja, tog några bilder i lördags :)
Sierra Nevada Bigfoot årgång 2007 och De Molen Hel & Verdoemenis årgång 2010.

Bifogad fil(er)

Postad 16 October 2012 - 07:21

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

• 670 inlägg
  • 0
Drack en Malmö Brygghus Beerson XPA igår - faktiskt klart över förväntningarna. Kändes välbalanserad med en bra beska. Dock är ju etiketten extremt fånig.

Postad 16 October 2012 - 11:10

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0
Jag ska till Jönköping om två veckor. Någon som vet vart man kan dricka bra öl? Jag har hört att det finns en Bishops och Småländska Kolonin. Men har inte hittat något utförligare än så.

Postad 17 October 2012 - 09:44

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0
fan, jag hade ju tänkt beställa den där lådan från Biercompass men nu kommer jag inte vara hemma på 3 helver och snart kommer ju november och decembersläppen med massor av god Stout och julöl osv... blir nog att gå loss på sånt. får vänta med beställningen till nästa år helt enkelt.

Postad 18 October 2012 - 08:44

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0
Senaste jag testat,riktig rökare god men lite för stark :)
Postad bild

Postad 18 October 2012 - 08:59

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Den är riktigt bra den där! Härligt med höst/vinter, då börjar min stout-period!

Postad 18 October 2012 - 11:50

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Storm King tycker jag också är mkt bra.

Postad 18 October 2012 - 14:27

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Vad tipsar ni proffs om för oktoberfest-öl då?
Har bekanta som anordnar just detta i helgen och skall till Bolaget idag.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.