Redigerat av Demon Slayer, 08 April 2018 - 21:17.
LG B7 55" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED55B7V
(TV)
|
8
|
(53)
|
Inga priser | |
LG B7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65B7V
(TV)
|
9
|
(38)
|
Inga priser | |
LG C7 55" OLED
(TV)
|
8
|
(29)
|
Inga priser | |
LG C7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65C7V
(TV)
|
8
|
(21)
|
Inga priser | |
LG E7 55" OLED
(TV)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
LG E7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65E7V
(TV)
|
7
|
(4)
|
Inga priser | |
LG G7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65G7V
(TV)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
LG G7 77" OLED TV - OLED77G7V
(TV)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
LG OLED W7 65" OLED - OLED65W7V
(TV)
|
5
|
(2)
|
Inga priser | |
LG OLED W7 77" OLED - OLED77W7V
(TV)
|
7
|
(0)
|
Inga priser | |
LG 55" Full HD - 55EG9A7V
(TV)
|
4
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 08 April 2018 - 21:16
Postad 08 April 2018 - 22:02
Man vet aldrig ,men det får vi hoppas att så inte blir fallet
Tar ca 2 sekunder att växla utan "ingen signal" genom Oppon direkt kopplad till tv:n..!
Hmm så det är något konstigt med min övriga setup menar du? Bara jag som får "ingen signal" när man byter källa på sin receiver?
Har en Denon X3300 - inga problem med 8 år gamla Samsung LCDn. UHD spelare Sony x800 har jag bara kört mot LG oleden.
Postad 09 April 2018 - 22:45
Ja.!
Hmm får ändå för mig att det är TVn som är slö när man byter mellan olika upplösningar. Alla växingar är i princip alltid fram och tillbaka mellan en AndroidSheild som matar ut 4K och Telia box som matar ut 1080p. Har även en Sony X800 UHD spelare och där tappar den som sagt källan också när jag byter från SDR till HDR. Får väl kolla om det är nån inställning i Denon receivern då kanske.
Så ingen annan här har har problem med att skärmsläckaren (LG demobakgrunder på nån strand och fina hus) dyker upp när ni byter insignal?
Postad 10 April 2018 - 05:54
Har även en Sony X800 UHD spelare och där tappar den som sagt källan också när jag byter från SDR till HDR.
Det är ju en Sony
SDR/HDR/1080P/4K..!
https://www.youtube.com/watch?v=E3QN8fcAGfI
Postad 10 April 2018 - 07:03
Hmm får ändå för mig att det är TVn som är slö när man byter mellan olika upplösningar. Alla växingar är i princip alltid fram och tillbaka mellan en AndroidSheild som matar ut 4K och Telia box som matar ut 1080p. Har även en Sony X800 UHD spelare och där tappar den som sagt källan också när jag byter från SDR till HDR. Får väl kolla om det är nån inställning i Denon receivern då kanske.
Så ingen annan här har har problem med att skärmsläckaren (LG demobakgrunder på nån strand och fina hus) dyker upp när ni byter insignal?
Jo, samma här. Det tar nog en liten stund innan TV'n har hunnit handskaka HDMI, tracka bildsekvensen och låst till rätt framerate m.m.
Detta är ju nåt som HDMI 2.1 ska lösa med "Quick Media Switch".
Postad 11 April 2018 - 06:37
För er med 55" 2017 årsmodeller så har nu LG erkänt ett produktionsfel som kan ge inbränningsproblem i ett 25 % fönster.
Se:
https://www.rtings.c...ed-burn-in-test
eller:
https://youtu.be/nX0AXzWm2cI
LG fixar detta problem, med inte den normala inbränningen som verkar vara mer individstyrd.
Bra jobbat rtings!
Redigerat av Xhit, 11 April 2018 - 06:39.
Postad 11 April 2018 - 08:08
Är det bra att köra CNN i 10 veckor med?
Jag var intresserad av 8500 8599 9000 9300 A1 ZD9 sett skräckexempel på alla!
Fått förfrågan uppdatera .85
Bra eller dåligt?
Redigerat av Ironse, 11 April 2018 - 08:19.
Postad 11 April 2018 - 15:47
Postad 11 April 2018 - 16:35
Tur man väntade med oled. Men det förekommer barnsjukdomar i alla ”nya” tekniker.
Tur man fortfarande väntar med LCD
![]()
Samsungs nya ser dock intressant ut helt klart ![]()
Redigerat av aeqvist87, 11 April 2018 - 16:36.
Postad 11 April 2018 - 16:41
Ny uppdatering ute SW File(Version 04.70.85)
http://www.lg.com/se...geVisibleFlag=2
Haft ett par gånger att ljudet bara har gått ner till 0 av sig själv.läst på andra forum att det skall ha kommit med en uppdatering som fixar det.kan inte se något om det med denna version.
Har fått detta efter en uppdatering också, verkar bara vara (vad jag hört) när jag kör ljudet via ARC. Minns inte vilken FW-version jag har nu men, hoppas det löser problemet, lite störande om man kör spotify eller ser nån serie att ljudet klipps en halv sekund lite då och då.
Löste detta problem med att byta HDMI kabel till en äldre Deltaco. Ljudet har aldrig klippt efter det. Hade för mig att det hände efter nån uppdatering men det var nog i samband med att jag bytte ut alla HDMI kablar till nya fräscha när jag bytte tv-bänk. Försök inte fixa något som fungerar blir väl lärdomen av detta...
Postad 11 April 2018 - 17:09
Fått förfrågan uppdatera .85
Bra eller dåligt?
Tillförde ingenting förutom GDPR villkor.!
Redigerat av mcmike, 11 April 2018 - 17:10.
Postad 11 April 2018 - 17:54
Tur man fortfarande väntar med LCD
![]()
Samsungs nya ser dock intressant ut helt klart
Återstår se om ni har råd med den ![]()
Postad 11 April 2018 - 17:57
Någon fler som har problem med Plex efter senaste uppdateringen? Har provat att uppdatera plexservern och ominstallera appen på tvn men fungerar ändå inte. Inga problem på min Xbox one.
Postad 11 April 2018 - 18:16
Någon fler som har problem med Plex efter senaste uppdateringen? Har provat att uppdatera plexservern och ominstallera appen på tvn men fungerar ändå inte. Inga problem på min Xbox one.
Har bara kört med Xplay men det har då fungerat bra, kan testa Plex få se, återkommer!
Nää, får bara 3 gula prickar i mitten när jag försöker spela något, samma för dig?
Återstår se om ni har råd med den
Har inte tänkt köpa någon, har redan en 65C7. Bara roligt när det kommer nya saker som är bra. Men lär ju inte vara dyrare än OLED i slutändan.
Redigerat av aeqvist87, 11 April 2018 - 18:18.
Postad 11 April 2018 - 18:26
Har bara kört med Xplay men det har då fungerat bra, kan testa Plex få se, återkommer!
Nää, får bara 3 gula prickar i mitten när jag försöker spela något, samma för dig?
Har inte tänkt köpa någon, har redan en 65C7. Bara roligt när det kommer nya saker som är bra. Men lär ju inte vara dyrare än OLED i slutändan.
Läste en recension, och den har tydligen sämre svärta och betraktningsvinkel så det räcker för mig
Kul det kan svänga för ett märke, var nära köpa en samsung 2016 men avstod då många paneler på baksidan glappade många hatade samsung för det då blev inte bättre med QLED 2017 heller
Redigerat av Ironse, 11 April 2018 - 18:28.
Postad 11 April 2018 - 18:29
Osäker på om jag ska skriva detta i denna tråden, eller i nån Onkyo-tråd. Hur som helst, jag har en Onkyo tx-rz720, en Nvidia Shield och en LG B7. När jag har shielden som bildkälla (hdmi 2) och höjer volymen med LG-kontrollen, så ser jag Onkyons OSD-volym. Men när jag tar Live TV så gör jag det inte. Är det nån inställning i B7 jag måste göra eller ligger inställningen snarare i Onkyon?
Postad 11 April 2018 - 18:59
3 gula prickar här också. Tack för att du kollade.
Postad 11 April 2018 - 19:50
Jo, samma här. Det tar nog en liten stund innan TV'n har hunnit handskaka HDMI, tracka bildsekvensen och låst till rätt framerate m.m.
Detta är ju nåt som HDMI 2.1 ska lösa med "Quick Media Switch".
Tack och lov att jag inte är ensam om detta ilandsproblem ![]()
Postad 11 April 2018 - 19:53
Det är ju en Sony
SDR/HDR/1080P/4K..!
https://www.youtube.com/watch?v=E3QN8fcAGfI
Ja kan du tänka dig att det finns vissa personer som tycker 2222:- är mer prisvärt än 8990:- för en UHD spelare
Jag får väl leva med ![]()
FÖrresten, har du en receciver mellan eller direktkopplad till TVn?
Postad 11 April 2018 - 19:56
Osäker på om jag ska skriva detta i denna tråden, eller i nån Onkyo-tråd. Hur som helst, jag har en Onkyo tx-rz720, en Nvidia Shield och en LG B7. När jag har shielden som bildkälla (hdmi 2) och höjer volymen med LG-kontrollen, så ser jag Onkyons OSD-volym. Men när jag tar Live TV så gör jag det inte. Är det nån inställning i B7 jag måste göra eller ligger inställningen snarare i Onkyon?
Live tv går väl inte via förstärkaren? Då är det nog svårt att få den att visa det.
Postad 11 April 2018 - 20:07
Live tv går väl inte via förstärkaren? Då är det nog svårt att få den att visa det.
Ljudet går ju till förstärkaren, Det är förstärkaren jag höjer ljudet på via LG kontrollen. Funkar ju på hdmi 2, men inte hdmi 1. Kan dock vara jag som är helt ute och cyklar här
edit: SKa tilläggas att jag har noll koll på hur hdmi egentligen fungerar. Har ju kopplat den med arc. Kan det vara så enkelt att den skickar enbart ljudet till förstärkaren, och då kan inte förstärkaren skicka en bild tillbaka?
edit 2: vet inte vad jag fick hdmi 1 ifrån, menade såklart live tv.
Redigerat av Vintervilan, 11 April 2018 - 20:16.
Postad 11 April 2018 - 20:30
Live-tv har ingen bildsignal som passerar förstärkaren alltså kan inte förstärkaren lägga på ljudinformation.
Så funkar det med min Pioneer, ganska självklart egentligen för ARC är bara ljud.
Alla bildkällor kopplade direkt i TV:n samt live-tv kan omöjligen visa ngn information från Onkyon.
Postad 11 April 2018 - 20:33
Shielden sitter väl mot förstärkaren och bildsignalen passerar då förstärkaren på vägen till TV:n.
Live-tv har ingen bildsignal som passerar förstärkaren alltså kan inte förstärkaren lägga på ljudinformation.
Så funkar det med min Pioneer, ganska självklart egentligen för ARC är bara ljud.
Alla bildkällor kopplade direkt i TV:n samt live-tv kan omöjligen visa ngn information från Onkyon.
Rätt logiskt när du säger det ja ![]()
Postad 12 April 2018 - 17:02
FÖrresten, har du en receciver mellan eller direktkopplad till TVn?
Nej fortfarande samma lika ![]()
Tar ca 2-3 sekunder att växla utan "ingen signal" genom Oppon direkt kopplad till tv:n..!
Redigerat av mcmike, 12 April 2018 - 17:04.
Postad 13 April 2018 - 17:55
Bad news, nu börjar det dyka upp inlägg på avforums om inbränningar. Den senaste jag läste var:
Postad 13 April 2018 - 18:48
Bad news, nu börjar det dyka upp inlägg på avforums om inbränningar. Den senaste jag läste var:
"My 8 month old C7 has developed image retention or burn in. The wife watches news all day. Damn logo shows up on the lower right corner, and nothing I do makes it go away. I've read most all the threads. I'm just accepting the fact that I'm most likely stuck with it. It only shows up on certain backgrounds, but I'll probably skip LG next time. Or get a new wife".Förvisso en ganska rolig kommentar men för mig som tittar mycket på TV4 bådar detta inte gott med tanke på kanalloggan.
Dåliga nyheter? Gör hon som Rtings ser på CNN hela dagarna?
Och användningen av pixel refresh?
Postad 13 April 2018 - 19:29
Postad 13 April 2018 - 19:35
Ni bör vara oroliga, för jag har fått permanent inbränning på TV4:s morgonsol som visas i rutan hela tiden under TV4-morgon. En gul sol i vänstra nedre hörnet. Syns i visa färgbakgrunder. Förvisso har jag en 65B6:a. Gula färger ska ha större påverkan på panelen har jag läst. Kommer inte ihåg var. Sen är väl vissa paneler känsligare än andra. Panellotteri som vanligt. Suck!
Postad 13 April 2018 - 20:00
Det har tydligen inte fungerat med Pixel refresher och dessutom tänker jag att det är en överdrift att hon tittar på det konstant. Med tanke på att inbränningarna inte täcks av garantin bör vi kanske alla vara lite oroliga.
Sen tycker man tillräckligt många som klagar borde kunna påverka sådant
Dock finns det inget annat alternativ för mig från plasma OLED är närmast där
Fortfarande grymt nöjd med bilden 4 månader senare
Dock ser jag inte flera timmar på nyhetsprogram som har massa textremsor fastklistrade på skärmen hela tiden
Postad 13 April 2018 - 20:24
Postad 13 April 2018 - 20:56
Helt sjukt att inbränningar inte omfattas av garantin när man betalar 14k. Har läst helt sjuka saker att vissa fått inbränningar när deras OLEDS (B7 och C7) varit utsatta för solen under längre perioder. Det förefaller vara så att TVen är extremt känslig för image retentions från yellow sources.
Redigerat av Alan31, 13 April 2018 - 21:01.
Postad 13 April 2018 - 21:10
En fråga: Fungerar random Bluetoothhörlurar på LG OLEDs?
bose quietcomfort 35, fungera perfekt. Har inte provat med någonannan
Postad 13 April 2018 - 21:23
Postad 13 April 2018 - 23:58
bose quietcomfort 35, fungera perfekt. Har inte provat med någonannan
Tack för svaret. Jag har samma lurar.
Redigerat av Unregistered4c2c6252, 14 April 2018 - 00:00.
Postad 14 April 2018 - 05:17
Finns alla dessa val på b/c7?
Postad 14 April 2018 - 07:39
Detta står från rtings recention om c8 ”The LG C8 has three features to help mitigate burn-in. We recommend enabling the 'Pixel Refresh' and 'Screen Shift' options and setting 'Logo Luminance Adjustment' to 'Low'
Finns alla dessa val på b/c7?
From the main 'Picture settings' page, there is a menu called 'OLED Panel Settings'. Inside there is the 'Pixel Refresher' function, 'Screen Shift' option, and 'Logo Luminance Adjustment'. 'Pixel Refresher' is the function that will attempt to clear any image retention or other screen issues that can happen when the TV is left turn on for a long period of time.
På min C7 har jag Pixel Refresher och Screen Shift men inte Logo Lumiance Adjustment
Många som gnäller på inbränning har de nämnt Screen Shift alls har de det på och har de använt Pixel Refresher?
Postad 14 April 2018 - 10:21
Pixel refresher, är det metoden där tvn håller på nån timma och fixar?
Ja
När jag använder det gör jag det på natten då den aktiveras när man stänger av TV så den timmen är inget som stör
Postad 14 April 2018 - 14:08
Ok.Ja
När jag använder det gör jag det på natten då den aktiveras när man stänger av TV så den timmen är inget som stör
Vissa påstår att man ska vara ganska restriktiv med det. Medan andra menar på att de ofta gör det.
Postad 14 April 2018 - 15:24
Men ni slipper iaf leeking bleeding weeding clouding blooming looming
Oh, weeding! Måste va LSD tv! 😁😄
Postad 14 April 2018 - 15:26
Oh, weeding! Måste va LSD tv!
Fast det kanske man inte vill bli av med iofs
Postad 14 April 2018 - 16:30
Fast det kanske man inte vill bli av med iofs
Är nog en jäkla 3D effekt med starka färger 😄
Postad 14 April 2018 - 16:42
Läste först wedding och tänkte på snubben ovan som ev behöver ny fru.
Hahaha
Postad 14 April 2018 - 16:47
Men ni slipper iaf leeking bleeding weeding clouding blooming looming
Hur var det nu gå in i andra trådar skriva trams?
Läste först wedding och tänkte på snubben ovan som ev behöver ny fru.
Syftar du på mig pacman? Tror nog kanske det är du som behöver en ny fru
Postad 14 April 2018 - 16:47
Hur var det nu gå in i andra trådar skriva trams?
Vet inte? Hur var det?
Postad 15 April 2018 - 06:09
Ja hur var det nu, din är ledig mao?Syftar du på mig pacman? Tror nog kanske det är du som behöver en ny fru
Postad 15 April 2018 - 07:56
Har också en fråga angående inbränningar har nu en Sony kdl hx85546 som jag är mycket nöjd med i övrigt.
Men funderar på en större den börjar kännas lite liten. Den jag funderar på är en B7 55 tum alt 65. Jag har Apple TV så frågan är behöver jag stänga Apple tv:n varje gång när jag inte tittar eller kan den stå på när jag inte tittar
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8
LG OLED65C7V startar ej (oftast), klickande ljud
19 bilder
1 film
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?