Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *

34728 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Kreatel IP-STB 1510 (Digitalboxar) 1 6,15 (26) Inga priser
Motorola Home VIP 1510 (Digitalboxar) Rapporterad 1 4,62 (12) Inga priser
Motorola Home VIP 1910 (Digitalboxar) 1 6 (16) Inga priser
Motorola Home VIP 1910-9 (Digitalboxar) 1 6,07 (13) Inga priser
Motorola Home VIP 1960-9 (Digitalboxar) 0 (0) Inga priser
Motorola Home VIP 1903 (Digitalboxar) 1 4,33 (8) Inga priser
Motorola Home VIP 1963 (Digitalboxar) 1 6,1 (20) Inga priser
Motorola Home VIP 1003 (Digitalboxar) 1 4,91 (10) Inga priser
111 relaterade trådar
Telia IP-TV in i HTPC? (592 inlägg) 7 år sedan
Telia digital-tv genom Receiver fungerar plötsligt inte... (gul bild) (3 inlägg) 8 år sedan
ATV 4, Telia tvbox, Pioneer vsx 1021 missmatch?? (9 inlägg) 8 år sedan
Canal Digital IPTV (908 inlägg) 9 år sedan
Samsung 2013 Universal Remote + Motorola VIP1903? (4 inlägg) 10 år sedan
IPTV? Finns det vettiga boxar/system (16 inlägg) 11 år sedan
Bästa system för inspelning av TV-program? (5 inlägg) 11 år sedan
Motorola VIP 1910-9 Canal Digital (3 inlägg) 11 år sedan
Telia Digital TV & DVD Recorder (6 inlägg) 13 år sedan
Telias Motorola 1003 (1 inlägg) 13 år sedan
BBBs digitalbox och digitaltv (122 inlägg) 13 år sedan
Boxer IPTV -> tas över av Kramnet! (37 inlägg) 14 år sedan
Problem efter att jag kopplat till motorola-vip1910-9 till min router (16 inlägg) 14 år sedan
Problem, motorola Vip 1910/canaldigital (4 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 vs Humax HDPVR-1000C (7 inlägg) 14 år sedan
Inget ljud i HDMI med Motorola VIP1910-9 till Telia FiberLAN digitalTV (8 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 ADSL 24Mbit? (2 inlägg) 14 år sedan
IPTV - HD 'Öppen IPTV' (27 inlägg) 14 år sedan
Telia digitalboxar - VIP 1910-9 vs. VIP 1003 (4 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP1919-9 och Bose v30 (0 inlägg) 14 år sedan
Telia digital-TV VIP1963 boxen och ADSL (2 inlägg) 14 år sedan
Någon med erfarenheter av FastTV ? (27 inlägg) 15 år sedan
Olika storlekar på LG-tv med telia digitalbox (6 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1963 HDMI trubbel (1 inlägg) 15 år sedan
Fjärren funkar ej... (18 inlägg) 15 år sedan
Dela inspelade program i nätverket (1 inlägg) 15 år sedan
spela in från en Motorola 1903 & telia (2 inlägg) 15 år sedan
installations problem (1 inlägg) 15 år sedan
Problem koppla in Digitalbox i Tv (5 inlägg) 15 år sedan
PM: Telias kunder först att testa hdtv i bredbandsnätet (34 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1963 Scart-RBG (3 inlägg) 15 år sedan
Kna man configurera Motorola 1910-9 box manuellt? (2 inlägg) 15 år sedan
vip 1963 som extern hdd via nätverket. (2 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1963 YPbPr (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP1963 (5 inlägg) 15 år sedan
Vad göra med en MOTOROLA 1910 ? (1 inlägg) 15 år sedan
Kreatel IP-STB 1510 digitalbox (32 inlägg) 15 år sedan
Boxer IPTV (17 inlägg) 15 år sedan
Ingen bild med HDMI? (3 inlägg) 15 år sedan
1080i på Motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Homeplug och Telia bredbands tv (7 inlägg) 15 år sedan
Dum fråga kanske! :-) (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1910 digitalmottagare (12 inlägg) 15 år sedan
Homebase kommer till Sverige (2 inlägg) 15 år sedan
Motorola + teliafiber + vhs/dvd (0 inlägg) 15 år sedan
1510 som MediaExtender (52 inlägg) 15 år sedan
Telia digital bredband tv på flera box/tv? (5 inlägg) 15 år sedan
telia digitalbox till tv (fiber Lan) Scart eller Hdmi? (1 inlägg) 15 år sedan
Ny serie HD-boxar från Kreatel! IPTV/DVB-T/MPEG4 (22 inlägg) 15 år sedan
Kreatel 1510 (0 inlägg) 15 år sedan
Canal Digital IPTV - hur funkar det? Bra box? (4 inlägg) 15 år sedan
Streama/strömma från PC till motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1510 med antenn? (3 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsbolagets IPTV (5 inlägg) 15 år sedan
Problem med blinkade bild vid uppstart (0 inlägg) 15 år sedan
Telia STB (Motorola VIP 1910-9 (1 inlägg) 15 år sedan
Digital-TV,telefoni+bredband hos BBB? (2 inlägg) 15 år sedan
motorola 1510 -> digital coax (2 inlägg) 15 år sedan
Telia triple play - trådlös? (7 inlägg) 15 år sedan
Telia digital-tv via ADSL med HDMI (10 inlägg) 15 år sedan
Bild via HDMI Telia dig. TV (5 inlägg) 16 år sedan
Telia Digital TV Inspelning (2 inlägg) 16 år sedan
HDTV via bredbandet från Canal Digital (16 inlägg) 16 år sedan
Telia och Viasat (3 inlägg) 16 år sedan
Lundbergs byter comhem till telia i alla sina fastigheter (12 inlägg) 16 år sedan
Hur fungerar bbb iptv (3 inlägg) 16 år sedan
BBB IP-TV i HTPC (109 inlägg) 16 år sedan
Smart i datorn (0 inlägg) 16 år sedan
Inloggning (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola VIP 1910 - fel programinfo (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola hdmi box till lcd datorskärm (1 inlägg) 16 år sedan
Köpa egen box till Fast-TV (5 inlägg) 16 år sedan
Synpunkter på BBB:s ip-tv (8 inlägg) 16 år sedan
Fjärrontrollen till Motorola vip1510 (4 inlägg) 16 år sedan
Multifjärr till Samsung LE40R89 och Sony STR-DB940 samt Telias digitalbox (1 inlägg) 16 år sedan
iptv med HD (3 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsbolagets tv i 2 apparater? (0 inlägg) 16 år sedan
PX80E och 1910 Box från Telia (1 inlägg) 16 år sedan
ip tv (1 inlägg) 16 år sedan
Problem med att ljudet hackar, Telia Digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
trådlös TV? (4 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsdbolaget (4 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-Tv (3 inlägg) 16 år sedan
Telia digital tv kvalitet (1 inlägg) 16 år sedan
HDTV via bredband? (2 inlägg) 16 år sedan
SVT Play flyttar till tv:n och låter dig se OS på tider som passar dig (7 inlägg) 16 år sedan
teliatv (vip1510) till philips mdc988 (1 inlägg) 16 år sedan
Telia eller BBB? (1 inlägg) 16 år sedan
Motorola 1910 (2 inlägg) 16 år sedan
blå prickar i rutan (3 inlägg) 16 år sedan
Bildkvalitet på Telias bredbandstv jämfört med parabol (4 inlägg) 16 år sedan
Telia digital-TV (1 inlägg) 16 år sedan
Köp av platt tv för bästa bild (2 inlägg) 16 år sedan
bbb digitalbox (bredbandsbolaget) (8 inlägg) 16 år sedan
Telia digitalboxer (2 inlägg) 16 år sedan
Cardsplitter för Telia digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-TV (5 inlägg) 16 år sedan
Viasats kanaler till Telias digital-tv-kunder (6 inlägg) 16 år sedan
Någon med Motorola 1910 och Toshiba Z3030? (0 inlägg) 17 år sedan
Manual 1910 (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel IP-STB & Logitech Harmony 525 (7 inlägg) 17 år sedan
Kreatel ipstb 1510/ Motorola vip1510 extender (0 inlägg) 17 år sedan
Fjärrkontroll till Kreatel-box för Viasat: Kod, tack! (0 inlägg) 17 år sedan
Koppla Kreatel stb-ip 1510 digitalbox till HP w2207h datorskärm (0 inlägg) 17 år sedan
Koder till universalkontroll för Andersson och Kreatel (0 inlägg) 17 år sedan
TV/Dator i stadsnät (0 inlägg) 17 år sedan
Telia Digital TV (1 inlägg) 17 år sedan
Bredbandsbolaget, vilken box? (5 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (1 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel Ipbox (2 inlägg) 17 år sedan

Postad 05 april 2009 - 00:01

HemoWest
  • HemoWest
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Om Telia ska konkurrera får dom erbjuda samma möjligheter som andra leverantörer.

Som jag säger igen så kan man se alla lokalnyheter på både SVT och TV4 om man har Canal Digital över parabol, att bara sitta där som en svenne och acceptera saker, Telia kommer ju inte förbättra saker om inte man klagar.

Jag har redan en lista på förbättringar som bör göras om Telia ska överleva med denna tjänst.

1. Höj bitraten på alla kanaler, idag är det tydliga artifakter.
2. Fixa lokala nyhetskanalerna, Telia ska inte bestämma VAD JAG SKA SE.
3. Radiokanalutbudet är skit, fixa lite kanaler!! dom kan inte ens erbjuda P1, P2, P3 samt P4, vi betalar licens för dessa radiokanaler, Telia har en skyldighet sända dessa.
4. Bättre box, nuvarande Motorola box är billig junk, varför den ger bra bild på HDMI beror på att transportkedjan är digital hela vägen, vid SCART suger bilden totalt och det beror nog på kassa filter i designen för att hålla ner produktionskostnaderna på boxen.
5. Varför sänds inte Sky News och resterande BBC kanaler som Lifestyle etc som Canal Digital och Com hem har?
6. Ingen frontdisplay på boxen, urkasst, man ska behöva trycka på info knappen för att se vilken kanal man tittar på, åter igen har dom tagit bort det för att spara pengar från Motorola.

Tänkte jag skulle slänga mig ut i skottlinjen mellan dig (Likvid) och "resten" :) Jag betar av din lista uppifrån och ner.
1. Håller med.
2. Tycker som en del tidigare också tyckt, att SVT Play fixar biffen utan problem när det gäller SVTs lokalkanaler, TV4 verkar vara på gång (tack Peter för din forskning).
3. Skulle aldrig lyssna på radio via boxen, känns lite väl 90-tal. Lyssnar på webradio via annan hårdvara som klarar av att förmedla ljudet bra mycket bättre än en digital-tv-box (som inte är ämnad för det i första hand).
4. Smaken är som baken då det gäller designen, hårdvarumässigt är den okej enligt mig.
5. Dessa kanaler är det nog inte så stor efterfrågan på...?
6. Ännu en gång är smaken som baken, frontdisplay är otroligt störande tycker jag. Att trycka info (eller kika uppe i tv-bildens hörn) känns inte jobbigt.

Finns det något som är bra med Telia över huvud taget? De är på god väg att fixa en helgjuten digital-tv-tjänst tycker jag. Och nej, jag jobbar inte på Telia (jäkla tjat om det så fort man inte sågar företaget vid fotknölarna... en del behöver visst prata av sig med någon).

Postad 05 april 2009 - 02:03

echotuva
  • echotuva
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0

SVT Play är ingen Live tjänst så kom inte och bland in andra saker.

Att föreslå SVT Play som han gjorde var ju inget kanonråd precis, God dag Yxskaft ungefär, hallå hur tänker man liksom???!!?.

Och vad spelar det för roll när han skriver att Telia nu skickar multicastströmmar för alla lokala TV4 nyhetsändningar nu och sen svara så korkat? om inte kunden kan ta del av dom lokala sändningarna hur dom själva vill ha det så spelar det väl ingen roll heller vad dom skickar ut nötterna på Telia...

Finns nog en del som jobbar på Telia i denna tråd som inte erkänner att dom jobbar där, men läs mitt inlägg ovan om förbättringar och se istället till att ta till er kritik hos Telia istället för att vara ignoranta som alla Telia anställda är.

Tror tyvärr inte att man kommer så långt med den attityden. Försök argumentera utan att ondgöra dig över andra ska du se att du kanske får vettiga svar. Förstår att en som Peter tröttnar när nivån på konversationen är så låg...

Postad 05 april 2009 - 08:05

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0
Likvid är ett Troll, Troll ska man inte mata.

Anser inte att Likvid tillför denna tråd annat än problem och irritation
så jag tycker helt enkelt vi slutar mata honom.

Peter är en klippa i denna tråd och det vore oerhört tråkigt om han valde att sluta skriva.

MATA INTE TROLLET !!!!!!!

Postad 05 april 2009 - 08:33

echotuva
  • echotuva
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0
:) OK! :D

Postad 05 april 2009 - 12:34

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0
Om vi som gillar Telias IPTV jobbar på Telia så jobbar väl de som klagar på den hos någon konkurrent då? man får ju förutsätta det...

Du gör ett bra jobb Peter Cigéhn och kommer med spännande information, tror många håller med mig om jag skriver att du förgyller denna tråden. Skulle tråden bara bestå av sådana som mig skulle den inte bli speciellt läsvärd.

Detta inlägget t.ex. gjorde ju varken till eller ifrån. Men ändå, bra jobbat Peter Cigéhn!

Redigerat av Unregistered31511, 05 april 2009 - 12:36.

Postad 05 april 2009 - 12:45

echotuva
  • echotuva
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0

Om vi som gillar Telias IPTV jobbar på Telia så jobbar väl de som klagar på den hos någon konkurrent då? man får ju förutsätta det...

Du gör ett bra jobb Peter Cigéhn och kommer med spännande information, tror många håller med mig om jag skriver att du förgyller denna tråden. Skulle tråden bara bestå av sådana som mig skulle den inte bli speciellt läsvärd.

Detta inlägget t.ex. gjorde ju varken till eller ifrån. Men ändå, bra jobbat Peter Cigéhn!

Kan bara instämma. Bra jobbat Peter!!!

Postad 05 april 2009 - 15:47

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Eftersom DVD-inspelare (med hårddisk) inte har HDMI in, kan man då koppla från digitalboxen via scart till DVD-inspelaren och sedan med HDMI till TVn?

På så sätt får man bästa bild när man ser på TV "live" och sedan något sämre bild när man tittar på inspelat material?

Vore mycket tacksam för hjälp.

Känns som min fråga försvann lite i gårdagens verbala krig :) Sitter och väntar på att trycka på köp-knappen för en DVD-recorder, men vill som sagt veta om det går att koppla Telia-boxen till TVn med HDMI och sedan koppla Telia-boxen till DVD-recordern med scart/komponent och köra på det sättet med båda inkopplade samtidigt?

Postad 05 april 2009 - 16:03

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Känns som min fråga försvann lite i gårdagens verbala krig :) Sitter och väntar på att trycka på köp-knappen för en DVD-recorder, men vill som sagt veta om det går att koppla Telia-boxen till TVn med HDMI och sedan koppla Telia-boxen till DVD-recordern med scart/komponent och köra på det sättet med båda inkopplade samtidigt?

En sådan har jag.

https://www.prisjakt...kt.php?p=167157

Motorola 1510 in med scart och analogt ansluten från Comhem samt även DVB-T antenn ansluten för den inbyggda mottagaren.

http://www.netonnet.se/?iid=se116670

Redigerat av Latman, 05 april 2009 - 16:18.

Postad 05 april 2009 - 18:01

echotuva
  • echotuva
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0

Känns som min fråga försvann lite i gårdagens verbala krig :wub: Sitter och väntar på att trycka på köp-knappen för en DVD-recorder, men vill som sagt veta om det går att koppla Telia-boxen till TVn med HDMI och sedan koppla Telia-boxen till DVD-recordern med scart/komponent och köra på det sättet med båda inkopplade samtidigt?

Ja, jag har min Motorola 1910 kopplad med HDMI till tv:n. Samtidigt har jag även komponent + optiska utgången kopplad till min Hauppauge HD PVR. Detta för att samtidigt kunna spela in med 5.1 ljud när detta sänds ut.

Redigerat av echotuva, 05 april 2009 - 21:23.

Postad 05 april 2009 - 18:19

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Ja, jag har min kopplad med HDMI till tv:n. Sedan har jag komponent kopplad till min Hauppauge HD PVR. För att kunna spela in med 5.1 ljud.

Alright, klockrent!

Postad 05 april 2009 - 18:30

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1 524 inlägg
  • 0

Ja, jag har min kopplad med HDMI till tv:n. Sedan har jag komponent kopplad till min Hauppauge HD PVR. För att kunna spela in med 5.1 ljud.

Hur lyckas du få ut 5.1 ljud genom Hdmi?
tidigare diskussioner har visat att digitalt 5.1 ljud endast går ut via optiska ljudugångarna och inte via hdmi? vanligt ljud går ut där men jag fikc t ex helt tyst under melodifestvalen genom hdmi om jag hade valet "digitalt ljud"

Postad 05 april 2009 - 19:54

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Finns nog en del som jobbar på Telia i denna tråd som inte erkänner att dom jobbar där, men läs mitt inlägg ovan om förbättringar och se istället till att ta till er kritik hos Telia istället för att vara ignoranta som alla Telia anställda är.

Ja du "Likvid", nu har även du bränt dig för överskådlig framtid. Att påstå att "alla" Telia anställda är "ignoranta" vad det dummaste som kunde ha kommit från dina fingrar. Jag känner mig inte speciellt ignorant.

Det finns säkert massor av Telia anställda som läser den här tråden, men nu säljer ju inte Telia bara digital-tv tjänster så de flesta av de som läser den här tråden jobbar sannolikt inte med digital-tv och har sannolikt inte särskilt stor påverkansmöjlighet. Skicka dina förslag direkt till Telia istället så kanske det händer något.

Sedan är det ju som så när man utvecklar och säljer en tjänst att man måste titta på någon form av affärsupplägg. Om t ex 0,5 promille av alla kunder är intresserade av något som kommer att kosta massor av pengar, så kanske det inte är högsta prio.

/A

Postad 05 april 2009 - 21:13

Explorer76
  • Explorer76
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Vad har "Likvid" här att göra? Han tillför absolut ingenting, bara en massa gnäll. Riktigt irriterande om en sådan sopa ska få seriösa deltagare som Peter Cigehn att tröttna. Forumtrådarna är väl knappast till för att oavbrutet kasta skit på leverantörer. Likvid har antingen fått en fet teleräkning från Telia eller så jobbar han själv hos en konkurrent. Hoppas vi slipper se något mer av destruktiva "Likvid".
Istället vill jag ge en eloge till alla som bidrar med konstruktiva inlägg, tex Peter Cigehn

Postad 05 april 2009 - 21:17

echotuva
  • echotuva
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0

Hur lyckas du få ut 5.1 ljud genom Hdmi?
tidigare diskussioner har visat att digitalt 5.1 ljud endast går ut via optiska ljudugångarna och inte via hdmi? vanligt ljud går ut där men jag fikc t ex helt tyst under melodifestvalen genom hdmi om jag hade valet "digitalt ljud"

Nej, jag var kanske otydlig i mitt svar. Jag får inte ut 5.1 ljud genom HDMI utan jag har 1910 boxen kopplad med komponent till en Hauppage HD PVR och då även den optiska ljudutgången kopplad dit. Därför kan jag spela in 5.1 ljudet när sådant erbjuds via min Hauppage. Tv:n däremot är kopplad via HDMI från 1910 boxen. Men således utan 5.1 ljud...

Postad 06 april 2009 - 07:09

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

Känns som min fråga försvann lite i gårdagens verbala krig :wub: Sitter och väntar på att trycka på köp-knappen för en DVD-recorder, men vill som sagt veta om det går att koppla Telia-boxen till TVn med HDMI och sedan koppla Telia-boxen till DVD-recordern med scart/komponent och köra på det sättet med båda inkopplade samtidigt?

När jag läste din fråga och de svar du fått så vill även jag skriva lite.

Jag har just nu en 1510-box och den är ju inget vidare om man säger så, hade gärna velat ha en 1910, men jag ställer frågan, hur klarar den boxen att samtidigt skicka ut signal via Hdmi och Scart samtidigt ?

Jag har ju en popcorn som inte klarar det vilket är väldigt irriterande, sitter med popcorn i vardagsrummet och vill även ha möjligheten via trådlös AV-link till sovrummet, och då popcorn inte klarar att skicka ut signal via båda samtidigt så fick det bli scart ut och det är ju ingen höjdare på stor bild, och AV-link med Hdmi är ju fortfarande för dyrt.

/ J

Postad 06 april 2009 - 07:50

echotuva
  • echotuva
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0

Jag har just nu en 1510-box och den är ju inget vidare om man säger så, hade gärna velat ha en 1910, men jag ställer frågan, hur klarar den boxen att samtidigt skicka ut signal via Hdmi och Scart samtidigt ?

/ J

Enligt mig finns det inga problem med detta. Jag har tv:n kopplad med en 15 meters lågpriskabel (hdmi) och då även komponent+optisk kopplad till en HD PVR så att jag via min dator samtidigt kan spela in med 5.1 ljud. Jag har inte märkt några problem alls med detta. Men det finns kanske någon fler som kan delge dig sina erfarenheter av detta. Däremot har jag ej testat att använda scarten från 1910. Hauppagen använder komposit in/ut så jag har aldrig haft någon orsak att testa detta...

Redigerat av echotuva, 06 april 2009 - 09:32.

Postad 06 april 2009 - 12:38

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0
Ni som inte tycker att produkter från ett företag fungerar tillfredsställande, tänk er för både en och två gånger innan ni ger er på de anställda med diverse anskrämliga skällsord. Om jag tycker att en juice smakar illa är det snarare kvalitetskontrollen från producenten jag anser är felaktig, snarare än att Julle-Juicepressare är ett stolpskott.

Så vv höj ribban endel i denna tråd.

Postad 06 april 2009 - 12:54

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0
Tror ni att det finns någon chans att Telia kommer att lansera SF Anytime med abbonemang?
Såg att det kostade 99:- i månade om man går via webbläsaren.

MVH Kribban

Postad 06 april 2009 - 16:19

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Tror ni att det finns någon chans att Telia kommer att lansera SF Anytime med abbonemang?

MVH Kribban

Mejla dem och fråga, vem vet du kanske sår ett frö?

Postad 06 april 2009 - 16:20

coneye
  • coneye
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

MVH Kribban

Såg det också!
Riktigt bra idé, synd bara att det endast gäller för 25 utvalda filmer där hälften byts varje månad.
Det var väl inte någon av de aktuella 25 filmerna som jag var sugen på att se.
Men en applåd för att man är på rätt väg!

Postad 07 april 2009 - 13:16

Krutrök
  • Krutrök
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0
För c:a 100 sidor sedan undrade jag om ljudet på SF Anytime. Jag har en hemmabioanläggning och kan knappt tänka mig att hyra film om ljudet inte är DD 5.1 eller motsvarande. När jag nu tittar på hemsidan för SFA så står det:

"Ljudkvaliteten beror på vilken kapacitet din bredbandsanslutning har. Ju högre kapacitet desto bättre ljudkvalitet.
Ljudet är normalt 2-kanals stereoljud. Har du en anslutning på över 2 Mbit/sek har filmerna 5.1-ljud (förutsatt att din dator och högtalaranläggning klarar av 5.1-ljud)."

Har i så fall Telia strypt bitrate just för denna tjänst eller vad kan det bero på att jag aldrig fått ut sådant ljud via min 1510 box? Är det någon som fått ut DD för SFA via Telia?
/KAH

Postad 07 april 2009 - 19:11

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

För c:a 100 sidor sedan undrade jag om ljudet på SF Anytime. Jag har en hemmabioanläggning och kan knappt tänka mig att hyra film om ljudet inte är DD 5.1 eller motsvarande. När jag nu tittar på hemsidan för SFA så står det:

"Ljudkvaliteten beror på vilken kapacitet din bredbandsanslutning har. Ju högre kapacitet desto bättre ljudkvalitet.
Ljudet är normalt 2-kanals stereoljud. Har du en anslutning på över 2 Mbit/sek har filmerna 5.1-ljud (förutsatt att din dator och högtalaranläggning klarar av 5.1-ljud)."

Har i så fall Telia strypt bitrate just för denna tjänst eller vad kan det bero på att jag aldrig fått ut sådant ljud via min 1510 box? Är det någon som fått ut DD för SFA via Telia?
/KAH

Jag vet i o f s inte vilket ljud som skickas till Telia, men bara för att SF erbjuder 5.1 via sin webtjänst så behöver de ju inte distribuera 5.1 till Telia.

/A

Postad 08 april 2009 - 11:41

Johnny_R
  • Johnny_R
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
En Fråga bara.

kan man inte ha PVR-box med Telias tv (har fiber in i huset). Hittar ingenting om PVR-Box.

Vad är det för signal är det DVB-C eller DVB-T?

Postad 08 april 2009 - 13:02

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

En Fråga bara.

kan man inte ha PVR-box med Telias tv (har fiber in i huset). Hittar ingenting om PVR-Box.

Vad är det för signal är det DVB-C eller DVB-T?

Det pågår utveckling av en PVR-tjänst, men den är inte klar ännu. Dessutom jobbar Telia hårt på att få in mer och mer i det som kallas "Programbibliotek", t ex SVT Play och TV4 Anytime. Där kommer programmen strax efter att det har börjat och du behöver således inte bry dig om att programmera en inspelning. Programbibliotek är ett förstadie till "NPVR", dvs Network-PVR. I den bästa av världar skulle alla program på alla kanaler spelas in och lagras centralt så att du via programbiblioteket kunde gå in och titta på vad du vill när du vill. Men det är väl några "upphovsrätts-Mount Everest" innan vi når dit.

Telia kör IP-TV, dvs protokollet är IP, dvs varken DVB-C eller T. Com Hem kör DVB-C (cable) och Boxer kör DVB-T (terrestrial)

/A

Redigerat av hallberg, 08 april 2009 - 13:07.

Postad 08 april 2009 - 13:08

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 696 inlägg
  • 0
Tycker att uppdateringen på SVT play har varit lite dålig så här inledningsvis, men det här är helt rätt väg att gå, gillar denna tjänst skarpt. Längtar till den dag då man kan välja att se program exakt när man vill oavsett program och kanal.

Postad 08 april 2009 - 13:26

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0
Vet inte om detta är rätt ställe att posta detta på, men jag ger det ett försök iaf.

Har haft Telias IP Tv snart i 2.5 år. Under åren som gått har jag fått olika erbjudanden från Telia, vilket har resulterat i att jag har idag 2 stycken boxar.

1x 1510 och 1x 1910 box.

Då jag har flyttat och fått ett kanalutbud som räcker till mig inbakat i hyran så har jag valt att säga upp Telias TV.

Då jag tog kontakt med Telia berätta de att all utrustning som Modem, Boxar till TV behöver jag EJ skicka tillbaka, då de är mina, då jag fått dem från kampanjer.

Min fråga blir, finns det något värde i dessa boxar? Om man kan sälja dem? Har ju ingen användning av 2 boxar.
Eller går de att använda till annat? dvs andra bolag. Exempel Viasat?

Kanske finns några som har 1510 boxen och vill ha 1910 med HDMI? Jag vet inte.. men vad kan man ta för en sån box isåfall? Allt är med som följde med vid lev. Värsta fall får jag la höra med Telia om de vill ha tillbaka dem ändå? Eller får man la åka med dem till tippen.

/Ante

Redigerat av Mushunt, 08 april 2009 - 13:30.

Postad 08 april 2009 - 14:13

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2 231 inlägg
  • 0

Vet inte om detta är rätt ställe att posta detta på, men jag ger det ett försök iaf.

Har haft Telias IP Tv snart i 2.5 år. Under åren som gått har jag fått olika erbjudanden från Telia, vilket har resulterat i att jag har idag 2 stycken boxar.

1x 1510 och 1x 1910 box.

Då jag har flyttat och fått ett kanalutbud som räcker till mig inbakat i hyran så har jag valt att säga upp Telias TV.

Då jag tog kontakt med Telia berätta de att all utrustning som Modem, Boxar till TV behöver jag EJ skicka tillbaka, då de är mina, då jag fått dem från kampanjer.

Min fråga blir, finns det något värde i dessa boxar? Om man kan sälja dem? Har ju ingen användning av 2 boxar.

Kanske finns några som har 1510 boxen och vill ha 1910 med HDMI? Jag vet inte.. men vad kan man ta för en sån box isåfall? Allt är med som följde med vid lev. Värsta fall får jag la höra med Telia om de vill ha tillbaka dem ändå? Eller får man la åka med dem till tippen.

/Ante

Visst finns det säkert intresse, men priset för en 1910 box är inte speciellt högt om man vill köpa en ny. 1695:- kostar den om man vill ha en sådan istället. Så för rätt pris och rätt köpare blir du säkert av med dem rätt snabbt.

Postad 08 april 2009 - 15:07

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0

Visst finns det säkert intresse, men priset för en 1910 box är inte speciellt högt om man vill köpa en ny. 1695:- kostar den om man vill ha en sådan istället. Så för rätt pris och rätt köpare blir du säkert av med dem rätt snabbt.

Oj.. jag trodde de låg runt 500 kr eller dylikt.. hehe..

Ja, men då kan man ju alltid testa att lägga ut den för 800 kr eller dylikt.. kanske någon nappar =)

Postad 08 april 2009 - 15:26

Johnny_R
  • Johnny_R
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Det pågår utveckling av en PVR-tjänst, men den är inte klar ännu. Dessutom jobbar Telia hårt på att få in mer och mer i det som kallas "Programbibliotek", t ex SVT Play och TV4 Anytime. Där kommer programmen strax efter att det har börjat och du behöver således inte bry dig om att programmera en inspelning. Programbibliotek är ett förstadie till "NPVR", dvs Network-PVR. I den bästa av världar skulle alla program på alla kanaler spelas in och lagras centralt så att du via programbiblioteket kunde gå in och titta på vad du vill när du vill. Men det är väl några "upphovsrätts-Mount Everest" innan vi når dit.

Telia kör IP-TV, dvs protokollet är IP, dvs varken DVB-C eller T. Com Hem kör DVB-C (cable) och Boxer kör DVB-T (terrestrial)

/A

Tack för infon.

Men är det bara 1510 och 1910 som är kompatibla med telias digital tv då asså? Det funkar inte med vilken IPTV-Box som hellst?

Redigerat av Johnny_R, 08 april 2009 - 15:26.

Postad 08 april 2009 - 19:17

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Tack för infon.

Men är det bara 1510 och 1910 som är kompatibla med telias digital tv då asså? Det funkar inte med vilken IPTV-Box som hellst?

Nej, det fungerar inte med vilken IP-TV box som helst. Det är endast de boxar som Telia har lagt in programvara för som fungerar. Telia gör tester med andra leverantörer, men än så länge är det inte släppt någon annan box.

Skillnaden är att DVB är en standard, medan IP-TV ännu håller på att standardiseras vilket gör att det än så länge finns rätt få tillverkare av IP-TV-boxar.

/A

Postad 09 april 2009 - 06:49

Johnny_R
  • Johnny_R
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
OK Tack... nu står allt klart för mig.

Postad 09 april 2009 - 17:58

kentrj
  • kentrj
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

När jag läste din fråga och de svar du fått så vill även jag skriva lite.

Jag har ju en popcorn som inte klarar det vilket är väldigt irriterande, sitter med popcorn i vardagsrummet och vill även ha möjligheten via trådlös AV-link till sovrummet, och då popcorn inte klarar att skicka ut signal via båda samtidigt så fick det bli scart ut och det är ju ingen höjdare på stor bild, och AV-link med Hdmi är ju fortfarande för dyrt.

/ J

1910 boxen skickar ut komposit i Scarten samtidigt som HDMI, Väljer du RGB (eller S-video) i Scarten får du ingen HDMI (eller Componet)

Eftersom DVD-inspelare (med hårddisk) inte har HDMI in, kan man då koppla från digitalboxen via scart till DVD-inspelaren och sedan med HDMI till TVn?

På så sätt får man bästa bild när man ser på TV "live" och sedan något sämre bild när man tittar på inspelat material?

Vore mycket tacksam för hjälp.

Det går bra om du nöjer dig med komposit från Scartuttaget, fungerar ej med RGB från Scarten då HDMI signalen stängs av

Postad 09 april 2009 - 18:12

kentrj
  • kentrj
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Tydligen har inte Telia kommit någonvart vad gäller svärtan på bilden i 1910 om man använder Signal från Scart (oavsett komposit, s-video eller RGB). Testade igår och skillnaden är extremt stor. Titta på bakkgrundssvärtan i prograen resp den på telias menyer. Telias egna menyet är toksvarta programmen blir aldrig så svarta. Denna skillnad går inte att se med HDMI. Skilladen är svårare att se på tjockTV och min g:la LCD men på Plasman e det illa.

Däremot provade jag 1510 och där blir både menyer och program riktigt svarta. Så rekomendationen från mig är
1910 - använd HDMI eller Komponent, enda vettiga på en full HD och 42 tum eller större!
1510 - om du vill använda RGB, S-video eller kompisit eller har en gamal TV

Redigerat av kentrj, 09 april 2009 - 18:14.

Postad 09 april 2009 - 18:19

kentrj
  • kentrj
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Jo om du har både Scart och HDMI anslutet på din 1910 spelar det ingen roll om du väljer RGB på din Scart. Boxern känner tydligen att HDMI uttaget är anslutet och väljer själv ändå HDMI med lägsta upplösning samt att lägga composit i Scartuttaget. Har fått detta bekräftat av Teliasuporten. Detta gjorde mig mycket förvirrad och felanmälde/bytte ut en box i onödan (trodde ju att den inte kunde leverera RGB)- Tänkte ställa till RGB då jag skulle göra inspelningar, och ställa tillbaka till composit annars för att titta på HDMI.

Postad 09 april 2009 - 19:32

Brel
  • Brel
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

1x 1510 och 1x 1910 box.

/Ante

Ta och sök på Tradera så får du reda på vilken den rätta kursen är!

Mvh,
Kjell

Postad 09 april 2009 - 21:54

asinus
  • asinus
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Är det fler som har problem med att hyra film just nu? När jag försöker se "Låt den rätte komma in" på SF Anytime så får jag meddelandet:

Just nu kan du inte hyra video. Det kan bero på att många hyr video hos oss samtidigt. Försök om en stund igen.

Trist när man har sett fram emot att få se en bra film.

Postad 09 april 2009 - 22:06

zvedberg
  • zvedberg
  • Beroende

• 1 469 inlägg
  • 0

Tydligen har inte Telia kommit någonvart vad gäller svärtan på bilden i 1910 om man använder Signal från Scart (oavsett komposit, s-video eller RGB). Testade igår och skillnaden är extremt stor. Titta på bakkgrundssvärtan i prograen resp den på telias menyer. Telias egna menyet är toksvarta programmen blir aldrig så svarta. Denna skillnad går inte att se med HDMI. Skilladen är svårare att se på tjockTV och min g:la LCD men på Plasman e det illa.

Däremot provade jag 1510 och där blir både menyer och program riktigt svarta. Så rekomendationen från mig är
1910 - använd HDMI eller Komponent, enda vettiga på en full HD och 42 tum eller större!
1510 - om du vill använda RGB, S-video eller kompisit eller har en gamal TV

Jag har lika taskig svärta även om jag kör med HDMI. Man kanske skulle se till att få boxen utbytt.

Postad 09 april 2009 - 22:22

asinus
  • asinus
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Är det fler som har problem med att hyra film just nu?

Nu fungerade det att hyra en annan film...

Postad 09 april 2009 - 23:18

kentrj
  • kentrj
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Jag har lika taskig svärta även om jag kör med HDMI. Man kanske skulle se till att få boxen utbytt.

Jag har både HDMI och Scart ansluten, titta på bakgrunden på menyn när du byter kanal och jämför med svärtan i sändningen - byt mellan HDMI och Scart. Med HDMI får jag samma svärta, men inte med Scart (eller annan analog signal) då blir sändningen aldrig riktigt svart - men bakgrunden på menyn blir svart! Jag är faktiskt riktigt nöjd med HDMI-bilden och jag låter faktiskt boxen skala upp till 1080 ... blev bättre än att låta min TV göra det (lugnare bild)

Postad 10 april 2009 - 00:33

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Jag fick min 1910-box utbytt eftersom samma problem visades hos mig. Skiftades till annan HDMI-kabel ( Supra )
vilket jag har för mig botade gråhinnan.

Det enda som inte byttes vid boxbytet var att jag behöll samma nätdel. I ett inlägg för en tid sedan dryftades det just att en del nätdelar kan ger felaktig spänning. Något att tänka på vid ett ev boxbyte ?

Postad 10 april 2009 - 10:03

Unregistered7d403411
  • Unregistered7d403411
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0
Finns DVD-recorders (eller VCR etc.) som kan spela in via komponent? Har aldrig tänkt på det (och det är väl lätt att kolla) utan alltid bara antagit att det är via SCART som gäller som in-signal.

Vad jag är ute efter är helt enkelt ett sätt att använda 1910-boxen och spela in ifrån den till en DVR utan att få den dåliga svärtan på köpet (via SCART). Varför jag vill ha 1910-boxen är helt enkelt för att den utseende-mässigt är väldigt mycket mer tilltalande i TV-bänken (där allt annat också går i lack-svart) än 1510, inget tekniskt alltså.

Redigerat av Unregistered7d403411, 10 april 2009 - 10:05.

Postad 10 april 2009 - 10:27

lbl
  • lbl
  • Forumräv

• 828 inlägg
  • 0

Finns DVD-recorders (eller VCR etc.) som kan spela in via komponent?

Hauppauge har en box som kan spela in från Komponent.

http://www.hauppauge...data_hdpvr.html

/LbL!

Redigerat av lbl, 11 april 2009 - 09:21.

Postad 11 april 2009 - 04:05

Unregistered49ec8352
  • Unregistered49ec8352
  • Lärjunge

• 360 inlägg
  • 0
Hej
Ni som använder Motorola 1910-9 med hdmiutgång.
Behövde ni ändra några inställningar för att det skulle fungera med hdmi-ut?
Jag får bara bild via scarten.
Har provat koppla digital-tv-boxen till en barco 1209s som klarar ta emot 1600x1200 datasignal via hdmi så att boxen skickar ut för hög signal tror jag inte...
Hittar inga inställningar för att aktivera hdmiutgången på digitalboxen heller...

Postad 11 april 2009 - 09:50

blackburn_
  • blackburn_
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Hej
Ni som använder Motorola 1910-9 med hdmiutgång.
Behövde ni ändra några inställningar för att det skulle fungera med hdmi-ut?
Jag får bara bild via scarten.
Har provat koppla digital-tv-boxen till en barco 1209s som klarar ta emot 1600x1200 datasignal via hdmi så att boxen skickar ut för hög signal tror jag inte...
Hittar inga inställningar för att aktivera hdmiutgången på digitalboxen heller...

Svaret finns nog på ett par ställen i tråden men här kommer det igen. Dra ur sladden till boxen, håll in info-knappen och starta upp boxen igen så ska du hamna i setup-menyn där du kan ställa in utgångar mm.

Postad 11 april 2009 - 12:09

Unregistered49ec8352
  • Unregistered49ec8352
  • Lärjunge

• 360 inlägg
  • 0

Svaret finns nog på ett par ställen i tråden men här kommer det igen. Dra ur sladden till boxen, håll in info-knappen och starta upp boxen igen så ska du hamna i setup-menyn där du kan ställa in utgångar mm.

Läste de tre senaste sidorna men hittade inte svaret.
Tack för att du informerade, nu fungerar det :)

Postad 12 april 2009 - 21:04

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0

Läste de tre senaste sidorna men hittade inte svaret.
Tack för att du informerade, nu fungerar det ;)

Det står även att läsa i manualen....

Postad 12 april 2009 - 21:05

Unregistered49ec8352
  • Unregistered49ec8352
  • Lärjunge

• 360 inlägg
  • 0

Det står även att läsa i manualen....

Vilket jag inte har, tack ändå.

Postad 13 april 2009 - 04:52

lbl
  • lbl
  • Forumräv

• 828 inlägg
  • 0

Citera(noseone @ Apr 12 2009, 20:04 ) Postad bildDet står även att läsa i manualen....

Vilket jag inte har, tack ändå.

Manualer brukar finnas att hämta på nätet, både från Leverantörens- och Tillverkarens hemsida.

/LbL!

Redigerat av lbl, 13 april 2009 - 10:18.

Postad 14 april 2009 - 09:33

Gorgeous81
  • Gorgeous81
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
En fågel viskade i mitt öra att den 15:e april kommer man börja sända ut TV4:s lokala sändningar till alla.

Postad 14 april 2009 - 15:05

Krutrök
  • Krutrök
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

En fågel viskade i mitt öra att den 15:e april kommer man börja sända ut TV4:s lokala sändningar till alla.

Mer finns att läsa på tv4.se:
http://www.tv4.se/1...._alla_tv_kunder

/K-AH

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.