Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)
Sagemcom HD PVR 101-ST 250GB
(Digitalboxar)
|
0
|
(124)
|
Inga priser |
Canal Digital HD Box Smart 1TB från Kaon (255 inlägg)
|
5 år sedan |
Canal Digitals HDTV-box med HDD (146 inlägg)
|
12 år sedan |
Canal Digital HD-PVR box surr (3 inlägg)
|
14 år sedan |
Ny box till Canal Digital? (26 inlägg)
|
15 år sedan |
Alternativ till Canal Digitals inspelningsbara HD-box (25 inlägg)
|
15 år sedan |
Bugglista för CD HD HDD box för satellit från Sagem (2 inlägg)
|
15 år sedan |
Bugglista Canal Digital HDPVR box Satellit (1 inlägg)
|
15 år sedan |
Canal Digital HDPVR, sat- omröstning/poll (8 inlägg)
|
15 år sedan |
Canal Digital HDPVR Satellitbox (8 inlägg)
|
15 år sedan |
Begagnad SAGEM HD PVR 101-ST (7 inlägg)
|
16 år sedan |
Problem med bildaspekt Sony Bravia KDL-52EX1 (5 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 31 May 2009 - 21:33
Postad 02 June 2009 - 21:39
Ska det vara så eller?
Samma för mig så jag gissar på det.
---
Idag kom installatören och fixade! Efter blygsamma 8 år har man samma kanaler som polarna i klassen tittar på!
Har dock ett problem, discovery HD, kanal 5 HD och några andra går inte att titta på (eller jo, undertexter (bara) is teh shit). Det står att jag ska invänta programuppdatering eller så om jag abbonerar. Tryckte OK innan jag gick ner och åt innan idag och kan fortfarande inte titta. Lösning någon?
edit: var ju boxen bara tråd, men eftersom det är just den modellen och hd-kanaler (vet att det finns en utan hdd också)
Redigerat av Unregistered4d391d87, 02 June 2009 - 21:41.
Postad 03 June 2009 - 10:30
Samma för mig så jag gissar på det.
---
Idag kom installatören och fixade! Efter blygsamma 8 år har man samma kanaler som polarna i klassen tittar på!![]()
Har dock ett problem, discovery HD, kanal 5 HD och några andra går inte att titta på (eller jo, undertexter (bara) is teh shit). Det står att jag ska invänta programuppdatering eller så om jag abbonerar. Tryckte OK innan jag gick ner och åt innan idag och kan fortfarande inte titta. Lösning någon?
edit: var ju boxen bara tråd, men eftersom det är just den modellen och hd-kanaler (vet att det finns en utan hdd också)
Att du inte kan se discovery HD verkar konstigt om du nu ska ha tillgång till den, kanal 5 däremot har väl ingen svensk HD kanal. Tror det finns en dansk kanal 5 HD men den ska du nog inte kunna få in.
Postad 03 June 2009 - 19:15
har problem med det digitala marksända nätet.
har köp en antenn och kopplat in den.
Men både innan och efter jag kopplat in antenne så står det 2% signal och nätverk Telenor.
Någon som kan hjälpa mig. Har svårt att tänka mig att jag inte har någon signal alls från antennen.
/ MrMani
Redigerat av mrmani, 03 June 2009 - 19:15.
Postad 04 June 2009 - 07:39
Den är extremt känslig för dålig signal från marknätet. Jag hade samma problem, men har kopplat in en antennförstärkare och då funkar det utmärkt.Hejsan,
Men både innan och efter jag kopplat in antenne så står det 2% signal och nätverk Telenor.
Någon som kan hjälpa mig. Har svårt att tänka mig att jag inte har någon signal alls från antennen.
/ MrMani
Postad 04 June 2009 - 07:43
Du må skrive inn kanalnummeret (og trykke "OK") som senderen sender med i ditt område for å se signalstyrken til denne kanalen. Så kan du gjenta dette for de andre kanalene som senderen også sender med.Hejsan,
/ MrMani
Postad 04 June 2009 - 09:21
Det blir väl samma sak om man först står på en markkanal och sedan tar upp menyn för signalnivå?Du må skrive inn kanalnummeret (og trykke "OK") som senderen sender med i ditt område for å se signalstyrken til denne kanalen. Så kan du gjenta dette for de andre kanalene som senderen også sender med.
Postad 06 June 2009 - 21:36
Postad 07 June 2009 - 13:25
Postad 07 June 2009 - 15:11
men tycker ljudet är lite klent.
Blir ljudet bättre med coax istället?
Postad 07 June 2009 - 16:40
Har jag inte hört förut, prova med en fabriksreset, funkar inte det så kontakta CDHAr en Sagem hd-box från CD, efter uppdateringen så kan jag inte spela in på den. Håddisk full står det. Men den är tom. Hjälp!
Postad 07 June 2009 - 16:53
Postad 08 June 2009 - 05:42
Postad 08 June 2009 - 06:06
Vad jag hittade:Kollar man in Norska Canal Digital sida och läser KundeNytt for parabol finns det spännande äntligen nyheter förutsätter att det blir även i Sverige
- att spela in en serie av avsnitt kommer till hösten. Detta är också bekräftat från sverige då jag fråga de CD varför det står single rec när det är enda alternativet, men det lär komma att man kan markera och köra repetering av inspelning en hel serie avsnitt direkt från EPG'n
- detta betyder också att nästa uppdatering kommer till hösten (om det inte blir någon försening ;-)
- EPG 7dagar till hösten
- de tar bort VOOM HD och ersätter denna med RUSH HD
Redigerat av Unregistered124686ac, 08 June 2009 - 06:13.
Postad 08 June 2009 - 08:13
Rush HD är en av 15 HD-kanaler som tillhör VOOM-portföljen:Vad jag hittade:
- att spela in en serie av avsnitt kommer till hösten. Detta är också bekräftat från sverige då jag fråga de CD varför det står single rec när det är enda alternativet, men det lär komma att man kan markera och köra repetering av inspelning en hel serie avsnitt direkt från EPG'n
- detta betyder också att nästa uppdatering kommer till hösten (om det inte blir någon försening ;-)
- EPG 7dagar till hösten
http://en.wikipedia....oom_HD_Networks
Just Rush verkar mest sända extrem-sport, vilket väl inte är helt fel, då det oftast är de programmen som brukar vara bäst på huvudkanalen VOOM HD.
Postad 08 June 2009 - 15:12
Det pratas också lite om att när nätverksporten aktiveras på HD-mottagarna kommer en Video On Demand tjänst lanseras.Vad jag hittade:
- EPG 7dagar till hösten
Postad 09 June 2009 - 21:14
Fått min 3dje box och har ett problem efter att den blev uppgraderad med senaste s/w, efter första startup:
Flera gånger, främst 3:an och 5:an, missas de sista minuterna vid inspelning via EPGn/guide:n.
- nytt fenomen med nya boxen. Fel i EPGn eller något annat??
Några tips?
(ja, har kört fabriksreset).
Sjukt störigt att missa slutet gång på gång.
//S7
Postad 09 June 2009 - 22:41
Gör följande:
1. Gå till: "MENY" -> "Teknisk information" -> "Produktdata"
2. På fjärren, tryck: Röd- i(info) - Grön
3. Stega ner till "Harddisk" tryck "OK"
4. Välj formattera hårddisk längst ned.
5. Välj "OK" , slå av boxen.
6. Slå igång boxen, en förstagångsinstallation körs igång och du kan spela in igen!
- mvh Hedman
HAr en Sagem hd-box från CD, efter uppdateringen så kan jag inte spela in på den. Håddisk full står det. Men den är tom. Hjälp!
Postad 10 June 2009 - 07:59
Lägg till någon minut på inspelnignstiden. Kan göras under inställningarna.Hej,
Fått min 3dje box och har ett problem efter att den blev uppgraderad med senaste s/w, efter första startup:
Flera gånger, främst 3:an och 5:an, missas de sista minuterna vid inspelning via EPGn/guide:n.
- nytt fenomen med nya boxen. Fel i EPGn eller något annat??
Några tips?
(ja, har kört fabriksreset).
Sjukt störigt att missa slutet gång på gång.
//S7
Postad 10 June 2009 - 15:10
Men detta funkar ju inte i senaste versionen utan man får först markera inspelningen i EPG'n och sedan gå in bland timerinspelningarna och manuellt öka tiden något.Lägg till någon minut på inspelnignstiden. Kan göras under inställningarna.
Postad 11 June 2009 - 10:50
Dags för CD att aktivera nätverksporten på vår box! CD har ju alltid hävdat att de ska vara först med ny teknik, men vad händer nu?
Postad 12 June 2009 - 10:37
ett intressant problem har dykt upp
Jag har inhandlat mig en HK AVR 255 som center i min hemmabio och till detta är kopplat en TV från samsung (en LE40A569P4W) och en PS3 a (irrelevant då fjärren är BT).
Problemet som dykt upp är att HK har tydligen vissa fjärrkoder gemensamt med PVR boxen och varje gång jag stänger av systemet går boxen in i "meny" läget.
Trodde jag kunde lösa detta med en Harmony 525 remote som fungerar klockrent (har ägt en tidigare) men "menu" buggen uppträder likaväl.
Jag har dessutom upptäckt lite ljudproblem då jag bara har HDMI ansluten till förstärkaren. Är detta ett känt problem och lösningen är att kooppla in coaxen igen?
Ha en bra helg.
//Håkan
Postad 12 June 2009 - 12:30
Ja, att AC3 inte skickas via HDMI är väl inte löst i den senaste programvaran?Jag har dessutom upptäckt lite ljudproblem då jag bara har HDMI ansluten till förstärkaren. Är detta ett känt problem och lösningen är att kooppla in coaxen igen?
Edit: Enligt den uppdaterade bugglistan så ska AC3 via HDMI fungera nu! Har du ställt in boxens ljud ut till "HEMBIO"?
Redigerat av agpath, 12 June 2009 - 12:34.
Postad 12 June 2009 - 13:36
tror jag löst problemet nu. Jag upptäckte att mjukvaran i HK´n var out of date. Uppdaterade den och gjorde sedan en fabriksreset på boxen.
Nu verkar allt vara bra. Men man måste ju undra vilket OS som boxen kör eftersom det verkar vara kutym att göra en fabriksreset var o varannan månad
//
Håkan
edit: ja, boxen är alltid ställd i hemmabio men tack för tipset.
Redigerat av Unregistereda4c12829, 12 June 2009 - 13:37.
Postad 12 June 2009 - 16:01
Ja, att AC3 inte skickas via HDMI är väl inte löst i den senaste programvaran?
Edit: Enligt den uppdaterade bugglistan så ska AC3 via HDMI fungera nu! Har du ställt in boxens ljud ut till "HEMBIO"?
För mig är det fortfarande tyst på SVT-kanalerna om jag kör med inställningen "HEMMABIO" och via HDMI. Borde vara senaste programvaran jag har, den hittar ingen ny om jag gör en sökning.
Postad 13 June 2009 - 07:04
För min del är det lika tyst som tidigare via HDMI, men det har att göra med att min TV inte kan hantera AC3 via HDMI (inte pga boxen). Är inte tillräckligt insatt i detta, men kan man genom att se vilken typ av HDMI interface det är på enheten (typ 1.3 eller liknade) om enheten kan hantera AC3 ljud via HDMI eller inte, eller är det bara att pröva sig fram. Min känsla är dock att de flesta TV inte klarar AC3 ljud men att de flesta receivers gör det, kan kanske beror på att dessa är mer designade för att klara flerkanalsljud?För mig är det fortfarande tyst på SVT-kanalerna om jag kör med inställningen "HEMMABIO" och via HDMI. Borde vara senaste programvaran jag har, den hittar ingen ny om jag gör en sökning.
Postad 13 June 2009 - 10:18
För min del är det lika tyst som tidigare via HDMI, men det har att göra med att min TV inte kan hantera AC3 via HDMI (inte pga boxen). Är inte tillräckligt insatt i detta, men kan man genom att se vilken typ av HDMI interface det är på enheten (typ 1.3 eller liknade) om enheten kan hantera AC3 ljud via HDMI eller inte, eller är det bara att pröva sig fram. Min känsla är dock att de flesta TV inte klarar AC3 ljud men att de flesta receivers gör det, kan kanske beror på att dessa är mer designade för att klara flerkanalsljud?
Kanske skulle skrivit att jag faktiskt kör HDMI-kablen via en förstärkare. Det är just SVT som inte ger ljud ifrån sig när jag köra "HEMMABIO".
Postad 13 June 2009 - 11:43
Postad 16 June 2009 - 17:55
Postad 16 June 2009 - 20:52
någon mer än jag som bara får in nuvarande och nästa i epg:n? Går det att forcera boxen att läsa epg-data?
Prova att ställa dig på tralel&living kanalen, stänga av boxen, sätt på igen och vänta några minuter.
Postad 17 June 2009 - 06:13
Comedy Central ska det väl vara sedan några månader?Prova att ställa dig på tralel&living kanalen, stänga av boxen, sätt på igen och vänta några minuter.
Redigerat av agpath, 17 June 2009 - 06:14.
Postad 17 June 2009 - 18:22
\Larsson
Postad 17 June 2009 - 19:58
Borde fungera med alla kanaler som sänder på "EPG-frekvensen" 12456MHz.Comedy Central ska det väl vara sedan några månader?
Postad 17 June 2009 - 20:32
Så, ville bara dela med mig lite.
Trevlig midsommar alla!
Postad 17 June 2009 - 20:46
Postad 18 June 2009 - 09:59
Postad 18 June 2009 - 12:57
Postad 18 June 2009 - 16:35
Kanske har att göra med att det från och med igår är sju dagars epg? Funkade i alla fall igår. Har inte kollat idag.Håller med om att bläddring i EPG blivit seg de senaste dagarna, någon sekund tar det innan nåt händer. Vad skulle det kunna bero på att det händer flera samtidigt???
Postad 18 June 2009 - 19:50
Postad 18 June 2009 - 20:08
Postad 18 June 2009 - 20:30
Jag har också märkt att det tar en stund innan inspelningsknappen "tar" om än alls.
Samma här
Postad 19 June 2009 - 04:30
Och har inte text tv´n saktat ner också? Eller är det bara inbillning?
Redigerat av DanTheMan47, 19 June 2009 - 04:31.
Postad 19 June 2009 - 06:40
Tar en evighet innan den är uppdaterad. För att tala om någonting annat också så har jag inte blivit av med problemet som kom när jag köpte min nya reciever från HK (en avr255) vilket innebär att när jag stänger av systemet via min harmony fjärr så ställer sig boxen i meny läget och där står den och tuggar i en evighet innan den stänger av sig.
Vad i h-vete är det för fel med sagem och CD, ska det vara så dj-la svårt att på 2000 talet bygga en tv box som fungerar?!
Snart skiter jag snart i det här och köper något annat, om det nu finns
Hade inte bild och utbud varit så pass godkänt som det är hade boxdj-veln åkt i retur efter 6 månader.
Trevlig midsommar på er allihop och måtte övertiden drabba fransoserna på sagem.
//
Håkan
Postad 19 June 2009 - 09:48
Kanske har att göra med att det från och med igår är sju dagars epg? Funkade i alla fall igår. Har inte kollat idag.
men se, var det det som skedde häromdagen ComboBoxen uppdaterade sig och nu har även den sju dagars EPG och detta med programinfo, detaljer, ändra fram till sista dagen. Okej, EPGn suger ändå på den boxen...
Postad 20 June 2009 - 20:34
Postad 21 June 2009 - 08:31
Postad 21 June 2009 - 21:12
Jag kan bara instämma i att boken nu är helt oanvändbar med avseende på EPG:n. Den är ju så slö att varje förflyttning tar ca 2 sekunder. superkasst
Nu har det hänt något igen...
För nu funkar epg:n snabbare igen, dvs. den är ungefär lika "snabb" som förut - fast med 7 dygn.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
0
Canal Digital HD Box Smart 1TB från Kaon
2 bilder
91 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?