Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)

12255 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 31 May 2009 - 21:33

Rixmupp
  • Rixmupp
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Sen jag uppdaterade boxen så är meny rulllistan annorlunda, helsvarta rutor med gul text på engelska. Dock när jag går in i dom olika menyerna så ser allt ut som vanligt. ännu en bugg?

Postad 02 June 2009 - 19:25

Rixmupp
  • Rixmupp
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Ska det vara så eller?

Postad 02 June 2009 - 21:39

Unregistered4d391d87
  • Unregistered4d391d87
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Ska det vara så eller?

Samma för mig så jag gissar på det. ;)
---

Idag kom installatören och fixade! Efter blygsamma 8 år har man samma kanaler som polarna i klassen tittar på! :)

Har dock ett problem, discovery HD, kanal 5 HD och några andra går inte att titta på (eller jo, undertexter (bara) is teh shit). Det står att jag ska invänta programuppdatering eller så om jag abbonerar. Tryckte OK innan jag gick ner och åt innan idag och kan fortfarande inte titta. Lösning någon? :)

edit: var ju boxen bara tråd, men eftersom det är just den modellen och hd-kanaler (vet att det finns en utan hdd också)

Redigerat av Unregistered4d391d87, 02 June 2009 - 21:41.

Postad 03 June 2009 - 10:30

dhz
  • dhz
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Samma för mig så jag gissar på det. ;)
---

Idag kom installatören och fixade! Efter blygsamma 8 år har man samma kanaler som polarna i klassen tittar på! :)

Har dock ett problem, discovery HD, kanal 5 HD och några andra går inte att titta på (eller jo, undertexter (bara) is teh shit). Det står att jag ska invänta programuppdatering eller så om jag abbonerar. Tryckte OK innan jag gick ner och åt innan idag och kan fortfarande inte titta. Lösning någon? :)

edit: var ju boxen bara tråd, men eftersom det är just den modellen och hd-kanaler (vet att det finns en utan hdd också)

Att du inte kan se discovery HD verkar konstigt om du nu ska ha tillgång till den, kanal 5 däremot har väl ingen svensk HD kanal. Tror det finns en dansk kanal 5 HD men den ska du nog inte kunna få in.

Postad 03 June 2009 - 19:15

mrmani
  • mrmani
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Hejsan,
har problem med det digitala marksända nätet.
har köp en antenn och kopplat in den.
Men både innan och efter jag kopplat in antenne så står det 2% signal och nätverk Telenor.
Någon som kan hjälpa mig. Har svårt att tänka mig att jag inte har någon signal alls från antennen.
/ MrMani

Redigerat av mrmani, 03 June 2009 - 19:15.

Postad 04 June 2009 - 07:39

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Hejsan,
Men både innan och efter jag kopplat in antenne så står det 2% signal och nätverk Telenor.
Någon som kan hjälpa mig. Har svårt att tänka mig att jag inte har någon signal alls från antennen.
/ MrMani

Den är extremt känslig för dålig signal från marknätet. Jag hade samma problem, men har kopplat in en antennförstärkare och då funkar det utmärkt.

Postad 04 June 2009 - 07:43

Unregistered32081
  • Unregistered32081
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Hejsan,
/ MrMani

Du må skrive inn kanalnummeret (og trykke "OK") som senderen sender med i ditt område for å se signalstyrken til denne kanalen. Så kan du gjenta dette for de andre kanalene som senderen også sender med.

Postad 04 June 2009 - 09:21

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Du må skrive inn kanalnummeret (og trykke "OK") som senderen sender med i ditt område for å se signalstyrken til denne kanalen. Så kan du gjenta dette for de andre kanalene som senderen også sender med.

Det blir väl samma sak om man först står på en markkanal och sedan tar upp menyn för signalnivå?

Postad 06 June 2009 - 21:36

Unregistereded16d9f8
  • Unregistereded16d9f8
  • Forumräv

• 604 inlägg
  • 0
Då har man också bytt till en 2,5" disk 320GB. Jäklar vad tyst det blev men det var bra mycket bökigare att få upp/ner "moderkortet" efter att jag bytt disken än vad jag trodde.

Postad 07 June 2009 - 13:25

damien
  • damien
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
HAr en Sagem hd-box från CD, efter uppdateringen så kan jag inte spela in på den. Håddisk full står det. Men den är tom. Hjälp!

Postad 07 June 2009 - 15:11

brille1
  • brille1
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Är det hdmi eller coax som gäller för att få ut bästa ljudet,kör med hdmi själv
men tycker ljudet är lite klent.
Blir ljudet bättre med coax istället?

Postad 07 June 2009 - 16:40

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlägg
  • 0

HAr en Sagem hd-box från CD, efter uppdateringen så kan jag inte spela in på den. Håddisk full står det. Men den är tom. Hjälp!

Har jag inte hört förut, prova med en fabriksreset, funkar inte det så kontakta CD

Postad 07 June 2009 - 16:53

Unregistereda7fa5057
  • Unregistereda7fa5057
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Kollar man in Norska Canal Digital sida och läser KundeNytt for parabol finns det spännande äntligen nyheter förutsätter att det blir även i Sverige

Postad 08 June 2009 - 05:42

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Du menar den om att dom ska börja med "pairing" eller den om inbakade kortavgifter? Eller har du hittat något som faktiskt rör boxen? Dom två andra har ju ingen positiv nettoeffekt för oss abonnenter.

Postad 08 June 2009 - 06:06

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlägg
  • 0

Kollar man in Norska Canal Digital sida och läser KundeNytt for parabol finns det spännande äntligen nyheter förutsätter att det blir även i Sverige

Vad jag hittade:
- att spela in en serie av avsnitt kommer till hösten. Detta är också bekräftat från sverige då jag fråga de CD varför det står single rec när det är enda alternativet, men det lär komma att man kan markera och köra repetering av inspelning en hel serie avsnitt direkt från EPG'n

- detta betyder också att nästa uppdatering kommer till hösten (om det inte blir någon försening ;-)

- EPG 7dagar till hösten

- de tar bort VOOM HD och ersätter denna med RUSH HD

Redigerat av Unregistered124686ac, 08 June 2009 - 06:13.

Postad 08 June 2009 - 08:13

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Vad jag hittade:
- att spela in en serie av avsnitt kommer till hösten. Detta är också bekräftat från sverige då jag fråga de CD varför det står single rec när det är enda alternativet, men det lär komma att man kan markera och köra repetering av inspelning en hel serie avsnitt direkt från EPG'n

- detta betyder också att nästa uppdatering kommer till hösten (om det inte blir någon försening ;-)

- EPG 7dagar till hösten

Rush HD är en av 15 HD-kanaler som tillhör VOOM-portföljen:
http://en.wikipedia....oom_HD_Networks
Just Rush verkar mest sända extrem-sport, vilket väl inte är helt fel, då det oftast är de programmen som brukar vara bäst på huvudkanalen VOOM HD.

Postad 08 June 2009 - 15:12

Unregistered841d930f
  • Unregistered841d930f
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Vad jag hittade:

- EPG 7dagar till hösten

Det pratas också lite om att när nätverksporten aktiveras på HD-mottagarna kommer en Video On Demand tjänst lanseras.

Postad 09 June 2009 - 21:14

sandby7
  • sandby7
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Hej,

Fått min 3dje box och har ett problem efter att den blev uppgraderad med senaste s/w, efter första startup:
Flera gånger, främst 3:an och 5:an, missas de sista minuterna vid inspelning via EPGn/guide:n.
- nytt fenomen med nya boxen. Fel i EPGn eller något annat??

Några tips?
(ja, har kört fabriksreset).

Sjukt störigt att missa slutet gång på gång.

//S7

Postad 09 June 2009 - 22:41

Unregistered67fa056e
  • Unregistered67fa056e
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Jag fick samma problem nyligen. Försökte med factory reset och även att radera alla program som jag hade inspelat, inget dera hjälpte. Så jag fick lov att formattera hårddisken istället.

Gör följande:

1. Gå till: "MENY" -> "Teknisk information" -> "Produktdata"
2. På fjärren, tryck: Röd- i(info) - Grön
3. Stega ner till "Harddisk" tryck "OK"
4. Välj formattera hårddisk längst ned.
5. Välj "OK" , slå av boxen.
6. Slå igång boxen, en förstagångsinstallation körs igång och du kan spela in igen!

- mvh Hedman

Postad 10 June 2009 - 07:59

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Hej,

Fått min 3dje box och har ett problem efter att den blev uppgraderad med senaste s/w, efter första startup:
Flera gånger, främst 3:an och 5:an, missas de sista minuterna vid inspelning via EPGn/guide:n.
- nytt fenomen med nya boxen. Fel i EPGn eller något annat??

Några tips?
(ja, har kört fabriksreset).

Sjukt störigt att missa slutet gång på gång.

//S7

Lägg till någon minut på inspelnignstiden. Kan göras under inställningarna.

Postad 10 June 2009 - 15:10

BenganJ
  • BenganJ
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Lägg till någon minut på inspelnignstiden. Kan göras under inställningarna.

Men detta funkar ju inte i senaste versionen utan man får först markera inspelningen i EPG'n och sedan gå in bland timerinspelningarna och manuellt öka tiden något.

Postad 11 June 2009 - 10:50

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0
Har ni sett nyheten att man nu kan koppla Viasats box mot internet och tanka hem program från SVT Play?
Dags för CD att aktivera nätverksporten på vår box! CD har ju alltid hävdat att de ska vara först med ny teknik, men vad händer nu?

Postad 12 June 2009 - 10:37

Unregistereda4c12829
  • Unregistereda4c12829
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Hej allihop,

ett intressant problem har dykt upp :)
Jag har inhandlat mig en HK AVR 255 som center i min hemmabio och till detta är kopplat en TV från samsung (en LE40A569P4W) och en PS3 a (irrelevant då fjärren är BT).
Problemet som dykt upp är att HK har tydligen vissa fjärrkoder gemensamt med PVR boxen och varje gång jag stänger av systemet går boxen in i "meny" läget.
Trodde jag kunde lösa detta med en Harmony 525 remote som fungerar klockrent (har ägt en tidigare) men "menu" buggen uppträder likaväl.

Jag har dessutom upptäckt lite ljudproblem då jag bara har HDMI ansluten till förstärkaren. Är detta ett känt problem och lösningen är att kooppla in coaxen igen?

Ha en bra helg.

//Håkan

Postad 12 June 2009 - 12:30

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Jag har dessutom upptäckt lite ljudproblem då jag bara har HDMI ansluten till förstärkaren. Är detta ett känt problem och lösningen är att kooppla in coaxen igen?

Ja, att AC3 inte skickas via HDMI är väl inte löst i den senaste programvaran?

Edit: Enligt den uppdaterade bugglistan så ska AC3 via HDMI fungera nu! Har du ställt in boxens ljud ut till "HEMBIO"?

Redigerat av agpath, 12 June 2009 - 12:34.

Postad 12 June 2009 - 13:36

Unregistereda4c12829
  • Unregistereda4c12829
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Hej igen,

tror jag löst problemet nu. Jag upptäckte att mjukvaran i HK´n var out of date. Uppdaterade den och gjorde sedan en fabriksreset på boxen.

Nu verkar allt vara bra. Men man måste ju undra vilket OS som boxen kör eftersom det verkar vara kutym att göra en fabriksreset var o varannan månad :) med allt vad det innebär i återställande av listor odyl.

//
Håkan

edit: ja, boxen är alltid ställd i hemmabio men tack för tipset.

Redigerat av Unregistereda4c12829, 12 June 2009 - 13:37.

Postad 12 June 2009 - 16:01

Spiken
  • Spiken
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0

Ja, att AC3 inte skickas via HDMI är väl inte löst i den senaste programvaran?

Edit: Enligt den uppdaterade bugglistan så ska AC3 via HDMI fungera nu! Har du ställt in boxens ljud ut till "HEMBIO"?

För mig är det fortfarande tyst på SVT-kanalerna om jag kör med inställningen "HEMMABIO" och via HDMI. Borde vara senaste programvaran jag har, den hittar ingen ny om jag gör en sökning.

Postad 13 June 2009 - 07:04

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlägg
  • 0

För mig är det fortfarande tyst på SVT-kanalerna om jag kör med inställningen "HEMMABIO" och via HDMI. Borde vara senaste programvaran jag har, den hittar ingen ny om jag gör en sökning.

För min del är det lika tyst som tidigare via HDMI, men det har att göra med att min TV inte kan hantera AC3 via HDMI (inte pga boxen). Är inte tillräckligt insatt i detta, men kan man genom att se vilken typ av HDMI interface det är på enheten (typ 1.3 eller liknade) om enheten kan hantera AC3 ljud via HDMI eller inte, eller är det bara att pröva sig fram. Min känsla är dock att de flesta TV inte klarar AC3 ljud men att de flesta receivers gör det, kan kanske beror på att dessa är mer designade för att klara flerkanalsljud?

Postad 13 June 2009 - 10:18

Spiken
  • Spiken
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0

För min del är det lika tyst som tidigare via HDMI, men det har att göra med att min TV inte kan hantera AC3 via HDMI (inte pga boxen). Är inte tillräckligt insatt i detta, men kan man genom att se vilken typ av HDMI interface det är på enheten (typ 1.3 eller liknade) om enheten kan hantera AC3 ljud via HDMI eller inte, eller är det bara att pröva sig fram. Min känsla är dock att de flesta TV inte klarar AC3 ljud men att de flesta receivers gör det, kan kanske beror på att dessa är mer designade för att klara flerkanalsljud?

Kanske skulle skrivit att jag faktiskt kör HDMI-kablen via en förstärkare. Det är just SVT som inte ger ljud ifrån sig när jag köra "HEMMABIO".

Postad 13 June 2009 - 11:43

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2526 inlägg
  • 0
När man kör på vanliga boxar måste man byta från AC3 / Dolby till annat ljud (Svenska i Comboboxen, MPEG i Nokia 9902) för att få ljud på SVT:s kanaler. Troligtvis har teknikerna fixat detta i "Stereo", men inte i "Hemmabio" och i denna box saknas det möjligheten att själv välja ljudmottagning. Detta torde ta en kvart att fixa för en driven tekniker, speciellt som funktionen finns i de flesta boxar som finns på marknaden.

Postad 16 June 2009 - 17:55

Unregistereded16d9f8
  • Unregistereded16d9f8
  • Forumräv

• 604 inlägg
  • 0
någon mer än jag som bara får in nuvarande och nästa i epg:n? Går det att forcera boxen att läsa epg-data?

Postad 16 June 2009 - 20:52

Unregistered7a069c9a
  • Unregistered7a069c9a
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

någon mer än jag som bara får in nuvarande och nästa i epg:n? Går det att forcera boxen att läsa epg-data?

Prova att ställa dig på tralel&living kanalen, stänga av boxen, sätt på igen och vänta några minuter.

Postad 17 June 2009 - 06:13

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Prova att ställa dig på tralel&living kanalen, stänga av boxen, sätt på igen och vänta några minuter.

Comedy Central ska det väl vara sedan några månader?

Redigerat av agpath, 17 June 2009 - 06:14.

Postad 17 June 2009 - 08:42

Unregistereded16d9f8
  • Unregistereded16d9f8
  • Forumräv

• 604 inlägg
  • 0
Tackar! Funkade bra med att ställa sig på comedy central

Postad 17 June 2009 - 18:22

kentarne
  • kentarne
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Inte har det väl varit 7 dagars epg tidigare? Funkar i alla fall nu.

\Larsson

Postad 17 June 2009 - 19:58

janb
  • janb
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0

Comedy Central ska det väl vara sedan några månader?

Borde fungera med alla kanaler som sänder på "EPG-frekvensen" 12456MHz.

Postad 17 June 2009 - 20:32

handbrake
  • handbrake
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Jag fick igår ett samtal från Canal Digital där en säljare/tekniker ville veta hur jag tyckte om hd-boxen. Jag sa vad jag tyckte... Teknikern erbjöd mig då två månader fritt och canal+ å nåra fler kanaler för 130:-/mån i tolv månader (10 eg då de två första e gratis). Men han berättade oxå att canal digital har stora problem med Sagem som inte kan få fram fungerande mjukvara och att de nu överväger att byta leverantör och samtidigt byta ut alla boxar kostnadsfritt eller att kompensera kunderna ekonomiskt (vad nu det innebär). Boxen vart kallad för "Japansk ###### skit..." bla. Jag trodde den va fransk men den tillverkas väl i Japan. Verkar vara en förnuftig tekniker, jag kan ju inte annat än å hålla med :-) Han meddelade oxå att en ny mjukvara kommer, det har redan släppts en för hd-boxen utan inspelning och att hdd-boxen oxå skall uppdateras, han tyckte jag skulle söka efter uppdateringar med jämna mellanrum framöver.

Så, ville bara dela med mig lite.

Trevlig midsommar alla!

Postad 17 June 2009 - 20:46

Rixmupp
  • Rixmupp
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Är det bara min box som blivit extremt seg på sistone? tar typ 2-3sec att bläddra mellan kanalerna i EPGn.

Postad 18 June 2009 - 09:59

highscore
  • highscore
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Nä, tycker också att EPG blivit otroligt seg de senaste dagarna, tar minst en sek mellan knapptryckning tills "action" på skärmen.

Postad 18 June 2009 - 12:57

kjellhugo
  • kjellhugo
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Håller med om att bläddring i EPG blivit seg de senaste dagarna, någon sekund tar det innan nåt händer. Vad skulle det kunna bero på att det händer flera samtidigt???

Postad 18 June 2009 - 16:35

kentarne
  • kentarne
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Håller med om att bläddring i EPG blivit seg de senaste dagarna, någon sekund tar det innan nåt händer. Vad skulle det kunna bero på att det händer flera samtidigt???

Kanske har att göra med att det från och med igår är sju dagars epg? Funkade i alla fall igår. Har inte kollat idag.

Postad 18 June 2009 - 19:50

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlägg
  • 0
Då får man verkligen hoppas att man de tar bort 7 dagar eller kan göra något åt detta för HD boxen, för så här kan man inte ha det. Om man använder den gamla layouten så ligger till och med listorn ur fas och det tar flera sekunder att skifta för att visa nästa kanal

Postad 18 June 2009 - 20:08

solhaga
  • solhaga
  • Forumräv

• 662 inlägg
  • 0
Jag har också märkt att det tar en stund innan inspelningsknappen "tar" om än alls.

Postad 18 June 2009 - 20:30

Rixmupp
  • Rixmupp
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Jag har också märkt att det tar en stund innan inspelningsknappen "tar" om än alls.

Samma här

Postad 18 June 2009 - 21:04

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlägg
  • 0

Samma här

Jo, allt i EPG'n har blivit som sirap

Postad 19 June 2009 - 04:30

DanTheMan47
  • DanTheMan47
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Jepp. Samma här. Nära nog helt onanvändbar som den är nu.

Och har inte text tv´n saktat ner också? Eller är det bara inbillning?

Redigerat av DanTheMan47, 19 June 2009 - 04:31.

Postad 19 June 2009 - 06:40

Unregistereda4c12829
  • Unregistereda4c12829
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Ja EPG'n är totalt värdelös för mig nu.
Tar en evighet innan den är uppdaterad. För att tala om någonting annat också så har jag inte blivit av med problemet som kom när jag köpte min nya reciever från HK (en avr255) vilket innebär att när jag stänger av systemet via min harmony fjärr så ställer sig boxen i meny läget och där står den och tuggar i en evighet innan den stänger av sig.

Vad i h-vete är det för fel med sagem och CD, ska det vara så dj-la svårt att på 2000 talet bygga en tv box som fungerar?!

Snart skiter jag snart i det här och köper något annat, om det nu finns :unsure:. Är väl som så att de tar chansen att pungslå oss med undermålig utrustning för att de vet om att alternativen inte finns.

Hade inte bild och utbud varit så pass godkänt som det är hade boxdj-veln åkt i retur efter 6 månader.

Trevlig midsommar på er allihop och måtte övertiden drabba fransoserna på sagem.

//
Håkan

Postad 19 June 2009 - 09:48

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Kanske har att göra med att det från och med igår är sju dagars epg? Funkade i alla fall igår. Har inte kollat idag.

men se, var det det som skedde häromdagen ComboBoxen uppdaterade sig och nu har även den sju dagars EPG och detta med programinfo, detaljer, ändra fram till sista dagen. Okej, EPGn suger ändå på den boxen...

Postad 20 June 2009 - 20:34

Unregistered1cc1b926
  • Unregistered1cc1b926
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Jag kan bara instämma i att boken nu är helt oanvändbar med avseende på EPG:n. Den är ju så slö att varje förflyttning tar ca 2 sekunder. superkasst

Postad 21 June 2009 - 08:31

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlägg
  • 0
Jag skickade in en felanmälan via email, men har inte fått något svar. Någon som orkar ringa? En inspelningsbox utan EPG :D , kan den bli så mycket värre :blush:

Postad 21 June 2009 - 21:12

Unregistered1cc1b926
  • Unregistered1cc1b926
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0

Jag kan bara instämma i att boken nu är helt oanvändbar med avseende på EPG:n. Den är ju så slö att varje förflyttning tar ca 2 sekunder. superkasst

Nu har det hänt något igen...
För nu funkar epg:n snabbare igen, dvs. den är ungefär lika "snabb" som förut - fast med 7 dygn.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.