BTW är det möjligt ens att spela så man börjar blöda näsblod, med normala blodkärl i snoken. Gills inte om man har käkat blodförtunnande i 3veckor...
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 31 December 2010 - 01:06
BTW är det möjligt ens att spela så man börjar blöda näsblod, med normala blodkärl i snoken. Gills inte om man har käkat blodförtunnande i 3veckor...
Postad 31 December 2010 - 01:15
Var ju en upplevelse iaf
![]()
På mythbusters hade dom ju skaplig anläggning när dom letade efter den bruna tonen. Inget näsblod där.
Teoretiskt sett så borde det väl gå tycker man, men i praktiken funkar det nog inte
Postad 31 December 2010 - 01:58
Postad 31 December 2010 - 08:39
Vi får nog säga att det är en myt då x)
Jag tror att du fiskar lite efter SDX SPL-race där han utlovade att man skulle få näsblod
Redigerat av Evil Homer, 31 December 2010 - 08:48.
Postad 31 December 2010 - 12:53
Postad 31 December 2010 - 14:08
Det går säkert. Men jag tror inte att det ligger så långt ner i frekvens som man gissar..
Nä, tror det är mer högfrekvent ljud som kan göra det.
Postad 31 December 2010 - 14:15
52Hz var det som gav mest effekt.
*Placerade min PB13U så att elementet spelade uppåt.
*Lade därefter ett gäng med pottekulor på elementet
*Letade upp en testton på 52Hz satte den på paus och höjde därefter upp volumen till -00
* Satte ansiktet ca 30cm ifrån elementet och tryckte på play, jag lovar det blöder ur min näsa nu!
nackdelen är att jag numera är blind och det sitter en pottekula inne i skallen.
Redigerat av Evil Homer, 31 December 2010 - 14:16.
Postad 31 December 2010 - 14:26
Näsblodet rinner just nu, har hittat frekvensen.
52Hz var det som gav mest effekt.
*Placerade min PB13U så att elementet spelade uppåt.
*Lade därefter ett gäng med pottekulor på elementet
*Letade upp en testton på 52Hz satte den på paus och höjde därefter upp volumen till -00
* Satte ansiktet ca 30cm ifrån elementet och tryckte på play, jag lovar det blöder ur min näsa nu!
nackdelen är att jag numera är blind och det sitter en pottekula inne i skallen.
Men det verkar ju gå bra att använda datorn även fast du är blind
Postad 31 December 2010 - 14:57
Förbanande partypooper!Men det verkar ju gå bra att använda datorn även fast du är blind
Ok överdrev innan, är bara på ena ögat som synen är borta
Postad 31 December 2010 - 15:04
Image.jpg 47.63K
0 Antal nerladdningarFilen som jag kollade detta med är denna.
21_bass_mekanik_resonance_test_rda.mp3 4.15MB
7 Antal nerladdningarMellan 5-9sek var det gunget satte igång och det är det i det tidsspectrat som hampe har gjort kurvan.
Postad 31 December 2010 - 16:26
Frågade HMarkstrom på forumet som också har en Z11 vad han trodde att det kunde vara.
Tänkte om jag kunde kommit åt någon inställning på något sätt ?
Det spelar nämligen ingen roll om basen står på -10 eller +10. Det blir ingen skillnad.
Han skrev då att han läst att jag har köpt en 8033, och han undrade om det var då fenomenet uppstod.
Jag har inte tänkt på det, men det var det nog fan..
Hans teori var att 8033 såg till att utsignalen alltid låg på samma nivå oavsett insignalen.
Kan detta stämma ?
Jag vet att det är enkelt att testa genom att bara plugga ur 8033 och testa, men tänkte kolla om någon annan reagerat på det ?
EDIT: Kom på att det kanske är bättre att posta det här inlägget i 8033-tråden...
Redigerat av Bakerman, 31 December 2010 - 16:27.
Postad 31 December 2010 - 18:23
Snacka om pissigt forum...
Postad 31 December 2010 - 18:26
Postad 31 December 2010 - 18:29
Ja, jag är sällan där, tycker MHB och faktiskt är klart bättre forum.
MYCKET bättre.
MHB är bättre för att sitta och kolla runt lite allmänt och småtjata med folk.
Faktiskt är bättre om man vill lära sej något.
Dock sjönk förtroendet för Faktiskt lite när jag startade min lågnivåkabel-tråd...
Postad 31 December 2010 - 19:15
Jag vet om att du inte är så haj på datorer och liknade ting, men 8st trådar har uppdaterats där bara idag så jag vet inte riktigt hur du klickar runtPå Component är det ingen som har skrivit något på ett par, tre dagar ??!
![]()
Snacka om pissigt forum...
Postad 31 December 2010 - 19:15
Frågan var vad du ville komma med den .MYCKET bättre.
MHB är bättre för att sitta och kolla runt lite allmänt och småtjata med folk.
Faktiskt är bättre om man vill lära sej något.
Dock sjönk förtroendet för Faktiskt lite när jag startade min lågnivåkabel-tråd...
Postad 01 January 2011 - 08:29
Du hade i frågeställningen vad det gjorde för dina apparater.Ett rakt svar ?
(Vad är den FAKTISKA skillnaden för mej i mitt fall ?)
Och det kan ingen svara på
Postad 01 January 2011 - 16:25
Jag vet om att du inte är så haj på datorer och liknade ting, men 8st trådar har uppdaterats där bara idag så jag vet inte riktigt hur du klickar runt
8 st trådar av typ 500 har det skrivits typ ett inlägg i under det senaste dygnet...
WOW !!!
Postad 01 January 2011 - 16:35
Seg, käkat mkt fet mat?
eller kanske druckit ett par glas bubbel igår .. . . . . . . . .
Postad 01 January 2011 - 16:37
eller kanske druckit ett par glas bubbel igår .. . . . . . . . .
Jo, jag antog det ^^ Mår som man förtjänar! Men så kul, man kan ha
Postad 01 January 2011 - 23:35
Sträcker mig också till hur du beskriver dom, "trevliga".. För jag tycker inte dom är mer än just detDom där Pioneer högtalarna är trevliga.
Postad 02 January 2011 - 00:24
Sträcker mig också till hur du beskriver dom, "trevliga".. För jag tycker inte dom är mer än just det
För hundra lök tycker man att man borde kunna förvänta sej något mer än "trevliga"...
Postad 02 January 2011 - 00:40
Hade för mig att du hade lyssnat på dom och att du gillade dessa??För hundra lök tycker man att man borde kunna förvänta sej något mer än "trevliga"...
Nackdelen kan ju vara att dom är korrekta ( jag har inte lyssnat själv ) och därmed bara blir just trevliga.
Postad 02 January 2011 - 06:31
Hade för mig att du hade lyssnat på dom och att du gillade dessa??
Nackdelen kan ju vara att dom är korrekta ( jag har inte lyssnat själv ) och därmed bara blir just trevliga.
Jag hade använt ordet grymma eller dyl om jag ansåg dom är korrekta. Färgade högtalare är bara trist.
Tyvärr så kan jag inte säga att mitt minne av dom är speciellt stort, vi hade kört 4-5 timmar på TAD R1 innan så koncentrationen och öronen var väl inte på topp. Men inga uppenbart stora fel hörde jag då iaf.
Postad 02 January 2011 - 09:38
ja det tycker jag med..För hundra lök tycker man att man borde kunna förvänta sej något mer än "trevliga"...
Dom gick dock "bara" på runt 65 lökar när jag lyssnade till dom, så kraven var kanske inte lika stora då
Postad 02 January 2011 - 13:07
Kan nog fixa fram ett par rostiga plåtfälgar till dig sen kan jag spruta dom med tattar krom.
Postad 02 January 2011 - 14:28
Kan nog fixa fram ett par rostiga plåtfälgar till dig sen kan jag spruta dom med tattar krom.
Postad 02 January 2011 - 18:50
Förstår inte liknelsen riktigt, inget bilintresse?
Redigerat av Evil Homer, 02 January 2011 - 18:51.
Postad 02 January 2011 - 18:51
Sprutar du en rostig fälg med tattarkrom så kommer tattarkromet att falla av direkt...
Postad 02 January 2011 - 19:04
Det är skillnad på salt rost och vanlig rost ungefär sådan rost du har i kallingarna.Sprutar du en rostig fälg med tattarkrom så kommer tattarkromet att falla av direkt...
Postad 02 January 2011 - 19:06
Det är skillnad på salt rost och vanlig rost ungefär sådan rost du har i kallingarna.
Åfan, har jag rost i kalsongerna? Det var som fan!
Postad 02 January 2011 - 19:09
Förstår inte liknelsen riktigt, inget bilintresse?
Jag blev så glad när jag såg den första bilden och tänkte att jättekroken från lyftkranen skulle släppas ner rakt på taket !!
Jag tänkte "det HÄR blir häftigt !!"
Snacka om att bli besviken...
Postad 02 January 2011 - 19:11
Jag blev så glad när jag såg den första bilden och tänkte att jättekroken från lyftkranen skulle släppas ner rakt på taket !!
![]()
Jag tänkte "det HÄR blir häftigt !!"![]()
Snacka om att bli besviken...
Det var faktiskt det första jag tänkte på också, det hade varit väldigt komiskt ifall det hade varit så
Postad 02 January 2011 - 19:52
Det var ju med glimten i ögat som jag sa detHur gammal är du egentligen ?
Men tror jag är ganska så gammal om man jämför med andra här i tråden...
Redigerat av Evil Homer, 02 January 2011 - 19:53.
Postad 02 January 2011 - 20:17
Det var ju med glimten i ögat som jag sa det
Men tror jag är ganska så gammal om man jämför med andra här i tråden...
Nej, jag undrade faktiskt hur gammal du är ?
Postad 02 January 2011 - 20:36
Nej, jag undrade faktiskt hur gammal du är ?
Född 78 så är ju en gammelgubbe
Postad 02 January 2011 - 21:03
Född 78 så är ju en gammelgubbe
Jaha...
Personligen så tycker jag väl att det är lite konstigt med folk i vår ålder som hottar "svenssonbilar", men det är kanske bara jag..
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
160 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?