Det märkliga är i sammanhanget att Teracom distribuerar SVT1 HD och SVT2 HD utan krav på programkort och tydligen inte kräver kompensation genom någon distributionsavgift. Teracom hade ju kunnat lägga in SVT1 HD och SVT2 HD som betalkanaler i Boxer när det kostar att ta emot Public Service i HD i kabelnäten. För oss som bor i flerfamiljshus ersätter faktiskt fastighetens kabelnät villaägarnas tv-mottagning via digitala marknätet och satellit.När det gäller Public Service har Com Hem rätt att ta ut skälig distributionsavgift för HD-versionerna eftersom de speglar SD-versionerna och därmed inte räknas in i vidaresändningsplikten.
...
Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor
Postad 16 December 2013 - 16:48
Postad 16 December 2013 - 18:44
Com hem har överträffat sig själva nu. Jag fick som "trogen" kund den fina julklappen (via e-post) att teckna mig för TiVo max för 279 kr/mån i tre månader och utan anslutningsavgift (449 kr) om jag binder upp mig på 24 månader!?
Varenda säkring måst tydligen ha brunnit i Com hems proppskåp?
Att försöka binda upp sina kunder på 24 månader är om inte på gränsen till kriminellt så är det rena rama hästhandeln! Och på toppen av det paketera det som en julklapp!? Undrar hur många som köper denna pris(o)värda julklapp?
Skärp er!
Postad 16 December 2013 - 20:01
Dessutom läggs eventuell återstående bindningstid på befintligt grundabonnemang till så 24 månader kan närma sig 36 månader om man nyligen bundit sitt abonnemang för den vanliga 12-månadersperioden.Hahaha!
Com hem har överträffat sig själva nu. Jag fick som "trogen" kund den fina julklappen (via e-post) att teckna mig för TiVo max för 279 kr/mån i tre månader och utan anslutningsavgift (449 kr) om jag binder upp mig på 24 månader!?
Varenda säkring måst tydligen ha brunnit i Com hems proppskåp?
Att försöka binda upp sina kunder på 24 månader är om inte på gränsen till kriminellt så är det rena rama hästhandeln! Och på toppen av det paketera det som en julklapp!? Undrar hur många som köper denna pris(o)värda julklapp?
Skärp er!
Som i mitt fall då jag band mitt XL-abonnemang för 12 månader i början av augusti i utbyte mot 3 månader till rabatterat pris. Om jag vill utnyttja min "julklapp" skulle jag alltså binda upp mig för ett TiVo-abonnemang ända till augusti 2016! Undrar om den där tomten tänker på barnen eller bara på sig själv...
Postad 17 December 2013 - 10:16
Har ett XL-abonnemang där det inte finns kvar någon bindningstid. Skulle nog inte ha några problem att ta en TiVo-box istället för min traditionella box men jag vägrar "byta upp" till t.ex Max och en ny bindningstid bara för att få tillgång till nya kanaler när jag redan betalar 450kr i månaden för XL.
Förhoppningsvis har jag inom 24 månader flyttat från nuvarande ComHem-hus och då tar jag hellre två år med ett utdaterat TV-abonnemang än att binda upp mig till ComHem igen.
Postad 17 December 2013 - 10:57
Svar på ett inlägg angående klagomål att Netflix ännu inte finns, blev idag;
"Com Hem AB Förstår att du har förväntningar på att appen ska komma men dessvärre har vi inget närmare datum i detta nu men kommer att publicera information så snart det närmar sig lansering. /Magnus H"
Postad 17 December 2013 - 11:05
Visst är det märkligt att ComHem marknadsför TiVo med reklam för appar som inte finns och nya kanaler som man inte kan avslöja namnet på? Desperata? Yes. Uppenbarligen.Wow. Från att man, på Com Hems Facebooksida, i flera veckor svarat att TiVo kommer nu i december, så har man plötsligt ändrat sig i frågan.
"Com Hem AB Förstår att du har förväntningar på att appen ska komma men dessvärre har vi inget närmare datum i detta nu men kommer att publicera information så snart det närmar sig lansering. /Magnus H"
Postad 17 December 2013 - 12:49
Nyss sade VD upp sig, nu kommunikationschefen Björn Bergman:
http://www.dagensmed...icle3794325.ece
Konstigt att de inte vill fortsätta att jobba med framtidens tv i form av TiVo...
Postad 17 December 2013 - 14:33
Update från Facebook:Wow. Från att man, på Com Hems Facebooksida, i flera veckor svarat att TiVo kommer nu i december, så har man plötsligt ändrat sig i frågan.
"Kenth: Vi har under hösten arbetat hårt för att genomföra en lansering av Netflix i december. Som en del av er mycket riktigt påpekat här på Facebook börjar dagarna på 2013 år rinna ut. Med vetskapen om att teknik inte alltid beter sig som man önskar, vill vi undvika den här typen av teknisk lansering kring julledigheten – en period då vi vill göra minimalt med ingrepp i våra kunders tv-tjänster. Vi har därför beslutat att skjuta lanseringen till efter årsskiftet. Alla inblandade på Com Hem gör sitt yttersta för att våra TiVo-kunder ska kunna njuta av Netflix utbud genom sina tv-boxar så snart som möjligt, vi förstår att ni väntar! Tack för ditt tålamod. /Fredrik Söderlund"
Postad 17 December 2013 - 15:36
Postad 17 December 2013 - 16:19
Update från Facebook:
"Kenth: Vi har under hösten arbetat hårt för att genomföra en lansering av Netflix i december. Som en del av er mycket riktigt påpekat här på Facebook börjar dagarna på 2013 år rinna ut. Med vetskapen om att teknik inte alltid beter sig som man önskar, vill vi undvika den här typen av teknisk lansering kring julledigheten – en period då vi vill göra minimalt med ingrepp i våra kunders tv-tjänster. Vi har därför beslutat att skjuta lanseringen till efter årsskiftet. Alla inblandade på Com Hem gör sitt yttersta för att våra TiVo-kunder ska kunna njuta av Netflix utbud genom sina tv-boxar så snart som möjligt, vi förstår att ni väntar! Tack för ditt tålamod. /Fredrik Söderlund"
Jag såg det precis. Man vill ju bara spy på hur värdelöst det här är. Kan inte vara lätt att vara kommunikatör utåt mot kunderna på Com Hem och behöva komma med såna här besked.
förstår inte varför alla vill ha netflix??? hur många har inte en smart tv här eller en spel konsol eller varför helt enkelt inte bara en dator kanske?? va ska man med alla dessa saker till i apparaten?...
Har en tekniskt oduglig och ointresserad sambo som vill ha saker och ting serverat på fat. Jag bryr mig inte om NetFlix för 5 öre då jag streamar det jag vill och behöver ifrån datorn. Men detta är inte ett alternativ för min flickvän. Det är liksom ett par knapptryck för många innan lusten att lära går ur henne, och man får behöva springa och ställa in rätt beroende på om hon vill kolla ifrån datorn, spelkonsolen, SmartTVn eller TiVo-boxen var och varannan dag. Sen lider jag med alla andra därute som nog gärna vill ha NetFlix då de saknar spelkonsol och/eller SmartTV, och just nu bara kan se det på stationära datorn 5 rum bort.
Postad 17 December 2013 - 16:49
Åttondelarna i UEFA Champions League 2013/2014 är nu lottade. Champions League delas mellan Viasat och MTG-TV vilket innebär att det finns två HD-kanaler hos ComHem för CL dvs Viasat Fotboll HD och TV3 HD.
Dock används även TV6 och Viasat Sport för CL och dessa kanaler erbjuder ComHem bara i SD-upplösning.
Exempel:
I år spelades semifinalen mellan Bayern München och Barcelona 23 april. MTG-TV sände och ComHems tittare fick se matchen direkt endast i TV6 dvs med SD-upplösning.
2014 kommer Bayer Leverkusen och Paris SG (=Zlatan) att mötas 18 februari med retur 12 mars. Förmodligen kommer dessa två matcher att sändas av Viasat Fotboll HD.
Det innebär att de mycket intressanta matcherna mellan Manchester City och Barcelona som går samma dagar förmodligen hamnar i Viasat Sport och inte i HD om ComHem inte lyckas förhandla sig till den kanalen i HD.
Alltså:
ComHem, ta nu och ordna till så att vi får Viasat Sport HD, Viasat Hockey HD och TV6 HD. Jag tror att väldigt många ComHem-kunder föredrar att ha dessa kanaler via kabel-tv snarare än via Viaplay!
Postad 17 December 2013 - 18:27
Inget svar ifrån ComHem?Jag har beställt tivo från comhem och kommer få hem boxen i veckan.
För att allt skall gå smidigt så tänkte jag lägga in boxen i min Logitech Harmony fjärrkontroll.
Är det någon vänlig själ som kan säga vad det är för modell på boxen?
Postad 17 December 2013 - 18:55
Alla vet väl vid det här laget att TiVo-boxen är en Samsung GX-CM700CF. Den bör nu ha stöd i Logitech Harmony Remote Software.Inget svar ifrån ComHem?
Postad 17 December 2013 - 23:05
förstår inte varför alla vill ha netflix??? hur många har inte en smart tv här eller en spel konsol eller varför helt enkelt inte bara en dator kanske?? va ska man med alla dessa saker till i apparaten?...
Amen....
Postad 18 December 2013 - 12:57
Inget svar ifrån ComHem?
Alla vet väl vid det här laget att TiVo-boxen är en Samsung GX-CM700CF. Den bör nu ha stöd i Logitech Harmony Remote Software.
Självklart har den ju det!
http://myremotesetup...th=ProcSpice%2F
Och man kan även välja Tivo som Manufacturer, och sen knappa in Modellnr bara.
.
Redigerat av Kung Nu, 18 December 2013 - 12:58.
Postad 18 December 2013 - 22:07
Postad 20 December 2013 - 13:38
Kan man få denna aktiverad så att man kan köra ett tvillingkort på den då ni lägger ner koax nätet till våren hos allmännyttan (Poseidon)
Om nej, varför finns den där till "framtida bruk" ?
//Per
Tillägg: Vilka boxar kan man använda i fibernätet för tvillingkort ?
Nu menar jag alla även lite äldre boxar som ni inte saluför längre.
Redigerat av Willehund, 20 December 2013 - 13:42.
Postad 21 December 2013 - 13:15
Läst på Facebook:
Kund:
Att inte tillåta uppsägning av abonnemang på helger är bara en av många saker som gör att ni i min värld är ett av de minst service-minded företagen man har olyckan att tvingas vara kund hos."
Svaret:
"Tråkigt att du känner så. Orsaken till varför vi har dessa öppettider på vår uppsägningsavdelning är för att vi inte sett något större behov från våra kunder att kontakta oss efter denna tid. Bör dock tilläggas att vi ständigt ser över vilka tider kunder söker kontakt med oss och om vi ser ett ökat behov att nå uppsägningsavdelningen även efter klockan 18 och på helger så kommer vi självklart att se över öppettiderna."
Postad 21 December 2013 - 14:38
Postad 21 December 2013 - 17:01
Jag har en Humax HDPVR-1000C med en ethernetport på baksidan.
Kan man få denna aktiverad så att man kan köra ett tvillingkort på den då ni lägger ner koax nätet till våren hos allmännyttan (Poseidon)
Om nej, varför finns den där till "framtida bruk" ?
//Per
Tillägg: Vilka boxar kan man använda i fibernätet för tvillingkort ?
Nu menar jag alla även lite äldre boxar som ni inte saluför längre.
Hej,
Dessvärre så finns det ingen möjlighet att möjliggöra användning av de gamla boxarna i fibernätet. De boxar som fungerar i fibernätet är Motorola VIP 1903 (inte Motorola 1903C) och TiVo. Motorola 1903 säljs tillsammans med syskonabonnemang, TiVo används till huvudabonnemanget.
Med vänliga hälsningar
Maria Johansson
Kundservice
Postad 23 December 2013 - 22:27
Åttondelarna i UEFA Champions League 2013/2014 är nu lottade. Champions League delas mellan Viasat och MTG-TV vilket innebär att det finns två HD-kanaler hos ComHem för CL dvs Viasat Fotboll HD och TV3 HD.
Vad jag vet så brukar bara finalen visas i TV3, alla andra matcher går i TV6 och Viasat-kanalerna. Skulle bli väldigt förvånad om någon match innan finalen visas i TV3.
Postad 24 December 2013 - 08:31
Just därför är det extra besvärande att ComHem bara tillhandahåller Viasat Fotboll HD och inte Viasat Sport HD, Viasat Hockey HD eller TV6 HD som alla används för fotboll till och från. Jag nämner inte ens Xtra-kanalerna eftersom dessa bara kommer Viasats egna kunder till del och så lär det säkert förbli. Där blir alternativet för ComHem-abonnenter naturligtvis Viaplay.Vad jag vet så brukar bara finalen visas i TV3, alla andra matcher går i TV6 och Viasat-kanalerna. Skulle bli väldigt förvånad om någon match innan finalen visas i TV3.
Även under gruppspelet går många matcher endast i SD eftersom det spelas två matcher samtidigt. Värst brukar det vara under playoff när det går fem matcher samtidigt. Då erbjuder ComHem endast en direktsänd match i HD och det är inte säkert att det är den man vill se.
Postad 24 December 2013 - 10:45
Under gruppspelet används även Motor HD, dvs två matcher i HD direktsänds.Just därför är det extra besvärande att ComHem bara tillhandahåller Viasat Fotboll HD och inte Viasat Sport HD, Viasat Hockey HD eller TV6 HD som alla används för fotboll till och från. Jag nämner inte ens Xtra-kanalerna eftersom dessa bara kommer Viasats egna kunder till del och så lär det säkert förbli. Där blir alternativet för ComHem-abonnenter naturligtvis Viaplay.
Även under gruppspelet går många matcher endast i SD eftersom det spelas två matcher samtidigt. Värst brukar det vara under playoff när det går fem matcher samtidigt. Då erbjuder ComHem endast en direktsänd match i HD och det är inte säkert att det är den man vill se.
Postad 24 December 2013 - 11:30
Ja det är riktigt. Jag nämnde inte den kanalen i sammanhang med Champions League eftersom ComHem ju efter flera års tjat och påpekanden bl a från undertecknad tog in HD-versionen och då får Viasat gärna använda den för fotboll, ishockey eller vad de vill utöver motor.Under gruppspelet används även Motor HD, dvs två matcher i HD direktsänds.
Problemet är i första hand att vi saknar TV6 HD, Viasat Sport HD, Viasat Hockey HD och Viasat 2014 HD. Allt detta (plus alla Viasat Film HD-kanaler och Viaplay-abonnemang till dator, surfplatta och mobil) får man hos Sappa i deras Viasat Premium HD för 388 kr/mån.
Kan inte begripa att ComHem inte kan/vill matcha lilla Sappa...
Postad 24 December 2013 - 11:33
Jag fattar inte hur du orkar tjata så mycket, hela tråden är full av dina klaganden.Ja det är riktigt. Jag nämnde inte den kanalen i sammanhang med Champions League eftersom ComHem ju efter flera års tjat och påpekanden bl a från undertecknad tog in HD-versionen och då får Viasat gärna använda den för fotboll, ishockey eller vad de vill utöver motor.
Problemet är i första hand att vi saknar TV6 HD, Viasat Sport HD, Viasat Hockey HD och Viasat 2014 HD. Allt detta (plus alla Viasat Film HD-kanaler och Viaplay-abonnemang till dator, surfplatta och mobil) får man hos Sappa i deras Viasat Premium HD för 388 kr/mån.
Kan inte begripa att ComHem inte kan/vill matcha lilla Sappa...
Skaffa dig ett liv istället.
//Per
Postad 24 December 2013 - 16:04
Stå på dig Andylin. Det kan inte bli för mycket tjat eller klagan på Comhem eftersom de inte bryr sig om sina kunder utan bara om deras pengar.Jag fattar inte hur du orkar tjata så mycket, hela tråden är full av dina klaganden.
//Per
Postad 24 December 2013 - 21:45
gå till någon annan tråd ..för här tjatar vi tills vi ser resultat!!
Postad 25 December 2013 - 12:50
Ingen tar notis om vad som står när dom ser vem som har skrivit vad.
"Jahapp, det är den personen igen, det orkar man inte läsa."
//Per
Postad 25 December 2013 - 15:32
Jag tycker Andylin kommer med väldigt mycket bra synpunkter\kritik angående Comhem, som enligt mig borde lyssna på sina kunder i betydligt större utsträckningJag fattar inte hur du orkar tjata så mycket, hela tråden är full av dina klaganden.
//Per
än vad dom gör. Har varit kund hos dom väldigt länge, men deras ovilja att ta in hdkanaler (framförallt Viasats sportkanaler) samt att låsa upp kanalerna i stora paket gör mig otroligt irriterad.
Att försöka tvinga över gamla kunder till Tivo genom att bara släppa nya hdkanaler till Tivo och låta gamla kunder betala 59:- per kanal är bara dumt, alla vill inte ha Tivo !
Redigerat av Gyro, 25 December 2013 - 15:34.
Postad 25 December 2013 - 16:03
Jag kan förstå konstruktiv kritik och önskningar men att gång på gång tjata om samma saker samt att ta upp vilka som sitter i ledningen och Comhems ekonomi är som att ropa att vargen kommer.
Ingen tar notis om vad som står när dom ser vem som har skrivit vad.
"Jahapp, det är den personen igen, det orkar man inte läsa."
//Per
Fel, Fel, Fel, det gäller att hela tiden stå på sig när något är galet, och ju fler som klagar visar ju bara hur fel Comhem har.......så varför inte vara solidarisk och ställ dig i kön.
Postad 28 December 2013 - 21:30
När kan man beställa Tivo Mini https://www.tivo.com/shop/mini för att kunna använda sina andra tv-apparater i sitt hem med sin huvud tivo box som har dom inspelningar man gjort.
Att idag behöva ha flera tivo boxar eller programkort till sina övriga tv-apparater tar bort charmen med huvud boxen.
Ser gärna att man kommer kunna köpa tivo mini boxarna till fastpris då man redan betalar dyrt för program paketeten till huvudboxen och mini boxarna bara streamar över det lokala nätverket till ett av dom lediga tv-tuner korten i huvud boxen.
Gott nytt år / Fredrik
Postad 29 December 2013 - 20:18
Com Hem AB
Hej,
Det kan vi inte svara på då vi inte kan se att det finns några aktuella förhandlingar om kanalen. Om vi tar in kanalen i vårt nät så kommer vi att gå ut med information om detta på bland annat Facebook.
Mvh Johan Åström
Men hur kan du säga så när kanalen ska vara lanserad 31 dec i nätet läser du inte eran egen info??? Utskicket i min brevlåda som jag fick från er om kanalen vad det bara en eventuell lansering eller ??

16:08
Com Hem AB
Herregud, jag ber så hemskt mycket om ursäkt. Just den kanalen hade jag själv missat.
Investigation Discovery är planerad att kunna erbjudas runt årsskiftet 2013/2014. Exakt datum är dock osäkert.
Mvh Johan Åström.
Lite förrvirrat hos Comhem eller...??
Postad 30 December 2013 - 08:34
"Vi har under hösten arbetat hårt för att genomföra en lansering av Netflix och TiVo ToGo för android i december. Som en del av er mycket riktigt påpekat här på Facebook börjar dagarna på 2013 år rinna ut. Med vetskapen om att teknik inte alltid beter sig som man önskar, vill vi undvika den här typen av teknisk lansering kring julledigheten – en period då vi vill göra minimalt med ingrepp i våra kunders tv-tjänster. Vi har därför beslutat att skjuta lanseringen till andra sidan året. Alla inblandade på Com Hem gör sitt yttersta för att våra TiVo-kunder ska kunna njuta av Netflix utbud genom sina tv-boxar och TiVo ToGo via android! Vi lovar att återkomma i denna och andra kanaler med tydlig information när vi har ett datum att kommunicera. Tack för ert tålamod.
/Maria Johansson"
Postad 30 December 2013 - 08:58
I denna reklam för TiVo finns definitivt Discovery ID med som en kanal per 31 dec 2013:När kommer Discovery id till comhem lanseringen ska ju gälla from 31-12-13?!
....
http://4.bp.blogspot...em_kanal5HD.jpg
ComHem är ju lustiga med sin reklam i så måtto att man sätter dit logotyper för kanaler man ännu inte har men tar bort logotyperna för Eurosport-kanalerna som fortfarande finns men tydligen är under "förhandling"...
Postad 30 December 2013 - 09:22
Postad 30 December 2013 - 09:42
Bra fråga.Och hur blir det med Disneychannel hd då som också ligger med i reklamen /läs tidigare inlägg om kanaler fr.o.m. 31-12-2013 ??
Disney Channel HD finns i Danmark hos kabelbolaget YouSee (dotterbolag till TDC, Danmarks "Telia"). ComHem har uppenbarligen ambitionen att lansera Disney Channel i HD i Sverige av reklamen att döma men det är förmodligen en förhandlingsfråga.
Postad 30 December 2013 - 17:05
Postad 31 December 2013 - 21:15
Tack för en månads frivisning av tv3hd.
Fick den gratis då ni fipplade med hemsidan och hade den kanalen tillgänglig som val av 8 favoriter....
:-D
Postad 01 January 2014 - 15:56
Ja, man vet inte vad som är en realistisk förhoppning när det gäller nya HD-kanaler i Viasat-paketen och Viaplay för ComHems Viasat-kunder.Nu är vi här 2014 inga viasat kanaler i hd nähä....
Jag är inte så optimistisk eftersom Viasat knappast vill gå ComHem tillmötes utan kompensation för vad man anser sig förlora om man tappar direktabonnenter -befintliga eller potentiella- som föredrar eller kan tänkas föredra Viaplay framför dyra och magra tillvalspaket hos ComHem.
Tills vidare får man läsa och begrunda nedanstående konversation:
Läst på Facebook:
"Jag måste bara berätta om ett möte med en Viasat anställd på en de stora teknikbutikerna i min stad. Hon sade att Viasat och Com Hem INTE sitter i några förhandlingar om Viasats HD kanaler. Hon sa att Com Hem inte är intresserad av att betala det som krävs för att ta in dessa kanaler. Och fri Viaplay kommer inte Viasat släppa till Com Hem och det var hon säker på. Men däremot hyllade hon Com Hems satsning på TIVO som hon tyckte är en spännande tjänst."
ComHem svarar:
"Det är väldigt olyckligt att höra att du fått felaktig information av säljaren. Som vi svarat tidigare när frågan dykt upp så ligger vi för närvarande i förhandling med Viasat, men kan inte gå ut med någon detaljerad information ännu. Vi skulle uppskatta om du kan skicka oss ett privat meddelande med mer information om vart detta skedde, så att vi får kolla upp det närmare. /Jesper Bodin"
Postad 01 January 2014 - 21:37
Postad 02 January 2014 - 19:34
Har dom den inställningen mot Com Hem så är det viasat som är boven o inte Com Hem!
Postad 03 January 2014 - 13:42
Fråga från kund:
Håller Ni fortfarande på att "förhandla" med Viasat som ni skrivit om i runt två år angående Viaplay för Era Viasatkunder?
Kommer ingen god nyhet snart går jag helt över till annan distributör.
Svar från ComHem:
Ja, det stämmer. Vi kan tyvärr inte lämna några besked i förväg då det är många frågor som ska avhandlas vid denna typ av förhandling. Det kan även uppstå yttre omständigheter som påverkar att förhandlingen drar ut på tiden. /Jesper Bodin
Postad 05 January 2014 - 20:01
Såna här har jag inte hela tiden men ibland, iaf varje timme. Signalstyrka är 100%. Ingen annan? Har fiber 100/10 via Comhem.Har en Tivobox i ett Fiber-Lan hus, undrar nu om det är någon mer än jag som har väldigt irriterande korta ljudavbrott när ni ser på HD-kanaler? Avbrotten är typ 0,2 sekunder och oftast utan bildstörning.
Postad 08 January 2014 - 11:59
Kund:
Kommer vi som är Com Hem-kunder kunna se Viasat Sport via deras playtjänst innan o under OS?
ComHem:
Hej! I dagsläget ingår inte Viaplay vid det fall man har Viasats tillvalspaket genom oss. /Patrick Norberg
Kund:
Och när tänker ni råda bot på det?
Enligt Viasat själva ingår Viaplay för kunder hos Telia, Tele2, Sappa eller Connect TV som har deras paket, men inte hos er... svagt!
ComHem:
Vi jobbar tillsammans med Viasat på att hitta en bra lösning med en välfungerande tjänst till bra villkor för alla kunder. Vi kommer att återkomma med mer information när en lösning finns på plats. /Patrick Norberg
Postad 08 January 2014 - 12:04
Jag får också ljudknäppar åtminstone på SVT1 HD och SVT2 HD. Jag har inte tv via FiberLAN utan via FiberKoax så problemet är generellt för ComHem.Såna här har jag inte hela tiden men ibland, iaf varje timme. Signalstyrka är 100%. Ingen annan? Har fiber 100/10 via Comhem.
Stod om detta på Facebook för flera veckor sedan och ComHem svarade då att problemet skulle vara löst. Men det är det inte. Irriterande med dessa ljudknäppar även om man naturligtvis inte behöver missa något av själva programmet. Men händer det mitt inne i klassisk musik (som under Nyårskonserten) är det naturligtvis mindre lyckat.
Postad 08 January 2014 - 14:34
Jag får också ljudknäppar åtminstone på SVT1 HD och SVT2 HD. Jag har inte tv via FiberLAN utan via FiberKoax så problemet är generellt för ComHem.
Stod om detta på Facebook för flera veckor sedan och ComHem svarade då att problemet skulle vara löst. Men det är det inte. Irriterande med dessa ljudknäppar även om man naturligtvis inte behöver missa något av själva programmet. Men händer det mitt inne i klassisk musik (som under Nyårskonserten) är det naturligtvis mindre lyckat.
Jag har också detta ljudproblem (via FiberLAN) på SVT1 HD och SVT2 HD. Dock EJ på inspelat material! Har också märkt att om man ställer om tivo-boxen till att skicka ut PCM-ljud istället för Dolby så blir ljudhacken något mindre irriterande, de försvinner dock ej.
Att problemen inte finns för inspelat material (samt att det endast är SVT's HD-kanaler) borde säga nåt om vad det beror på. Är det likadant för er andra?
Postad 09 January 2014 - 07:07
Med detta i handen ringde jag till comhem igår och ville förhandla om priset för att förlänga mitt bredband hos comhem. Första tjejen i kundtjänst kunde inte göra nått så jag bad att bli kopplad till uppsägning, där jag ganska snabbt och utan krångel blev erbjuden 100/10 för 199kr/mån för ett avtal på 12 mån. Detta pris gäller även efter dessa 12 mån, tycker jag fick till ett kanonavtal
Ringa är bäst om man man har avtal som går ut.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3 bilder
58 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?