Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Panasonic Plasma 2012

5449 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Panasonic Viera TX-P50VT30Y (TV) Rapporterad 7 8,97 (29) Inga priser
Panasonic Viera TX-P50X50E (TV) 2 4 (1) Inga priser
Panasonic Viera TX-P42ST50E (TV) 1 (0) Inga priser
Panasonic Viera TX-P42ST50Y (TV) 7 8,78 (8) Inga priser
Panasonic Viera TX-P50ST50E (TV) 3 (0) Inga priser
Panasonic Viera TX-P50ST50Y (TV) 7 8,17 (40) Inga priser
Panasonic Viera TX-P55ST50E (TV) 1 (0) Inga priser
Panasonic Viera TX-P55ST50Y (TV) 7 8,2 (9) Inga priser
Panasonic Viera TX-P42GT50Y (TV) 2 (0) Inga priser
Panasonic Viera TX-P50GT50E (TV) 1 (0) Inga priser
Panasonic Viera TX-P50GT50Y (TV) 2 8 (2) Inga priser
Panasonic Viera TX-P65VT50E (TV) 1 (0) Inga priser
Panasonic Viera TX-P65VT50Y (TV) 9 9,33 (11) Inga priser
Panasonic Viera TX-P50VT50E (TV) 1 (0) Inga priser
Panasonic Viera TX-P50VT50Y (TV) 9 9,04 (27) Inga priser
Panasonic Viera TX-P65ST50E (TV) 1 (0) Inga priser
Panasonic Viera TX-P65ST50Y (TV) 7 8,8 (14) Inga priser
Panasonic Viera TX-P55VT50E (TV) 1 6,5 (1) Inga priser
Panasonic Viera TX-P55VT50Y (TV) 9 9,2 (34) Inga priser
Panasonic Viera TX-P50UT50Y (TV) 3 8,6 (14) Inga priser
Panasonic Viera TX-P42UT50Y (TV) 3 (0) Inga priser
Panasonic Viera TX-P42XT50Y (TV) 1 (0) Inga priser
Panasonic Viera TX-P50XT50Y (TV) 2 (0) Inga priser
Panasonic TX-P50VT30Y (TV) 0 (0) Inga priser
40 relaterade trådar
Bildkalibrering (3789 inlägg) 9 mån sedan
Ingen bild från PC till Panasonic TX-P50VT50?? (14 inlägg) 7 år sedan
Skitvärdelösa win10s ljudhantering 5.1 hur gör man det?? (15 inlägg) 7 år sedan
Ny fot till Panasonic Viera TX-P55ST50Y (0 inlägg) 8 år sedan
Panasonic Plasma 2011 (3946 inlägg) 9 år sedan
Problem med ljudöverföring TV - soundbar (8 inlägg) 9 år sedan
Sovrums-tv? (1 inlägg) 10 år sedan
Bättre TV än tx-p55vt50? (1 inlägg) 10 år sedan
Vilket serverprogram fungerar ihop med Panasonic P42ST50Y via DLNA? (8 inlägg) 11 år sedan
Mörk datorbild på Panasonic TX-P50UT50Y (3 inlägg) 11 år sedan
Ersätta Pioneer TV, varför så svårt (17 inlägg) 11 år sedan
Ny filmtittande och lite spelande (budget 5-6 tkr) (7 inlägg) 11 år sedan
Ny tv - budget max 6000kr - Tips? (2 inlägg) 11 år sedan
Första platt tvn: LG 60PA550T eller Panasonic TX-P50UT50Y? (0 inlägg) 12 år sedan
Panasonic S20 (G13) vs Panasonic UT50 (G15) eller Samsung? (1 inlägg) 12 år sedan
Vilken TV passar mig bäst för 6k? (7 inlägg) 12 år sedan
Panasonic tx-p50vt50y priset i botten? (8 inlägg) 12 år sedan
Bestlutsångest vilken panasonic? 50VT eller 55ST? (69 inlägg) 12 år sedan
Panasonic TX-P50VT50Y (4 inlägg) 12 år sedan
Samsung PS60E6505 VS Panasonic TX-P55ST50Y (33 inlägg) 12 år sedan
Panasonic 55ST50Y eller LG 60PM970T (15 inlägg) 12 år sedan
Köpråd Plasma (31 inlägg) 12 år sedan
Panasonic Viera TX-P42C3E vs. Panasonic Viera TX-P42ST50Y (14 inlägg) 12 år sedan
Panasonic TX-P65VT50Y eller Samsung UE65ES800 (34 inlägg) 12 år sedan
Ni som har en PS64E8005 är ni nöjda? (22 inlägg) 12 år sedan
Köpråd 60-65 tum (43 inlägg) 12 år sedan
Vägghängd TX-P50VT50Y? (3 inlägg) 12 år sedan
Panasonic VT30 Buzzing (129 inlägg) 12 år sedan
Samsung UE46ES6715 Vs Panasonic Viera TX-P50ST50Y (3 inlägg) 12 år sedan
Köp av ny TV - Internet skrämmer upp mig (7 inlägg) 12 år sedan
Panasonic Viera TX-P50ST50Y för 9999kr (4 inlägg) 12 år sedan
Panasonic Viera TX-P50VT30Y (7 inlägg) 12 år sedan
P50UT50 eller P42ST50 (1 inlägg) 12 år sedan
Panasonic 50 (5 inlägg) 12 år sedan
Hjälp med köp av tv i storlek 50+ (17 inlägg) 12 år sedan
Panasonic VT30 vs. Samsung D8005 (132 inlägg) 13 år sedan
panasonic tx-p50vt30 (34 inlägg) 13 år sedan
Tappar HDMI signal från Onkyo 609 (11 inlägg) 13 år sedan
Onkyo TX-NR609 - Sony Bravia KDL-46NX710 (8 inlägg) 13 år sedan
sharp lc 52 le831s+an3dg20b sugen på 3d (1 inlägg) 13 år sedan

Postad 12 mars 2013 - 09:46

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0

Det är för mycket jobb med det. Då kommer de kräva att jag lämnar in den vilket är omöjligt för mig då jag inte har tillgång till ngt fordon.

Är ju helt upp till dig att acceptera detta vilket du också gjort. Kanske dags att sluta nämna dessa problem i tråden framöver eftersom du inte gör något åt dom?

Och det är ju oftast helt omöjligt att få tillgång till ett fordon även fast man själv inte äger något ;)

/Fredrik

Postad 12 mars 2013 - 09:47

altair4
  • altair4
  • Veteran

• 1 621 inlägg
  • 0

Det är för mycket jobb med det. Då kommer de kräva att jag lämnar in den vilket är omöjligt för mig då jag inte har tillgång till ngt fordon.

Köpte du den lokalt? Om du beställde efter den och fick den utkörd så kan du mest troligt även få den upplockad hos dig när den ska skickas in.

Postad 12 mars 2013 - 09:50

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 1

Det där svaret kräver en månads banning på forumet !!!

Postad 12 mars 2013 - 09:55

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Är ju helt upp till dig att acceptera detta vilket du också gjort. Kanske dags att sluta nämna dessa problem i tråden framöver eftersom du inte gör något åt dom?

Och det är ju oftast helt omöjligt att få tillgång till ett fordon även fast man själv inte äger något ;)

/Fredrik

Ja jag har accepterat att det inte finns ngn perfekt tv-teknik. Plasma har sina problem, LCD har sina problem.
Man får leva med variernade grad av IR på plasmor. Man får leva med varierande grad av clouding, ljusläckage på LCD.
Pick your poison. Hoppas dock Panasonic lär sig av Samsung på IR-området och av LG när det gäller rörelsehantering så kanske man kan få rätt nära perfekt i framtiden. Eller så får man hoppas på WOLED/OLED istället.

Det där svaret kräver en månads banning på forumet !!!

Hurså? Alla äger inte bil helt enkelt.

Köpte du den lokalt? Om du beställde efter den och fick den utkörd så kan du mest troligt även få den upplockad hos dig när den ska skickas in.

Elgiganten webshoppen. Helt enkelt för att man kan få det hemskickat på specificerad tid.
Är det enda företaget jag varit med om som har den servicen och kan leverera på kvällstid när man inte jobbar.

Postad 12 mars 2013 - 10:48

Strixen
  • Strixen
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Du inser väl att några gnällspikar på ett forum inte på något sätt är representativt för hur en produkt är? Det spelar ingen roll vad som en diskuteras så finns det alltid några som upplever problem och det är oftast de som är mest högljuda, så det kan framstå som att "något" är ett större problem än vad det är. Man glömmer lätt alla tusentals personer som är nöjda och inte sitter och beklagar sig på forum. Forum är jättebra i många avseenden, men viss typ av information måste man ta med en nypa salt. Jag och många med mig har skrivit att vi inte har några problem med IR eller buzzing, men du fokuserar på de som skriver att de har det, varför då? Är du inte så intresserad av den ultimata bilden för film etc. så kanske en koreansk Samsung är bättre, men de spelar inte i samma liga vad gäller bild. Personligen hade jag valt en Sony om jag skulle ha en LCD/LED.

Håller med, varför bara lyssna på dom som upplever ett problem, jag brukar lyssna på dem som inte har problem. Jag har aldrig fått några IR etc. på min VT50.

Postad 12 mars 2013 - 14:02

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Jag vill nog påstå att det känns ganska säkerställt att Panasonics modeller från 2012 har en del problem med IR och att buzzing även verkar vara ganska vanligt. Sen är det ju upp till var och en att bedömma hur stor del av apparaterna som är drabbade...

Självklart är det precis som du säger, blir ju bara fånigt när folk försöker hävda motsatsen, att problemet skulle vara inbillat för att sen gå till attack mot som ändå hävdar sig ha eller ha sett det. Sen är det, precis som du också säger, att det är upp till var och en att avgöra själv hur stort problemet faktiskt är för just dom.

Postad 12 mars 2013 - 14:16

Unregistereda7b0d7a3
  • Unregistereda7b0d7a3
  • Lärjunge

• 433 inlägg
  • 0
Måste påpeka att jag med får lätt IR mm,tvättar min skärm varje dag på grund av det.
Har en 65vt50.

Fattar inte att dom inte kan lösa det panasonic,sjukt irriterande.

Postad 12 mars 2013 - 14:21

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Håller med, varför bara lyssna på dom som upplever ett problem, jag brukar lyssna på dem som inte har problem. Jag har aldrig fått några IR etc. på min VT50.

Precis, det var ju ung vad Lehman Brothers sa också när folk ifråga satte deras produkter, bara en massa gnäll :)

Jag har faktiskt svårt att fatta varför i synnerhet just Panasonic plasma ägare (inte alla men många) har så förtvivlat svårt att ta till sig att deras TV apparater inte är perfekta på alla sätt och vis. Det är ju fortfarande riktigt bra TV apparater även med de brister som de faktiskt har. Inte ens Panasonic själva försöker ju hävda att typ IR osv inte finns, varför då inte bara gilla läget? Jag valde själv bort plasma denna gång för en svindyr LCD, men jag skulle utan problem kunna räkna upp iaf en 4-5 rätt så stora brister med den och skulle aldrig komma på idén att hävda att det var någon perfekt produkt. Jag hoppas dock att Panasonic får till det i år och får bukt med IR och buzzing, då kan jag mkt väl köpa en själv.

Postad 12 mars 2013 - 15:32

Unregistereda7b0d7a3
  • Unregistereda7b0d7a3
  • Lärjunge

• 433 inlägg
  • 0
Jag är supernöjd med min men såklart man räknar ju inte att 2012 plasma skall ha IR.

Eller är det så svårt eller kanske omöjligt göra en plasma med bra bild och utan IR?

Postad 12 mars 2013 - 16:09

Unregisteredc431bc4a
  • Unregisteredc431bc4a
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Precis, det var ju ung vad Lehman Brothers sa också när folk ifråga satte deras produkter, bara en massa gnäll :)

Jag har faktiskt svårt att fatta varför i synnerhet just Panasonic plasma ägare (inte alla men många) har så förtvivlat svårt att ta till sig att deras TV apparater inte är perfekta på alla sätt och vis. Det är ju fortfarande riktigt bra TV apparater även med de brister som de faktiskt har. Inte ens Panasonic själva försöker ju hävda att typ IR osv inte finns, varför då inte bara gilla läget? Jag valde själv bort plasma denna gång för en svindyr LCD, men jag skulle utan problem kunna räkna upp iaf en 4-5 rätt så stora brister med den och skulle aldrig komma på idén att hävda att det var någon perfekt produkt. Jag hoppas dock att Panasonic får till det i år och får bukt med IR och buzzing, då kan jag mkt väl köpa en själv.

Vad menar du? Ska jag ta till mig att min TV har problem med IR och Buzzing fast den inte har det? Jag har INTE dessa problem så kom för fan inte och hävda motsatsen. Det enda jag skulle kunna "klaga" på är att fläktarna kan hörs lite om det är tyst i rummet. Uppenbarligen så har inte alla skärmar problem med IR som vissa tycks påstå, så det är Du som ska ta till dig att inte alla skärmar har de problem som du rapar upp.

Postad 13 mars 2013 - 09:24

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Vad menar du? Ska jag ta till mig att min TV har problem med IR och Buzzing fast den inte har det? Jag har INTE dessa problem så kom för fan inte och hävda motsatsen. Det enda jag skulle kunna "klaga" på är att fläktarna kan hörs lite om det är tyst i rummet. Uppenbarligen så har inte alla skärmar problem med IR som vissa tycks påstå, så det är Du som ska ta till dig att inte alla skärmar har de problem som du rapar upp.

Bara gratulera isf, samtidigt som det ju isf borde finnas skäl för de som faktiskt har problemen att överväga att reklamera sina TV-apparater. En undran dock, iom att du då inte har några problem alls med IR så antar jag att du aldrig kör skärmtvätt och att du inte skulle ha nåt emot att typ köra en statisk Windowsdesktop på din TV i säg ett dygn?

Minns när jag själv skaffade min Pioneerplasma hur nojig jag var att få inbränningar osv, och hur mkt jag ansträngde mig för att inte få det. Det fick jag inte heller, iaf inget permanent, men jag vet ju inte om det berodde på att jag hela tiden var så proaktiv eller om problemet faktiskt inte fanns.

Redigerat av Unregistered1413, 13 mars 2013 - 09:24.

Postad 13 mars 2013 - 10:27

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0

Bara gratulera isf, samtidigt som det ju isf borde finnas skäl för de som faktiskt har problemen att överväga att reklamera sina TV-apparater. En undran dock, iom att du då inte har några problem alls med IR så antar jag att du aldrig kör skärmtvätt och att du inte skulle ha nåt emot att typ köra en statisk Windowsdesktop på din TV i säg ett dygn?

Minns när jag själv skaffade min Pioneerplasma hur nojig jag var att få inbränningar osv, och hur mkt jag ansträngde mig för att inte få det. Det fick jag inte heller, iaf inget permanent, men jag vet ju inte om det berodde på att jag hela tiden var så proaktiv eller om problemet faktiskt inte fanns.

Är väl skillnad att använda tv som "vanligt" och att visa statisk bild 1 dygn ?

Man ska fasen inte behöva tvätta skärmen varje kväll vid "vanligt" användande.
Ingen av mina 2 LG har IR vid normalt användande ..Tv/spel/film..

Vill du kan du få en sorts IR på en lcd också..

Postad 13 mars 2013 - 11:31

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Är väl skillnad att använda tv som "vanligt" och att visa statisk bild 1 dygn ?

Man ska fasen inte behöva tvätta skärmen varje kväll vid "vanligt" användande.
Ingen av mina 2 LG har IR vid normalt användande ..Tv/spel/film..

Vill du kan du få en sorts IR på en lcd också..

Inte helt säker på varför du citerar mig iom att vi i stort är eniga. Min poäng är ju snarare att på en TV utan IR problem så ska det inte behöva vara nån katastrof om man t.ex. skulle råka glömma stänga av TV:n och att det då under ovanligt lång tid visades något statiskt, som t.ex. en kanallogga, nån meny eller liknande. Och att det inte ska behöva krävas av användaren av en konsumentprodkt att man ofta ska behöva genomföra "underhållsarbete", typ köra skärmtvätt, behöva byta kanal ett par minuter om tennismatchen drar ut på tiden osv. Om det nu är så att man ändå gör det för att vara på den säkra sidan (jag gjorde som sagt det själv med min plasma under flera år) så vet man ju inte med säkerhet hur känslig den eg är för IR.

Jag var själv mkt nära att köpa en VT50 för några månader sedan, men efter att ha läst om att problemet med IR/inbränningar verkar ha blivit värre snarare än bättre iom 2012 modeller så blev jag tveksam. Ville inte behöva uppleva den oron ännu en gång.

accidental burn-in test:
http://reviews.cnet....l-burn-in-test/

Redigerat av Unregistered1413, 13 mars 2013 - 11:36.

Postad 13 mars 2013 - 11:52

Candy store
  • Candy store
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Någon som vet vad skillnaden är mellan Vt50 som slutar på Y och slutar på E är? är Y modellen sverige? För de verkar heta E i tyskland? Är den nerbantad?

mvh/Andreas

Postad 13 mars 2013 - 12:21

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0
Se min högst "vetenskapliga" undersökning nedan, utförd mha Google.

VT50+ir gav Ungefär 62 600 resultat
ST50-ir gav Ungefär 107 000 resultat

Snudd på dubbelt så många träffar på ST50 hur tolkar ni min undersökning ?

Postad 13 mars 2013 - 12:47

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Se min högst "vetenskapliga" undersökning nedan, utförd mha Google.

VT50+ir gav Ungefär 62 600 resultat
ST50-ir gav Ungefär 107 000 resultat

Snudd på dubbelt så många träffar på ST50 hur tolkar ni min undersökning ?

Att fler personer köpt ST än VT? ;)

Jag har ingen vendetta mot Panasonic på ngt sätt eller är kinkig som fan när det gäller tvapparater.
Har haft en LCD tidigare samt jag har en annan plasma från LG också. Alla 3 beter sig helt olika för övrigt.

Jag tycker bara det är rimligt att alla bör känna till att det fortfarande finns vissa problem med IR även 2012.
Det bör man känna till om man ska köpa en plasma.
Tycker det är tråkigt att en del prompt hävdar att det inte existerar överhuvudtaget. Det finns och är högst normalt.
Linebleeding är ett annat vanligt förekommande problem.

Jag kan lugna alla potentiella köpare att risken för IR iaf på min TV har minskat ju mer jag använt den.
Jag får fortfarande lite IR men inte alls lika mycket som de första 3 månaderna.
Om det fortsätter minska i samma stil så är det mycket möjligt att problemet är minimalt efter 1000 timmars användning eller så.

Nu ska jag inte tjafsa mer om IR. En del här hatar mig tillräckligt mycket känns det som ;)

Postad 13 mars 2013 - 13:26

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0

Att fler personer köpt ST än VT? ;)

Tänkte inte på de

Postad 13 mars 2013 - 16:32

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Jag tycker bara det är rimligt att alla bör känna till att det fortfarande finns vissa problem med IR även 2012.
Det bör man känna till om man ska köpa en plasma.
Tycker det är tråkigt att en del prompt hävdar att det inte existerar överhuvudtaget. Det finns och är högst normalt.
Linebleeding är ett annat vanligt förekommande problem.

Det är precis det som är min poäng också, dessa TV apparater tillhör marknadens bästa även med dessa problem, då inga andra TV apparater vad jag vet är problemfria (även om många gärna vill minnas CRT apparaterna som mkt bättre än vad dom kanske eg var :) ). Och precis som radiozo skriver så tycker jag det är viktigt att potentialla köpare vet om det, på samma sätt som det är viktigt att de vet om att de flesta LCD:er på marknaden har varierande grad av cloudingproblem och överlag en sämre svärta.

Postad 14 mars 2013 - 23:36

Candy store
  • Candy store
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Ingen som vet? (skillnaden mellan Vt50Y och Vt50E) IR har dock alla koll på =P

Postad 14 mars 2013 - 23:49

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Ingen som vet? (skillnaden mellan Vt50Y och Vt50E) IR har dock alla koll på =P

Den ena är svensk den andra är inte det. Bildmässigt är det exakt samma tv.

Postad 15 mars 2013 - 11:36

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4 773 inlägg
  • 1

... precis som radiozo skriver så tycker jag det är viktigt att potentialla köpare vet om det, på samma sätt som det är viktigt att de vet om att de flesta LCD:er på marknaden har varierande grad av cloudingproblem och överlag en sämre svärta.

Du är inne på rätt spår.
Det vettigaste är absolut att öppet redovisa de mest förekommande problemen med respektive teknik och uppmana folk att studera och jämföra själv efter bästa förmåga vid valet av ny tv.

Sämre betraktningsvinkel är definitivt akilleshälen för lcd medan clouding och kass svartnivå faktiskt går att undvika.
Plasma å andra sidan ger ibland regnbågseffekter och problem med dithering, men vilka defekter man upplever minst störande är i viss mån personligt och hänger t o m en del på vilka förutfattade meningar man har.

Ingendera teknik ger entydigt "bättre bild" som en del nötter från respektive läger påstår...

Postad 15 mars 2013 - 12:27

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

• 1 185 inlägg
  • 0
Har inte haft problem med IR under det dryga året jag haft 55VT30. Har inte jag haft det, så har inte ni haft det. :P ;)

Postad 15 mars 2013 - 22:09

Strixen
  • Strixen
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Du är inne på rätt spår.
Det vettigaste är absolut att öppet redovisa de mest förekommande problemen med respektive teknik och uppmana folk att studera och jämföra själv efter bästa förmåga vid valet av ny tv.

Sämre betraktningsvinkel är definitivt akilleshälen för lcd medan clouding och kass svartnivå faktiskt går att undvika.
Plasma å andra sidan ger ibland regnbågseffekter och problem med dithering, men vilka defekter man upplever minst störande är i viss mån personligt och hänger t o m en del på vilka förutfattade meningar man har.

Ingendera teknik ger entydigt "bättre bild" som en del nötter från respektive läger påstår...

Prata för dig själv din nöt, det vet väl alla att de bättre plasma-apparaterna ger den bästa bilden, sedan kan LCD vara bra på annat, men inte på den bästa och naturtrogna bilden.

Postad 15 mars 2013 - 22:27

shooter
  • shooter
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Wow efter den första kvällen med min 65st50 vilken tv supernöjd så långt ingen buzzning vad jag märkt
samt trevlig bild som säkert blir bättre med rätt inställningar
Hur är det med inkörningen har alla gjort det eller är det bara en myt som break in på bössan ?

Postad 15 mars 2013 - 22:36

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Prata för dig själv din nöt, det vet väl alla att de bättre plasma-apparaterna ger den bästa bilden, sedan kan LCD vara bra på annat, men inte på den bästa och naturtrogna bilden.

Du får gärna tycka plasma är bäst och jag respekterar det på samma sätt som jag respekterar att alla får tycka och gilla vad de vill. Men sluta tramsa och kalla folk för nötter eller att påstå att det skulle finnas någon universal sanning om att det ena eller det andra har bästa bilden, det blir bara löjligt. Vad nöjd istället med din TV och berätta gärna hur mkt just du gillar den och varför, då bidrar du på bästa sätt till forumet.

Postad 15 mars 2013 - 23:31

robarth
  • robarth
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Tänkte bara kolla med en sak. Sitter och tänker beställa en 65vt nu. Är det fullt tillräckligt bra bild att köra med thx läget för både tv och blåskiva utan massa pillande med färger osv. Min LG550n60 nu så drar bilden för mycket till gult för min smak i thx läget. Och thx Daylight är väl inte något jag direkt tycker ger någon förbättring än mina allround inställningar på service 1 läget. Tack,tack

Postad 16 mars 2013 - 20:09

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Ingen bra ide att köra tv med thx-läget. Finns ingen orbiter i det läget så risken för inbränningar är mycket större. Prolägena är dock snarlika

Postad 17 mars 2013 - 16:23

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4 773 inlägg
  • 0

Nej, så är det inte, men tack för att du ställer upp och så tydligt och klart exemplifierar precis det jag påpekade... :)

Redigerat av Unregistered277056c3, 17 mars 2013 - 16:24.

Postad 17 mars 2013 - 17:14

Bengtsan
  • Bengtsan
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Är det någon som har en VT50, 50 tummaren o som har Telia Digital TV med deras Motorlas HD box o som märker av dålig bild vid snabba panoreringar i sidled? Har ni i så fall några tips på inställningar eller andra tips för att få en bättre bild, eller går det inte att göra något åt det?

Postad 17 mars 2013 - 18:48

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0

Är det någon som har en VT50, 50 tummaren o som har Telia Digital TV med deras Motorlas HD box o som märker av dålig bild vid snabba panoreringar i sidled? Har ni i så fall några tips på inställningar eller andra tips för att få en bättre bild, eller går det inte att göra något åt det?

Har testat att skruva på Intelligent frame creation ?

Postad 18 mars 2013 - 16:06

Unregisteredc431bc4a
  • Unregisteredc431bc4a
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Du får gärna tycka plasma är bäst och jag respekterar det på samma sätt som jag respekterar att alla får tycka och gilla vad de vill. Men sluta tramsa och kalla folk för nötter eller att påstå att det skulle finnas någon universal sanning om att det ena eller det andra har bästa bilden, det blir bara löjligt. Vad nöjd istället med din TV och berätta gärna hur mkt just du gillar den och varför, då bidrar du på bästa sätt till forumet.

Om du läser det som Strixen citerade (xyzzyzyzzy) så var det han som kallade folk för "nötter" så gnäll på honom istället ;)

Postad 18 mars 2013 - 19:15

robarth
  • robarth
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Redigerat av robarth, 18 mars 2013 - 19:16.

Postad 18 mars 2013 - 19:21

robarth
  • robarth
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Ja, ja. Nu var det en 65vt50 beställd ändå. Brorsans fru ville ha ny tv och får köpa min 60pk550n för 5000:-. Hoppas nu det blir ros för mig och inte ris. Fick lägga 16000 emellan. Fick den för 21200:- inkl frakt. Återkommer om vad jag tycker..... Ris eller ros. Hoppas så in i helv....... att det blir ros:). Annars blir i varje fall min brorsfru glad. Alltid nåt........

Redigerat av robarth, 18 mars 2013 - 19:23.

Postad 18 mars 2013 - 20:44

Unregisteredf54cf789
  • Unregisteredf54cf789
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Jag har exakt samma fel som du har, har stängt av alla bildförbättring och isf kalibera tven, kör jag datorn tycks jag inte se något fast då kör jag ofta 60hz, har t ex testat game of thrones blu ray via ps3 24hz och kan se väldigt lite panoreringar vid snabba rörelser, fruktansvärt drygt! och så jag har även telia didital tv via fiber iptv med motorola hd box modell 1003 tror jag det är, och har testat alla upplösningar från 720 upp till 1080p50. spelar ingen roll vad man väljer, blir samma problem med bilden (väldigt dålig bild) men ska påpeka att jag har nog inte hunnit köra in tven 100timmar om det har någon betydelse. Blir lite halvt galen =( men har denna tv problem med 50hz el är det bara så att tven lider av väldigt dålig rörelsehantering? el har det något med fosfor vid inkörning?

Postad 18 mars 2013 - 21:55

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0

Jag har exakt samma fel som du har, har stängt av alla bildförbättring och isf kalibera tven, kör jag datorn tycks jag inte se något fast då kör jag ofta 60hz, har t ex testat game of thrones blu ray via ps3 24hz och kan se väldigt lite panoreringar vid snabba rörelser, fruktansvärt drygt! och så jag har även telia didital tv via fiber iptv med motorola hd box modell 1003 tror jag det är, och har testat alla upplösningar från 720 upp till 1080p50. spelar ingen roll vad man väljer, blir samma problem med bilden (väldigt dålig bild) men ska påpeka att jag har nog inte hunnit köra in tven 100timmar om det har någon betydelse. Blir lite halvt galen =( men har denna tv problem med 50hz el är det bara så att tven lider av väldigt dålig rörelsehantering? el har det något med fosfor vid inkörning?

IP-tv brukar inte vara någon hit, försök testa om t.ex. SVT 1 HD via Boxer ger samma fel men då behöver du en CA-modul.

Redigerat av ljudnisse, 18 mars 2013 - 21:56.

Postad 18 mars 2013 - 22:03

Unregisteredf54cf789
  • Unregisteredf54cf789
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

IP-tv brukar inte vara någon hit, försök testa om t.ex. SVT 1 HD via Boxer ger samma fel men då behöver du en CA-modul.

Jo jag vet att iptv är under all kritik, har inte tillgång till en boxer just nu, men helt klart tror jag på en förbättring jämnfört ned iptv. Ska testa så snart som möjligt, fast tråkigt att det ska hända även vid blu ray via ps3. bilden är ju näst intill perfekt annars men så fort det är lite för snabba rörelser så ser man problemet igen.

Postad 18 mars 2013 - 22:25

mickelvarg
  • mickelvarg
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag märker också av panoreringsproblemen. Kollade av misstag på melodifestivalen och när kameran svepte över publiken såg man tydligt hur ansikten fick en mjuk och högst onaturlig "pixelering". Detta är med comhem och camodul för hdtv. Märker inte alls av samma problem när jag kollar filmer osv via datorn.

Har en st50.

Postad 18 mars 2013 - 22:30

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Jag märker också av panoreringsproblemen. Kollade av misstag på melodifestivalen och när kameran svepte över publiken såg man tydligt hur ansikten fick en mjuk och högst onaturlig "pixelering". Detta är med comhem och camodul för hdtv. Märker inte alls av samma problem när jag kollar filmer osv via datorn.

Har en st50.

Känt "problem" med 50Hz material. Det "problemet" har Panasonic haft i flera år.
Slå på IFC. Det borde underlätta en del.

Redigerat av Unregistereddc471864, 18 mars 2013 - 22:30.

Postad 19 mars 2013 - 08:42

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

• 1 438 inlägg
  • 0

Ja, ja. Nu var det en 65vt50 beställd ändå. Brorsans fru ville ha ny tv och får köpa min 60pk550n för 5000:-. Hoppas nu det blir ros för mig och inte ris. Fick lägga 16000 emellan. Fick den för 21200:- inkl frakt. Återkommer om vad jag tycker..... Ris eller ros. Hoppas så in i helv....... att det blir ros:). Annars blir i varje fall min brorsfru glad. Alltid nåt........

Bra pris! Lokal butik eller?

Postad 19 mars 2013 - 22:41

kusen
  • kusen
  • Forumräv

• 714 inlägg
  • 0
Har haft min vt50 några månader nu och stör mig på två saker:
1. Panoreringar på vissa kanaler gör mig tokig. Ansikten blir helt förvridna och det ser ut som om den gröna färgen släpar efter. Detta märkt tydligt även när man byter kanal och har effekten påslagen så att det ser ut som om man vänder ett blad. Bladet går en suddig kant där det gröna fären märkt i sin eftersläpning.

2. Ljud släpar efter. Vissa kanaler så som t.ex kanal 4 HD (boxer) får ljuden att släpa efter. Vad jag vet finns ingen "lip sync" option någonstans att ta till.

Några tips på om man kan lösa något av dessa problem?

Postad 19 mars 2013 - 22:56

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
1. Sätt igång IFC. Det borde hjälpa

2. Det borde du kunna ställa in i din digitalbox. Det kan jag på min Samsung iaf. Kan dock vara sändningarna som är kassa också.

Postad 20 mars 2013 - 07:51

maxfli
  • maxfli
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Som svar på 2:an.
TV4 har problem med ljudet på Boxer HD, lip sync fel på den kanalen men bra på alla andra. Sedan några månader så sänder de inte ut 5:1 heller i vårt område (Dalarna).

Postad 20 mars 2013 - 13:40

Kristofer Alexis
  • Kristofer Alexis
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Jag kan väl bidra med mina erfarenheter av min 50" ST50 som jag haft i ett par månader nu.
Jag är överlag nöjd, bra svärta och färger. Är det helt tyst så hörs det lite buzzing vid ljus bild men det är inget som stör vid normalt tittande. Några inbränningar har jag inte fått men spökbilder däremot syns alltid när bilden blir svart efter att t.ex. min mediaspelares menyer visats i nån minut. Inte heller det något som stör när man väl tittar på något. Har inte kört skärmtvätt en gång efter första dagen då jag var nojig till tusen p.g.a. denna tråd.

Kör med True Cinema och upplever att det är lite grönstick i det läget men det går ju ordna. Har IFC på det lägsta läget vid vanligt TV-tittande då det annars lätt blir ryckigt och dant. Vid 24p-källor är allt sådant avstängt, visst det blir ju inte särskilt bra flyt vid panoreringar men det är ju inte tevens fel. Line bleeding har jag märkt av någon gång men inget som jag stör mig på.

Själv märker jag av regnbågseffekten vilket är lite tråkigt, men jag har börjat vänja mig så tänker inte på det alls lika mycket längre. Verkar dessutom bli värre när jag använder linser för har jag glasögonen istället ser jag det inte alls lika mycket konstigt nog. Kanske är placebo ;)

På det hela är jag väldigt nöjd med köpet, 8800 spänn gav mig mycket och bra bild helt enkelt. Det är lätt att bli ivägskrämd av trådar som denna där det negativa oftast lyfts fram dock. Som tur blev jag inte det :)

Postad 20 mars 2013 - 14:17

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Fördelarna är betydligt fler än nackdelarna iaf :)

Postad 20 mars 2013 - 15:07

Sujok
  • Sujok
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Är väldigt sugen på en 55" st50. Dock funderar jag på när man ska slå till och hur mycket man kanske kan pruta ner eller pruta till sig prylar. Jag menar modellen är utgående och nästa är på gång in och den kostar enbart någon tusenlapp till samt att butikerna sitter inne på en del äldre modeller fortf. Såg att någon butik hade mer än 20 st kvar. Borde inte det vara bra prut läge?

Ni som köpte nyligen vad betalade ni?

Postad 20 mars 2013 - 15:49

rajjejosefsson
  • rajjejosefsson
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man får ett professionell läge så likt thx bright?

Postad 20 mars 2013 - 16:07

robarth
  • robarth
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Bra pris! Lokal butik eller?

Tog efter noga övervägande och kollade garanti och annat viktigt slag i sak och beställde från tyskland. Vet att det kan strula med dem inbyggda digital/satelit boxarna. Använder dem ändå inte i dag. 9000:- mer i Sverige är för mycket för denna tv (för mig). Har inte gått ner något märkbart i pris här i Sverige. Så jag slog faktiskt till. Med dagens kurs blev det 21100:- inkl frakt jag betalade. Vi får se. Priset var jag nöjd med. Återkommer om det var grisen i säcken jag köpt;).

Redigerat av robarth, 21 mars 2013 - 05:59.

Postad 20 mars 2013 - 16:09

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Någon som vet hur man får ett professionell läge så likt thx bright?

Tror inte det går. Har för mig de lägena är begränsade på europeeiska VT50 så de inte kan ge lika bra kontrast som THX lägena.

Postad 20 mars 2013 - 21:51

kusen
  • kusen
  • Forumräv

• 714 inlägg
  • 0

Som svar på 2:an.
TV4 har problem med ljudet på Boxer HD, lip sync fel på den kanalen men bra på alla andra. Sedan några månader så sänder de inte ut 5:1 heller i vårt område (Dalarna).

Tack för svaret. Det var lite som jag misstänkte (och hoppades) så då skall jag inte klandra TV'n :)

Postad 21 mars 2013 - 12:01

Ringblixt
  • Ringblixt
  • Mästare

• 3 316 inlägg
  • 0

Tror inte det går. Har för mig de lägena är begränsade på europeeiska VT50 så de inte kan ge lika bra kontrast som THX lägena.

Stämmer (tyvärr) bra. Pro-lägena är begränsade till att motsvara en "Night"-inställning med begränsat ljusflöde. På så sätt är ST50 trevligare där man kan ta "Bio"-läget och klämma ut uppemot 50 procent mer ljus än VT50 och hålla "True Cinema" för kvällstittande.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.